Titetyörajoitukset ei osaa kiinnosta

Anonyymi

68

649

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Lähetä poliisille. Kyllähän tuo törkeän puolelle menee. Ylinopeus, kaistanvaihto sulkuviivan yli, oikealta ohittaminen...

      • Oikealta ohittamisessa ei varmaan ollut mitään väärää kuitenkaan?


      • Anonyymi
        TheRat kirjoitti:

        Oikealta ohittamisessa ei varmaan ollut mitään väärää kuitenkaan?

        Kyllä on jos oli moottoritie. Muuten ei.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä on jos oli moottoritie. Muuten ei.

        Taitaa olla Kehä III.


      • Anonyymi
        TheRat kirjoitti:

        Taitaa olla Kehä III.

        Onko kehä 3 moottoritie ?


      • Anonyymi
        TheRat kirjoitti:

        Taitaa olla Kehä III.

        Taitaa olla tuusulanväylä..
        On siinä sulkuviiva kuitenkin oli tie mikä hyvänsä.


      • Anonyymi
        TheRat kirjoitti:

        Oikealta ohittamisessa ei varmaan ollut mitään väärää kuitenkaan?

        Itkupillejä suomalaiset miehet on vaikka olis munat ja kaikki, käykää joskus ajamassa ulkomailla niin tuo itkeminen saa oikeat mittasuhteet sinne, naisten osastolle


    • Anonyymi

      Tuntuu siltä että asennevamma ja muista piittaamaton toiminta lisääntyy jatkuvasti.

      • Anonyymi

        Jep. Keihtysvamma ei tartu mutta asennevamma periytyy.


      • Anonyymi

        Asia on juuri noin kuin totesit, mikä johtuu liikennekulttuuristamme, joka sekin on joillekin tuntematon ja vieras käsite.


    • Anonyymi

      Jotkut kokee turhauttavaksi tuollaiset työmaarajoitukset kun töissä ei ole ukon ukkoa ja tie on lähes alkupäisessä tilassa. Itselläni on iso auto niin lasken nopeuden ihan mielelläni merkkien mukaiseksi. Joskus kun tietyökohdassa on jyrkemmät mutkat niin vaikka pysynkin siellä sulkuviivan omalla puolella niin takaa ohi aikovalta löytyy nopeasti jarrut kun tie näyttääkin kurvissa liian ahtaalta (mahtuisi kyllä omalla kaistallaan pysyessä).

      • Anonyymi

        Sellainen ei ole sopivaa kuskin materiaalia, joka ei kykene noudattamaan sääntöjä ja rajoituksia.


      • Anonyymi

        Varsin oikeassa olet. On tosiaan turhauttavaa kun se alempi nipeusrajoitus on usemmiten laitettu alkamaan kilometriä tai yli ennen työmaata, jolla ei sitten näy mitään toimintaa.
        Samoin rajoitus jatkuu sen kilometrin tai yli työmaan jälkeen. Nuo alemmat rajoitukset on voimassa myös viikonloppuisin jolloin työmalla ei varmasti ole hommissa ristin sielua.
        Jos nuo niin alkamis kuin loppumis merkit olisi edes jonkin moisissa ymmärrättävissä matkoissa varsinaisesta kohteesta, niin niiden säntillinen noudattaminenkin oli varmasti nykyistä parempaa.
        Paremman tiedon puuttuessa tulee mieleen joko merkkien asettajien laiskuus, tai ylempien määräys jotta saadaan kytille ainakin viikonloppuisin tuottavia ja helppoja "valvontakohteita".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sellainen ei ole sopivaa kuskin materiaalia, joka ei kykene noudattamaan sääntöjä ja rajoituksia.

        "Sellainen ei ole sopivaa kuskin materiaalia,"
        Jos tuota tarkasti noudatettaisiin niin niitä sopivia kuskeja löytyisi yllättävän vähän.
        Kukapa ei olisi joskus jossakin tilanteessa ajnut hivenen ylinopeutta tai tenyt jonkin muun virheen likennöinnissään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varsin oikeassa olet. On tosiaan turhauttavaa kun se alempi nipeusrajoitus on usemmiten laitettu alkamaan kilometriä tai yli ennen työmaata, jolla ei sitten näy mitään toimintaa.
        Samoin rajoitus jatkuu sen kilometrin tai yli työmaan jälkeen. Nuo alemmat rajoitukset on voimassa myös viikonloppuisin jolloin työmalla ei varmasti ole hommissa ristin sielua.
        Jos nuo niin alkamis kuin loppumis merkit olisi edes jonkin moisissa ymmärrättävissä matkoissa varsinaisesta kohteesta, niin niiden säntillinen noudattaminenkin oli varmasti nykyistä parempaa.
        Paremman tiedon puuttuessa tulee mieleen joko merkkien asettajien laiskuus, tai ylempien määräys jotta saadaan kytille ainakin viikonloppuisin tuottavia ja helppoja "valvontakohteita".

        Seli seli..... juuri näiden vuoksi ajetaan pitkiä matkoja nykyisin työmaa auton perässä 20-30km/h. Kiitos heille ja toivottavasti kiireet lisääntyy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Seli seli..... juuri näiden vuoksi ajetaan pitkiä matkoja nykyisin työmaa auton perässä 20-30km/h. Kiitos heille ja toivottavasti kiireet lisääntyy.

        Se onkin selvää että vaarallisissa paikoissa (esimerkiksi asfalttityö) käytetään tuota johtoautoa, ettei ohimenijä vie työmiehelta lattaa kädestä. Mutta tuossa videon tilanteessa on työmaa-alue erotettu järein betoniporsain, eikä ketään edes näy tien lähettyvillä. Sama tilanne on usein muuallakin. Vaikka luvassa määrätään että nopeusrajoitus pitää poistaa kun työtä ei tehdä, niin moni työmaavastaava ei viitsi peitellä niitä merkkejä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Seli seli..... juuri näiden vuoksi ajetaan pitkiä matkoja nykyisin työmaa auton perässä 20-30km/h. Kiitos heille ja toivottavasti kiireet lisääntyy.

        "Seli seli....."
        Noita ns. saattoautoja näkee ja käytetään lähinnä pitkillä asfaltoinnin uusimispätkillä.
        Pienempien korjaus/rakentamiskohteiden kohdalla niitä ei ole, eikä pidäkkään olla.
        Juuri näissä, siis pienemmissä kohteissa, ne nopeusrajoitukset on pääsääntöisesti asetettu edelläkerrotulla tavalla, joten ärsyttäviähän ne ovat, joten aniharva niitä noudattaa.
        Kuten kommemtoija ano 03.07.2021 18:56 kommentissaan mainitsi, autoilijoita ärsyttävä syy useassa tapauksessa taitaa olla työmaavastaavan laiskuudessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se onkin selvää että vaarallisissa paikoissa (esimerkiksi asfalttityö) käytetään tuota johtoautoa, ettei ohimenijä vie työmiehelta lattaa kädestä. Mutta tuossa videon tilanteessa on työmaa-alue erotettu järein betoniporsain, eikä ketään edes näy tien lähettyvillä. Sama tilanne on usein muuallakin. Vaikka luvassa määrätään että nopeusrajoitus pitää poistaa kun työtä ei tehdä, niin moni työmaavastaava ei viitsi peitellä niitä merkkejä.

        Mutta kun siellä on se nopeusrajoitus. Siksi siellä pitää ajaa sen mukaan. Se työmaa on asia erikseen. Ei sitä tarvi selittää miksi siellä se rajoitus on. Sitä vaan pitää noudattaa. Onhan se vaikea ymmärtää kun on niin helevetin kiire ..... ei mihinkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Seli seli....."
        Noita ns. saattoautoja näkee ja käytetään lähinnä pitkillä asfaltoinnin uusimispätkillä.
        Pienempien korjaus/rakentamiskohteiden kohdalla niitä ei ole, eikä pidäkkään olla.
        Juuri näissä, siis pienemmissä kohteissa, ne nopeusrajoitukset on pääsääntöisesti asetettu edelläkerrotulla tavalla, joten ärsyttäviähän ne ovat, joten aniharva niitä noudattaa.
        Kuten kommemtoija ano 03.07.2021 18:56 kommentissaan mainitsi, autoilijoita ärsyttävä syy useassa tapauksessa taitaa olla työmaavastaavan laiskuudessa.

        Ärsyttää tai ei mutta nopeusrajoituksia pitää noudattaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Sellainen ei ole sopivaa kuskin materiaalia,"
        Jos tuota tarkasti noudatettaisiin niin niitä sopivia kuskeja löytyisi yllättävän vähän.
        Kukapa ei olisi joskus jossakin tilanteessa ajnut hivenen ylinopeutta tai tenyt jonkin muun virheen likennöinnissään.

        Täydellisyyteen on pyrittävä eikä mitään "hällä väliä" meininkiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ärsyttää tai ei mutta nopeusrajoituksia pitää noudattaa.

        Juuri noin. Minusta on mukavaa noudattaa nopeusrajoituksia, enkä koe niitä yhtään vastenmielisinä, niinkuin eräät, joille liikenteessä ja liikkumisessa on vain yksi asia ylitse muiden eli saada aina mennä kovaa ja hitaammin menijät ovat sitten muka niitä liikenteen pahimpia vaarantajia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täydellisyyteen on pyrittävä eikä mitään "hällä väliä" meininkiä.

        Toki täydellisyyteen pyrkiminen on kannatettavaa. Se on vain käytännössä osoittaunut toteutumattomaksin unelmaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri noin. Minusta on mukavaa noudattaa nopeusrajoituksia, enkä koe niitä yhtään vastenmielisinä, niinkuin eräät, joille liikenteessä ja liikkumisessa on vain yksi asia ylitse muiden eli saada aina mennä kovaa ja hitaammin menijät ovat sitten muka niitä liikenteen pahimpia vaarantajia.

        Nopeusrajoituksia toki ukko kuin ukko, akoista puhumattakaan(tietyöalueilla) noudattaa, silti se rajoituksen alkaminen ja loppuminen saisi paremmin kohdistua siihen tärkeimpään eli kohtaan jossa sitä korjausta tehdään.

        Viitaus, että ripeästi liikkuvat (siihen kykenevät) pitäisi hitaasti liikkuvia liikenteen pahinpina vaarantajina, on varmasti pahoin yleistävässä mielessä tahallisesti provosoiden tai asiaa ymmärtämättä heitetty asiaan liittymätön mielipide.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toki täydellisyyteen pyrkiminen on kannatettavaa. Se on vain käytännössä osoittaunut toteutumattomaksin unelmaksi.

        Asennevammaiset sen tekevät toteutumattomaksin unelmaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asennevammaiset sen tekevät toteutumattomaksin unelmaksi.

        Olipa syy mikä tahansa, toteutumaton unelma se täydellisyys on.
        On myös niin, että kun omat "paukut" ei siihen "täydellisyyteen" kuitenkaan riitä niin vikahan on aina kaikissa muissa, olevissa tai keksityissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olipa syy mikä tahansa, toteutumaton unelma se täydellisyys on.
        On myös niin, että kun omat "paukut" ei siihen "täydellisyyteen" kuitenkaan riitä niin vikahan on aina kaikissa muissa, olevissa tai keksityissä.

        Sääntöjen ja rajoituksien noudattamisella pääsisi jo pitkälle.


    • Anonyymi

      Voi kauheaa, melkein vaarantilanne.

      • Anonyymi

        Olet paviaani, et yhtä älykäs mutta saman näköinen.


    • Anonyymi

      Kannattaa laittaa poliisille tuo tunnustus että ajoi 60km/h 50 alueella.

      • Anonyymi

        Ei kuvaaja kertonut ajavansa kuuttakymppiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kuvaaja kertonut ajavansa kuuttakymppiä.

        Kyllä minunkin mielestäni sanoi ajavansa kuuttakymppiä kun ohitaja meni heittämällä ohi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä minunkin mielestäni sanoi ajavansa kuuttakymppiä kun ohitaja meni heittämällä ohi.

        Ei sanonut, kuuntele tarkemmin.


      • Anonyymi

        Mittarivirhe ja vähennys huomioiden tuosta ei taitas tulla nopeuskamerallakaan edes sakkoa jos ajat mittarissa 60 kun rajoitus 50.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sanonut, kuuntele tarkemmin.

        Katsoin videon pariin kertaan uudelleen ja sanoi videon lopussa: "kuuskymppiä itellä mittarissa".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katsoin videon pariin kertaan uudelleen ja sanoi videon lopussa: "kuuskymppiä itellä mittarissa".

        Aivan, eli kertonut ajavansa kuuttakymppiä, vaan että mittarissa on kuusikymppiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan, eli kertonut ajavansa kuuttakymppiä, vaan että mittarissa on kuusikymppiä.

        Huomattavan olennainen ero.


    • Anonyymi

      Videon tiedoisa lukee että "Auto kiihdyttää ja pujottelee välittämättä 50 km/h-rajoituksesta."

      Näkee hyvin selkeästi sen, että pujottelevan auton nopeus on huomattavasti suurempi kuin 50 km/h.

      • Anonyymi

        Eikös poliisilla ole jotkut kaavat joilla videioista voidaan laskea nopeus? Esim. tiemerkinnät ym niin niiden välisiä aikoja tutkimalla selviää ajoneuvon nopeus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös poliisilla ole jotkut kaavat joilla videioista voidaan laskea nopeus? Esim. tiemerkinnät ym niin niiden välisiä aikoja tutkimalla selviää ajoneuvon nopeus.

        Nopeuden saa selville, kun etäisyys ja aika ovat tiedossa. Helposti pystyy mittaamaan videolla näkyvän tietyn etäisyyden ja mitata siihen mennyt aika.


    • Anonyymi

      Tuollaisten säännööistä piittaamattomien kusipäiden takia nopeusvalvontakameroita sekä hidastetöyssyjä tulee jatkuvasti lisää.

      • Anonyymi

        Juuri näin. Ei niitä rajoituksia ja sääntöjä noudattavien myötä tule lisää. Jokainen voi katsoa peiliin ja joko onnitella itseään niistä tai sitten onnitella itseään siitä, ettei ainakaan ole niiden aiheuttaja.


      • Eivät ne niihin toimi, lähinnä haittaavat lainkuuliaisten kansalaisten elämää ja vaarantavat liikennettä.

        Mutta samapa se minulle. Voin ihan hyvin tiputtaa ryömintävauhtiin sen töyssyn kohdalla ja survaista sitten kaasua ihan kunnolla, että saan mahdollisimman ripeästi menetetyn ajan kiinni. Kai siinä jonkun mukaan turvallisuus paranee, kun nopeus seilaa ja huomio kiinnittyy töyssyyn vaikkapa jalankulkijoiden sijaan...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin. Ei niitä rajoituksia ja sääntöjä noudattavien myötä tule lisää. Jokainen voi katsoa peiliin ja joko onnitella itseään niistä tai sitten onnitella itseään siitä, ettei ainakaan ole niiden aiheuttaja.

        Niitä töyssyjä ja kameroita tulee aina vaan lisää täysin siitä riippumatta miten ja missä kukakin ajaa.
        Joten jokainen voi onnitella tai olla onittelematta itseään, kamerat ja töyssyt lisäänyy joka tapauksessa.


      • Anonyymi
        TheRat kirjoitti:

        Eivät ne niihin toimi, lähinnä haittaavat lainkuuliaisten kansalaisten elämää ja vaarantavat liikennettä.

        Mutta samapa se minulle. Voin ihan hyvin tiputtaa ryömintävauhtiin sen töyssyn kohdalla ja survaista sitten kaasua ihan kunnolla, että saan mahdollisimman ripeästi menetetyn ajan kiinni. Kai siinä jonkun mukaan turvallisuus paranee, kun nopeus seilaa ja huomio kiinnittyy töyssyyn vaikkapa jalankulkijoiden sijaan...

        Eivät kenties toimi mutta ylinopeusyrjöjen syytä, että niitä töyssyjä ja muita "haittoja" teille ilmestyy. Ei niitä rajoituksien ja sääntöjen mukaan ajavien johdosta sinne laiteta.


      • Anonyymi
        TheRat kirjoitti:

        Eivät ne niihin toimi, lähinnä haittaavat lainkuuliaisten kansalaisten elämää ja vaarantavat liikennettä.

        Mutta samapa se minulle. Voin ihan hyvin tiputtaa ryömintävauhtiin sen töyssyn kohdalla ja survaista sitten kaasua ihan kunnolla, että saan mahdollisimman ripeästi menetetyn ajan kiinni. Kai siinä jonkun mukaan turvallisuus paranee, kun nopeus seilaa ja huomio kiinnittyy töyssyyn vaikkapa jalankulkijoiden sijaan...

        Onneksi kuitenkin moottoritiet on vapaita noista töyssyistä, ja voin ajaa huoletta sen 250km/h. koska olen kiireinen bisnesmies. Kotikaduillakaan ei noita näy, joten se on muiden ongelma. Lähinnä luusereiden, jotka eivät voi valita asuinpaikkaansa. kuten minä.

        Audi King.
        -Teiden King-


      • Anonyymi
        TheRat kirjoitti:

        Eivät ne niihin toimi, lähinnä haittaavat lainkuuliaisten kansalaisten elämää ja vaarantavat liikennettä.

        Mutta samapa se minulle. Voin ihan hyvin tiputtaa ryömintävauhtiin sen töyssyn kohdalla ja survaista sitten kaasua ihan kunnolla, että saan mahdollisimman ripeästi menetetyn ajan kiinni. Kai siinä jonkun mukaan turvallisuus paranee, kun nopeus seilaa ja huomio kiinnittyy töyssyyn vaikkapa jalankulkijoiden sijaan...

        Äskettäin kävi juuri niin. Keskityin hidastustöyssyn ylittämiseen etten kolhisi autoani. Vasta ylityksen jälkeen tajusin että siinähän oli jalankulkijavalot, enkä katsonut lainkaan oliko vihreä vai punainan valo, ajoin vaan toisen auton perässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Äskettäin kävi juuri niin. Keskityin hidastustöyssyn ylittämiseen etten kolhisi autoani. Vasta ylityksen jälkeen tajusin että siinähän oli jalankulkijavalot, enkä katsonut lainkaan oliko vihreä vai punainan valo, ajoin vaan toisen auton perässä.

        Pelottavan huono olet havainnoimaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niitä töyssyjä ja kameroita tulee aina vaan lisää täysin siitä riippumatta miten ja missä kukakin ajaa.
        Joten jokainen voi onnitella tai olla onittelematta itseään, kamerat ja töyssyt lisäänyy joka tapauksessa.

        Niin ne lisääntyy ja se on tämän liikenne kulttuurimme syytä. Mitä enemmän vastuuntunnottomia ja asennevammaisia liikenteeseen tulee, sitä enemmän tulee kaikenmaailman rajoituksiakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin ne lisääntyy ja se on tämän liikenne kulttuurimme syytä. Mitä enemmän vastuuntunnottomia ja asennevammaisia liikenteeseen tulee, sitä enemmän tulee kaikenmaailman rajoituksiakin.

        Nyt siten nuo useimmiten tarpeettomat ja suorastaan v- mielessä kyhätyt töyssyt ja pelkastään rahastusedellä pystytettävät kamerat onkin jonkin epämäisen "liikennekulttuurin" syytä/takia?
        Voisiko tuon "kulttuurin" yksilöidä niin, että sille voisi jotain vastuuta lisääntyvistä töyssyistä ja kameroista langettaa?
        Sillä onko autoilija vastuuntunnoton tai asennevammainen ei ole yllämainittujen töyssyjen tai kameroiden lisääntymiseen mitään tekemistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin ne lisääntyy ja se on tämän liikenne kulttuurimme syytä. Mitä enemmän vastuuntunnottomia ja asennevammaisia liikenteeseen tulee, sitä enemmän tulee kaikenmaailman rajoituksiakin.

        Se on juuri noin. Ei lisääntyneet kamerat, töyssyt ja muut rajoitukset johdu hiestä, jotka ajavat ihmisiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt siten nuo useimmiten tarpeettomat ja suorastaan v- mielessä kyhätyt töyssyt ja pelkastään rahastusedellä pystytettävät kamerat onkin jonkin epämäisen "liikennekulttuurin" syytä/takia?
        Voisiko tuon "kulttuurin" yksilöidä niin, että sille voisi jotain vastuuta lisääntyvistä töyssyistä ja kameroista langettaa?
        Sillä onko autoilija vastuuntunnoton tai asennevammainen ei ole yllämainittujen töyssyjen tai kameroiden lisääntymiseen mitään tekemistä.

        Ne töyssyt ja kamerat tutkineen on siellä juuri teitä tomppeleita varten. Itse olette aiheuttaneen ne juuri sinne missä ne ovat. Millainen on epämäinen iikennekulttuuri?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ne töyssyt ja kamerat tutkineen on siellä juuri teitä tomppeleita varten. Itse olette aiheuttaneen ne juuri sinne missä ne ovat. Millainen on epämäinen iikennekulttuuri?

        On suorastaan typerää oman erinomaisuuden valheellista hehkutusta, että töyssyt ja kamerat oli joidenkin itseä "huonompien" kuskien takia paikoilleen asennettu.
        Tuo "liikennekulttuuri" on siten kovin epämääräinen kun sitä/siitä huutavat ei oikein itsekään osaa sanoa mitä se on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On suorastaan typerää oman erinomaisuuden valheellista hehkutusta, että töyssyt ja kamerat oli joidenkin itseä "huonompien" kuskien takia paikoilleen asennettu.
        Tuo "liikennekulttuuri" on siten kovin epämääräinen kun sitä/siitä huutavat ei oikein itsekään osaa sanoa mitä se on.

        Onhan se heistä johtuvaa, jotka ajavat yli rajoitusten tai rikkovat sääntöjä. Ei esim. töyssyjä tarvittaisi, jos porukka osaisi ajaa iisisti ja noudattaa rajoituksia. Täysin itsestään selvä asia kyseessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan se heistä johtuvaa, jotka ajavat yli rajoitusten tai rikkovat sääntöjä. Ei esim. töyssyjä tarvittaisi, jos porukka osaisi ajaa iisisti ja noudattaa rajoituksia. Täysin itsestään selvä asia kyseessä.

        Töyssyt ja rajoitukset ei todellakann johdu kenenkään nykyisistä eikä menneistä ajotavoista.
        Töyssyjä ei ole rakennettu siksi ettei "porukka" rajoituksia nuodattaisi tai oli noudattanut.
        Töyysyjen rakentaminen ei perustu mihinkään tarpeeseen, vaan asiassa on aivan muu näkökulma.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Töyssyt ja rajoitukset ei todellakann johdu kenenkään nykyisistä eikä menneistä ajotavoista.
        Töyssyjä ei ole rakennettu siksi ettei "porukka" rajoituksia nuodattaisi tai oli noudattanut.
        Töyysyjen rakentaminen ei perustu mihinkään tarpeeseen, vaan asiassa on aivan muu näkökulma.

        No mihin niiden rakentaminen perustuu?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mihin niiden rakentaminen perustuu?

        Töyssyt perustuu tarpeeseen hidastaa kaikkien nopeutta varsinkin suojateiden ja koulujen läheisyydessä.
        Kameroiden todellinen tarkoitus on vain ja ainoastaan rahastus. Toki virallinen selitys on keskinopeuksien alentaminen ja turvallisuusnäkökulmaan vedoten.
        Eli töyssyjen ja kameroiden lisäämisellä ei ole mitään yhteyttä jonkin nykyisien tai menneiden ajotapojen takia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Töyssyt perustuu tarpeeseen hidastaa kaikkien nopeutta varsinkin suojateiden ja koulujen läheisyydessä.
        Kameroiden todellinen tarkoitus on vain ja ainoastaan rahastus. Toki virallinen selitys on keskinopeuksien alentaminen ja turvallisuusnäkökulmaan vedoten.
        Eli töyssyjen ja kameroiden lisäämisellä ei ole mitään yhteyttä jonkin nykyisien tai menneiden ajotapojen takia.

        Minkälaisia ne nykyiset ajotavat sitten on, jos niihin pitää puuttua kameroilla ja töyssyillä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkälaisia ne nykyiset ajotavat sitten on, jos niihin pitää puuttua kameroilla ja töyssyillä?

        Tuliko lukihäiriö vai mikä jäi epäselvksi?
        Eli töyssyjen ja kameroiden lisäämisellä ei ole mitään yhteyttä jonkin nykyisien tai menneiden ajotapojen takia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuliko lukihäiriö vai mikä jäi epäselvksi?
        Eli töyssyjen ja kameroiden lisäämisellä ei ole mitään yhteyttä jonkin nykyisien tai menneiden ajotapojen takia.

        No minkä takia niitä sitten tehdään?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No minkä takia niitä sitten tehdään?

        Töyssyt, kaikkien ajonopeuksien hidastamiseksi suojateiden ja koulujen läheisyydeessä.
        Kamerat, rahastamisen tarkoituksessa vaikka virallinen selitys on liikenneturvallisuuden parantaminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Töyssyt, kaikkien ajonopeuksien hidastamiseksi suojateiden ja koulujen läheisyydeessä.
        Kamerat, rahastamisen tarkoituksessa vaikka virallinen selitys on liikenneturvallisuuden parantaminen.

        Eikö nopeudet siis ole tarpeeksi alhaiset ilman töyssyjä? Millä tavoin kameroilla rahastetaan?


    • Anonyymi

      Poliitikko nostaa mieluummin sakkotuloja kuin verotuloja.

    • Anonyymi

      Eipä näkynyt ketään töissä.
      Harvemmin työmailla edes on ketään.

      • Anonyymi

        Niin. Ne työt valmistuu itsestään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin. Ne työt valmistuu itsestään.

        Ei itsestään, mutta hitaasti, kun työmaa on erittäin harvoin käynnissä ...ja silloinkin vähäisellä työvoimalla.


    • Anonyymi

      totta on mutta katseen voisi kääntää mm tienpitäjää tai muuhun vastaavaan joka pitää esim, korjatun kohdan päällä kuukausi tolkulla esim, 60 km /h alueella 30 km/h rajoitusta syystä että muutaman metrin sulkuviivat eivät ole maalattu, tai kolmostiellä Hämeenkyrö jossa oikaistaa kolmostietä tietyöt ja 60 km/h rajoitus ja miksi vaikka työntekijät ovat koneissaan satojen metrien päässä ja paikalla on kaiteet ja kaikki turvallisempaa kuin vaikka 8. tiellä jossa 100 km/h ajellaan pohjoiseen todella kapealla rantaväylällä, yksi esimerkki vaan kesäisen suomen lomareissuista ja yksi typeräpiin on se että tiellä ei ajellla useinkaan lähellekkään sallittua nopeutta joka aiheuttaa ohituspaineen, eikä niistä voi syyttää asuntvaunun vetäjiä eikä asuntoautoja kyllä se ihan persupertin avensis vetää letkaa 74km/h ja ihan jonon perällä se vauhti on 60 tuntumassa,,,,,kun se persupentti ottaa japäättää meidänkin ajan lomastamme....a

      • Anonyymi

        Eilen juuri tuli eteen valtatiellä yllättäen tietyömerkit ja 50 nopeusrajoitus. Tuossa "tietyökohdassa" oli ojanpenkassa pari puna-keltatolppaa, eikä ajoradalla mitään eikä ketään töissäkään.


      • Anonyymi

        Mielenkiintoisia jonoja on sielläpäin, kun jonon vetäjä ajaa nopeammin kuin jonossa seuraajat.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

      Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      84
      1626
    2. Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa

      Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.
      Maailman menoa
      269
      1541
    3. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      270
      1276
    4. Martina lähdössä Ibizalle

      Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      1252
    5. Avustikset peruttu.

      Aettokosken ampuraan rahat otettu poekkeen valtiolle.
      Suomussalmi
      56
      867
    6. Toivon että jätät tämän päivän jälkeen minut lopullisesti rauhaan mies

      Ihan kokonaan, kiitos.
      Ikävä
      66
      844
    7. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

      Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      64
      837
    8. Miksi mies tuntee näin?

      Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui
      Ikävä
      40
      821
    9. Määpä tiijän että rakastat

      Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      40
      817
    10. Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg

      parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤
      Ikävä
      44
      781
    Aihe