Apua! Ehtiikö kahdessa viikossa saamaan maksa arvot kuntoon?

Anonyymi

Viiniä juonut pullon 4-5 krt viikossa.. nyt lopetin ja 13 päivän kuluttua verikokeet..
en kaipaa moraalisaarnaa, korkki pysyy kiinni.

40

8280

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ja onko keinoja nopeuttaa veriarvojen parantamiseksi?

    • Anonyymi

      Ei kukaan osaa auttaa?

    • Anonyymi

      :/

    • Anonyymi

      Jatkatko juomista kun olet käynyt verikokeissa?

      • Anonyymi

        En


      • Anonyymi

        Mutta osaatko vastata kysymykseen?


    • Anonyymi

      Mene kännissä sinne verikokeisiin niin kuin muutkin juopporetkut.

    • Anonyymi

      Veriarvot on mitä on. Voivat olla ihan hyvätkin joten turha murehtia. 13 päivää raittiina antaa jo pärstäkertoimelle freesimmän vaikutelman.. Naama ei ole ihan turvoksissa etkä anna krapulaista vaikutelmaa... Kysyyvät jos haluavat tietää. Vastaa rehellisesti.

      • Anonyymi

        Kyllä ne näkee niistä arvoista jos keitto maistuu ja lääkäri näkee saman asian myös parilla vilkaisulla lärvistä ja käsistä.

        Kaikki tietysti valehtelevat juomamääränsä mutta lääkäriä ei se kiinnosta. Ottaa ammattiajoluvan pois puhtaasti laboratoriotuloksien perusteella.


    • Ei korjaannu kahdessa viikossa, joku arvo voi hieman muuttua, mutta ei kaksi kuukauttakaan riitä

      • Anonyymi

        Kylläpäs muuten riittää ellei sitten maksa ole paskana.


    • Anonyymi

      Kotona joskus vieraiden kanssa viinilasillinen. Kulmakunnan raittiuspastori. Netissä voi puskista esittää viinijuoppoakin.

      Ite kun korvieni kivisakan kanssa liikun hiukan epävakaasti ( asentohuimaus ) ap näkee sen ja kirjottaa nettiin; ikävä kattella noita ongelmajuoppoja.

      • Anonyymi

        Ihan hölmö kommentti, kuka tällaista hikiseen kyselisi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan hölmö kommentti, kuka tällaista hikiseen kyselisi

        Mitä on hikinen kyseleminen?


    • Anonyymi

      Kyllä olosi varmasti paranee parissa viikossa. Maksa-arvoissa Gt ja Alat kertoo mahdollisesta alkoholin liikakäytöstä. Toinen arvo kertoo lyhyt aikaisen ja toinen pitkäaikaisen käytön.
      Ymmärtääkseni arvoihin voi vaikuttaa myös jokin sairaus tai puutostila.
      Jos haluat lukea kirjan alkoholin käytöstä ja siitä vapautumisesta, lue kirja:
      Pelkään mutta en pakene.

      Putkis 0132, kiitos.

      • Anonyymi

        Maksa-arvoihin vaikuttaa myös lääkkeet ja jopa ravinto.


    • Anonyymi

      Riippuu siitä missä tasossa lukemasi ovat nyt.
      Olen 70v ikäinen mies. 5:n viikon päivittäisen kuormittamisen jälkeen oli P-Alat lukemani 264. Viitealue 10 - 70. Päivittäinen annosmääräni oli noin 20. Kuuden viikon raittiin jakson jälkeen lukema oli 40.

      • Anonyymi

        P-Alat arvo on aika paska mittaamaan pitkääkään ryyppäämistä, sillä osalla ihmisistä se ei nouse ryyppäämisen seurauksena. Toisaalta se voi olla myös koholla absolutistillakin, koska rasvamaksa esim. liikalihavuuden seurauksena nostaa kanssa maksan tulehdusarvoja.

        T: Alkkis suuremmilla päiväannoksilla pidemmällä aikavälillä ja P-Alat ei koskaan ylittänyt satasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        P-Alat arvo on aika paska mittaamaan pitkääkään ryyppäämistä, sillä osalla ihmisistä se ei nouse ryyppäämisen seurauksena. Toisaalta se voi olla myös koholla absolutistillakin, koska rasvamaksa esim. liikalihavuuden seurauksena nostaa kanssa maksan tulehdusarvoja.

        T: Alkkis suuremmilla päiväannoksilla pidemmällä aikavälillä ja P-Alat ei koskaan ylittänyt satasta.

        Yksilölliset erot saattavat olla käsittämättömän suuria. Kaksi kaveriani joutui alkodieetille hyvin vähäisten käyttömäärien johdosta. Kyse oli perhetuttavistamme ja heidän vaimojensa kertomuksista ja elintavoista päätellen asiat ovat uskottavia vaikka jättäisi "kaunisteluvaraakin".

        3:n vuoden, käytännössä päivittäisen, "siistin" putken jälkeen oma suurkulutuksen P-GT indeksini oli 26 viitealueen ollessa 15 - 115. Lopettamiseen aikaa muutama viikko.


    • Anonyymi

      Päivittäinen keskimääräinen annosmääräsi on korkeintaan 4 annosta. Ei vaikuta pahalle paitsi jos olet nainen. Katson asiaa tuon ikääntyneen juopon ukon vinkkelistä.

      • Anonyymi

        Olen nainen, 42v. Ehtiiköhän laskea kahdessa viikossa.. juomana ollut punaviini, mutta ei kai sillä väliä mikä juoma se on


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen nainen, 42v. Ehtiiköhän laskea kahdessa viikossa.. juomana ollut punaviini, mutta ei kai sillä väliä mikä juoma se on

        Kyllä se lääkäri näkee jo päältäpäin minkälainen juopporetku sinä olet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen nainen, 42v. Ehtiiköhän laskea kahdessa viikossa.. juomana ollut punaviini, mutta ei kai sillä väliä mikä juoma se on

        En usko mainitsemasi a-määrän aiheuttaneen mitään kummempaa jos muuten elintapasi, lähinnä ruokailu on ollut normaalin terveellistä eikä ole pahoja unihäiriöitä.

        Asia on kuitenkin erittäin paljon henkilöstä riippuva. Eräs miestuttavani joutui pienemmästäkin määrästä a-dieetille.
        Varminta olisi käydä pikaisesti maksakokeissa.

        Punaviini on hyvä juoma siinä suhteessa, että se paljastaa, ettet ole allerginen.
        Vähäinenkin määrä punkkua aiheuttaa vaimolleni riivatunmoisen pään arkuuden. Syynä sen sisältämä histamiini.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En usko mainitsemasi a-määrän aiheuttaneen mitään kummempaa jos muuten elintapasi, lähinnä ruokailu on ollut normaalin terveellistä eikä ole pahoja unihäiriöitä.

        Asia on kuitenkin erittäin paljon henkilöstä riippuva. Eräs miestuttavani joutui pienemmästäkin määrästä a-dieetille.
        Varminta olisi käydä pikaisesti maksakokeissa.

        Punaviini on hyvä juoma siinä suhteessa, että se paljastaa, ettet ole allerginen.
        Vähäinenkin määrä punkkua aiheuttaa vaimolleni riivatunmoisen pään arkuuden. Syynä sen sisältämä histamiini.

        Ala yksityisyrittäjäksi silloin voit olla juoppo, kun hommat vaan hoituu!

        Kokemusta on ja olen pärjännyt!


    • Anonyymi

      Senkin höpsykäiset. Tottakai veressä ja virtsassa näkyy ties mitä, jos varta vasten tajutaan hakea jotain tiettyä ainetta ja sen jäämiä.

      • Anonyymi

        Kylmiksen kusinäytteestä löytyi kannabista ja bentsoja. Keijo yritti viimeiseen asti kiistää ja väitti, että osaston kusinäytteen ottaja vain sekoitti näytteen jonkun toisen potilaan virtsanäytteen kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kylmiksen kusinäytteestä löytyi kannabista ja bentsoja. Keijo yritti viimeiseen asti kiistää ja väitti, että osaston kusinäytteen ottaja vain sekoitti näytteen jonkun toisen potilaan virtsanäytteen kanssa.

        Tyyppi oli sen verran agressiivinen vääryyden kokemisestaan, että se lyötiin vain lepositeisiin sänkyyn sidottuna, määräämättömäksi ajaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tyyppi oli sen verran agressiivinen vääryyden kokemisestaan, että se lyötiin vain lepositeisiin sänkyyn sidottuna, määräämättömäksi ajaksi.

        Tarvittiin 3 riskiä miestä.

        -Faktaa vakioista


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarvittiin 3 riskiä miestä.

        -Faktaa vakioista

        Kylmishän on lahonnut intiöllä jo useamman vuoden viimeisen korahduksen jälkeen.

        Haamuko tänne kirjoittelee?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kylmishän on lahonnut intiöllä jo useamman vuoden viimeisen korahduksen jälkeen.

        Haamuko tänne kirjoittelee?

        Onko kylmis oikeasti kylmänä, vai onko tämäkin vaan lässyn lässyävailla tietopohjaa?


    • Anonyymi

      Lähinnä kiinnostaa saako rauta, inkivääri jne CDT arvoja laskemaan nopeampaa..

    • Anonyymi

      Kahden viikon breikki auttaa varmasti jos maksa-arvot nousseet nimenomaan alkoholin takia. Ei pitäisi näkyä elimistössä alkoholi enää mitenkään. Kohtahan se verikoe-aika on mutta kun lasken päiviä eka-viestistäsi niin juhannus on vielä oltava ilman hörppyjä. Eikö vain? Zemppia!
      En usko että muuten kuin juomattomuudella voi maksa-arvoihin vaikuttaa alentavasti.

    • Anonyymi

      Ihan aina ei juomattomuuskaan auta.
      Aloin itse juoda jo nuorena, ja join aika hurjasti yli 15 vuotta.

      Tuli pakkoraitistuminen mielisairaalaan joutumisen takia.
      Mutta niistä arvoista, olin ollut täysin ilman alkoholia viitisen vuotta, kun alkoivat maksa-arvot nousta. Nyt on ollut jo useamman vuoden jatkuvasti etenkin Afos jonkin verran koholla.
      Tosin muutama vuosi sitten mulla todettiin rasvamaksatulehdus, myös sidekudosta on vähän kertynyt maksaan.

      Mulla on käsitys, että alkoholin takia hetkellisesti nousseet maksa-arvot palautuvat aika nopeasti normaaliksi, ainakin jos maksa on muuten kunnossa.

    • Anonyymi

      Miten aloittajan maksa-arvot? Olitko kokeessa? Kiinnostaa alkoholin käyttäjänä.

      • Anonyymi

        Juopot täytyy laittaa linnaan kuten Ruotsissakin on Carl custav


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juopot täytyy laittaa linnaan kuten Ruotsissakin on Carl custav

        Kyllähän joku kuninkaan- tai presidentin linna olis varmaan ihan kiva asustella.


    • Anonyymi

      Nykyään katsotaan ennemmin S-CDT arvoa. Pitää olla alle 2,5%. Putken jälkeen ollut minulla n. 5,0%.
      Putoaa kolmessa viikossa viitearvoon. Kaksi viikkoa noin puoleen eli 2,5% 4 viikkoa ja on täysin normaali eli korkeintaan 2%

    • Anonyymi

      Tohtorismies tietää... Kyllä nyt jäät kiinni .Dokaamisen jäljet poistuvat vasta kuukausien aikana. Monet muut arvot kuin maksa-arvot käräyttävät dokun mm. verisolujen koko, jakauma, vertailemalla verenpainetta ja kolestrolia tunnistaa monasti tihrusilmän, parhaiten kuitenkin jännittynyt olemus ja lapsen tasolla oleva puheenparsi (tätä suurkuluttaja ei itse huomaa) jne.
      Tunnusta pois ja suosittelen hakeutumista eläkkeelle, sillä työelämä ei juoppoja kaipaa vastuksiksi. Joten voit rauhassa dokata tänään ei se mitään muuta elämässäsi, sillä olet jo sössinyt lähes kaiken.

    • Anonyymi

      Elimistö toipuu matokuureista omaa vauhtiaan,jos täysin toipuu.
      Ei sitä voi nopeuttaa.
      Kysymys: oliko tiedossasi että pullo viiniä monena iltana peräkkäin,on hyvin haitallista juomista.
      Join itse viime yönä pikkukarhun. Se saa riittää moneksi viikoksi,kun muutakin on,eikä maistunut edes pahalta.
      Vaan ei elämän töitä ja harrastuksia jaksa,jos usein juo,ja jos juo paljon.
      Jää näin aikaa,elää ihan oikeeta elämää. Eikä ole kipeä,eikä kyvytön ikinä.

    • Anonyymi

      Kyllä ne taitaa geenitkin vähön määritellä nouseeko ne kauhean helposti ne maksa-arvot..Mutta liiku ja pysy hoikkana niin eivöt ne kovin helposti edes nouse; jollei sitten ole rasva maksaa ..Rasva maksa ei tule vain alkoholista ..vaan monella ihan ruokapuolelta tulee..Myös jotkut lääkkeet voi nostaa maksan arvoja(?)..Pysy ilman Alkon tuotteita nyt vaan,syö terveellistä ja liiku ja kuntoile .. niin jos sulla on esim.vielä hyvät geenit (?)ni varmaan suht hyvät maksa arvotkin silloin?jopa lähiajan röpöttelyn jälkeenkin..!(?)

    Ketjusta on poistettu 15 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3889
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3328
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2769
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2154
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2101
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1977
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe