terhi sea fun abs muovin liimaus

Aloin järjettömän projektin vanhan Terhi Sea Fun restaroinnin. Pohjassa oli hius halkeama ja välipohjan uretaanit oli vettynyt. Mirklasin auki ja otin kolmesta kohdasta märät uretaanit pois ja annoin kuivua kuukauden. Lykkäsin uretaanit ja muoviosat takasin ja nyt tarttis saumoille joku aine päättää. Kyseessä n 5mm väli muovipinnoilla. Eli millä aineela, massalla, kitillä, epoksilla, tahnalla, hartsilla saan tän nyt tehtyy. Kuullut kaikennäkösii opastuksii et alkaa huippaan. Ja niille jotka ehdottavat juhannuskokkoa kyseiselle tuotteelle, olette aivan oikeassa.

3

3271

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

ABS muovin edullinen liimaus ja paikkamassa saadaan ABS-muovin ja asetonin seoksella. Itse olen tehnyt esim. lasipurkkiin - pilttipurkista kurkkupurkkiin - pohjalle ensin asetonia ja sitten abs muovia miel pieninä palasina sekaan, menee pari päivää että saa sopivan liuoksen. Legopalikat on tehty ABS:tä niistä olen tehnyt sopvan väristä massaa. Äskettäin ostin palan ABS muovia Oululaissta muovimateriaalia myyvästä yrityksestä, tuli nopeasti postissa. Jämä voi anataa kuivua purkissa, sulavat aika nopeasti uudelleen tarvittaessa. Liiman levitykseen käy hyvin esim. edulliset vahvakravaiset taiteilijasiveltimet, ovat jälleen käyttökunnossa kuivuttuaan kunhan seisovat vähän aikaa aktiivisessa seoksessa.

Terhifixkin käy, mutta kun saat selville hinnan, niin mietit tosissasi juhannuskokkoa.

• Anonyymi

2 mm Alumiinilevyn palaa ja sikaflex 291i tä, siinä se on, ja vene myyntiin 50 egellä tori fissä

• Anonyymi

Ihan riippumatta millä aineella ja miten korjauksen tekee, pitäisi miettiä saako saumoista niin pitävät, että jonkinalainen merikelpoisuus säilyy. Yksi pohde voisi myös olla mahdollisen moottorin teho - mitä suurempi teho sitä kovempi rasitus tulee korjauksille. Soutuveneenä rasitukset ovat pinimmillään.

Hävittämisen osalta polttaminen ei taida olla ihan laillista, pitäisi toimittaa esim Kuusakoskelle. Nettiveneeesä asiasta kirjoitus, sieltä poimittua:

ABS-muoviset veneet taas koostuvat muovikuoresta ja polyuretaanikellukkeesta. Vuoteen 1991 asti polyuretaanissa voitiin käyttää freonia, joten nämä veneet joudutaan käsittelemään ongelmajätelaitoksella, jossa freonit otetaan talteen.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      30
      6332
    2. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      14
      4764
    3. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      41
      3314
    4. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      62
      3151
    5. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      360
      1770
    6. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      11
      1598
    7. Haluaisin lähettää sulle viestin

Mutta en enää uskalla. Miehelle.
      Ikävä
      72
      1418
    8. Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista

Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas
      Ikävä
      86
      1368
    9. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      241
      1328
    10. Miellytänkö sinun silmää?

Varmaan ainakin vähän, jos tykkäät minusta. Siis jos tykkäät.
      Ikävä
      84
      1244
    Aihe