Jos pyytää uskovaisia määrittelemään, että mikä on syntiä, niin vastaukseksi annetaan joitakin epämääräisiä selityksiä tai ryhdytään vetoamaan Raamatussa oleviin Mooseksen lain käsitteisiin, ja lopulta uskovaiset ovat itsekin solmussa koko syntikäsitteen kanssa. Todellisuudessahan on kyse oikeasta ja väärästä toiminnasta, eikä mistään synnistä.
Synti käsitteenä
195
694
Vastaukset
- Anonyymi
Synti on käsitteenä turha niin kuin tietysti jumalakin. Keksitty tyhmien syyllistämisen ja pitämiseen nöyrinä hallintoalamaisina.
Lakia ja hyviä tapoja noudatetaan pilkulleen mutta synnintunnossa on turha kieriskellä.- Anonyymi
Juu, niin on - kaikki keksittyä - mutta voisi keksiä ihan oikeinkin Raamattu kirjan mukaan, mihin nämä keksinnöt on uskovaisen virallisesti präntätty, ja nyt on mennyt sekaisin niin oikea kuin väärä sekä Jumala että Saatana.
- Anonyymi
Ei mitään synnin tuntia pidä ollakaan jos Jeesukseen uskoo . Vanha testamentti aiheuttaa tuskaa ja ahdistusta .
- Anonyymi
Synti on määritelty Uudessa testamentissa. Mooseksen lain rikkominen on aina syntiä ja siten Jumalan tahdon vastaista. Luterilainen kirkko ei edes halua noudattaa Mooseksen lakia, joten se elää jakuvassa synnissä ja siten erossa Kristuksesta.
1 Joh 3:4 Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.
5 Mutta te tiedätte, että Kristus, joka on synnitön, tuli ottamaan pois synnit. 6 Syntiä ei tee kukaan, joka hänessä pysyy. Ei kukaan, joka tekee syntiä, ole häntä nähnyt eikä tunne häntä.
7 Lapseni, älkää antako kenenkään johtaa itseänne harhaan. Joka tekee Jumalan tahdon, on vanhurskas, niin kuin Kristus on vanhurskas.
8 Joka tekee syntiä, on Paholaisesta, sillä Paholainen on tehnyt syntiä alusta asti. Juuri sitä varten Jumalan Poika tuli maailmaan, että hän tekisi tyhjäksi Paholaisen teot.
9 Yksikään Jumalasta syntynyt ei tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä. Hän ei voi tehdä syntiä, koska on syntynyt Jumalasta.
10 Tästä käy ilmi, ketkä ovat Jumalan, ketkä Paholaisen lapsia: se, joka ei tee Jumalan tahtoa, ei ole Jumalasta, ei siis myöskään se, joka ei rakasta veljeään.
Matt 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan.
18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.
- Anonyymi
Synti on Jumalan tahdon vastaista toimintaa.
Synti on sydämen luopumista Jumalasta sitä,
että ihminen rakastaa maailmaa ja sen himoja enemmän kuin Jumalaa.
Jumala on ilmoittanut tahtonsa, kuinka tulisi elää kymmenessä käskyssä. Se on laki, minkä Jumala on laittanut jokaisen sisimpään, omantunnon laki, joka ilmoittaa mikä on oikein ja mikä väärin.- Anonyymi
”Lapsen omantunnon kehitys alkaa jo ensimmäisten elinkuukausien aikana ja jatkuu läpi lapsuuden ja nuoruuden. Siihen vaikuttavat ratkaisevasti lapsen läheisimmät vuorovaikutussuhteet ja tiedollinen kehitys. Lapsen ja huoltajien väliset vuorovaikutuspulmat tai lapsen synnynnäiset, kontaktissa olemiseen tai oppimiseen vaikuttavat ongelmat, voivat hidastaa tai estää omantunnon ikätasoista kehitystä.”
https://aatosklinikka.fi/lapsen-omantunnon-kehitys/ Omalla tunnolla ei ole mitään tekemistä Raamatun kymmenen käskyn kanssa. Omatunto liittyy ihmisen kasvuun eivätkä kymmenen käskyä edusta täysin sitä, mitä ihmiset yleensä kokevat vääräksi ja oikeaksi. Kolme ensimmäistä käskyä ovat lähinnä uskonnollista liturgiaa. Kymmenestä käskystä puuttuu myös lukuisia oleellisia ihmisoikeuksia, mitkä on yleisesti hyväksyttyjä.
Kertauksena nämä turhat käskyt:
1. Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia.
2. Älä käytä väärin Herran, Jumalasi nimeä.
3. Pyhitä lepopäivä.Järkisyitä kirjoitti:
Omalla tunnolla ei ole mitään tekemistä Raamatun kymmenen käskyn kanssa. Omatunto liittyy ihmisen kasvuun eivätkä kymmenen käskyä edusta täysin sitä, mitä ihmiset yleensä kokevat vääräksi ja oikeaksi. Kolme ensimmäistä käskyä ovat lähinnä uskonnollista liturgiaa. Kymmenestä käskystä puuttuu myös lukuisia oleellisia ihmisoikeuksia, mitkä on yleisesti hyväksyttyjä.
3. Pyhitä lepopäivä.>1. Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia.
Tämä käsky kieltää uskonnonvapauden.
>2. Älä käytä väärin Herran, Jumalasi nimeä.
Tämä taas sananvapauden.- Anonyymi
Ei Jumala kuulu - voi hyvänen aika taas - synnin valtakuntaan, vaan Jumala kuuluu taivasten valtakuntaan. Tuskin tietää edes mitä on synti! Synnin sotkeminen käsitteeseen Jumala on aivan yhtä hullua, kun poimisit niitä viinirypäleitä orjantappurapensaasta Jeesuksen sanoin.
<<Eihän orjantappuroista koota viinirypäleitä eikä ohdakkeista viikunoita? Näin jokainen hyvä puu tekee hyviä hedelmiä, mutta huono puu tekee pahoja hedelmiä.<<
Saatana pitää lukua synneistä, ei Jumala - tiesi Lutherkin jo 1500-luvulla, Jumala on taivasten valtakunnan Herra, ja tuo valtakunta on meissä ja meidän ympärillämme. Ei siellä ole syntiä, ellei vaihda tuota valtakuntaa ja samalla tuota johtajaherraa. - Anonyymi
<<Jumala on ilmoittanut tahtonsa, kuinka tulisi elää kymmenessä käskyssä. <<
Nythän mä vasta huomasin. Puhut Mooseksen Jumalasta Baalista. Juu, mutta ei se ole sama kuin taivasten valtakunnan Jumala, se on historiallisilta taustoiltaan ja Raamatun mukaan se Jumala, joka vaatii lapsiakin uhreiksi, eli meidän puhekielessä sanotaan saatana ja sen synnin valtkakunnan Herra. Jos kutsuu Baalia, Jahvea Jumalaksi, niin se sotkee kokonaan käsitteet taivaasta ja helvetistä, johon jälkimmäiseen mennään tuon Baalin eli Jahven palvonnalla Raamatun mukaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
”Lapsen omantunnon kehitys alkaa jo ensimmäisten elinkuukausien aikana ja jatkuu läpi lapsuuden ja nuoruuden. Siihen vaikuttavat ratkaisevasti lapsen läheisimmät vuorovaikutussuhteet ja tiedollinen kehitys. Lapsen ja huoltajien väliset vuorovaikutuspulmat tai lapsen synnynnäiset, kontaktissa olemiseen tai oppimiseen vaikuttavat ongelmat, voivat hidastaa tai estää omantunnon ikätasoista kehitystä.”
https://aatosklinikka.fi/lapsen-omantunnon-kehitys/<<Lapsen omantunnon kehitys alkaa jo ensimmäisten elinkuukausien aikana<<
Tuijottelen aina silmät ympyrskäisinä näitä tänne laitettuja neronleimauksia, joilla annetaan ymmärtää, että niillä on jotakin tekemistä tieteen tai peräti psykologian kanssa.
Nyt on jopa sotkettu omatunto psykologiaan/filosifaan ja ne keskenään, ja sitä kautta päästy kehityspsykologiaan. Nämä on niitä kohtia kun tekisi mieli heittää tulenpalavia kekäleitä.
Jos ryhdytään sekoittamaan noitakeitosta psykologifilosofiauskonto, niin seuraavaksi heitellään mustia kissoja kirkkojen katolta paholaisen torjunnaksi. Se on sitä samaa oppia kun oikeuslaitoksen viisas tuomari kävi hakemassa Saksasta - taisi kyllä opiskella Tarttoossa, mutta oppi tuolta - ja päädyttiin massiiviseen noitien polttamiseen Ahvenanmaalla 1666, josta villitys vasta levisi muun sivistyneistön piiriin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
<<Lapsen omantunnon kehitys alkaa jo ensimmäisten elinkuukausien aikana<<
Tuijottelen aina silmät ympyrskäisinä näitä tänne laitettuja neronleimauksia, joilla annetaan ymmärtää, että niillä on jotakin tekemistä tieteen tai peräti psykologian kanssa.
Nyt on jopa sotkettu omatunto psykologiaan/filosifaan ja ne keskenään, ja sitä kautta päästy kehityspsykologiaan. Nämä on niitä kohtia kun tekisi mieli heittää tulenpalavia kekäleitä.
Jos ryhdytään sekoittamaan noitakeitosta psykologifilosofiauskonto, niin seuraavaksi heitellään mustia kissoja kirkkojen katolta paholaisen torjunnaksi. Se on sitä samaa oppia kun oikeuslaitoksen viisas tuomari kävi hakemassa Saksasta - taisi kyllä opiskella Tarttoossa, mutta oppi tuolta - ja päädyttiin massiiviseen noitien polttamiseen Ahvenanmaalla 1666, josta villitys vasta levisi muun sivistyneistön piiriin.Syntyvä lapsi on yksilöllisessä ns. synnynnäisen autismin tilassa, josta hänet 'herättelee' vanhempien toiminta vasteena lapsen ärsykkeisiin, jotka toimivat tuossa vaiheessa vain refleksin omaisesti. Kun lapsi saa vasteen ärsykkeeseen (itku) hoitona hänellä muodostuu hoitajaan kiintymyssuhde, jolloin hoitaja toimii hänen ns. apuegona kantamaan tuon ärsykkeiden taakan. Tästä syystä ihmisen perusturvallisuus syntyy jo hyvin pienenä, ja jos tähän tulee vaurioita, siitä on vakavia seurauksia koko loppuelämäksi. Aina liki vuoden ikäiseksi lapsi on yhtä hoitajan kanssa, eikä lapsi pysty hahmottamaan hoitajan katoamista näköpiiristä siten, että tämä on vain käymässä jossakin tai toisessa huoneessa. Tähän osataan aivan automaattisesti käyttää ns. siirtoego, nallea, nukkea, unilelua - jotakin tärkeää esinettä lapselle, johon lapsi siirtää tämän 'näköpiiristä kadonneen' hoitajansa, jollon pieni psyyke kestää eron. Siirto ego on äärettömän tärkeä tästä syystä, ettei psyykkeen herkät rakenteet murru ja vielä tärkeämpi on tuo perusluottamus ja oikealla tavalla vastaaminen lapsen ärsykkeeseen hoidontarpeesta. Karmeinta mitä lapsen kehityspsykologian kannalta voin kuvitella, on sairaalassa järjestettävät ns. unikoulut. Kertoo täydellisestä ymmärtämättömyydestä vauvan psyykkistä rakennetta kohtaan!
Ja se omatunto - voi hyvä Luoja - on tuosta 'kehityksestä' sitten universumin mitan päässä, ja paljon aikuisiakin, joilla sitä ei ole edes olemassa. Todellisuudessa voidaan puhua, että missä iässä lapsi ymmärtäisi tekevänsä väärin ja ymmärtäisi kiellot, ja ennen kaikkea ymmärtäisi tekevänsä jotakin kiellettyä. Eikä tälläkään ole vielä mitään tekemistä ns. omantunnon kanssa, joka liittyy moraaliin ja moraalin kehitykseen. Aika lähelle kouluikää menee varmasti tuo varsinaisen moraalin ymmärtäminen, ja silloinkin se on vielä todella alkeellista ja pelkkiin kieltoihin ja käskyihin perustuvaa ymmärtämistä. - Anonyymi
Järkisyitä kirjoitti:
Omalla tunnolla ei ole mitään tekemistä Raamatun kymmenen käskyn kanssa. Omatunto liittyy ihmisen kasvuun eivätkä kymmenen käskyä edusta täysin sitä, mitä ihmiset yleensä kokevat vääräksi ja oikeaksi. Kolme ensimmäistä käskyä ovat lähinnä uskonnollista liturgiaa. Kymmenestä käskystä puuttuu myös lukuisia oleellisia ihmisoikeuksia, mitkä on yleisesti hyväksyttyjä.
3. Pyhitä lepopäivä.Hebr. 8:10 Sillä tämä on se liitto, jonka minä teen Israelin heimon kanssa näiden päivien jälkeen, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän mieleensä, ja kirjoitan ne heidän sydämiinsä, ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.
Jumalan laki on Hänen käskynsä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
https://aatosklinikka.fi/lapsen-omantunnon-kehitys/Mikä puoskaripaikka tämä tällainen 'aatosklinikka' nyt oikein on? Valvooko näitä kukaan? Ilmeisesti nettiin voi laittaa ihan mitä lystää, ja on sitten ihmisten älykkyydestä kiinni jos sortuu 'halpoihin kopioihin' tai huijaukseen. Toivottavasti siellä ei nyt aiheuteta kuitenkaan vahinkoa tällä psykologisella puoskaroinnilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Syntyvä lapsi on yksilöllisessä ns. synnynnäisen autismin tilassa, josta hänet 'herättelee' vanhempien toiminta vasteena lapsen ärsykkeisiin, jotka toimivat tuossa vaiheessa vain refleksin omaisesti. Kun lapsi saa vasteen ärsykkeeseen (itku) hoitona hänellä muodostuu hoitajaan kiintymyssuhde, jolloin hoitaja toimii hänen ns. apuegona kantamaan tuon ärsykkeiden taakan. Tästä syystä ihmisen perusturvallisuus syntyy jo hyvin pienenä, ja jos tähän tulee vaurioita, siitä on vakavia seurauksia koko loppuelämäksi. Aina liki vuoden ikäiseksi lapsi on yhtä hoitajan kanssa, eikä lapsi pysty hahmottamaan hoitajan katoamista näköpiiristä siten, että tämä on vain käymässä jossakin tai toisessa huoneessa. Tähän osataan aivan automaattisesti käyttää ns. siirtoego, nallea, nukkea, unilelua - jotakin tärkeää esinettä lapselle, johon lapsi siirtää tämän 'näköpiiristä kadonneen' hoitajansa, jollon pieni psyyke kestää eron. Siirto ego on äärettömän tärkeä tästä syystä, ettei psyykkeen herkät rakenteet murru ja vielä tärkeämpi on tuo perusluottamus ja oikealla tavalla vastaaminen lapsen ärsykkeeseen hoidontarpeesta. Karmeinta mitä lapsen kehityspsykologian kannalta voin kuvitella, on sairaalassa järjestettävät ns. unikoulut. Kertoo täydellisestä ymmärtämättömyydestä vauvan psyykkistä rakennetta kohtaan!
Ja se omatunto - voi hyvä Luoja - on tuosta 'kehityksestä' sitten universumin mitan päässä, ja paljon aikuisiakin, joilla sitä ei ole edes olemassa. Todellisuudessa voidaan puhua, että missä iässä lapsi ymmärtäisi tekevänsä väärin ja ymmärtäisi kiellot, ja ennen kaikkea ymmärtäisi tekevänsä jotakin kiellettyä. Eikä tälläkään ole vielä mitään tekemistä ns. omantunnon kanssa, joka liittyy moraaliin ja moraalin kehitykseen. Aika lähelle kouluikää menee varmasti tuo varsinaisen moraalin ymmärtäminen, ja silloinkin se on vielä todella alkeellista ja pelkkiin kieltoihin ja käskyihin perustuvaa ymmärtämistä.Mistä olet tuollaista roskaa lukenut vai itsekö ajattelet asian olevan noin? Lapsi tietää jo synnyttyään todella paljon, ja se, mitä hän ensimmäisenä tarvitsee, on puhe hänen omalla kielellään, jotta kieli lähtisi kehittymään heti.
Se oppi on valhe, että sanotaan, ettei lapsen tarvi osata mitään ennen 5:ttä ikävuottaan! Luonto alkaa vaatia syntyneeltä eliöltä välittömästi, ja eliö tietää sen, ja vastaa siihen. Osa asioista tapahtuu automaattisesti kuten bakteerien siirtyminen. Syntyneellä lapsella on aivoissaan uskomattoman paljon tietoa "selkärangasta" ja se, mihin hän tarvitsee varmuuden, on kansan kieli. Sen perusteella lapsi alitajuiseti voi päätellä mille ilmastovyöhykkeelle hän on syntynyt. Tämän on tuhansia vuosia vanhaa asiaa. Anonyymi kirjoitti:
Hebr. 8:10 Sillä tämä on se liitto, jonka minä teen Israelin heimon kanssa näiden päivien jälkeen, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän mieleensä, ja kirjoitan ne heidän sydämiinsä, ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.
Jumalan laki on Hänen käskynsä.Tuosta selviää, että Paavalina esiintynyt heprealaiskirjeen kirjoittaja ei tuntenut ihmisen sosiaalisesta kehityksestä paljoakaan. Tämä tuskin yllättää ketään.
Mannerheimin lastensuojeluliitto toteaa asian:
”Ennen kuin lapselle kehittyy selkeä omatunto, hän joutuu toimimaan muiden käskyjen, komentojen, kehotusten ja ohjeiden varassa. Noin 6–7 vuoden iässä aikuisen valvonta ja ohjeet alkavat elää lapsen omana sisäisenä oppaana, omatuntona.”
https://www.mll.fi/vanhemmille/lapsen-kasvu-ja-kehitys/7-9-v/7-9-vuotiaan-sosiaalinen-kehitys/Repe.RuutikaIIo kirjoitti:
>1. Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia.
Tämä taas sananvapauden.Tuo toinen käsky on varsin outo.
Jos sinulla on töissä pomo, joka kieltää nimensä turhan maininnan, niin minkälainen persoona on kyseessä? Jumala katsoi tämän käskyn jopa tärkeämmäksi kuin vaikkapa käskyn ”pidä hyvä huoli lapsistasi”.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei Jumala kuulu - voi hyvänen aika taas - synnin valtakuntaan, vaan Jumala kuuluu taivasten valtakuntaan. Tuskin tietää edes mitä on synti! Synnin sotkeminen käsitteeseen Jumala on aivan yhtä hullua, kun poimisit niitä viinirypäleitä orjantappurapensaasta Jeesuksen sanoin.
<<Eihän orjantappuroista koota viinirypäleitä eikä ohdakkeista viikunoita? Näin jokainen hyvä puu tekee hyviä hedelmiä, mutta huono puu tekee pahoja hedelmiä.<<
Saatana pitää lukua synneistä, ei Jumala - tiesi Lutherkin jo 1500-luvulla, Jumala on taivasten valtakunnan Herra, ja tuo valtakunta on meissä ja meidän ympärillämme. Ei siellä ole syntiä, ellei vaihda tuota valtakuntaa ja samalla tuota johtajaherraa.Olisiko niin, että Jumala on Pyhä ja ihminen on syntinen. On taivas ja helvetti, on valo ja varjo, on oikea ja väärä, on elämä ja kuolema, Täytyy osata erottaa nämä eri puolet toisistaan. Jumalaan on turha sotkea mitään syntiä, eikä maailmassa nähdä mitään pyhää.
- Anonyymi
Järkisyitä kirjoitti:
Tuosta selviää, että Paavalina esiintynyt heprealaiskirjeen kirjoittaja ei tuntenut ihmisen sosiaalisesta kehityksestä paljoakaan. Tämä tuskin yllättää ketään.
Mannerheimin lastensuojeluliitto toteaa asian:
”Ennen kuin lapselle kehittyy selkeä omatunto, hän joutuu toimimaan muiden käskyjen, komentojen, kehotusten ja ohjeiden varassa. Noin 6–7 vuoden iässä aikuisen valvonta ja ohjeet alkavat elää lapsen omana sisäisenä oppaana, omatuntona.”
https://www.mll.fi/vanhemmille/lapsen-kasvu-ja-kehitys/7-9-v/7-9-vuotiaan-sosiaalinen-kehitys/No ei sotketa näitä maailman tieteitä ja jakolinjoja hengellisyyteen, mikä seuraa näitä maailman kehitys- ja ajatussuuntauksia ihan eri perspektiivistä.
- Anonyymi
Järkisyitä kirjoitti:
Tuo toinen käsky on varsin outo.
Jos sinulla on töissä pomo, joka kieltää nimensä turhan maininnan, niin minkälainen persoona on kyseessä? Jumala katsoi tämän käskyn jopa tärkeämmäksi kuin vaikkapa käskyn ”pidä hyvä huoli lapsistasi”.Kaksi ensimmäistä käskyä aukeaakin sille, kellä Jumala on.
Jos ajatellaan sitä Jeesuksen uutta antamaansa käskyä "Rakasta Herraa sinun Jumalaasi yli kaiken ja lähimmäistäsi niinkuin itseäsi", kolme ensimmäistä käskyä kuuluu rakkauden kaksoiskäskyn alkuosaan. Järkisyitä kirjoitti:
Tuo toinen käsky on varsin outo.
Jos sinulla on töissä pomo, joka kieltää nimensä turhan maininnan, niin minkälainen persoona on kyseessä? Jumala katsoi tämän käskyn jopa tärkeämmäksi kuin vaikkapa käskyn ”pidä hyvä huoli lapsistasi”.Nuo käskythän kirjoitettiin Babylonissa kotiseudulle paluuta odoteltaessa. Koska kirjoittajat suunnittelivat edustavansa Jumalaa, oli tietysti viisasta nostaa heidän omaa valta-asemaansa painottavat käskyt kärkeen.
- Anonyymi
Mikä on oikein ja mikä väärin. Kyllä enemmistölle omatunto sanoo ettei rytmimusiikkia tai korut tai meikit ole syntiä mutta joillekin vanhan liiton juutalaisille saattaa korvakorut tai musiikki tuottaa synnin tunnon mutta ei varastettu tavara ....
- Anonyymi
Kaikki lestadiolaisten saatanalle laittamat kristityt on tuolla yökerhoissa arabien juutalaisten kanssa sillä erolla että kristityt pitää uskon poikaan Jeesukseen ...😂
- Anonyymi
Järkisyitä kirjoitti:
3. Pyhitä lepopäivä.Toi on hyvä juutalaisille toi ei saa olla muita jumalia kun ne on tuolla moskeijoissa ja hinduina new age ....
🤣🤣 - Anonyymi
Repe.RuutikaIIo kirjoitti:
>1. Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia.
Tämä taas sananvapauden.Älä turhaan lausu .. älä sano väärää todistusta älä väärennä......palauta varastetut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saatana pitää lukua synneistä, ei Jumala - tiesi Lutherkin jo 1500-luvulla, Jumala on taivasten valtakunnan Herra, ja tuo valtakunta on meissä ja meidän ympärillämme. Ei siellä ole syntiä, ellei vaihda tuota valtakuntaa ja samalla tuota johtajaherraa.Luther käänsi latinasta uutta testamenttia saksaksi mutta ei ole jumala . Evankeliumi on se juttu mikä vapauttaa kuoleman laista . Kristitty on vapaa tosin lestat ei ole eikä vapauttaen suuntien hellarivaparit eikä moskeijat eikä budhat eikä synagogat koska ne elää vanhassa Nooan arkki sateenkaari liitossa . Ne elää arkkiliittoa mooseksessa aaronit aaron. Leeviläistä vanhaa pappeutta fareukset . Kristitty on lähtenyt pois vanhasta . Jeesuksen pappeuteen . Jeesus on pappi uudessa liitossa . Perkeleen ulkokultaiset .
Anonyymi kirjoitti:
Kaksi ensimmäistä käskyä aukeaakin sille, kellä Jumala on.
Jos ajatellaan sitä Jeesuksen uutta antamaansa käskyä "Rakasta Herraa sinun Jumalaasi yli kaiken ja lähimmäistäsi niinkuin itseäsi", kolme ensimmäistä käskyä kuuluu rakkauden kaksoiskäskyn alkuosaan.Kenties noin. Tuo toinen käsky tarkoittaa nähdäkseni lähinnä sitä, että Jumalaa tulee kunnioittaa. Kenties Tämä lienee määrätty, koska olemattoman palvonta on jo sinänsä tarpeeksi huvittavaa ja siitä leikin teko veisi uskonnolta ja papistolta arvovaltaa. Se myös suututtaa uskovia, joille Jumala on pyhä.
Silti onhan se aika kornia, että tällaiset käskyt ovat top kympissä, minne lapsien huolehtiminen, ihmisten syrjintä tai orjuuden kielto eivät ole yltäneet.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos ryhdytään sekoittamaan noitakeitosta psykologifilosofiauskonto, niin seuraavaksi heitellään mustia kissoja kirkkojen katolta paholaisen torjunnaksi. Se on sitä samaa oppia kun oikeuslaitoksen viisas tuomari kävi hakemassa Saksasta - taisi kyllä opiskella Tarttoossa, mutta oppi tuolta - ja päädyttiin massiiviseen noitien polttamiseen Ahvenanmaalla 1666, josta villitys vasta levisi muun sivistyneistön piiriin.Juutalaiset polttaa noitia kun mooseksessa sanotaan niin mutta ei ne somalimaan woodoonoitia ole polttanut . Eikä Intian wiccanoitia . Hennamerkkaajat Suomeen tulleet noidat on ihan Afrikan woodoota . On ollut jo woodoomusiikki festarit .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hebr. 8:10 Sillä tämä on se liitto, jonka minä teen Israelin heimon kanssa näiden päivien jälkeen, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän mieleensä, ja kirjoitan ne heidän sydämiinsä, ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.
Jumalan laki on Hänen käskynsä.Ja siis Jeesuksessa nyt ristillä UUSI LIITYO KOKONAAN UUSI PAPPEUS UUSI HENKI EVANKELIUMIN HENKI VAPAUDEN HENKI EIKÄ vanhaa ulkokultaista enää .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaksi ensimmäistä käskyä aukeaakin sille, kellä Jumala on.
Jos ajatellaan sitä Jeesuksen uutta antamaansa käskyä "Rakasta Herraa sinun Jumalaasi yli kaiken ja lähimmäistäsi niinkuin itseäsi", kolme ensimmäistä käskyä kuuluu rakkauden kaksoiskäskyn alkuosaan.Se on rakkauden KOLMOISKÄSKY . RAKASTA sinua rakastan läheisiä rakasta Luojaa Jumalaa Jeesusta ristiä.
- Anonyymi
Repe.RuutikaIIo kirjoitti:
Nuo käskythän kirjoitettiin Babylonissa kotiseudulle paluuta odoteltaessa. Koska kirjoittajat suunnittelivat edustavansa Jumalaa, oli tietysti viisasta nostaa heidän omaa valta-asemaansa painottavat käskyt kärkeen.
Oletko katsonut kartasta missä on Babylon . WIKIPEDIA MESOPOTANIA .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juutalaiset polttaa noitia kun mooseksessa sanotaan niin mutta ei ne somalimaan woodoonoitia ole polttanut . Eikä Intian wiccanoitia . Hennamerkkaajat Suomeen tulleet noidat on ihan Afrikan woodoota . On ollut jo woodoomusiikki festarit .
Kristityt ei polta noitia . Moosekset polttaa .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kristityt ei polta noitia . Moosekset polttaa .
Noidista poltetaan niiden taikakalut hennapurkit käsiinpiirtäjä värit ja tarot kortit woodoo musiikki ja nuket neulat sekä ihmisten päistä leikatut hiustupsut mitä ne käyttää noituudessa .
Anonyymi kirjoitti:
Jos ryhdytään sekoittamaan noitakeitosta psykologifilosofiauskonto, niin seuraavaksi heitellään mustia kissoja kirkkojen katolta paholaisen torjunnaksi. Se on sitä samaa oppia kun oikeuslaitoksen viisas tuomari kävi hakemassa Saksasta - taisi kyllä opiskella Tarttoossa, mutta oppi tuolta - ja päädyttiin massiiviseen noitien polttamiseen Ahvenanmaalla 1666, josta villitys vasta levisi muun sivistyneistön piiriin.”Nyt on jopa sotkettu omatunto psykologiaan/filosifaan ja ne keskenään, ja sitä kautta päästy kehityspsykologiaan.”
Ei niitä olet sotkettu vaan kyse on täysin samasta asiasta, ilmaistuna vain eri tavalla.
"Todellisuudessahan on kyse oikeasta ja väärästä toiminnasta, eikä mistään synnistä."
No ei se nyt ihan näin ole. Synti on Jumalan tahdon rikkomista. Esimerkiksi tässä kohdassa olisi ollut syntiä olla tappamatta:
27 Hän sanoi heille: »Näin sanoo Herra, Israelin Jumala: sitokaa miekka vyöllenne, kulkekaa edestakaisin leirin halki portilta portille ja tappakaa jokainen, jonka kohtaatte, olkoonpa vaikka oma veli, ystävä tai sukulainen.»Niinpä. Kuolemanrangaistus on vieläkin voimassa monessa maassa. Tänä vuonna on Wikipedian mukaan esim. Yhdysvalloissa on teloitettu 4 ihmistä. Ja siis ihan demokraattisen maallisen lain mukaan. Kyllä ne pakanatkin osaa teloittaa. :)
Yksi.uskis kirjoitti:
Niinpä. Kuolemanrangaistus on vieläkin voimassa monessa maassa. Tänä vuonna on Wikipedian mukaan esim. Yhdysvalloissa on teloitettu 4 ihmistä. Ja siis ihan demokraattisen maallisen lain mukaan. Kyllä ne pakanatkin osaa teloittaa. :)
"Niinpä. Kuolemanrangaistus on vieläkin voimassa monessa maassa. "
Tuossa Raamatun kohdassa ei ole kyse kuolemanrangaistuksesta. Siinä on kyse silmittömästä tappamisesta ja varoittavan esimerkin tekemisestä. Miksi ihmeessä kultaisen vasikan palvonnasta pitäisi ylipäätänstä tappaa 3000 ihmistä?Strong-atheist kirjoitti:
Tuossa Raamatun kohdassa ei ole kyse kuolemanrangaistuksesta. Siinä on kyse silmittömästä tappamisesta ja varoittavan esimerkin tekemisestä. Miksi ihmeessä kultaisen vasikan palvonnasta pitäisi ylipäätänstä tappaa 3000 ihmistä?Kiitos kommentistasi. Viime vuonna Wikipedian mukaan esim. Yhdysvalloissa on teloitettu 17 ihmistä. Eikö siinä yksi tarkoitus ole antaa varoittava esimerkki?
Yksi.uskis kirjoitti:
Kiitos kommentistasi. Viime vuonna Wikipedian mukaan esim. Yhdysvalloissa on teloitettu 17 ihmistä. Eikö siinä yksi tarkoitus ole antaa varoittava esimerkki?
"Eikö siinä yksi tarkoitus ole antaa varoittava esimerkki?"
Terroristi antaa myös varoittavan esimerkin. Vertaisin tuota Raamatun kohtaa kyllä enemmän terrorismiin kuin juridiikkaan. "Jos ette lopeta kultaisen vasikan palvomista ja käänny Jahven palvojaksi, teidät tapetaan." vrt. esimerkiksi "Jos ette lopeta hyökkäyksiä ISIS:a vastaan, katkaisemme James Foleyn ja muiden amerikkalaisten ja brittien kaulat."- Anonyymi
Minulla on vanha vihkiraamattu. Mihin 27 viittaat, siis missä kirjassa on kyseistä tekstiä.
- Anonyymi
<<Synti on Jumalan tahdon rikkomista.<<
Jumala ei tiedä hevon helkkaria synnistä, kun se on Saatanan valtakunnasta, vaikka olettekin saaneet ne istumaan samassa taivaassa ilmestyskirjan mukaan jopa niin, että siellä on Saatana Jumalan kasvojen edessä veljien syyttäjänä. Mutta nyt on sota taivaassa, ja teidän on aika ymmärtää, että JUMALALLA EI OLE MITÄÄN TEKEMISTÄ SYNTIVALTAKUNNAN KANSSA. Ja jos haluatt Saatanaa kutsua Jumalaksi, niin käyttäkää edes Jahve tai Baal -nimeä, ettei mene koko pelikenttä ihan sekaisin. - Anonyymi
Niin justiinsa, Israelin Herra, Baal-jumala, Saatana Jahve, historiallisilta taustoiltaan, joka vaatii lapsiakin uhrilahjakseen. Se ei ole Jumala sanan varsinaisessa mielessä kuten on taivasten vatakunnan Isä Jumala, jota oppia Jeesus opetti. Täysin eri tyyppi Raamatun mukaan. Onhan sitä olemassa monta Villeä ja monta Mariaa ja Vilmaa ja vaikka mitä nimiä, eikä ne ole yksi ja sama asia.
- Anonyymi
No toi on se Juudas iskariot saatanan henki kyllä.
- Anonyymi
Yksi.uskis kirjoitti:
Niinpä. Kuolemanrangaistus on vieläkin voimassa monessa maassa. Tänä vuonna on Wikipedian mukaan esim. Yhdysvalloissa on teloitettu 4 ihmistä. Ja siis ihan demokraattisen maallisen lain mukaan. Kyllä ne pakanatkin osaa teloittaa. :)
Täytyy kyllä sanoa että että kidutus ja tappaminen on Egyptin faaraoitten syntiä . Saatanan tekoja .
- Anonyymi
Strong-atheist kirjoitti:
Tuossa Raamatun kohdassa ei ole kyse kuolemanrangaistuksesta. Siinä on kyse silmittömästä tappamisesta ja varoittavan esimerkin tekemisestä. Miksi ihmeessä kultaisen vasikan palvonnasta pitäisi ylipäätänstä tappaa 3000 ihmistä?Kultainen vasikka . Mooses kultainen vasikka .
- Anonyymi
Terroristi antaa myös varoittavan esimerkin. Vertaisin tuota Raamatun kohtaa kyllä enemmän terrorismiin kuin juridiikkaan. "Jos ette lopeta kultaisen vasikan palvomista ja käänny Jahven palvojaksi, teidät tapetaan." vrt. esimerkiksi "Jos ette lopeta hyökkäyksiä ISIS:a vastaan, katkaisemme James Foleyn ja muiden amerikkalaisten ja brittien kaulat."Isis on Egyptin jumala Wikipedia Egyptin jumalat .
- Anonyymi
Terroristi antaa myös varoittavan esimerkin. Vertaisin tuota Raamatun kohtaa kyllä enemmän terrorismiin kuin juridiikkaan. "Jos ette lopeta kultaisen vasikan palvomista ja käänny Jahven palvojaksi, teidät tapetaan." vrt. esimerkiksi "Jos ette lopeta hyökkäyksiä ISIS:a vastaan, katkaisemme James Foleyn ja muiden amerikkalaisten ja brittien kaulat."Aika paljon amerikkalaisia on kyllä arabeja .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
<<Synti on Jumalan tahdon rikkomista.<<
Jumala ei tiedä hevon helkkaria synnistä, kun se on Saatanan valtakunnasta, vaikka olettekin saaneet ne istumaan samassa taivaassa ilmestyskirjan mukaan jopa niin, että siellä on Saatana Jumalan kasvojen edessä veljien syyttäjänä. Mutta nyt on sota taivaassa, ja teidän on aika ymmärtää, että JUMALALLA EI OLE MITÄÄN TEKEMISTÄ SYNTIVALTAKUNNAN KANSSA. Ja jos haluatt Saatanaa kutsua Jumalaksi, niin käyttäkää edes Jahve tai Baal -nimeä, ettei mene koko pelikenttä ihan sekaisin.Se mooseksen kirjan Lucifer langennut enkeli oli on ylistyksen johtaja mutta se kuvittelee olevansa Jumala tämän maailman ruhtinas .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se mooseksen kirjan Lucifer langennut enkeli oli on ylistyksen johtaja mutta se kuvittelee olevansa Jumala tämän maailman ruhtinas .
Lucifer kiusasi Jeesusta niin Mooseksen kirjan psalmeilla . Hän antaa enkeleilleen käskyn...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lucifer kiusasi Jeesusta niin Mooseksen kirjan psalmeilla . Hän antaa enkeleilleen käskyn...
Saatana on uskonto sehän on faaraoiden jumala .
Yksi.uskis kirjoitti:
Juu ja eräs "pakana" Trump kunnostautui tässä viimeisinä aikoinan presidenttinä.
mummomuori kirjoitti:
Juu ja eräs "pakana" Trump kunnostautui tässä viimeisinä aikoinan presidenttinä.
Kiitos kommentistasi. Ei minua jaksa kiinnostaa yksittäisen poliitikon toiminta. Olin kyllä iloinen, kun Trump valittiin, mutta pääosin siksi, että liberaalit demokraatit hävisivät.
Mutta, siis minua kiinnostaa Raamattu ja kristinoppi, ei niinkään politiikka ja ideologiat.
- Anonyymi
Älä ole syntiä..
Edes Jeesus ei apokryfeissä usko syntiin.
- Anonyymi
Eihän meidän tarvis tietää mikä on syntiä ja mikä ei, mutta kun me jokainen kuolemme ja joudumme jättämään tämän ajan ennemmin tai myöhemmin. Me eräänä hetkenä erkanemme tästä haisevasta savimajastamme ja siirrymme toiseen todellisuuteen, Jotkut ovat olleet irti ruumiistaan, matkalla ikuisuuteen, mutta joutuneet palata takaisin vielä joksikin aikaa syystä tai toisesta. Siksi Jumala, joka on luonut maat ja meret ja kaikki mitä niissä on, oli Kristuksessa ja sovitti maailman synnit itsensä kanssa, kuka ikinä uskoo Jeesukseen saa syntinsä anteeksi Hänen nimensä kautta. Ei minulla eikä varmaan sinullakaan eikä kellään, koska kaikki ovat suntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla. Olis minkään laista mahdollisuutta, kun erkanemme ruumiistamme, päästä Taivaan porteista sisälle. Kristuksen sijais kärsimys ja kuolema Golgatalla on avannut meille Taivaan portit. Mielestäni ei ole mitään järkeä hyljätä tällaista mahdollisuutta saada syntejään anteeksi. Varmaan miljardit ja taas miljardit ovat käyttäneet tämän mahdollisuuden hyväkseen.
- Anonyymi
Kuuntelepa Jumalan sanaa täältä https://www.kesaseuraradio.fi/nettiradio
- Anonyymi
Onko se nyt Jumalan sanaa vai onko se Jahve Baalin sanaa? Perustuuko se Jeesuksen opetuksiin taivasten valtakunnasta vai perustuuko se Paavalin opetuksiin Baal-jumalalla synnin valtakunnasta?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko se nyt Jumalan sanaa vai onko se Jahve Baalin sanaa? Perustuuko se Jeesuksen opetuksiin taivasten valtakunnasta vai perustuuko se Paavalin opetuksiin Baal-jumalalla synnin valtakunnasta?
Sinä se jaksat tuota baal kulttiasi hömpöttää, kuuntele mielluummin vaikka noita suviseuroja niin ehkä saat edes jotenkin kristinuskosta kiinni.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä en ole koskaan kuullutkaan mistään baal-jumalasta. Uskontunnuksessa, mikä joka sumnuntai kirkossa luetaan, ei mainita baal-jumalasta yhtään mitään. On turha sotkea kristinuskoon muita jumalia kuin Kolmiyhteinen Jumala; Isä, Poika ja PyhäHenki.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä en ole koskaan kuullutkaan mistään baal-jumalasta. Uskontunnuksessa, mikä joka sumnuntai kirkossa luetaan, ei mainita baal-jumalasta yhtään mitään. On turha sotkea kristinuskoon muita jumalia kuin Kolmiyhteinen Jumala; Isä, Poika ja PyhäHenki.
Heh, ennen kuin perehtyy Athanasioksen kolmiyhteiseen Jumalaan, joka varmasti on tehtykin taidokkaasti keisari Konstantinus Suuren toiveen mukaan, niin pitäisi lukea kuitenkin edes Raamattua, että tietäisi mihin käsketään uskoa. Haluaako sitten uskoa Jahveen, Mooseksen Jumalaan syntiopilla (Baal-jumala) vai onko sitä mieltä. että Jeesuksen opettama taivasten valtakunta onkin Isä Jumalalla se oma uskonto ja oma Jumala.
Raamatussa on siis kaksi Jumalaa - syntien Jumala Baal Jahve VT:stä ja taivasten valtakunnan Isä Jumala Jeesuksen opetuksin. Saa ihan itse valita näiden kahden tiedon väliltä.
Vahinko tosiaan, etteivät teologit esittele näitä siten, että saisi valita, vaan he edustavat tällä hetkellä vain Baal Jumala Jahvea, mutta sen lauluja laulat kenen leipää syöt, mutta kohta tähän on tulossa muutos. Tsemppiä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sanotte siis sitä oikeaa Jeesusta saatanaksi vai niitä vääriä jeesuksia joita oli.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä se jaksat tuota baal kulttiasi hömpöttää, kuuntele mielluummin vaikka noita suviseuroja niin ehkä saat edes jotenkin kristinuskosta kiinni.
Suviseurat julistaa TV syntiä sitten ne on TV ssä. Netti on syntiä ja ne on netissä . Lestat lankesi pois armosta siinä mielessä kuin galatalaiset .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juutalaiset sanoi Jeesusta belsebuliksi . ( Red Bul) ( punainen lohikäärme on mm. Budhan juhla Kiinassa ).
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Heh, ennen kuin perehtyy Athanasioksen kolmiyhteiseen Jumalaan, joka varmasti on tehtykin taidokkaasti keisari Konstantinus Suuren toiveen mukaan, niin pitäisi lukea kuitenkin edes Raamattua, että tietäisi mihin käsketään uskoa. Haluaako sitten uskoa Jahveen, Mooseksen Jumalaan syntiopilla (Baal-jumala) vai onko sitä mieltä. että Jeesuksen opettama taivasten valtakunta onkin Isä Jumalalla se oma uskonto ja oma Jumala.
Raamatussa on siis kaksi Jumalaa - syntien Jumala Baal Jahve VT:stä ja taivasten valtakunnan Isä Jumala Jeesuksen opetuksin. Saa ihan itse valita näiden kahden tiedon väliltä.
Vahinko tosiaan, etteivät teologit esittele näitä siten, että saisi valita, vaan he edustavat tällä hetkellä vain Baal Jumala Jahvea, mutta sen lauluja laulat kenen leipää syöt, mutta kohta tähän on tulossa muutos. Tsemppiä.Ei se oo mikään kolme Jumalaa . Kiinassa kolme itseä. Yksi jumala kolmessa eri ilmestymisestä muodossa . Otetaan toi jutku jaakoppi joka paini Jumalan kanssa kohta . Siinä jumala . Painii .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
VT:ssä mainitaan Baal useita kertoja, israelilaisten epäjumala kun he eivät saaneet Jumalalta vastausta, alkoivat he palvoa baalia.
Löytyi 11 jaetta Raamattu 1992 tekstistä.
5. Moos. 4:3
Te olette omin silmin nähneet, mitä Herra teki Baal- Peorissa. Herra, teidän Jumalanne, hävitti teidän keskuudestanne kaikki, jotka lankesivat siellä Baalin palvojiksi. [4. Moos. 25:3,4; Joos. 22:17]
Tuom. 6:31
Mutta Joas sanoi edessään seisovalle joukolle: "Puolustatteko te Baalia? Tekö yritätte pelastaa hänet? Sen, joka asettuu puolustamaan Baalia, on kuoltava ennen aamunkoittoa. Jos Baal on jumala, puolustakoon nyt itse itseään, kun Gideon on repinyt maahan hänen alttarinsa." [1. Kun. 18:21]
Tuom. 6:32
Sinä päivänä Gideon sai nimen Jerubbaal, koska hänen isänsä oli sanonut: "Baal puolustakoon nyt itse itseään, kun Gideon on repinyt maahan hänen alttarinsa."* [Nimi Jerubbaal merkitsee 'Baal puolustakoon'.]
Tuom. 8:33
Gideonin kuoltua israelilaiset eivät pysyneet Herralle uskollisina, vaan antautuivat jälleen palvelemaan baaleja. He ottivat jumalakseen Baal- Beritin [Tuom. 2:11 ]
1. Kun. 18:21
Karmelinvuorella Elia kääntyi kansan puoleen ja sanoi: "Kuinka kauan te horjutte puolelta toiselle? Jos Herra on Jumala, seuratkaa häntä, jos taas Baal, seuratkaa sitten häntä!" Kansa ei vastannut hänelle mitään. [Joos. 24:15; Tuom. 6:31]
1. Kun. 18:26
He ottivat sonnin ja valmistivat uhrin. Aamusta keskipäivään saakka he sitten kutsuivat Baalia huutaen: "Baal, Baal, vastaa meille!" Ei kuulunut ääntä, ei tullut vastausta, vaikka he hyppivät paikalle rakennetun alttarin ympärillä. [Hab. 2:19]
2. Kun. 1:3
Mutta Herran enkeli sanoi tisbeläiselle Elialle: "Lähde Samarian kuninkaan sananviejiä vastaan ja sano heille: Eikö Israelissa muka ole Jumalaa, kun teidän pitää käydä kuulemassa Ekronin jumalaa Baal- Sebubia?
1. Aik. 5:5
tämän Miika, tämän Reaja, tämän Baal
1. Aik. 8:30
ja hänen poikansa olivat Abdon, esikoinen, Sur, Kis, Baal, Ner, Nadab,
1. Aik. 9:36
ja hänen poikansa olivat Abdon, esikoinen, Sur, Kis, Baal, Ner, Nadab,
Jer. 3:24
Baal on syönyt kaiken mitä isämme ovat hankkineet. Niin kauan kuin muistamme se on vienyt heiltä lampaat ja härät, pojat ja tyttäret.
- Anonyymi
jännä juttu sinänsä että mikä on raamatun eli vanhan testament6in voimmakkain hahmo?
- Anonyymi
Ashera12 kirjoitti:
Lootin tyttäret, jotka kasvoivat terveiksi aikuisiksi juoposta isästään huolimatta.
Tämä oli ihana vastaus. Peukutus.
- Anonyymi
Raamatussa on, että miksette jo itsestänne tee kuten oikein on. Onhan oikea mitta teille annettu.
Tappaminen ei aina ole syntiä, ja Mooseksenlaki kieltää ihmisyyden.
1. Onko rohkeus, luonteenlujuus, tavoittelemisen arvoista?
Jos on, niin ihminen on kasvatettava ympäristössä, joka tekee välttämättömäksi vaikeuksien kanssa kamppailemisen ja reagoinnin pettymyksiin.
2. Onko kanssaihmisten palveleminen tavoiteltavaa?
Jos on, silloin elämänkokemuksen on tarjottava mahdollisuudet kohdata yhteiskunnallista epätasa-arvoisuutta.
3. Onko toivo, luottavaisuuteen sisältyvä ylevyys, tavoiteltavaa?
Jos on, niin ihmisen olemassaoloon täytyy alati kuulua turvattomuustekijöitä, ja vähän väliä ilmenevää epävarmuutta.
4. Onko toivottavaa totuuden rakkaus ja halukkuus kulkea minne se johdattaakin?
Jos on, silloin ihmisen täytyy kasvaa maailmassa, jossa erhe on läsnä ja valheellisuus aina mahdollinen. Miten totuuden voi oppia tuntemaan ilman valheita? On vaikeaa valehdella, jos ei tunne totuutta, ja ihminen kykenee luomaan valheen luonnostaan, valhekin on siis oikein käytettynä tarpeellinen.
5. Onko ihanteellisuus, jumalallisuutta lähestyvä käsitystapa, toivottavaa?
Jos on, niin ihmisen on ponnisteltava ympäristössä, joka ilmentää vain suhteellista hyvyyttä ja kauneutta - olosuhteissa, jotka kannustavat tavoittelemaan lannistumatta sellaista, mikä on parempaa.
6. Onko uskollisuus, omistautuminen korkean velvollisuuden täyttämiseen, toivottavaa?
Jos on, silloin ihmisen täytyy elää ympärillään mahdollisuus petturuuteen ja pakoiluun. Velvollisuudentuntoisuuden sisältämä urheus on siinä, että siihen sisältyy aina epäonnistumisen vaara.
7. Onko epäitsekkyys, itsensä unohtamisen henki, tavoiteltavaa?
Jos on, silloin ihmisen on elettävä kasvotusten sellaisen minuuden kanssa, joka karttaa tunnustusta ja kunnianosoituksia. Ihminen ei kykenisi dynaamisesti valitsemaan jumalallista elämää, ellei olisi tätä hänen minuutensa elämää, jonka hän voi hylätä. Ihminen ei pystyisi tarttumaan pelastavaan vanhurskauteen, ellei olisi olemassa potentiaalista pahaa, joka vastakohdallaan osoittaa, miten ylevää ja erilaista on hyvä.
8. Onko mielihyvä, onnellisuuden tuottama tyydytys, tavoiteltavaa?
Jos on, ihmisen tulee elää maailmassa, jossa tuskan kokemisen vaihtoehto ja kärsimisen todennäköisyys ovat aina vaikuttavia kokemuksellisia mahdollisuuksia.
"Luonto täyttää rajattoman tuotteliaana kaikki tilavuudet. Katselkaamme vain maanpiiriä: kaikki se mitä nimitämme pahaksi ja onnettomaksi johtuu siitä, ettei se voi antaa kaikelle syntyvälle tilaa - vielä vähemmän pysyvyyttä. Kaikki mikä syntyy, etsii itselleen tilaa ja haluaa jatkua. Siksi se työntää toisen tieltään, ja lyhentää sen jatkumista.
Ilmiöt eivät ole minkään arvoisia, elleivät ne auta meitä saamaan luonnosta syvempää ja rikkaampaa käsitystä tai ellemme voi käyttää niitä hyödyksemme. Mitä luonnon välttämättömyyteen tulee, niin ei ihminen voi sitä kieltää eikä väistää, eikä voittaa siltä mitään; hän ainoastaan voi oikein elämällä mukautua siihen ja olla ehkäisemättä sen vaikutuksia.
(Goethe)- Anonyymi
<<Tappaminen ei aina ole syntiä, ja Mooseksenlaki kieltää ihmisyyden.<<
Jos luomiskertomusta ajatellaan syntiopin kannalta ja Paavalin väitteellä, että Jumala vehkeili viattoman ihmisen selän takana Saatanan kanssa jo paratiisissa, niin tuo väite uskontona on rikos koko ihmisyyttä vastaan. Todellisuudessahan Jumala teki ihmisen ensin omaksi kuvakseen ja tiedon kautta tämä tuli vielä jumalien kaltaiseksi Raamatun mukaan.
<<1. Onko rohkeus, luonteenlujuus, tavoittelemisen arvoista?
Jos on, niin ihminen on kasvatettava ympäristössä, joka tekee välttämättömäksi vaikeuksien kanssa kamppailemisen ja reagoinnin pettymyksiin.<<
Vaikka psykologisesti monet asiat ovat ihmisen käyttäytymisessä verrannollisia keskenään, niin aina on otettava huomioon jokaisen yksilöllinen persoona ja luonne. Siinä missä vaikeudet toista vahvistavat, toista ne lamaavat, joten myöskään johtopäätöksesi ei sovi aina yksi yhteen jokaisen ihmisen kohdalle.
Kyllä rohkeus ja kestokyky ovat tavoittelemisen arvoisia ominaisuuksia ihmiselle elämän aikana, mutta ei se tee kasvuympäristössä välttämättömyyttä vaikeuksien kanssa kamppailemista, vaan välttämättömäksi opetuksen selviämisestä vaikeuksista huolimatta, ja sopivina annoksina myös pettymyksiä kasvattamaan sietokykyä, koska ei elämä aina mene niin kuin sen toivoisi menevän.
<<2. Onko kanssaihmisten palveleminen tavoiteltavaa?
Jos on, silloin elämänkokemuksen on tarjottava mahdollisuudet kohdata yhteiskunnallista epätasa-arvoisuutta.<<
Ei mikään tai kenenkään 'palveleminen' ole millään tavalla tavoiteltava ominaisuus tietenkään, kyllähän maailma on täynnä hyväksikäyttäjiä, mutta ehkä silmää nähdä, koska toista ihmistä on hyvä auttaa ja koska ei. Ja kaikki lähtee liikkeelle tietysti empatiakyvystä ja sosiaalisesta älykkyydestä. Ei yhteiskunnallisesta epätasa-arvosta tarvitse etsiä mahdollisuuksia kohdata niitä - ne ovat etsimättäkin esillä.
<<3. Onko toivo, luottavaisuuteen sisältyvä ylevyys, tavoiteltavaa?
Jos on, niin ihmisen olemassaoloon täytyy alati kuulua turvattomuustekijöitä, ja vähän väliä ilmenevää epävarmuutta.<<
Tämä menee samaan kategoriaan kestokyvyn ja sietokyvyn kanssa - vaikeuksista selvitään. Toivon ylläpitäminen ei ole aina mahdollista, mutta sitten täytyy vain opetella viisaaksi ja ymmärtää, että kaikella on merkitys ja tarkoitus, sekä opetella kantamaan vaikeudetkin kuin seppeleenä päänsä päällä. Tämäkin on mahdollista.
<<4. Onko toivottavaa totuuden rakkaus ja halukkuus kulkea minne se johdattaakin?
Jos on, silloin ihmisen täytyy kasvaa maailmassa, jossa erhe on läsnä ja valheellisuus aina mahdollinen. Miten totuuden voi oppia tuntemaan ilman valheita? On vaikeaa valehdella, jos ei tunne totuutta, ja ihminen kykenee luomaan valheen luonnostaan, valhekin on siis oikein käytettynä tarpeellinen.<<
Viimeinen tietämistä koskeva tieteellinen tutkimus kertoi, että ainoa oikea tietämisen laji on intuitiivinen tietäminen - ainoa joka ei ole kyynistä. Erhe ja valhe ovat aina läsnä, ja tänä päivänähän joudumme koko ajan kysymään itseltämme, että kenen totuuteen uskomme.
<<Miten totuuden voi oppia tuntemaan ilman valheita?<<
Olen huono ymmärtämään kaikenlaisten vertailujen tarpeellisuuden. Lause kuulostaa vähän samalta kuin zeniläinen kysymys: 'Miltä kuulostaa yhden käden tapautus?' - Anonyymi
<<5. Onko ihanteellisuus, jumalallisuutta lähestyvä käsitystapa, toivottavaa?
Jos on, niin ihmisen on ponnisteltava ympäristössä, joka ilmentää vain suhteellista hyvyyttä ja kauneutta - olosuhteissa, jotka kannustavat tavoittelemaan lannistumatta sellaista, mikä on parempaa.<<
Tämä on jo niin humanistista, että se lähentelee kansallissosialistista, joten pitäisin pikemminkin jalat maassa.
<<6. Onko uskollisuus, omistautuminen korkean velvollisuuden täyttämiseen, toivottavaa?
Jos on, silloin ihmisen täytyy elää ympärillään mahdollisuus petturuuteen ja pakoiluun. Velvollisuudentuntoisuuden sisältämä urheus on siinä, että siihen sisältyy aina epäonnistumisen vaara.<<
Tähän vastaisin erään viisaan ajattelijan sanoin: todella ujo ei edes punastu.
<<7. Onko epäitsekkyys, itsensä unohtamisen henki, tavoiteltavaa?
Jos on, silloin ihmisen on elettävä kasvotusten sellaisen minuuden kanssa, joka karttaa tunnustusta ja kunnianosoituksia. Ihminen ei kykenisi dynaamisesti valitsemaan jumalallista elämää, ellei olisi tätä hänen minuutensa elämää, jonka hän voi hylätä. Ihminen ei pystyisi tarttumaan pelastavaan vanhurskauteen, ellei olisi olemassa potentiaalista pahaa, joka vastakohdallaan osoittaa, miten ylevää ja erilaista on hyvä.<<
Miksi ihmeessä on pakko olla jokin vertailu ja vastakohta?! En ymmärrä. Tämä kulkee liki vapaamuurariajatusta, ettei voi tuntea hyvää ellei tutustu pahaan, joka ei minun ajatuksen mukaan kyllä pidä millään tavalla paikkaansa.
<<Ihminen ei pystyisi tarttumaan pelastavaan vanhurskauteen<<
Mikä on pelastava vanhurskaus?!
<<8. Onko mielihyvä, onnellisuuden tuottama tyydytys, tavoiteltavaa?
Jos on, ihmisen tulee elää maailmassa, jossa tuskan kokemisen vaihtoehto ja kärsimisen todennäköisyys ovat aina vaikuttavia kokemuksellisia mahdollisuuksia.<<
No, tämä on filosofiaa eikä psykologiaa, ja jos se olisi jälkimmäistä, niin jokaisen kohdan tunnetila olisi kyllä tarkistettava ihan eri lähtökohdasta käsin kuin toisesta tunnetilasta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
<<5. Onko ihanteellisuus, jumalallisuutta lähestyvä käsitystapa, toivottavaa?
Jos on, niin ihmisen on ponnisteltava ympäristössä, joka ilmentää vain suhteellista hyvyyttä ja kauneutta - olosuhteissa, jotka kannustavat tavoittelemaan lannistumatta sellaista, mikä on parempaa.<<
Tämä on jo niin humanistista, että se lähentelee kansallissosialistista, joten pitäisin pikemminkin jalat maassa.
<<6. Onko uskollisuus, omistautuminen korkean velvollisuuden täyttämiseen, toivottavaa?
Jos on, silloin ihmisen täytyy elää ympärillään mahdollisuus petturuuteen ja pakoiluun. Velvollisuudentuntoisuuden sisältämä urheus on siinä, että siihen sisältyy aina epäonnistumisen vaara.<<
Tähän vastaisin erään viisaan ajattelijan sanoin: todella ujo ei edes punastu.
<<7. Onko epäitsekkyys, itsensä unohtamisen henki, tavoiteltavaa?
Jos on, silloin ihmisen on elettävä kasvotusten sellaisen minuuden kanssa, joka karttaa tunnustusta ja kunnianosoituksia. Ihminen ei kykenisi dynaamisesti valitsemaan jumalallista elämää, ellei olisi tätä hänen minuutensa elämää, jonka hän voi hylätä. Ihminen ei pystyisi tarttumaan pelastavaan vanhurskauteen, ellei olisi olemassa potentiaalista pahaa, joka vastakohdallaan osoittaa, miten ylevää ja erilaista on hyvä.<<
Miksi ihmeessä on pakko olla jokin vertailu ja vastakohta?! En ymmärrä. Tämä kulkee liki vapaamuurariajatusta, ettei voi tuntea hyvää ellei tutustu pahaan, joka ei minun ajatuksen mukaan kyllä pidä millään tavalla paikkaansa.
<<Ihminen ei pystyisi tarttumaan pelastavaan vanhurskauteen<<
Mikä on pelastava vanhurskaus?!
<<8. Onko mielihyvä, onnellisuuden tuottama tyydytys, tavoiteltavaa?
Jos on, ihmisen tulee elää maailmassa, jossa tuskan kokemisen vaihtoehto ja kärsimisen todennäköisyys ovat aina vaikuttavia kokemuksellisia mahdollisuuksia.<<
No, tämä on filosofiaa eikä psykologiaa, ja jos se olisi jälkimmäistä, niin jokaisen kohdan tunnetila olisi kyllä tarkistettava ihan eri lähtökohdasta käsin kuin toisesta tunnetilasta.Lisään näihin omiin vastauksiini vielä - liittyen tuohon Goethenkin ajatukseen - että tällaisten kysymysten ja johtopäätösten ajattelu edellyttäisi siirtymistä pois havaitsijan roolista, jossa ihminen ei tajuaisi itse olevansa se havainnoitsija. Onko sellainen pohdinta mielekästä? Einsteinin mukaan ei ollut, ja niinpä hän kehittikin suhteellisuusteoriansa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lisään näihin omiin vastauksiini vielä - liittyen tuohon Goethenkin ajatukseen - että tällaisten kysymysten ja johtopäätösten ajattelu edellyttäisi siirtymistä pois havaitsijan roolista, jossa ihminen ei tajuaisi itse olevansa se havainnoitsija. Onko sellainen pohdinta mielekästä? Einsteinin mukaan ei ollut, ja niinpä hän kehittikin suhteellisuusteoriansa.
Missä se Stein nyt on . Gehennassa ???
- Anonyymi
Synti on vain kristillinen käsite, Jumalan tahdon vastaista toimintaa tai joskus jopa hekumallisia ajatuksia, jotka voivat johtaa tekoihin.
Synti kuuluu siis kristinuskoon. Jos joku sanoo vaikka että homoseksuaaliset teot ovat synti, niin hän ei sano oikeastaan mitään maallisessa eikä lakimielessä. Syntiä maallisen lain puitteissa ei ole. Hän toteaa vain tuon synnin kristillisessä viitekehyksessä, minkä oikeuden takaa uskonnonvapaus, mikä on perustuslaissa.
Jos hän sanoo että homoseksuaaliset teot ovat häpeä, niin tähän voi Suomen laki pystyä, jos se loukkaa jotakuta, mutta ensin tulee löytää se loukkaantuja ja häntä tulee sitten tutkia miksi tämä loukkaa häntä. Mikä omatunto siellä mahtaa sitten kolkuttaa? Jumalanko asettama omatunto?
Ihminen sanoo toisilleen lähes jatkuvasti esim. että sinun tulisi hävetä tai ihminen itse toteaa tyyliin että kyllä hävetti jne. Häpeä on tosi yleinen asia ihmisen elämässä, lähes päivittäinen.- Anonyymi
"Mikä omatunto siellä mahtaa sitten kolkuttaa? Jumalanko asettama omatunto?"
Omatunto on myös kristillinen käsite. Eli kuuluu myös kristinuskoon, minkä perustuslaki turvaa kauniisti. - Anonyymi
<<Synti on vain kristillinen käsite, Jumalan tahdon vastaista toimintaa tai joskus jopa hekumallisia ajatuksia, jotka voivat johtaa tekoihin.<<
Mitähän uskovaisista syntyy, kun he uskonasiaankin suhtautuvat hekumallisena ajatuksena?! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
<<Synti on vain kristillinen käsite, Jumalan tahdon vastaista toimintaa tai joskus jopa hekumallisia ajatuksia, jotka voivat johtaa tekoihin.<<
Mitähän uskovaisista syntyy, kun he uskonasiaankin suhtautuvat hekumallisena ajatuksena?!Syntyy lestadiuksen leeville uusia lapsia ilman kondomia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Syntyy lestadiuksen leeville uusia lapsia ilman kondomia.
Leevi vaan oli vanhaa liittoa .
Tuo on taas sitä "genitaaliteologiaa", jossa keskeisenä on ihmisen genitaalit ja niiden käyttö ja keskitytään vain niihin.
- Anonyymi
ArtoTTT
Joku viisas on joskus sanonut. että syntiä on kulkea omaa tietä, hylätä Jumalan tahdon mukainen tie ja kulkea omaa itsekkyyden tietä.- Anonyymi
Kirkon papit nykyään paljon suosittaa syntiä ihmisille ja lanseeraa ovelin vedoin syntiä ihmisiin.
Käytetään lauseita "Saat olla oma itsesi!", "Saat toteuttaa itseäsi!", "Ole vain oma itsesi!", "Sinut hyväksytään sellaisena kuin olet!", "Ole sellainen kuin olet!", ... on jo lukemattomia tokaisuja joiden kautta pyritään johdattamaan ihminen kadotukseen kirkon toimesta.
Kristinuskon mukaan ihmisen tulee muuntua niin perusteellisesti, että käytetään jopa käsitettä uudestisyntyminen. Se vanha ihminen täytyy kuolla ihan kokonaan ja uuden ihmisen tulla sen sijaan. Tässä uudessa ihmisessä ei enää asukaan se syntiiinlangennut ihminen pelkästään, vaan itse Jeesus Kristus. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kirkon papit nykyään paljon suosittaa syntiä ihmisille ja lanseeraa ovelin vedoin syntiä ihmisiin.
Käytetään lauseita "Saat olla oma itsesi!", "Saat toteuttaa itseäsi!", "Ole vain oma itsesi!", "Sinut hyväksytään sellaisena kuin olet!", "Ole sellainen kuin olet!", ... on jo lukemattomia tokaisuja joiden kautta pyritään johdattamaan ihminen kadotukseen kirkon toimesta.
Kristinuskon mukaan ihmisen tulee muuntua niin perusteellisesti, että käytetään jopa käsitettä uudestisyntyminen. Se vanha ihminen täytyy kuolla ihan kokonaan ja uuden ihmisen tulla sen sijaan. Tässä uudessa ihmisessä ei enää asukaan se syntiiinlangennut ihminen pelkästään, vaan itse Jeesus Kristus."Kristityn uskonelämä on salattu.
"Te olette kuolleet", sanoo Paavali,
"ja teidän elämänne on kätkettynä Kristuksen kanssa Jumalassa, kun Kristus, meidän elämämme ilmestyy, silloin tekin hänen kanssaan ilmestytte Kristuksessa"
Kol: 3: 3-4 - Anonyymi
Myös Jumalan Sanan varjolla voi tehdä itsekkäitä tekoja, muutella Raamatun totuutta omien mielihalujemme mukaiseksi Raamatun kirjoitetuista sanamuodoista poikkeavilla selityksillämme ja siten hylätä Herran meille kuljettavaksi antama tie korottaen itsemme toistemme yläpuolelle.
Itsekkyyttä uhkuen väittää elävämme Jumalan Tahdon mukaisesti ja suuressa viisaudessamme oikeutamme itsemme jopa torumaan lähimmäisiämme jotka yrittävät pysyä omalla polullaan... kun eivät meidän mielestämme osaa kulkea oikein.
Uskottelemme itsellemme näkevämme toisen mielen sisällön aitouden ja unohdamme nöyrtyä ymmärtämään olevamme arvostelemaamme ihmistä huonompia ihmisinä... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kristinuskon mukaan ihmisen tulee muuntua niin perusteellisesti, että käytetään jopa käsitettä uudestisyntyminen. Se vanha ihminen täytyy kuolla ihan kokonaan ja uuden ihmisen tulla sen sijaan. Tässä uudessa ihmisessä ei enää asukaan se syntiiinlangennut ihminen pelkästään, vaan itse Jeesus Kristus.Arvosteleeko tuo mainitsemasi sisäinen Jeesus Kristus lähimmäisiään siitä, että he ovat joutuneet syntymään maailmaan vallitseviin olosuhteisiin heiltä lupaa kysymättä?
Arvosteleeko Hän lähimmäisiään siitä, että eivät osaa uskoa Jeesukseen juuri samalla tavalla kuin tuo toinen haluaa kaikkien uskovan? Jokaisella on omat elämänkokemuksensa joihin toimintamme peilautuu tavalla tai toisella... siis arjessa koettuja ja opittuja asioita... arvosteleeko sinun mukaasi mainitsemasi sisäinen Jeesus siis itse meille opettamiaan asioita? - Anonyymi
Sehän saattaa hyvin olla kuten kuningas David veti naimassa naisia joista yksi oli sen sotapäällikön vaimo ......
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kristinuskon mukaan ihmisen tulee muuntua niin perusteellisesti, että käytetään jopa käsitettä uudestisyntyminen. Se vanha ihminen täytyy kuolla ihan kokonaan ja uuden ihmisen tulla sen sijaan. Tässä uudessa ihmisessä ei enää asukaan se syntiiinlangennut ihminen pelkästään, vaan itse Jeesus Kristus.Olla oma itsensä tarkoittaa että luojan luoma. Sellainen kuin luoja luo .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Kristityn uskonelämä on salattu.
"Te olette kuolleet", sanoo Paavali,
"ja teidän elämänne on kätkettynä Kristuksen kanssa Jumalassa, kun Kristus, meidän elämämme ilmestyy, silloin tekin hänen kanssaan ilmestytte Kristuksessa"
Kol: 3: 3-4Elämä . Nähkää nyt tässä kohtaa toi sana elämä. .
Anonyymi kirjoitti:
Kristinuskon mukaan ihmisen tulee muuntua niin perusteellisesti, että käytetään jopa käsitettä uudestisyntyminen. Se vanha ihminen täytyy kuolla ihan kokonaan ja uuden ihmisen tulla sen sijaan. Tässä uudessa ihmisessä ei enää asukaan se syntiiinlangennut ihminen pelkästään, vaan itse Jeesus Kristus.”…ihmisen tulee muuntua niin perusteellisesti, että käytetään jopa käsitettä uudestisyntyminen. Se vanha ihminen täytyy kuolla ihan kokonaan ja uuden ihmisen tulla sen sijaan.”
Niin, jos vähän tuotakin miettii, niin jos ei saa olla yksilöllinen – eli sellainen kuin on – niin silloinhan pitää tulla samanlaiseksi kuin muut? Toisin sanoen individualismin vastakohta on kollektiivinen.
Jos uudesti syntyminen tarkoittaa sitä, että tulee juuri sellaiseksi kuin se kollektiivi eli yhteisö haluaa sinun tulevan, niin onko se oikeasti mitään ”syntymää”?
- Anonyymi
Vuonna 2020 syntyi 46 452 lasta, ja tehdään 10 000 turvallista aborttia, eli 21,52%.
Se on murhaamista, on se syntiä? Onko se hyvä teko, kun se tehdään hyvin ja taitavasti,- Anonyymi
Eikö noi somalimaan woodoonoidat nukkeineen tee pahuutta kun kiroaa lähiöissä ihmisiä sairaiksi ....
- Anonyymi
Millainen vastuu evankeliumin julistajilla Jeesuksen seuraajina on, jos joku väittää Raamatun Sanoihin vedoten toisen ihmisen tekevän syntiä jollakin teollaan jonka seurauksena tämä surmaa itsensä tai muulla tavoin kadottaa elämänhalunsa ja viimeisellä tuomiolla selviääkin ettei kyseinen teko ollutkaan syntiä?
Riittääkö silloin perättömän väitteen esittäjän puolustukseksi: -Kun luulin tuon kohdan tarkoittavan sitä, tai kun minulle on sanottu sen olevan syntiä????- Anonyymi
Koro prosessi minkä kuvasit on sielunvihollisen työtä.
Kavahtakaa kaikkea ahneutta ja itsekkyyttä. Ja olkaa kuuliaisia Jeesuksen opetuslapsia., niin ei pääse tapahtumaan typeryyksiä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koro prosessi minkä kuvasit on sielunvihollisen työtä.
Kavahtakaa kaikkea ahneutta ja itsekkyyttä. Ja olkaa kuuliaisia Jeesuksen opetuslapsia., niin ei pääse tapahtumaan typeryyksiä."Jumalan hiljainenkin sana aukaisee taivaan ja sulkee helvetin portit": Luther.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Jumalan hiljainenkin sana aukaisee taivaan ja sulkee helvetin portit": Luther.
No, Lutherin on pakko tarkoittaa nyt Jeesuksen puhumaa taivasten valtakunnan Isä Jumalaa, koska Paavalista puhuu, että syntiopin mukaan ihminen on luonnostaan jo vihattava, eikä ole armoa ansainnut ja Paavali tahtoo meidän olevan ja tekevän vain niin, että se on ansainnut pelkän vihan eikä mitään armoa.
Ja Paavalin syntiopin mukaanhan mennään tulen liekkeihin.
Mutta on totta - jos tämän hoksaa, että on kaksi Jumalaa, niin se, eikä siirry Paavalin syntien valtakuntaan perkaamalla pois taivasten valtakunnan, niin todella sulkee helvetin portit, koska on kaksi täysin eri 'valtakuntaa'.
Jumala ei ole se joka tuomitsee ihmisen helvettiin, vaan se on Jahve Saatana. Ja Lutherin sanoin niitä syntejä laski paholainen eikä Jumala. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No, Lutherin on pakko tarkoittaa nyt Jeesuksen puhumaa taivasten valtakunnan Isä Jumalaa, koska Paavalista puhuu, että syntiopin mukaan ihminen on luonnostaan jo vihattava, eikä ole armoa ansainnut ja Paavali tahtoo meidän olevan ja tekevän vain niin, että se on ansainnut pelkän vihan eikä mitään armoa.
Mutta on totta - jos tämän hoksaa, että on kaksi Jumalaa, niin se, eikä siirry Paavalin syntien valtakuntaan perkaamalla pois taivasten valtakunnan, niin todella sulkee helvetin portit, koska on kaksi täysin eri 'valtakuntaa'.
Jumala ei ole se joka tuomitsee ihmisen helvettiin, vaan se on Jahve Saatana. Ja Lutherin sanoin niitä syntejä laski paholainen eikä Jumala."Jumalan hiljainenkin sana aukaisee taivaan ja sulkee helvetin portit": Luther.
Hyvin sanottu! Ja hiljaista se sana todella onkin, koska Paavalin syntioppi on varsin kovaäänisesti Jahvella esillä, kuten on huomattu tästä homojen vastustamisestakin. Jompi kumpi - taivas tai helvetti - mutta kahdella hevosella ei pysty samaan aikaan Jeesuksenkaan mukaan ratsastamaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvin sanottu! Ja hiljaista se sana todella onkin, koska Paavalin syntioppi on varsin kovaäänisesti Jahvella esillä, kuten on huomattu tästä homojen vastustamisestakin. Jompi kumpi - taivas tai helvetti - mutta kahdella hevosella ei pysty samaan aikaan Jeesuksenkaan mukaan ratsastamaan.Ja tähän vielä edeltä:
<<Koro prosessi minkä kuvasit on sielunvihollisen työtä.
Kavahtakaa kaikkea ahneutta ja itsekkyyttä. Ja olkaa kuuliaisia Jeesuksen opetuslapsia., niin ei pääse tapahtumaan typeryyksiä.<<
On vain helvetti tai taivas - itse valitset, että elätkö sielun vihollisen valtakunnassa. Toisaalta tämä on metkaa - Paavali itse sanoo, että Pyhä henki leikkaa sielun irti, koska se on Jumalalle vastanmielinen, ja sitten näillä Paavalin seuraajilla on tuo 'sielunvihollinen'.
Tilanne on sama kuin edellä olevissa kysymyksissä - kun olet narsisti pistät itsesi havainnoitsijan roolista ulkopuolelle muka hurskastelemaan. - Anonyymi
<<Millainen vastuu evankeliumin julistajilla Jeesuksen seuraajina on, jos joku väittää Raamatun Sanoihin vedoten toisen ihmisen tekevän syntiä jollakin teollaan jonka seurauksena tämä surmaa itsensä tai muulla tavoin kadottaa elämänhalunsa ja viimeisellä tuomiolla selviääkin ettei kyseinen teko ollutkaan syntiä?
Riittääkö silloin perättömän väitteen esittäjän puolustukseksi: -Kun luulin tuon kohdan tarkoittavan sitä, tai kun minulle on sanottu sen olevan syntiä????<<
Ei näillä Jahven kulttilaisilla syntioppeineen ole mitään vastuuta mistään, he ovat narsisteja, ja kyseessä siis on Paavalin oma evankeliumi, ei Jeesuksesta kertova, vaikka he muistavat Jeesuksen nimeä kyllä käyttää hyväkseen. Olen varma, ettei niin huonosti pysty Raamattua edes lukemaan, etteikö tietäisi sen kahta oppia, ja he ovat valinneet jo tuon helvetin tulen itselleen, niin eivät he edes puolustaudu: eivät he kuvittelekaan tekevänsä oikein mutta kuvittelevat olevansa Jahvelle mieliksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
<<Millainen vastuu evankeliumin julistajilla Jeesuksen seuraajina on, jos joku väittää Raamatun Sanoihin vedoten toisen ihmisen tekevän syntiä jollakin teollaan jonka seurauksena tämä surmaa itsensä tai muulla tavoin kadottaa elämänhalunsa ja viimeisellä tuomiolla selviääkin ettei kyseinen teko ollutkaan syntiä?
Riittääkö silloin perättömän väitteen esittäjän puolustukseksi: -Kun luulin tuon kohdan tarkoittavan sitä, tai kun minulle on sanottu sen olevan syntiä????<<
Ei näillä Jahven kulttilaisilla syntioppeineen ole mitään vastuuta mistään, he ovat narsisteja, ja kyseessä siis on Paavalin oma evankeliumi, ei Jeesuksesta kertova, vaikka he muistavat Jeesuksen nimeä kyllä käyttää hyväkseen. Olen varma, ettei niin huonosti pysty Raamattua edes lukemaan, etteikö tietäisi sen kahta oppia, ja he ovat valinneet jo tuon helvetin tulen itselleen, niin eivät he edes puolustaudu: eivät he kuvittelekaan tekevänsä oikein mutta kuvittelevat olevansa Jahvelle mieliksi.Paavali julistaa Jumalan vamistamaa pelastusta Jeesuksesta Kristuksesta joka kantoi ristillä kaikki maailman synnit. Se on Jumalan sovitusteko, jonka uskossa otetaan vastaan, se aukaisee taivaan, ja johdattaa uskon seurauksena oikealle tielle, Jeesuksen valmistamalle totuuden ja elämän tielle, niille jotka tahtoo uskoa. He myös kuulevat oikean Paimenen äänen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumala ei ole se joka tuomitsee ihmisen helvettiin, vaan se on Jahve Saatana. Ja Lutherin sanoin niitä syntejä laski paholainen eikä Jumala.Koska saatana on synti me sanomme kun voi saatana.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvin sanottu! Ja hiljaista se sana todella onkin, koska Paavalin syntioppi on varsin kovaäänisesti Jahvella esillä, kuten on huomattu tästä homojen vastustamisestakin. Jompi kumpi - taivas tai helvetti - mutta kahdella hevosella ei pysty samaan aikaan Jeesuksenkaan mukaan ratsastamaan.Ei se nyt kyllä mikään Paavalin oppi ole mutta ......Jeesus sanoi juutalaisille , te kuolette synteihinne .
Synti lienee hengellistä sokeutta.
- Anonyymi
Hengellinen sokeus on se kun kieltää Jumalan pojan ristiin naulittuna .
Synnin määritelmä lähtee ajatuksesta, että kaikki Jumalan tahdon vastainen on syntiä. Synti on väärin. Oikeaa on kaikki se, mikä on Jumalan tahdon mukaista.
Maallisen ja kristillisen moraalin yksi ero on, että maallinen moraali muuttuu oikeastaan jatkuvasti. Maalliset ihmiset määrittelevät itse oman moraalinsa. Koska moraaliin liittyy ajatus, että se velvoittaa kaikkia, maallinen moraali ei tavallaan edes ole moraali ollenkaan.
Kristillinen moraali on muuttumaton, koska se perustuu Jumalan tahtoon, joka on ikuinen. Kristityn velvollisuus on mukautua Jumalan tahtoon. Kristitty ei siis lähde muuttelemaan Raamatun sanaa ja Jumalan moraalia omia käsityksiään vastaaviksi. Tässä mielessä maallinen ja kristillinen moraali ovat toistensa vastakohtia.
Mielestäni kristillinen moraali on paljon parempi kuin maallinen moraali.
Tämä on iso ja monimutkainen kysymys, mutta tuossa nyt jotain perusasioita.”Maalliset ihmiset määrittelevät itse oman moraalinsa. Koska moraaliin liittyy ajatus, että se velvoittaa kaikkia, maallinen moraali ei tavallaan edes ole moraali ollenkaan.”
”Kristityn velvollisuus on mukautua Jumalan tahtoon. Kristitty ei siis lähde muuttelemaan Raamatun sanaa ja Jumalan moraalia omia käsityksiään vastaaviksi.”
Sinulla on erikoinen käsitys moraalista. Se on yksikertaisesti sitä, että se on käsityksiä siitä, mikä on oikein ja mikä väärin, mikä hyvää ja mikä pahaa.
Ihmiset ovat kaikkina aikoina, riippumatta uskonnosta, luoneet kulttuureja ja näin myös osa moraalisäännöistä on jatkuvasti muuttunut. Sen näkee jo siitä, kun Raamattua lukee, miten siellä sallitaan moraalin suhteen paljon sellaista, mitä nykyaikana ei hyväksytä.
Moraalia löytyy eläimistäkin, sillä esim. altruismi on eräs moraalin perusta. Eli kyky vastavuoroisuuteen ja empatiaan. Ellei näitä ominaisuuksia ole, ryhmässä eläminen käy mahdottomaksi.
Ihmisellä on myös näitä ominaisuuksia ihan perinnöllisesti. Sitten niitä opitaan lisää aina sen mukaan, millaisessa yhteisössä elää.
Hengelliset moraalisäännökset ovat aivan vastaavasti kehittyneet ajan myötä. Se taas ei ole mitään moraalia, miten Raamatun tekstejä tulkitsee, vaan aivan jotain muuta opittua asiaa.
Sellainen moraali, joka on ulkopäin ohjattua ja kontrolloitua, on kehittymätöntä. Kun moraali tulee sisältäpäin, eikä siihen tarvita kenenkään kontrollia, se on silloin kehittynyttä. Näin ihminen toimii ilman rangaistuksen pelkoa, omaehtoisesti silloinkin, kun ketään ei ole näkyvillä tai paljastumista.mummomuori kirjoitti:
”Maalliset ihmiset määrittelevät itse oman moraalinsa. Koska moraaliin liittyy ajatus, että se velvoittaa kaikkia, maallinen moraali ei tavallaan edes ole moraali ollenkaan.”
”Kristityn velvollisuus on mukautua Jumalan tahtoon. Kristitty ei siis lähde muuttelemaan Raamatun sanaa ja Jumalan moraalia omia käsityksiään vastaaviksi.”
Sinulla on erikoinen käsitys moraalista. Se on yksikertaisesti sitä, että se on käsityksiä siitä, mikä on oikein ja mikä väärin, mikä hyvää ja mikä pahaa.
Ihmiset ovat kaikkina aikoina, riippumatta uskonnosta, luoneet kulttuureja ja näin myös osa moraalisäännöistä on jatkuvasti muuttunut. Sen näkee jo siitä, kun Raamattua lukee, miten siellä sallitaan moraalin suhteen paljon sellaista, mitä nykyaikana ei hyväksytä.
Moraalia löytyy eläimistäkin, sillä esim. altruismi on eräs moraalin perusta. Eli kyky vastavuoroisuuteen ja empatiaan. Ellei näitä ominaisuuksia ole, ryhmässä eläminen käy mahdottomaksi.
Ihmisellä on myös näitä ominaisuuksia ihan perinnöllisesti. Sitten niitä opitaan lisää aina sen mukaan, millaisessa yhteisössä elää.
Hengelliset moraalisäännökset ovat aivan vastaavasti kehittyneet ajan myötä. Se taas ei ole mitään moraalia, miten Raamatun tekstejä tulkitsee, vaan aivan jotain muuta opittua asiaa.
Sellainen moraali, joka on ulkopäin ohjattua ja kontrolloitua, on kehittymätöntä. Kun moraali tulee sisältäpäin, eikä siihen tarvita kenenkään kontrollia, se on silloin kehittynyttä. Näin ihminen toimii ilman rangaistuksen pelkoa, omaehtoisesti silloinkin, kun ketään ei ole näkyvillä tai paljastumista."Ihmiset ovat kaikkina aikoina, riippumatta uskonnosta, luoneet kulttuureja ja näin myös osa moraalisäännöistä on jatkuvasti muuttunut. Sen näkee jo siitä, kun Raamattua lukee, miten siellä sallitaan moraalin suhteen paljon sellaista, mitä nykyaikana ei hyväksytä."
Kiitos kommentistasi. On totta, että jotkut ihmiset ajattelevat moraalista eri tavalla, kuin mitä Raamatun mukaan pitäisi. Mutta eihän siinä Raamattu ole muuttunut, vaan ne ihmiset. Usein he eivät edes lue Raamattua. Ja mikä pahinta, he haluavat jopa muuttaa Raamattua ja kieltävät sen selvät opetukset.
Minulle Raamattu kelpaa sellaisena kuin se on annettu. Ja olen 100% valmis kieltämään ja hyväksymään kaiken mitä Raamatussa sanotaan perinteisen kristinopin mukaisesti ja julistamaan: " Näin pitää kaikkien tehdä!" Siis ainakin suhteessa "toisiin" ihmisiin. Minun on joskus hankala soveltaa tätä itseeni, mutta siitä huolimatta Raamatun käskyjä ja kieltoja täytyy pitää esillä julkisesti ilman vääristelyä. Eihän tästä muuten mitään tule.
- Anonyymi
Epäonnistuneet juuri turvautuu Jeesukseen ja Hänen lunastus työhön, täydelliset on valinneet toisen valinnan.
- Anonyymi
Lestat jotka laittaa Jeesuksen uskoisia saatanalle ei voi pitää kristittyinä ollenkaan . Jeesus on vapauttanut lain kirouksesta kristityt joita te kiroatte .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lestat jotka laittaa Jeesuksen uskoisia saatanalle ei voi pitää kristittyinä ollenkaan . Jeesus on vapauttanut lain kirouksesta kristityt joita te kiroatte .
Voi teitä te Saddukeukset kun te luotatte tämä maailman tomuun ja turhuuteen.
- Anonyymi
Lestadiolaisille ja hellareilla on luettelot synneistä kuten TV ja rytmimusiikkia on syntiä
Mutta Raamatun vanhan testamentin synnit on juutalaisten ongelmat . Kristityt pysyy uudessa testamentissa . Uuden testamentin synti on se kun kieltää Pojan Jeesuksen ja pilkkaa armon henkeä ja pitää halpana .......sen uhrin minkä Jeesuksen antoi .- Anonyymi
Ja taas menee uskovaisella Raamatun luku pieleen ja itse uskontokin.
Jos puhutaan synnistä, se on Jahven valtakunta VT:stä eikä Jeesuksen taivasten valtakunta UT:ssa. Ja näille - kuten sinullekin - Jeesus on verellään uusi liitto Jahven kanssa VT:iin.
Ja jos taas ei uhrata Jeesusta teurastettuna lampaan, ei tehdä liittoa Jahven kanssa, eikä olla synnin valtakunnassa, vaan ollaan UT:ssa, ja Jumalana ei ole Jahve, vaan taivasten valtakunnan Isä Jumala, niin sitten se on taivasten valtakunta meissä ja meidän ympärillämme, eikä synnin valtakunta.
Se ei toimi, että nyppii rusinat pullasta - on valittava Jeesuksen opetus tai Paavalin opetus. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja taas menee uskovaisella Raamatun luku pieleen ja itse uskontokin.
Jos puhutaan synnistä, se on Jahven valtakunta VT:stä eikä Jeesuksen taivasten valtakunta UT:ssa. Ja näille - kuten sinullekin - Jeesus on verellään uusi liitto Jahven kanssa VT:iin.
Ja jos taas ei uhrata Jeesusta teurastettuna lampaan, ei tehdä liittoa Jahven kanssa, eikä olla synnin valtakunnassa, vaan ollaan UT:ssa, ja Jumalana ei ole Jahve, vaan taivasten valtakunnan Isä Jumala, niin sitten se on taivasten valtakunta meissä ja meidän ympärillämme, eikä synnin valtakunta.
Se ei toimi, että nyppii rusinat pullasta - on valittava Jeesuksen opetus tai Paavalin opetus.Kevät toi, kevät toi muurarin, kevät toi, kevät toi maalarin, kevät toi, kevät toi rakennukselle hanslankarin ja rannoille hampparin.
- Anonyymi
Kännis käy synteesistä kyllä. https://youtu.be/NasvcTz_uMo
- Anonyymi
Edeltä: <<Jumalan laki on Hänen käskynsä.<<
Kun teillä ovat menneet Jumala ja Saatana sekaisin, niin te noudatattekin Saatanan lakia. ”…niin vastaukseksi annetaan joitakin epämääräisiä selityksiä tai ryhdytään vetoamaan Raamatussa oleviin Mooseksen lain käsitteisiin, ja lopulta uskovaiset ovat itsekin solmussa koko syntikäsitteen kanssa.”
Aivan ja se johtuu siitä, että käsite on kavennettu koskemaan milloin mitäkin, aina tulkitsijan mukaan. Raamatussa synti esiintyy monivivahteisempana, jos alkuperäisen kielen mukaan niitä tarkastellaan. Esimerkiksi;
Kreikan kielen sana ”anomia” tarkoittaa lain rikkomista.
”Ofeilima” merkitsee velkaa laiminlyömisestä, väärämielisyydestä, sopimuksen rikkomisesta tms.
"Hamartia" Ohiampuminen tai osumattomuus, kun epäonnistutaan tarkoittamalla hyvää, mutta sitten huomataan, että tehdäänkin pahaa.
”Agnoema” tarkoittaa liukastumista, kompastumista, vahingossa tehtyä pahaa yms.
”Parakon” tarkoittaa tottelemattomuutta, mutta viittaa myös väärin kuulemiseen.
”Parabasis” viittaa lain rikkomiseen kiertämällä oikea.
Sanalla ”asebeia” sitten tarkoitetaan aktiivista toimintaa Jumalaa vastaan.
Hamartia on ehkä useimmiten Raamatussa ilmaistu synti.
Mooseksen lait sen sijaan ovat monimutkaisempia. Käskyjä on 6013 ja ne jakaantuvat siviili- tai rikosoikeudellisiin ja hengellisiin elämänohjeisiin, käyttäytymissääntöihin sekä säännöksiin miten uskonnollisia riittejä on tehtävä – puhtaus ja ruokasäännökset kuuluvat näihin.
Kristinuskossa lähdetään siitä, että Jeesus antoi niin täydellisen uhrin, ettei näitä enää tarvinnut kaikkia noudattaa. Esimerkiksi uhraaminen, ruokajutut ja peseytymisääntöjä tai ympärileikkauksia ei enää vaadittu.
Jeesus tiivisti kaikki kaksoiskäskyynsä, jonka alaisia kaikki muut lait ovat.
Tästä onkin sitten seurannut melkoinen määrä eri tulkintoja siitä, mitä kaikkea Mooseksen laista otetaan tai sovelletaan ja millä perusteella. Eri kirkkokunnat sekä liikkeet ovat ottaneet jokainen omia painotuksiaan.
Yleisesti käytetään tulkintaa, että kaikki mikä rikkoo Jumalaa vastaan, on syntiä – ja tämä on jo niin laveaa, että siitä voi tehdä millaisia tulkintoja tahansa. Etenkin fundamentalisteilla on käsitys, että vain he tietävät tarkkaan sen, mikä on Jumalan tahto eli mitä painetussa tekstissä on – muilla käsitykset ovat enemmän alkuperäiseen tekstiin nojautuvia ja käsitys Jumalasta on laajempi, joten Häntä ei voi pelkästään pitää painettuna tekstinä.- Anonyymi
<<Kristinuskossa lähdetään siitä, että Jeesus antoi niin täydellisen uhrin, ettei näitä enää tarvinnut kaikkia noudattaa.<<
Tähän juttuun ei tarvita mitään helvetin pitkiä selityksiä: se on juuri kuten Luther on sanonut, kun koko uskonnossa ei ole mitään armoa, siinä mennään helvettiin joka tapauksessa Paavalin sanoin, niin on ihan ykshailee mitä tekee vaikka tekisi syntiä aamusta iltaan, niin sitä ei merkitä tilille. Jeesus ei antanut mitään uhria edes Raamatun mukaan, vaan hänet määrättiin surmattavaksi, koska houkutteli toisen Jumalan luokse ja kuolemaan tuomittiin jumalanpilksta tästä syystä. Anonyymi kirjoitti:
<<Kristinuskossa lähdetään siitä, että Jeesus antoi niin täydellisen uhrin, ettei näitä enää tarvinnut kaikkia noudattaa.<<
Tähän juttuun ei tarvita mitään helvetin pitkiä selityksiä: se on juuri kuten Luther on sanonut, kun koko uskonnossa ei ole mitään armoa, siinä mennään helvettiin joka tapauksessa Paavalin sanoin, niin on ihan ykshailee mitä tekee vaikka tekisi syntiä aamusta iltaan, niin sitä ei merkitä tilille. Jeesus ei antanut mitään uhria edes Raamatun mukaan, vaan hänet määrättiin surmattavaksi, koska houkutteli toisen Jumalan luokse ja kuolemaan tuomittiin jumalanpilksta tästä syystä.Tuo oli tähän synti asiaan vain täydennystä, ja sinun omintakeiset mielenliikkeet ovat siten aivan oma juttunsa.
Kyllä vain synti käsitteenä vaatii melkoisesti selityksiä, koska siitä on niin erilaisia selityksiä.
- Anonyymi
Kun me uskomme, että meidän syntiemme tähden Jeesuksen oma ehtoisesti otti päällensä ja kantoi ristille, niin meillä ei ole enää halua tehdä syntiä. Se on Jumalan voima. Se uudistaa elämän, luo uudeksi.
Jeesus kuoli ristillä arvottoman syntisen edestä. Uskotko sen?
Epäusko on synti.
Muistakaa Luojan ja luodun välillä on ontologinen kuilu. Sinä yksin vain olet Pyhä.
Kaikki on Jumalan työtä. "Ilman minua te ette voi tehdä mitään": Jeesus.- Anonyymi
<<Muistakaa Luojan ja luodun välillä on ontologinen kuilu.<<
Mikä ihmeen kuilu?! Varmasti onkin Jahve-saatanaan, mutta Jeesuksen ja tieteen mukaan, missä Jumalaa kutsutaan 'ylimaalliseksi älyksi', se on juuri niin lähellä kuin Jeesus opettikin: on sisäisesti meissä. Joka solua ja joka atominydintä myöten ja luo sitä kautta kohtalomme sekä syyn ja seurauksen. - Anonyymi
<<Kun me uskomme, että meidän syntiemme tähden Jeesuksen oma ehtoisesti otti päällensä ja kantoi ristille, niin meillä ei ole enää halua tehdä syntiä.<<
Teidän uskovaisten Raamattuun perustuvassa logiikassa on Saatanan mentävä aukko. - Anonyymi
Ja lopeta HERJAAMASTA JEESUSTA tässä hänen ristiinkiroamisuskonnossasi teurastettuna tosi Jumalana! Luoja, että te olette röyhkeitä ja härskejä!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja lopeta HERJAAMASTA JEESUSTA tässä hänen ristiinkiroamisuskonnossasi teurastettuna tosi Jumalana! Luoja, että te olette röyhkeitä ja härskejä!
Ja tämä sitten tarkoittaa näitä uskovaisia, jotka osaavat vetää aina jumalan teurastususkontoonsa viimeisenä Jeesuksen nimen ikään kuin vakuutena heidän muka oikeassa olemisestaan, jolla Jeesuksella ei ole heidän uskonnossaan mikään muuta tekemistä kuin uhrin osa tosi Jumalana.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
<<Kun me uskomme, että meidän syntiemme tähden Jeesuksen oma ehtoisesti otti päällensä ja kantoi ristille, niin meillä ei ole enää halua tehdä syntiä.<<
Teidän uskovaisten Raamattuun perustuvassa logiikassa on Saatanan mentävä aukko.<<Kun me uskomme, että meidän syntiemme tähden Jeesuksen oma ehtoisesti otti päällensä ja kantoi ristille, niin meillä ei ole enää halua tehdä syntiä.<<
joka todella uskoo, ei sitten varmaan halua tehdä syntiä, kyllä jämpti on niin! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
joka todella uskoo, ei sitten varmaan halua tehdä syntiä, kyllä jämpti on niin!Tosi vaikea kyllä olla tekemättä, kun vaihtoivat taivasten valtakunnan synnin valtakunnaksi ja Paavalikin opastaa, että nyt saa palvella lihalla synninlakia, kun tekee sitä pahaa mitä vihaa, mutta sitä merkata edes tilille, koska ovat jo menossa muutenkin helvettiin. Etsi uskovainen, joka ei ole läpeensä syntinen tämän valtakunnan vaihdon jälkeen.
- Anonyymi
tieteen mukaan, missä Jumalaa kutsutaan 'ylimaalliseksi älyksi', se on juuri niin lähellä kuin Jeesus opettikin: on sisäisesti meissä. (Oletko niin pyhä että kävelet vetten päällä?).
Saatana nostanut itsensä jumalaksi, monikossa, syntiset perkeleet.
9:41 Jeesus sanoi heille: "Jos te olisitte sokeat, ei teillä olisi syntiä; mutta nyt te sanotte: 'Me näemme'; sentähden teidän syntinne pysyy." (Jumala ei hyväksy yhtään syntiä).
Ainoastaan Kristuksen työ meidän edestämme, ainoastaan sen Jumala hyväksyy.
Ainostaan Jeesuksen veri puhdistaa taivaskelpoiseksi, synnit anteeksi. Vanhurskas on elävä uskosta.- Anonyymi
<<9:41 Jeesus sanoi heille: "Jos te olisitte sokeat, ei teillä olisi syntiä; mutta nyt te sanotte: 'Me näemme'; sentähden teidän syntinne pysyy." (Jumala ei hyväksy yhtään syntiä).<<
Ei ihan tuo loppupäätelmä logiikka pitänyt, kun sokeakin oli teitä synnittömämpi. Mutta näitä on helppoa synnin silmin lukea omaksi edukseen SYNTI PYSYY SEN TÄHDEN KUN TE LUULETTE NÄKEVÄNNE, ETTEKÄ EPÄILE OMAA NÄKÖKYKYÄNNE. Jeesus ei opettanut mitään synnistä.
Jos ette olisi niin hurskaan varmoja omasta näkökyvystänne, voisitte jopa nähdä oikein. Sokea on - ei-uskovainen, johon koko oppi ei liity, niin eihän hän ole tähän paholaisen verkkoon edes sotkeutunut, vaan te olette, luulette näkevänne ja olettekin ne joissa SYNTI PYSYY. - Anonyymi
<<Ainoastaan Kristuksen työ meidän edestämme, ainoastaan sen Jumala hyväksyy.<<
Aivan varmasti Jahve saatana, joka määräsi ihmeidentekijän tapettavaksi ja Paavali loi teille tosi Jumalasta (Kristus) uhrikultin, että pääsette sinne palavanpensaanjumalanne luokse. Äläkä yhtään vaan horju tieltä - teidän Jumalallenne niin sielu kuin järki kuin älykin Raamatun mukaan olivat tosi vastenmielisiä.
- Anonyymi
Jeesus opettikin: on sisäisesti meissä. Joka solua ja joka atominydintä myöten ja luo sitä kautta kohtalomme sekä syyn ja seurauksen?
(jos on uskossa yhteys Jeesuksen ristin sovitustyöhön, ilman verta ei ole sovitusta).
Teurastettu Karitsa pystyy muuttamaan deterministinen seurauksen ja syyn logiikan. Minulla on kaikki valta taivaan ja maan päällä.
Omassa voimassamme emme ole mitään Jumalan edessä, vain Kristus yksin kelpaa Jumalalle.
Sovittakaa ajatuksiinne, niin taivas avautuu.- Anonyymi
Olen täysin varma, että te olette oikeassa, ja kunnioitukseksi teidän Jumalaanne kohtaan teidät tullaan jo ensi vuodesta alkaen ristiinnaulaamaan muidenkin ihmisten sovituksen tähden, ja kaikki me ryhdymme syömään teitä teurastettuina uhrilampaina ja juomaan teidän pyhää vertanne. Onnea valinnallesi!
- Anonyymi
Jeesus opettikin: on sisäisesti meissä. Vai että ootte jo jumalia??
Vastatkaa sitten tähän: Job: 38:4 Missä olit silloin, kun minä maan perustin? Ilmoita se, jos ymmärryksesi riittää. 38:5 Kuka on määrännyt sen mitat - tottapa sen tiedät - tahi kuka on vetänyt mittanuoran sen ylitse?- Anonyymi
Tämä VT:n jutut kuuluvat Jahven kulttilaisille. Totta kai Jeesus oli oikeassa sanoessaan, että taivasten valtakunta on meissä ja meidän ympärillämme ja Jumalan valtakunta sisäisesti meissä. Löytyy Raamatusta.
Ja se tarkoittaa toimintaa, mekanismia, jolla meidän elämämme toimii, ja juuri näin sen sanoo myös tiede tänä päivänä atominytimien reagoinnin kautta, mutta kutsuu taivasten valtakuntaa suureksi, älylliseksi tietoisuuden yhtenäiskentäksi.
Tämä löytyy, kun mennään tieteellisessä tutkimuksissa aina vain pienempiin ja pienempiin hiukkasiin atominytimien kautta, ja siellä olemmekin kiinni suuressa tietoisuuden yhtenäiskentässä ja yhteydessä kaiken sen kanssa mikä atomeista muodostuu, ja siellä on myös kaikkien voimien (älyllinen) alkulähde.
Emme ole mitään 'irrallisia objekteja' vailla mitään yhteyttä toisiin elollisiin (tai elottomiksikin ajateltuihin, jotka muodostuvat atomeista) entiteetteihin tieteen mukaan, vaan m-u-o-d-o-s-t-u-m-m-e yhdestä ja samasta suuresta älyllisestä tietoisuuden yhtenäiskentästä.
Siis Jeesuksen sanoin: taivasten valtakunnasta, joka on meissä ja meidän ympärillämme. - Anonyymi
Kokeile saada sopimaan näihin:
<Tutkimus vahvistaa: maailmankaikkeus on hologrammi
12.12.2013
Japanilaisfyysikot ovat saaneet vakuuttavia todisteita maailmankaikkeuden dualistisesta luonteesta.<<
https://www.tekniikkatalous.fi/uutiset/tutkimus-vahvistaa-maailmankaikkeus-on-hologrammi/d6524d73-267c-34bb-9b55-255a68248c21
Ja sitten tähän:
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2012/12/11/enta-jos-sina-olet-simulaatio
On aika luopua jumala -käsitteestä VT: Saatana Jahvena ihan yhtälailla kuin käsityksestä valkopartaisesta, vanhasta herrasta, joka istuu pilvien päällä. Vain Jeesuksen opetukset natsaavat tieteeseen. - Anonyymi
Minulla ei ole mitään tekemistä uskovaisten kanssa, kun sanoin tuon Jeesuksen opetuksen, että Jumalan valtakunta on sisäisesti meissä.
Mikä tässä on niin vaikea ymmärtää, että jos uskovaiset julistavat tosi Jumalaa ristille kirottuna ja elävänsä saatanan valtakunnassa, niin heillä ei ole MITÄÄN TEKEMISTÄ SEN KANSSA, JOS JEESUS ON SANONUT JUMALAN VALTAKUNNAN OLEVAN SISÄISESTI MEISSÄ.
Heillä se on Saatanan valtakunta läpeensä syntisinä, jota he hurskaasti mainostavatkin vielä, ja Saatanaa he tietysti palvovatkin kun käyttävät tosi Jumalaa uhrina.
MIKÄ JUKOLAVITA TEIDÄN AIVOJA VAIVAA, JOS NÄIN YKSINKERTAINEN LOGIIKKA EI MENE PERILLE?! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulla ei ole mitään tekemistä uskovaisten kanssa, kun sanoin tuon Jeesuksen opetuksen, että Jumalan valtakunta on sisäisesti meissä.
Mikä tässä on niin vaikea ymmärtää, että jos uskovaiset julistavat tosi Jumalaa ristille kirottuna ja elävänsä saatanan valtakunnassa, niin heillä ei ole MITÄÄN TEKEMISTÄ SEN KANSSA, JOS JEESUS ON SANONUT JUMALAN VALTAKUNNAN OLEVAN SISÄISESTI MEISSÄ.
Heillä se on Saatanan valtakunta läpeensä syntisinä, jota he hurskaasti mainostavatkin vielä, ja Saatanaa he tietysti palvovatkin kun käyttävät tosi Jumalaa uhrina.
MIKÄ JUKOLAVITA TEIDÄN AIVOJA VAIVAA, JOS NÄIN YKSINKERTAINEN LOGIIKKA EI MENE PERILLE?!Rakkaus ei ole logiikkaa ei mekaniikkaa, se on henkeä, ei kirjainta, siksi Jeesuksen sovitustyö on järjen tuolla puolen.
Jos pelastus olisi systeemi piru oli siellä aikoja sitten herrana.
Onhan kirjoitettu: "Minä hävitän viisasten viisauden, ja ymmärtäväisten ymmärryksen minä teen mitättömäksi."
ja vielä: "Herra tuntee viisasten ajatukset, hän tietää ne turhiksi." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
MIKÄ JUKOLAVITA TEIDÄN AIVOJA VAIVAA, JOS NÄIN YKSINKERTAINEN LOGIIKKA EI MENE PERILLE?!Saatananpalvojathan uhrinsa syövät, kannibalismi (ehtoollinen) liittyy juuri siihen, että saadaan tuo uhrin voima - tässä tapauksessa kuvitellun jumalan voima. Kun teillä olisi edes muutama aivosolu, niin te kuulisitte näiden puheen.
Tässä uskovainen sen jälleen sanoo:
<<....jos on uskossa yhteys Jeesuksen ristin sovitustyöhön, ilman verta ei ole sovitusta.
Teurastettu Karitsa (minun lisäys: ihmisuhri jumalana sic!) pystyy muuttamaan deterministinen seurauksen ja syyn logiikan. Minulla on kaikki valta taivaan ja maan päällä.
Omassa voimassamme emme ole mitään Jumalan edessä, vain Kristus yksin kelpaa Jumalalle.<<
Tämähän on niin sairasta ajattelua kuin maailmassa voi edes olla, ja nimenomaan liittyy tuohon saatananpalvonnan kannibalistiseen ideaan saada uhrin voima. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saatananpalvojathan uhrinsa syövät, kannibalismi (ehtoollinen) liittyy juuri siihen, että saadaan tuo uhrin voima - tässä tapauksessa kuvitellun jumalan voima. Kun teillä olisi edes muutama aivosolu, niin te kuulisitte näiden puheen.
Tässä uskovainen sen jälleen sanoo:
<<....jos on uskossa yhteys Jeesuksen ristin sovitustyöhön, ilman verta ei ole sovitusta.
Teurastettu Karitsa (minun lisäys: ihmisuhri jumalana sic!) pystyy muuttamaan deterministinen seurauksen ja syyn logiikan. Minulla on kaikki valta taivaan ja maan päällä.
Omassa voimassamme emme ole mitään Jumalan edessä, vain Kristus yksin kelpaa Jumalalle.<<
Tämähän on niin sairasta ajattelua kuin maailmassa voi edes olla, ja nimenomaan liittyy tuohon saatananpalvonnan kannibalistiseen ideaan saada uhrin voima.Myös asteekki-intiaanit harrastivat tätä - uhreista tehtiin ensin jumalia ja sitten heidät uhrattiin ja syötiin tuon voiman saamiseksi. Muutkin uskonnon rituaalit ovat lähellä intiaanien rituaaleja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Myös asteekki-intiaanit harrastivat tätä - uhreista tehtiin ensin jumalia ja sitten heidät uhrattiin ja syötiin tuon voiman saamiseksi. Muutkin uskonnon rituaalit ovat lähellä intiaanien rituaaleja.
Mä väsyn ennen kaikkea ateisteihin, kun heiltä puuttuu kokonaan ymmärryskyky tästä uskovaisten pelikentän kääntämisestä, joka on aivan selkeää kannibalismia ja uhrikulttia, vaan hekin höpöttävät koko ajan Jumalasta, joksi uskovaitset saatanaansa tässä nimittävät, eivätkä käytä yhtään logiikkaa tai aivojansa tämän asian todelliseen ajattelemiseen.
<<Asteekkien luomismyytit kertoivat jumalista, jotka olivat uhranneet itsensä luodakseen maailman ja auringon, sekä verensä luodakseen ihmisen. Ihmiskunta oli siksi suuressa kiitollisuudenvelassa jumalille. Velka maksettiin uhraamalla suuret määrät ihmisverta – joko valuttamalla omaa verta tai surmaamalla ihmisuhreja.[40]
Omaa verta uhrattiin yleisimmin lävistämällä korvalehti agaaven piikillä. Kaikki asteekit harjoittivat tapaa ainakin joskus, yleensä hedelmällisyyden toivossa. Papit valuttivat vertaan joka ilta rituaaleissaan.[40]
Uhrit muutettiin erilaisten rituaalien avulla jumalien ruumiillistumiksi (ixiptla), joiden kuolema toisti mytologioiden jumalien kuoleman. Silminnäkijäkuvausten mukaan ixiptloina kohdellut uhrit astelivatkin uhrikivelleen ylpeinä.[61]<<
https://fi.wikipedia.org/wiki/Asteekit
Kuka uskoisi, että eletään vuotta 2021, kun tämä sama veri edelleen lentää uutena liittona saatanan kanssa uskovaisilla uhrinsa syöntinä, joka oli muutettu ensin jumaluudeksi ja sitten teurastettu lampaana. Voi hyvä luoja tätä maailmaa ja ihmisten aivotoimintaa! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mä väsyn ennen kaikkea ateisteihin, kun heiltä puuttuu kokonaan ymmärryskyky tästä uskovaisten pelikentän kääntämisestä, joka on aivan selkeää kannibalismia ja uhrikulttia, vaan hekin höpöttävät koko ajan Jumalasta, joksi uskovaitset saatanaansa tässä nimittävät, eivätkä käytä yhtään logiikkaa tai aivojansa tämän asian todelliseen ajattelemiseen.
<<Asteekkien luomismyytit kertoivat jumalista, jotka olivat uhranneet itsensä luodakseen maailman ja auringon, sekä verensä luodakseen ihmisen. Ihmiskunta oli siksi suuressa kiitollisuudenvelassa jumalille. Velka maksettiin uhraamalla suuret määrät ihmisverta – joko valuttamalla omaa verta tai surmaamalla ihmisuhreja.[40]
Omaa verta uhrattiin yleisimmin lävistämällä korvalehti agaaven piikillä. Kaikki asteekit harjoittivat tapaa ainakin joskus, yleensä hedelmällisyyden toivossa. Papit valuttivat vertaan joka ilta rituaaleissaan.[40]
Uhrit muutettiin erilaisten rituaalien avulla jumalien ruumiillistumiksi (ixiptla), joiden kuolema toisti mytologioiden jumalien kuoleman. Silminnäkijäkuvausten mukaan ixiptloina kohdellut uhrit astelivatkin uhrikivelleen ylpeinä.[61]<<
Kuka uskoisi, että eletään vuotta 2021, kun tämä sama veri edelleen lentää uutena liittona saatanan kanssa uskovaisilla uhrinsa syöntinä, joka oli muutettu ensin jumaluudeksi ja sitten teurastettu lampaana. Voi hyvä luoja tätä maailmaa ja ihmisten aivotoimintaa!Ja juuri TÄTÄ JEESUS VASTUSTI JOUTUESSAAN TÄMÄN SAMAN KULTIN UHRIKSI Raamatun mukaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuka uskoisi, että eletään vuotta 2021, kun tämä sama veri edelleen lentää uutena liittona saatanan kanssa uskovaisilla uhrinsa syöntinä, joka oli muutettu ensin jumaluudeksi ja sitten teurastettu lampaana. Voi hyvä luoja tätä maailmaa ja ihmisten aivotoimintaa!Kielenkäyttö on saatanan sotua, se paljastaa kuka sielua hallitsee, sen sekoittaa. Vailla mitään ymmärrysta empatiasta ja korkeammasta tajunnasta.
Hyvä ettei haise? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kielenkäyttö on saatanan sotua, se paljastaa kuka sielua hallitsee, sen sekoittaa. Vailla mitään ymmärrysta empatiasta ja korkeammasta tajunnasta.
Hyvä ettei haise?Tarkoitatko niitä, jotka roiskivat verta sinne tänne ja käyttävät Jeesusta tosi Jumalan uhrilahjana teurastamalla tämän ristille ja kiroamalla Paavalin sanoin ja syömällä tämän kannibalistisin menoin vai tarkoitatko sitä, joka tämän totuuden sanoo ääneen, että se on saatananpalvontaa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kielenkäyttö on saatanan sotua, se paljastaa kuka sielua hallitsee, sen sekoittaa. Vailla mitään ymmärrysta empatiasta ja korkeammasta tajunnasta.
Hyvä ettei haise?<<Vailla mitään ymmärrysta empatiasta ja korkeammasta tajunnasta.<<
Olen nyt ihan riittävän paljon lukenut näitä uhrikertomuksia, kun lasten hautoja kaivellaan sieltä sun täältä uskovien jäljiltä ja lukenut uskontoon liittyneestä hyväksikäytöstä, että en ole havainnut tämän 'korkeamman tajunnan' ainakana liittyvän mitenkään ymmärrykseen empatiasta. JA SITÄ ON MINULTA AIVAN TURHA PYYTÄÄ. Hakkaisin teidät kylmän tylysti omin käsin ristille Jeesuksen puolesta, jos se olisi mahdollista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
<<Vailla mitään ymmärrysta empatiasta ja korkeammasta tajunnasta.<<
Olen nyt ihan riittävän paljon lukenut näitä uhrikertomuksia, kun lasten hautoja kaivellaan sieltä sun täältä uskovien jäljiltä ja lukenut uskontoon liittyneestä hyväksikäytöstä, että en ole havainnut tämän 'korkeamman tajunnan' ainakana liittyvän mitenkään ymmärrykseen empatiasta. JA SITÄ ON MINULTA AIVAN TURHA PYYTÄÄ. Hakkaisin teidät kylmän tylysti omin käsin ristille Jeesuksen puolesta, jos se olisi mahdollista.Sinulla on eri tahto kuin Jeesuksella, Luojalle kiitos ja ylistys!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
<<Vailla mitään ymmärrysta empatiasta ja korkeammasta tajunnasta.<<
Olen nyt ihan riittävän paljon lukenut näitä uhrikertomuksia, kun lasten hautoja kaivellaan sieltä sun täältä uskovien jäljiltä ja lukenut uskontoon liittyneestä hyväksikäytöstä, että en ole havainnut tämän 'korkeamman tajunnan' ainakana liittyvän mitenkään ymmärrykseen empatiasta. JA SITÄ ON MINULTA AIVAN TURHA PYYTÄÄ. Hakkaisin teidät kylmän tylysti omin käsin ristille Jeesuksen puolesta, jos se olisi mahdollista.Kirjoituksella on samanlainen maailmankatsomus kun Markiisi De Sadella, menkää katsomaan, niin näette itsenne kuin sielun peilistä? Se on onnistunutta ansaittua huomiota.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rakkaus ei ole logiikkaa ei mekaniikkaa, se on henkeä, ei kirjainta, siksi Jeesuksen sovitustyö on järjen tuolla puolen.
Jos pelastus olisi systeemi piru oli siellä aikoja sitten herrana.
Onhan kirjoitettu: "Minä hävitän viisasten viisauden, ja ymmärtäväisten ymmärryksen minä teen mitättömäksi."
ja vielä: "Herra tuntee viisasten ajatukset, hän tietää ne turhiksi."<<Jos pelastus olisi systeemi piru oli siellä aikoja sitten herrana.<<
Niinhän se olikin, ja valehteli teille synnistä Jumalan paratiisissa, ja te vaihdoitte taivasten valtakunnan synnin valtakuntaan, ja olette nyt menossa Paavalin sanoin sinne pelastavaan helvettiinne. Lukee Paavalin 1.Korintolaiskirjeen (tuhannes kerta) luvussa 3 ja jakeissa 11-13. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kirjoituksella on samanlainen maailmankatsomus kun Markiisi De Sadella, menkää katsomaan, niin näette itsenne kuin sielun peilistä? Se on onnistunutta ansaittua huomiota.
En tunne mainittua Markiisia, mutta jos hän tunsi Jeesuksen puolesta pyhää vihaa siitä miten häntä on pahoinpidelty, kidutettu, miten te pilkkaatte häntä syömällä hänen ruumiinsa ja juomalla hänen verensä uhrilahjana taholle, jota hän eläessään vastusti kun yritti opettaa teille viisautta ja järkeä, niin olet oikeassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinulla on eri tahto kuin Jeesuksella, Luojalle kiitos ja ylistys!
JEESUKSELLAKO ON TAHTO OLLA UHRILAHJANA TAHOLLE, JOTA ELÄESSÄÄN VASTUSTI, JA JOKA MÄÄRÄSI IHMEIDENTEKIJÄN TAPETTAVAKSI, KOSKA TÄMÄ HOUKUTTELEE TOISEN JUMALAN - TAIVASTEN VALTAKUNNAN ISÄN LUOKSE, JOTA JEESUS OPETTI?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
JEESUKSELLAKO ON TAHTO OLLA UHRILAHJANA TAHOLLE, JOTA ELÄESSÄÄN VASTUSTI, JA JOKA MÄÄRÄSI IHMEIDENTEKIJÄN TAPETTAVAKSI, KOSKA TÄMÄ HOUKUTTELEE TOISEN JUMALAN - TAIVASTEN VALTAKUNNAN ISÄN LUOKSE, JOTA JEESUS OPETTI?
Ja miten siinä sitten kävikään?
Joh. <<9:39 Ja Jeesus sanoi: "Tuomioksi minä olen tullut tähän maailmaan, että ne, jotka eivät näe, näkisivät, ja ne, jotka näkevät, tulisivat sokeiksi."<<
Te luulitte uskovaiset näkevänne, mutta ette te mitään nähneet.
- Anonyymi
<Tutkimus vahvistaa: maailmankaikkeus on hologrammi
tai korkeimman älyn simulaatio.
Onko maailmankaikkeus multiversumi ja kuinka iso se on, siitä ei ole tietoa, vain arvailuja. hypoteesia riittää. Tutkijat ovat erimielisiä. Kaiken perusta on informaatio, ei materia. Vain 5% on näkyvää ainetta.
Ilman havaitsijaa todellisuutta ei ole olemassa.
Itse todellisuus on tieteenkin tuolla puolen, se muuttuu kun muoti päivittäin, tekoäly on jo viisaampi kuin koko ihmiskunta yhteensä. Mitä se merkitsee?
Kaikesta huolimatta ihminen jäänyt sosiaalisesti päivitetyksi apinaksi. Vai mitä?- Anonyymi
Sosiaalisesti päivittetty apina?! Kyllä tuo päivitys on nyt ainakin unohtunut 2000 vuodeksi. Sanoisin pikemmin, että sähköllä käyvä robotti, johon virtaa tieteen mukaan tuo tiedoisuuden kentän älykkyys - on eri asia, että miten sitä sitten pystyy käyttämään hyväkseen. Ihmisen veren ph-arvo ratkasee sähkövirtauksen, jonka sydän tarvitsee lyönteihinsä - sillä me pysymme hengissä. Tästä tämä 'robotti' -nimitys.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sosiaalisesti päivittetty apina?! Kyllä tuo päivitys on nyt ainakin unohtunut 2000 vuodeksi. Sanoisin pikemmin, että sähköllä käyvä robotti, johon virtaa tieteen mukaan tuo tiedoisuuden kentän älykkyys - on eri asia, että miten sitä sitten pystyy käyttämään hyväkseen. Ihmisen veren ph-arvo ratkasee sähkövirtauksen, jonka sydän tarvitsee lyönteihinsä - sillä me pysymme hengissä. Tästä tämä 'robotti' -nimitys.
Sinne edelle - tähän:
<<Ilman havaitsijaa todellisuutta ei ole olemassa.
Itse todellisuus on tieteenkin tuolla puolen<<
Ei tietenkään ole, kun sitä ei ole edes olemassa ilman havaitsijaa. Pelkkää tietokonepeliä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja onhan se mielenkiintoista, että sitä mitä sähkö on, sitä ei tiedetä, vaikka sitä pystytään käyttämään - kaavoissa se näyttäytyy viidennen dimension painovoimana. Sieltäpä sitten meidät heijastetaan tähän hologrammitodellisuuteemme.
Eli - kuten Jeesus sanoi - jos teillä olisi edes sinapinsiemenen verran uskoa ja te sanoisitte vuorelle, että siirry täältä tuonne, niin se siirtyisi. Mikä sen estäisi tässä hologrammitodellisuudessa?! Tieteen mukaan ei mikään, mutta teepä se, on toinen juttu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja onhan se mielenkiintoista, että sitä mitä sähkö on, sitä ei tiedetä, vaikka sitä pystytään käyttämään - kaavoissa se näyttäytyy viidennen dimension painovoimana. Sieltäpä sitten meidät heijastetaan tähän hologrammitodellisuuteemme.
Eli - kuten Jeesus sanoi - jos teillä olisi edes sinapinsiemenen verran uskoa ja te sanoisitte vuorelle, että siirry täältä tuonne, niin se siirtyisi. Mikä sen estäisi tässä hologrammitodellisuudessa?! Tieteen mukaan ei mikään, mutta teepä se, on toinen juttu.Mutta - ei hätää - Jeesus lupasi opettaa kaikki tekemään tuon! Mutta sitten hänelle kävikin hassusti: tehtiin teurastetuksi jumalalampaaksi ja määrättiin hävitettäväksi hänen alkuperäiset opetuksensa sekä ryhdyttiin syömään voiman saamiseksi Paavalin antamin ehtoollisen asetussanoin Herran kuoleman julistamiseksi. Miksiköhän?!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli - kuten Jeesus sanoi - jos teillä olisi edes sinapinsiemenen verran uskoa ja te sanoisitte vuorelle, että siirry täältä tuonne, niin se siirtyisi. Mikä sen estäisi tässä hologrammitodellisuudessa?! Tieteen mukaan ei mikään, mutta teepä se, on toinen juttu.Jeesus katsoi heihin ja sanoi: "Ihmisille se on mahdotonta, mutta ei Jumalalle; sillä Jumalalle on kaikki mahdollista."
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta - ei hätää - Jeesus lupasi opettaa kaikki tekemään tuon! Mutta sitten hänelle kävikin hassusti: tehtiin teurastetuksi jumalalampaaksi ja määrättiin hävitettäväksi hänen alkuperäiset opetuksensa sekä ryhdyttiin syömään voiman saamiseksi Paavalin antamin ehtoollisen asetussanoin Herran kuoleman julistamiseksi. Miksiköhän?!
Jeesus nousi ylös kuolleista, ja nousi Taivaaseen Isän oikealle puolen. Etkö tiedä sitä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus katsoi heihin ja sanoi: "Ihmisille se on mahdotonta, mutta ei Jumalalle; sillä Jumalalle on kaikki mahdollista."
On jäänyt luomiskertomus lukematta? IHMINEN TULI JUMALIEN KALTAISEKSI.
Mutta Luojajumalalle tulikin kiire suojata ikuisen elämän puu, kun vähän vieläkin takkuilee tuo hyvän ja pahan tiedon erottaminen.
Miksiköhän suojasi? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus katsoi heihin ja sanoi: "Ihmisille se on mahdotonta, mutta ei Jumalalle; sillä Jumalalle on kaikki mahdollista."
Paavali-saarnaajien lisäys.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paavali-saarnaajien lisäys.
Kaiken lisäksi vielä täysin järjettömässä kohdassa, että korkeintaa voi aiheuttaa hilpeyttä.
<<10:25 Helpompi on kamelin käydä neulansilmän läpi kuin rikkaan päästä Jumalan valtakuntaan." Niin he hämmästyivät yhä enemmän ja sanoivat toisillensa: "Kuka sitten voi pelastua?'' Jeesus katsoi heihin ja sanoi: "Ihmisille se on mahdotonta, mutta ei Jumalalle; sillä Jumalalle on kaikki mahdollista."<<
Se Jumalan valtakunta oli Jeesuksen opetuksen mukaan sisäisesti meissä, ei pysy nämä evankeliumirunoilijat oikein balanssissa omien runoilujensa kanssa, eikä lukijakaan, jos ei ymmärrä, että mikä on Jeesuksen ajatus opetuksissaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta Luojajumalalle tulikin kiire suojata ikuisen elämän puu, kun vähän vieläkin takkuilee tuo hyvän ja pahan tiedon erottaminen.
Miksiköhän suojasi?Sen synnin tähden 3:23 Niin Herra Jumala ajoi hänet pois Eedenin paratiisista viljelemään maata, josta hän oli otettu.
3:24 Ja hän karkoitti ihmisen ja asetti Eedenin paratiisin itäpuolelle kerubit ynnä välkkyvän, leimuavan miekan vartioitsemaan elämän puun tietä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaiken lisäksi vielä täysin järjettömässä kohdassa, että korkeintaa voi aiheuttaa hilpeyttä.
<<10:25 Helpompi on kamelin käydä neulansilmän läpi kuin rikkaan päästä Jumalan valtakuntaan." Niin he hämmästyivät yhä enemmän ja sanoivat toisillensa: "Kuka sitten voi pelastua?'' Jeesus katsoi heihin ja sanoi: "Ihmisille se on mahdotonta, mutta ei Jumalalle; sillä Jumalalle on kaikki mahdollista."<<
Se Jumalan valtakunta oli Jeesuksen opetuksen mukaan sisäisesti meissä, ei pysy nämä evankeliumirunoilijat oikein balanssissa omien runoilujensa kanssa, eikä lukijakaan, jos ei ymmärrä, että mikä on Jeesuksen ajatus opetuksissaan.Siinä Jumala vetelee kameleita neulansilmän läpi. Kameli-sana on tässä käännösvirhe, luin jostakin, mutta ehkä tahallaan tehtykin jo ajatusvirheenkin takia.
Todellisuudessa - kun Jeesus opettaa voittamaan alhaiset tunteensa, se on edellytys 'elää taivasten valtakunnassa jo tässä eläessämme' - niin totta kai ihminen, jolla on paljon rahaa, pystyy täyttämään halujaan helpommin joutumatta hiomaan itseään samalla tavalla kuin se, jolla ei ole varaa koko ajan täyttää toiveitaan ja halujaan - tämä liittyy siihen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksiköhän suojasi?varjella ihmisiä vilpiltä ja kusetukselta. Eikö se ole tullut jo selväksi?
Mitä lietettä siellä aivoissa oikein kokkarehtii? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se Jumalan valtakunta oli Jeesuksen opetuksen mukaan sisäisesti meissä, ei pysy nämä evankeliumirunoilijat oikein balanssissa omien runoilujensa kanssa, eikä lukijakaan, jos ei ymmärrä, että mikä on Jeesuksen ajatus opetuksissaan.Se Jumalan valtakunta oli Jeesuksen opetuksen mukaan sisäisesti meissä,
se on uskon varassa, uskossa vanhurskas saa elää. Sekin on Jumalan lahja.
Kaikki on on Jumala valmistanut, niin kuin luonut koko maailman.
Jumala omistaa kaiken. Ajatelkaa kokonaisvaltaisesti, Meidän Isän kannalta omista lapsista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
varjella ihmisiä vilpiltä ja kusetukselta. Eikö se ole tullut jo selväksi?
Mitä lietettä siellä aivoissa oikein kokkarehtii?Nyt sitten kaikki ottaa sen Raamatun kiltisti käteensä, etsii sieltä VT:stä luomiskertomuksen. Se löytyy 1.Mooseksen kirjasta. Sitten ottaa siitä Mooseksen ensimmäisestä kirjasta luvun kolme (3), ja etsii siitä luvusta sitten syyn, että miksi ihminen karkoitettiin paratiisista eli Luojajumalan sanat siitä mitä tapahtui se löytyy jakeesta kaksikymmentäkaksi (22).
No nyt se on teillä siinä - SIINÄ LUKEE NÄIN:
<<3:22 Ja Herra JUMALA SANOI: "KATSO, IHMINEN ON TULLUT SELLAISEKSI KUIN JOKU MEISTÄ, niin että hän tietää hyvän ja pahan. Kun ei hän nyt vain ojentaisi kättänsä ja ottaisi myös elämän puusta ja söisi ja eläisi iankaikkisesti!"<<
Jos koira sanoisi: katso ihminen on tullut sellaiseksi kuin joku meistä, ihmisestä tulisi koiran kaltainen, jos hiiri sanoisi, tulisi hiiren kaltainen, kissa sanoisi tulisi kissan kaltainen, mutta nyt SANOJANA ON JUMALA, JOKA SANOO, ETTÄ KATSO IHMINEN ON TULLUT SELLAISEKSI KUIN JOKU MEISTÄ ELI JUMALAN KALTAISEKSI.
Epäselvää?? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se Jumalan valtakunta oli Jeesuksen opetuksen mukaan sisäisesti meissä,
se on uskon varassa, uskossa vanhurskas saa elää. Sekin on Jumalan lahja.
Kaikki on on Jumala valmistanut, niin kuin luonut koko maailman.
Jumala omistaa kaiken. Ajatelkaa kokonaisvaltaisesti, Meidän Isän kannalta omista lapsista.Niin, ainoa mitä Jumala ei tehnyt - Ihmistä saatana kaltaiseksi. VOITKO KERTOA, ETTÄ MITEN TE TULITTE LÄPEENSÄ SYNTISIKI?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus nousi ylös kuolleista, ja nousi Taivaaseen Isän oikealle puolen. Etkö tiedä sitä?
Raamatun mukaan ei noussut. Apostolien tekojen 19. luku kertoo, että opetuslapset eivät vielä vuonna 53 olleet edes kuulleet mistään Pyhä henki termistä, ja tuo termi liittyi siihen väitettyyn ylösnousemukseen, joten ylösnousemustarina on valetta Raamatun mukaan. Toinen asia on se, että Kristus itse on tosi Jumala Raamatun mukaan ja oppinormiston mukaan, kuka on sitten Isä, jonka vieressä hän istuisi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sen synnin tähden 3:23 Niin Herra Jumala ajoi hänet pois Eedenin paratiisista viljelemään maata, josta hän oli otettu.
3:24 Ja hän karkoitti ihmisen ja asetti Eedenin paratiisin itäpuolelle kerubit ynnä välkkyvän, leimuavan miekan vartioitsemaan elämän puun tietä.<<3:24 Ja hän karkoitti ihmisen ja asetti Eedenin paratiisin itäpuolelle kerubit ynnä välkkyvän, leimuavan miekan vartioitsemaan elämän puun tietä.<<
Niin, oletteko uskovaiset huomanneet, että sinne paratiisiin on edelleen tie olemassa, ei tarvitse kuin voittaa miekka ja ohittaa kerubit, mutta Paavalin sanoin te ette ole edes matkalla tuolla tiellä, vaan olette menossa tulenliekkeihin Raamatun mukaan.
Jeesus opetti tietä takaisin paratiisiin ja sanoi, että perille päässyt, voittaja saa syödä kaikista paratiisin puista - ja jo eläessään.
Ikuinen elämä - ajattomuus, iättömyys - on ajankäsite, eikä liity kuolemaan, mutta liittyy siihen kyllä, että pystyy voittamaan ajan, joka tieteen mukaan on pelkkä illuusio, ei sellaista edes ole. Ja Jeesus kyvyillään näytti, että mitä tapahtuu silloin jos tuon pystyy tekemään.
Mitä olisi tapahtunut, jos ihminen, joka ei edes Raamatusta erota Jumalaa ja Saatanaa toisistaan - ei Jeesuksen opetusta taivasten valtakunnasta erota edes Paavalin syntien valtakunnasta. Ainakin yksi ihmisryhmä tässä olisi viime vuosina tämän palstan kirjoitusten mukaan ainakin jo teilattu sanan voimalla.
Siksi tuo ikuisen elämän puu oli suojattava ja ihminen karkoitettava paratiisista. Ja tuo paratiisi on yhtälailla meidän elämässä olemassa, jos sinne löytää tien kuin on Jeesuksen puhuma taivasten valtakuntakin meissä ja meidän ympärllämme.
- Anonyymi
Mutta haureutta ja minkäänlaista saastaisuutta tai ahneutta älköön edes mainittako teidän keskuudessanne - niinkuin pyhien sopii - 5:4 älköön myös rivoutta tai tyhmää lorua tai ilvehtimistä, jotka ovat sopimattomia, vaan paremmin kiitosta. 5:5 Sillä sen te tiedätte ja tunnette, ettei yhdelläkään haureellisella eikä saastaisella eikä ahneella - sillä hän on epäjumalanpalvelija - ole perintöosaa Kristuksen ja Jumalan valtakunnassa.
Kaikki on syntiä mikä ei ole Jeesuksen Hengen mukaista. Huom! Pyhien sopii.
Synti ei kuulu Jumalan luomiseen, kaikki oli sangen hyvää.- Anonyymi
Niin, ja teidän mielestänne se SYNTI OLI JO JUMALAN PARATIISISSA! HALOO.
- Anonyymi
Synti on määritelty Uudessa testamentissa. Mooseksen lain rikkominen on aina syntiä ja siten Jumalan tahdon vastaista. Luterilainen kirkko ei edes halua noudattaa Mooseksen lakia, joten se elää jakuvassa synnissä ja siten erossa Kristuksesta.
1 Joh 3:4 Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.
5 Mutta te tiedätte, että Kristus, joka on synnitön, tuli ottamaan pois synnit. 6 Syntiä ei tee kukaan, joka hänessä pysyy. Ei kukaan, joka tekee syntiä, ole häntä nähnyt eikä tunne häntä.
7 Lapseni, älkää antako kenenkään johtaa itseänne harhaan. Joka tekee Jumalan tahdon, on vanhurskas, niin kuin Kristus on vanhurskas.
8 Joka tekee syntiä, on Paholaisesta, sillä Paholainen on tehnyt syntiä alusta asti. Juuri sitä varten Jumalan Poika tuli maailmaan, että hän tekisi tyhjäksi Paholaisen teot.
9 Yksikään Jumalasta syntynyt ei tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä. Hän ei voi tehdä syntiä, koska on syntynyt Jumalasta.
10 Tästä käy ilmi, ketkä ovat Jumalan, ketkä Paholaisen lapsia: se, joka ei tee Jumalan tahtoa, ei ole Jumalasta, ei siis myöskään se, joka ei rakasta veljeään.
Matt 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan.
18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.- Anonyymi
Ainoastaa Kristuksen työ meidän edestämme, ainoastaan sen Jumala hyväksyy. Jos me uskomme, että meidän syntimme vei Jeesuksen ristille, niin meillä ei ole enää halua tehdä syntiä. Se on Jumalan voima. Se uudistaa elämän, sydän sisältää Mooseksen lain, luo uudeksi. '
Epäusko on synti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ainoastaa Kristuksen työ meidän edestämme, ainoastaan sen Jumala hyväksyy. Jos me uskomme, että meidän syntimme vei Jeesuksen ristille, niin meillä ei ole enää halua tehdä syntiä. Se on Jumalan voima. Se uudistaa elämän, sydän sisältää Mooseksen lain, luo uudeksi. '
Epäusko on synti.Sulla on profeettana susi lammasten vaatteissa, koska menet tuolla opilla tuon profeettasi sanoin helvetin tuleen. Ja tietysti Jumalana Saatana, jos se teidän mielestänne on teidän taivas ja pelastus. Löytyy (tahannesensimmäinen kerta) PAAVALIN 1.KORINTOLAISKIRJE, LUKU KOLME JA JAKEET 11-13.
- Anonyymi
Johanneksen evankeliumi: 6:28 Niin he sanoivat hänelle: "Mitä meidän pitää tekemän, että me Jumalan tekoja tekisimme?" 6:29 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Se on Jumalan teko, että te uskotte häneen, jonka Jumala on lähettänyt."
Tämä on taivaan avain.- Anonyymi
<<"Se on Jumalan teko, että te uskotte häneen, jonka Jumala on lähettänyt."
Tämä on taivaan avain.<<
Johanneksen evankeliumi, Jeesus puhuu:
<<8:15 Te tuomitsette lihan mukaan; minä en tuomitse ketään. Ja vaikka minä tuomitsisinkin, niin minun tuomioni olisi oikea, sillä minä en ole yksinäni, vaan minä ja HÄN, JOKA ON MINUT LÄHETTÄNYT hän, joka on minut lähettänyt. ONHAN TEIDÄN LAISSANNEKIN KIRJOITETTUNA, ETTÄ KAHDEN IHMISEN TODISTUS ON PÄTEVÄ.<<
Niin? Kenet Jumala lähetti? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
<<"Se on Jumalan teko, että te uskotte häneen, jonka Jumala on lähettänyt."
Tämä on taivaan avain.<<
Johanneksen evankeliumi, Jeesus puhuu:
<<8:15 Te tuomitsette lihan mukaan; minä en tuomitse ketään. Ja vaikka minä tuomitsisinkin, niin minun tuomioni olisi oikea, sillä minä en ole yksinäni, vaan minä ja HÄN, JOKA ON MINUT LÄHETTÄNYT hän, joka on minut lähettänyt. ONHAN TEIDÄN LAISSANNEKIN KIRJOITETTUNA, ETTÄ KAHDEN IHMISEN TODISTUS ON PÄTEVÄ.<<
Niin? Kenet Jumala lähetti?Ristiin naulitun Kristuksen, Hän on meidän vanhurskautemme.
Kiitos ja kunnia Herralle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ristiin naulitun Kristuksen, Hän on meidän vanhurskautemme.
Kiitos ja kunnia Herralle.Jeesus vastusti Jahvea, Jahven uhrikulttia ja rituaaleja, joutui ristinkuolemaan syytettynä jumalanpilkasta, jolle ristille Paavalin sanoin Jeesus tosi Jumalana ja Kristuksena kirotaan. Perkaatte pois taivasten valtakunnan ja vaihdatte sen synnin valtakuntaan. Ja Jeesus on Kristuksena uusi liitto verellään Jahven kanssa, jota Jahve Saatanaa Raamatun mukaan eläessään vastusti. Olet sitä mieltä, että Jumala lähetti itsensä kidutettavaksi teidän puolestanne tai vaihtoehtoisesti, kun koitatte säätää tätä pahuutta pyhyydeksi kidutettavaksi poikansa (pääsiäinen on Jahven kultin esikoispoikien uhrausjuhla), ja pelastus on se, että menette Paavalin sanoin tulenliekkeihin. Hyvää matkaa!
- Anonyymi
Syntiä on kaikki epäinhimillisyys. Rakkauteen kuuluu myös synnin vihaaminen, ja samalla kuitenkin lähimäisen rakastaminen. Rakkauteen kuuluu toisen hyväksyntä,, vaikka välttämättä kaikkien hänen tekojensa hyväksyntä. Vanha totuus on että ei voi olla "täydellistä hyväksyntää" kaikille ihmisten teoille, koska ihmisillä on oikeasti erilaisia näkemyksiä siitä mikä on arvokasta. Ihminen hioo ihmistä, mutta tuomio kuuluu yläkerralle.
- Anonyymi
Katsotaan uudelleen, kun perkaatte sen saatanan syntivaltakunnan pois, ja palaatte nöyrinä takaisin taivasten valtakuntaan, joka on meissä ja meidän ympärillämme, ja lopetatte palvomasta tosi Jumalan kuolemaa teurastettuna lampaana, ja lopetatte syömästä tätä kannibalistisella saatananpalvontariitillä Herran kuoleman julistamiseksi. Minä aloitan nyt ristien höyläämisen - mitenkähän monta niitä tarvitaan?!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Katsotaan uudelleen, kun perkaatte sen saatanan syntivaltakunnan pois, ja palaatte nöyrinä takaisin taivasten valtakuntaan, joka on meissä ja meidän ympärillämme, ja lopetatte palvomasta tosi Jumalan kuolemaa teurastettuna lampaana, ja lopetatte syömästä tätä kannibalistisella saatananpalvontariitillä Herran kuoleman julistamiseksi. Minä aloitan nyt ristien höyläämisen - mitenkähän monta niitä tarvitaan?!
1. Kevät toi, kevät toi muurarin, kevät toi, kevät toi maalarin, kevät toi, kevät toi rakennukselle hanslankarin ja rannoille hampparin.
- Anonyymi
Ristin työn häpäisijät kuuluu tähän riivaaja joukkoon.
8:29 Ja katso, he huusivat sanoen: "Mitä sinulla on meidän kanssamme tekemistä, sinä Jumalan Poika? Oletko tullut tänne vaivaamaan meitä ennen aikaa?" 8:30 Ja etäällä heistä kävi suuri sikalauma laitumella.
2:19 Sinä uskot, että Jumala on yksi. Siinä teet oikein; riivaajatkin sen uskovat ja vapisevat.- Anonyymi
23:41 Me tosin kärsimme oikeuden mukaan, sillä me saamme, mitä meidän tekomme ansaitsevat; mutta tämä ei ole mitään pahaa tehnyt."
23:42 Ja hän sanoi: "Jeesus, muista minua, kun tulet valtakuntaasi."
23:43 Niin Jeesus sanoi hänelle: "Totisesti minä sanon sinulle: tänä päivänä pitää sinun oleman minun kanssani paratiisissa." (Nämä sanat on tarkoitettu sinullekin). - Anonyymi
Miten tosi Jumalan kidutuskuoleman ja kiroamisen teurastettuna lampaana Raamatusta pystyy häpäisemään ja sen, että sillä vaihtaa Raamatun mukaan taivasten valtakunnan synnin valtakuntaan ja muuttuu läpeensä syntiseksi ja menee Paavalin sanojen mukaan helvetin tuleen?
Tässä nämä kohdat Jumalan sanasta:
Gal.<<3:13 Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun hän tuli kiroukseksi meidän edestämme - sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu"<<
1.Kor. <<5:7 Peratkaa pois vanha hapatus, että teistä tulisi uusi taikina, niinkuin te olettekin happamattomat; sillä onhan meidän pääsiäislampaamme, Kristus, teurastettu.<<
1.Kor. <<3:11 Sillä muuta perustusta ei kukaan voi panna, kuin mikä pantu on, ja se on Jeesus Kristus. Mutta jos joku rakentaa tälle perustukselle, rakensipa kullasta, hopeasta, jalokivistä, puusta, heinistä tai oljista, niin kunkin teko on tuleva näkyviin; sillä sen on saattava ilmi se päivä, joka tulessa ilmestyy, ja tuli on koetteleva, minkälainen kunkin teko on.<<
Miten tämä totuus häpäistään? Jeesusta Kristuksena ei kirotakaan ristille tosi Jumalana (Augsburgin tunnustus)? Paavali ei käskekään perkaamaan pois hapatusta, jonka Jeesus opettaa Matteuksen evankeliumissa olevan taivasten valtakunta? Paavali ei kutsukaan Kristusta, tosi Jumalaa, teurastetuksi pääsiäisen lampaaksi? Paavali väittääkin, että te menette taivaaseen ettekä helvettiin tällä opillanne?
Vai miten tämä totuuden häpäisy nyt oikein tapahtuu? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
23:41 Me tosin kärsimme oikeuden mukaan, sillä me saamme, mitä meidän tekomme ansaitsevat; mutta tämä ei ole mitään pahaa tehnyt."
23:42 Ja hän sanoi: "Jeesus, muista minua, kun tulet valtakuntaasi."
23:43 Niin Jeesus sanoi hänelle: "Totisesti minä sanon sinulle: tänä päivänä pitää sinun oleman minun kanssani paratiisissa." (Nämä sanat on tarkoitettu sinullekin).Paavalin saarnaajien lisäystä. Paratiisi on jo meissä eläessämme - Jeesus opetti, että taivasten valtakunta on meissä ja meidän ympärillämme ja Jumalan valtakunta sisäisesti meissä,ja silloin ei se paratiisi 'taivasten valtakunnasta' yht äkkiä siirry jonnekin toiseen ulottuvuuteen kuolemalla. Siksi toiseksi, te odotatte haudoissa uskontonne mukaan fyysistä ylösnousemusta, ettekä mitään taivas-paratiisimatkaa, ja teidän hautajaisissa siunataan maaksi maatumaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paavalin saarnaajien lisäystä. Paratiisi on jo meissä eläessämme - Jeesus opetti, että taivasten valtakunta on meissä ja meidän ympärillämme ja Jumalan valtakunta sisäisesti meissä,ja silloin ei se paratiisi 'taivasten valtakunnasta' yht äkkiä siirry jonnekin toiseen ulottuvuuteen kuolemalla. Siksi toiseksi, te odotatte haudoissa uskontonne mukaan fyysistä ylösnousemusta, ettekä mitään taivas-paratiisimatkaa, ja teidän hautajaisissa siunataan maaksi maatumaan.
Jos tosi Jumalan kiroaminen ristille Jeesuksena ja Kristuksena ja ihmisenä, ja syöminen teurastettuna lampaana kuvitellen tuon ihmisen ruumiin olevan konkreettisesti läsnä, jotta voidaan se syödä ja juoda veri, on julma idea, niin yhtälailla on julma teidän loppunnekin.
Teidän kuoltua teidät siunataan maaksi maatumaan. Siellä maassa te odotatte koko maailman ja maapallon viimeistä päivää, siis sitä kun kaikki fyysinen tuhoutuu.
Ja juuri tuona viimeisenä päivänä Jeesus tulee kiskomaan teidät haudoista takaisin fyysisiin ruumiisiinne ja maksamaan teon mukaan.
Teidän fyysistä autuutta siis kestää sen vajaat 24 tuntia kun palatte tuossa maailmanlopun tulessa, ja olette nyt saaneet juuri sen minkä Paavali lupaakin - paikan tulenliekeissä.
Lähde: Augsburgin tunnustus, luterilaisuuden tärkein tunnustus - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos tosi Jumalan kiroaminen ristille Jeesuksena ja Kristuksena ja ihmisenä, ja syöminen teurastettuna lampaana kuvitellen tuon ihmisen ruumiin olevan konkreettisesti läsnä, jotta voidaan se syödä ja juoda veri, on julma idea, niin yhtälailla on julma teidän loppunnekin.
Teidän kuoltua teidät siunataan maaksi maatumaan. Siellä maassa te odotatte koko maailman ja maapallon viimeistä päivää, siis sitä kun kaikki fyysinen tuhoutuu.
Ja juuri tuona viimeisenä päivänä Jeesus tulee kiskomaan teidät haudoista takaisin fyysisiin ruumiisiinne ja maksamaan teon mukaan.
Teidän fyysistä autuutta siis kestää sen vajaat 24 tuntia kun palatte tuossa maailmanlopun tulessa, ja olette nyt saaneet juuri sen minkä Paavali lupaakin - paikan tulenliekeissä.
Lähde: Augsburgin tunnustus, luterilaisuuden tärkein tunnustusJa tuo oppinormisto, tunnustukset, ovat täysin yksi yhteen sen kanssa mitä Raamatussa lukee, jota Raamattua uskovaiset eivät ole edes vaivautuneet lukemaan tietääkseen, että mitä siellä todellisuudessa tapahtuu, kun he ryhtyvät hokemaan synnistä ja vaihtavat Jeesuksen opettaman taivasten valtakunnan Paavalin opilla synnin valtakunnaksi ja teurastavat itse tosi Jumalan pääsiäisen uhrilampaana vihaiselle Jahvelle, jota Jeesus eläessään vastusti.
Ja koko tarina saa alkunsa jo valheesta, että Luojajumalan paratiisissa olisi ollut synti, ja ihminen olisi tullut jo sieltä perisyntiseksi, kun Luojajumalan omin sanoin ihminen luodaan ensin Jumalan kuvaksi, ja hyvän ja pahan tiedon tietämisen kautta ihminen tulee jopa jumalien kaltaiseksi. Lukee siellä.
Ja kun Paavali sanoo, että hänen oppinsa seuraaja on jo luonnostaan paha ja vihattava, eikä mitään muuta osaa tehdä kuin vain pahaa, eikä ole ansainnut mitään armoa edes. Ja jos tuo lähtötilanne synnistä ja pettävästä Jumalasta paratiisissa ei herätä ihmetystä ja kummastusta, niin että Raamatusta vielä tarkistaisi, että mitä se Luojajumala itse sanoo, niin olen täysin Paavalin kanssa samaa mieltä - jossain on jotakin vikaa.
Miten voi edes tuollaisella syntitarinalla paratiisista hyväksyä itse tosi Jumalan käyttämisen itsensä puolesta uhrilahjana vihaiselle Jahvelle, jonka touhut on luettavissa VT:stä, että miten kaunista, hyvää ja pyhää se sitten on lapsiuhrien vaatimisineen?!
Luonnostaan vihattava ja paha ihminen - kuten Paavali sanoo.
- Anonyymi
18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. - Anonyymi
Hebrealaiskirje: 11:1 Mutta usko on luja luottamus siihen, mitä toivotaan, ojentautuminen sen mukaan, mikä ei näy. 11:2 Sillä sen kautta saivat vanhat todistuksen. 11:3 Uskon kautta me ymmärrämme, että maailma on rakennettu Jumalan sanalla, niin että se, mikä nähdään, ei ole syntynyt näkyväisestä.
Teillä on näkyvään perustuva toisenlainen usko. Tiede ei ole usko vaan todistettuja muuttuvia tosiasioita. Ilmankos väittelyjä riittää kun käsitteet on erilaiset samoille sanoille. Onko teillä sielu?
Raamattu on Jumalan pelastus suunitelma syntisen sielun pelastamiseksi ilman ansiota; Jeesukseen Kristuksen nimessä ja veressä. - Anonyymi
Gal.<<3:13 Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun hän tuli kiroukseksi meidän edestämme - sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu"<<
kirottu jotta voi pelastaa koko maailman, uskon avulla jotka ottaa hänet vastaan.
Jeesus on se rakkaus jota etsit ja kaipaat. Golgatan ristillä on syntisi on siellä sovitettu ja velkasi maksettu , katso ja muistele sitä. Saat alkaa kaiken alustaa puhtaalta pöydältä. Vietkö kaikki syntisi sinne Jeesuksen ristin juurelle, Hän haluaa ne.- Anonyymi
<<kirottu jotta voi pelastaa koko maailman<<
Saatanan avulla kirottu ristille, Jumalan avulla ei KIROTA! Te tanan idiootit, teidät sais kaikki viedä ladon taakse. Sitten ihmettelette, kun teidän taivas Raamatussa onkin muuttunut helvetiksi. TE KIROATTE JEESUKSEN SAATANAN AVULLA! Ja seko on rakkautta?! ONKO SIELLÄ KALLOSSA YHTÄÄN JÄRKEÄ?! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
<<kirottu jotta voi pelastaa koko maailman<<
Saatanan avulla kirottu ristille, Jumalan avulla ei KIROTA! Te tanan idiootit, teidät sais kaikki viedä ladon taakse. Sitten ihmettelette, kun teidän taivas Raamatussa onkin muuttunut helvetiksi. TE KIROATTE JEESUKSEN SAATANAN AVULLA! Ja seko on rakkautta?! ONKO SIELLÄ KALLOSSA YHTÄÄN JÄRKEÄ?!Teidän tosi Jumalan kiroamisenne on nyt pelastanut koko maailman Saatanalle ja sen huomaa!
- Anonyymi
Pahuus tietysti . Mutta pelastuksen kannalta se ku ei usko Jeesukseen.
- Anonyymi
Ja pelastus Raamatun mukaan Paavalin opissa on se, että kun Jeesus tosi Jumalana on kirottu ristille, saa palvella lihalla synnin lakia. Helppoa ja kätevää, ei tarvitse ryömiä ahtaasta portista.
- Anonyymi
Mihin pelastut ja miltä kun uskot Jeesukseen?
- Anonyymi
Syntihän on käsitteenä varsin yksinkertainen. Synti on jumalantahdon vastustamista.
Eli aina kun olet uskovaisen kanssa eri mieltä uskonasioista syyllistyt syntiin.
Se että uskovaiset ovat asiasta keskenään erimielisiä ei muuta tilannetta. Se tekee heistä molemmista syntisiä, mutta toisaalta uskovaisina he ovat sitä muutenkin.
Ainoastaan ateistin syntitaakka kasvaa sitä mukaan mitä useamman uskovaisen kanssa hän on eri mieltä.- Anonyymi
Jos elää Jeesuksen opettamassa taivasten valtakunnassa, eikä ole edes vaihtanut sitä Paavalin syntien valtakuntaan, tuollaista ongelmaa ei edes ole Ateistit eivät ole vaihtaneet, ei heillä ole syntiä - Jeesuksen mukaan vain niillä , jotka luulivat näkevänsä, siksi taivasten valtakunta onkin lastenmielisten, ei niiden jotka ryhtyvät laskelmoimaan ja maksimoimaan kuvittelemaansa ahneuden hyötysuhdetta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos elää Jeesuksen opettamassa taivasten valtakunnassa, eikä ole edes vaihtanut sitä Paavalin syntien valtakuntaan, tuollaista ongelmaa ei edes ole Ateistit eivät ole vaihtaneet, ei heillä ole syntiä - Jeesuksen mukaan vain niillä , jotka luulivat näkevänsä, siksi taivasten valtakunta onkin lastenmielisten, ei niiden jotka ryhtyvät laskelmoimaan ja maksimoimaan kuvittelemaansa ahneuden hyötysuhdetta.
Jeesus on kaikkien ateistien kingi rehellisellä ja avoimella totuudella vastustaessaan uskovaisten kaksinaisuusmoraalia ja oman edun tavoittelua! JEES!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus on kaikkien ateistien kingi rehellisellä ja avoimella totuudella vastustaessaan uskovaisten kaksinaisuusmoraalia ja oman edun tavoittelua! JEES!
Eikä Jeesuksella itsellään tunnu uskonnossa juuri olevan merkitystä, vaikka tuota nimeä hoetaankin sitten, kun pitää tämä Jeesus-kortti tempaista esille. Kiroaminenhan on tuttua kirkon toimintaa, ja näkyy olleen uhkailukin, johon on käytetty itse Pietaria ja Paavalia.
Löytyi tällainen tieto netin syövereistä:
<<Viimeinen säilynyt Ruotsin valtaa edeltänyt Suomea koskeva asiakirjalähde on päivätty 27.8.1249 (REA 12, SVL 57). Siinä paavi Innocentius IV ottaa Suomen piispan, papiston ja kansan sekä Suomen hiippakunnan Pyhän Pietarin ja paavin suojelukseen samalla tavoin kuin edeltäjänsä paavi Gregorius IX.
''Älköön siis kenenkään ihmisen olko lupa rikkoa tämän kirjeen rehellistä suojelusta vastaan tai sitä uhkarohkeasti vastustaa. Jos joku kuitenkin aikoo sitä yrittää, hän saa huomata joutuvansa kaikkivaltiaan Jumalan ja Hänen apostoliensa Pyhien Pietarin ja Paavalin epäsuosioon.''
Ruotsalaiset kuitenkin ylenkatsoivat tuota kieltoa kaikkivaltiaan Jumalan sekä Pyhän Pietarin ja Pyhän Paavalin tulevaisesta vihasta välittämättä.<<
Paljonkohan Suomen papisto joutui maksamaan tuosta suojelurahaa Vatikaaniin?
- Anonyymi
<<Synti on määritelty Uudessa testamentissa. Mooseksen lain rikkominen on aina syntiä ja siten Jumalan tahdon vastaista. <<
Jahve-Jumalan tahdon, joka on historiallisilta taustoiltaan Baal-jumala eli Saatana VT:ssa. Kun Jeesus kirotaan ristille ja teurastetaan pääsiäisen lampaana, ja kun Paavali käskee perkaamaan taivasten valtakunnan pois ja vaihtamaan sen synnin valtakuntaan uskolla Jeesukseen Kristuksena, teurastettuna tosi Jumalana, tekee tuon vaihdon tosi Jumalasta Saatanaan.
Jeesus itse eläessään vastusti tätä Jahvea, Jahven uhrikulttia ja temppeliä ja tällä tavalla uutena liittona verellään joutui uhrilahjaksi kristittyjen toimesta tosi Jumalana Jahve Satanalle.
Jeesuksen mukaan uskoa hänen nimeensä, on laittomuuden tekemistä, ja hän sanoo heille menkää pois, en tunne teitä - tämä oppi on juuri tuota 'uskokaa Jeesukseen' tarkoittaen juuri tuota kristuskulttia Paavalilla.
Jeesus opetti uskomista hänen opetuksiinsa - kellä on korvat se kuulkoon -! ei itseensä uhrilahjana Saatanalle.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1431649
Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu111551Joensuun (kaupungin) kiusaamisongelma
Syrjitään, savustetaan ulos ja kiusataan. Pieneen piiriin ei kaikki mahdu. Tehdään elämästä mahdotonta, jolloin ainoa va281179Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa
Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu1931121- 83951
- 74921
Evoluutioteoria on varmuudella väärin - monet tutkijat irtisaunoutuvat siitä
Tutkimuksissa on löytynyt paljon näyttöä siitä, ettei evoluutioteoria ole totta. Monet tutkijat kuitenkin vielä kannatta351913- 61788
- 49761
- 50756