Briggs&Stratton 3,5 hv Classic bensatankki

Anonyymi

Sain tuollaisen ruohonleikkurin mutta ei oikein tunnu pelittävän. Pitää varmaan ottaa tankki irti kaasareineen ja puhdistaa molemmat. Onnistuuko tankin irrotus ilman että bensa valuu maahan? Tyhjennän tankin sitten irrotuksen jälkeen kun ei ole millä imeä tankki tyhjäksi ennen irrotusta.

26

997

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Onnistuu.

    • Anonyymi

      Pitäis onnistua, näppäränä pakettina irtoaa koko hoito. Kun nyt kerran purkamaan ja huoltamaan alat niin kannattais ehkä kaasuttimen kalvo samalla vaihtaa - jos laitteella jo ikää niin saattaa olla hapertunut. Ja ilmansuodattimen pesu ja uudelleenöljyäminen. Nuo jo saattaa auttaa käyntiongelmiin.

    • Anonyymi

      Onkohan noita vanhan liiton riks rattonin kaasutin-tankki -yhdistelmiä jossakin valmiina varaosana ei ehkä edes maksa enempää kuin se kalvo ?

      • Anonyymi

        Kalvo maksaa vain pari euroa.


    • Anonyymi

      Kiitos kommenteista. Ajattelinkin vaihtaa kalvon kunhan näen mikä tyyppi kyseessä. Motonetistä ajattelin hakea.

    • Anonyymi

      Vielä tuli mieleen että kuinka tuon tankin saa parhaiten puhdistettua kunnolla? Vai olenko jo hieman liiankin tarkka 😀

      • Anonyymi

        Kuuma kus ja ravistelu, näin entiset metsurit teki niin kauan kuin nalkkiin män


      • Anonyymi

        Vähän epäilen että ongelmat tankista johtuisivat jos ei siellä nyt ihan hirveätä sakkaa ole pohjalla.


    • Anonyymi

      Ja varmaan oot jo tulpan tarkistanut ja löytyykö puristuksia (selvä vastus narusta vetäessä)?

    • Anonyymi

      Yhden koneen olen korjannut missä muovinen imusarja oli lohjennut sylinterinpuolipäästä. Kone ei imenyt bensaa edes kurkkuun kaatamalla.

    • Anonyymi

      Brigs&straponissa tyyppivika on venttiilien välys ja ohjarit joita ei edes ole ja venat jää aina auki.
      Vaihda tecumsin kone, on pronssipuslat ja oikeet laakerit sekä ölöljypumppu. Toimii

    • Anonyymi

      Tarkennetaan sen verran että eka kerralla leikkaus sujui melko hyvin mutta alamäkeen piti ajaa varovasti/hitaasti. Käyntiin lähti laakista. Toka kerralla samat paitsi alamäki leikattava todella hiljaa ettei sammunut ja sai nykiä ainakin puolenkymmentä kertaa ja ryppyä useamman kerran. Kolmannella kerralla ei meinannut lähteä käyntiin millään ja ryyppyä piti antaa usean kerran. Kävi vain ehkä 2-3min ja sammui. Pätkissä sain leikattua jotenkuten. Kun kallistin konetta eteenpäin se sammuin. Taaksepäin kallistettaessa kierrokset nousivat eikä sammunut. Käynti ollut kokoajan aaltoilevaa joka viittaa vanhaan bensaa usean sivuston perusteella. Tankissa oli ties miten vanhaa bensaa mutta lisäsin tuoretta ennen toista ajoa ja kolmannella vielä lisää.

      • Anonyymi

        Eikös siellä oo sellainen ilmavirran mukana heiluva viipotin joka säätelee niitä kierroksia, sen toiminta kannattaa myös tsekata, onko sinne jäänyt roskaa, risua tms. Ja tietty se kaasarin kalvon kunto.


      • Anonyymi

        Itsellänikin tällä hetkellä käytössä (tai "käytössä", kun bensakone ei käynnisty, ) Briggs&Stratton -moottorilla toimiva Partner -merkkinen leikkuri.

        Käynnistysongelmat eivät ole kivoja, joten harkinnassa on korvata tuo bensiiniruohonleikkuri sähköruohonleikkurilla, siis jatkojohdon kanssa käytettävällä 230 V versiolla.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/17027915/paras-sahkoruohonleikkuri-230v-


    • Anonyymi

      Jos kuumana ei lähde käyntiin ja jos käy huonosti niin venttiilit kantaa, minulla oireil näin,venttiilien lyhennyksenjälkeen käy kuin sveitsiläinen kello ja bensiinin kulutus pieneni lähes puolella

    • Anonyymi

      Kannattaa kertoa selvästi ensimmäisessä viestissä mikä ei toimi ja miten se oireilee.

      • Anonyymi

        Ei kannata. Maallikoiden tarinat on aina vääriä ja ristiriitaisia.


      • Anonyymi

        Oho, täälläpä on vedetty purut nokkaan 😀


    • Anonyymi

      Aika alkeellisia koneita nuo rattonin kalvokoneet. Karkeakäyntisiä ja joka vuosi vaatii jotain huolto-osaa ja moottorihuoltoa. Ne on suuniteltu tarkoituksella jälkimarkkinat mielessä ja siksi rattonin huolto ja varaosa saatavuus on paras. Jopa vanhoihin malleihin löytyy.
      Oon siirtynyt hondiin. Niissä ei ole vuosittaisia osanvahtoja. Pelkät öljyt ja teroitukset.

      • Anonyymi

        Niin ja koneen ostaa joka toinen vuosi, eikös olekin tosi kestäväksi tehty pehmennetty liikkeellelähtö? 😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin ja koneen ostaa joka toinen vuosi, eikös olekin tosi kestäväksi tehty pehmennetty liikkeellelähtö? 😂

        Jossakin on joku viisas mies joka ymmärsi tämän.


    • Anonyymi

      Alkuperäisen kysymyksen esittäjänä vaihdoin nyt kalvon. Vanha oli venynyt todella paljon. Myös vanha bensa oli todella ruosteen väristä. Nyt kun kalvo ja bensa on vaihdettu niin laakista käyntiin ja toimii hienosti. Kiitos kaikille asiallisesti vastanneille.

      • Anonyymi

        Hienoa että sait toimimaan! Ja että viitsit kirjoittaa tänne miten se onnistui, näin tästä ehkä on hyötyä jollekin muullekin.

        Oliko muuten niin että yksi ja sama kalvo käy suurinpiirtein kaikkiin 3,5hv b&s:eihin vain oliko siinä vaihtoehtoja? Joskus tuollaisen olen vaihtanut, mutta ei enää muista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hienoa että sait toimimaan! Ja että viitsit kirjoittaa tänne miten se onnistui, näin tästä ehkä on hyötyä jollekin muullekin.

        Oliko muuten niin että yksi ja sama kalvo käy suurinpiirtein kaikkiin 3,5hv b&s:eihin vain oliko siinä vaihtoehtoja? Joskus tuollaisen olen vaihtanut, mutta ei enää muista.

        Niitä on ainakin kahta. Vanhempia löytyy vieläkin varaosaliikkeistä vaikka viimeisimmät löytyy kahdeksankymmentä luvun alkupuolen koneista.


    • Anonyymi

      Tankin tasoitushionta, jossain asiantuntevassa kansikoneistamossa.

      Toimii sen jälkeen kuin juna vessa.

      • Anonyymi

        Erinomainen aktivointi vinkki! Tämä tuskin jää tähän


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

      kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      93
      7838
    2. Pieni häivähdys sinusta

      Olet niin totinen
      Ikävä
      40
      3752
    3. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

      Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      102
      1886
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

      Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      24
      1210
    5. Taas ryssittiin oikein kunnolla

      r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      32
      1053
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

      Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      28
      1003
    7. Rakastuminenhan on psykoosi

      Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk
      Ikävä
      53
      837
    8. Olisinko mä voinut käsittää sut väärin

      Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt
      Ikävä
      31
      792
    9. Vanha Suola janottaa Iivarilla

      Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      10
      750
    10. Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa

      1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄
      Ikävä
      60
      749
    Aihe