Loistavan selkärankaista toimintaa.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000008078820.html
Häkkänen estää SOTE:n
21
68
Vastaukset
Selkäranka ei riittänyt, koska meissä on muitakin osia.
"Asiaa selvitettiin pikaisesti eduskunnassa. Noin tunti ennen äänestystä eduskunnan puhemies Anu Vehviläinen (kesk) ilmoitti saaneensa eduskunnan virkajohdolta selvityksen Häkkäsen vaatimukseen sote-uudistuksen perustuslain mukaisuudesta."
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000008077894.html
Kohta mennään! Hei hulinaa!- Anonyymi
Häkkänen on taitava, pätevä ja toiminnan mies, mahdollisesti tulevaisuudessa Suomen presidentti.
Minulle on jäänyt mieleen Häkkäsen ja Oikeistodemari Ruben Stillerin erittäin antoisa debatti Pressiklubissa joka oli viimeinen ohjelma jota YLE:ltä katsoin.
Hän tai Elina Lepomäki on seuraava pääministeri.
- Anonyymi
Onneksi saatiin julkisen terveydenhuollon kontrolli pysymään julkisella puolella, eli maksajalla.
Yksityissektori tarjotkoon jatkossakin palveluitaan niille jotka sen itse maksavat. Yksityissektori voi jatkossa tarjota nykyisin kela-korvauksilla osin rajoitettavia palveluita sopimustuottajina ja hankintakilpailutusten perusteella.
Mutta se mitä Kokoomus on ajanut, että yksityissektori voisi toimia markkinalähtöisesti sellaisina tuottajina jotka itse päättävät missä (oma yksityinen ja kallis erikoissairaanhoito), miten (kuinka kalliita hoitoja) ja kenen toimesta ihmisiä hoidetaan ja lasku lähetetään yhteiskunnalle, ei sovi.
Markkinavoimat ovat terveydenhuollossa hyvä renki, mutta huono isäntä. Siitä lähdetään.
Ex arkkiatri Pelkosen mukaan julkisen terveydenhuollon tehtävä on tehdä itsensä tarpeettomaksi (hoitaa ihmiset niin että sitä ei tarvita) ja yritysten lakisääteinen tehtävä on tuottaa omistajilleen tulosta. Tuo ristiriita tarkoittaa että terveydenhuollon järjestämisvastuu tulee jättää julkiselle taloudelle.
Näin olen ymmärtänyt, oikaiskaa jos olen väärässä.
T. yksi antipersu.- Anonyymi
OikeistoSosDem kirjoitti:
Julkinen sektori olemme me veronmaksajat!
Juuri näin, nyt pelattiin veronmaksajille musta pekka käteen, tämän seurauksena alkaa verojen kiristykset ja tulojen siirto. Vihervasemmiston ja kepun suurin unelma on lähellä toteutua, veronmaksajat maksaa kaiken, ja siinä sivussa elättää nämä kepuvihervasemmistolaiset tulonsiirroilla. Kreikan tiellä ollaan ja tukevasti.
- Anonyymi
Eli terveydenhuolto toteutetaan kalleimmalla tavalla, julkisella puolella. Jonot jatkuu siellä entisellään ja varakkaammat ottaa vakuutuksen ja käyttävät yksityistä. Luulisi, että nykyään "digi-aikaan" olisi mahdollista ilmoittaa veroilmoituksessa, että en käytä julkista ja siltä osalta saisi vapautuksen siihen liittyvistä veroista. Toki silloin ei todellakaan saisi apua julkiselta puolelta, mutta verosäästöllä saisi paljon paremman suojan vakuutuksen kautta. Meillä on kyllä hyvin erikoinen suomalainen versio kommunismista, ei opittu neuvostoliitosta mitään.
Anonyymi kirjoitti:
Eli terveydenhuolto toteutetaan kalleimmalla tavalla, julkisella puolella. Jonot jatkuu siellä entisellään ja varakkaammat ottaa vakuutuksen ja käyttävät yksityistä. Luulisi, että nykyään "digi-aikaan" olisi mahdollista ilmoittaa veroilmoituksessa, että en käytä julkista ja siltä osalta saisi vapautuksen siihen liittyvistä veroista. Toki silloin ei todellakaan saisi apua julkiselta puolelta, mutta verosäästöllä saisi paljon paremman suojan vakuutuksen kautta. Meillä on kyllä hyvin erikoinen suomalainen versio kommunismista, ei opittu neuvostoliitosta mitään.
Ihana kommentti. Ihanaa. Osa porukasta näköjään elää 1970-luvun keynesiläisessä sääntelytaloudessa.
Anonyymi kirjoitti:
Juuri näin, nyt pelattiin veronmaksajille musta pekka käteen, tämän seurauksena alkaa verojen kiristykset ja tulojen siirto. Vihervasemmiston ja kepun suurin unelma on lähellä toteutua, veronmaksajat maksaa kaiken, ja siinä sivussa elättää nämä kepuvihervasemmistolaiset tulonsiirroilla. Kreikan tiellä ollaan ja tukevasti.
Maailmanpankki ja IMF seuraavat pellossa elämistä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet ymmärtänyt väärin etenkin kommunismin. Meillä on yhteiskuntajärjestelmänä sosiaalinen markkinatalous. Suomen terveydenhuolto on OECD-vertailussa maailman huipputasoa laadullisesti ja keskitasoa kustannuksien puoleen. Vertailun vuoksi Yhdysvalloissa jossa ei ole sosiaalinen markkinatalous, terveydenhuollon kustannukset ovat aivan järkyttävän korkeat ja laatu kehnoa. OECD-tilastossa verrataan sitä kuinka paljon kansantalous kuluttaa rahaa terveydenhuoltoon ja sillä rahalla saatua laatua.
Hyvä Suomi!
Wikipedia:
...Müller-Armack esitti sosiaalisen markkinatalouden kolmantena tienä laissez-faire-liberalismin ja suunnitelmatalouden välillä.[2]
"Erittäin kilpailukykyinen sosiaalinen markkinatalous, jossa kunnioitetaan perusoikeuksia" on yksi Lissabonin sopimuksessa mainituista Euroopan unionin päätavoitteista.[3]...
https://fi.wikipedia.org/wiki/Sosiaalinen_markkinatalous Anonyymi kirjoitti:
Olet ymmärtänyt väärin etenkin kommunismin. Meillä on yhteiskuntajärjestelmänä sosiaalinen markkinatalous. Suomen terveydenhuolto on OECD-vertailussa maailman huipputasoa laadullisesti ja keskitasoa kustannuksien puoleen. Vertailun vuoksi Yhdysvalloissa jossa ei ole sosiaalinen markkinatalous, terveydenhuollon kustannukset ovat aivan järkyttävän korkeat ja laatu kehnoa. OECD-tilastossa verrataan sitä kuinka paljon kansantalous kuluttaa rahaa terveydenhuoltoon ja sillä rahalla saatua laatua.
Hyvä Suomi!
Wikipedia:
...Müller-Armack esitti sosiaalisen markkinatalouden kolmantena tienä laissez-faire-liberalismin ja suunnitelmatalouden välillä.[2]
"Erittäin kilpailukykyinen sosiaalinen markkinatalous, jossa kunnioitetaan perusoikeuksia" on yksi Lissabonin sopimuksessa mainituista Euroopan unionin päätavoitteista.[3]...
https://fi.wikipedia.org/wiki/Sosiaalinen_markkinatalousSosiaalinen markkinatalous on pelkkä kommunismin peitenimi.
Ihana kommentti. Ihanaa. Osa porukasta näköjään elää 1970-luvun keynesiläisessä sääntelytaloudessa.
Tuossa on joku ihme ideologinen ajattelu ettei hyvin toimeentuleva ihminen saisi itse kustantaa omaa hoitoaan esim. vakuutuksella vaan tämä raha on ensin anastettava häneltä veroina ja sitten antaa kontrollin kera takaisin ns. "julkisen sektorin palveluna".
Totta kai niistä jotka eivät itse itseään kykene auttamaan on huolehdittava ja tämä voitaisiin tehdä paremmin kun "julkisen sektorin eli meidän veronmaksajien" kustantamia palveluja rationalisoitaisiin.
Unelmani on kova mutta kiva vapaiden ja vastuullisten yksilöiden kansalaisyhteiskunta jossa valtion rooli on ainoastaan autorisoitujen väkivaltakoneistojen eli poliisin ja armeijan ylläpito.
Tässä yhteiskunnassa myöskään valtio ei päättäisi vapaiden yksilöiden puolesta milloin on sopivaa ottaa pari bisseä matsia katsoessa- Anonyymi
Sosiaalinen markkinatalous on pelkkä kommunismin peitenimi.
Typerä hokemaväittämä ja valheellinen. Tai sitten hokeman esittäjä ei vaan tiedä mitä höpisee.
- Anonyymi
Tuossa on joku ihme ideologinen ajattelu ettei hyvin toimeentuleva ihminen saisi itse kustantaa omaa hoitoaan esim. vakuutuksella vaan tämä raha on ensin anastettava häneltä veroina ja sitten antaa kontrollin kera takaisin ns. "julkisen sektorin palveluna".
Totta kai niistä jotka eivät itse itseään kykene auttamaan on huolehdittava ja tämä voitaisiin tehdä paremmin kun "julkisen sektorin eli meidän veronmaksajien" kustantamia palveluja rationalisoitaisiin.
Unelmani on kova mutta kiva vapaiden ja vastuullisten yksilöiden kansalaisyhteiskunta jossa valtion rooli on ainoastaan autorisoitujen väkivaltakoneistojen eli poliisin ja armeijan ylläpito.
Tässä yhteiskunnassa myöskään valtio ei päättäisi vapaiden yksilöiden puolesta milloin on sopivaa ottaa pari bisseä matsia katsoessaMinä olen tyytyväinen veronmaksaja, Suomessa maksetuilla veroilla on saatu aikaiseksi yksi maailman kilpailukykyisimmistä maista useana vuonna peräkkäin, nyt ollaan sijalla 11. Samoin ollaan voitettu neljännen kerran maailman onnellisin maa titteli yms.
Kaikillehan nuo ei ole arvokkaita asioita, meilipiteeseen on oikeus kaikilla.
Minulla on sellainen mielipide, että vaikka maksoinkin viime vuonna koronasta huolimatta 24 000€ veroja, se kannatti. Kannatan julkista terveydenhuoltoa, olen saanut hyvää palvelua.
Mitä mieltä pallopaita olet tuosta OECD vertailusta terveydenhuollon laatuun ja siihen yhteiskunnan sijoittamiin panostuksiin liittyen?
Anna kun arvaan, et mitään kun et asiasta mitään ymmärrä. Anonyymi kirjoitti:
Minä olen tyytyväinen veronmaksaja, Suomessa maksetuilla veroilla on saatu aikaiseksi yksi maailman kilpailukykyisimmistä maista useana vuonna peräkkäin, nyt ollaan sijalla 11. Samoin ollaan voitettu neljännen kerran maailman onnellisin maa titteli yms.
Kaikillehan nuo ei ole arvokkaita asioita, meilipiteeseen on oikeus kaikilla.
Minulla on sellainen mielipide, että vaikka maksoinkin viime vuonna koronasta huolimatta 24 000€ veroja, se kannatti. Kannatan julkista terveydenhuoltoa, olen saanut hyvää palvelua.
Mitä mieltä pallopaita olet tuosta OECD vertailusta terveydenhuollon laatuun ja siihen yhteiskunnan sijoittamiin panostuksiin liittyen?
Anna kun arvaan, et mitään kun et asiasta mitään ymmärrä.Mikä on se peruste eli mittari että terveydenhuolto olisi laadutonta maassa jossa on Harvardin ja Yalen kaltaisia huippuyliopistoja?
Suomalaisen julkisen puolen terveydenhuollon laadun puutteet ovat tulleet kyllä minulle tutuksi aikoinaan apteekin tiskin takana.
Esim. nykyään on mahdoton saada lääkäriä kiinni jos potilaan resepti on väärin kirjoitettu tai potilas kotiutettu keskussairaalasta ja esim. reseptit unohdettu kautta ei ehditty kirjoittaa puhelinvsihde-esteradan vuoksi. Usko pois apteekkialalla nämä ovat jokaviikkoista settiä.
Minä kutsun näitä laatupoikkeamiksi.- Anonyymi
Mikä on se peruste eli mittari että terveydenhuolto olisi laadutonta maassa jossa on Harvardin ja Yalen kaltaisia huippuyliopistoja?
Suomalaisen julkisen puolen terveydenhuollon laadun puutteet ovat tulleet kyllä minulle tutuksi aikoinaan apteekin tiskin takana.
Esim. nykyään on mahdoton saada lääkäriä kiinni jos potilaan resepti on väärin kirjoitettu tai potilas kotiutettu keskussairaalasta ja esim. reseptit unohdettu kautta ei ehditty kirjoittaa puhelinvsihde-esteradan vuoksi. Usko pois apteekkialalla nämä ovat jokaviikkoista settiä.
Minä kutsun näitä laatupoikkeamiksi.Tuosta OECD statistiikasta voi niitä selailla, valitettavasti ne joutuu hakemaan sieltä aina itse, en osaa laittaa linkkiä omiin valintoihin. Samoin "i" merkin takaa löytyy infoa miten ne on mitattu ja missä tutkimuksissa.
https://stats.oecd.org/Index.aspx?ThemeTreeId=9
- Health expenditure and financing -valikosta saa terveydenhuoltoon käytetyn prosenttimäärän (Yhdysvallat 17%, Suomi 9.1%) bkt:stä ja
- Health care quality indicators saa sitten laatuvertailuja.
Valitun vuoden alla on nuolet joilla saa maat nousevaan tai laskevaan järjestykseen.
Itse en ole kokenut laatupoikkeamia muutoin kuin yksityisen työterveyden kohdalla (ihme sekoilua sopimuksissa kun porukka asuu eri puolilla Suomea), tottakai niitä esiintyy - etenkin noilla toiminnan volyymeillä, ei asiat ole täydellisiä.
Mutta Kanta-palvelu toimii erinomaisesti reseptiasioissa ja muissakin nykyään. - Anonyymi
Jep, varsinkin kun perustuslain mukaan perimmäinen vastuunkantaja on valtio. Eli se olisi joutunut hoitamaan myös kaikki yksityisen konkurssi ja muutkin hörhöilyt, joka tietenkin olikin kokoomuksen tavoite.
- Anonyymi
Häkkänen sopisi ja sopiikin hyvin tuonne käräjäsalissa räkyttäväksi juristiksi. Varmaan on ollutkin siinä tehtävässä, ainakin olemus kertoo…
- Anonyymi
Arvostan Häkkästä kyllä, mielestäni hän teki hyvää työtä oikeusministerinä. Oppositiopoliitikon rooli ei hänelle kyllä istu, tuo räksyttämien tuntuu jotenkin päälleliimatulta roolilta.
Toinen juttu on se, että nuoruudessa on paljon hyviä asioita, mutta elämänkokemus auttaa myös maailmankuvan rakentumisessa. Etenkin jos sattuu vaikka tsunamin aikana sähkötolpassa roikkumaan tai sydäninfarktin takia pallolaajennuksessa asioita miettimään. Siinä oikeistopoliitikkokin saa hyvää kokemusta normielämästä ja yhteiskunnan toimimisesta.
- Anonyymi
Ai niinkö, lestakepulinatsi voi työntää päänsä sinne missä aurinko ei paista, ikinä.
- Anonyymi
Juha-Lesta Sipilän peräluukku odottaa avoimena.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tunnusmerkkejä Kaivatulle
Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt631257- 1071203
Miehen ja naisen ystävyys
Mitä järkeä on miehen ja naisen ystävyydessä jos toinen ajattelee toisesta enemmän= on rakastunut ja toivoo yhdessä oloa146906Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv64873- 75858
Naisten top-5 red flagit
1. Feminismi: kertoo keskenkasvuisuudesta, välttää vastuuta tekemällä miehistä kestosyyllisen kaikkeen 2. Ylipaino: kiel109722- 58721
Pyydetään tiedonantoa "hyvinvointitalo"-hankkeen nykytilanteesta
ja aikataulusta. Odotetaanko uutta hallinto-oikeuden päätöstä. Hallinto-oikeushan antoi teknisenlautakunnan lupajaosto103682- 43616
- 78601