Tiedättekö miksi?

Anonyymi

Lentokoneet eivät lennä "suorinta" reittiä, vaan mannerten väliset lennot napa-alueiden kautta? Littumaassahan ne menisivät suoraan paikasta toiseen.
https://www.flightradar24.com/

18

<50

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      En tiedä vastata tuohon kysymykseesi mitään, mutta on kuitenkin eräs asia, johon olen kiinnittänyt huomiota matkustellessa ympäri maailmaa. Ja se on sellainen juttu kuin nousu ja lasku, kun tullaan ja lähdetään Suomeen-(sta).

      Mielestäni Suomesta on nousussa ja laskussa lähes aina melko jyrkkä ja nopea ylös nousu, niin että korvat minulla menee lähes poikkeuksetta lukkoon, vaikka purisin purkkaa koko sen ajan kun ollaan päästy oikealle lentokorkuudelle. Ja tosiaan ylös noustaan todella jyrkästi. Laskeutuminen on samanlaista.

      Se mihin minä vertaan on lukuisiin eri maihin (eksoottisiin ja vähemmän eksoottisiin maihin) on tultu ja lähdetty, sekä Finskillä, että monilla muilla eri lentoyhtiöillä ja koneilla. Ero on merkittävä. Laskeutuminen/nousu ei ole muihin maihin ollut koskaan yhtä jyrkkä, kuin Suomeen. Koskaan ei ole tarvinnut pelätä että korvat menee lukkoon. Miksi?

      Kaartuuko taivaankansi täällä pohjolassa jotenkin enemmän? Eli ei voida suoraan puhua että syy olisi koneen koossa, säässä, lentoyhtiössä tai kapteenissa. Talvisin taivasta peittää harmaa, erittäin paksu pilviverso, lähes poikkeuksetta. Miksi? Aurinkoa ei näy juuri koskaan. Ei edes pilvien läpi.

      • Anonyymi

        Syyy on siinä että monessa muussa paikassa on enemmän lentoliikennettä jo valmiiksi korkeammmallla. Siksi lähtevät ja laskeutuvat lennot pitää porrastaa aikaisemmin alemmaksi. Sitten kun löytyy vapaata ilmatilaa, voi nousta matkalentokorkeuteen.
        Suomi on vaan niin syrjässä että täällä tilanne on eri.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Syyy on siinä että monessa muussa paikassa on enemmän lentoliikennettä jo valmiiksi korkeammmallla. Siksi lähtevät ja laskeutuvat lennot pitää porrastaa aikaisemmin alemmaksi. Sitten kun löytyy vapaata ilmatilaa, voi nousta matkalentokorkeuteen.
        Suomi on vaan niin syrjässä että täällä tilanne on eri.

        Olisiko suihkuvirtauksellakin tekemistä asiaan, koska sehän kiemurtelee näillämain.
        https://www.sääneuvos.fi/


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisiko suihkuvirtauksellakin tekemistä asiaan, koska sehän kiemurtelee näillämain.
        https://www.sääneuvos.fi/

        Suihkuvirtaus? Ahhahahah. Taitaa olla nasan keksimä HOAX. Itse en usko moiseen hölynpölyyn.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suihkuvirtaus? Ahhahahah. Taitaa olla nasan keksimä HOAX. Itse en usko moiseen hölynpölyyn.

        Etkö ole sitä vertaa kuullut että suihkuvirtaus on jatkuva pyörre ilmakehässä ja nykyään se on aika vahvasti mutkilla ja se taas aiheuttaa voimakkaita lämpötilan muutoksia pohjoiselle pallon puoliskolle, kuten esim. Kanadassa juuri nyt jossa suihkuvirtaus imee lämmintä ilmamassaa etelästä ja painaa sen kauas pohjoiseen jossa on mitattu 46.6 astetta celsiusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suihkuvirtaus? Ahhahahah. Taitaa olla nasan keksimä HOAX. Itse en usko moiseen hölynpölyyn.

        Japanissa tiesivät noiden olemassa olosta.
        https://en.wikipedia.org/wiki/Fu-Go_balloon_bomb

        Kätevä tapa lähetää pommeja jenkkilään, tosin ei kovin tehokas.


    • Anonyymi

      Lentsikat käyttää isoympyrä reittejä, sekä lentää usein mahdollisimman paljon niin että jos hätätilanne tulee pääsee kentälle kohtuu nopeasti.

      Poikkeuksena on merenylitykset joissa varakenttiä ei aina ole lähistöllä.

    • Anonyymi

      Kuka tuollaista väittää, kyllä ne lentävät mahdollisimman suoraan kentältä toiselle, ns. isoympyräreittiä.

    • Anonyymi

      Ahneet lentoyhtiöt valehtelevat asian johtuvan pallomaasta vaikka oikea syy on jotta lentokoneet kulkevat hitaammin jotta säästetään polttoainekuluissa.

      • Anonyymi

        Eikös niiden pitäisi kulkea paljon nopeammin jos maa olisi litteä. Australiassa pitäisi lentää nelinkertaista nopeutta, jos uskomus litteästä maasta olisi totta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös niiden pitäisi kulkea paljon nopeammin jos maa olisi litteä. Australiassa pitäisi lentää nelinkertaista nopeutta, jos uskomus litteästä maasta olisi totta.

        Niin mutta kun lentokoneet alentavat lentonopeuttansa matkalennon aikana jolloin säästetään polttoainekuluissa. Muutenhan salajuoni paljastuisi ja kaikille tulisi Lättymaan olemassaolo ilmi. Hana auki niin lentonopeus kasvaisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin mutta kun lentokoneet alentavat lentonopeuttansa matkalennon aikana jolloin säästetään polttoainekuluissa. Muutenhan salajuoni paljastuisi ja kaikille tulisi Lättymaan olemassaolo ilmi. Hana auki niin lentonopeus kasvaisi.

        Ihan oikeaa nopeutta ne lentävät siellä etelässä, mutta hämäyksen vuoksi täällä lähempänä pohjoisnapaa lennellään mutkitellen että matka kestäisi kauemmin (yhtä pitkän aikaa kuin yhtä monen pituusasteen ylitys siellä Australiassa), kun kovin hitaasti ei voi sakkausriskin vuoksi lentää. Samalla voidaan myydä enemmän viinaa matkustajille ja levittää kemikaalivanoja.


    • Anonyymi

      Kun tässä tuli nää lentsikan puheeksi.

      Branson suunnittelee että kun Virgin Galactic saa lentonsa toimimaan niin tuolla ei pelkästään lennätellä väkeä avaruuden rajalle, vaan sitä tekniikkaa käytetään myös pitkän matkan lentoihin.

      Lontoosta Australiaan kahdessa tunnissa.

      Tämä oli siis se mitä Nasu-Martta nimitti "simulaattoriksi". Mutta millainen simulaattori on sellainen laite johon noustaan yhdellä puolen palloa, ja poistutaan parin tunnin päästä vastapuolella?

      Vai rakentaako Branson sinne Lontoon viedeen "Australian"?

      ps. Jokos me päästiin yhteisymmärrykseen että pyramidit on simulaattori, niitä kun ei ole oikeasti olemassa.

      • Anonyymi

        Matkustajat eivät oikeasti tee matkaa lentokoneella vaan heidät siirretään hyper-loop junaan jonka ikkunat ovat littunäyttöjä jotta matkustajille uskoteltaisiin heidän olevan lentokoneessa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Matkustajat eivät oikeasti tee matkaa lentokoneella vaan heidät siirretään hyper-loop junaan jonka ikkunat ovat littunäyttöjä jotta matkustajille uskoteltaisiin heidän olevan lentokoneessa.

        Eteläisten mantereiden väliset lennot ovat hyvinkin mielenkiintoisia pallo / litteämaa- keskusteluissa ja osoittavat todellisia kummajaisia, esim. välilaskut Euroopassa jotka pidentävät lentomatkat- ja ajat kaksin- jopa kolminkertaisiksi.

        En tähän viitsi linkata mitään koska kukaan ei niitä katsele.

        Eräs herra tuolla esitti että on suunnitelmia jossa jollain vehkeellä lennetään Lontoosta Ausseihin kahdessa tunnissa. Naurettavaa kuten myös että Kuuhun joskus päästäisiin.

        Aikamatkailusta tosin puhuvat päästään täysin tärähtäneet.


      • Anonyymi
        martta98 kirjoitti:

        Eteläisten mantereiden väliset lennot ovat hyvinkin mielenkiintoisia pallo / litteämaa- keskusteluissa ja osoittavat todellisia kummajaisia, esim. välilaskut Euroopassa jotka pidentävät lentomatkat- ja ajat kaksin- jopa kolminkertaisiksi.

        En tähän viitsi linkata mitään koska kukaan ei niitä katsele.

        Eräs herra tuolla esitti että on suunnitelmia jossa jollain vehkeellä lennetään Lontoosta Ausseihin kahdessa tunnissa. Naurettavaa kuten myös että Kuuhun joskus päästäisiin.

        Aikamatkailusta tosin puhuvat päästään täysin tärähtäneet.

        Tuo Bransonin suunnitelma on toki naurettava niin kauan kuin hän ei sitä toteuta; jonka jälkeen SINÄ voit ostaa matkalle lipun (mikäli satut vielä olemaan elossa, toivottavasti et) ja todeta itse millaisessa simulaattorissa istut.

        Kuu matkan taitaa seuraavana tehdä Venäjä Kiinan kanssa; valehtelevatko hekin?

        Sydney tai Auckland Santiagoon lentää suoraan, ei käy Euroopassa.


    • Anonyymi

      Mitä ajattelit koneiden kompasseille käyvän jos mennään tarppeeksi lähelle?
      ja miten mahdollinen pakkolasku ?

      Ja ns. jatkolennot jotkut reitit vaan eivät ole kaupallisesti kannattavia lentää suoraa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      11
      1785
    2. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      151
      1382
    3. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      72
      1382
    4. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      295
      1290
    5. Ammuskelu Härmän häjyissä

      Onko jollain enempää tietoa?
      Seinäjoki
      25
      1150
    6. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      115
      1122
    7. Oiskohan se aika

      Selvittää pää vihdoin ja viimein. Minun kaivattu ei todellakaan käy täällä ja piste. Ei ole mitään järkeä enää tuhlata t
      Ikävä
      5
      1039
    8. Mää oikeasti vielä kuolen

      Tämän tilanteen takia. Minä tosissani yritin ja tiedän että tämä tilanne sattuu sinuunkin. Molemmat taidetaan olla niin
      Ikävä
      42
      967
    9. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      29
      889
    10. Kun Suomen uutisiin ei voi luottaa?

      Kertoisitteko te uutismaailmasn perehtyneet ASIANTUNTIJAT nyt sitten sen, mihin voi?
      Maailman menoa
      232
      848
    Aihe