Nötköttiä koiralle?

Anonyymi

Voiko koiralle antaa sikanauta purkkilihaa eli nötköttiä? Olisi kaapissa kymmeniä purkkeja ja ei itselle maistu, niin siksi asiaa tiedustelen. Lähinnä sen suolaisuus ja toki rasvaisuuskin mietityttää. Hmm.. Kertokaapa te viisaammat/kokeneemmat miten asian laita on? Jos sillä mitään väliä on, niin koirani painaa 30kg on perus terve eikä ylipainoinen ja ikää 6 vuotta.

13

1761

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Voi antaa. Suola ei ole ollenkaan niin vaarallista koiralle kuin luullaan. Voit luottaa nötkötit suuressa määrässä vettä, jolloin enimmät suolat irtoaa.

      • Anonyymi

        Liottaa*


      • Väärin sanottu että suolaa saa antaa koralle hyi hyi


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        hillevimakinen kirjoitti:

        Väärin sanottu että suolaa saa antaa koralle hyi hyi

        Niin juuri ei missään nimessä koiralle suolaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin juuri ei missään nimessä koiralle suolaa

        Lukaisehan koiran ruokapussista, paljonko se sisältää natriumia ja googleta, mitä natrium on. Sen lisäksi voit avata yllä olevan linkin ja testata luetunymmärtämistäsi.


    • Anonyymi

      voit antaa pienissä erissä, riippuen tietekin koiren koosta. isommalla enemmän ja pienemmälle vähemmä vaikka sekotettuna nappuloihin ja koiranmamkkaran lisnä, ei siis pekästään nötköttiä ateriaksi. Rasva ei ole koiralle ongelma, eikä ne säilykkeet niin ylenmäärin suolaisiakaan ole

      • Anonyymi

        huomasin koiran painano. Antaisi kolmanneksen purkista päivässä muun ruuan ohessa.


    • Anonyymi

      Se nötköt ei ole eläimille tarkoitettu ,mutta saa itse syödä sitä jos olet ostanut sen . Haha. haa , oliko muut

    • Anonyymi

      Ei missään nimessä jos olet jo ostanut niin saat sen syödä itse.hahahaaaaa

      • Anonyymi

        Hööhööhöö, ketään ei naurata.


    • Moikka. Sakuille annoin ruoan mausteeksi jonkin määrän kerrallaan. Eihän siinä muuta ole kuin se suola rasva. Itse syön sitä joskus ja nyt pienelle koiralleni tarjoan mutta se sanoo kiitos ei.
      Sakut pitivät siitä eikä se niiden elopainossa ollutkaan kummoinenkaan määrä.
      Kai se paljonko /kg on merkitsevä. Suolaa siinä on kuitenkn reippaasti.

    • Anonyymi

      Ei hyvänen aika, ei saa antaa ainakaa isoa määrää eikä usein.
      Koska tuossa purkkilihassa on suolaa, sipulia ja rasvaa.
      Sipuli on vaarallista koirille,muistaakseni tuhoaa punasoluja.
      Koiralle koiranmakkaraa, napposia ja vettä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      590
      3936
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3348
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2859
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2821
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2174
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2121
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2027
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1885
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1860
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1829
    Aihe