Noin viikko sitten oikean lapaluun viereen/alle ilmestyi lihaskipua muistuttavaa särkyä. Kipu on pistävää eikä mielestäni enää tunnu lihasperäiseltä, vaan se tuntuu samalta kuin silloin kun lenkillä alkaa yhtäkkiä ”pistää”, mutta vaan selässä. Se paheni parin päivän jälkeen eikä ole helpottunut vieläkään. Se tuntuu istuessa kaikista pahimmalta. Seistessä tai kävellessä ei niinkään satu, mutta esim. kävelylenkin jälkeen kipu pahenee. Selin makuulla, mahallaan ja puoli-istuvassa asennossa tyyny selän takana kipu lievenee tai sitä ei tunnu ollenkaan. Särkylääke ei auta mitään.
Eli tiivistettynä: pistävää/vihlovaa kipua oikean lapaluun alla/vieressä, kestänyt viikon, tuntuu pahimmalta istuessa ja rasituksen jälkeen.
Aamuisin kipu on lievempää ja luulen aina aamulla että nyt se on poistunut kokonaan, mutta se alkaa puolenpäivän aikoihin aina uudestaan. Olen 22v nainen ja tietenkin paniikissa googlettanut kaikkea, joten pelkään että kyseessä voisi olla levinnyt rintasyöpä tai jokin sarkooma. Ajan työkseni trukkia, mutta olen tehnyt sitä jo 3 vuotta joten kai nämä kivut olisivat ilmaantuneet jo aiemmin jos tämä johtuisi esim. huonosta työasennosta? Mielestäni lihaskipu ei tunnu tällaiselta, eikä tuossa kohdassa ole ikinä ennen ollut mitään kipuja, ainakaan näin pitkäkestoisia. Lääkäriin meno olisi paikallaan mutta pelkään niin hirveästi että sieltä paljastuu jotain pahaa. Onko jollain ollut samantyyppistä kipua tai osaisiko joku arvioida mihin tämä voisi liittyä?
Outo selkäkipu, voiko viitata syöpään?
Anonyymi
2
77
Vastaukset
- Anonyymi
Mulla on usein samanlaista pistävää kipua juuri siellä lapojen alla, joskus välissäkin, ja se johtuu lihaksista.
- Anonyymi
Rintasyöpä näkyy mammografiassa joten käy siinä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta663382Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh463192Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1232718- 432548
- 311953
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271860- 481636
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä871495- 391330
- 821199