Millaisia ihmisiä lääkiksessä opiskelee,

Anonyymi

jos jotain yleistyksiä on mahdollista tehdä? Onko siellä ollenkaan "taiteilijatyyppejä", vai enimmäkseen käytännönläheisiä luonnontieteistä kiinnostuneita maanläheisiä ihmisiä?

8

1916

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Voi sanoa, että erittäin valikoitunut suorituskykyinen joukko. Lähes kaikki valmistuvat.

    • Anonyymi

      Matemaattisesti lahjakkaita.

    • Anonyymi

      Jep, viisaita ihmisiä.

    • Anonyymi

      Ehkei lääkis sovi taiteelliselle, vähän epäsovinnaiselle ihmiselle. Olisin ehkä liian "vasenkätinen" sinne. Olen kyllä kiinnostunut myös lääketieteestä, paljonkin, ja luonnontieteistä ylipäätään. Mutta en ole mikään kovin järjestelmällinen ihminen.

      • Anonyymi

        Uskon että olisin onnellisempi vaikkakin todennäköisesti köyhä, jollain taidealalla. Se on tavallaan myös kirous, jos on kiinnostunut liian monista asioista. On vain lopulta valittava se, mihin veri vetää eniten. Minulle on muodostunut kuva, että lääkisläiset ovat realistisia, aika suorituskeskeisiä, tunnollisia, käytännönläheisiä ihmisiä.


    • Anonyymi

      Tuntemani lääkisläiset ovat kaikki erittäin tunnollisia ja ahkeria ihmisiä. Ennen kaikkea älykkäitä. En tunne yhtään taiteellista lääkäriä, joka olisi luonteeltaan taiteilijamainen. Täsmällisiä ja tarkkoja ovat kaikki eikä lääkiksessä pärjää taivaanrannanmaalarit vaan älykkäät realistit.

      • Anonyymi

        Niin. Tai ainakin se taivaanrannamaalari-puoli persoonasta olisi työssä osattava jättää pois. Mutta kärsisikö se taiteilija-osa itsestä silloin liikaa? On hankalaa jos on monesta asiasta lähes yhtä vahvasti kiinnostunut, että minkä alan sitten valitsee? Niin kielistä, taiteista, luonnontieteistä kuin yhteiskunnallisistakin aloista.. Saa nähdä..


    • Anonyymi

      Kyllä löytyy monenlaisia ihmisiä, joista sitten myöhemmin valikoituu osa psykiatreiksi, osa jonkun ihan päinvastaisen tyyppisen alan edustajiksi. On poliittisia nuoria, on hipimpiä maailmanrapantajia, on kapitalisteja, on kilttejä kympin tyttöjä. Eli hyvin monenlaista porukkaa. Jos jotain pitää yleistää, niin työmoraali ja velvollisuudentunto on kohdallaan, ja sääntöjä noudatetaan ahkerasti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      74
      3300
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      2862
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      22
      2686
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2638
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      21
      2514
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2345
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      210
      1813
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1757
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      37
      1630
    10. Dear mies,

      Hymyiletkö ujosti, koska näet minut? 😌
      Ikävä
      18
      1476
    Aihe