Sain tuollaisen ruohonleikkurin mutta ei oikein tunnu pelittävän. Pitää varmaan ottaa tankki irti kaasareineen ja puhdistaa molemmat. Onnistuuko tankin irrotus ilman että bensa valuu maahan? Tyhjennän tankin sitten irrotuksen jälkeen kun ei ole millä imeä tankki tyhjäksi ennen irrotusta.
Briggs&Stratton 3,5 hv Classic bensatankki
26
843
Vastaukset
- Anonyymi
Onnistuu.
- Anonyymi
Pitäis onnistua, näppäränä pakettina irtoaa koko hoito. Kun nyt kerran purkamaan ja huoltamaan alat niin kannattais ehkä kaasuttimen kalvo samalla vaihtaa - jos laitteella jo ikää niin saattaa olla hapertunut. Ja ilmansuodattimen pesu ja uudelleenöljyäminen. Nuo jo saattaa auttaa käyntiongelmiin.
- Anonyymi
Onkohan noita vanhan liiton riks rattonin kaasutin-tankki -yhdistelmiä jossakin valmiina varaosana ei ehkä edes maksa enempää kuin se kalvo ?
- Anonyymi
Kalvo maksaa vain pari euroa.
- Anonyymi
Kiitos kommenteista. Ajattelinkin vaihtaa kalvon kunhan näen mikä tyyppi kyseessä. Motonetistä ajattelin hakea.
- Anonyymi
Vielä tuli mieleen että kuinka tuon tankin saa parhaiten puhdistettua kunnolla? Vai olenko jo hieman liiankin tarkka 😀
- Anonyymi
Kuuma kus ja ravistelu, näin entiset metsurit teki niin kauan kuin nalkkiin män
- Anonyymi
Vähän epäilen että ongelmat tankista johtuisivat jos ei siellä nyt ihan hirveätä sakkaa ole pohjalla.
- Anonyymi
Ja varmaan oot jo tulpan tarkistanut ja löytyykö puristuksia (selvä vastus narusta vetäessä)?
- Anonyymi
Yhden koneen olen korjannut missä muovinen imusarja oli lohjennut sylinterinpuolipäästä. Kone ei imenyt bensaa edes kurkkuun kaatamalla.
- Anonyymi
Brigs&straponissa tyyppivika on venttiilien välys ja ohjarit joita ei edes ole ja venat jää aina auki.
Vaihda tecumsin kone, on pronssipuslat ja oikeet laakerit sekä ölöljypumppu. Toimii - Anonyymi
Tarkennetaan sen verran että eka kerralla leikkaus sujui melko hyvin mutta alamäkeen piti ajaa varovasti/hitaasti. Käyntiin lähti laakista. Toka kerralla samat paitsi alamäki leikattava todella hiljaa ettei sammunut ja sai nykiä ainakin puolenkymmentä kertaa ja ryppyä useamman kerran. Kolmannella kerralla ei meinannut lähteä käyntiin millään ja ryyppyä piti antaa usean kerran. Kävi vain ehkä 2-3min ja sammui. Pätkissä sain leikattua jotenkuten. Kun kallistin konetta eteenpäin se sammuin. Taaksepäin kallistettaessa kierrokset nousivat eikä sammunut. Käynti ollut kokoajan aaltoilevaa joka viittaa vanhaan bensaa usean sivuston perusteella. Tankissa oli ties miten vanhaa bensaa mutta lisäsin tuoretta ennen toista ajoa ja kolmannella vielä lisää.
- Anonyymi
Eikös siellä oo sellainen ilmavirran mukana heiluva viipotin joka säätelee niitä kierroksia, sen toiminta kannattaa myös tsekata, onko sinne jäänyt roskaa, risua tms. Ja tietty se kaasarin kalvon kunto.
- Anonyymi
Itsellänikin tällä hetkellä käytössä (tai "käytössä", kun bensakone ei käynnisty, ) Briggs&Stratton -moottorilla toimiva Partner -merkkinen leikkuri.
Käynnistysongelmat eivät ole kivoja, joten harkinnassa on korvata tuo bensiiniruohonleikkuri sähköruohonleikkurilla, siis jatkojohdon kanssa käytettävällä 230 V versiolla.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17027915/paras-sahkoruohonleikkuri-230v-
- Anonyymi
Jos kuumana ei lähde käyntiin ja jos käy huonosti niin venttiilit kantaa, minulla oireil näin,venttiilien lyhennyksenjälkeen käy kuin sveitsiläinen kello ja bensiinin kulutus pieneni lähes puolella
- Anonyymi
Kannattaa kertoa selvästi ensimmäisessä viestissä mikä ei toimi ja miten se oireilee.
- Anonyymi
Ei kannata. Maallikoiden tarinat on aina vääriä ja ristiriitaisia.
- Anonyymi
Oho, täälläpä on vedetty purut nokkaan 😀
- Anonyymi
Aika alkeellisia koneita nuo rattonin kalvokoneet. Karkeakäyntisiä ja joka vuosi vaatii jotain huolto-osaa ja moottorihuoltoa. Ne on suuniteltu tarkoituksella jälkimarkkinat mielessä ja siksi rattonin huolto ja varaosa saatavuus on paras. Jopa vanhoihin malleihin löytyy.
Oon siirtynyt hondiin. Niissä ei ole vuosittaisia osanvahtoja. Pelkät öljyt ja teroitukset.- Anonyymi
Niin ja koneen ostaa joka toinen vuosi, eikös olekin tosi kestäväksi tehty pehmennetty liikkeellelähtö? 😂
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin ja koneen ostaa joka toinen vuosi, eikös olekin tosi kestäväksi tehty pehmennetty liikkeellelähtö? 😂
Jossakin on joku viisas mies joka ymmärsi tämän.
- Anonyymi
Alkuperäisen kysymyksen esittäjänä vaihdoin nyt kalvon. Vanha oli venynyt todella paljon. Myös vanha bensa oli todella ruosteen väristä. Nyt kun kalvo ja bensa on vaihdettu niin laakista käyntiin ja toimii hienosti. Kiitos kaikille asiallisesti vastanneille.
- Anonyymi
Hienoa että sait toimimaan! Ja että viitsit kirjoittaa tänne miten se onnistui, näin tästä ehkä on hyötyä jollekin muullekin.
Oliko muuten niin että yksi ja sama kalvo käy suurinpiirtein kaikkiin 3,5hv b&s:eihin vain oliko siinä vaihtoehtoja? Joskus tuollaisen olen vaihtanut, mutta ei enää muista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hienoa että sait toimimaan! Ja että viitsit kirjoittaa tänne miten se onnistui, näin tästä ehkä on hyötyä jollekin muullekin.
Oliko muuten niin että yksi ja sama kalvo käy suurinpiirtein kaikkiin 3,5hv b&s:eihin vain oliko siinä vaihtoehtoja? Joskus tuollaisen olen vaihtanut, mutta ei enää muista.Niitä on ainakin kahta. Vanhempia löytyy vieläkin varaosaliikkeistä vaikka viimeisimmät löytyy kahdeksankymmentä luvun alkupuolen koneista.
- Anonyymi
Tankin tasoitushionta, jossain asiantuntevassa kansikoneistamossa.
Toimii sen jälkeen kuin juna vessa.- Anonyymi
Erinomainen aktivointi vinkki! Tämä tuskin jää tähän
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S617850- 1334524
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.323777- 213138
- 232682
- 292617
- 502316
- 252190
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3922123- 322069