..holtittomaksi. Monihan alkaa varmasti tämän varjolla sekstailemaan estotta ja huolimattomasti. Suuri osa ihmisistä on sen verran daijuja että kuvittelevat menon olevan riskitöntä prep-estolääkityksellä. Ajatelkaa nyt jotain Charlie Sheeniä, joka kuvittelee palanneensa vanhaan normaaliin kun on prep-lääkitys, 10 000 panon sijaan on pian 20 000 ja osalla aivan varmasti levitettävä HIV tuliaisena estolääkityksestä huolimatta.
HIV-tartuntoja ennaltaehkäisevä prep-lääkitys muuttui maksuttomaksi. 30 tabletin paketti kustantaa 59 euroa.
https://yle.fi/uutiset/3-12007259
Paljonko HIV-tartuntoja ennaltaehkäisevä prep-lääkitys lisää HIV-tartuntoja kun meno muuttuu..
8
486
Vastaukset
- Anonyymi
HIV-estolääkettä syövä Simo Kauppinen uskaltaa nyt harrastaa seksiä ilman ehkäisyä – jonot lääkitykseen venyvät, koska kysyntä yllätti HUSin
https://yle.fi/uutiset/3-12007259
HIV-tartuntoja ennaltaehkäisevä prep-lääkitys muuttui maksuttomaksi. Tukikeskus Hivpoint uskoo, että kynnys lääkityksen aloittamiseen madaltuu. Myös elämänlaatu paranee, kun pelko ei pilaa seksikokemusta.
Jos meno olisi turvallista prep-lääkitys parantaisi HIVin.- Anonyymi
Entäs yhden illan simot?
- Anonyymi
"Tutkimusten mukaan prep-lääke on yksi turvallisimmista ja kustannustehokkaimmista ehkäisykeinoista HI-virustartuntaa vastaan. Hivpoint arvioi, että oikein käytettynä suojaus toimii 99 prosentin varmuudella."
Ehkäisyteho lienee ehkäisypillerien tai kondomin tasoa, mutta eikö muka vahinkoraskauksia niiden kanssa ole?
Prep-lääkityksen ymmärtää jotenkin parisuhteessa olevan kohdalla, mikäli kumppani haluaa ottaa riskin. Sen sijaan sinkkujen ja irtosihteita harrastavien kohdalla tämä on erittäin vaarallista venäläistä rulettia, jossa suuri osa ei varmasti edes kerro seksikumppanille hivistään, koska luottaa tähän estolääkitykseen, joka vapauttaa vastuusta.- Anonyymi
Et näköjään ymmärtänyt asiaa. PreP-lääkitys on ennaltaehkäisevä ja niitä annetaan hiv-negatiiviselle. Hiv-tartunnan jo saaneet eivät tarvitse ennaltaehkäisyä, kun jo kantavat virusta. Hiv-positiivisten lääkitys on sitten ihan oma juttunsa. Lääkityksellä oleva hiv-positiivinen ei virusta tartuta, jos virusarvot ovat kurissa.
- Anonyymi
Estolääkityksellä olevan on mahdotonta kertoa kumppanille hiv-tartunnastaan, kun hänellä sitä ei ole.
Iranissa,Irakissa,Kuvai UAE, monissa maissa on mailman paras HIV ennalta ehkäisy(?) :pääpoikki noilta ruskeenreijän ritareilta
- Anonyymi
Helsingissä ollaan muita edellä. Pelon vuodet 1983-2021 ovat ohi. Uutta tietoa turvaseksistä kaivataan myös maakunnissa.
https://pbs.twimg.com/media/FC2Y7NzXIAgv9SZ?format=jpg&name=4096x4096 - Anonyymi
Helsingissä ollaan muita edellä, kun tämän viruksen pelko jäi vuoteen 2021.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä681969- 1281394
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1321353- 1431082
- 103932
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten348868Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82754Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55694Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50673Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67654