Kissa pissaa mielenosoituksellisesti(?) sohvalle

Anonyymi

Moi!
Mulla on nyt 8,5kk vanha leikattu kollikisu. Se on nyt n. 1,5kk sitten aloittanut pissaamaan sohvalle ja satunnaisesti sänkyyn. Lisäksi kakkaa silloin tällöin. Kissa käy sohvan lisäksi myös laatikolla.
Pissaamista sohvalle esiintyy usein siinä yhteydessä, kun se ei saa huomiota. Olen nyt huomioinut kissaa useita tunteja päivässä, mutta se ei riitä. Pelkästään tunnin kauppareissun aikana kissa on saattanut pissiä ympäriinsä.
Huomenna aion käydä eläinlääkärillä tarkistamassa, mutta kysyn apuja täältä kuitenkin!

3

238

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Virtsatietulehdus. Tai väärä hiekka.
      Oma kissani tykkää mahdollisimman hienosta pyöreärakeisesta.

• Anonyymi

Luultavasti sairas, ja pissaaminen sattuu, joten pidättää väkisin. Mutta lopulta pissat vaan valuu. Hyvä että viet lääkäriin, pissatulehdus voi levitä munuaisiin ja kissa menehtyä.

Kannattaa tarkistaa kissan ruoka, ei kuivaruokia. Kissatjuo yleensä liian vähän, niiden pitäisi luonnossa saada ruuasta kosteutta, niin ei tarvitsisi niin paljoa juoda. Kun kissa syö kuivaraksuja, ja juo liian vähän, tulee virtsatieongelmia. Eli mieti aiheutuuko virtsatieongelmat antamastasi vääränlaisesta ruuasta.
      Kissalle on myös hyvä olla useampia lasisia vesikulhoja eripaikoissa. Lasikulhossa vesi pysyy raikkaampana, mutta vaihda se päivittäin ja pese kulhot. Muovikupit tuoksuu pahalle kissan nenään, ja voi siksi juoda liian vähän,niistä voi myös liueta makuja veteen, joten kissa ei haluaisi siitä juoda.
      Toivottavasti saat kissan kuntoon. Ja muutettua sen ruuan, jotta jatkossa pysyy terveenä.
      Kissat EI protestoi, ne on vaan sairaita jos ne pissii vääriin paikkoihin.!
      Yleensä välttelevät wc lootaa, koska siellä se pissatulehdus kipu on tuntunut ensikerrat.
      Pehmeälle ne yleensä silloin hakeutuvat, kun kipuisena pelkäävät pissaamisesta aiheutuvaa kipua. Sänkyyn, sohville, vaatteille pissii monet virtsatieongelmista ja niiden aiheuttamasta kivusta kärsivät kissat. Omistajat ei kissan kipua aina ymmärrä, vaikka joillakin voi näkyä veritippojakin pissassa.

• Anonyymi

Moi vain!
      Meillä oli samoja ongelmia, mutta noin lähes vuoden miettimisen jälkeen tajusin ongelman.
      Meidän poika kissa ei suostu käyttämään laatikkoa jossa on kahtaviikkoa vanhemmat hiekat vaikka laatikon putsaus ja hiekan lisäys tietty päivittäin eli kakat ja pissa-paakut pois.
      Ongelma ratkesi kun ostin ison laatikon ja nykyisin pesen laatikon/ vaihdan hiekat kahdenviikon välein tietty päivittäinen putsaus.
      Laitan laatikkoon keralla 10 kg hiekkaa, että hiekan kerros syvyys on riittävä eli yli 7cm.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      19
      4983
    2. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      529
      2563
    3. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      19
      2172
    4. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      150
      2155
    5. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      23
      1813
    6. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      82
      1634
    7. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      146
      1525
    8. Tietääkö kaivattusi että

olet häneen ihastunut? 🤠
      Ikävä
      113
      1141
    9. Nainen, vaikka olen ja asun yksin

Saan silti seksiä aina kun tahdon. :/
      Ikävä
      127
      907
    10. Olisitko maailmani?

Ajattelen sinua ja pelkään välillä, että olenko antanut sinulle liikaa kannettavaksi. Olenko vaatinut sinulta aivan liik
      Ikävä
      40
      869
    Aihe