Volvo S90 D4 neliveto

Anonyymi

Olen ajanut nyt kaksi vuotta S90 etuvedolla. Mieli tekisi seuraavaksi siirtyä nelivetoisen . Millaisia kokemuksia S90 nelivedosta Volvon omistajilta löytyy, asiallisia vastauksia odotellessa?

17

2444

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei tarvitse nelivetoa.

      • Anonyymi

        Ei tarvitse myöskään viinaa mutta moni kokee senkin kivaksi jutuksi.


    • Anonyymi

      Pitävällä alustalla käytännössä etuveto. Liukkauden yllättäessä takapyörät lähtee vetämään sekunnin murto-osassa, et huomaa mitään viivettä.
      Plussaa on ettei jää sutimaan liikkeellelähdössä eikä kiihdytyksessä. Halutumpi käytettynä verrattuna etuvetoon ainakin SUV malleissa.
      Miinusta on että huoltoa on enemmän, kulutus hieman nousee ja kalliimpi ostettaessa.
      Pohjoisessa hyvä, eteläsuomessa jossa ajetaan lähes koko vuosi sulalla alustalla aikalailla tarpeeton.

      • Anonyymi

        mutta sehän riittää että tahtoo sellasen


      • Anonyymi

        Kyllä neliveto on myös turvallisuustekijä, ainakin tällaiselle päivittäin, jokaisella kelillä autoileva.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä neliveto on myös turvallisuustekijä, ainakin tällaiselle päivittäin, jokaisella kelillä autoileva.

        En aivan keksi että mikä siinä tuo turvallisuutta, onhan se taka-akselin tienoo tietysti törmäystilanteessa ehkä vähän jämäkämpää rakennetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En aivan keksi että mikä siinä tuo turvallisuutta, onhan se taka-akselin tienoo tietysti törmäystilanteessa ehkä vähän jämäkämpää rakennetta.

        Et keksi ja et myös tiedä nelivedosta.
        Autolehtin testituloksia lukemalla voi valjeta asiasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et keksi ja et myös tiedä nelivedosta.
        Autolehtin testituloksia lukemalla voi valjeta asiasta.

        et sinäkään tiedä kun et kertonut, et tiedä sen vuoksi, että se ei ole yhtään sen turvallisempi


    • Anonyymi

      Paljon on kirjoitettu siitä kuinka neliveto antaa väärän tunteen keliolosuhteesta ja toisaalta liukkaalla ohjattavuus ei toimi ja mm. maastureita suistuu kaarteissa ojiin.

      • Anonyymi

        Enemmän suistuu bemareita. olisko kuitenkin se kuski joka ne virheet tekee.


    • Anonyymi

      Todella hyvä. Hiukan kulutusta nostaa ei ole vikoja ollut kuten oli V70 nelikossa. Itse en lainkaan etuvedosta ole tykännyt kun iso auto ja massa lähtee puskemaan etuvedolla.

      • Anonyymi

        Ilmeisesti on siis parempi kun iso auto ja massa lähtee puskemaan nelivedolla.


    • Anonyymi

      Volvolla ei ole nelivetoautoja, on vain 2 2 vetoisia AWD autoja.

      • Anonyymi

        niin kuten kaikki muutkin merkit


      • Anonyymi

        Haldex , ei mikään neliveto!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        niin kuten kaikki muutkin merkit

        Land rover on aito


    • Anonyymi

      Kerran neliveto, aina neliveto.

      Nyt volvon v90 haldex joka ok, mutta ei quattron kruunu/torsen voittanutta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3879
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2759
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2144
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2091
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe