Moi!
Mulla on nyt 8,5kk vanha leikattu kollikisu. Se on nyt n. 1,5kk sitten aloittanut pissaamaan sohvalle ja satunnaisesti sänkyyn. Lisäksi kakkaa silloin tällöin. Kissa käy sohvan lisäksi myös laatikolla.
Pissaamista sohvalle esiintyy usein siinä yhteydessä, kun se ei saa huomiota. Olen nyt huomioinut kissaa useita tunteja päivässä, mutta se ei riitä. Pelkästään tunnin kauppareissun aikana kissa on saattanut pissiä ympäriinsä.
Huomenna aion käydä eläinlääkärillä tarkistamassa, mutta kysyn apuja täältä kuitenkin!
Kissa pissaa mielenosoituksellisesti(?) sohvalle
3
200
Vastaukset
- Anonyymi
Virtsatietulehdus. Tai väärä hiekka.
Oma kissani tykkää mahdollisimman hienosta pyöreärakeisesta. - Anonyymi
Luultavasti sairas, ja pissaaminen sattuu, joten pidättää väkisin. Mutta lopulta pissat vaan valuu. Hyvä että viet lääkäriin, pissatulehdus voi levitä munuaisiin ja kissa menehtyä.
Kannattaa tarkistaa kissan ruoka, ei kuivaruokia. Kissatjuo yleensä liian vähän, niiden pitäisi luonnossa saada ruuasta kosteutta, niin ei tarvitsisi niin paljoa juoda. Kun kissa syö kuivaraksuja, ja juo liian vähän, tulee virtsatieongelmia. Eli mieti aiheutuuko virtsatieongelmat antamastasi vääränlaisesta ruuasta.
Kissalle on myös hyvä olla useampia lasisia vesikulhoja eripaikoissa. Lasikulhossa vesi pysyy raikkaampana, mutta vaihda se päivittäin ja pese kulhot. Muovikupit tuoksuu pahalle kissan nenään, ja voi siksi juoda liian vähän,niistä voi myös liueta makuja veteen, joten kissa ei haluaisi siitä juoda.
Toivottavasti saat kissan kuntoon. Ja muutettua sen ruuan, jotta jatkossa pysyy terveenä.
Kissat EI protestoi, ne on vaan sairaita jos ne pissii vääriin paikkoihin.!
Yleensä välttelevät wc lootaa, koska siellä se pissatulehdus kipu on tuntunut ensikerrat.
Pehmeälle ne yleensä silloin hakeutuvat, kun kipuisena pelkäävät pissaamisesta aiheutuvaa kipua. Sänkyyn, sohville, vaatteille pissii monet virtsatieongelmista ja niiden aiheuttamasta kivusta kärsivät kissat. Omistajat ei kissan kipua aina ymmärrä, vaikka joillakin voi näkyä veritippojakin pissassa. - Anonyymi
Moi vain!
Meillä oli samoja ongelmia, mutta noin lähes vuoden miettimisen jälkeen tajusin ongelman.
Meidän poika kissa ei suostu käyttämään laatikkoa jossa on kahtaviikkoa vanhemmat hiekat vaikka laatikon putsaus ja hiekan lisäys tietty päivittäin eli kakat ja pissa-paakut pois.
Ongelma ratkesi kun ostin ison laatikon ja nykyisin pesen laatikon/ vaihdan hiekat kahdenviikon välein tietty päivittäinen putsaus.
Laitan laatikkoon keralla 10 kg hiekkaa, että hiekan kerros syvyys on riittävä eli yli 7cm.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies mitä ajattelet naisista?
Kerro mitä ajatuksia nousee. Mitä naiset sinulle merkitsee? Sana on vapaa.1384750Järkyttävä tieto Purrasta
Purra tapasi nykyisen miehensä täällä. Suomi24:ssä! Tulipa likainen olo. Nyt loppuu tämä roikkuminen tällä palstalla.1092434- 641568
- 581310
Mikseivät toimittajat vaadi Orpoa vastuuseen lupauksistaan
Missä ne 100.000 uutta työpaikkaa muka ovat? Eivät yhtään missään. Näin sitä Suomessa voi puhua ja luvata mitä sattuu. E1581201Näin asia on
Tiedän ettei hän koskaan aio lähestyä minua eikä niin ole koskaan aikonutkaan, eikä lähesty ja enkä minä enää tee sitä k101186- 2611177
Ajattele, miten häviävän pieni
todennäköisyys on sille, että kaksi tiettyä ihmistä yli viidestä miljoonasta sattuvat tulemaan samalle palstalle ikävöim49886Aavistan tai oikeastaan
tiedän, että olet hulluna minuun. Mutta ilman kommunikointia, tällaisenaan tilanne ja kaikki draama ovat mun näkökulmast34877Pieni vinkki miehelle
Jos haluat, että tapahtuu jotain edistystä, niin kannattaa suoda ajatus sille, että miltä toimintasi näyttää mulle päin.39810