Miksi maito kokkeloituu?

Anonyymi

Mulla on viimeaikoina mennyt monta litraa maitoa suoraan lavuaariin.

Jääkaapissa voi ei ole sulanut, joten kaappi ei voi olla liian lämmin. Miten muuten ne lämpötilanumeroinnit? Olen niitä kokeillut vaihtaa. Onko 7 kylmempi kuin esim. 1?

Olen ihan ihmeissäni.

Maidon päiväys ei ole ohi. Viereiset tölkit: toinen kokkelissa, toinen ei.

Onko tää joku salaliitto?

5

514

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Maito liian kauan lämpimässä matkalla kaupasta kotiin. Suomessaa ei minulle tällaista ole tapahtunut, mutta aikoinaan 20 vuotta sitten italiassa lomalla ollessaa kauppa noin kilsan päässä joten maito oli lämpimässä liian kauan ja jääkaappi ei tarpeeksi kylmä, joten ennen viimeistä myyntipäivää maito kokkareista.

• Anonyymi

Oisko ukkosen syytä

• Anonyymi

Älä osta niin paljon maitoa kerralla, sitä saa joka päivä kaupasta, käytä lämpimällä säällä kylmälaukkua/kassia kun olet ostoksilla. Älä aukaise jääkaappia liian usein lämpimällä ja kaikista tärkein osta jääkaappiin kylmälaitteisiin tarkoitettu lämpömittari.

• Anonyymi

Kiitos vastauksista. Huonojalkaisena mulle tuodaan ruuat verkkokaupasta, myös viikon maidot, kerralla.

Täytyypä sanoa tuojalle asiasta, kun tulee ensikerralla... Ehkä auto on liian lämmin!

Ja toi lämpömittari... Kaikkea oppii! Kiitos. 🍓🧚‍♀️☀️

• Anonyymi

Muistin, että mulla on kaapin ylähyllyllä ollut hätävarana rasvatonta maitojauhetta. Avasin paketin, täytyyhän sitäkin käyttää. Sekoitin reippaasti isoon lasiin ja laitoin hetkeksi pakastimeen, että hiukan jäähtyi. Ihan hyvää.

Nyt kun tilaan kaupasta maidot, niin ainoastaan muutamiksi päiviksi ja yli loppuviikon helteiden menen aina maitojauheella...

Tilasin kaupasta jääkaappilämpömittarin.

Huoneeni lämpötila muutoin on 28°! Mulla pyörii kaiken aikaa tuuletin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      64
      3295
    2. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      43
      3107
    3. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      43
      2478
    4. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      103
      2274
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1913
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1820
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1626
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      85
      1415
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1300
    10. Lähtikö korvat

puhtaaksi vaikusta?
      Tuusniemi
      82