Aseella ampuminen ku oikeassa silmässä on kaihi?

Anonyymi

Intti ois tiossa seukki tammikuussa ja kutsunnoissa annettiin A-paperit. Kunnon tai motivaation puutetta ei ole, mutta arvelluttaa intti tämän oman terveyden tilan vuoksi.

Minullahan on siis 4-vuotiaasta lähtien ollut kaihi oikeassa silmässäni (näkö on siinä muistaakseni ~0,75 tai vähän huonompi), mutta koska vasemmassa silmässäni on keskivertoa parempi näkö, se ei minun elämää paljoa häitse. Olen esim pystynyt autokortin ajamaan ja välillä jopa unohdan että minulla edes mikään kaihi on, koska paremman näön vuoksi aivoni käytännössä käyttää vain vasenta silmää näkemiseen.

Olen kuullut että vasemmalla kädellä ja siten vasemmalla silmällä tähtääminen ja ampuminen aivan onnistuu, mutta satun myös olemaan oikeakätinen, mikä hankaloittaa tilannettani yhä enemmän. Olen siis todella yllättynyt että A paperit sain vaikka kerroin kutsunnoissa ja tarkastuksessa tämän kaiken.

Onkohan edessäni aseeton palvelus vai laitetaanko minut ampumaan vasurilla?

5

335

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ja lisään tuohon vielä ettei mul todellakaan ole mitään vakaumusta aseiden käyttöä vastaan. Se on se aseeton intti vissin enemmän asenteesta kiinni ku ettei kykenis käyttämään asetta.

• Anonyymi

Ei siellä ammunnoissa mikään pakko ole tauluun osua. Ei siitä rangaista, eikä siitäkään juuri mitenkään palkita vaikka hyvin osuukin. Räiskii vaan menemään kutakuinkin oikeaan suuntaan.

• Anonyymi

Voi ampua ihan hyvin molemmat silmät auki.

• Anonyymi

vasemmalta puolelta ampuminen onkin loogisempaa oikea kätiselle, vasen puristaaa liipasinta ja kun oikea tarkempi käsi tekee suuntauksen.
      itse olen oikeakätinen mutta ammun vasemmalta ja valiot napsasti ammunnoissa.

• Anonyymi

Alokasaika tuplaksi ja ekakierroksen jälkeen kaihileikkaukseen ja siitten uusi aloitus. Noin se hoidetaan ja pääset ampumaan kirkkain silmin vaikka et mihinkään osukaan.
      Huomaavat pian että vain päässä oli alunperinkin vikaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.

Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.
      Ähtäri
      13
      1970
    2. Purrasta tehty huoli-ilmoitus

Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b016
      Maailman menoa
      183
      1514
    3. Parrakkaat miehet ovat inhottavia ja vastenmielisiä

Ennen Suomi ja koko maailma oli täynnä kasvonsa hyvinhoitavia miehiä. Tänä päivänä lähes kaikki miehet ovat kuin jotain
      Maailman menoa
      144
      1284
    4. Pelottaa kohdata hänet

En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt
      Ikävä
      96
      1273
    5. Olisin halunnu vaan tutustua

Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno
      Ikävä
      38
      1168
    6. Mitä tapahtuu

Syksyllä?
      Ikävä
      84
      908
    7. Naiseni on todellinen seksipeto

Vaikka pukeutuu ihan kasuaalisti julkisilla paikoilla. Mutta näin tämän läpi ensisilmäyksellä ja sain seksipedon kaivatu
      Ikävä
      44
      830
    8. Nina Mikkonen avoimena "vapinataudistaan"- Demonstroi oireet yllättäen tv-kameroiden edessä: "Se..."

Nina Mikkonen oli Viiden jälkeen -ohjelmassa ti 12.8. ja kertoi perinnöllisestä sairaudestaan ja mm. sairauden vaikutuks
      Suomalaiset julkkikset
      13
      797
    9. Totuus Sofian miljonääristä :miljoonien velkataakka painaa miestä.

Näin se totuus tulee jokaisesta ja seiskalehden uutiset kertoo totuuden vihdoinkin.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      138
      793
    10. Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta

Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas
      Maailman menoa
      123
      763
    Aihe