Eli kyseessä johnsonin 70hp 2tahti joka 1984 vuoden mallia. Kone toimi viime kesänä moitteita kun viimeisen kerran veneen ennen talvea kuivalle nostin.
Koneen ongelma on se että toimii täysin ja lähtee käyntiin yms mutta ei jaksa mennä eteenpäin eikä taaksepäin lainkaan. Kone hyytyy samantyylisesti kuin tappokatkasijasta laittais virrat pois. Ongelman outoutena on se et tekee vedessä vain noin. Ilman vastusta kuivalla vaihde menee päälle ja jaksaa moitteitta potkuri pyöriä molempiin suuntiin
Koneeseen vaihdettu nyt: tulpat kansipahvi, vesikierron tiivisteet, puola, tulpanhatut, bensapumpun tiivisteet, bensaletkut (kaikki).
Kaasarit pesty ultralla ja suuttimet harjattu. Sytyksen ajoitus katsottu myös kuntoon.
Missä vika? Alkaa usko loppumaan...
Johnsonin ongelmat
28
783
Vastaukset
- Anonyymi
Ei se saa bensaa!
- Anonyymi
Viittaa aika bensanlailla ilmavuotoon bensan imulinjalla, elikkä tankin ja bensapumpun välillä. Kato ensimmäiseksi tankin sisällä oleva letku, siihen voi tulla vanhuuttaan pykimiä, ja imeskelee ilmaa bensapinnan yläpuolelta. Samoin letkun liittimet ja lutkupallo.
- Anonyymi
Letku vaihdettu ja myös laitettu siten et ottaa bensan vain erillisestä kanisterista tankin sijaan. Missään letkussa ei ole mahdollista et ois imuvuoto.
- Anonyymi
Puristukset kateissa arvelisin, että alimmasta pytystä.
- Anonyymi
Alinpytty savuaa kun ottaa tulpat pois. Muut 2 pytyyä ei. Miksi? (Siis silloinko on pitänyt konetta käynnis hetken)
Moi, minä Pentti siis kyseisen postauksen aloittaja (tein äsken käyttäjän).
Tänään ostettu puristus mittari ja tulokset seuraavanlaiset: yläpytty 8.9 keskimmäinen 8.5 ja alin 8.00 (baria). Onko riittävät tulokset?- Anonyymi
Ei ole vika puristuksissa. Lähteekö se sammumisen jälkeen heti käyntiin, kun starttaa
- Anonyymi
Ei se vika ole puristuksissa. Lähteekö uudelleen käyntiin kun starttaa, siis heti sammumisen jälkeen
Anonyymi kirjoitti:
Ei se vika ole puristuksissa. Lähteekö uudelleen käyntiin kun starttaa, siis heti sammumisen jälkeen
Lähtee laakista!
- Anonyymi
Puristusmittauksissa pitää olla kaasu täysin auki. Muuten näyttää liian pieniä lukemia.
Noilla puristuksilla pitäisi toimia.
Kun häiriö on tullut talven aikana, epäilen vahvasti jonkun kaasuttimen suuttimessa olevan jotai kökköä, joten laita tankkiin Carbureettom Cleaneria, ja anna käydä tyhjäkäyntiä vaikka 10minuuttia. Mulla vastaava häiriö korjaantui muutamassa minuutissa ja tehot palasi. Anonyymi kirjoitti:
Puristusmittauksissa pitää olla kaasu täysin auki. Muuten näyttää liian pieniä lukemia.
Noilla puristuksilla pitäisi toimia.
Kun häiriö on tullut talven aikana, epäilen vahvasti jonkun kaasuttimen suuttimessa olevan jotai kökköä, joten laita tankkiin Carbureettom Cleaneria, ja anna käydä tyhjäkäyntiä vaikka 10minuuttia. Mulla vastaava häiriö korjaantui muutamassa minuutissa ja tehot palasi.Pitää kokeilla tuota myrkkyä vielä. Masinolia jo kertaalleen testattu
- Anonyymi
PenttiEräreikä kirjoitti:
Pitää kokeilla tuota myrkkyä vielä. Masinolia jo kertaalleen testattu
Juu. Masinol emulgoi vaan vettä bensasta,muttei poista bensan kuivuneita hartseja suutin kanavista.
Anonyymi kirjoitti:
Juu. Masinol emulgoi vaan vettä bensasta,muttei poista bensan kuivuneita hartseja suutin kanavista.
Saisinko linkin suosittelemasta tuotteesta?
- Anonyymi
PenttiEräreikä kirjoitti:
Saisinko linkin suosittelemasta tuotteesta?
Carbureettom Cleaneria löytyy varaosa kaupoista ja Motonetista kyllä löytyi. Sitä kannattaa laittaa puoliputelia joka kevät tankkiin , kun nykybensat hartsiintuu helposti talven aikana.
- Anonyymi
Aika selvä tapaus. Kaasuttimien säädöt ja/tai sykronointi ja tyhjäkäntinopeus päin prinkkalaa.
Jos oikeen oon selvittänyt noissa kaasareissa ei ole lainkaan säätöjä. Käytännössä kun sytkä oikein nii tyhjäkäynti toimii normaalisti. Tällähetkellä tyhjäkäynti toimii hyvin.
- Anonyymi
PenttiEräreikä kirjoitti:
Jos oikeen oon selvittänyt noissa kaasareissa ei ole lainkaan säätöjä. Käytännössä kun sytkä oikein nii tyhjäkäynti toimii normaalisti. Tällähetkellä tyhjäkäynti toimii hyvin.
Pääsuuttimet varmaan kiinteät, mutta melko varmasti löytyy tyhjäkäynnin seosruuvit. Eikä ole mahdollista olla kolmea kaasaria ilman, että niitä visvustosta synkronoidaan toimimaan yhteen.
Jos on noin pihalla, niin parempi antaa kone osaaviin käsiin. Anonyymi kirjoitti:
Pääsuuttimet varmaan kiinteät, mutta melko varmasti löytyy tyhjäkäynnin seosruuvit. Eikä ole mahdollista olla kolmea kaasaria ilman, että niitä visvustosta synkronoidaan toimimaan yhteen.
Jos on noin pihalla, niin parempi antaa kone osaaviin käsiin.Jos eka kertaa laitat 2tahtia ja ainut ulkopuolinen oppi on Marko Immosen videot. Niiden oerusteella ei ole säätöjä
- Anonyymi
PenttiEräreikä kirjoitti:
Jos eka kertaa laitat 2tahtia ja ainut ulkopuolinen oppi on Marko Immosen videot. Niiden oerusteella ei ole säätöjä
Okei... onnea ja menestystä.
- Anonyymi
Höpö höpö
- Anonyymi
Jos vika on cd boxissa pitäisi jonkun tulpan olla märkä sammumisen jälkeen. Jos kaikki tulpat ovat kuivat vika on tod. Näk. Yhdessä kaasarissa
Olisiko jollain viisaammalla vielä neuvoja?
- Anonyymi
Tuohon ei kannata tuhlata rahaa eikä vaivaa. Pitää vain hyväksyä, että noin vanha on tullut tiensä päähän.
- Anonyymi
Sinä oot ollu koko ikäsi väärällä tiellä. Myönnä pois.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä oot ollu koko ikäsi väärällä tiellä. Myönnä pois.
"Sinä oot ollu koko ikäsi väärällä tiellä. Myönnä pois."
En, olen aikoinaan työkseni yrittänyt korjata vanhoja raatoja. Muistan hyvin yhdenkin tapauksen noin 30 vuoden takaa, kävi aina kuin kello maissa, mutta ei meressä. 3000 markan laskutuksen jälkeen ei moraali enää rittänyt ja neuvoin asiakasta ostamaan toisen, vaikka ssiakas vielä pyysi korjaamaan. Asiakas olisi säästänyt 3000 markkaa kun olisi heti hankkinut toisen.
Melkein 40 vuotta vanha perämoottori on romurautaa, se pitää vain hyväksyä.
P. S. Tuolla 3000 markalla sai niinä aikoina maksettua ison ja uima-allasosastolla varustetun okt kuukausivuokran Porvoossa, eli oli kyllä tuo luopumiskammo aika kallista asiakkaalle... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Sinä oot ollu koko ikäsi väärällä tiellä. Myönnä pois."
En, olen aikoinaan työkseni yrittänyt korjata vanhoja raatoja. Muistan hyvin yhdenkin tapauksen noin 30 vuoden takaa, kävi aina kuin kello maissa, mutta ei meressä. 3000 markan laskutuksen jälkeen ei moraali enää rittänyt ja neuvoin asiakasta ostamaan toisen, vaikka ssiakas vielä pyysi korjaamaan. Asiakas olisi säästänyt 3000 markkaa kun olisi heti hankkinut toisen.
Melkein 40 vuotta vanha perämoottori on romurautaa, se pitää vain hyväksyä.
P. S. Tuolla 3000 markalla sai niinä aikoina maksettua ison ja uima-allasosastolla varustetun okt kuukausivuokran Porvoossa, eli oli kyllä tuo luopumiskammo aika kallista asiakkaalle...Se kallisremonttinen moottori oli siis mercury, ja niissähän meni keskimmäinen petilaakeri väljäksi, jolloin se rupsutteli paineita kampikammiosta toiseen, eikä imeny kaasuttimien kautta. Eiköhän sen olisi saanu halvemmallakin kuntoon.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581381Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491195Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä231131Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2111070- 1261041
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223984Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk307947- 42919
- 72885
- 73869