Kepu oli Kokoomuksen ohella vaalien voittaja. Kokoomus voitti odotetusti ja oli selvästi suurin puolue. Kepu saavutti merkittävän torjuntavoiton. Persujen jytky jäi pahasti piippuun. Ja se oli vaalien selvästi mieluisin asia. Toivoa siis on, että järkisuomalaisuus voittaisi jälleen alaa öyhötykseltä. Tässä suhteessa Kepun torjuntavoitto oli merkittävä.
Vaalitulos on hallituksen kannalta suotuisa. Kepuhan on ollut hallituksen yhtenäisyyden heikoin lenkki ja vaalitulos vähentää nyt Kepun paineita. Ainakin vähäksi aikaa. Kokoomushan ei ole Kepulle mikään erityinen vaara, joten Kokoomus koetaan Kepussa sopivampana oppositiojohtajana kuin räksyttävä persupuolue.
Ei persuvaara silti tähän vaaliin vielä kaatunut, mutta toki odotettua heikompi kannatus on meille kaikille maltillisille ja tolkun ihmisille suuri helpotus.
Onnittelut Kepulle
36
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Voitti pettäessäänkin.
- Anonyymi
Nyt ei ollut eduskuntavaalit johon juttusi perustat. Eduskunta vaalilla on ihan omat mallinsa josta valitaan mm maan hallitus. Sotket nyt pahasti asioita, joko ymmärtämättömyytesi tai muun syyn takia. Täss vaalissa keskusta edelleen suurin reilusti valtuutettujen määrissä, jota ei ole EK vaalissa ollut nyt, kuin 2015 oli sielläkin..
- Anonyymi
Vaaleilla selvästi annettiin keskisormea maakuntahimmelille. Laardipeppa 'posseineen' hävisi vaalit selvästi.
- Anonyymi
Lestakyrpäpuolueen kannatus laskusuunnassa, hyvä.
- Anonyymi
Upee Keskustan voitto, siinä sai Persu-Lestakikkeli kieltävä, hehhehhehheeee...
- Anonyymi
Vihreetä pukkaa ja se on Suomen etu.
Käsite torjuntavoitto on kliseinen ja usein naurunalainenkin, mutta ainakin tällä kertaa se osuu keskustan kohdalta paikalleen. Muiltakin osin voin yhtyä kaikkeen sanomaasi.
Hallituksessa nuo paineet voivat siirtyä enemmän vihreisiin, joiden kannatus laski vaaleissa. Demareillakin tulee olemaan kovat paikat, kun alkaa vääntö talouspolitiikasta. Marin on jumittanut puolueensa turhan vasemmalle. Jotenkin kuvaavaa demarien kohdalla oli eilinen Mikael Jungner kannanotto, missä hän sanoi oman pääteasemansa demareissa tulleen, kun Antti Rinne valittiin puheenjohtajaksi ja puolue siirtyi enemmän vasemmalle. Minustakin se oli suuri virhe demareilta lähteä kisaamaan samoista äänistä Vasemmistoliiton kanssa.
Toivoisin, että hallitus ottaisi nyt tosissaan talouden hoidon ja velkaantumiskehityksen vaarat. Eilinen vaalitulos on minusta tulkittavissa siihen suuntaan, että suuri osa äänestäjistä on tätä mieltä.- Anonyymi
Mielipidepankki kirjoitti:
Hallituksessa nuo paineet voivat siirtyä enemmän vihreisiin, joiden kannatus laski vaaleissa. Demareillakin tulee olemaan kovat paikat, kun alkaa vääntö talouspolitiikasta. Marin on jumittanut puolueensa turhan vasemmalle. Jotenkin kuvaavaa demarien kohdalla oli eilinen Mikael Jungner kannanotto, missä hän sanoi oman pääteasemansa demareissa tulleen, kun Antti Rinne valittiin puheenjohtajaksi ja puolue siirtyi enemmän vasemmalle. Minustakin se oli suuri virhe demareilta lähteä kisaamaan samoista äänistä Vasemmistoliiton kanssa.
Toivoisin, että hallitus ottaisi nyt tosissaan talouden hoidon ja velkaantumiskehityksen vaarat. Eilinen vaalitulos on minusta tulkittavissa siihen suuntaan, että suuri osa äänestäjistä on tätä mieltä.Vaalitulos paljastaa miten vihervasemmisto elää omassa kuplassaan veronmaksajien velkapiikkiin ostamaansa aamiaista mutustaen, aliarvioiden kansalaisten kyvyt ymmärtää sen politiikan seuraukset.
Marinin ylimielisyys, Kiurun jääräpäisyys, siinä kaksi demarien onnettomuudeksi koitunutta asiaa, sen ääriholtittoman rahankäytön ohella.
Vihreiden onnettomuudeksi koitui niinikään ylimielisyys, joka näkyy etenkin Ohisalon kyvyttömyydessä hoitaa sisäministerin postiaan kansalaisten turvallisuus edellä. Kaupunkien, etenkin Helsingin turvallisuus on suorastaan romahtanut kun etnisen taustan omaavia on kotiutettu puukkojunkkareiden menetelmiä suosiviksi jengeiksi. Vihreiden tappio koskee kaikkia suurimpia kaupunkejamme, ei siis ole pelkästään pääkaupunkiseudun juttu.
Oma lukunsa on tietysti turvesekoilu ja Niinistön (Ville) surkeat kannaotot EU:n metsäpolitiikaan. Ylipäätään aivan kohtuuton huseeraaminen ilmastonmuutoksen nimissä. Jopa nuoret kaipaavat jo konkretiaa ainaisen ilmastohössäämisen sijaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaalitulos paljastaa miten vihervasemmisto elää omassa kuplassaan veronmaksajien velkapiikkiin ostamaansa aamiaista mutustaen, aliarvioiden kansalaisten kyvyt ymmärtää sen politiikan seuraukset.
Marinin ylimielisyys, Kiurun jääräpäisyys, siinä kaksi demarien onnettomuudeksi koitunutta asiaa, sen ääriholtittoman rahankäytön ohella.
Vihreiden onnettomuudeksi koitui niinikään ylimielisyys, joka näkyy etenkin Ohisalon kyvyttömyydessä hoitaa sisäministerin postiaan kansalaisten turvallisuus edellä. Kaupunkien, etenkin Helsingin turvallisuus on suorastaan romahtanut kun etnisen taustan omaavia on kotiutettu puukkojunkkareiden menetelmiä suosiviksi jengeiksi. Vihreiden tappio koskee kaikkia suurimpia kaupunkejamme, ei siis ole pelkästään pääkaupunkiseudun juttu.
Oma lukunsa on tietysti turvesekoilu ja Niinistön (Ville) surkeat kannaotot EU:n metsäpolitiikaan. Ylipäätään aivan kohtuuton huseeraaminen ilmastonmuutoksen nimissä. Jopa nuoret kaipaavat jo konkretiaa ainaisen ilmastohössäämisen sijaan.Näin jalkapallokisojen aikaan Kiurun toimintaa voi verrata oman maalin tekoon.
Vaalien siirto oli pääministerin pelipaikalle rynnineen Kiurun manooveri, jota Marin avusti, ja joka johti demareille ikävään lopputulokseen. Huhtikuussa olisi vielä saatu kohtuullinen tulos. Kiuru kerkesi sotkea jopa Suomen ja Viron diplomaattisuhteet hautomalla palloa itsellään.
Marinin pitää nyt ottaa pääministerin pelipaikka takaisin itselleen ja osoittaa Kiurulle laitapakin paikka. - Anonyymi
Torjuntavoitto= HÄVIÖ VAALEISSA suomeksi
Anonyymi kirjoitti:
Torjuntavoitto= HÄVIÖ VAALEISSA suomeksi
Häviö toki, mutta sellainen jolla on estetty vastustajalta tavoitteeseen pääsy eli tässä tapauksessa persujen julkisestikin ilmoittama tavoite kiilata suuruusjärjestyksessä vähintään kepun ohi. Kepu myös selvisi pienemmällä tappiolla kuin mielipidetiedustelut povasivat.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Torjuntavoitto- Anonyymi
Millä tavalla? Jos persujen kannattajista enemmistö olisi ollut selvänä vaalipäivänä, olisi tukijussien tappio ollut vielä selvempi. Vaalien tulos oli selvä 'EI' maakuntahimmelille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaalitulos paljastaa miten vihervasemmisto elää omassa kuplassaan veronmaksajien velkapiikkiin ostamaansa aamiaista mutustaen, aliarvioiden kansalaisten kyvyt ymmärtää sen politiikan seuraukset.
Marinin ylimielisyys, Kiurun jääräpäisyys, siinä kaksi demarien onnettomuudeksi koitunutta asiaa, sen ääriholtittoman rahankäytön ohella.
Vihreiden onnettomuudeksi koitui niinikään ylimielisyys, joka näkyy etenkin Ohisalon kyvyttömyydessä hoitaa sisäministerin postiaan kansalaisten turvallisuus edellä. Kaupunkien, etenkin Helsingin turvallisuus on suorastaan romahtanut kun etnisen taustan omaavia on kotiutettu puukkojunkkareiden menetelmiä suosiviksi jengeiksi. Vihreiden tappio koskee kaikkia suurimpia kaupunkejamme, ei siis ole pelkästään pääkaupunkiseudun juttu.
Oma lukunsa on tietysti turvesekoilu ja Niinistön (Ville) surkeat kannaotot EU:n metsäpolitiikaan. Ylipäätään aivan kohtuuton huseeraaminen ilmastonmuutoksen nimissä. Jopa nuoret kaipaavat jo konkretiaa ainaisen ilmastohössäämisen sijaan.Et sinä massa-armeijan ja holhousyhteiskunnan elättämä turhake ole koskaan mitään oikeita veroja maksanut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näin jalkapallokisojen aikaan Kiurun toimintaa voi verrata oman maalin tekoon.
Vaalien siirto oli pääministerin pelipaikalle rynnineen Kiurun manooveri, jota Marin avusti, ja joka johti demareille ikävään lopputulokseen. Huhtikuussa olisi vielä saatu kohtuullinen tulos. Kiuru kerkesi sotkea jopa Suomen ja Viron diplomaattisuhteet hautomalla palloa itsellään.
Marinin pitää nyt ottaa pääministerin pelipaikka takaisin itselleen ja osoittaa Kiurulle laitapakin paikka.Höpö höpö mielikuvitusrambo. Vaalit oli selvä protestin kahden läskin Kiurun ja Saarikon maakuntahimmeliä vastaan. Naurettava ajatus, että vanhoille kepu isännille tukijusseille pitäisi jakaa vielä paikkoja 'maakuntahallintoon', kun ovat vuosikymmeniä huonojen geenien, epäterveen ravinnon ja ympäristömyrkkyjen takia ampuneet räkäpäitä.
- Anonyymi
Pystyyn_kuollut kirjoitti:
Häviö toki, mutta sellainen jolla on estetty vastustajalta tavoitteeseen pääsy eli tässä tapauksessa persujen julkisestikin ilmoittama tavoite kiilata suuruusjärjestyksessä vähintään kepun ohi. Kepu myös selvisi pienemmällä tappiolla kuin mielipidetiedustelut povasivat.
https://fi.wikipedia.org/wiki/TorjuntavoittoNooh promilleja oli persujen kannattajien veressä siinä missä laardipepan etumatkassa. Jos maakuntahimmeli on suosittu, niin miksi sitä vastustava Säkylän pojan 'kööri' voitti Isontaloon kööri selvästi ja vieläpä ennen mettumaaria?
- Anonyymi
Jees. Persut kokivat pettymyksen.
t: Tolkun ihminen- Anonyymi
Jokainen vaali on etappi josta ps suoriutui tälläkin kertaa hyvin
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jokainen vaali on etappi josta ps suoriutui tälläkin kertaa hyvin
Erityisen hyvin persut onnistuivat Soinin luotsaamana 2015 EK-vaaleissa.
Parin vuooden hallituskausi persuilta menikin sitten täysin poskelleen ja se aloitettiinkiin pettämällä kaikki yltiöpäiset vaalipuheet. Ja pettäminen tehtiin koko persujoukkueen voimin, ei pelkästään soinilaisten. - Anonyymi
Merijärvellä kävi näin.
https://vaalit.yle.fi/kv2021/fi/regions/12/municipalities/483
Miksi Merijärvi muuten on Suomen kepulaisin kunta? Joskus valtuusto on koostunut sataprosenttisesti kepulaisista.
- Anonyymi
Aloittaja väittää olevansa tolkun ihminen vaikka kirjoittelee vihakirjoituksia päivittäin. Enemmänkin häntä voi pitää fanaatikkona.
- Anonyymi
MPP toinen osio jota olen monasti myös tuonut esille, SDP olisi paremmassa iskussa kun sallittaisiin oikeistodemarit myös mukaan.
- Anonyymi
SDP olisi paremmassa iskussa, kun ei oltaisi SAK:n ohjauksessa vaan toimittaisiin itsenäisesti
- Anonyymi
Öyhötyksestä otettiin torjuntavoitto kahdella rintamalla.
Maaseudulla Keskusta torjui pahimmat persuöyhöttäjät, ja kaupungeissa Kokoomus viheröyhöttäjät.
Persujen taktiikka ottaa Keskusta ykkösvastustajaksi meni siis pieleen, ainakin jos tavoitteena oli ( ja kuten oli) paikka suurimpien puolueiden joukossa. Keskustalla on koneisto joka osaa vaalityön.
Vihreillä taas petti pelisilmä siinä, ettei se edelleenkään näe oman kuplansa ulkopuolelle. Jos joka toisessa lauseessa hoetaan ilmastonmuutosta, alkaa siihen kyllästyä jopa city-nuoret. Etenkin kun "ilmastotoimet" ovat aina jonkin asian kieltämistä tai elämän hankaloittamista ruuhkamaksuin jne.Noin minäkin asian näen. Keskusta ei lähtenyt vastaamaan persujen haastoihin samoilla aseilla, vaikka puolueen "turvesiivellä" olikin vaikeuksia hillitä itseään.
Vihreiden nykyisen puheenjohtajan fanaattinen puhetapa alkoi tuntua vastenmieliseltä myös puolueen peruskannattajien joukossa.- Anonyymi
Mutta kepujen koneisto on joka vuosi vanhempaa ja lopulta heitetään taistoon viimeiset Volksturmit persuja vastaan toivottomassa taistelussa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta kepujen koneisto on joka vuosi vanhempaa ja lopulta heitetään taistoon viimeiset Volksturmit persuja vastaan toivottomassa taistelussa
Mutta kuinka kauan hyväuskoiset hölmöt uskovat persuihinkaan, jos persut joutuvat hallitusvastuuseen ja nuo hyväuskoiset hölmöt pettyvät realiteettien edessä? Kuten kävi jo 2015. Hallituksessa joutuu tekemään ihan muuta kuin pitämään populistisia puheita hyväuskoisille hölmöille. Oppositiosta käsin se onnistuu kyllä.
- Anonyymi
Kepu hävisi OCD, ja vieläpä selvästi.
- Anonyymi
Pystyyn_kuollut kirjoitti:
Noin minäkin asian näen. Keskusta ei lähtenyt vastaamaan persujen haastoihin samoilla aseilla, vaikka puolueen "turvesiivellä" olikin vaikeuksia hillitä itseään.
Vihreiden nykyisen puheenjohtajan fanaattinen puhetapa alkoi tuntua vastenmieliseltä myös puolueen peruskannattajien joukossa.Näit muutaman promillen eron samalla tavalla kuin laardipeppa, OCD tai MPP? Tarkistuta hyvä immeinen näkösi. Posiollakin tyhmät äänesti kepua uuden Kemin tehtaan takia, vaikka ahneen posiolaisen metsänomistajan viimeisetkin palvelut siirretään maakuntahimmelissä Rovaniemelle ja Ouluun. Kainuussa metsänomistajia ei onneksi ahneus toteutumatta jääneiden tehtaiden takia sokaissut. Kainuussa kepu hävisi selvästi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta kepujen koneisto on joka vuosi vanhempaa ja lopulta heitetään taistoon viimeiset Volksturmit persuja vastaan toivottomassa taistelussa
Älähän nyt. Se riippuu siitä saako laardipeppa muutettua Itä-Suomen loputkin metsät puupelloiksi. Onneksi olen digitalisoinnut kaiken muun paitsi vessan. En halua vessan suihkuttavan vettä peräreikään, joten olen sellu paperin sijaan ajatellut käyttää pyyhettä.
- Anonyymi
Kun katsoo vaalitulosta kartalla sen mukaan mikä väri (siis puolue) missäkin menestyi, niin maa näyttää jakautuvan kolmeen.
Ensimmäinen on valkokaulus-, huvittelu- ja oleilusuomi etelässä. Tällä alueela menestyvät Kokoomus (valkokaulus keskiluokka) ja vihreät (oleilijat). Alueen suurin ongelma on ollut kapakoiden koronarajoitukset.
Toinen on teollisuussuomi, linjalla Pori - Tampere - Jyväskylä - Joensuu on paljon paikkakuntia, joissa SDP on suosituin. Nämä kaupungit mukaanlukien. Siellä tehdään pääosa Suomen talouden tulopuolesta (viennistä) metsä- ja metalliteollisuudessa. Alueen ongelma on tehtaiden alasajo (Kaipola)
Kolmantena on maaseutusuomi, koko pohjoisin osa tuon kakkosvyöhykkeen jälkeen. Siellä kituutellaan pienteollisuuden ja yhteiskunnan palveluiden turvin. Menestyjiä ovat Keskusta ja Perussuomalaiset. Alueen ongelma on väen ikääntyminen ja väheneminen.- Anonyymi
Sinun talousneron mukaan Kaipolan olisi siis pitänyt pitää auki ja kasvattaa siten ylituotantoa.
- Anonyymi
Kepu hävisi selvästi, ja hyvä niin.
- Anonyymi
Olkoon puolueiden kannatusprosentit mitä tahansa niin Suomessa on kunnanvaltuustoissa yhteensä eniten kepulaisia.
- Anonyymi
Montako prosenttia valituista on maanlaajuisesti kepulaisia? About?
- Anonyymi
Kahdesta pahasta kuitenkin mieluummin kepu. Onneksi ei halla ihan onnistu aikeissaan.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1101084
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82814Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat264596Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede17585- 65531
- 93531
- 26512
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.47491- 43476
- 47437