Miksi maito kokkeloituu?

Anonyymi

Mulla on viimeaikoina mennyt monta litraa maitoa suoraan lavuaariin.

Jääkaapissa voi ei ole sulanut, joten kaappi ei voi olla liian lämmin. Miten muuten ne lämpötilanumeroinnit? Olen niitä kokeillut vaihtaa. Onko 7 kylmempi kuin esim. 1?

Olen ihan ihmeissäni.

Maidon päiväys ei ole ohi. Viereiset tölkit: toinen kokkelissa, toinen ei.

Onko tää joku salaliitto?

5

169

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Maito liian kauan lämpimässä matkalla kaupasta kotiin. Suomessaa ei minulle tällaista ole tapahtunut, mutta aikoinaan 20 vuotta sitten italiassa lomalla ollessaa kauppa noin kilsan päässä joten maito oli lämpimässä liian kauan ja jääkaappi ei tarpeeksi kylmä, joten ennen viimeistä myyntipäivää maito kokkareista.

    • Anonyymi

      Oisko ukkosen syytä

    • Anonyymi

      Älä osta niin paljon maitoa kerralla, sitä saa joka päivä kaupasta, käytä lämpimällä säällä kylmälaukkua/kassia kun olet ostoksilla. Älä aukaise jääkaappia liian usein lämpimällä ja kaikista tärkein osta jääkaappiin kylmälaitteisiin tarkoitettu lämpömittari.

    • Anonyymi

      Kiitos vastauksista. Huonojalkaisena mulle tuodaan ruuat verkkokaupasta, myös viikon maidot, kerralla.

      Täytyypä sanoa tuojalle asiasta, kun tulee ensikerralla... Ehkä auto on liian lämmin!

      Ja toi lämpömittari... Kaikkea oppii! Kiitos. 🍓🧚‍♀️☀️

      • Anonyymi

        Muistin, että mulla on kaapin ylähyllyllä ollut hätävarana rasvatonta maitojauhetta. Avasin paketin, täytyyhän sitäkin käyttää. Sekoitin reippaasti isoon lasiin ja laitoin hetkeksi pakastimeen, että hiukan jäähtyi. Ihan hyvää.

        Nyt kun tilaan kaupasta maidot, niin ainoastaan muutamiksi päiviksi ja yli loppuviikon helteiden menen aina maitojauheella...

        Tilasin kaupasta jääkaappilämpömittarin.

        Huoneeni lämpötila muutoin on 28°! Mulla pyörii kaiken aikaa tuuletin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      68
      1753
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      163
      1431
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1242
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      120
      1214
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      48
      1126
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      70
      879
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      845
    8. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      219
      832
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      99
      785
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      664
    Aihe