Vertaan itseäni muihin

Anonyymi

Eniten harmittaa ja mielessä on se, että olen liian lyhyt. Olen mies joka on jäänyt 175 senttiin ja tunnen tästä todella suurta häpeää ja olen todella kateellinen pidemmille.
Kun näen ihan missä vain miehen, näen vain hänen pituutensa. En huomaa kokoisiani vaan huomaan vain suuremmat. Mielestäni olen maailman lyhyin mies koska en muistaakseni ole nähnyt viikkoihin pituisiani tai lyhyempiä.
Kun seison miehen tai miesten vieressä, niin juttelun ohessa katson jatkuvasti olenko tätä miestä tai miehiä lyhempi ja kuinka paljon. Kun lähden paikalta niin tunnen kuinka muut miettivät että olipas pieni mies. Työkaverini ovat kaikki todella pitkiä, ja kun otettiin yhteiskuva, niin katsoin sitä kerran ja huomasin että kuinka typerältä näytän oikeiden miesten vieressä. Se kuva on ladattu Instagraminkiin muiden nähtäväksi ja mietin vain mitä muut ajattelevat.

Olen nostellut painoja koko ikäni ja olen todella harmissani siitä että en ole niin suuri kuin voimamiehet yleensä on. Pidän todella paljon voimailusta mutta nykyään tuntuu että pitäisi lopettaa koska en ole oikean kokoinen.
Isäni on oikean mittainen, 185 senttinen ja hän oli voimailija ja keihäänheittäjä 80 ja 90 luvuilla.Hän oli aikoinaan suuri mies ja muistan kuina kaverini katsoivat häntä ja supisivat että katsokaa ton isää. En ole puoliksikaan niin hyvä kuin hän.

Tämä pyörii mielessä 24/7. En ole tyytyväinen ja haluaisin vain jäädä kotiin, vetää netin irti seinästä ja lyödä tämä tietokone rikki, heittää telkkari mäkeen ettei tarvitse edes ruutujen välityksellä katsella muita. Haluaisin olla piilossa koko maailmalta ettei tarvitse hävetä ja miettiä että miksi olen jäänyt tällaiseksi.

20

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Niin ja olen huomannu että naisetkin ovat vähintään minun pituisia. Minua lyhyempiä ei paljoa ole.

• Anonyymi

Onhan niitä sellaisia kenkiä (elevator shoes)joilla saa lisäpituutta.

• Anonyymi

Hahahha. Sellaisetko auttavat?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hahahha. Sellaisetko auttavat?

Auttavat jos haluaa näyttää vähän pitemmältä.Kuulemma Tom Cruise käyttää sellaisia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Auttavat jos haluaa näyttää vähän pitemmältä.Kuulemma Tom Cruise käyttää sellaisia.

Todella noloa sanoisin ja on vain itsensä huijaamista. Heti kun kengät ottaa pois, totuus tulee ilmi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Todella noloa sanoisin ja on vain itsensä huijaamista. Heti kun kengät ottaa pois, totuus tulee ilmi.

Kyllähän kaikki ulkonäöstään välittävät ja parantelevat sitä kuka mitenkin.jos se on noloa niin kaipa kaikki sitten on noloja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lähinnä tuollaisessa naureskelussa on vain kyse siitä että löydetään toisesta ihmisestä heikko kohta jota voidaan ilkkua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllähän kaikki ulkonäöstään välittävät ja parantelevat sitä kuka mitenkin.jos se on noloa niin kaipa kaikki sitten on noloja.

Älä yleistä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lähinnä tuollaisessa naureskelussa on vain kyse siitä että löydetään toisesta ihmisestä heikko kohta jota voidaan ilkkua.

Ihanks tosi?

• Anonyymi

Voi h*tti, oletko tosissasi.
      Olen nainen 172 cm, keskimääräistä pitempi siis, ja sinähän olet minua paljon pitempi.
      Vertaat vain itseäsi vääriin ihmisiin.
      Ymmärrän kyllä mistä tuo on tullut. Kun ihminen kasvaa ympäristössä jossa ei saa tarvitsemaansa hyväksyntää, sitä on vaikea selittää itselle, ja silloin valikoituu yleensä joku aika epäolennainen seikka omassa ulkonäössä tai vaikka jossain taidossa tai jossain muussa omassa ominaisuudessa, millä koettaa selittää asiaa. Sinulla se on pituus, koska olet siinä suhteessa erilainen kuin perheesi miehet.
      Sellainen kompleksi ei häviä puuttumalla siihen ominaisuuteen, vaan käymällä läpi koko elämäntilannetta ja ihmissuhteita, se tuskallinen historia mistä riittämättömyydentunne on syntynyt. Tuijottamalla pituuteen väistät sitä kaikkea mikä elämässäsi on aiheuttanut vaille jäämistä, ulossuljetuksi tulemisen kokemusta ja epäonnistumisen tuntemuksia. Se on isompi vyyhti kuin jokin yksittäinen ulkoinen ominaisuus. Toisten ihmisten suhtautumiseen ei voi vaikuttaa kuin rajallisesti, sillä se riippuu suurimmaksi osaksi heidän omista ongelmistaan ja taustoistaan. Jos joku aliarvioi sinua, tai ei hyväksy, tai ei kuuntele, ei huomioi, se ei todennäköisesti johdu sinusta. Se on hänen päässään olevia asioita, joilla on taustansa jossain mistä et tiedä mitään ja mihin sinulla ei ole pääsyä.

Ota etäisyyttä tai arvioi uudelleen suhteesi ihmisiin, joiden seurassa sinulle syntyy huonommuudentunnetta. Itsensä hyväksyminen ei käy vain käskemällä itseä hyväksymään itsensä. Aluksi pitää kestää sitä, että kokee itsensä riittämättömäksi. Kun hakeutuu erilaisten ihmisen pariin ja altistuu vuorovaikutukselle, tulee erilaisia tunteita ja oma käsitys itsestäkin voi muuttua vähitellen. Jos jäät vain kotiin, se ei auta. Etene vaikka pikkuhiljaa jonnekin, asettamatta suuria vaatimuksia itsellesi. Nykyinen minäkuvasi ja ihmissuhdemallisi (tapa jolla luot suhteita ja havainnoit itseäsi ja muita) on syntynyt pitkän ajan kuluessa eikä voi muuttua hetkessä, joten älä ihmettele jos välillä tulee pettymyksiäkin. On kuitenkin annettava itselleen lupa muuttua, ja muille ihmisille mahdollisuus olla mukana siinä muutoksessa.

• Anonyymi

Minä olen 173cm enkä kovin lihaksikas.

Mutta, minulle on riittänyt naisten suosiota noista asioista huolimatta. Minulle on ihan sama miehet ajattelee.

• Anonyymi

Näillä mennään, mitä on pituuteen siunaantunut. Itse olen 180 cm. 185 olis tietysti hyvä ja 190 senttinen alkaa näyttää jo isojen poikien rinnallakin mieheltä.

• Anonyymi

Täällä alle 160 senttinen nainen. Nähtävästi pituuskompleksistasi huolimatta jätät noteeraamatta itseäsi lyhemmät naiset. Kyllä meitä keijukaisia löytyy.

Olet ihan normaalin mittainen mies. Hakeudu terapiaan, jollet pääse pituuspakkomielteestäsi. Olen seurustellut monen sinua lyhemmän miehen kanssa. Ihan miehiä olivat. Jopa todella minikokoisella miehellä voi olla terve itseluottamus. Se taitaa olla sinun puutteesi.

Jossain tarinassa miehen pituutta venytettiin Hofmannin laitteiden avulla. Itse olen joskus leikkinyt ajatusleikkiä, että jos minulla olisi rahaa, venytyttäisin jalkojani pidemmiksi. Itseäni tosin haittaa enemmän lyhyet sormet. Vaikeuttavat monen instrumentin soittamista. Joillain lyhyillä naisilla on pitkät sormet. Minulla ei.

• Anonyymi

184 c m mies ja pidän tätä tarinoitsijaa aivan hulluna . hullulla hullun jutut . sen pituinen se osuva sanonta pätkälle .

• Anonyymi

Olen nainen ja 167 cm.Missejäkö sä vaan naisissa katot vai eikö kelpaa alle 170 ei missin pituinen nainen.

• Anonyymi

Suoraan sanottuna käsittämätön aloitus. Eihän keho ole sellainen kuin itse haluaa. Ei se tottele meitä. Se on tehty samoista (yksinkertaistaen) 4 elementistä mistä koko muu maailmakin rakentuu. Ole tyytyväinen että on kaikki raajat tallella ja olet vielä hengissä ja terve! Pituus ei ole ongelmasi. Tunnen monia sinua lyhyempiä elämässään menestyneitä ja paljon ystäviä omaavia henkilöitä. Neuroottinen ajattelu on ongelmasi. Huhhöijaa!

• Anonyymi

Ehdottomasti aloittajan täytyy mennä pidennysleikkaukseen jossa sääret katkaistaan ja aloitetaan pikkuhiljainen venytys jolla saadaan pari milliä vuorokaudessa lisää pituutta heti tai ei aukene naisen peti.

• Anonyymi

Kaikki naiset ei tykkää "ladonovista" eikä pitkistä miehistä. Tule pois sieltä salilta.

• Anonyymi

Kun on jämähtänyt johonkin kompleksiin, etsii alitajuisesti ihmisiä, jotka vahvistaisivat sen. Eli jos noin paljon ajattelet pituuttasi (olet pitkä mies, tosiasiassa) ja pidät sitä syynä siihen ettet saa luotua toivomiasi naissuhteita, karkotat naiset jotka hyväksyvät sinut sellaisena kuin olet. Et näe etkä kuule heitä. Itse asiassa he eivät ehkä edes kelpaa sinulle, siinä vaiheessa kun huomaat, että he hyväksyvätkin sinut. Huomaat heissä jonkin "vian, " koska täytyyhän heissä jotain vikaa olla, kun pitävät sinusta vaikka olet "lyhyt" (haha:D et ole). Jos hyväksyisit heidät ja sen että he pitävät sinusta ja pituudestasi sinun täytyisi luopua "rakkaasta" kompleksistasi. Joutuisit miettimään niitä todellisia syitä, jotka ovat kompleksin taustalla. Siksi et voi luopua siitä.
      - Näin ainakin monen kohdalla asia menee. Puhun myös omasta kokemuksesta.

• Anonyymi

No jopas. Minkä ikäinen oot? Nuorilla noi on kai tosi yleisiä. Mulla oli teininä mielestäni liian pienet tissit ja muutenkin liian poikamainen vartalo ja kuvittelin, etten löydä siksi poikaystävää. Ei sitä kurvia tullu myöhemmin ainakaan 16v jälkeen enää paljon lisää, mutta poikaystäviä on ollu monia, harmi vaan kun eivät oo pysyneet! Ja nämä on kaikki erikseen kehuneet niitä mun liian pieniä tissejä. Muistan vieläki elävästi, ku eka jonka kanssa olin sänkyssä, kylläkin teltassa :D, olin 17, sanoi: "ihana herätä aamulla pussailemaan näitä sun nättejä pieniä tissejä". Mutta kyllä kai siihen muukin, kuin saamani kehut, itsetunnon kehitys, vaikuttaa että aloin tykkäämään mun kehosta tosi paljo. Makuja on niin monia, ei niitä ulkonäköpaineita kannata ottaa. Munki viimesin miesystävä semmonen kaljamahanen ja aika kapeaharteinen karvamahanen ja kaljuuntuva näin kauniisti sanottuna, ettei mikään alusvaatemallin(yöks...) näkönen siis, mutta jumalauta, että se oli ja tietenkin, on kai se yhä, ne muistot kumminki: jumalattoman komea ja seksikäs. Luonne ja käytös tekee niin paljo. Rakastettavan ihmisen alkaa nähdä kauniina, oli se minkämallinen vaan.

No, eihän alottaja tainnu puhuakaan paljo naisista, vaan että hänestä tuntuu, että hän muiden miesten silmissä on joku mitätön pikkumies.

Mutta ne onki niitä itsetuntojuttuja. Että oppis hyväksyyn ja tykkään ite ittestään semmosena ku on. Tietenkihän se auttaa, jos toiset osottaa arvostusta. Ittelläni on nykyään semmonen sairaus, joka aiheuttaa, että jotkut toiset ihmiset suhtautuu muhun vältellen, vihamielisesti, halveksivasti... Vaikka osanhan voin kyllä ite kuvitella päässäni? Silti mulla on mielestäni nykyään vahvempi itsetunto ja -arvostus/hyväksyntä, omanarvontunto kuin, mitä se oli sillon nuorena. Oon nyt 36.

Pittuuesta tuli mieleen, että mulla on miespuolinen ystävä, josta en huomannut pitkään aikaa tuntiessamme, että hän on mua lyhyempi. Olimme lähdössä hiihtämään yhdessä ja kattelimme välineitä. Huomattiin, että tartten pitemmät sauvat kuin hän. Olin äimänä, kun huomasin, että hänhän on mua lyhempi, kun musta oli aina tuntunu jotenki, että hän on mua pitempi. Monta vuotta jo tunnettu sillon :D

Toinen pittää laittaa katkasuhoitoon ja toinen kasvatuslaitokseen, jos pituuserot, vaikka tanssiessa aiheuttaa haittaa :D

Terv. Yks Höpsö Akka

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      99
      5365
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      145
      3603
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3215
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      445
      2506
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      255
      1559
    6. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      86
      1304
    7. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      13
      1299
    8. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      77
      1238
    9. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      32
      1223
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      141
      1150
    Aihe