Aseella ampuminen ku oikeassa silmässä on kaihi?

Anonyymi

Intti ois tiossa seukki tammikuussa ja kutsunnoissa annettiin A-paperit. Kunnon tai motivaation puutetta ei ole, mutta arvelluttaa intti tämän oman terveyden tilan vuoksi.

Minullahan on siis 4-vuotiaasta lähtien ollut kaihi oikeassa silmässäni (näkö on siinä muistaakseni ~0,75 tai vähän huonompi), mutta koska vasemmassa silmässäni on keskivertoa parempi näkö, se ei minun elämää paljoa häitse. Olen esim pystynyt autokortin ajamaan ja välillä jopa unohdan että minulla edes mikään kaihi on, koska paremman näön vuoksi aivoni käytännössä käyttää vain vasenta silmää näkemiseen.

Olen kuullut että vasemmalla kädellä ja siten vasemmalla silmällä tähtääminen ja ampuminen aivan onnistuu, mutta satun myös olemaan oikeakätinen, mikä hankaloittaa tilannettani yhä enemmän. Olen siis todella yllättynyt että A paperit sain vaikka kerroin kutsunnoissa ja tarkastuksessa tämän kaiken.

Onkohan edessäni aseeton palvelus vai laitetaanko minut ampumaan vasurilla?

5

310

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ja lisään tuohon vielä ettei mul todellakaan ole mitään vakaumusta aseiden käyttöä vastaan. Se on se aseeton intti vissin enemmän asenteesta kiinni ku ettei kykenis käyttämään asetta.

• Anonyymi

Ei siellä ammunnoissa mikään pakko ole tauluun osua. Ei siitä rangaista, eikä siitäkään juuri mitenkään palkita vaikka hyvin osuukin. Räiskii vaan menemään kutakuinkin oikeaan suuntaan.

• Anonyymi

Voi ampua ihan hyvin molemmat silmät auki.

• Anonyymi

vasemmalta puolelta ampuminen onkin loogisempaa oikea kätiselle, vasen puristaaa liipasinta ja kun oikea tarkempi käsi tekee suuntauksen.
      itse olen oikeakätinen mutta ammun vasemmalta ja valiot napsasti ammunnoissa.

• Anonyymi

Alokasaika tuplaksi ja ekakierroksen jälkeen kaihileikkaukseen ja siitten uusi aloitus. Noin se hoidetaan ja pääset ampumaan kirkkain silmin vaikka et mihinkään osukaan.
      Huomaavat pian että vain päässä oli alunperinkin vikaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      80
      4486
    2. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      85
      4381
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      43
      3729
    4. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      16
      3423
    5. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      40
      2947
    6. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      2654
    7. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      14
      2632
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      39
      1983
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      158
      1718
    10. Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?

Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli
      Maailman menoa
      95
      1253
    Aihe