Johnsonin ongelmat

Anonyymi

Eli kyseessä johnsonin 70hp 2tahti joka 1984 vuoden mallia. Kone toimi viime kesänä moitteita kun viimeisen kerran veneen ennen talvea kuivalle nostin.

Koneen ongelma on se että toimii täysin ja lähtee käyntiin yms mutta ei jaksa mennä eteenpäin eikä taaksepäin lainkaan. Kone hyytyy samantyylisesti kuin tappokatkasijasta laittais virrat pois. Ongelman outoutena on se et tekee vedessä vain noin. Ilman vastusta kuivalla vaihde menee päälle ja jaksaa moitteitta potkuri pyöriä molempiin suuntiin

Koneeseen vaihdettu nyt: tulpat kansipahvi, vesikierron tiivisteet, puola, tulpanhatut, bensapumpun tiivisteet, bensaletkut (kaikki).

Kaasarit pesty ultralla ja suuttimet harjattu. Sytyksen ajoitus katsottu myös kuntoon.
Missä vika? Alkaa usko loppumaan...

28

862

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei se saa bensaa!

    • Anonyymi

      Viittaa aika bensanlailla ilmavuotoon bensan imulinjalla, elikkä tankin ja bensapumpun välillä. Kato ensimmäiseksi tankin sisällä oleva letku, siihen voi tulla vanhuuttaan pykimiä, ja imeskelee ilmaa bensapinnan yläpuolelta. Samoin letkun liittimet ja lutkupallo.

      • Anonyymi

        Letku vaihdettu ja myös laitettu siten et ottaa bensan vain erillisestä kanisterista tankin sijaan. Missään letkussa ei ole mahdollista et ois imuvuoto.


    • Anonyymi

      Puristukset kateissa arvelisin, että alimmasta pytystä.

      • Anonyymi

        Alinpytty savuaa kun ottaa tulpat pois. Muut 2 pytyyä ei. Miksi? (Siis silloinko on pitänyt konetta käynnis hetken)


    • Moi, minä Pentti siis kyseisen postauksen aloittaja (tein äsken käyttäjän).
      Tänään ostettu puristus mittari ja tulokset seuraavanlaiset: yläpytty 8.9 keskimmäinen 8.5 ja alin 8.00 (baria). Onko riittävät tulokset?

      • Anonyymi

        Ei ole vika puristuksissa. Lähteekö se sammumisen jälkeen heti käyntiin, kun starttaa


      • Anonyymi

        Ei se vika ole puristuksissa. Lähteekö uudelleen käyntiin kun starttaa, siis heti sammumisen jälkeen


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei se vika ole puristuksissa. Lähteekö uudelleen käyntiin kun starttaa, siis heti sammumisen jälkeen

        Lähtee laakista!


      • Anonyymi

        Puristusmittauksissa pitää olla kaasu täysin auki. Muuten näyttää liian pieniä lukemia.
        Noilla puristuksilla pitäisi toimia.
        Kun häiriö on tullut talven aikana, epäilen vahvasti jonkun kaasuttimen suuttimessa olevan jotai kökköä, joten laita tankkiin Carbureettom Cleaneria, ja anna käydä tyhjäkäyntiä vaikka 10minuuttia. Mulla vastaava häiriö korjaantui muutamassa minuutissa ja tehot palasi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Puristusmittauksissa pitää olla kaasu täysin auki. Muuten näyttää liian pieniä lukemia.
        Noilla puristuksilla pitäisi toimia.
        Kun häiriö on tullut talven aikana, epäilen vahvasti jonkun kaasuttimen suuttimessa olevan jotai kökköä, joten laita tankkiin Carbureettom Cleaneria, ja anna käydä tyhjäkäyntiä vaikka 10minuuttia. Mulla vastaava häiriö korjaantui muutamassa minuutissa ja tehot palasi.

        Pitää kokeilla tuota myrkkyä vielä. Masinolia jo kertaalleen testattu


      • Anonyymi
        PenttiEräreikä kirjoitti:

        Pitää kokeilla tuota myrkkyä vielä. Masinolia jo kertaalleen testattu

        Juu. Masinol emulgoi vaan vettä bensasta,muttei poista bensan kuivuneita hartseja suutin kanavista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Juu. Masinol emulgoi vaan vettä bensasta,muttei poista bensan kuivuneita hartseja suutin kanavista.

        Saisinko linkin suosittelemasta tuotteesta?


      • Anonyymi
        PenttiEräreikä kirjoitti:

        Saisinko linkin suosittelemasta tuotteesta?

        Carbureettom Cleaneria löytyy varaosa kaupoista ja Motonetista kyllä löytyi. Sitä kannattaa laittaa puoliputelia joka kevät tankkiin , kun nykybensat hartsiintuu helposti talven aikana.


    • Anonyymi

      Aika selvä tapaus. Kaasuttimien säädöt ja/tai sykronointi ja tyhjäkäntinopeus päin prinkkalaa.

      • Jos oikeen oon selvittänyt noissa kaasareissa ei ole lainkaan säätöjä. Käytännössä kun sytkä oikein nii tyhjäkäynti toimii normaalisti. Tällähetkellä tyhjäkäynti toimii hyvin.


      • Anonyymi
        PenttiEräreikä kirjoitti:

        Jos oikeen oon selvittänyt noissa kaasareissa ei ole lainkaan säätöjä. Käytännössä kun sytkä oikein nii tyhjäkäynti toimii normaalisti. Tällähetkellä tyhjäkäynti toimii hyvin.

        Pääsuuttimet varmaan kiinteät, mutta melko varmasti löytyy tyhjäkäynnin seosruuvit. Eikä ole mahdollista olla kolmea kaasaria ilman, että niitä visvustosta synkronoidaan toimimaan yhteen.

        Jos on noin pihalla, niin parempi antaa kone osaaviin käsiin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pääsuuttimet varmaan kiinteät, mutta melko varmasti löytyy tyhjäkäynnin seosruuvit. Eikä ole mahdollista olla kolmea kaasaria ilman, että niitä visvustosta synkronoidaan toimimaan yhteen.

        Jos on noin pihalla, niin parempi antaa kone osaaviin käsiin.

        Jos eka kertaa laitat 2tahtia ja ainut ulkopuolinen oppi on Marko Immosen videot. Niiden oerusteella ei ole säätöjä


      • Anonyymi
        PenttiEräreikä kirjoitti:

        Jos eka kertaa laitat 2tahtia ja ainut ulkopuolinen oppi on Marko Immosen videot. Niiden oerusteella ei ole säätöjä

        Okei... onnea ja menestystä.


      • Anonyymi

        Höpö höpö


    • Anonyymi

      Jos vika on cd boxissa pitäisi jonkun tulpan olla märkä sammumisen jälkeen. Jos kaikki tulpat ovat kuivat vika on tod. Näk. Yhdessä kaasarissa

    • Olisiko jollain viisaammalla vielä neuvoja?

    • Anonyymi

      Tuohon ei kannata tuhlata rahaa eikä vaivaa. Pitää vain hyväksyä, että noin vanha on tullut tiensä päähän.

      • Anonyymi

        Sinä oot ollu koko ikäsi väärällä tiellä. Myönnä pois.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä oot ollu koko ikäsi väärällä tiellä. Myönnä pois.

        "Sinä oot ollu koko ikäsi väärällä tiellä. Myönnä pois."

        En, olen aikoinaan työkseni yrittänyt korjata vanhoja raatoja. Muistan hyvin yhdenkin tapauksen noin 30 vuoden takaa, kävi aina kuin kello maissa, mutta ei meressä. 3000 markan laskutuksen jälkeen ei moraali enää rittänyt ja neuvoin asiakasta ostamaan toisen, vaikka ssiakas vielä pyysi korjaamaan. Asiakas olisi säästänyt 3000 markkaa kun olisi heti hankkinut toisen.

        Melkein 40 vuotta vanha perämoottori on romurautaa, se pitää vain hyväksyä.

        P. S. Tuolla 3000 markalla sai niinä aikoina maksettua ison ja uima-allasosastolla varustetun okt kuukausivuokran Porvoossa, eli oli kyllä tuo luopumiskammo aika kallista asiakkaalle...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Sinä oot ollu koko ikäsi väärällä tiellä. Myönnä pois."

        En, olen aikoinaan työkseni yrittänyt korjata vanhoja raatoja. Muistan hyvin yhdenkin tapauksen noin 30 vuoden takaa, kävi aina kuin kello maissa, mutta ei meressä. 3000 markan laskutuksen jälkeen ei moraali enää rittänyt ja neuvoin asiakasta ostamaan toisen, vaikka ssiakas vielä pyysi korjaamaan. Asiakas olisi säästänyt 3000 markkaa kun olisi heti hankkinut toisen.

        Melkein 40 vuotta vanha perämoottori on romurautaa, se pitää vain hyväksyä.

        P. S. Tuolla 3000 markalla sai niinä aikoina maksettua ison ja uima-allasosastolla varustetun okt kuukausivuokran Porvoossa, eli oli kyllä tuo luopumiskammo aika kallista asiakkaalle...

        Se kallisremonttinen moottori oli siis mercury, ja niissähän meni keskimmäinen petilaakeri väljäksi, jolloin se rupsutteli paineita kampikammiosta toiseen, eikä imeny kaasuttimien kautta. Eiköhän sen olisi saanu halvemmallakin kuntoon.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nasima löi Jussille luun kurkkuun

      Nasima kertoi ettei Jussi sovi puhemieheksi, koska sallii rasismin. Mihin toimiin perussuomalaiset ryhtyvät? Kuka nouse
      Maailman menoa
      244
      6818
    2. Razmyar on säälittävä - puhemiehellä ei ole mitään syytä ottaa kantaa tähän "silmäkohuun"

      jonka toimittajat sai aikaan. Asia ei kuulu puhemiehelle millään lailla. Razmyar haluaa taas vaan huomiota. Mutta jos r
      Maailman menoa
      53
      4863
    3. Pitkän linjan yritysjohtaja: Suomen tapahtumat eivät ole Aasian kärkiuutinen

      Viimeaikaista kohua on käytetty sisäpoliittisena lyömäaseena, Thomas Zilliacus sanoo. – Koska asiaa kuitenkin kommentoi
      Maailman menoa
      100
      4451
    4. Siviilipalvelusmies Halla-aho normalisoi rasismin perussuomalaisissa

      SMP:n tuhkille perustettu puolue ei ollut ihmisiä vastaan, vaan instituutiokriittinen. "Missä EU - siellä ongelma", oli
      Perussuomalaiset
      9
      4256
    5. Suomalaisilta vaaditaan valtavasti suvaitsevaisuutta - miksi sitä ei vaadita muslimeilta

      Suomalaisilta vaaditaan kaikkea, pitää olla suvaitsevainen ja hyväksyä vieraiden tavat, rasisti ei saa olla jne. Miksi s
      Maailman menoa
      39
      3743
    6. Juuri Suomen valtamedian toimittajat teki "silmävääntelystä" sen kohun

      ja ilmeisesti ottivat yhteyttä myös ulkomaisiin medioihin, että katsokaas tätä. Mutta Japanin medioissa on asiaan suhta
      Maailman menoa
      117
      3648
    7. Demarit ovat oikeasti törppöjä eli heikkoälyisiä

      ja todistavat sitä päivittäin täällä lapsellisilla jutuillaan. Kauheasti on hehkuttaneet kuinka demarien kannatus vaan
      Maailman menoa
      68
      3616
    8. Perussuomalaiset eivät harrasta maalittamista kuten vasemmisto

      Huomaa tässä keinotekoisessa "rasismi"-kohussakin kuinka vasemmistolaiset maalittavat Perussuomalaisia. Me emme vastaava
      Maailman menoa
      23
      3521
    9. SDP:n kansanedustaja Marko Asell: Suomen myönnettävä maahanmuuton ongelmat

      Hänen mielestään Suomen pitää pyrkiä rajoittamaan jyrkästi turvapaikanhakijoiden pääsyä maahan ja hän arvioi, että maaha
      Maailman menoa
      71
      3293
    10. Maataloustuet voi poistaa, naudan tuottajahinta pompsahtanut 25 %

      Enää ei tarvitse veronmaksajien tukea, koska maajussi saa lihasta nyt hyvää hintaa. https://yle.fi/a/74-20198739
      Maailman menoa
      53
      2435
    Aihe