Tervehdys. Puolitoistavuotias leikattu poikakissa alkoi yllättäen oksentelemaan. Oksentelun jatkuttua neljä päivää ja yleiskunnon selvästi huononnuttua veimme kissan eläinlääkäriin jossa ultralla todettiin suolitukos. Määrättiin parafiiniöljyä 10 - 15 ml kolme kertaa päivässä, jota on nyt annettu kaksi päivää. Kissa on nyt oksentanut kolme noin viisisenttistä lenkkitossun nauhanpätkää ja alkaa silminnähden voimaan paremmin, ruokahalukin on jo palannut. Lisäksi peräaukosta on alkanut tihkua parafiiniöljyä ja kissa on käynyt jo kerran ulostamassa, joten toivomme tukosten nyt lauenneen jottei tarvitsisi turvautua leikkaushoitoon.
Lääkäri määräsi : 10 - 15 ml parafiiniöljyä 3 kertaa päivässä. Vettä ruutalla kuivumisen estämiseksi. Ei pakkoruokintaa. Mikäli oireet eivät helpota 3 päivässä niin ajanvaraus leikkaukseen.
Lisätietoa eläinlääkäriltä : Kissalla on erittäin pitkä suolisto, joten "vanhaa" ulostetta saattaa tulla jonkin aikaa vaikka suoli onkin tukossa. Öljyinen uloste tai peräaukosta tihkuva öljy on merkki suolen avautumisesta. Jos kissan kunto romahtaa nopeasti, tajunta heikkenee etc. kissa päivystykseen. Ilman ruokaa selviää jopa useita viikkoja mutta ilman vettä ei pitkään. Vettä ruutalla ja sen imetymistä tarkkailtava ( niskanahkan pitää palautua "nyppäistäessä" nopeasti )
Hinnat : Päivystyskäynti rauhoitus heräte ultraääni 60 €. Mahdollinen leikkaus noin 150 €
Pahoinvoiva kissa ( Sairaskertomus )
4
4861
Vastaukset
- mirri
Hei!
Toivottavasti kissasi voi jo paremmin. onhan leikkaus aina rasite kissalle kun joudutaan nukuttamaan, että toivottavasti asia hoitui/hoituu parafiiniöljyllä!
Se on kyllä totta että eläinlääkärissä käynti on kamalan kallista, mutta jos pelastaa kisun niin on se hintansa arvoista.
Hyvää kevättä sinulle ja kisullesi! Ja paranemisia!- Kattielmeri
Katinretale on taas kunnossa, parafiiniöljy irroitti onneksi tukokset vaikka ultrassa tukos näytti todella pahalta. On kyllä mukava nähdä poitsu taas kunnossa, äijä sinkoilee lelujen perässä kuin elosalama ja syö kuin hevonen. Onneksi leikkaukseen ei tarvinnut ryhtyä, ei niinkään rahan takia vaan tuollaisen operaation riskit eivät ole vähäisiä varsinkaan kissamme yleiskunnon oltua niin huono.
Nyt muuten lähti lelut vaihtoon, lelulaatikon sisältöä tutkiessamme huomasimme paljon sellaisia leluja joista kissa saa pureskeltua osasia irti ja jotka voivat vastaisuudessa tukkia suolen.
Kannattaa muuten varautua suursiivoukseen parafiiniöljykuurin jälkeen... :P - Kattielmeri
Kattielmeri kirjoitti:
Katinretale on taas kunnossa, parafiiniöljy irroitti onneksi tukokset vaikka ultrassa tukos näytti todella pahalta. On kyllä mukava nähdä poitsu taas kunnossa, äijä sinkoilee lelujen perässä kuin elosalama ja syö kuin hevonen. Onneksi leikkaukseen ei tarvinnut ryhtyä, ei niinkään rahan takia vaan tuollaisen operaation riskit eivät ole vähäisiä varsinkaan kissamme yleiskunnon oltua niin huono.
Nyt muuten lähti lelut vaihtoon, lelulaatikon sisältöä tutkiessamme huomasimme paljon sellaisia leluja joista kissa saa pureskeltua osasia irti ja jotka voivat vastaisuudessa tukkia suolen.
Kannattaa muuten varautua suursiivoukseen parafiiniöljykuurin jälkeen... :PHyvää kevään jatkoa myös sinulle.
- rilli
Kattielmeri kirjoitti:
Kannattaa muuten varautua suursiivoukseen parafiiniöljykuurin jälkeen... :PKissat ovat innokkaita syömään kaikenlaisia naruja ja lankoja. Kannattaa varoa ettei niitä ole saatavilla. Lahjanarut ovat kiinnostaneet meidän kissoja kovasti, olen joskus vetänyt kissan suusta pari metriä narua ulos. Myös kuminauhoja on pureksittu innokkaasti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.2812926Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka572326Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3482007- 1151733
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1121681Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121375- 661317
- 681253
- 581232
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl771181