🤔🚗🚦apukuskille olisi tarvetta. Eräskin mies osasi hyvin neuvoa vieressä niin ettei alkanut harmittaa niinkuin yleensä neuvomiset. Perjantain ruuhkassa näet ajoin letkassa ja tulin paikkaan missä oli pyöreä keltainen liikennemerkki eteenpäin ja joitakin epämääräisiä viittoja vasemmalle. Kun koko talvessa olen ajanut autolla ehkä kolme-neljä kertaa, niin en ehtinyt merkkiä identifioida vaan ajoin suoraan. Peruutuspeilistä näin, ettei mua seurannut kukaan.
Onneksi uusi tie oli niin leveä, että pääsin kääntymään ympäri ja mahduin solahtamaan takaisin liikennevirtaan. Liikennemerkkien tunnistajalle ja nopeuskameroiden tarkkailijalle olisi siis tarvetta (=tuttu mies pks). Ja ehkä samalla muidenkin pikkupuuhien tekijälle. Saunaa ja pesuvettä ei tarvitse nyt lämmitellä. 🥵
Tuli mieleen, että
2
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Niinpä, joskus se apukuski voi kieltämättä pelastaa tilanteen. Saksassa on huomattu että yksin ajava saa useammin sakon tai kolaroi kuin puolison kanssa ajava. Iäkkäitä tutkittu Suomessa, apukuski auttaa heitä, toinen lukee just merkkejä. Nuorilla taas apukuskit painostaa riskinottoon. Apukuskin hyödyllisyys lienee osoitus muutenkin hyvästä ja toimivasta yhteispelistä, synkroniasta. Että tietää sanattomasti, milloin neuvo tarpeen, lukee toista.
Kun kävin autokoulua (Ajotaito) v. 2000 niin muistan kuinka opettaja teoriatunnilla sanoi, että iäkkäämmille ihmisille tapahtuu onnettomuuksia eniten risteysalueella. Ehkä minun pitää lähestyä risteyksiä varovammin, että ehdin huomata tarpeelliset asiat ajoissa.
Olen huomannut senkin, että liikennevalot tekevät olon liian turvalliseksi. Kun ne joskus ovat keltaisella olen hiukan epävarma siitä kenellä on etuajo-oikeus. Veljen ohje oli, että mitä sitä miettii, se menee ensin joka uskaltaa 😂
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävöin sinua kokoyön!
En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun614288KALAJOEN UIMAVALVONTA
https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar1352976Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin
Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo452322Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?
Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?372164- 241863
- 901753
- 281576
- 221519
- 1471367
- 311188