jsonin overhead

Anonyymi

koko json menee minulta c koodarilta yli. enkoodataan data johonkin tilaa vievään json-merkkijonoformaattiin ja vastaanottaja dekoodaa sen? sen sijaan että siirrettäisiin data suoraan raakamuodossa. tuohan syö ihan sikana aikaa ja resursseja! esim electronissa kaikki data siirtyy jsonina. turhaa varmaan ihmetellä miksi työpöytäsovellukset nykyään raskaita!!

6

142

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Json on erinomaisuutta. Joku XML on siihen nähden yhtä helvettiä. Eli Json on erinomainen tapa välittää ja tallentaa tietoa, koska se on sellaisenaan luettavissa.

Esimerkiksi JavaScriptin objektiksi muunnos käy helposti

json = '{"nimi":"Kalevi", "ikä":62, "auto":null}';
      objekti = JSON.Parse(json);

Sen jälkeen objektiin voi viitata tavalliseen tapaan

nimi = objekti.nimi;
      tai
      nimi = objekti["nimi"];

JavaScript-objekti muutetaan vastaavasti Json-merkkijonoksi

json = JSON.stringify(objekti);

NoSQL-tietokannoista esimerkiksi MongoDB tallentaa tiedot Jsonin kaltaisessa muodossa, joten sitä on helppo käyttää yhdessä Jsonin kanssa.

• Anonyymi

Ei se mielestäni paljoa eroa XML, kuten muunkaan kuvauskielen tulkkaamisesta...

• Anonyymi

Onkos Jsoniin skeemaa tehtävissä, että tietää sen olevan validia?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onkos Jsoniin skeemaa tehtävissä, että tietää sen olevan validia?

Json itsessään on pelkkä stringi, mutta siihen on olemassa schema-viritelmä validoimista varten.

https://restfulapi.net/json-schema/

• Anonyymi

Meinaako aloittaja "raakamuodolla" esimerkiksi binääristä esitystapaa?

Jossain evästeissä ei voi siirtää kuin merkkijonomuotoista dataa. Voihan sinne tietysti vaikka base64-koodattuakin tunkea, mutta menee koko idea järkevästä tiedonsiirrosta, jos ei nimenomaan ole tarkoitus siirtää binääriä tietoa, esimerkiksi kuvaa.

Evästeissä siirrellään yleensä käyttäjän autentikointiin liittyviä tietoja (tokeneita jne.), ja REST-rajapinnassa muuta dataa, joka sekin on usein json-muotoista, pl. binäärit.

• Anonyymi

Olen Php:lla tuottanut ja lukenut jopa 50-80 megan json-dataa, hyvin on onnistunut.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      91
      7462
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      40
      3602
    3. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      102
      1836
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      24
      1040
    5. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      32
      923
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      27
      901
    7. Rakastuminenhan on psykoosi

Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk
      Ikävä
      53
      807
    8. Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa

1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄
      Ikävä
      60
      729
    9. Olisinko mä voinut käsittää sut väärin

Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt
      Ikävä
      31
      722
    10. Känniläiset veneessä?

Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v
      Nurmes
      26
      652
    Aihe