Ama täysin pihalla!

Sähkökojohtoja yrittävät piilottaa maanalle ja ovat kaataneet kauneimmat koivuni
Onko tämä tätä nykyaikaa?
Siis minä en enää omista,tai hallinta-oikeuteni on kumottu,omistamaani rantatilaa
kohtaan?
Tänne vyöryivät koneet ja ainoa mitä voin tehdä,tilasin taksin ja lähdin viinakauppaan

11

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Meilläkin mökkipitäjässä kaivettiin kaapelit maahan. Minä oli siihen tyytyväinen, koska myrksyt ovat kaataneet puita tontilta, ja pylväissä kaapelit olleet vaarassa. Aikanaan naapuriin oli vedetty sähköjohto suraan pihamme yli, pylväät kummallakin puolella pihaa. Nyt niistäkin päästiin. Ne ovat raivostuttaneet minua kymmeniä vuosia.
      Meidän sähköyhtiö kunnioitti pihapuita. Yhteenkään eivät koskeneet, mutta metsiköstä ennen pihaa oli jokunen näre jouduttu poistamaan. Mukavasti saatiin uusi oikopolku maantielle kaapelin kaivuun jäljiltä. Olin ihan tyytyväinen.

      • Otan osaa rituliini, Etenkin puiden kaataminen on minullekin kauhistus. Kotipaikallani se tehtiin tien leventämisen vuoksi. Kaipasin kuusiani pitkään, vaikka niiden kaataminen toi valoa pihamaalle - ja uutta kasvustoa.
        Maakaapelien kaivaminen ei aiheuttaut puiden kaatamista ja kai sitä pitää ajatella, että nyt ei trombeista ole huolta. Muutama vuosi sitten se kaatoi naapurin pihakuusen kuistin päälle, meillä osui onneksi aivan tontin takaosaan, missä ei ole rakennuksia.
        "Aika entinen ei enää palaa"...


      • demeter1 kirjoitti:

        Otan osaa rituliini, Etenkin puiden kaataminen on minullekin kauhistus. Kotipaikallani se tehtiin tien leventämisen vuoksi. Kaipasin kuusiani pitkään, vaikka niiden kaataminen toi valoa pihamaalle - ja uutta kasvustoa.
        Maakaapelien kaivaminen ei aiheuttaut puiden kaatamista ja kai sitä pitää ajatella, että nyt ei trombeista ole huolta. Muutama vuosi sitten se kaatoi naapurin pihakuusen kuistin päälle, meillä osui onneksi aivan tontin takaosaan, missä ei ole rakennuksia.
        "Aika entinen ei enää palaa"...

        Kiitos demeter1
        Todella muistan yhden uudenyönmyrskyn!
        Olin tullut tänne korpeen ja olin mahataudissa.
        No sähköt menivät poikki yöllä.
        Kiire vessaan pimeässä.
        Ensimmäinen kontakti oli välioveen joka oli auki. Patti otsassa ja mitä muuta,en edes kehtaa kertoa?


      • rituliini_38 kirjoitti:

        Kiitos demeter1
        Todella muistan yhden uudenyönmyrskyn!
        Olin tullut tänne korpeen ja olin mahataudissa.
        No sähköt menivät poikki yöllä.
        Kiire vessaan pimeässä.
        Ensimmäinen kontakti oli välioveen joka oli auki. Patti otsassa ja mitä muuta,en edes kehtaa kertoa?

        Voisin ehkä kuvitella, rituliini, mutta en ehkä tahtoisi kokea..))
        Selviytyjä olet, jos kuka....Ja vastukset kasvattavat luonnetta, niinhän sanotaan.....


      • demeter1 kirjoitti:

        Voisin ehkä kuvitella, rituliini, mutta en ehkä tahtoisi kokea..))
        Selviytyjä olet, jos kuka....Ja vastukset kasvattavat luonnetta, niinhän sanotaan.....

        En voi rintaani röyhistellä,ja kiitos metetyksieni jälkeen en ole yksin.
        Palsalta löytyy ihminen ja hänen kannustusten myötä jatkan elämääni.
        Olen kaiketi ikuinen ruikuttaja?
        Jollen olisi,kaiketi olisin suljetulla osastolla?
        Se vain on,kuormaa on annettu ja sen kantamiseen jaksamiseen luotte te ihanat ihmiset voimavaroja.
        kiitollisena ama


      • rituliini_38 kirjoitti:

        En voi rintaani röyhistellä,ja kiitos metetyksieni jälkeen en ole yksin.
        Palsalta löytyy ihminen ja hänen kannustusten myötä jatkan elämääni.
        Olen kaiketi ikuinen ruikuttaja?
        Jollen olisi,kaiketi olisin suljetulla osastolla?
        Se vain on,kuormaa on annettu ja sen kantamiseen jaksamiseen luotte te ihanat ihmiset voimavaroja.
        kiitollisena ama

        Älähän nyt, rituliini. . Kyllä ihminen saa osaansa valittaa ja onneksi ylensä löytyy niitä, joilla on myötäelämisen taitoa ja taju siitä, että kenelle tahansa voi sattua melkein mitä tahansa.
        Ja että kuka tahansa voi ainakin pieneltä keventää toisen kuormaa. Näin uskon...


      • demeter1 kirjoitti:

        Otan osaa rituliini, Etenkin puiden kaataminen on minullekin kauhistus. Kotipaikallani se tehtiin tien leventämisen vuoksi. Kaipasin kuusiani pitkään, vaikka niiden kaataminen toi valoa pihamaalle - ja uutta kasvustoa.
        Maakaapelien kaivaminen ei aiheuttaut puiden kaatamista ja kai sitä pitää ajatella, että nyt ei trombeista ole huolta. Muutama vuosi sitten se kaatoi naapurin pihakuusen kuistin päälle, meillä osui onneksi aivan tontin takaosaan, missä ei ole rakennuksia.
        "Aika entinen ei enää palaa"...

        Ava todella!
        Minusta kaiketi,kuin Sinustaki on tullut viherpiipertäjä?
        Metsähakkuut ovat out ja sanoinkin heille sähköyhtiön työntekijöille painavan sanani.
        Eivät he päätä tietenkään kenen mailta vedetään linjoja,kenenkä ekologinen systeemi otetaan haltuun.
        Suomi on ryöstetty!
        No tosin ilman tota sähköä en tulisi toimeen


    • Anonyymi

      Eikö niitä aloittajan koivuja olisi voinut käyttää uusina sähkötolppina, olivat jo valmiina pystyssäkin, miksi se sähköjohto piti kaivaa maan alle juuri niiden kohdalla?

      • Anonyymi

        Sähköjohdot pitävät puut pystyssä myrskyn sattuessa kun puut sidottu toisiinsa, se lisää sähköjohtojen valmistusta ja työllisyys nousee.


    • Anonyymi

      Rituliinilla taitaakin olla hulppea rantatila ja talo mukavuuksin ja metsääkin. Vaivaista plänttiä mökin alla ei voi edes rantatilaksi kutsua. Ja eikös ole vielä kaunkiosakekkin omistuksessa.

      • Kuinka niin hulppeat?
        Jos saisin menetetyn ja tapetun lapseni takaisin.
        Mitä vitun tarkoitusta on minun omaisuudellani,minun rantatilallani,minun parilla muulla kämpällä menetyksiin nähden?
        Ei mitään!
        Seisoa kahden lapsensa haudalla,vaikka vain fiktiivisesti ei poista sitä tuskaa.
        Sinä ystäväni voit omistaa aivan minkäkokoisen läntin rantaa.
        Eihän se ole minulta pois,vai onko sinulta pois,jos olen lunastanut kasvattikotini
        ja tehnyt siitä asuttavan kiinteistön?
        Ajattele tiskipöydälläni on kaksi kraanaa.Toisesta tulee kaivovettä ja toisesta järvivettä.
        Aivan omaan laskuuni.
        Ama menetyksien takana


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      106
      1854
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      81
      1437
    3. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      6
      1416
    4. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      13
      1379
    5. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      145
      1334
    6. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      92
      1270
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      23
      1267
    8. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      647
      1202
    9. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      1078
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      16
      1077
    Aihe