Kissa pissaa mielenosoituksellisesti(?) sohvalle

Anonyymi

Moi!
Mulla on nyt 8,5kk vanha leikattu kollikisu. Se on nyt n. 1,5kk sitten aloittanut pissaamaan sohvalle ja satunnaisesti sänkyyn. Lisäksi kakkaa silloin tällöin. Kissa käy sohvan lisäksi myös laatikolla.
Pissaamista sohvalle esiintyy usein siinä yhteydessä, kun se ei saa huomiota. Olen nyt huomioinut kissaa useita tunteja päivässä, mutta se ei riitä. Pelkästään tunnin kauppareissun aikana kissa on saattanut pissiä ympäriinsä.
Huomenna aion käydä eläinlääkärillä tarkistamassa, mutta kysyn apuja täältä kuitenkin!

3

173

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Virtsatietulehdus. Tai väärä hiekka.
      Oma kissani tykkää mahdollisimman hienosta pyöreärakeisesta.

    • Anonyymi

      Luultavasti sairas, ja pissaaminen sattuu, joten pidättää väkisin. Mutta lopulta pissat vaan valuu. Hyvä että viet lääkäriin, pissatulehdus voi levitä munuaisiin ja kissa menehtyä.

      Kannattaa tarkistaa kissan ruoka, ei kuivaruokia. Kissatjuo yleensä liian vähän, niiden pitäisi luonnossa saada ruuasta kosteutta, niin ei tarvitsisi niin paljoa juoda. Kun kissa syö kuivaraksuja, ja juo liian vähän, tulee virtsatieongelmia. Eli mieti aiheutuuko virtsatieongelmat antamastasi vääränlaisesta ruuasta.
      Kissalle on myös hyvä olla useampia lasisia vesikulhoja eripaikoissa. Lasikulhossa vesi pysyy raikkaampana, mutta vaihda se päivittäin ja pese kulhot. Muovikupit tuoksuu pahalle kissan nenään, ja voi siksi juoda liian vähän,niistä voi myös liueta makuja veteen, joten kissa ei haluaisi siitä juoda.
      Toivottavasti saat kissan kuntoon. Ja muutettua sen ruuan, jotta jatkossa pysyy terveenä.
      Kissat EI protestoi, ne on vaan sairaita jos ne pissii vääriin paikkoihin.!
      Yleensä välttelevät wc lootaa, koska siellä se pissatulehdus kipu on tuntunut ensikerrat.
      Pehmeälle ne yleensä silloin hakeutuvat, kun kipuisena pelkäävät pissaamisesta aiheutuvaa kipua. Sänkyyn, sohville, vaatteille pissii monet virtsatieongelmista ja niiden aiheuttamasta kivusta kärsivät kissat. Omistajat ei kissan kipua aina ymmärrä, vaikka joillakin voi näkyä veritippojakin pissassa.

    • Anonyymi

      Moi vain!
      Meillä oli samoja ongelmia, mutta noin lähes vuoden miettimisen jälkeen tajusin ongelman.
      Meidän poika kissa ei suostu käyttämään laatikkoa jossa on kahtaviikkoa vanhemmat hiekat vaikka laatikon putsaus ja hiekan lisäys tietty päivittäin eli kakat ja pissa-paakut pois.
      Ongelma ratkesi kun ostin ison laatikon ja nykyisin pesen laatikon/ vaihdan hiekat kahdenviikon välein tietty päivittäinen putsaus.
      Laitan laatikkoon keralla 10 kg hiekkaa, että hiekan kerros syvyys on riittävä eli yli 7cm.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      448
      2185
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      223
      1946
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      189
      1552
    4. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      109
      1531
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      52
      1303
    6. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      3
      1271
    7. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      146
      1247
    8. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      40
      1114
    9. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      64
      1045
    10. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      99
      1034
    Aihe