Itsevarmuus ei ole mitään muuta kuin että tietää miten homma toimii. Tai riittää että luulee tietävänsä. Sanonnan mukaan idiootti on aina itsevarma, mutta älykäs arvioi joka askelta.
Itsevarmuus on toisinsanoen se miten näkee omat mahdollisuutensa vaikuttaa tilanteeseen.
Itsevarmuus
23
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Totta. Olen lukenut, että tiedemaailmassa mitä suurempi asiantuntija on, sitä varovaisemmin hän puhuu. Varauksin, täsmennyksin, "joissain tapaukissa", "mahdollisesti", "todennäköisesti", jne. Mitä enemmän tietää, sitä enemmän huomaa tiedoissaan aukkoja ja joutuu sietämään epävarmuutta.
- Anonyymi
Pitäisi myös osata ajatella että suurimmalle osalle ihmisistä täsmällisyydellä ei ole mitään merkitystä. Puhuvat mitä sylki suuhun tuo.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pitäisi myös osata ajatella että suurimmalle osalle ihmisistä täsmällisyydellä ei ole mitään merkitystä. Puhuvat mitä sylki suuhun tuo.
Suurin osa ihmisistä on idiootteja, jotka uskoo kaiken mitä uutisissa sanotaan
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suurin osa ihmisistä on idiootteja, jotka uskoo kaiken mitä uutisissa sanotaan
Ja loput ovat idiootteja, jotka eivät usko mitään, vaikka itse näkisivät.
- Anonyymi
Kappas, kaikki varautuneisuuteni johtuukin siis älykkyydestä.
- Anonyymi
Älä ajattele mustavalkoisesti, koska on olemassa myös traumoja, neuroottisuutta ja muuten vain vinoutunutta asioiden tulkintaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä ajattele mustavalkoisesti, koska on olemassa myös traumoja, neuroottisuutta ja muuten vain vinoutunutta asioiden tulkintaa.
Älä itse ajattele mustavalkoisesti.
Trauman kokenut neuroottinen ja vinoutuneiden tulkintojen tekevä ihminen voi olla myös älykäs.
- Anonyymi
Kaikki ihmiset tekevät vinoutuneita tulkintoja, koska ihminen ei pysty havaitsemaan todellisuutta objektiivisesti. Kaikki ovat myös traumatisoituneita enemmän tai vähemmän. Sitä voi kutsua myös neuroottisuudeksi.
Lähemmäs objektiivisia tai ainakin joustavampia tai monipuolisempia tulkintoja voi päästä jos osaa kyseenalaistaa omaa ajatteluaan.- Anonyymi
Juurihan minä sitä yritin sanoa.
Et sitten heti oivaltanut tätä? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juurihan minä sitä yritin sanoa.
Et sitten heti oivaltanut tätä?Miksi kiukuttelet? En vastannut sinulle, totesin yleisesti asian.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi kiukuttelet? En vastannut sinulle, totesin yleisesti asian.
Miksi teet olettamuksen että kiukuttelen?
Oliko tämä vinoutunut tulkinta?
- Anonyymi
Itsevarmuuteen kuuluu myös kyky myöntää, ettei tiedä tai osaa, eikä hakeudu tilanteisiin tai asemaan, jossa kokee pakolliseksi näyttää älykkäältä ja osaavalta. Itsevarma hyväksyy itsensä sellaisena kuin on.
- Anonyymi
Itsevarmuuteen kuuluu myös kyky arvostaa itseään ja tunnustaa osaamistaan sekä kykyjään.
Pakonomaisuus on asia erikseen.
Suomalaisten on kyllä vaikea niellä sitä jos joku sanoo itseään älykkääksi. Miksi näin? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itsevarmuuteen kuuluu myös kyky arvostaa itseään ja tunnustaa osaamistaan sekä kykyjään.
Suomalaisten on kyllä vaikea niellä sitä jos joku sanoo itseään älykkääksi. Miksi näin?Oikeasti älykkäällä ei ole mitään tarvetta korostaa älykkyyttään. Se on viisautta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oikeasti älykkäällä ei ole mitään tarvetta korostaa älykkyyttään. Se on viisautta.
Niinpä. Älykäs ratkaisee helposti ongelmat, joihin viisas ei koskaan edes joudu!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oikeasti älykkäällä ei ole mitään tarvetta korostaa älykkyyttään. Se on viisautta.
Niin, siinä piilee paradoksi.
Älykäs tietää että ei tiedä mitään, mutta kuitenkin tietää että se on älykkyyttä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinpä. Älykäs ratkaisee helposti ongelmat, joihin viisas ei koskaan edes joudu!
Ja hullu ei opi virheistään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä voi liittyä myös hyvään itsetuntoon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja hullu ei opi virheistään.
Täällä yksi " hullu ", ainakin entinen sellainen.
Kyllä virheistä voi oppia, jos niistä osaa ottaa oppia.
En tiedä, onko se älykkyyttä, että pystyn myöntämään, etten ole kovin viisas.
Silti arvostan itseäni. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täällä yksi " hullu ", ainakin entinen sellainen.
Kyllä virheistä voi oppia, jos niistä osaa ottaa oppia.
En tiedä, onko se älykkyyttä, että pystyn myöntämään, etten ole kovin viisas.
Silti arvostan itseäni.Silloin se ei ollut hulluutta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomalaisten on kyllä vaikea niellä sitä jos joku sanoo itseään älykkääksi. Miksi näin?Kateellisuus.
- Anonyymi
Ihanko totta.
Annatko neuvoja kuinka tulen itsevarmaksi käytännössä vitun tampio - Anonyymi
Sanoma oy valehtelee sinulle tänäänkin.
Anteeksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42437- 1161607
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361346Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
- 571041
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051034Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882