1 Kuka on säveltänyt Maamme-laulun?
2 Minkä ikäinen presidentti Urho Kekkonen oli kuollessaan?
3 Prinssi Philip luopui oikeudestaan kahden maan kruunuun avioituessaan kuningatar Elisabetin kanssa 1947. Mitkä ne olivat?
4 Kuinka mones Yhdysvaltain presidentti Joe Biden on?
5 Mikä kaupunki valittiin Euroopan kulttuuripääkaupungiksi 2026?
6 Kuka on Nokian nykyinen toimitusjohtaja?
7 Jorma Piisinen ponnahti julkisuuteen Remontti-Reiskana, mutta mistä ohjelmasta?
8 Mitä tautia kutsutaan myös sikotaudiksi?
9 Entä mikä on Suomen yleisin nisäkäs?
10 Sanna Marin (sdp) joutui kohun keskelle pääministerin ateriaedusta. Kuinka paljon ateriaetu keskimäärin kuukaudessa oli?
11 Mikä on Albanian virallinen rahayksikkö?
12 Kuka on Suomen seuratuin henkilö Instagramissa?
13 Keitä olivat punaiset khmerit?
14 Adidas osti ikoniset ”kolme raitaa” suomalaiselta Karhu Sportsilta vuonna 1951. Mikä oli nykyrahassa raitojen kauppahinta?
Yleistietämistä, osa varmaan helppoja, mutta sitten tökkää -otaksun.
- mm Suomen yleisin nisäkäs ei ole metsähiiri.
https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/tiede-tekniikka/artikkeli-1.229519
-tuo varmaankin vielä muistissa: Sanna Marin (sdp) joutui kohun keskelle pääministerin ateriaedusta. Varmaan muistamme 845 euron summan kuukaudessa.
-Suomen seuratuin henkilö Instagramissa ? se on vaikea, ei Kimi Räikkönen eikä muukaan vastaava. Sanotaan että on Suomalais-Meksikolainen.
-
Kokeilin tuota IS visaa, itse sain: Mahtava suoritus!
Vastasit oikein 13/15 kysymykseen. Metsähiirtä veikkasin, se oli väärin..
Siinä oli vielä yksi, jota ei voi oikein visaan liittää, jätin sen vastaamatta.
Juhannusvisa, vähän kokeilla älynnystyröitä
4
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Ei helvetti kopiopankkolängvistmajuri on nyt kopioinut iltiksen kysymykset tänne. HOH HOH HOH HOH
- Anonyymi
Vastasit oikein 13/15 kysymykseen.
Noinhan tuossa lukee, kai lukea osaat ? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vastasit oikein 13/15 kysymykseen.
Noinhan tuossa lukee, kai lukea osaat ?Sitä ei tiedä kepun palstalla olijoista. Tuntuu, että suuriosa arvailee kirjoituksia mutu tuntumalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitä ei tiedä kepun palstalla olijoista. Tuntuu, että suuriosa arvailee kirjoituksia mutu tuntumalla.
Aloittajan kohdalla ainakin on selvästi että IS visa.
IS yhdistetään suoraan Iltasanomiin. Kai jo huomasit ?
Visasta, niin vaikeita oli, vaikka kolmella mahdollisuudella. Jotain sentään tiesin n puolet.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391829En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271608Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141404Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3421368Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681275- 81151
- 121058
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7961- 20959
- 80909