Voiko taimet vielä pelastaa, nyt ne lakastuvat lehti kerrallaan. Nyyh...
Tomaatit lakastuu!
5
1614
Vastaukset
- Jouni
Oletko siis itse siemenestä taimet kasvattanut? Itse olen iskenyt taimien ollessa 10-20 senttiä isompaan ruukkuun, noin 10 senttiä syvemmälle. Itselläni ollut minitomaatteja yms. parvekeella. Ei siis isosta kasvihuonetomaatista kokemusta.
Tavallisia syitä taimien lakastumiseen on liika märkyys tai vääränlainen multa. Tomaatti kasvaa yleensä hyvin ja nopeasti, mutta sekin vaatii välillä kasvualustan kuivahtamista, että juuret saavat happea. Purkit eivät saa olla umpinaisia, vaan pohjassa on oltava reikiä. Mullaksi kannattaa valita jokin ruukkuihin sopiva turveseos, ei ainakaan multa omasta maasta. Katso muita vinkkejä:
http://www.cedunet.com/~rte47Tavallisia syitä taimien lakastumiseen on liika märkyys tai vääränlainen multa. Tomaatti kasvaa yleensä hyvin ja nopeasti, mutta sekin vaatii välillä kasvualustan kuivahtamista, että juuret saavat happea. Purkit eivät saa olla umpinaisia, vaan pohjassa on oltava reikiä. Mullaksi kannattaa valita jokin ruukkuihin sopiva turveseos, ei ainakaan multa omasta maasta. Katso muita vinkkejä:
http://www.cedunet.com/~rte47- varmaankin.
Omasta mielestä olen pitänyt yllä sopivaa kosteutta, mutta eihän sitä kevätinnostuksen puuskassa muista että hoidettavana on pikkuisia vaaveja. Eli nyt laitan stoppia kasteluun, vielä on kuudesta sentään neljä hengissä.
- Wellington
Niin - ei kannattaisi alottaa sitä kasvatusta niin kauhean aikaisin. Valo ei riitä ja taimista tulee honteloita ja huonoja. Malttia siihenkin touhuun!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kansalla on oikeus tietää miksi persut pettävät
Koko kulunut hallituskausi on kysytty persuilta, minkä vuoksi he ovat pettäneet käytännössä jokaisen vaalilupauksen, ain827671Venäjän armeijan evp-upseeri: Armeija surkeassa tilassa, jonka läpäisee kaiken kattava
valehtelu. Venäläiset alkaneet pohtia julkisesti maan todellisia tappioita. Z-bloggari ja 3. luokan kapteeni (evp.) Mak1293059- 1561923
Kansalla on oikeus tietää mikä on SDP:n talousohjelma jolla maan talous
saadaan nousuun? Miksi puolue piilottelee sitä, vai eikö sitä ole? Tähän asti olemme vaan saaneet kuulla hallituksen ha741731Ammattiliitto 900 euroa/vuosi - Työttömyyskassa 72 euroa/vuosi
Ammattiliitosta eroamalla voi säästää jopa 800 euroa vuodessa. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän maksat liitolle. Esim1311579Miten voit olla niin tyhmä
että et tajunnut että sua vedätettiin? Tietäisitpä miten hyvät naurut on saatu. Naiselle1731511- 1321212
- 80904
Kyriake=Kirkko
Kirkko, Kyriake Kirkko-sana tulee kreikankielen sanasta Kyriake=Herran omat, Kristuksen omaksi kastettujen suuri joukko50834- 53784