Lyhyesti ja ytimekkäästi:
Mitä ikinä oletkaan ostamassa, älä koskaan valitse maksutavaksi avardan tarjoamia osamaksu/tili -sopimuksia. Tämä maksutapa on käytössä useassa verkkokaupassa. Todellinen vuosikorko jotain 90% 🤣
4kk lyhennykset eivät laskeneet velan pääomaa yhtään. Totesin että tämä piikki on pistettävä heti kiinni. Ei koskaan enään osareita ton laskuttajan kautta. Tämä kommentti kirjoitettu puhtaasti siksi että jos joku sattuu etsimään kokemuksia avardasta. En todellakaan suosittele maksutapana. Ei myöskään kiinnosta urpojen kommentointi. I rest my case 👍
Avardan riisto korot
52
22016
Vastaukset
- Anonyymi
Niin ja todettakoon vielä, perivät kuukausittain tilinhoitomaksua 3.95 vaikka luottosopimuksessa tuo tilinhoitomaksu oli pyöreä 0 euroa...
- Anonyymi
Kyllä, Avarda ihan hirveän kallis! Ja laskussa ei ole edes eritelty kaikkia korkoja, vaan jokaiseen laskuun lisätään vielä koron ja käsittelymaksun lisäksi 1,25% mikä tekee esim. 700€:n velkaan n.25€ lisää hintaa! Jos maksat vain minimimaksun n22€ niin korkojen kautta on lähes plus miinus nolla maksujen jälkeen, ihan käsittämätöntä!
Minäkään en suosittele kenellekkään tuota firmaa jos osarilla meinaa maksaa.- Anonyymi
Tuollaista hetken mielijohteessa tehtyä hankintaan pitäisikin maksaa 220€/kk. 22€/kk se summa ei tuossa ajassa lyhene juuri yhtään edes kuluttomalla lainalla. Maksu kestää sen verran monta vuotta että ostos on unohtunut jo. Kaikki mihin ei ole varaa, on kallista
- Anonyymi
Kokeilin tuota myös ja 4kk maksamisen jälkeen tarkistin paljonko on vielä maksamatta ja toden totta jäljellä oli lähes eurolleen saman verran kuin alkuperäinen luotto, joten maksoin heti pois koko loppu luottosumman. Todella riistofirma.
aivan. Avarda toimii rikollisen toiminnan veitsenterällä.
Minä maksoin ensin yhtä 80 e ja rapiat ostosta puoli vuotta. Sen aikana ostos pääoma oli lyhentynyt jopa 1,87 e. Avardalle oli mennyt 36 euroa.... Ne korot eivät vielä mitään, mutta jokainen kuukausi tilinhoitomaksu on 5 e.
Laskin että jos olisin maksanut tuota tilin mukaisesti, olisin maksanut tuota ostosta ainakin 5,5 vuotta. siihen mennessä tuosta 80 euron ostosta Avarda olisi ryöstänyt tuhansia.
Korkolasku näillä ei ole korkolain mukainen. eikä noudata sitä että se olisi saldokorko, vaan heittelee suuntaan ja toiseen vaikk saldo olisi alentunut eurolla niin korko voi olla sentilleen sama kun ensimmäisessä laskussa.- Anonyymi
Riepuparka kirjoitti:
aivan. Avarda toimii rikollisen toiminnan veitsenterällä.
Minä maksoin ensin yhtä 80 e ja rapiat ostosta puoli vuotta. Sen aikana ostos pääoma oli lyhentynyt jopa 1,87 e. Avardalle oli mennyt 36 euroa.... Ne korot eivät vielä mitään, mutta jokainen kuukausi tilinhoitomaksu on 5 e.
Laskin että jos olisin maksanut tuota tilin mukaisesti, olisin maksanut tuota ostosta ainakin 5,5 vuotta. siihen mennessä tuosta 80 euron ostosta Avarda olisi ryöstänyt tuhansia.
Korkolasku näillä ei ole korkolain mukainen. eikä noudata sitä että se olisi saldokorko, vaan heittelee suuntaan ja toiseen vaikk saldo olisi alentunut eurolla niin korko voi olla sentilleen sama kun ensimmäisessä laskussa.Aika huono olet laskemaan. Eli olet maksanut 80€ ostosta 6€/kk? Miten siitä tulee 5,5 vuodessa tuhansia? Toki enemmän, kuin alkuperäinen ostos, mutta minimierä on tarkoitettu eräpäivän siirtoon. Niin se on luottokortissakin. Sen tonnin laskun maksu kestää ikuisuuden ja maksaa paljon sillä 30€/kk minimierällä, mutta 3-500€/kk erällä voi olla ihan paikallaan.
- Anonyymi
Kiitos tiedosta
- Anonyymi
Juu.tulee tosi kalliita tavaroita.
- Anonyymi
Täältä puuttuu vielä faktat. Kallis on mielipide. Vielä kun lukisi eurot/prosentit, niin jokainen voisi arvioida sen omalle kohdalleen. Laina ei lyhene, mikäli maksaa vain korot/eräpäivän siirron. Lyhentämällä tuokin laina lyhenee.
- Anonyymi
Tulee myös viestejä, että laskusi on maksamatta. Kun sivulle kirjautuu, näyttää niinkuin asia onkin, kaikki on maksettu!! Kuinka paljon hynäyttävät näillä vanhuksia, jotka eivät välttämättä osaa käyttää nettiä!!
Avardalla en koskaan osta mitään osamaksulla. Maksan aina kaiken kerralla , mitä tuon laskutuksella tilattu, heti eräpäivänä. Kerran tilasin takin osamaksulla, ja sillehän tulikin paljon ylimääräistä hintaa! - Anonyymi
17.2-22 maksoin kaksi Avardan laskua,ja tänään tuli viesti että olisivat maksamatta!!! Kirjauduin sivustolle, eikä mitään maksettavaa ollut!! Uskomatonta touhua. En suosittele tuota puljua!!
- Anonyymi
Joo ei lyhene sillä erällä mikä siinä laskussa on vaan pitää maksaa vähän lisää, että lyhenee nopeammin! Voisi olla pienempi korko!
- Anonyymi
Itse laitoin avardan laskusta viestiä kuluttajaneuvojalle kun pääoma ei lyhentynyt,lopulta lasku laitettiin Kuluttajariitalautakuntaan,kun oli monimutkainen maksutapa.lasku edelleen Kuluttajariitalautakunnassa kestää noin vuoden kuulemma.
- Anonyymi
Ei se lautakunta sitä laskua maksa vaan sinä. Maksa pois ja opettele laskemaan.
- Anonyymi
Laitoun myös avardan laskun kuluttajariitaan kyllä itse pitää lasku maksaa mutta tiedetäänpähän sielä millainen firma kyseessä ja toivottavasti siitä vielä jossain varoitetaan tai jopa lopetetaan koko maksufirma.
- Anonyymi
Joo oli kyllä viimenen kerta ku tätä roskaa käytän. Useamman kuukauden tuhlannu rahaa maksamalla isompia summia ku "maksa vähintään summa". Velka vittu vaan kasvaa sillä minimilyhennyksellä.
Tuohan on ihan pikavippi tasonen kusetus- Anonyymi
Millä lailla tuhlannut rahaa? Maksanut itse otettua lainaa. Ei ihme, että radiossakin mainostetaan, että laskutaito on luvattoman heikolla tasolla ihmisillä.
Tuossa lainassa ei ole mitenkään poikkeuksellisen kovat ehdot. Vakuudeton kulutusluotto pienellä kk-erällä ja pitkällä maksuajalla tulee aina kalliiksi. Ei osarilla kuulu kalsareita tai muistitikkua ostaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Millä lailla tuhlannut rahaa? Maksanut itse otettua lainaa. Ei ihme, että radiossakin mainostetaan, että laskutaito on luvattoman heikolla tasolla ihmisillä.
Tuossa lainassa ei ole mitenkään poikkeuksellisen kovat ehdot. Vakuudeton kulutusluotto pienellä kk-erällä ja pitkällä maksuajalla tulee aina kalliiksi. Ei osarilla kuulu kalsareita tai muistitikkua ostaa.No "tili" laina ei ole juurikaan lyhentyny vaikka makso tuplasti isompaa kk erää. Sillon se on tuhlausta.
Joo eipähän ne ehdot kummosilta kuulostanu mutta toisin kävi. En tiiä miten ne oikeen noita korkoja laskee.
Esim klarna toimii paljon paremmin ja se oikeesti lyhenee niillä kk maksuilla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No "tili" laina ei ole juurikaan lyhentyny vaikka makso tuplasti isompaa kk erää. Sillon se on tuhlausta.
Joo eipähän ne ehdot kummosilta kuulostanu mutta toisin kävi. En tiiä miten ne oikeen noita korkoja laskee.
Esim klarna toimii paljon paremmin ja se oikeesti lyhenee niillä kk maksuilla.Se tuplaeräkään ei välttämättä ole paljoa. Oletko katsonut mistä johtuu?
Onko klarnalla lyhyempi maksimi takaisinmaksuaika? 2v vs 10v tekee lyhennysnopeuteen jo ison eron..
Joku voisi kertoa jotain faktaa eikä vaan hokea, että laina ei lyhene, mutta eipä ole oikein yritetykään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se tuplaeräkään ei välttämättä ole paljoa. Oletko katsonut mistä johtuu?
Onko klarnalla lyhyempi maksimi takaisinmaksuaika? 2v vs 10v tekee lyhennysnopeuteen jo ison eron..
Joku voisi kertoa jotain faktaa eikä vaan hokea, että laina ei lyhene, mutta eipä ole oikein yritetykään.3v taitaa olla.
Sanoin vaan että en koske tuohon enää. Markkinoilla on toimiviaki palveluita.
Maksoin kerralla pois ku tuo tili ei tehny mitään muuta ku viivytti.
Viime laskulla oli pääoma kasvanu 520->545 ku makso minimilyhennystä. Millään muulla ei tapahdu näin.
Sitä ennen olin maksanu noin tuplasti isompaa. Todella hämärästi toimii korot - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se tuplaeräkään ei välttämättä ole paljoa. Oletko katsonut mistä johtuu?
Joku voisi kertoa jotain faktaa eikä vaan hokea, että laina ei lyhene, mutta eipä ole oikein yritetykään.Tässä faktaa ensinnäkin alkoivat perimään korkoa ennen kuin tuote oli edes lähetetty varastolta , tai että oisin edes saanut laskun. Sitten kun hieman möykkäsin sinne niin laittoivat mulle laskun mailiin. Missä korko oli 27 e ja tilinhoito 5e .No maksoin ennen eräpäivää 1790e laskusta 1000 e silti korko oli 27e ? Kyllähän toi hieman oudolta kuulostaa . Ihan riisto firma ja toimii laittomasti monella tapaa. Pitäisi jonkun viranomaisen ottaa tutkintaan kyllä.
- Anonyymi
Minä maksoin 1v avarda laskua jonka summa oli tyyliin alle 38eur ja joka kk lyhensin sitä kun lasku tuli ja vuoden päästä lasku olikin noussut lyhennyksistä huolimatta tuplasti. Soitin heille siellä nainen jotakin sanoi ja kysyin mikä on hänen nimi, hän ei suostunut kertomaan,no opin en enää sieltä tilaa tai sitten maksan heti pois.
- Anonyymi
Osta vain sitä mihin sinulla on raha valmiina .
- Anonyymi
Älä sössötä, avarda laskuttaa myös monetalle palautetut tavarat, ihme touhua
- Anonyymi
Eli tilinhoitopalkkio 3,95€/kk ja korkomarginaali 19,90%. Eli lyhenee kuten muutkin samanhintaiset lainat.
Esimerkiksi 2000€ laina ja 38€/kk, niin korko ja kulut on 37,3€/kk.
järjestyksessä: 1) satunnaiset kulut, 2) korko, 3) pääoma.
Maksettava kokonaismäärä
Tarkoittaa lainapääoman määrää sekä korkoja ja mahdollisia luottoonne liittyviä muita kustannuksia
Maksettava kokonaismäärä riippuu käytetyn luoton määrästä ja valitusta osamaksuajasta. Esimerkki: Ostoksia tehdään 1 000 eurolla ja valitaan 12 kuukauden osamaksuaika. Kuukausimaksu on 96,60 euroa. Luoton kokonaiskustannukset ovat siten 159 euroa ja maksettava kokonaismäärä on 1 159 euroa.
Lainakorko tai tarvittaessa sopimukseen sovellettavat erisuuruiset lainakorot
Luotto on vaihtuvakorkoinen. Korko määräytyy viitekoron mukaan.- Anonyymi
Juu mutta kun ne laskee noi korot alkuperäisestä pääomasta ei sen hetkisestä eli lyhennykset ei vaikuta korkoihin.
- Anonyymi
Toinen esimerkki: tyttäreni kohdalla identiteettivarkaus. Ei voi antaa tietoja hänelle, jolta on oikeudettomasti otettu identiteetti käyttöön...kyllä perkele olisi kirveelle töitä.
- Anonyymi
Joo on saatana surkia. Tavarat hajos matkalla palautin. Avardan kuulemma piti palauttaa rahat. Ei näy ei kuulu. 8x soittanu jonossa 25min. Puhelu katkee. 4 spostia laittanu mihinkään ei vastataa. AVARDA ON TÄYS SUSI. 600E SAAMISTA. JOTA PINA VARMAAN KOSKAA TULEE TAKASIN. ÄLKÄÄ TILATKO HOPPYHALLISTA MITÄÄN RAHOITUKSELLA TAI YLEENSÄ MITÄÄN JOS EI TODELLINEN PAKKO. TÄMÄKIN MAKSETTIIN SUORAAN NETTIPANKISTA. Hoppyhallidta vaan voivoitellaan asiaa ja ollaan pahoillaan. 2 kk odottanu rahoja.
- Anonyymi
Urpojen kommentointi? Ylimielistä!
- Anonyymi
Olen ostanut tuotteen, joka on mennyt avardan laskuun.
Löysin avardan sivun , mutta en pysty avardan sivulle kirjautumaan.
En tiedä, missä vika. - Anonyymi
KIITOS tiedosta !
Arvostan tätä tiedottamista näistä riistäjistä ja koron kiskojista.
Paskasakkiin kuuluu myös perintäyhtiö Sergel, perivät jopa useiden vuosien takaisia asioita, joissa pääoma on 0 eur, mutta korkoa korolle ja uusia perimiskuluja haalitaan ovelilla ja sitkeillä tavoilla.
Ja Sergel on samaa firmaa kuin Telia, joten tarkkana siellä! - Anonyymi
Sergel on ihan asiallinen yritys. Eivät ylimääräistä, sitä mitä et ole velkaa sopimuksen mukaan. Joustavat eräpäivän siirroissa, eivätkä peri yhtään ylimääräistä niistä.
- Anonyymi
Svea, Klarna, Avarda
Kaikilla iso korko ja maksettava enemmän kuin vähimmäismäärä jos haluat saada saldoa reilusti lyhennettyä.
Otin yhdeltä rahoituslaitokselta lainan kahdeksi vuodeksi millä maksoin nuo kalliit velat noihin yhtiöihin. 5700 euron lainassa kahdeksi vuodeksi todellinen vuosikorko kymmenen prosenttia kun noissa muissa oli kaksikymmentä prosenttia ne vuosikorot. Fiksumpaa muutenkin että nyt lyhennys menee samaan paikkaan eikä kolmeen eri yhtiöön per kuukausi.
Nuo kolme yllä mainittua on hyviä silloin kun ostaa niin että on tarkoitus maksaa ostos kokonaan tilipäivänä. Saa maksuaikaa siihen asti jos tilipäivä on vaikka kahden viikon päästä siitä kun jotain osti. Mutta jos ei maksa kerralla kaikkea vaan osissa ja innostuu tilaamaan useasta eri paikasta niin kuseenhan sitä joutuu. - Anonyymi
Avarda harrastaa laillista ryöstöä. Asiakas palvelu on olematonta. Laitetaan maksuja jopa tuotteista joita et ole edes koskaan lunastanut ? esim. pitkän toimitusajan vuoksi tuote palautettu saman tien, niin tämä (avarda) laittavaa siitä laskuja ??? ei hyvää päivää. Ei koskaan enää AVARDAA !!
- Anonyymi
Voi perhanan perhana. Korjautin autoa ja kerrottiin, et voin maksaa ilman korkoa vaikka vuoden. En ymmärtäny et mitä reittiä lasku tulee ja jos oisin tiennyt, niin oisin heti maksanut 689.00
Maksoin heti melko vähiin ja eräpäivänä taas maksoin enemmän. Aloin tarkistamaan avardan sivulta, et voisin loput jo maksaa. Siellä olikin ihmeellinen summa ja vielä sentit päälle. En ymmärtänyt, ennenkuin tulin tälle sivulle.
Yli 50 euroa tuli korkoja, ihan turhaan, kun en tienny systeemiä - Anonyymi
Eikä minua kiinnosta tälläinen valitus että muka 90% vuosikorko.
- Anonyymi
Avardaa ei kannata käyttää. Sieltä ei tule laskutusta millään kanavalla. Ei verkkolaskua eikä postitse. Vasta huomautuslasku jälkeenpäin.😠 -Pysykää kokonaan erossa! 👍
- Anonyymi
Kiitos! Erehdyin ennen kun luin tämän ja pahalta näyttää! Hyvä lukuja: et koskaan tarvitse mitään niin kipeästi, että olisi pakko sitoutua Avarda-sontaan. Koko heidän laskutussysteemunsä on epäselvä. Varmasn se in ihan ok, kun tarkkaan tutkij, mutta todella epäselvä, vaihea, vie aikaa ja hermoja.
Ostin Lundiasta tavaraa ja kas: he käyttävät Avardaa. Miten selkainen huippu (nikn luulin) suomalaisfirma voi tukeutua mouseen paskalaariib, jonka kakitussysteemi on antiikkinen! No, enpä enää tarvitse Lundiaa muualta kuin Tori.fi:stä - käteisellä! - Anonyymi
Oletteko huomannut, että minimierä on lähes aina eräpäivän siirto eikä lyhennys. Ei 5000€ luottokorttikaan lyhene 30€/kk minimierällä. Lainaa pitää lyhentää. Mitä korkeammat korot, niin sitä enemmän. Kallista lainaa maksetaan aina niin paljon kuin ikinä pysyyy, jos sen on jostain syystä erehtynyt ottamaan.
Sinäänsä hyvä merkki, että ihmiset eivät enää ota tätä lainaa, mutta oikea vaihtoehto ei ole kilpailijan vastaava laina vaan näissä pienissä verkkokauppa ostoksissa järkevät vaihtoehdot ovat maksaa tililtä tai olla ostamatta kokonaan. - Anonyymi
Nonni, tää on niin tätä että omassa toiminnassa ei ole mitään vikaa ja syypäänä on tietenkin pahat kusetusriistofirmat jotka pitävät ainakin 1000% korkoa. Haloo ihmiset, lukekaa ne ehdot, ottakaa laskin käteen ja käyttäkää sitä järkeä takaisinmaksussa. Ei ole kuulkaa mitään väliä luotonantajalla jos otat 40kk maksuajan ja maksat minimierää per kk, aina päädyt tuolla tavalla maksamaan liikevoiton firmalle kuin firmalle. Lyhyissä, 3-6kk maksuajoissa on tarkoituksella pienemmät korot ja kuukausikulut. Jos päätät pidentää maksuaikaa, nousevat korot ja kulut. Älkää syyttäkö firmoja omasta holtittomuudesta raha-asioiden kanssa. On totta että on kusetusfirmoja, mutta kommentista inspiroituneena kävin lukaisemassa luottoehdot avardan sivuilta, ja aivan normaalit ovat verrattuna samanmoisiin, kuten klarnaan, handelsiin, qliroon, sveaan etc. On niin pullamössötekstiä täällä että huhhuh.
- Anonyymi
Ei ole pullamössöä. Itsekin omaan kokemusta Klarnasta, Walleysta sekä Qlirosta eikä minkään muun kanssa ole tullut ongemua kuin tämän Avardan kanssa. En käytä enää koskaan. Ylimääräisiä kuluja ja mikään ei lyhene siinä tahdissa kuin itse laskisin. Kulut kertyvät, vaikka olisi maksanut koko laskun.
Itselläni L pitkässä matikassa… mutta tämä ei mene normaalien laskukaavojen kanssa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole pullamössöä. Itsekin omaan kokemusta Klarnasta, Walleysta sekä Qlirosta eikä minkään muun kanssa ole tullut ongemua kuin tämän Avardan kanssa. En käytä enää koskaan. Ylimääräisiä kuluja ja mikään ei lyhene siinä tahdissa kuin itse laskisin. Kulut kertyvät, vaikka olisi maksanut koko laskun.
Itselläni L pitkässä matikassa… mutta tämä ei mene normaalien laskukaavojen kanssa.Kun ei vaan yksinkertaisesti pidä paikkaansa. A) Jos laskuttaja laskuttaisi omiaan, nyhtäisi kuluja vielä asiakkuuden loputtua niin löytyisi tuomioita tai tietoa netistä tähän liittyen. Jos näin olisi niin olisit itsekin vienyt asian kuluttajaneuvontaan ja voittanut / saanut kompensaatioita täällä valittamisen sijaan. B) Jos korot ovat olleet kovat / kuluja on tullut myöhemmin, myyjäliike on kusettanut sinut solmimaan laskuttajan tili- palvelun, jossa sinulle avataan "piikki" joka on olemassa vielä summan maksamisen jälkeenkin. Tässä skenaariossa laskuttaja ei ole tehnyt mitään väärää, vaan myyjä joka myi laskutuksen avaamatta sitä tarpeeksi. Luulisi pitkän matikan taitajan ymmärtävän että laskuttaja ei mielivaltaisesti heittele euroja laskulle maksettavaksi, vaan siellä on kaava jolla summa on laskettu, mikä on 100% varmuudella mainittu sopimuksessa. Lukekaa ne paperit.
- Anonyymi
Se mitä avardan luottoehdoissa lukee ei mitenkään toimi käytännössä, vaan totuus on että vaikka maksat isompia summia kuukaudessa, niin ostosummaa se ei sanottavammin lyhennä. Ainoa vaihtoehto on maksaa se kerralla pois, vaikka talous menisi kuinka tiukalle.
- Anonyymi
Olen avardan asiakas ja olen tyytyväinen. Maksan laskuni kuudessa kuukaudessa, niin ei mene korkoja. Kiitos kun on tälläinen mahdollisuus.
- Anonyymi
Puoliso sai Avardalta karhulaskun, jonka pienen epäilyn jälkeen maksoi.
Viikon kuluttua Avardalta tuli sähköposti, jossa ilmoitettiin ko summan palautuksesta.
Verkkopalautus ei monimutkaisuutensa takia, mm kaksinkertainen vahva pankkitunnistus, onnistunut.
Kerääkö Avarda asiakkailtaan korotonta lyhytaikaista lainaa, joista osa ilmwisesti jää jopa palauttamatta?? - Anonyymi
Ihan samaa mieltä,
Täysin huijari yritys- Anonyymi
Ostin itse avarda laskulla akkuperämoottorin.Olen maksanut niin kuin sovittu ja kone maksettu .Kiitos Avardalle .OSTAN EDELLEEN.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ostin itse avarda laskulla akkuperämoottorin.Olen maksanut niin kuin sovittu ja kone maksettu .Kiitos Avardalle .OSTAN EDELLEEN.
Samoin itse, olen usein käyttänyt Avardan laskutusta, hyvin toiminut. Laskut tuleet ajoissa ja lyhentyneet kuten pitääkin, ei mitään valittamista ainakaan tähän mennessä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä sössötä avadra pelkkää kusetusta
- Anonyymi
Alun perin 1100 euron lasku nousi lopulta 1700 euroon.
- Anonyymi
Huomannut saman😤
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911661
- 771273
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr1831254Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!55952Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46911- 47898
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38888Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9833- 46822
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika35799