Mitä asiakirjoja maistraatin lupahakemukseen

Anonyymi

kun myydään kiinteistöäa?Kuolinpesää ei ole vielä jaettu.

6

55

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ei kuolinpesä kiinteistön myymiseen lupaa tarvitse. Ainakaan annetuilla tiedoilla.

• Anonyymi

ilmeisesti pesässä on alaikäisiä joten ota luuri käteen ja pirauta maistraattiin,saat tietoa siitä että mitä dokumentteja vaaditaan.

• Anonyymi

Se tuo guugluti on toisinaan kyl kätevä,

Tuoltapa osoitteesta täsmä tietoa, selaa sivua alaspäin, tulee klikkauskohta, mitä liitteitä tarvit,

https://dvv.fi/lupaa-edellyttavat-toimenpiteet-edunvalvonnassa

"Edunvalvojana tarvitset luvan esimerkiksi seuraaviin päämiehesi kannalta merkittäviin toimenpiteisiin:

asunnon tai asumisoikeuden myyminen ja ostaminen
        kiinteistön myyminen tai ostaminen
        ositus/omaisuuden erottelu ja perinnönjako, jos kuolinpesään ei ole määrätty pesänjakajaa
        omaisuuden panttaaminen ja lainan ottaminen.

Edunvalvojana tarvitset luvan myös vuokratontilla sijaitsevan omakotitalon ostoon ja myyntiin sekä yli viideksi vuodeksi tehtäviin vuokrasopimuksiin, kuten pellonvuokrasopimukseen. Metsän myyntiin tarvitset luvan silloin, kun kyseessä ei ole jo aikaisemmin hyväksytyn metsäsuunnitelman mukainen myynti.

Tarvitset luvan lisäksi perinnöstä tai testamentista luopumiseen ja pesäosuuden luovuttamiseen. Päämiehen varojen lainaaminen on aina luvanvaraista.

Luvanvaraista on myös liiketoiminnan harjoittaminen sekä eräiden sijoituskohteiden hankkiminen. Et kuitenkaan tarvitse lupaa tavallisimpien sijoituskohteiden kuten kotimaisten tai ETA-alueen pörssiosakkeiden tai sijoitusrahasto-osuuksien hankkimiseen, ellei kyse ole erikoissijoitusrahastosta".

PS. miettikääpä mikso tarvitaan yleensäkään nykyisin vähän kaikkiin asioihin jokin lupa??

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se tuo guugluti on toisinaan kyl kätevä,

Tuoltapa osoitteesta täsmä tietoa, selaa sivua alaspäin, tulee klikkauskohta, mitä liitteitä tarvit,

https://dvv.fi/lupaa-edellyttavat-toimenpiteet-edunvalvonnassa

"Edunvalvojana tarvitset luvan esimerkiksi seuraaviin päämiehesi kannalta merkittäviin toimenpiteisiin:

asunnon tai asumisoikeuden myyminen ja ostaminen
        kiinteistön myyminen tai ostaminen
        ositus/omaisuuden erottelu ja perinnönjako, jos kuolinpesään ei ole määrätty pesänjakajaa
        omaisuuden panttaaminen ja lainan ottaminen.

Edunvalvojana tarvitset luvan myös vuokratontilla sijaitsevan omakotitalon ostoon ja myyntiin sekä yli viideksi vuodeksi tehtäviin vuokrasopimuksiin, kuten pellonvuokrasopimukseen. Metsän myyntiin tarvitset luvan silloin, kun kyseessä ei ole jo aikaisemmin hyväksytyn metsäsuunnitelman mukainen myynti.

Tarvitset luvan lisäksi perinnöstä tai testamentista luopumiseen ja pesäosuuden luovuttamiseen. Päämiehen varojen lainaaminen on aina luvanvaraista.

Luvanvaraista on myös liiketoiminnan harjoittaminen sekä eräiden sijoituskohteiden hankkiminen. Et kuitenkaan tarvitse lupaa tavallisimpien sijoituskohteiden kuten kotimaisten tai ETA-alueen pörssiosakkeiden tai sijoitusrahasto-osuuksien hankkimiseen, ellei kyse ole erikoissijoitusrahastosta".

PS. miettikääpä mikso tarvitaan yleensäkään nykyisin vähän kaikkiin asioihin jokin lupa??

Psst, yllä olevan tarjoili Lawetorder ja ihan ilmaiseksi melkein.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Psst, yllä olevan tarjoili Lawetorder ja ihan ilmaiseksi melkein.

Hyvä Lawetorder, tässä eli linkin jakamisessa ansaitset kiitoksen! Kunpa osaisitkin pysytellä tässä roolissa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hyvä Lawetorder, tässä eli linkin jakamisessa ansaitset kiitoksen! Kunpa osaisitkin pysytellä tässä roolissa.

Kumpa sinä, siinä roolissa minkä isäsi antoi, lirauttaen kustakin pullosta sekaan...

Kiittele sitten vasta, kun opit oleen puuttumatta jonkun muun kirjoitukseen, osaat antaa välittömästi kiistämätöntä tietoa ja osaat välttää egoasi suuremmat kiistat, jos niitä teikän kohdalla onkaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      44
      5239
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      24
      3440
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      299
      2830
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      56
      2643
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      170
      2312
    6. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      24
      2119
    7. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      126
      1881
    8. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      366
      1845
    9. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1761
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      16
      1391
    Aihe