Juhannus yksin

Anonyymi

Taas "yhdessäolon" juhla tulossa. Joka vuosi sama ahdistus alkaa. Juhannus yksin. Tälläisinä yhdessäolon juhlina tää yksinäisyys korostuu.

14

91

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tiedän monta jotka inhoo juhannusta.

      En tykkää helteestäkään.

    • Anonyymi

      Mitä ihmeellistä on juhannuksessa muuta kuin se on vapaata töistä.Juhannus on päivä toisten joukossa.Itse en ole työelämässä ja olen sinkku mutta en ymmärrä että juhlapyhistä pitää tehdä niin iso numero.Itse aion käydä juhannuksena pitkällä kävelylenkillä ja nauttia sen jälkeen siitä hyvästä olosta mitä liikunta aiheuttaa.Itse en juo myöskään alkoholia niin ei tartte sen kaa läträtä.Juhlapyhistä ei tartte tehdä isoa numeroa vaikka sen viettäis yksin.Itse en näe mitään syytä miksi ahdistua päivästä sen takia että muut viettää sitä porukalla.Yksinäiset tekee liian ison ongelman.Mitä ihmeellistä siinä juhannuksessa on että siitä pitää ahdistua jos on muutenkin yksinäinen ympäri vuoden.En ymmärrä.Ja voin sanoa että itselläni on kaksi ystävää mutta ymmärrän että haluavat viettää sen omissa piireissään.Onko juhannus joku maailman loppu jonka jälkeen ei ole elämää.

    • Anonyymi

      Voihan sitä yksinkin lähteä katselemaan jonnekin juhannuksen viettoa.
      Vaikka kokisi olonsa yksinäiseksi, niin ei tarvitsisi olla ainakaan yksin.

    • Anonyymi

      En ehkä kuulu tälle palstalle ollenkaan mutta kerron oman kantani asiaan.
      Olen sinkku ja aion pysyä. Siis varsin vapaaehtoinen sellainen.
      En ole yksinäinen mutta elän yksin. Tapaan ystäviä, minulla on työpaikka.
      En ole koskaan ollut kiinnostunut juhannuksen vietosta suomalaiseen tapaan viinapäissään riehumisineen ja holtittominen seksiseikkailuineen.
      Juhannus ei merkitse minulle mitään. Joskus aikaisemmin se ahdisti koska tunsin painetta ulkopuolelta siitä että olin erilainen. Olisi pitänyt rynnätä riehumaan.
      Mutta kun ei kiinnostanut eikä kiinnosta.
      Tärkeimoiä minulle jo Joulu ja Pääsiäinen koska niistä on mukavia lapsuudenmuistoja ja edelleen vietän Joulun ystäväpariskunnan kanssa. Se on mukavaa.
      Tuntuu sille että varmasti monelle tuo Juhannus ja muut vastaavat pyhät on ahdistavia senkin takia että itselle asetetaan paineita siitä miten TÄYTYISI olla ikäänkuin sitä kukaan muu voisi määrätä! On lupa viettää ihan oman näköinen Juhannus tai mikä tahansa ilman että stressaa itseään siitä.
      Nämä on nyt minun ajatuksiani ja halusin vain avata tätäkin näkökulmaa.

    • Anonyymi

      Jos olisit oikeasti yksinäinen niin ei asia olisi sinulle noin uusi. Joka vuosi saisit tehdä saman aloituksen aiheesta.

    • Anonyymi

      Onneks asun sellasessa talossa missä järjestetään grillijuhlat juhannuksena. Menen tai jos ei kiinnosta niin olen yksin, ei sekään ole ongelma.

    • Anonyymi

      Bingo, mullakin joulukorttitäyskäsi juhannuskorttien lisäksi. Suomalaisesta ahdistuksesta ei monet saa kuitenkaan kokemusta 👍💪

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Mikä se juhannus on, ettei voisi olla yksin, jos muulloinkin viihtyy omissa oloissaan? Ei kaikkien tarvitse olla eivätkä kaikki olekaan laumaeläimiä.

      Tapana vaan on, että juhannusta jotenkin juhlistetaan, että on erilaista kuin arkena. Sen voi jokainen tehdä omalla tavallaan, yksin tai laumassa. Tai voi olla tekemättä. Jokaisen oma asia.

      Jos ei tahdo olla yksin, tapahtumia on vaikka kuinka paljon. Mukaan vain!

    • Anonyymi

      Ei juhannus mikään yhdessäolon juhla ole! Mutta jos kaipaat yhdessäoloa, juhannuksena siihen on paljon mahdollisuuksia. Lähde juhannuskokolle, juhannustansseihin, juhannusjuhlille tai vain kävelylle kesäyöhön. Alkoholia siihen ei tarvita.

      • Anonyymi

        Jos lähtee kävelylle yksin, tai johonkin missä on tapahtumaa, niin tulee olo että muut tuijottavat sitä joka on YKSIN. Siksi en mielelläni lähde muiden sekaan juhannuksena tms.
        Joskus kuitenkin kun lähden, ja onnistun jotenkin järjestämään sen että olen siellä muiden seassa, ja syön jotain ja juon ihan vähän (ihan vähän, ei niin että tulen humalaan) niin jonkin ajan päästä alan rentoutua. Korviin hiipii ihmisten ääniä ja tajuan että ne eivät tuijotakaan minua. Jos matkustan vaikka bussissa, kuulen, näen ja haistankin ihmisiä. Tajuan, että ne eivät tuijota minua. Niillä on omat asiansa ja porukkansa, ja vaikka ovatkin yhdessä, eivät välttämättä ole niin onnellisia että minun täytyisi tuntea itseni huonommaksi. Voin olla siellä seassa, en ihan yksin. Se on parempi kuin että olisin jäänyt kotiin, missä on vain seinät, tavarat ja minä.

        Lähde ulos.


    • Anonyymi

      Voi kun osaisi suhtautua juhannukseenkin neutraalisti. Mutta kun pitäisi olla jotain erityistä. Nauttia kesästä ja osata olla onnellinen, pitää hauskaa ja elää. Mutta kun ei osaa pitää hauskaa, olla sosiaalinen ja nauttia, tuntuu että elämä lipuu ohi enkä osaa tehdä tai olla ollenkaan.

      • Anonyymi

        Niin, juhlapäivät aina muistuttavat tästä. Mutta et ole yksin. Aika moni pähkii samaa juuri samalla hetkellä, heitä ei vaan niin helposti huomaa, kun ne remuavat seurueet tulevat joka paikassa vastaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, juhlapäivät aina muistuttavat tästä. Mutta et ole yksin. Aika moni pähkii samaa juuri samalla hetkellä, heitä ei vaan niin helposti huomaa, kun ne remuavat seurueet tulevat joka paikassa vastaan.

        Sitäpaitsi tänä juhannuksena tulee niin inhottava ilma (helle) että ainakaan minä en tule nauttimaan missään. Kun löytäisi vaan jonkin viileän paikan. Jos olisi veden äärellä voisi uida, mutta täältäpäin pitää mennä julkisilla rannalle, eikä ne kulje silloin. Lieneekö jo tullut sinilevääkin siihen mennessä...

        Mitä tuosta paskasäällä pilatusta juhannuksesta välittämään... Eihän juhannus edes ole enää oikealla paikallaan. Juhannushan on vanha ei-kristillinen perinnejuhla, joka ajoittuu vuoden valoisimpaan päivään. Siksi sitä vietetään, on vietetty muinaissuomalaisten ajoista saakka. Yleensä paras sää on juuri kyseisenä päivänä, olen huomannut, tilastollisesti. Ennen 24-25.6. on liian viileää, sen jälkeen alkaa tulla heinäkuun helteet. Juhlapäivän siirto tehtiin pelkästään kaupallisista syistä, jottei tarvitsisi antaa työläisille vapaata keskellä viikkoa. Minulla ainakin meni siinä maku juhannusjuhlasta kokonaan. Se on pelkkä juomis- ja remuamisviikonloppu, tympeä ja väkinäinen. Varsinkin jos on helle.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      76
      1352
    2. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      68
      1195
    3. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      55
      924
    4. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      138
      906
    5. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      78
      838
    6. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      31
      784
    7. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Lieksa
      162
      783
    8. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      61
      766
    9. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      59
      764
    10. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      76
      675
    Aihe