Briggs&Stratton 3,5 hv Classic bensatankki

Anonyymi

Sain tuollaisen ruohonleikkurin mutta ei oikein tunnu pelittävän. Pitää varmaan ottaa tankki irti kaasareineen ja puhdistaa molemmat. Onnistuuko tankin irrotus ilman että bensa valuu maahan? Tyhjennän tankin sitten irrotuksen jälkeen kun ei ole millä imeä tankki tyhjäksi ennen irrotusta.

26

723

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Onnistuu.

    • Anonyymi

      Pitäis onnistua, näppäränä pakettina irtoaa koko hoito. Kun nyt kerran purkamaan ja huoltamaan alat niin kannattais ehkä kaasuttimen kalvo samalla vaihtaa - jos laitteella jo ikää niin saattaa olla hapertunut. Ja ilmansuodattimen pesu ja uudelleenöljyäminen. Nuo jo saattaa auttaa käyntiongelmiin.

    • Anonyymi

      Onkohan noita vanhan liiton riks rattonin kaasutin-tankki -yhdistelmiä jossakin valmiina varaosana ei ehkä edes maksa enempää kuin se kalvo ?

      • Anonyymi

        Kalvo maksaa vain pari euroa.


    • Anonyymi

      Kiitos kommenteista. Ajattelinkin vaihtaa kalvon kunhan näen mikä tyyppi kyseessä. Motonetistä ajattelin hakea.

    • Anonyymi

      Vielä tuli mieleen että kuinka tuon tankin saa parhaiten puhdistettua kunnolla? Vai olenko jo hieman liiankin tarkka 😀

      • Anonyymi

        Kuuma kus ja ravistelu, näin entiset metsurit teki niin kauan kuin nalkkiin män


      • Anonyymi

        Vähän epäilen että ongelmat tankista johtuisivat jos ei siellä nyt ihan hirveätä sakkaa ole pohjalla.


    • Anonyymi

      Ja varmaan oot jo tulpan tarkistanut ja löytyykö puristuksia (selvä vastus narusta vetäessä)?

    • Anonyymi

      Yhden koneen olen korjannut missä muovinen imusarja oli lohjennut sylinterinpuolipäästä. Kone ei imenyt bensaa edes kurkkuun kaatamalla.

    • Anonyymi

      Brigs&straponissa tyyppivika on venttiilien välys ja ohjarit joita ei edes ole ja venat jää aina auki.
      Vaihda tecumsin kone, on pronssipuslat ja oikeet laakerit sekä ölöljypumppu. Toimii

    • Anonyymi

      Tarkennetaan sen verran että eka kerralla leikkaus sujui melko hyvin mutta alamäkeen piti ajaa varovasti/hitaasti. Käyntiin lähti laakista. Toka kerralla samat paitsi alamäki leikattava todella hiljaa ettei sammunut ja sai nykiä ainakin puolenkymmentä kertaa ja ryppyä useamman kerran. Kolmannella kerralla ei meinannut lähteä käyntiin millään ja ryyppyä piti antaa usean kerran. Kävi vain ehkä 2-3min ja sammui. Pätkissä sain leikattua jotenkuten. Kun kallistin konetta eteenpäin se sammuin. Taaksepäin kallistettaessa kierrokset nousivat eikä sammunut. Käynti ollut kokoajan aaltoilevaa joka viittaa vanhaan bensaa usean sivuston perusteella. Tankissa oli ties miten vanhaa bensaa mutta lisäsin tuoretta ennen toista ajoa ja kolmannella vielä lisää.

      • Anonyymi

        Eikös siellä oo sellainen ilmavirran mukana heiluva viipotin joka säätelee niitä kierroksia, sen toiminta kannattaa myös tsekata, onko sinne jäänyt roskaa, risua tms. Ja tietty se kaasarin kalvon kunto.


      • Anonyymi

        Itsellänikin tällä hetkellä käytössä (tai "käytössä", kun bensakone ei käynnisty, ) Briggs&Stratton -moottorilla toimiva Partner -merkkinen leikkuri.

        Käynnistysongelmat eivät ole kivoja, joten harkinnassa on korvata tuo bensiiniruohonleikkuri sähköruohonleikkurilla, siis jatkojohdon kanssa käytettävällä 230 V versiolla.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/17027915/paras-sahkoruohonleikkuri-230v-


    • Anonyymi

      Jos kuumana ei lähde käyntiin ja jos käy huonosti niin venttiilit kantaa, minulla oireil näin,venttiilien lyhennyksenjälkeen käy kuin sveitsiläinen kello ja bensiinin kulutus pieneni lähes puolella

    • Anonyymi

      Kannattaa kertoa selvästi ensimmäisessä viestissä mikä ei toimi ja miten se oireilee.

      • Anonyymi

        Ei kannata. Maallikoiden tarinat on aina vääriä ja ristiriitaisia.


      • Anonyymi

        Oho, täälläpä on vedetty purut nokkaan 😀


    • Anonyymi

      Aika alkeellisia koneita nuo rattonin kalvokoneet. Karkeakäyntisiä ja joka vuosi vaatii jotain huolto-osaa ja moottorihuoltoa. Ne on suuniteltu tarkoituksella jälkimarkkinat mielessä ja siksi rattonin huolto ja varaosa saatavuus on paras. Jopa vanhoihin malleihin löytyy.
      Oon siirtynyt hondiin. Niissä ei ole vuosittaisia osanvahtoja. Pelkät öljyt ja teroitukset.

      • Anonyymi

        Niin ja koneen ostaa joka toinen vuosi, eikös olekin tosi kestäväksi tehty pehmennetty liikkeellelähtö? 😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin ja koneen ostaa joka toinen vuosi, eikös olekin tosi kestäväksi tehty pehmennetty liikkeellelähtö? 😂

        Jossakin on joku viisas mies joka ymmärsi tämän.


    • Anonyymi

      Alkuperäisen kysymyksen esittäjänä vaihdoin nyt kalvon. Vanha oli venynyt todella paljon. Myös vanha bensa oli todella ruosteen väristä. Nyt kun kalvo ja bensa on vaihdettu niin laakista käyntiin ja toimii hienosti. Kiitos kaikille asiallisesti vastanneille.

      • Anonyymi

        Hienoa että sait toimimaan! Ja että viitsit kirjoittaa tänne miten se onnistui, näin tästä ehkä on hyötyä jollekin muullekin.

        Oliko muuten niin että yksi ja sama kalvo käy suurinpiirtein kaikkiin 3,5hv b&s:eihin vain oliko siinä vaihtoehtoja? Joskus tuollaisen olen vaihtanut, mutta ei enää muista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hienoa että sait toimimaan! Ja että viitsit kirjoittaa tänne miten se onnistui, näin tästä ehkä on hyötyä jollekin muullekin.

        Oliko muuten niin että yksi ja sama kalvo käy suurinpiirtein kaikkiin 3,5hv b&s:eihin vain oliko siinä vaihtoehtoja? Joskus tuollaisen olen vaihtanut, mutta ei enää muista.

        Niitä on ainakin kahta. Vanhempia löytyy vieläkin varaosaliikkeistä vaikka viimeisimmät löytyy kahdeksankymmentä luvun alkupuolen koneista.


    • Anonyymi

      Tankin tasoitushionta, jossain asiantuntevassa kansikoneistamossa.

      Toimii sen jälkeen kuin juna vessa.

      • Anonyymi

        Erinomainen aktivointi vinkki! Tämä tuskin jää tähän


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 180
      1915
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      50
      1836
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1568
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      137
      1363
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1314
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1174
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1152
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1121
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1099
    10. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1098
    Aihe