Tytti Yli-Viikarilla

miesmenneisyydest

käyttöä on kiikarilla
katsoo, viel on rakastettu
löytyy virka pakastettu.

Julkisesti tuli näyttöön
rahaa mennyt omaan käyttöön
ostoksilleen salaisille
vastuun siirsi alaisille.

Tämäkö on meidän Suomi
päättäjät kuin syöpäluomi
leikkauksella yksi poistuu
taudin kulku silti toistuu.

Edessä on kohta pulma
todellisuus varmaan julma
todisteet kun löytyy kovat
syytteessä pian kaikki ovat.

Kähmintää ja salailua
maskin takaa halailua
yhteinen tää ostoskori
varkaita on täynnä tori.

Syyllisyys ei heitä vaivaa
moraalin saa maahan kaivaa
osoittaa vain röyhkeyttä
eliittimme pöyhkeyttä.

Huijauksilla selvä jana
kuka onkaan seuraavana
levitessä kuittipinkan
sanoo, otin väärän rinkan.

Kysyä mä silti kehtaan
omistaako kuittitehtaan
Hallitus ja virkavalta
näyttääkseen näin paremmalta.

30

1143

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Totta. Ehkä ne isoimmat huijarit ovat niiin taitavia, etteivät ihan heti ilmi tule. - Nm. Taas hyvä loru

    • Anonyymi

      Viikarille EI pakstimestakaa virkaa,
      luottamus romahtanu nollaan,

      on suuri loukkaus veronmaksajia kohtaan jos vielä joku valtion virka sille annetaan
      EI minkäänlaista vitkaa,

      eläkkelle ja äkiä, mielenvikaisena,

      • Anonyymi

        Opettelisit kirjoittamaan.


    • Hyvää taitavaa, helpolta kuulostavaa tekstiä,
      taas niin ajankohtainen aihe.
      Ansiosasi olen vanhoilla päivilläni vielä tarttunut Kupiaiseen.
      On tuo metriikan tutkiminen jäänyt vähän vähille.

    • Anonyymi

      Kiitos <3

    • Anonyymi

      Ja tämä farssi vain jatkuu!
      Missä on suomalaisten virkamiesten ja päättäjien moraali?
      Väärinkäytöksistä kärähtäneelle petataan vain uusi ja hyväpalkkainen virka-asema.
      Maailman onnellisin kansa...

    • Kyllä noin vaivattoman tuntuinen riimitys on mahtava taito.
      Minulla ei ole tippaakaan vaikka luen mielelläni.
      Tässä on taas ajankohtainen hienosti riimitelty kirjoitus.

    • Anonyymi

      On se kumma ettei sitä saatu kokonaan pois valtion hommista,
      kuinka on mahdollista että tommosia vastuuttomia sutkipulukkisia on valtion virkatehtävissä,, outoa,,

      • Anonyymi

        Minä taas pidän kummana jos edes siitä johtajan virasta saatiin pysyvästi pois. Mutta valittaako ja miten käy jos todetaan virheelliseksi tuo erottaminen, saattaa vielä kiehua tämä soppa lisää.
        Yksi kummajainen ovat myös nuo "pakastevirat", sellaiseenko tämä lentopisteviikari nyt on pääsemässä vai kuinka?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä taas pidän kummana jos edes siitä johtajan virasta saatiin pysyvästi pois. Mutta valittaako ja miten käy jos todetaan virheelliseksi tuo erottaminen, saattaa vielä kiehua tämä soppa lisää.
        Yksi kummajainen ovat myös nuo "pakastevirat", sellaiseenko tämä lentopisteviikari nyt on pääsemässä vai kuinka?

        00:13
        Jos oikeudenkäyntiin vielä, siitä ei hyödy kuin juristit.
        Beng
        Runo on täynnä moralismia, mutta täytyy sitä pitää yllä, jotta oikeustaju pysyy mielissä.
        Hyvä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä taas pidän kummana jos edes siitä johtajan virasta saatiin pysyvästi pois. Mutta valittaako ja miten käy jos todetaan virheelliseksi tuo erottaminen, saattaa vielä kiehua tämä soppa lisää.
        Yksi kummajainen ovat myös nuo "pakastevirat", sellaiseenko tämä lentopisteviikari nyt on pääsemässä vai kuinka?

        ON ja OLIS väärin jos vielä saisi valtion viran vaikka on osottautunu tyhmäksi, epäpäteväksi, suhteilla virkaan valituksi, suomen taloudelle suureksi vahingoksi ja mahdollisien tulevien vahingon tuottajaksi,

        VOIKO TYPERÄMPÄÄ toimintaa enään esiintyä valtion asioitten hoitamisen suhteen,

        vaikuttaa jo siltä kuin valitsijatki olisivat VASTUUTTOMIA
        suhteessa suomen valtion virkoihin palkatessaan henkilökuntaa,


        REHELLISYYS
        VILPTTÖMYYS
        ON
        PALAUTETTAVA SUOMEN KAIKILLA YHTEISKUNTASEKTOREILLE !

        TULIKO SELVÄKSI ?


    • Anonyymi

      Moraali on kadonnut. Runo on todella hyvä ja tosi. Ymmärrys ei riitä, että kärystä ei välitetä, juuri nyt HUS:n toimitusjohtajaksi tulossa mies, jolla on taustalla outoja juttuja. Mihin on kadonnut "suomalainen rehellisyys", vai eikö sitä ole ollutkaan. Normaali ihminen vetäytyisi häpeissään, mutta näille kiinni jääminen rötöksistä on porras parempaan virkaan, missä on suuremmat mahdollisuudet ketkuilla.
      Mitä Viikariin tulee, hänellä on varmaan jokin luonnevika, mikä on sopiva taas uuteen paikkaan sotkemaan organisaation ja tehtavan tarkoituksen.

      • Anonyymi

        JOSKUS tuleeki mieleen

        oikeasti REHELLISET pätevät ihmiset EI saakaan hyviä virkoja,

        vaan aivan kuin tahallaan valittaisiin
        jo epäluotettavaksi tunnettuja johtotejtäviin, huh, pöyristyttävää,

        se just nostattaa karvat pystyyn
        kun valtion kaikki virat ovat koko kansalle erittäin tärkeitä
        että asioita hoidetaan rehellisesti, koko kansan parhaaksi,

        EI KOSKAAN yksitäisten johtajien parhaaksi,


      • Anonyymi

        Sieltä se arvoisa viranhaltija taas on tulossa hoitamaan luottamustehtäviä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sieltä se arvoisa viranhaltija taas on tulossa hoitamaan luottamustehtäviä!

        Selvisi ainoastaan alle 1800 euron päiväsakoilla!
        Mistä ne hänen tulonsa oikein on laskettu?
        Virkasuhdetta ei katkaista ja hommat jatkuvat vanhaan tahtiin eli kusetetaan ja huijatan minkä työaika antaa myöten.
        Kai ne sakotkin saa maksaa niillä lentopisteillään.

        Kyllä on moraali ja oikeustaju hävinnyt tästä maasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Selvisi ainoastaan alle 1800 euron päiväsakoilla!
        Mistä ne hänen tulonsa oikein on laskettu?
        Virkasuhdetta ei katkaista ja hommat jatkuvat vanhaan tahtiin eli kusetetaan ja huijatan minkä työaika antaa myöten.
        Kai ne sakotkin saa maksaa niillä lentopisteillään.

        Kyllä on moraali ja oikeustaju hävinnyt tästä maasta.

        Se vaan taitaa esim. koko lentopistejuttu olla oikeudessa vielä edessäpäin.
        Ja kaikki tod.näk. menevät seuraavaan ja sitten ylimpään oikeusasteeseen jne. Ei ole tarina lopullinen aivan heti!


    • Mykistyy aina kun saa lukea näitä tutun riimittelijän taidokkaita riimejä. Kiitos niistä taas...
      Olen kopioinut niitä, säilytettäväksi, jaettavaksikin. Saa kai sen tehdä, kun mainitsee lähteen ?

    • Anonyymi

      Epälooginen ajatuksenkulku "runoilijalla".
      Miten jonkun narsistin rikokset olisi hallituksen vika ?

      • Anonyymi

        "ostoksilleen salaisille
        vastuun siirsi alaisille."
        Missä niin on todistettu ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "ostoksilleen salaisille
        vastuun siirsi alaisille."
        Missä niin on todistettu ?

        "Tämäkö on meidän Suomi
        päättäjät kuin syöpäluomi
        leikkauksella yksi poistuu
        taudin kulku silti toistuu."

        Ei hyvä runo. Onko runossa koko virkamieskunta ja hallitus on halveerauksen kohde ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tämäkö on meidän Suomi
        päättäjät kuin syöpäluomi
        leikkauksella yksi poistuu
        taudin kulku silti toistuu."

        Ei hyvä runo. Onko runossa koko virkamieskunta ja hallitus on halveerauksen kohde ?

        Aika pahasti kirjoitettu: "Päättäjät kuin syöpäluomi" Kaikkiko ? Yli-Viikarin takia ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika pahasti kirjoitettu: "Päättäjät kuin syöpäluomi" Kaikkiko ? Yli-Viikarin takia ?

        Osuva teksti
        Niin se vaan on että yksi mätämuna pilaa koko korin.

        Oman edun tavoittelu on päättäjien tehtävä ainakin heidän omasta mielestään.

        Vrt esim Marin sämpyläkeissiä ym


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Osuva teksti
        Niin se vaan on että yksi mätämuna pilaa koko korin.

        Oman edun tavoittelu on päättäjien tehtävä ainakin heidän omasta mielestään.

        Vrt esim Marin sämpyläkeissiä ym

        Sulla ei selvästi pelaa suhteellisuudentaju tai ehkä sitä ei ole olemassakaan. - Nm. Joko taaas


    • Anonyymi

      Eduskunnassa ei ainakaan puollettu Yli-Viikaria.
      "Tarkastus­valio­kunta toivoo potkuja VTV:n Yli-Viikarille: ”Kyse on pää­johtajien laskuihin liittyvistä epäselvyyksistä ja suoranaisesta ohjeiden vastaisesta toiminnasta”
      Eduskunnan tarkastusvaliokunta on laatinut yksimielisen mietinnön Valtiontalouden tarkastusviraston (VTV) taloudenhoidosta."
      IS

      • Anonyymi

        Syyttäjä on vaatinut Yli-Viikarille kahdeksan kuukauden ehdollista vankeutta sakkojen lisäksi.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      182
      1800
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      997
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      94
      884
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      703
    5. 52
      674
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      578
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      172
      534
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    9. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      26
      511
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      193
      466
    Aihe