Narsistin ja psykopaatin eroavaisuus

Anonyymi

Eräs kaverini joskus kiteytti asian hyvin. Molemmat huijaavat, narsisti itseään ja psykopaatti muita...

Niin, narsistihan pönkittää haurasta egoaan, huijaamalla itseään, ja tekemällä monesti itsepetoksen, etsimällä jatkuvasti todisteita että omasta erinomaisuudestaan, peilaamalla reaktioita ja uskottelee itselleen olevansa parempi kuin onkaan.

Psykopaatti taas huijaa muita ja valehtelee ihan lämpimikseen. Joskus tavoittelee hyötyä ja etuja, mutta usein valehtelu on ihan vain patologista, vailla varsinaista päämäärää.

32

691

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Voiko narsismia olla, jos peilaakin virheellisesti reaktioita?

    • Anonyymi

      Ego on itseasiassa hauras kaikilla. Ja pääkopassamme asuva töykeä vuokralainen, jonka kehitelmä ego on, eli mielemme tekee mitä lystää.

    • Anonyymi

      Israelissa oli natonjahu vallassa, kehuvat hänen olleen psykopaatti diktaattori???

    • Anonyymi

      Toisaalta ilman yliopistotutkintoa ja muuta koulutusta ilman olevan henkilön diagnosoinnit ovat vain ilmaan heitettyjä viivoja, Ei niitä noteerata kuin vain ap;n oman lippiksen alla.

      • Anonyymi

        No mutta samoilla linjoillahan nuo tutkijatkin on, noinhan se ero pääpiirteittäin on, pähkinänkuoressa siis. Toki molemmista häiriöistä löytyy 600-sivua tekstiä, eri tutkijoilta. Mutta jos eroavaisuus pitää kiteyttää yhteen lauseeseen, niin tuo on aika hyvin kiteytetty.


      • Anonyymi

        Ei koulutus mitään takaa yksissään jos korvien välissä ei ole muuta kun toisten kirjaamia oppeja. Elämä se on mikä kouluttaa.


    • Anonyymi

      Todelliin ero psykojen ja ns. narmaleihmisen ero on siinä, etteivät kummatkaan tarvi lääkkeitä koko elämänsä aikana psyyken huoltoon. Narmalet tarvittoo.

      • Anonyymi

        Aika rohkea kommentti, foorumilla, jossa on tuhansia viestejä siitä, miten kirjoittaja ei syö lääkkeitä syystä X


    • Anonyymi

      Eräs psykologian proffa on kirjassaan kiteyttänyt narsistin ja psykopaatin eron olevan agressiossa. Narsistilla siihen löytyy jonkinlainen ymmärrettävä syy, mutta psykopaatin syy saattaa olla vain sen itsensä käsittämä.

      • Anonyymi

        Aggressio kehittyy ihmisiin karusta lapsuusvaiheesta. Se psykologian proffa voi myös lohkaista, me olemme sisällämme vain kehittyneempi apinalaji.

        Sinä et ole sisäistänyt lukemaasi, vaan suodatat kaiken raamatun tekstien läpitte; olet tieteenvastainen.

        Esivanhempamme nousivat pystyyn, pyydystivät liha -ja kalaruokaa. Älykkyytemme nousi muihin apinasukulaisiimme verrattuna.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aggressio kehittyy ihmisiin karusta lapsuusvaiheesta. Se psykologian proffa voi myös lohkaista, me olemme sisällämme vain kehittyneempi apinalaji.

        Sinä et ole sisäistänyt lukemaasi, vaan suodatat kaiken raamatun tekstien läpitte; olet tieteenvastainen.

        Esivanhempamme nousivat pystyyn, pyydystivät liha -ja kalaruokaa. Älykkyytemme nousi muihin apinasukulaisiimme verrattuna.

        Minä kyllä otin kantaa vain narsistin ja psykopaatin eroavaisuuteen, en evoluutioon enkä uskontoon.


      • Anonyymi

        Ei narsun agressiota voi käsittää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei narsun agressiota voi käsittää.

        Kuka tahansa nykynetissä voi tehdä diaknoosin, mutta eihän sillä ole mitään lääketieteellistä merkitystä.
        Spedellä oli vuoristoneuvos.
        Sketsimaailmassa vuorineuvosta korkeampi arvo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka tahansa nykynetissä voi tehdä diaknoosin, mutta eihän sillä ole mitään lääketieteellistä merkitystä.
        Spedellä oli vuoristoneuvos.
        Sketsimaailmassa vuorineuvosta korkeampi arvo.

        Mun mielestä tässä aiheessa diagnoosin lääketieteellisyydellä ei ole kauheesti merkitystä vaan sillä mitä todellisessa todellisuudessa oikeesti tapahtuu...
        ...miten ihminen käyttäytyy...mitä siitä seuraa jne...
        ..elävän elämän tapahtumilla on mun mielestä enemmän merkitystä tässä aiheessa.
        Mutta sitten fyysiset sairaudet, ne pitäisi tutkia kunnolla eikä heittää arpaa...

        popioiuuui


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun mielestä tässä aiheessa diagnoosin lääketieteellisyydellä ei ole kauheesti merkitystä vaan sillä mitä todellisessa todellisuudessa oikeesti tapahtuu...
        ...miten ihminen käyttäytyy...mitä siitä seuraa jne...
        ..elävän elämän tapahtumilla on mun mielestä enemmän merkitystä tässä aiheessa.
        Mutta sitten fyysiset sairaudet, ne pitäisi tutkia kunnolla eikä heittää arpaa...

        popioiuuui

        Mihin edes tarvitaan mitään lääketieteellisiä narsistin tai psykopaatin diagnooseja ja eihän sellaista varmaan ainakaan 90% narsisteista ja psykopaateista edes tehdä. Tärkeintä on havaita mitä jotkut ihmiset tekee ja huolehtia ettei viattomia ihmisiä vahingoiteta.


        ppoiuuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mihin edes tarvitaan mitään lääketieteellisiä narsistin tai psykopaatin diagnooseja ja eihän sellaista varmaan ainakaan 90% narsisteista ja psykopaateista edes tehdä. Tärkeintä on havaita mitä jotkut ihmiset tekee ja huolehtia ettei viattomia ihmisiä vahingoiteta.


        ppoiuuuu

        Väitän edelleen että pelkästään valepuheista voi jopa seurata eri tavoin vakavia fyysisiä vaurioita, kuten minulle on seurannut jo monta kertaa., kun sitten kehon haavoittuvuuksia ei ole otettu huomioon ja sellainen on aivan hirveää.
        Näin voi tapahtua muunmuassa tulkittaessa terveyteen liittyviä oireita virheellisesti.
        Se on todella tarkkaa, että diagnoosi on oikea. Väärä diagnoosi voi aiheuttaa kehoon riskin vaurioille. Ja mulle on käynyt jo monta kertaa niin, etten ole edes päässyt kertomaan vakavisra fyysisistä oireistani, joita on kieltäydytty ensimmäistäkään kertaa kuulemasta sosiaalisen pelin takia.


        poiuuyyyhhju


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väitän edelleen että pelkästään valepuheista voi jopa seurata eri tavoin vakavia fyysisiä vaurioita, kuten minulle on seurannut jo monta kertaa., kun sitten kehon haavoittuvuuksia ei ole otettu huomioon ja sellainen on aivan hirveää.
        Näin voi tapahtua muunmuassa tulkittaessa terveyteen liittyviä oireita virheellisesti.
        Se on todella tarkkaa, että diagnoosi on oikea. Väärä diagnoosi voi aiheuttaa kehoon riskin vaurioille. Ja mulle on käynyt jo monta kertaa niin, etten ole edes päässyt kertomaan vakavisra fyysisistä oireistani, joita on kieltäydytty ensimmäistäkään kertaa kuulemasta sosiaalisen pelin takia.


        poiuuyyyhhju

        Munmielestä lääketieteeseen ei tulisi sisältyä sosiaalista peliä, vaan sen tulisi olla todella tieteellistä.


        poiuuuyuy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Munmielestä lääketieteeseen ei tulisi sisältyä sosiaalista peliä, vaan sen tulisi olla todella tieteellistä.


        poiuuuyuy

        Munmielestä olisi enemmänkin tärkeää erottaa lääketiede sosiaalisesta pelistä selkeästi, koska noiden sekoittuminen voi aiheuttaa terveysriskin.

        ppoiiuuuiiu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Munmielestä olisi enemmänkin tärkeää erottaa lääketiede sosiaalisesta pelistä selkeästi, koska noiden sekoittuminen voi aiheuttaa terveysriskin.

        ppoiiuuuiiu

        Siis mä olen sitä mieltä oli henkilä sitten narsisti, psykopaatti tai näiden kohde tai uhri, heidän kaikkien fyysiser sairaudet tulisi hoitaa tasavertaisesti ja puolueettomasti kuten kaikkien ihmisten.


        poiuuui


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis mä olen sitä mieltä oli henkilä sitten narsisti, psykopaatti tai näiden kohde tai uhri, heidän kaikkien fyysiser sairaudet tulisi hoitaa tasavertaisesti ja puolueettomasti kuten kaikkien ihmisten.


        poiuuui

        Sosiaalisen pelin liemi ei saisi vaikuttaa fyysisten sairauksien diagnosointiin, tutkimiseen ja hoitoon.

        ppoiiuuuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sosiaalisen pelin liemi ei saisi vaikuttaa fyysisten sairauksien diagnosointiin, tutkimiseen ja hoitoon.

        ppoiiuuuuu

        Pitäis olla reilu peli ja fyysisesti haavoittuneet riitapukarit, heidän vaurionsa pitäisi lääjetieteellisesti hoitaa puolueettomasti-.


        ppiuuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitäis olla reilu peli ja fyysisesti haavoittuneet riitapukarit, heidän vaurionsa pitäisi lääjetieteellisesti hoitaa puolueettomasti-.


        ppiuuuu

        Kyllä mulle ainakin on näistä peleistä ollut oaljon enemmän fyysistä kuin henkistä vahinkoa.
        Hento keho on rääkissä vaurioitunut, henkisesti koen voivani hyvin ja olen elämäniloinen.


        ppiuuyuuui


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä mulle ainakin on näistä peleistä ollut oaljon enemmän fyysistä kuin henkistä vahinkoa.
        Hento keho on rääkissä vaurioitunut, henkisesti koen voivani hyvin ja olen elämäniloinen.


        ppiuuyuuui

        Kyllä mä henkisesti kestän vaikka 1000 narsistia, mutta 1000 suurikokoista narsistia ois melko rankkaa alle 50 kg keholle.


        ppoiuuuyuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä mä henkisesti kestän vaikka 1000 narsistia, mutta 1000 suurikokoista narsistia ois melko rankkaa alle 50 kg keholle.


        ppoiuuuyuuu

        Varsinkin kun hento keho on jo vanhenava ja siten varsin hauras.

        En olisi ikinä uskonut että ihmiset voi rääkätä näin vanhenevaa hentoa naista.
        En olis uskonut semmosta julmuutta olevan olemassa, vaikka onhan sitä...


        ppoiuuuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varsinkin kun hento keho on jo vanhenava ja siten varsin hauras.

        En olisi ikinä uskonut että ihmiset voi rääkätä näin vanhenevaa hentoa naista.
        En olis uskonut semmosta julmuutta olevan olemassa, vaikka onhan sitä...


        ppoiuuuuu

        Miksi he tekee sen?
        Mä ajattelen, että heillä om kyseessä jonkinlainen kyvyttömyys todella ajatella.



        popiuiuui


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi he tekee sen?
        Mä ajattelen, että heillä om kyseessä jonkinlainen kyvyttömyys todella ajatella.



        popiuiuui

        He kuulee jotain mitä sattuu soopaa ja suoralta kädeltä toimii siltä pohjalta,, he ei siinä välissä ilmeusestikään ollenkaan ajattele todella. Semmosia suinpäin kaahottajia ovat. Ajattelu unohtuu heiltä...


        ppoiuuuyuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        He kuulee jotain mitä sattuu soopaa ja suoralta kädeltä toimii siltä pohjalta,, he ei siinä välissä ilmeusestikään ollenkaan ajattele todella. Semmosia suinpäin kaahottajia ovat. Ajattelu unohtuu heiltä...


        ppoiuuuyuu

        Täytyy varoa kaahottajille puhumista, jos aikoo selvitä hengissä.
        Koska he ei ajattele, ei sitä koskaan tiedä miten he mitkäkin sanat reaktiivisesti tulkitsevat ja alkavat suinpäin kaahottaa. Se on aika vaarallista varsinkin jos joukkoja kaaHottaa.


        ppoiuuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täytyy varoa kaahottajille puhumista, jos aikoo selvitä hengissä.
        Koska he ei ajattele, ei sitä koskaan tiedä miten he mitkäkin sanat reaktiivisesti tulkitsevat ja alkavat suinpäin kaahottaa. Se on aika vaarallista varsinkin jos joukkoja kaaHottaa.


        ppoiuuuu

        Vaarallisinta on puhua heille mitään hyvin pitkälle ja perusteellisesti ajateltua, koska siitä he ei ymmärrä mitään ja siitä se mahdottomin kaahotus alkaa,


        ppoiuiuuuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaarallisinta on puhua heille mitään hyvin pitkälle ja perusteellisesti ajateltua, koska siitä he ei ymmärrä mitään ja siitä se mahdottomin kaahotus alkaa,


        ppoiuiuuuuu

        Vaikee sanoa kummatko olis ongelmallisempia narsistit ja psykopaatit vaiko kaahottajat.


        ppoiiuuuuy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikee sanoa kummatko olis ongelmallisempia narsistit ja psykopaatit vaiko kaahottajat.


        ppoiiuuuuy

        Miten voi edes joitaa mitä asiaa kunnolla jos ei ensin pysähdy istu katso ja kuuntele, että edes tajuaisi mitään edessään oikeesti on, mutta lienevät vain unenomaisessa tilassa kaahottavan.


        ppiuuyyyuuyu


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Hän on siis sosialidemokraatti .

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      173
      7135
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4172
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      26
      2095
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      2019
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1859
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1676
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      32
      1642
    8. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1593
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      21
      1588
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1418
    Aihe