Mielipiteitä Pirkko Jalovaarasta?

kysynpävaan

Onko hän Herran asialla? Minkälaisia kokemuksia hänen tilaisuuksista?

25

2302

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hän on

Jeesuksen Kristuksen asialla. Kokemukset ovat hyviä.

• opas.poika

Kokemukset ja tunteet voi toisinaan olla hyviä, mutta entäs tulokset. Löytävätkö ihmiset Jalovaaran kokouksissa Jeesuksen? Moni todistaa parantumisistaan. Missä on todistajat jotka tekivät kokouksissa parannuksen?

• Vihtahousu

Kaikki kai täällä on herran asioilla, vai olekko sinä täällä omilla asioilla.

Mutta muuten olen sitä mieltä, että te olette vain amerikan uskontojen sulatusuunissa paistettu kristillisyyden haara, ette yhtään enempää ettekä vähempää. Turha kuvitella, ollessanne tapauskovaisia kuten me kaikki muutkin, että olisitte Jumalalle kelpaavampia kuin muut.

Kattokaapa että mitä kaikkea hienoa uskonnollisuutta amerikasta on tullut ja miettikää, että mikä sen on aiheuttanut.

Vaihtoehto:

1) Kävikö Jumala luomassa Amerikkaan kymmeniä
      eripuraisia lahkoja ja hellarit sattuivat
      olemaan se ainut oikea lahko.

vai

2) Oliko yhteiskunnan kehittymättömyys ja
      ihmisten turvattomuuden tunne ehkä sittenkin
      kaiken herätyksen takana?

• ...

"Turha kuvitella, ollessanne tapauskovaisia kuten me kaikki muutkin, että olisitte Jumalalle kelpaavampia kuin muut. "

Ei kait kukaan ole niin väittänytkään...?!

• käy kuulemma hakemassa haudoilta voimaa yms.

• ettäniin

uutta virtaa katolilaisuudesta,kultahippuja tilaisuuksissa..mitä se kertoo?
      Mt 7:15 Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammastenvaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevaisia susia.

• että niin

ortodokseilta; Pirkko Jalovaara kertoo kirjassaan "Rukous on Elämäni" vierailuista eri ortodoksisissa luostareissa. Pyhitsan luostari Virossa. Aamuliturgia kirkossa. "Oih, mikä tunnelma kirkossa! Kynttilöitä palaa joka puolella, kuoro laulaa kuin taivaassa, ortodoksikirkko hehkuu kultaa ja kauneutta." Jalovaara kuuntelee ihastuneena taivaallista laulua, jossa ylistetään Mariaa, joka on "kerubeja kunnioitettavampi ja serafeja verrattomasti jalompi..." Jalovaara kertoo, kuinka sisar Teresa siellä opetti hänelle rukouksen salaisuuksia. Sisar Teresa toistaa rukousnauhaa apuna käyttäen yksilauseista rukousta viisisataa kertaa päivässä. Sisar antaa Jalovaaralle rukousnauhan. Myöhemmin myös hän alkaa toteuttaa nunnan opetuksia. "Tulee lämmin hyvä olo, Jeesuksen Hengen hipaisu. Innostun kovasti, sydämen lämpö on syttynyt ja alan toistaa uudelleen, uudelleen samaa rukousta."

Zgorskin luostariin tekemästään vierailusta Jalovaara kertoo seuraavaa: "Kappelin peränurkassa on suuri hopeinen arkku, johon sijoitettu... luostarin johtajan ja uskonsankarin, Sergei Radonezilaisen pyhäinjäännökset". "Paljon ihmisiä käy paikalla. Ristinmerkkiä tehden he hiljaa kulkevat arkun ohitse. Kun itse menen muiden perässä arkun vierelle, hämmästyn tuntiessani suuren Jumalan läheisyyden ja lämpimän kosketuksen."
        a

• Jalovaarasta on näillä palstoilla ollut useita kertoja kannanottoja sekä puolesta että vastaan.

Päästäkseni edes jonkinlaiseen selvyyteen siitä, mitä hänen tilaisuuksissaan julistetaan, kävin keskiviikkona 20.04.2005 Vantaan Tikkurilan kirkossa hänen pitämässä tapahtumassa.

Kirkko oli täynnä. Jokaiselle saapujalle annettiin lehti, jossa käsiteltiin paratumista ja parantumisen (Jalovaaran kokouksissa) kokeneiden ihmisten todistuksia. Kirkon eteiseen oli pystytetty myyntipöytä, josta sai ostaa Jalovaaran kirjallisuutta ja puhekasetteja.

Jalovaara puhui tilaisuudessa reilun puolen tunnin ajan. Hän käsitteli puheessaan Jumalan rakkautta ja muistutti, että Jumalalta saa anoa mitä ikinä ihminen haluaa. Jeesus on tämän haluamisen takuumies Joh.15:7:n mukaan. Jalovaara käytti kirkkoraamatun uusinta käännöstä vuodelta 1992.

Tilaisuudessa ei kajottu sanallakaan syntikysymykseen, Jumalan valmistamaan pelastukseen Jeesuksessa Kristuksessa eikä parannuksen tekemisen ja omakohtaisen uskon välttämättömyyteen syntien anteeksisaamiseksi.

En tule käymään toista kertaa Jalovaaran tilaisuuksissa enkä suosittele niissä käymistä kenellekään enkä varsinkaan niille, jotka etsivät Herraa syntiensä anteeksiantajana ja vapahtajana.

Siihen, tapahtuuko noissa kokouksissa todellisia parantumisia, en voi ottaa kantaa. Markus kertoo kuitenkin erään merkittävän periaatteen näissä asioissa:"...Herra vaikutti heidän kanssansa ja vahvisti sanan sitä seuraavien merkkien kautta." (Mk.16:20b) Ymmärrän ko raamatunkohdan siten, että Herra teki ihmeitä omiensa kautta, kun nämä julistivat evenkeliumia Hänestä. Pirkko Jalovaaran kokouksessa ei julistettu evankeliumia.

Tämä aihe on vakava. Kirjoittaessani näitä rivejä olen syvästi tietoinen siitä, että olen tilivelvollinen tuomiopäivänä Jumalan edessä kirjoituksistani.

• diore

7:22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        7:23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.
        Käsketäänhän raamatussa tarkkaamaan tuottavatko nämä profeetat,hyviä vai huonoja hedelmiä?
        Nykyisin puhutaan paljon voitelusta ja Pyhästä hengestä,mutta on hyvä ottaa huomioon että Pyhä henki kirkastaa Kristusta.Kristus on yksin voideltu.Uskovilla on voitelu;1Jh 2:27 Mutta te - teissä pysyy se voitelu, jonka olette häneltä saaneet, ja te ette ole kenenkään opetuksen tarpeessa; vaan niinkuin hänen voitelunsa opettaa teitä kaikessa, niin se opetus on myös totta eikä ole valhetta; ja niinkuin se on opettanut teitä, niin pysykää hänessä.

• fri

itse en ole paikanpäällä ollut kuulemassa ja siksi uteliaisuuteni sai hiukan "ruokaa".

• alkup.raimo

oikein...tein sman huomion kahdessa eri kirkossa, koska juuri penkkeihin jaetuissa monisteissa, joissa puhuttiin rukouksella parantamisesta, puhuttiin yhden VT:n profeetan haavoista, joita ei ole puserrettu, eikä öljyllä voideltu...siis syntisen ihmisen haavoista, muta ei sanaakaan JEESUKSEN HAAVOISTA, JOIDEN KAUTTA VOISIMME PARANTUA!

Siitä tietäkää, ettei Jumalan henki ole paikalla, koska jeesuksen kristuksen , lihaantulemista ei kirkasteta...parantuminen, joista Rukouspalvelun nettisivuilla on liki 100, ei kerro Jeesuksen haavoista yhtään kertaa! Varokaa...kavahtakaa...älkää menkö...älkää juosko perässä!

• Mirjami,

Olen n.15 vuoden ajan käynyt silloin tällöin hänen tilaisuuksissaan mutta en ole koskaan kuullut parannussaarnaa. En koskaan ole hänen huomannut kirkastavan Jeesusta.
        Kerran hän puhui siitä kun Aabraham ajoi orjataren pois Ismaelin kanssa, miltä Haagarista tuntui!!

• ReaStr
        Mirjami, kirjoitti:

Olen n.15 vuoden ajan käynyt silloin tällöin hänen tilaisuuksissaan mutta en ole koskaan kuullut parannussaarnaa. En koskaan ole hänen huomannut kirkastavan Jeesusta.
        Kerran hän puhui siitä kun Aabraham ajoi orjataren pois Ismaelin kanssa, miltä Haagarista tuntui!!

Olin kerran Jalovaaran kokouksessa ja se riitti, mutta 15 kertaa?
        Miksi menit jos kerran hän ei mielestäsi julistanut evankeliumia?

Utelias.

• selkoa
        ReaStr kirjoitti:

Olin kerran Jalovaaran kokouksessa ja se riitti, mutta 15 kertaa?
        Miksi menit jos kerran hän ei mielestäsi julistanut evankeliumia?

Utelias.

laskuista,kuinka monta kertaa kokouksissa käyvät.
        Vuoi olla ,että Jumala tarvitsee listaasi kun taivas paikkoja jaetaan.
        Varmaan sinulla on raskas tehtävä,kun päätät noista taivas osuuksista.
        Ymmärsin kyllä ,että mirjam oli 15.vuoden aikana käynyt kokouksissa joissa jalovaara on esiintynyt.
        Ehkä ei ole käynyt ,kuin kaksi- tai kaksisataa kertaa.

• poikalapsi
        Mirjami, kirjoitti:

Mirjamikos se sitä evankeliumia sitten julistaa? Muuten: mitäpä Juhanille kuuluu?

• Mirjami,
        selkoa kirjoitti:

laskuista,kuinka monta kertaa kokouksissa käyvät.
        Vuoi olla ,että Jumala tarvitsee listaasi kun taivas paikkoja jaetaan.
        Varmaan sinulla on raskas tehtävä,kun päätät noista taivas osuuksista.
        Ymmärsin kyllä ,että mirjam oli 15.vuoden aikana käynyt kokouksissa joissa jalovaara on esiintynyt.
        Ehkä ei ole käynyt ,kuin kaksi- tai kaksisataa kertaa.

15 vuoden aikana olen silloin tällöin milloin kenenkin mukana ollut Pirkko Jalovaaran kokouksissa. Rea sanoi liikaa kun sanoi 15 kertaa. Onko Rea huolimaton lukija vai hiukan yksioikoinen?

• poikalapsi
        Mirjami, kirjoitti:

15 vuoden aikana olen silloin tällöin milloin kenenkin mukana ollut Pirkko Jalovaaran kokouksissa. Rea sanoi liikaa kun sanoi 15 kertaa. Onko Rea huolimaton lukija vai hiukan yksioikoinen?

Sinä se merkillinen epeli olet, kun kaikkoat aina, kun sinulta kysyy jotain. Katselepas, kuinka moneen eri kysymykseen olet jättänyt vastaamatta. Olet sinä tosi PENSEÄ veijari.

• ReaStr
    • Kokemustaon

Hokkus Pokkus huijari.

• alkup.raimo

ja moittia minua, kun en antanut hänen koskettaa...en polvistunut hänen eteensä vaikka hän pyysi...K´Jalovaara ei osannut vastata mitään kun kysyin, miksi parantumistapauksissa ei koskaan kirkastu Jeesuksen verihaavat!

siis sellainen ei voi olla Pyhän Hengen työtä...lisäksi tämän voiman hän on hakenut yhden pyhimyksen haudalta..luostarista

• ...-

Olen lukenut Pirkko Jalovaaran kirjan Voimaa Hengestä. Tässä muutamia huomioita kirjasta:

1. Kirjan painotus on erilainen kuin raamatussa:
      * raamatun päähenkilö on Jeesus Kristus
      * Jalovaaran kirjassa Jeesus jää vähemmälle huomiolle. Kirjassa Jalovaara kertoo käsityksiään Pyhän Hengen toiminnasta ja keskittyy lähes yksinomaan siihen. Jeesus jää sivuosaan.
      * Raamatussa Jeesus kuitenkin sanoo että Pyhän Hengen tehtävänä on kirkastaa Jeesusta Kristusta ja todistaa hänestä: "Jh 15:26 Mutta kun Puolustaja tulee, jonka minä lähetän teille Isän tyköä, totuuden Henki, joka lähtee Isän tyköä, niin hän on todistava minusta. 15:27 Ja te myös todistatte, sillä te olette alusta asti olleet minun kanssani. ... Jh 16:13 Mutta kun hän tulee, totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se, mitä hän puhuu, ei ole hänestä itsestään; vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu, ja tulevaiset hän teille julistaa. 16:14 Hän on minut kirkastava, sillä hän ottaa minun omastani ja julistaa teille."

Jeesuksen sanojen mukaan Pyhä Henki antaa uskoville voiman todistaa Jeesuksesta!!!

2. Kirjassa on "outoja kohtia", joita en voi uskovana ymmärtää. Tässä muutamia esimerkkejä:

* Jalovaara kertoo: (sivulla.15) " Jumala on tullut minuun! Yksi pappi rukoili: "Tule Pyhä Henki", ja silloin se voima jysähti..."

* hieman myöhemmin Jalovaara jatkaa: (s.18) Olin polvillani hotellihuoneeni lattialla ja kyselin "Mitä minä oikein teen? Pidänkö tämän omana tietonani, vai kerronko muillekin? Sain selvän vastauksen: "Mene ja kerro, mitä minä olen sinulle tehnyt, eivät he muuten saa tietää, mitä minä tänä päivänä teen". Juuri näillä sanoilla se minulle ilmoitettiin."

* Jalovaara kertoo myös: (s.112) "Aina, kun asioin Jumalan kanssa tai kysyn Häneltä jotakin, pyydän myös vakuudeksi jonkin Raamatun kohdan, jotta tietäisin varmasti, että kuulemani ääni tai saamani viesti tulee Pyhältä Hengeltä eikä esimerkiksi Pirkko Jalovaaran päästä."

Tämä on mielestäni epäraamatullista. Raamatussa kehotetaan koettelemaan henget kysymällä tunnustavatko ne Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi: " 1Jh 4:1 Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan. 4:2 Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta;
      4:3 ja yksikään henki, joka ei tunnusta Jeesusta, ei ole Jumalasta; se on antikristuksen henki, jonka olette kuulleet olevan tulossa, ja se on jo nyt maailmassa."

Mehän muistamme että paholainen kyllä osaa käyttää yksittäisiä raamatun kohtia viekotellessaan meitä. Sanoihan kiusaaja Jeesuksellekin: sillä kirjoitettu on. Lue Mt 4:5 "Silloin perkele otti hänet kanssansa pyhään kaupunkiin ja asetti hänet pyhäkön harjalle 4:6 ja sanoi hänelle: "Jos sinä olet Jumalan Poika, niin heittäydy tästä alas; sillä kirjoitettu on: 'Hän antaa enkeleilleen käskyn sinusta', ja: 'He kantavat sinua käsillänsä, ettet jalkaasi kiveen loukkaisi'."
      4:7 Jeesus sanoi hänelle: "Taas on kirjoitettu: 'Älä kiusaa Herraa, sinun Jumalaasi'."

*sivulla 148: "Pyhä Henki vie meitä tavallaan uudelleenohjelmointiin. Pyhä Henki on elämä! Pyhä Henki on kaikki!"

Jeesus kuitenkin sanoo: (Jh 14:6) "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.

Raamatun mukaan Jeesus on elämä. Jeesus on kaikki mitä tarvitsemme. Pyhän Hengen tehtävä on kirkastaa Jeesusta Kristusta.

En voi suositella kirjaa oikeastaan kenellekään. Edellä viittaan vain muutamiin mielestäni arveluttaviin kohtiin. En voi mitenkään olla samaa mieltä PJ:n kanssa joissakin aivan keskeisissä asioissa sillä mielestäni raamattu kertoo asian aivain eri tavalla kuin PJ.

Jos haluatte tietää Jeesuksesta ja Pyhästä Hengestä, niin suosittelen lukemaan etupäässä raamattua.

• lopunaikoina

että uskovienkin keskuudessa alkaa olla kateutta ja panettelua. Jos itseä Jumala ei käytä niin silloin mennään maailman mukana tuomitsemaan. Heikkoja ja voimattomia uskovia näkee joka puolella näinä aikoina.

• pph

Uskotteko, että Jumala parantaa tänäkin päivänä, niinkuin paransi 2000-vuottakin sitten? Pelkäättekö, että kaikki voimateot ovat pahan aikaansaannoksia?
      Onko ketään, jonka uskotte olevan meidän Herramme asialla? Siis ketään kenelle Jumala on antanut voiman parantaa?

• ReaStr

Kyllä Jeesus parantaa tänäkin päivänä sairaita.Mutta niin tekee perkelekin, eksyneitten kautta.Pirkko Jalovaaran toiminnassa on niin paljon okulttisia piirteitä, että ne paljastavat hengen, mikä hänen kauttansa toimii.

Hän eksyttää valittuja, jos mahdollista, kuten Jeesus sanoi.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      143
      2956
    2. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      50
      2442
    3. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä?
      Ikävä
      107
      2401
    4. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      238
      2101
    5. Mitkä on ne arvot?

Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu
      Sinkut
      236
      1633
    6. Missä näit kaivattusi

ekaa kertaa?
      Ikävä
      99
      1632
    7. Koulussa opetetaan anaali- ja suuseksiä

"Kirjassa puhutaan varsin suorasukaisesti ”vehkeistä, flirttailusta, suostumisesta ja kieltäytymisestä, nautinnosta sekä
      Maailman menoa
      423
      1509
    8. Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."

Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää
      Tanssii tähtien kanssa
      14
      1482
    9. Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.

Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j
      Kajaani
      8
      1469
    10. R.I.P. Kristian Antila

Entinen huippumaalivahti ja -kiekkoilija menehtyi äkillisesti 44-vuotiaana. Kunnia muistolleen. https://www.iltalehti.fi
      Maailman menoa
      20
      1269
    Aihe