Katsatus ja renkaat

Anonyymi

Kävin katsastuksessa eikä 1998 mallisen 406 kunnossa ollut huomauttamista.
Renkaat ovat sekalaiset, edessä kitkat n. 3mm ja takana kesikset pintaa samat 3 mm.
Edullista autoilua.

9

99

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mikä oli aloituksen pointti?

      • Anonyymi

        Ilmeisesti köyhän selittelyä kun ei ole halua tai varaa ostaa uusia ja turvallisia renkaita.
        Aika usein huonot renkaat on osasyynä vakavissa onnettomuuksissa, mutta eihän se minulle voi sattua, eihän?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilmeisesti köyhän selittelyä kun ei ole halua tai varaa ostaa uusia ja turvallisia renkaita.
        Aika usein huonot renkaat on osasyynä vakavissa onnettomuuksissa, mutta eihän se minulle voi sattua, eihän?

        "Aika usein huonot renkaat on osasyynä vakavissa onnettomuuksissa"

        No tuo kommentti on niin väljästi tulkittavissa, että voihan se pitää paikkansa.

        "Aika usein" voi tarkoittaa mitä vaan 50% ja 1% välillä.

        "Osasyynä" voi tarkoittaa vielä laajemmin asioita. Oikeastaan aina kun auton rengas sutaisee tyhjää, voidaan renkaita pitää osasyynä onnettomuudessa. Tapahtuu pidon menetys sitten minkälaisesta kuljettajan virheestä tahansa, voi aina sanoa että renkaat oli osasyyllinen tapahtuneeseen.

        Kiteytettynä: Vakavissa onnettomuuksissa harvoin ne renkaat näyttelee merkittävää osuutta. Useimmiten, minkätasoisissa onnettomuuksissa tahansa, pääosaa onnettomuuden syyssä näyttelee kuljettaja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilmeisesti köyhän selittelyä kun ei ole halua tai varaa ostaa uusia ja turvallisia renkaita.
        Aika usein huonot renkaat on osasyynä vakavissa onnettomuuksissa, mutta eihän se minulle voi sattua, eihän?

        Köyhyys, eli rahan vähyys, vaikuttaa Suomessakin monen elämään. Silloin iloitaan pienistä asioita, kuten autoilun edullisuudesta. No, eihän se koskaan Suomessa edullista ole, mutta edes sitä pienestä säästöstä jonka saa aikaiseksi, vaikkapa sitten rengaskuluissa tinkimällä.

        Itsekin ajan 406:lla, mutta prioriteettini on

        1) turvallisuus
        2) luotettavuus

        Joten alla on aina hyvät renkaat, enkä hakeudu vanhalla autolla tilanteisiin tai paikkoihin, jossa auton ikääntynyt turvallisuustaso aiheuttaisi merkittävää riskin nousua.

        .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Köyhyys, eli rahan vähyys, vaikuttaa Suomessakin monen elämään. Silloin iloitaan pienistä asioita, kuten autoilun edullisuudesta. No, eihän se koskaan Suomessa edullista ole, mutta edes sitä pienestä säästöstä jonka saa aikaiseksi, vaikkapa sitten rengaskuluissa tinkimällä.

        Itsekin ajan 406:lla, mutta prioriteettini on

        1) turvallisuus
        2) luotettavuus

        Joten alla on aina hyvät renkaat, enkä hakeudu vanhalla autolla tilanteisiin tai paikkoihin, jossa auton ikääntynyt turvallisuustaso aiheuttaisi merkittävää riskin nousua.

        .

        Aloittaja on samaa mieltä.
        1) turvallisuus
        2) luotettavuus
        3) taloudellisuus

        Renkaat eivät koskaan ole syylliset onnettomuuksiin, syy on aina kuljettajassa, jommassa kummassa osapuolista.

        Turvallisuutta olen toteuttanut 45 vuoden ajan.
        Ko 406 on vienut 100 % perille.
        Taloudellisuus toteutuu: auto on tonnin peli, korjaus- ja huoltokulut itse tehden minimissä.
        Pakolliset on maksettava ja polttoaine.


      • Anonyymi

        Piikki premium merkki friikeille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Piikki premium merkki friikeille.

        Piikki ja piikki. Erona on kuitenkin se, että kun premiumissa piiputtaa vaihdelaatikko tai jakoketju, sen remontin hinnalla ajaa 406:lla kolme - neljä vuotta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Piikki ja piikki. Erona on kuitenkin se, että kun premiumissa piiputtaa vaihdelaatikko tai jakoketju, sen remontin hinnalla ajaa 406:lla kolme - neljä vuotta.

        Totta, oma kokemus premiumista.
        Vaihdelaatikko remppa maksoi tosiaan useamman 406 hinnan.
        Purku ja asennus öljyt 780 €. Vaihteistokorjaamon lasku 3200€ rahdit
        Sijaisauto reilu 2 viikkoa 800€


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta, oma kokemus premiumista.
        Vaihdelaatikko remppa maksoi tosiaan useamman 406 hinnan.
        Purku ja asennus öljyt 780 €. Vaihteistokorjaamon lasku 3200€ rahdit
        Sijaisauto reilu 2 viikkoa 800€

        No siinähän oli mun viiden vuoden autoilukustannukset. Autona nimenomaan 406.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      132
      2407
    2. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      291
      2312
    3. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      75
      1790
    4. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      119
      1462
    5. Apua. Onks mä jotenki erikoinen ?

      Oon ihastunu paljon vanhempaan mieheen.
      Ikävä
      130
      1309
    6. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      64
      1308
    7. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      72
      1040
    8. Minun on vaan päästettävä irti

      Toiveesta. Satutan vain itseäni😥😔. Toivon sinulle pelkkää hyvää, eläthän elämäsi parasta aikaa, mutta en halua enää k
      Ikävä
      37
      1030
    9. Kertoisit jo

      Rakastatko minua vai olenko käsittänyt väärin onko tämä vaan ystävyyttä tai kaveruutta? En haluaisi enää nolata itseäni
      Ikävä
      47
      925
    10. En koskaan saanut asiattomia kuvia!

      Silloin kun olin vielä nuori, kukaan mies ei koskaan lähettänyt minulle asiattomia kuvia itsestään. Jos tiedätte mitä ta
      Sinkut
      156
      901
    Aihe