Mulla on ollut nyt parin viikon ajan finni mun leuassa. Siinä on ollut valkoinen pää joten oon puristelut sitä mutta se finni vaan kasvaa koko ajan takaisin. Nyt eilen se finni siirtyi ihon alle ja siihen ihon alle tuli sellainen kiva kova paise, jossa ei enään näkynyt valkoista päätä. Se oli kivulias joten puristin sen ja sisältä tuli vain ”vettä”. tää paise kasvoi sit takaisin joten puristin sen taas ja sisältä tuli taas vettä ja valkoinen pää alkoi taas näkyä joten puristin tätä enemmän joten finnisistä tuli keltaista mönjää ja verta. Finni katosi mutta sen kohdasta oli ihoa vähän lähtenyt, joten siihen jäi kiva arpi. Aattelin että iho paranisi nyt ja finni olisi poissa. Päivä myöhemmin siihen kohtaan oli kova keltanen arpi. Onkohan tää nyt tulehtunut? En haluasi lääkäriin tälläisen takia lähteä joten onko mitään neuvoja miten tämän saisi parannettua?
Ihonalainen finni
Anonyymi
1
510
Vastaukset
- Anonyymi
Jos iho ei kuumota eikä ole punainen finnin ympäriltä voit varmasti hoitaa sitä ihan apteekista saatavilla desinfioivilla aineilla.
Älä missään tapauksessa puristele ja koskettele sitä turhaan ettet saa siihen ilkeitä bakteereja!
Iholla on runsaasti erilaisia bakteereita jotka kuuluvat ihon normaaaliflooraan mutta elimistöön tunkeutuessaan voivat aiheuttaa ikäviä tulehduksia. Pidä siis huolta hygieniasta ja jos iholla alkaa ilmetä punoitusta ja kuumotusta ja ehkä kipuakin mene lääkäriin. Silloin tarvitaan usein vahvemmat lääkkeet.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Missä kokoomuksen naiset?
Hähmäistä ukkotarinaa kuultu koko viikonloppu. Kukaan ei ole kokoomuksessa edes yrittänyt pitää naisten puolta. Jopa1023665Finland is now Petter place
Audin B-ryhmän ralliautolla saatiin kansa voimaan hyvin. Kiitos kokoomus huumoripläjäyksestä.292413Ilman Stadia Suomessa ei olisi kunnon lihajalosteita
HK, Helsingin makkaratehdas, Votkin, mitä näitä nyt onkaan. Böndellä ei ole kunnollisia jalostajia.1422059Toivon että kuulut elämääni
Mutta aika näyttää miten läheisesti. Lupaan kertoa jossain sivulauseessa, kun muutan paikkaa.35925- 44841
En unohda sua
En vaan unohda sua. Eikä se näköjään ole tarkoituskaan. Rakastan sua sitten omalla tavalla kauempaa kun mikään muu ei on30820Mahdatko ymmärtää sitä
Mä en selviä jollei me jutella kunnolla. Tarvitsen sua siihen. Etkä sä voi sitä tietää kun en ole ilmaissut mutta olen61815Jorma Lind kuollut
Ylen uutisankkurina 40 vuotta toiminut Jorma Lind on kuollut 85-vuotiaana. https://yle.fi/a/74-20230265 ARVl on näet5809- 40717
Kyllä nainenkin voi ottaa yhteyttä
Ja on ihan kiva jos ottaa yhteyttä mieheen. Minä ainakin olisin onnessani jos nainen ottaisi yhteyttä. mies89705