Ai sää vai

Anonyymi

Kumpaakohan sääennustetta nyt pitäisi uskoa ....toinen lupaa vaihtelevaa ja sateita ....sekä kylmempää ilmaa ... Toinen kuivaa ja kuumaa ...
mimmimum-..mi

17

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ilimat ihan passelit, veden lämpötila laiturin päässä melkein helteistä.
      Yöllä saisi olla vähän viileempää, tuuletin vilvoittaa onneksi.


      • Anonyymi
        Pertikki kirjoitti:

        Kiitos kysymästä :)
        Välillä tulee käytyä mökillä tosin vähemmän.
        Tulevana lauantaina lähden tyttären ja parin teini tytön kera isolla vuokra veneellä Savonlinnasta kohti pohjois-Saimaata viikoksi
        http://www.saimaanvuokravenho.fi/resources.php?cmd=resource&id=4

        Hieno venho ....onko sulla kapteenin lakki ....ja valtuudet ...kivaa reissua sitten ....vaikka onhan tässä vielä aikaa..


      • Pertikki kirjoitti:

        Kiitos kysymästä :)
        Välillä tulee käytyä mökillä tosin vähemmän.
        Tulevana lauantaina lähden tyttären ja parin teini tytön kera isolla vuokra veneellä Savonlinnasta kohti pohjois-Saimaata viikoksi
        http://www.saimaanvuokravenho.fi/resources.php?cmd=resource&id=4

        Mielenkiintoista minulle. Kulkeeko reittinne sinne Paasiveden "piruntulien" kautta Oriveden ohittaen Joensuuhun? Silloin ajelisitte minun synnyin kotini ohitse, jossa loistaa edelleen Rastinmajakka.

        Onhan siellä reitti myös Heinäveden kautta Kuopioon, jossa ne laivat "huuteloo", Kuopioon, Kuopioon.


    • Kuumuudesta vastaavat omat rintasi
      Pisaroiden ropinasta joku toinen.
      -
      Metro pauhaa, pilli Poliisinkin täyttä kaulaa
      Lintu hiljaa ei enää aamuisinkaan kiljaa.

      Vielä jossain Muna murtuu
      Elämänsä aamuun monta pientä tutustuu.
      -
      https://www.youtube.com/watch?v=szxhOo9QZ7E

      H.

    • Katsoin tuota 10 päivän ilmatieteen laitoksen sekä Forecan. Tälle paikalle meni kyllä ihan liki toisiaan.
      Tiistain ja keskiviikon väliseksi yöksi luvattiin vesikuuroja. Kun vaan tulisi, ettei kiertäisi ohi.
      Keittiön ikkunasta paistaa ilta-aurinko, vedin rullaverhon (tummanruskea) eteen.
      Pihaakin kastelin vähän.

    • Anonyymi

      Yhden ennusteen mukaan to-pe voi olla toivoa viileämmästä eli sateista,
      jotka tuovat myös kosteutta,
      että toisaalta voi muuttua "raskaammaksikin".
      Kostean kuuma ilman on raskas. Päivät jo lyhenevät kukonaskel kerrallaan,
      kohti syksyä mennään, vaikka ei syksyn viileyden ajatteleminen tätä hetkeä
      helpotakaan.

      • Anonyymi

        Meteorologi Lea Saukkonen totesi joskus...
        ''Kolmen vrk:n sääennuste on melko tarkka. 3-5 vrk ''siinä ja siinä'' Yli viisi päivää, viihdettä''


    • Anonyymi

      Ajattelin että säästä puhuminen on meidän lempiaiheita...koskaan ei yleensä ole hyvin ..on liian kuumaa....liian kylmää ....liikaa sadetta ...liikaa tuulta...
      mimmimum-..mi

    • Kyllä minäkin(rankka)sadetta odottelen, että hieman helpottaisi.

      Tosin olen saanut siedettävän olon tuolla pikku puhaltimella, kun vaihdan vähänväliä siihen viereen märän/kostean (pienen) pyyhkeen. Aluksi oli iso kylpypyyhe, mutta se oli virhe, sillä sisäilma muuttui hautovan kosteaksi.

      Onneksi yöt ovat sen verran viileämmät, että pidän ulko oven auki yölläkin, vaikka asun rivitalossa, mutta uskoisin, että herään jos joku sisälle tulisi"!

      Kyllä tuo ikäkin suojelee, että ei niitä "poikakavereita" olen tunkenut luokseni ja mitään varastettavaa minulla ei ole, päinvastoin olisin erittäin kiitollinen, jos joku tyhjentäisi asuntoni, kun ei vain veisi "tietsikaani" ja tämäkin on jo niin antiikki, että ei sitä kukaan huolisikaan.

    • Anonyymi

      Keskimäärinhän se sitten on sopivaa.

    • Anonyymi

      Meillä aurinko paahtaisi kahdeksan tuntia kolmesta ikkunasta asuntoon.
      Kaikki ikkunat ovat aurinkoon päin.
      Sälekaihtimet eivät auta oikeastaan mitään.

      Tilanne parani olennaisesti kun teippasin jo kesän alussa alumiinifoliolla ikkunat melkein umpeen.
      Sisälämpötila olisi ehkä 35 astetta ilman foliota, joka estää aurinkoa paahtamasta
      sisään.

      Nyt sisälämpö on pysynyt alle 25:n.
      Ei ole yhtään tukahduttavaa eikä hikoile kuin sika.
      Halpa ja helppo "viilennin".

    • Pieni sateen ropsautus ei tekisi pahaa,
      Ukkosista ja salamoista en niin tykkää.
      Ne saa mennä naapurin puolelle.

    • Anonyymi

      Hyvä että säitä riittää. Niiden loppuminen tietää yksilötasolla hiippakunnan vaihtoa.

      Meillä on iso liuta seurakuntia. Keväällä muutti 12 minua nuorempaa pilviväen osastoon 1 viikon aikana.

    • Anonyymi

      Juupas juu ....sadetta tunnin päästä ....en kyllä usko ...
      mimmimum-..mi

      • Mulla näyttää 19-21 välillä, 80% sateen mahdollisuus.
        Pitäisköhän vetäistä joku sadetanssi, kyllä luonto kipeesti nyt kaipaisi virkistystä.


    • Anonyymi

      Kyllä ...luonto suorastaa pyytää vettä ....onneksi meidän talossa on innokkaita kukkien kastelijoita...
      mimmimum-..mi

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Isä tuomittiin pahoinpitelystä.

      Tulikohan oikeudelle nyt ylilyönti? Eihän tuon isän antama kurinpito niin vakavaa ollut. Tuomio olisi ollut aivan ymmärr
      Maailman menoa
      194
      2396
    2. Norja ottaa öljyrahastoista 40 mrd. Suomen pitäisi ottaa työeläkevaroista

      Irtoraha kiertoon, jotta talous saadaan elpymäään. https://yle.fi/a/74-20116257 "Norjan hallitus kasvattaa öljyrahasto
      Maailman menoa
      381
      2002
    3. Arja Koriseva paljastaa erikoisesta asumisjärjestelystä Pekka-rakkaan kanssa: "Voin ottaa..."

      Arja Koriseva viettää tänä vuonna 35-vuotistaiteilijajuhlaa ja kisaa Tanssii Tähtien Kanssa -ohjelmassa. Lue Arja Koris
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1314
    4. Miten paljon

      Haluat häntä????
      Ikävä
      71
      1191
    5. Mun treffi-ilmoitus

      Hei, Ajattelin laittaa tänne oman treffi-ilmoituksen, koska tinder ja muut deittiapit ja palstat eivät ole omalta osalt
      Sinkut
      26
      1173
    6. Hyvää yötä tänne

      Kun nukkumaan käytte. Ei vanha mies ole kellekään mitään. 😐🌌🌃✨❤️🐺😊
      Ikävä
      133
      925
    7. Mä en kestä näin unta

      Missä nukuit vieressäni. Käännyit otit lusikkaan ja kuiskasit korvaani. "Minä rakastan sinua kulta". 💔
      Ikävä
      70
      910
    8. Rita Niemi-Manninen kommentoi yllättäen Aki-miehensä suoritusta Selviytyjissä: "Olisi pitänyt..."

      Rita Niemi-Manninen ja Aki Manninen herättävät vahvoja mielipiteitä… Nyt Rita Niemi-Manninen kisaa rankassa tosi-tv-kis
      Suomalaiset julkkikset
      6
      870
    9. Olet suloisinta mitä tiedän

      Kun katsoit minua, en pystynyt katsomaan sinua takaisin koska pelkään että näet mitä sinua kohtaan tunnen. Ihastelen sin
      Ikävä
      21
      780
    10. Nainen, tunnetko sen meidän yhteyden

      Tunnetko, kuinka rakkaus sinua koskettaa, kuinka eräs sinua suurella lämmöllä ajattelee? Mitä mietit niinä hetkinä? Onko
      Ikävä
      53
      775
    Aihe