Peikin talli, takaisin satulaan

Anonyymi

Hei, olen 15 v. tyttö, ja ilmoittauduin Peikin tallin Takaisin satulaan -kurssille tälle kesälle (2021). Haluaisin kuulla kokemuksianne tästä kurssista tai Takaisin satulaan -viikkotunneista kyseisellä tallilla!

Minulle on jäänyt hieman epäselväksi, että satuloivatko ratsastajat hevosensa itse, vai tuodaanko hevoset valmiina kentälle? Siskoni kertoi olleensa seuraamassa kaverinsa ratsastustuntia, ja kertoi että ratsastajat eivät itse valmistele ratsujaan, mutta nettiarvosteluista ei tule sellaista esille. Omat satulointi- ja hoitotaidot ovat unohtuneet viime kerrasta, ja olen huolissani siitä, pitääkö minun itse virkistää muistiani oikeaoppisesta varustamisesta, kun sen opettaminen ei taida sisältyä kurssiin.

Minkä tasoisia tehtäviä kurssilla tehdään? Viimeksi ratsastin säännöllisesti noin seitsemän vuotta sitten, enkä ole ratsastanut kuin alkeiskurssin ja jatkokurssin. Kurssin ohessa ei ilmoitettu tasovaatimusta tai tehtävien tasoa, joten en tiedä riittävätkö taitoni mukana pysymiseen. Ahdistaa ajatus siitä, että tunnilla aloitetaan heti ravilla ja seuraavalla kerralla edetään laukkaan ilman sen suurempia ohjeita, kun hädin tuskin muistan miten laukka nostetaan, puhumattakaan siitä, miten se teoriassa sitten onnistuu ja miten edes pysähtyminen ja kääntyminen omalta osalta toimivat!

Kurssille osallistuminen stressaa, ja ajattelin sen perumista, mutta tallin nettisivuilla lukee, että ilmoittautumiset ovat sitovia. Uskoakseni se tarkoittaa sitä, että lasku lähetetään, pyrit ilmoittautumisen peruuttamaan tai et. En siis viitsi lähettää peruuttamispyyntöä, sillä menisihän siinä monta sataa täysin hukkaan. Onko totta?

Toivon eniten vastauksia tallilaisilta ja etenkin tallin Takaisin satulaan -kurssille tai viikkotunneille osallistuneilta, mutta kaikki vastaukset otetaan vastaan, sillä hermostuttaa että nolaan itseni.

Terveisin Kurssista ahdistunut

1

120

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      "...hädin tuskin muistan miten laukka nostetaan, puhumattakaan siitä, miten se teoriassa (*käytännössä) sitten onnistuu..."
      -terveisin OP

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      127
      1694
    2. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      101
      1219
    3. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      201
      1078
    4. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1015
    5. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      54
      911
    6. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      843
    7. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      171
      804
    8. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      52
      802
    9. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      50
      793
    10. Nyt jos haluat vielä jotain nainen

      Niin laita tähän nimikirjain. Muuten klousaan keissin. Liikaa aikaa kulunut.
      Ikävä
      96
      793
    Aihe