Karmein asia narsistista on, että

Anonyymi

hän sairastuttaa melko lyhyessä ajassa henkilön, johon tutustuu ja nauttii vielä siitä, että toinen ihminen kärsii suunnattomasti.
Useissa tapauksissa narsisti sairastuttaa koko perheensä. Tunnen muutaman tapauksen, jossa toisessa kolme perheenjäsentä sairastui psyykkisesti narsistin määeätessä pitäessä perheen muita henkilöitä otteessaan.
Myöskin tunnen tapauksen perheestä, suvusta, jossa perheen äiti oli kovan tason narsisti. Tuon perheen äidin isä oli narsisti. Sitten perheen pojasta tuli narsisti ja nyt on pojan tytär narsisti.
Kaikilla näillä henkilöillä oli seuraavat samat narsistiset oireet. Hallita perhettä, määrätä perheen työt, vahtia kaikkia perheenjäseniä, nuoremmat narsistit halusivat määrätä ja hallita, tavallaan omistaa toisen henkilön ja ohjailla toisten käyttäytymistä niin, että saivat ohjat omiin käsiinsä. Muiden mielipiteitä ei kuunnella/kuunneltu ja sitten kaikilla näillä narsisteilla on tuo rotan hymy. Suu nauraa, mutta silmät eivät ja etuhampaat esillä kuin rotilla, joten siitä se nimi rotanhymy tulee. Tuolla on youtubessa hyviä videoita tällaisesta rotan hymystä narsistilla.
On myöskin narsistisia tapauksia, joihin liittyy pahoinpitelyjä. Jopa itsemurhia. Narsistihan nauttii siitä, kun toinen kärsii hänen valtansa alla.
Silloin on jo paha tilanne, kun perhe joutuu terapiaan ja narsisti valitsee perheen terapeutin ja valittaa perheestään ja saa jopa terapeutin uskomaan valheisiinsa.
On sellaisiakin tapauksia, niin terapeutti on kysynyt narsistilta, mitä narsisti saa parisuhteestaan. Jos tällaista asiaa, kuin narsismi ei terapeutti halua huomata tai ei huomaa lainkaan, koituu siitä suuri haitta kaikille muille perheenjäsenille paitsi narsistille, joka on ko terapeutin valinnut.

Porina

45

772

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      "perheen äiti oli kovan tason narsisti. Tuon perheen äidin isä oli narsisti. "
      Samanlaisen tunnen myös. Seuraavassa polvessa useita narsisteja.
      Lasten lapsissa myös.
      " rotan hymy. Suu nauraa, mutta silmät eivät ja etuhampaat esillä kuin rotilla, joten siitä se nimi rotanhymy tulee."
      Lisäksi se kamala tekonauru.

    • Anonyymi

      On aivan käsittämätölntä minulle, että joku voi nauttia toisen kärsimyksestä.
      Sellainenhan on aivan korviahuumaavan hirveä ominaisyuus, että on olklut vaikea sulattaa, että joillain ihmisillä sellainen on.


      ppoioiuii

      • Anonyymi

        Onneks mä olen viimein saanut hermostoni rauhottumaan pölötyksestä ja pystyn oleen miten pitkään vaan hiljaa. Tämä hiljausuuskyky hieman vahvistaa asemia suhteessa narsisteihin.


        ppioiuuiii


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onneks mä olen viimein saanut hermostoni rauhottumaan pölötyksestä ja pystyn oleen miten pitkään vaan hiljaa. Tämä hiljausuuskyky hieman vahvistaa asemia suhteessa narsisteihin.


        ppioiuuiii

        Persoonallisuushäiriöiseen ei liene voivan luottaa. Hän yhtäkkiä toimii hyväntahtoisesti ja fiksusti ja sitten yhtäkkiä alkaa täydellinen sabotaasi. Kun kysyy mitä hän oikein tekee ja miksi ?
        Hän vastaa, ettei hän itsekään tiedä, että hän on sekaisin...
        Tuollainen on tosi arvaamatonta ja pelottavaakin, että joku voi mielestään käyttäytyä ihan miten vain sillä perusteella, että on sekaisin..
        En voi luottaa sellaisen juttuihin.

        ppoiiuiui


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Persoonallisuushäiriöiseen ei liene voivan luottaa. Hän yhtäkkiä toimii hyväntahtoisesti ja fiksusti ja sitten yhtäkkiä alkaa täydellinen sabotaasi. Kun kysyy mitä hän oikein tekee ja miksi ?
        Hän vastaa, ettei hän itsekään tiedä, että hän on sekaisin...
        Tuollainen on tosi arvaamatonta ja pelottavaakin, että joku voi mielestään käyttäytyä ihan miten vain sillä perusteella, että on sekaisin..
        En voi luottaa sellaisen juttuihin.

        ppoiiuiui

        Aina kun sanoo sellaiselle henkilölle, että tämähän on ihan hullua, niin hän vastaa että niin onkin.
        Mä en voi tajuta, että jos joku huomaa, että jokin on hullua, miksi hän silti tekee niin tietoisena siitä.


        ppoiiuuuiui


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aina kun sanoo sellaiselle henkilölle, että tämähän on ihan hullua, niin hän vastaa että niin onkin.
        Mä en voi tajuta, että jos joku huomaa, että jokin on hullua, miksi hän silti tekee niin tietoisena siitä.


        ppoiiuuuiui

        Emmä voi toimia semmosten kanssa.
        Niin se vaan on.


        ppiiuuii


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Emmä voi toimia semmosten kanssa.
        Niin se vaan on.


        ppiiuuii

        Olen itse erehtynyt eräissä vakavissa asioissa, mutta on se vaan kumma kun ei tule kuulluksi edes siinä missä on erehtynyt. Olenm ihan kyllä'stynyt ihmisille puhumiseen.


        ppoiuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen itse erehtynyt eräissä vakavissa asioissa, mutta on se vaan kumma kun ei tule kuulluksi edes siinä missä on erehtynyt. Olenm ihan kyllä'stynyt ihmisille puhumiseen.


        ppoiuuu

        Mutta on aika mennä asioissa eteenpäin. Ei ole mitään järkeä jauhaa samaa vuosia.
        Joten jätän kaikki jauhajat.


        ppoiuuiu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta on aika mennä asioissa eteenpäin. Ei ole mitään järkeä jauhaa samaa vuosia.
        Joten jätän kaikki jauhajat.


        ppoiuuiu

        Kauheeta kun arvokas elämä valuu hukkaan samojen asioiden jauhamiseen. Semmonen jauhaminen pitää loppua jotta päåästään kehittymään...


        ppoiuuyu


    • Anonyymi

      Porilainen narsismi on geeneissä,

      Voi jopa mies saada sydänkohtauksen, kun valkenee avioliiton narsismisalat.

    • Anonyymi

      Kiitos tästä kertomuksestasi. Tajusin juuri, että eräs mies taitaa olla narsisti. Kuten taitaa myös hänen äitinsä olla narsisti. Juuri tuo mitä olen pohtinut hämmennyksissäni, että aivan kuin he nauttisivat läheistensä kärsimyksestä. Ja tuo tekonauru. Ja miehen tahaton hihittely jos joku epäilee häntä valehtelusta tai huijaamisesta. En käsitä. Aivan kuin se olisi jotenkin erityisen hauska asia... Ja heidän läheisiään on sairastunut omituisiin sairaustiloihin...pelottavaa oikeastaan.

      • Anonyymi

        Outoja sairaustiloja on tullut koettua, Narsismi verottaa ennenkaikkea läheisten fyysistä terveyttä.


        ppiuuyuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Outoja sairaustiloja on tullut koettua, Narsismi verottaa ennenkaikkea läheisten fyysistä terveyttä.


        ppiuuyuuu

        Se johtuu ihan siitä että lkun ne narsistit vie kaiken energian ja huomion tuskin tuntee ja huomaa omaa kehoaan...


        ppiuuuuu


    • Anonyymi

      Luonnehäiriöisten lapset eivät taida kovin usein hakea apua perhetilanteeseensa, vaikka tulee mielen alueen vääntymiä varmemmin kuin mt- tai alko-ongelmaisten lapsille. Ei tule interventiota, jos on "vain" sairastuttava ilmapiiri, johon lasten on mukauduttava tavalla tai toisella. Yääk.

      • Anonyymi

        Miten edes voisi valittaa vanhempiensa luonteestal. Mäkin oon joutunut melkein henkisen joukkohyökkäyksen kohteeksi hienovaraisen kiltistikään valittaessani vanhemmistani niin että vanhempani ei suutu, muut muut suuttuu kaikki.

        Ja nyt haluan vanhemmilleni ymmärtämystä vanhuuden vaivoihin.


        popiuyyy


      • Anonyymi

        Auttajat vaan intoutuu siihen huonoon ilmapiiriin mukaan sitä lisää lietsomaan.


        ppiuuuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Auttajat vaan intoutuu siihen huonoon ilmapiiriin mukaan sitä lisää lietsomaan.


        ppiuuuuu

        Noh asialle ei ole mitään tehtöävissä. Kaikkeni tein viimeiset 9 vuotta.
        Nyt on vanhuuden vaivat vanhemmilla. Ja itsellä muuten rapautunut keho.

        popiiuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noh asialle ei ole mitään tehtöävissä. Kaikkeni tein viimeiset 9 vuotta.
        Nyt on vanhuuden vaivat vanhemmilla. Ja itsellä muuten rapautunut keho.

        popiiuuu

        Ihmisille puhuminen on täysin hukkaan heitettyä aikaa. Onneks en kaipaakaan enää ymmärtämystään.

        ppoioiuiuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmisille puhuminen on täysin hukkaan heitettyä aikaa. Onneks en kaipaakaan enää ymmärtämystään.

        ppoioiuiuu

        Ja eihän ongelmasta voi puhua siksikään, että sitten joutuu pelkäämään sen aiheuttavan huonoa kohtelua vanhemmille, jos asia tulisi kuulluksi. joten lopulta siitäkään eiolisi hyötyä.
        Kun sitä ei vielä ole ymmärretty että kaikkia autettavia tulee kohdella hyvin ja arvostavasti.


        ppoiuuyuyuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja eihän ongelmasta voi puhua siksikään, että sitten joutuu pelkäämään sen aiheuttavan huonoa kohtelua vanhemmille, jos asia tulisi kuulluksi. joten lopulta siitäkään eiolisi hyötyä.
        Kun sitä ei vielä ole ymmärretty että kaikkia autettavia tulee kohdella hyvin ja arvostavasti.


        ppoiuuyuyuu

        Ne auttajat hakee syyllistettäviä huonosti kohdeltaviksi. Mitä se semmoinen auttaminen oikein on ?


        pooiuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ne auttajat hakee syyllistettäviä huonosti kohdeltaviksi. Mitä se semmoinen auttaminen oikein on ?


        pooiuuu

        Eli tätenkin ongelmat kannattaa ratkoa niinpitkälle kuin osaa ...itse...


        ppiiuuuiii


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli tätenkin ongelmat kannattaa ratkoa niinpitkälle kuin osaa ...itse...


        ppiiuuuiii

        Ja mitäå se semmoinen auttajien taholta tapahtuva syyllistettävien hakeminen huonosti kohdeltaviksi muuta on kuin eräänlaista narsismia ? Ei kai sitä nyt edes halua ilmiantaa narsistisesti käyttäytyviä vanhempia vielä pahemmille narsisteille.

        ppiuuuyuuy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja mitäå se semmoinen auttajien taholta tapahtuva syyllistettävien hakeminen huonosti kohdeltaviksi muuta on kuin eräänlaista narsismia ? Ei kai sitä nyt edes halua ilmiantaa narsistisesti käyttäytyviä vanhempia vielä pahemmille narsisteille.

        ppiuuuyuuy

        Mun mielestä narsismikaan ei ole mitään absoluuttista, vaan yleensä ilmenee suhteessa vähemmän narsistiseen. Eli jos mä oon vähemm'n narsistinen kuin mun vanhemmat se ilmenee suhteessa minuun, mutta jos auttaja olisi vanhempiana narsistisempi se voisikin ilmetä suhteessa heihin niin että heitä kohdeltaisiin narsistisesti..
        Täten ratkaisi tähän ongelmaan ei ole helppo.

        ppiuuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun mielestä narsismikaan ei ole mitään absoluuttista, vaan yleensä ilmenee suhteessa vähemmän narsistiseen. Eli jos mä oon vähemm'n narsistinen kuin mun vanhemmat se ilmenee suhteessa minuun, mutta jos auttaja olisi vanhempiana narsistisempi se voisikin ilmetä suhteessa heihin niin että heitä kohdeltaisiin narsistisesti..
        Täten ratkaisi tähän ongelmaan ei ole helppo.

        ppiuuuu

        Jos auttaja on vanhempaani narsistisemou, eihän mun vanhempi silloin häntä kohtaan käyttäydy narsistisesti eikä näyttäydy henelle narsistina, vaikka vanhempi suhteessa minuun käyttätyisi narsistisesti.


        ppiuuuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos auttaja on vanhempaani narsistisemou, eihän mun vanhempi silloin häntä kohtaan käyttäydy narsistisesti eikä näyttäydy henelle narsistina, vaikka vanhempi suhteessa minuun käyttätyisi narsistisesti.


        ppiuuuuu

        Eohän henkilän tarvotse olla kovinkaan narsistinen suhteessa ihmisatenj kokonaismäärään käyttäytyäkseen narsistisesti jotakuta erittäin vähän narsistista kohtaan.


        poiuuuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eohän henkilän tarvotse olla kovinkaan narsistinen suhteessa ihmisatenj kokonaismäärään käyttäytyäkseen narsistisesti jotakuta erittäin vähän narsistista kohtaan.


        poiuuuuu

        Siksi tähän ongelmaan on vaikea hakea apua jos joku käyttäytyy jotakuta kohtaan narsistisesti, koska ihmiset voi olla missä kohtaa vaan sillä narsistisuuden janalla ja aiona käyttäytyä narsistiosesti itseään vähemmän narsistista kohtaan, joten tolleen siitä tulee joukkoilmiö.

        ppoiuuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siksi tähän ongelmaan on vaikea hakea apua jos joku käyttäytyy jotakuta kohtaan narsistisesti, koska ihmiset voi olla missä kohtaa vaan sillä narsistisuuden janalla ja aiona käyttäytyä narsistiosesti itseään vähemmän narsistista kohtaan, joten tolleen siitä tulee joukkoilmiö.

        ppoiuuuu

        Täten sama ihminen voi olla yoisen ihmisen narsisminj uhri ja toisen ihmisen narsistinen kohtelija.


        poiuuyyyuyu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täten sama ihminen voi olla yoisen ihmisen narsisminj uhri ja toisen ihmisen narsistinen kohtelija.


        poiuuyyyuyu

        Siksi sanonta joku on narsisti on ongfelmallinem, koska hän on sitä mahdollisesti vain suhteessa itseään vähemmän narsistisiin. Melkeinkaikki kohtelee narsistosestii itseään vähemmä'n narsistista osapuolta.
        ja on itseään enemmän narsististen uhreja. Tolleen hyvin moni päätyy jossainkohtaa kohtelemaan jotakuta narsistisesti tai sitten kohtelun uhriksi.

        ppoiuuyyyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siksi sanonta joku on narsisti on ongfelmallinem, koska hän on sitä mahdollisesti vain suhteessa itseään vähemmän narsistisiin. Melkeinkaikki kohtelee narsistosestii itseään vähemmä'n narsistista osapuolta.
        ja on itseään enemmän narsististen uhreja. Tolleen hyvin moni päätyy jossainkohtaa kohtelemaan jotakuta narsistisesti tai sitten kohtelun uhriksi.

        ppoiuuyyyy

        Tuossa mielessä koko elämä on narsismin ja rakkauden välinen kamppailu...


        ppiuuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa mielessä koko elämä on narsismin ja rakkauden välinen kamppailu...


        ppiuuuu

        Jokaisen sisimmässä voi nähdä elävän kamppailun narsismia vastaan rakkauden voittoon...


        ppiuuuuuu


      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tai oikeestaan yhtä surullinen molempien puolesta, koska yhtä suuri on kummankin menetys.

        Taideteos tämän asian ilmentää parhaiten mielestäni.


        ppiuuuu

        Kuvasta näkyykin kuinka Echo ja Narcissus on molemmat nioin kauniita, toinen vaan ei huomaa toista ja toinen ei huomaa itseään...


        ppiiuuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuvasta näkyykin kuinka Echo ja Narcissus on molemmat nioin kauniita, toinen vaan ei huomaa toista ja toinen ei huomaa itseään...


        ppiiuuuu

        Oikeesti he on molemmat kauniita ja sen havaiyseminen yhdessä olisi vielä kauniimpaa...


        ppiuyyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikeesti he on molemmat kauniita ja sen havaiyseminen yhdessä olisi vielä kauniimpaa...


        ppiuyyy

        Se on niin surullista että he menettävät sen rakkauden kauneuden joka on siinä heillä käsillä mutta he eivät pääse kosketuksiin sen kanssa....
        Se on se suru mikä liittyy narsismiin....rakkaus on siinä läsnä...mutta sitä ei tavoiteta...

        ppoiiiuii


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on niin surullista että he menettävät sen rakkauden kauneuden joka on siinä heillä käsillä mutta he eivät pääse kosketuksiin sen kanssa....
        Se on se suru mikä liittyy narsismiin....rakkaus on siinä läsnä...mutta sitä ei tavoiteta...

        ppoiiiuii

        Ainoa oikea apu se mikä saa lähemmäs tuota mysteeriä...rakkautta....


        ppiuuuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainoa oikea apu se mikä saa lähemmäs tuota mysteeriä...rakkautta....


        ppiuuuuu

        Ei lääkärissä edes pohdita näitä kysymyksiä.


        ppouiuuii


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei lääkärissä edes pohdita näitä kysymyksiä.


        ppouiuuii

        Paras niistä lienee puhua sydämien sisällöt tietävälle Jumalalle....



        ppiuuuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paras niistä lienee puhua sydämien sisällöt tietävälle Jumalalle....



        ppiuuuuu

        Mun vanhemmat toimii väärin mua kohtaan, itsepintaisesti, vaikka ovat varmasti havainneet sen ikävät ja vahingoliiset seuraukset, Jumala tietää, mutta ARMO HEILLE,.,,,


        ppoiuiuuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun vanhemmat toimii väärin mua kohtaan, itsepintaisesti, vaikka ovat varmasti havainneet sen ikävät ja vahingoliiset seuraukset, Jumala tietää, mutta ARMO HEILLE,.,,,


        ppoiuiuuuu

        Äitini voivottelee päätään pidellen: "Ei ymmärrä, ei ymmärrä, ei ymmärrä...."

        Niin ei varmasti ymmärräkään ...
        Armo hänelle vanhukselle.,,,


        ppoiuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Äitini voivottelee päätään pidellen: "Ei ymmärrä, ei ymmärrä, ei ymmärrä...."

        Niin ei varmasti ymmärräkään ...
        Armo hänelle vanhukselle.,,,


        ppoiuuu

        He ei ymmärrä'...he ei ole maistaneet mystikkojen rakkautta....


        poiuyyuyuy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Äitini voivottelee päätään pidellen: "Ei ymmärrä, ei ymmärrä, ei ymmärrä...."

        Niin ei varmasti ymmärräkään ...
        Armo hänelle vanhukselle.,,,


        ppoiuuu

        Ei mahda mitään. Minua ei ymmärtänyt edes uskon miehet.



        ppiiuuuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei mahda mitään. Minua ei ymmärtänyt edes uskon miehet.



        ppiiuuuuu

        Mut mä olen rakastanut nuoresta tytöstä asti mystikkojen kirjoituksia....
        ...muunmuassa niissä kokenut rakkauden....


        ppooiiiuuii


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mut mä olen rakastanut nuoresta tytöstä asti mystikkojen kirjoituksia....
        ...muunmuassa niissä kokenut rakkauden....


        ppooiiiuuii

        Ja mun tarkoituson taiteeni välityksellä jakaa tuota rakkautta, vaikka mun rakkaus on niin tulista, ettei kukaan ole uskaltautunut henkilökohtaisesti sitä lähellekään...,Mutta he ei thkä tiedä että mystikon rakkauden tuli ei polta,,,,


        ppiiuuuuu


    • Anonyymi

      Narsismi ja psykopatia ovat kroonisia, rajuja sairauksia. On erikoista, että yhteiskunta psykiatreineen/psykologeineen ei ole vieläkään herännyt etsimään näitä tapauksia estääkseen sivullisille aiheutuvaa tuhoa. Monen elämä menee täysin tai osittain piloille näiden mielenvikaisten takia. Tästä koituu maksettavaa myös veronmaksajille.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      189
      7616
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4392
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      26
      2155
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      19
      2079
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1899
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1716
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      38
      1712
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      22
      1649
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1623
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1438
    Aihe