Peikin talli, takaisin satulaan

Anonyymi

Hei, olen 15 v. tyttö, ja ilmoittauduin Peikin tallin Takaisin satulaan -kurssille tälle kesälle (2021). Haluaisin kuulla kokemuksianne tästä kurssista tai Takaisin satulaan -viikkotunneista kyseisellä tallilla!

Minulle on jäänyt hieman epäselväksi, että satuloivatko ratsastajat hevosensa itse, vai tuodaanko hevoset valmiina kentälle? Siskoni kertoi olleensa seuraamassa kaverinsa ratsastustuntia, ja kertoi että ratsastajat eivät itse valmistele ratsujaan, mutta nettiarvosteluista ei tule sellaista esille. Omat satulointi- ja hoitotaidot ovat unohtuneet viime kerrasta, ja olen huolissani siitä, pitääkö minun itse virkistää muistiani oikeaoppisesta varustamisesta, kun sen opettaminen ei taida sisältyä kurssiin.

Minkä tasoisia tehtäviä kurssilla tehdään? Viimeksi ratsastin säännöllisesti noin seitsemän vuotta sitten, enkä ole ratsastanut kuin alkeiskurssin ja jatkokurssin. Kurssin ohessa ei ilmoitettu tasovaatimusta tai tehtävien tasoa, joten en tiedä riittävätkö taitoni mukana pysymiseen. Ahdistaa ajatus siitä, että tunnilla aloitetaan heti ravilla ja seuraavalla kerralla edetään laukkaan ilman sen suurempia ohjeita, kun hädin tuskin muistan miten laukka nostetaan, puhumattakaan siitä, miten se teoriassa sitten onnistuu ja miten edes pysähtyminen ja kääntyminen omalta osalta toimivat!

Kurssille osallistuminen stressaa, ja ajattelin sen perumista, mutta tallin nettisivuilla lukee, että ilmoittautumiset ovat sitovia. Uskoakseni se tarkoittaa sitä, että lasku lähetetään, pyrit ilmoittautumisen peruuttamaan tai et. En siis viitsi lähettää peruuttamispyyntöä, sillä menisihän siinä monta sataa täysin hukkaan. Onko totta?

Toivon eniten vastauksia tallilaisilta ja etenkin tallin Takaisin satulaan -kurssille tai viikkotunneille osallistuneilta, mutta kaikki vastaukset otetaan vastaan, sillä hermostuttaa että nolaan itseni.

Terveisin Kurssista ahdistunut

1

268

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

"...hädin tuskin muistan miten laukka nostetaan, puhumattakaan siitä, miten se teoriassa (*käytännössä) sitten onnistuu..."
      -terveisin OP

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      72
      4114
    2. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      90
      3531
    3. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      36
      3259
    4. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      50
      2745
    5. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      2269
    6. Rakkaalle miehelle

Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest
      Ikävä
      22
      1952
    7. Kohdataanko me

Enää?
      Ikävä
      32
      1943
    8. Olipa turha tämä

Rakkaustarinamme
      Ikävä
      20
      1464
    9. UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?

Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami
      Euroviisut
      12
      1440
    10. Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?

Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?
      Maailman menoa
      32
      1436
    Aihe