Yango vai Uber?

Anonyymi

Kumpaa suositte pääkaupunkiseudulla? Itse olen käyttänyt pelkästään Uberia vapautuksesta lähtien ja olen ollut todella tyytyväinen. Yango olisi vieläkin halvempi mutta Uberkin tuntuu lähes ilmaiselta kun vertaa siihen mitä ennen joutui maksamaan kartellitakseille.

Millaisia kokemuksia asiakkailla Yangosta? Uberissä kuskit todella mukavia ja palvelualttiita. Se että kuljettajan arviointi näkyy asiakkaille varmasti parantaa kuljettajan käytöstä.

33

3989

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
    • Anonyymi

Minulle on ihan sama onko kyseessä uber vai yango. Kartellitaksiin en kuitenkaan astu enää koskaan. Kartellikuskit ovat ylimielisiä juntteja jotka yrittävät repiä asiakkailtaan riistohintoja. Ei kartellikuskeille turhaan naureta sivistyneissä piireissä.

• Anonyymi

Varmasti. Olethan minä, minä, minä -ajattelun ruumiillistuma.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Varmasti. Olethan minä, minä, minä -ajattelun ruumiillistuma.

No mikäs kartellisuharille nyt tuli? Ärsyttääkö sinua noin paljon kun et kykene kilpailemaan Yangon tai Uberin kanssa palvelun laadussa tai hinnassa? Palvelun laatuun voit panostaa opettelemalla käytöstapoja, hintaan taas voit vaikuttaa lopettamalla ketjutupakoinnin ja stiä kautta voit myös laskea kyytiesi hintoja. Tupakka-aski on nykyään niin kallis, että kaltaisillasi laiskoilla taksikuskeilla ei pitäisi olla varaa tupakkaa ostaa. Niin vain sinäkin kuitenkin sitä päivittäin ostat samalla käyttäen häikäilemättömästi hyväksesi yhteiskunnan tukia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No mikäs kartellisuharille nyt tuli? Ärsyttääkö sinua noin paljon kun et kykene kilpailemaan Yangon tai Uberin kanssa palvelun laadussa tai hinnassa? Palvelun laatuun voit panostaa opettelemalla käytöstapoja, hintaan taas voit vaikuttaa lopettamalla ketjutupakoinnin ja stiä kautta voit myös laskea kyytiesi hintoja. Tupakka-aski on nykyään niin kallis, että kaltaisillasi laiskoilla taksikuskeilla ei pitäisi olla varaa tupakkaa ostaa. Niin vain sinäkin kuitenkin sitä päivittäin ostat samalla käyttäen häikäilemättömästi hyväksesi yhteiskunnan tukia.

Unohdin edellisestä, että on ihan ok, jotta Uber- ja Yango -suharit jättävät esim. eläkemaksunsa y.m. lakisääteiset, kartellitakseja rasittavat maksunsa maksamatta, koska se sataa meidän halpoja kyytejä hakevien asiakkaiden laariin. Veronmaksajien joutaa tukea näin välillisesti meidän halvempia taksikyytejä.

Eli näin toteutuu se, mikä on mottoni: verot valtion maksettavaksi.

• Anonyymi

Eli jos yangon tai uberin kaikki kuskit ajaa täsmälleen samalla hinnalla, se ei ole kartelli, mutta jos vaikka lähitaksin väreissä ajavilla on samat hinnat, se on kartelli?
        Kysys niiltä sivistyneiltä kavereiltas miten se on mahdollista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eli jos yangon tai uberin kaikki kuskit ajaa täsmälleen samalla hinnalla, se ei ole kartelli, mutta jos vaikka lähitaksin väreissä ajavilla on samat hinnat, se on kartelli?
        Kysys niiltä sivistyneiltä kavereiltas miten se on mahdollista.

Pidän listaa johon kopioin teidän suhareiden typeriä selityksiä ja voin vakuuttaa, että tuo sekava vuodatuksesi pääsee listalle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pidän listaa johon kopioin sinun typeriä selityksiä ja voin vakuuttaa, että tuo sekava vuodatuksesi pääsee listalle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pidän listaa johon kopioin teidän suhareiden typeriä selityksiä ja voin vakuuttaa, että tuo sekava vuodatuksesi pääsee listalle.

Eli siis olet kuin oletkin nk. Mental Case. Tämä varmisti asian. Pidät listaa....voi Luoja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eli siis olet kuin oletkin nk. Mental Case. Tämä varmisti asian. Pidät listaa....voi Luoja.

Heh! Miksi säikähdit noin paljon?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Heh! Miksi säikähdit noin paljon?

En varsinaisesti säikähtänyt, vaan pikemminkin järkytyin, että jossain joku tuhertaa listoja erilaisista keskustelupalstojen kommenteista. Mahtaa olla ankeaa elämää .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En varsinaisesti säikähtänyt, vaan pikemminkin järkytyin, että jossain joku tuhertaa listoja erilaisista keskustelupalstojen kommenteista. Mahtaa olla ankeaa elämää .

No kylläpä sinä järkytyt herkästi mutta sellaisia herkkiä hienohelmojahan te suharit olette.

• Anonyymi

Ajaminen on yhtä kivaa kuin vatsassa alkaisi pahasti kiertämään ja vessa olisi lukossa. Maski naamalla, kakan jäykkänä ettei vaan tuu huonoja arvosteluja, koskee kaikkia taxifirmoja. Pare olla ihan itsenäinen yrittäjä, ei ole välistävetäjiäkään ihan kaueasti.

• Anonyymi

Yangolla näyttää ainakin Kamppi-Jätkänsaari -akselilla olevan paljon autoja liikenteessä, ja keskustassa kyydin saa suht hyvin. En tiedä miten Uberilla tällä hetkellä.

• Anonyymi

Jakomäen trolli vauhdissa. Suharit mainittu. Miten sa jaksaa päivittäin suoltaa näitä älyttömyyksiään?

• Anonyymi

Jaksanhan minä, eipä minulla ole muutakaan tekemistä.
      Sossun rahat tulee vasta viimeinen päivä, joten vielä kuivin suin.

• Anonyymi

Onko taksikilju loppu?

• Anonyymi

En suosi kumpaakaan. Nuo on tarkoitettu alimpiin sosioekonomisiin ryhmiin lukeutuvia henkilöitä varten.
      Minun valintani on jo vuosien ajan ollut Liuttu. Ja heiltä S-sarjan M-B. Olen ollut hyvin tyytyväinen saamaani palveluun. Siksi voin suositella.

• Anonyymi

Jep, jos laatua haluaa, Liuttu on ainoa vaihtoehto. Muut ovat suunnilleen samaa tasoa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jep, jos laatua haluaa, Liuttu on ainoa vaihtoehto. Muut ovat suunnilleen samaa tasoa.

Yangon ja muiden kanssa

• Anonyymi

Sekoitat sosioekonomiset ryhmät, ja sosiaalipummit johon selkeästi kuulut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sekoitat sosioekonomiset ryhmät, ja sosiaalipummit johon selkeästi kuulut.

Lopeta tapojesi kauppaaminen muille.

• Anonyymi

Molempia koittanut, ei tarvitse käyttää enää. Kuskit täysin hukassa reittien kanssa, suomen kielen kanssa vielä pahempia ongelmia. Toisessa autossa haisi aivan järkyttävältä ja kuskin vaatteet eivät täyttäneet mitään standardia. Mieluummin menen vaikka karjavaunulla..

• Anonyymi

niinkuin sanoin, samaa tasoa muiden kanssa..

• Anonyymi

Luulisi kuitenkin yhteishenkeä löytyvän:
        Kelan asiakas puikoissa, Kelan asiakas takapenkillä…
        tai tietty vänkärin paikalla, jos on kyydittävä ympäripäissään, kun on ollut Kelan tilipäivä.

• Anonyymi

Jos yyberi tai pingobango olisivat jotenkin ylivertaisia, niiden käyttäjämäärä olisi huomattavasti suurempi. Mutta kusetettu ja muuten pettynyt asiakas tahtoo vaan palata kartellisuharin kyytiin.

• Anonyymi

Annetaan taksialallakin kaikkien kukkien kukkia. Suokaamme Kelan asiakkaille tilipäivinään kömytä umpihumalassa Uber- tai Yango -taksin apparin paikalle kuskina toimivan, niin ikään Kelan asiakkaan viereen.

Varallisuutensa perusteellahan noiden asiakkaiden tulisi liikkua jalan, joukkoliikennevälineillä (yl. pummilla!) tai ruosteisella polkupyörällä.

Se, että Uber- ja Yango-kuskit maksaisivat lakisääteiset eläke-, vakuutus- y.m. maksunsa sekä veronsa kuten ”kartellitaksit” on tietysti liikaa pyydetty. Maksujen välttelyynhän tuo Uberin ja Yangon halpuus perustuu.

Siipiveikko on siipiveikko, vaikka voissa paistais,
      sanoo vanha sananlasku osuvasti. Verovaroilla kustannettujen palvelujen käyttöhän heille kyllä kelpaa.

• Anonyymi

Johan verottaja jo aikaa sitten totesi että parturi-kampaajien ohella kartellitaksarit ovat pahimpia veronkiertäjiä. Niiden piirissä harmaa talous on rehottanut jo vuosikymmenet.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Johan verottaja jo aikaa sitten totesi että parturi-kampaajien ohella kartellitaksarit ovat pahimpia veronkiertäjiä. Niiden piirissä harmaa talous on rehottanut jo vuosikymmenet.

Laskettelet luikuria. Liikennepalvelulain uudistus 1.7.2018 oli tapahtuma, joka avasi ovet talousrikollisuudelle taksialalla, kuten alla olevasta linkistä avautuvasta artikkelista ilmenee:

Ihmisiä ja verottajaa huijataan: tiedot taksikyydistä saa poistettua kuitin antamisen jälkeen – taksiuudistus avasi paraatiovet talousrikollisille
        https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/970aef35-7494-4687-82b6-51877376ec12
        ”On tullut vastaan sovelluksia, joista tiedot kyydistä saa pyyhittyä pois senkin jälkeen, kun asiakas on saanut kuitin”, Verohallinnon valvontajohtaja Marko Myllyniemi kertoo.

• Anonyymi

Yangolla tuet enemmän assadia ja turkkia. Venäjän ja Israelin lisäksi. Rahoitat siis Syyrian hallinnon pommituksia.
      Uberilla tuet Yhdysvaltojen politiikkaa ensisijaisesti. Sekä Israelia myös. Autat Yhdysvaltoja lähi idän valloituksessa. Tuet Iranin pommittamista ja Palestiinan saartoa.

• Anonyymi

Eli pitää käyttää sekä etta tasapuolisesti, niin ei tue ketään?

• Anonyymi

Yango hieman halvempi mutta molempia tulee käytettyä. Molemmat toimii erinomaisesti ja hinta-laatusuhde huippuluokkaa. Kertaakaan ei ole auto jäänyt tulematta tai ollut muuten ongelmia kyytien suhteen.

• Anonyymi

Samat kuskit ajaa Yangoa ja Uberia. Yango vähän halvempi yleensä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketkä haukkuu suomalaisten ÄO:tä?

Siinä on kaksi vaihtoehtoa, joko siis rutiköyhä vajaaälyinen vasuri tai venäläinen. Kyllähän täällä käy suomenvenäläisi
      Maailman menoa
      145
      3679
    2. Henkirikos kiuruvedellä

Poliisi tutkii maaliskuussa tapahtunutta 50 luvulla syntyneen kuolemaa henkirikoksena. Missä päin tälläinen sattunut
      Kiuruvesi
      107
      3502
    3. Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia

"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoaine­tuki­järjestelmän, kun energianhinnat nousi
      Maailman menoa
      20
      2472
    4. Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta

🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs
      Maailman menoa
      4
      2275
    5. 100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman

Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es
      Maailman menoa
      28
      2113
    6. Olen aika varma

että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa
      Ikävä
      33
      1163
    7. Läpäiseekö Martina Aitolehti Erikoisjoukot - kyllä vai ei?

Martina Aitolehti on pärjännyt mainiosti Erikoisjoukoissa. Yrittäjä on mielipiteiltään napakka ja hän sivaltaakin koulut
      Kotimaiset julkkisjuorut
      17
      1031
    8. Mikä on miehekäs mies?

Kertokaa naiset. >Simiti<
      Sinkut
      134
      823
    9. Ei ne päivät ole samanlaisia...

Toisena hymyillään ja katsellaan silmiin, toisena taas tuntuu ettei edes tunneta toisiamme, vältellään ja katseet ei vah
      Työpaikkaromanssit
      28
      820
    10. Oikea syy siihen

miksi toivon ettei enää törmätä on se, että olen ihan tavattoman ihastunut sinuun. Paljon helpompi itselle kun ei saa pä
      Ikävä
      34
      744
    Aihe