Torstaina 1.7. oli Lieksanlehdessä hyvä mielipidekirjoitus. Kirjoittaja oli Seppo T.Kiiskinen. Tuo kirjoitus pitäisi saada Kansanedustaijen luettavaksi. Ymmärrän kirjoittajan turhautumisen. Yhdyn mielipiteeseen. Kunnanvaltuutetuille valtuustotyö ei ole ansiotyö, vaan he uhraa vapaa-aikaansa, kun päättävät asioistamme. Ei ole oikein, että heillä ei ole valtaa tehdä sitovia päätöksiä, koska valittaminen on liian helppoa. Juttelin toisen Demaripolitiikassa mukana olevan kanssa. Hän oli samaa mieltä kanssani siitä, että valitusoikeus on ok, mutta loputtomasti jatkuva valituskierre ei.
Kuntapäättäjän valta
4
77
Vastaukset
- Anonyymi
Myös valitusoikeus on demokratiaa, sitä ei voi kunnanvaltuutettu keneltäkään ottaa pois. Varsinkaan eduskunta ei siihen tule puuttumaan, kaventamaan kansalaisoikeuksia. Eiköhän se päätösvalta ole nykyisellään valtuustolla aika suppea, kun aikaisempi valtuusto sitä entisestään supisti eutomäärällisestikin.
- Anonyymi
Vai uhraavat aikaansa. 😂 Mitäs lähtevät sitten politiikkaan ja vielä jos eivät ymmärrä perustuslaista enempää kuin sika taivaasta. Valtuustossa on yllättävän monta tolloa. Suuri ego ja soveltuvuus kuntalaisten asioiden hoitoon pyöreä nolla!!
- Anonyymi
"Uhraavat" aikaansa rahasta. Saavat kokouspalkkiot.
Siellä on hyvinkin monta eläkeukkoa ja - ämmää, joilla luulisi olevan aikaa, kun ovat kerran ehdokkaiksi lähteneet.
Kokouspalkkiot ovat mukava lisä eläkkeen päälle, verottomana vielä.
Toki kokouspalkkiot pitääkin olla, mutta silloin ei "uhraa" aikaansa, kun siitä uhrauksesta maksetaan.
Hyvä kun edes jonkin verran naamat vaihtuivat, kaikki yli kolmatta kauttaan istuvat olisivat saaneet jäädä pois, heidät on nähty jo.
Ei hyvänen aika voi niin tehdä, kun pyydettiin, pakkohan silloin on jatkaa vain. Jotkut eivät osaa äänestää kuin aina vain samoja naamoja.
Onneksi kaupungin herroista toinen haukkasi sitä ihteään, olisi toinenkin saanut tehdä saman. En tiedä, mitä äänestäjien päässä on liikkunut. Tähän samaan syssyyn ihmettelen liikemies vanhusta, oliko ajanvieteongelmia vai mitä?
- Anonyymi
Onko Kiiskisellä ja muilla eläkeläisillä identiteetti hukassa kun ei osata jäädä eläkkeelle? Onko identiteetti rakentunut vain työn kautta? Miettikääpä sitä, tervepäisimmät ja psykologiaan perehtyneet tämän tietää. Ei ihme, että sutta ja sekundaa on jälki mitä saatte aikaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ihanasti alkoi aamu: SDP:n kaula kokoomukseen jo 6,9 %-yks
Lindtmanin I hallitus on tukevasti jytkyttämässä laittamaan Suomi kuntoon Orvon täystuhohallituksen jäljiltä, jonka kann2561842Olen niin kesken
Omien asioiden suhteen etkä voi odottaa loputtomiin. Mun on muutenkin niin vaikea suhun luottaa vaikka joku ihme syvyys151368Tietääkö joku ylläpidosta?
Miten näillä palstoilla tomii tuo ylläpito, onko sitä yli päätään olemassa vai ovatko huhut totta että on palstan kirjoi2091249Auttaja paikalla. Kerro huolesi. (Osa 2)
Voin auttaa sinua näkemään tilanteesi uudesta näkökulmasta. Voin antaa lohtua, toivoa ja rohkeutta. Olen elänyt maan pä1851115- 65923
Nainen olet ensimmäinen tarpeeksi vahva
joka kestää tämän kokonaisuuden, minut. Persoonani, tunteeni, kipuni, pelkoni. Olen aina pidätellyt itseäni ja antanut v60913TTK:sta tippunut Sara Siipola rehellisenä Jurza-open kanssa: "Että jaa, siinäkö..."
Tippuiko oikea TTK-pari ensimmäisenä? Joka tapauksessa iso kiitos tansseistanne Sara ja Jurza Tanssii Tähtien Kanssa -p18894- 51836
Mä tuun aina rakastamaan sua J
Mutta en pysty kertomaan, että mikä mulla on hätänä. Mä en kertakaikkiaan pysty. Joskus naureskelit muiden ihmisten vai61803Martina ei mennyt naimisiin
IS 17.9: Martinan häät peruuntui, tajusi, ettei ollut oikea aika. Rahat meni hevosiin. On edelleen parisuhteessa Yhdysva126790