VESIKASTE RAAMATUN OPETUKSEN VALOSSA

Lukia

8

273

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • akk.

      Ensimmäiseksi kiitos,että lähetit tämän opetuksen luettavaksi kaikelle kansalle. vaikka olenkin hengessä tuntenut ja käsittänyt jeesuksen antaman kastekäskyn olevan juuri,niinkuin kirjoitit,avautui sieluni näkemään sen paljon syvällisemmin monessa kohtaa.

      Valitettavasti ihmisylpeys monen kohdalla aiheuttaa kapinan. he eivät käsitä,että kapinoivat omaksi vahingokseen,ja luulevat,ettei muut sitä kapinoinniksi huomaa. Ja haluavat kapinointinsa peittää väittämällä uskovien kasteelle menijöitä lahkolaisiksi ja senkin sanan suorastaan oksentamalla sielustaan.

      Heissä on myös joku rähjähenki,joka aivan selvästi RÄHJÄÄ niille,jotka ottavat totuuden askeleen uskon tiellä.

      Ihmisenä ei olla sen parempia missään nimessä,mutta rakkaus totuuteen täytyy ylittää kaikki maallinen ja ihmistahtoinen raamatun vääntäminen oman ylpeyden mukaiseksi on lopetettava.

      Ja raja maailmaan täytyy olla aivan selvä.Ei minkäänlaista kaupankäyntiä,eikä kompromisseja uskon kysymyksissä.
      Että edes sielumme olisi Jeesuksen kastama.

    • alkup.raimo

      Paavali upotettiin Judaksen talossa!


      En käsitä!

    • alkup.raimo

      ...ole armoa, silloin se on vain uskoontulleiden kaste..Jeesus itse lähetti Pyhän Hengen, joka annettiin helluntainakin parannuksen tehneille, joten kaste oli samalla kaste Pyhään Henkeen


      ...Paavola ei tunne eroa uskoa etsivän ja pelastukseen sisälle päässeen uskon välillä

      ..ennen kastetta on aina uskoa, muttei vielä uudestisyntymistä, koska kasteessahan synnin pestään pois ja annettan Henki..

      jos kaste edellyttäisi uskoontulemista eli uudestisyntymistä,,silloin yliopistoonkaan ei pääsisis kanditaatintutkintoa suorittamaan muut kuin kanditaatin tutkinnon suorittaneet, mikä olis täysin hömöä....uskoontrulleiden kaste ei ole täysin hölmöä lähetyskentillä ja Apt:ssakin mainitaan sellainen korneliuksen kodin yhteydessä!



      Mutta selittäkää nyt jo miten Saulus upotettiin juudaksen talossa? En käsitä!

      • akk.

        Ero on vain siinä,että uskoon tullut antaa kastaa itsensä. Ei sitä oteta,eikä kastateta itseään. Se on nöyrtymistä Jeesuksen käskyn tähden.(Antakaa kastaa itsenne)

        Ja lapsikasteessa tehdään periaatteessa sama,kuin aikoinaan ristiretkeläiset pieksivät vangitsemiaan ihmisiä ja väkisellä kastoivat heidät,että saivat raportoitua pääkirkolleen,että nyt se ja se kansa on Kristittyjä. vaikka täys pakanuus jatkui edelleen,kun kastetut pääsivät kastajiensa käsistä.

        Täsmälleen sama meno jatkuu maailmassa edelleenkin.

        Ainoa,mikä on jotenkuten pitänyt valtaosan lapsikastetuista "kaidalla polulla" on ulkopuolinen kuri ja häpeä.

        Toisinsanoen poliisi ja vankilatuomiot.Ilman niitä tämä olisi täyttä villiä länttä,tai itää.

        Uskon,että Jumalalle riittää se vesimäärä,mikä on käytettävissä. Vaikka räystäältä tippuva vesipisara,mutta ratkaiseva juttu on se,onko kastettavan sydän tunnustanut Jeesuksen Kristuksen Herraksi. Ja sen sydämessään tunnustettuaan on valmis kasteelle.

        Kastettiinko Jeesuksen aikana ketään,joka ei tunnustanut omalla suullaan Jeesusta Kristukseksi ja vapahtajaksi?

        Uskon,että Jeesus ei muuttanut kastekäskyä ylösnousemuksensa jälkeen,vaan toisti sen.

        Niinkuin me ihmiset aina tarvitaan ainakin kaksi kehoitusta,ennenkuin tajuamme,että se on tehtävä.


      • akk. kirjoitti:

        Ero on vain siinä,että uskoon tullut antaa kastaa itsensä. Ei sitä oteta,eikä kastateta itseään. Se on nöyrtymistä Jeesuksen käskyn tähden.(Antakaa kastaa itsenne)

        Ja lapsikasteessa tehdään periaatteessa sama,kuin aikoinaan ristiretkeläiset pieksivät vangitsemiaan ihmisiä ja väkisellä kastoivat heidät,että saivat raportoitua pääkirkolleen,että nyt se ja se kansa on Kristittyjä. vaikka täys pakanuus jatkui edelleen,kun kastetut pääsivät kastajiensa käsistä.

        Täsmälleen sama meno jatkuu maailmassa edelleenkin.

        Ainoa,mikä on jotenkuten pitänyt valtaosan lapsikastetuista "kaidalla polulla" on ulkopuolinen kuri ja häpeä.

        Toisinsanoen poliisi ja vankilatuomiot.Ilman niitä tämä olisi täyttä villiä länttä,tai itää.

        Uskon,että Jumalalle riittää se vesimäärä,mikä on käytettävissä. Vaikka räystäältä tippuva vesipisara,mutta ratkaiseva juttu on se,onko kastettavan sydän tunnustanut Jeesuksen Kristuksen Herraksi. Ja sen sydämessään tunnustettuaan on valmis kasteelle.

        Kastettiinko Jeesuksen aikana ketään,joka ei tunnustanut omalla suullaan Jeesusta Kristukseksi ja vapahtajaksi?

        Uskon,että Jeesus ei muuttanut kastekäskyä ylösnousemuksensa jälkeen,vaan toisti sen.

        Niinkuin me ihmiset aina tarvitaan ainakin kaksi kehoitusta,ennenkuin tajuamme,että se on tehtävä.

        mutta yhdessä kohtaa se oli väärä ja se oli se Jeesuksen nimeen kastaminen. olen törmännyt kolmeen tapaan kastaa vapaissa suunnissa ja ne ovat kaste Jeesuksen nimeen kaste Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja kaste Jeesukseen Kristukseen Isän Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.
        Tämä viimeisin onmielestäni oikea ja tässä perusteluja.

        Tapa 1 Matt 28:18-20 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        19. Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20. ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."
        tapa 2 Apos 2.36-38 Varmasti tietäköön siis koko Israelin huone, että Jumala on hänet Herraksi ja Kristukseksi tehnyt, tämän Jeesuksen, jonka te ristiinnaulitsitte."
        37. Kun he tämän kuulivat, saivat he piston sydämeensä ja sanoivat Pietarille ja muille apostoleille: "Miehet, veljet, mitä meidän pitää tekemän?"
        38. Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.

        Tapa 3 ROOM 6:1-8; Mitä siis sanomme? Onko meidän pysyttävä synnissä, että armo suureksi tulisi? Pois se! Me, jotka olemme kuolleet pois synnistä, kuinka me vielä eläisimme siinä? Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut? Niin olemme siis yhdessä hänen kanssaan haudatut kasteen kautta kuolemaan, että niin kuin Kristus herätettiin kuolleista Isän kirkkauden kautta, samoin pitää meidänkin uudessa elämässä vaeltaman. Sillä jos me olemme hänen kanssaan yhteenkasvaneita yhtäläisessä kuolemassa, niin olemme samoin myös yhtäläisessä ylösnousemuksessa, kun tiedämme sen, että meidän vanha ihmisemme on hänen kanssaan ristiinnaulittu, että synnin ruumis kukistettaisiin, niin ettemme enää syntiä palvelisi; sillä joka on kuollut, se on vanhurskautunut pois synnistä. Mutta jos olemme kuolleet Kristuksen kanssa, niin me uskomme saavamme myös elää hänen kanssaan,

        Tässä sanotaan suoraan että me olemme kastetut Jeesukseen Kristukseen ja Hänen kuolemaansa, eli se on se oikea tapa. Uskon kuitenkin että kyllä ne kaksi muutakin uskovienkastetta ovat tie taivaaseen, sillä Jumala näkee sydämen ja tietään että se kaste on tehty puhtaasta sydämestä ja ne kastetut ovat uudestisyntyneet ennen kastetta, mutta tämä kolmas tapa olisi se oikea, näin uskon.


      • akk.
        penttiz kirjoitti:

        mutta yhdessä kohtaa se oli väärä ja se oli se Jeesuksen nimeen kastaminen. olen törmännyt kolmeen tapaan kastaa vapaissa suunnissa ja ne ovat kaste Jeesuksen nimeen kaste Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja kaste Jeesukseen Kristukseen Isän Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.
        Tämä viimeisin onmielestäni oikea ja tässä perusteluja.

        Tapa 1 Matt 28:18-20 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        19. Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20. ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."
        tapa 2 Apos 2.36-38 Varmasti tietäköön siis koko Israelin huone, että Jumala on hänet Herraksi ja Kristukseksi tehnyt, tämän Jeesuksen, jonka te ristiinnaulitsitte."
        37. Kun he tämän kuulivat, saivat he piston sydämeensä ja sanoivat Pietarille ja muille apostoleille: "Miehet, veljet, mitä meidän pitää tekemän?"
        38. Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.

        Tapa 3 ROOM 6:1-8; Mitä siis sanomme? Onko meidän pysyttävä synnissä, että armo suureksi tulisi? Pois se! Me, jotka olemme kuolleet pois synnistä, kuinka me vielä eläisimme siinä? Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut? Niin olemme siis yhdessä hänen kanssaan haudatut kasteen kautta kuolemaan, että niin kuin Kristus herätettiin kuolleista Isän kirkkauden kautta, samoin pitää meidänkin uudessa elämässä vaeltaman. Sillä jos me olemme hänen kanssaan yhteenkasvaneita yhtäläisessä kuolemassa, niin olemme samoin myös yhtäläisessä ylösnousemuksessa, kun tiedämme sen, että meidän vanha ihmisemme on hänen kanssaan ristiinnaulittu, että synnin ruumis kukistettaisiin, niin ettemme enää syntiä palvelisi; sillä joka on kuollut, se on vanhurskautunut pois synnistä. Mutta jos olemme kuolleet Kristuksen kanssa, niin me uskomme saavamme myös elää hänen kanssaan,

        Tässä sanotaan suoraan että me olemme kastetut Jeesukseen Kristukseen ja Hänen kuolemaansa, eli se on se oikea tapa. Uskon kuitenkin että kyllä ne kaksi muutakin uskovienkastetta ovat tie taivaaseen, sillä Jumala näkee sydämen ja tietään että se kaste on tehty puhtaasta sydämestä ja ne kastetut ovat uudestisyntyneet ennen kastetta, mutta tämä kolmas tapa olisi se oikea, näin uskon.

        Käsitykseni mukaan Isä,Poika ja Pyhä Henki on yksi ja sama NIMI, Ja jokainen erikseenkin on yksi.

        Jos kastetaan jeesuksen nimeen,tai Isän Pojan ja pyhän Hengen nimeen,on kysymys aivan samasta Jumalan nimestä,jossa ei voi tehdä virhettä.

        Monesti virhe syntyy siitä,että tehdään oppi jostakin yksittäisestä jakeesta,eikä nähdä kokonaisuutta,ja oikeaa tietä,vaan syntyy tappelu,kun toinen on lukenut toisen jakeen,ja tekee siitä oman oppinsa.

        Kuten sanoitkin,Jumala näkee ihmisen sydämen,onko ovi auki Jeesusta varten,ja siinä on ratkaisu,että Pyhä henki puhdistaa ihmisen sielun kaikesta synnistä,ja antaa Pyhän hengen lahjan,eli pelastuksen sinetin.

        Ja Jumala varjelkoon uskon tielle vastasyntyneet,ettei heistä tehtäisi "oikeaoppisia",vaan nälkäisiä ja janoisia, Jumalan sanalle,koska heidät ravitaan,eikä oikeaa oppia täynnä olevia.


      • alk.raimo
        akk. kirjoitti:

        Ero on vain siinä,että uskoon tullut antaa kastaa itsensä. Ei sitä oteta,eikä kastateta itseään. Se on nöyrtymistä Jeesuksen käskyn tähden.(Antakaa kastaa itsenne)

        Ja lapsikasteessa tehdään periaatteessa sama,kuin aikoinaan ristiretkeläiset pieksivät vangitsemiaan ihmisiä ja väkisellä kastoivat heidät,että saivat raportoitua pääkirkolleen,että nyt se ja se kansa on Kristittyjä. vaikka täys pakanuus jatkui edelleen,kun kastetut pääsivät kastajiensa käsistä.

        Täsmälleen sama meno jatkuu maailmassa edelleenkin.

        Ainoa,mikä on jotenkuten pitänyt valtaosan lapsikastetuista "kaidalla polulla" on ulkopuolinen kuri ja häpeä.

        Toisinsanoen poliisi ja vankilatuomiot.Ilman niitä tämä olisi täyttä villiä länttä,tai itää.

        Uskon,että Jumalalle riittää se vesimäärä,mikä on käytettävissä. Vaikka räystäältä tippuva vesipisara,mutta ratkaiseva juttu on se,onko kastettavan sydän tunnustanut Jeesuksen Kristuksen Herraksi. Ja sen sydämessään tunnustettuaan on valmis kasteelle.

        Kastettiinko Jeesuksen aikana ketään,joka ei tunnustanut omalla suullaan Jeesusta Kristukseksi ja vapahtajaksi?

        Uskon,että Jeesus ei muuttanut kastekäskyä ylösnousemuksensa jälkeen,vaan toisti sen.

        Niinkuin me ihmiset aina tarvitaan ainakin kaksi kehoitusta,ennenkuin tajuamme,että se on tehtävä.

        ..kaikki UT:n kastesanat ovat passiivissa (passivum divinum) Jumalan työtä korostaen...vain vapaasti suomennettuna ne ovat "anna kastaa" ja "itsesi",,,kaste korostaa alkukielessä aina Jumalan työtä!

        Muttaa miten Judaksen talossa voitiin upottaa
        Saulus? Tätä on kyselleet monet, jotka ovat käyneet paikan päällä...Suoralla kadulla Damaskoksessa!

        Samoin jo Polykarpos on ihmetellyt, että miten hoviherra kastettiin kevätpurossa, jossa on nilkkavedet! Tutkijat ovat vakuuttuneet, että upotuskasteen rinnalla on alusta asti käytetty valelua, kuten vanhimmat Jeesuksen kastetta (jo 100 jKr,) esittävissä maalauksissa esitetäänkin..Jeesus seisoo Joedanilla ja Johannes kastaja kaataa vettä käsistään Herran päälle!


      • alk.raimo
        penttiz kirjoitti:

        mutta yhdessä kohtaa se oli väärä ja se oli se Jeesuksen nimeen kastaminen. olen törmännyt kolmeen tapaan kastaa vapaissa suunnissa ja ne ovat kaste Jeesuksen nimeen kaste Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja kaste Jeesukseen Kristukseen Isän Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.
        Tämä viimeisin onmielestäni oikea ja tässä perusteluja.

        Tapa 1 Matt 28:18-20 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        19. Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20. ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."
        tapa 2 Apos 2.36-38 Varmasti tietäköön siis koko Israelin huone, että Jumala on hänet Herraksi ja Kristukseksi tehnyt, tämän Jeesuksen, jonka te ristiinnaulitsitte."
        37. Kun he tämän kuulivat, saivat he piston sydämeensä ja sanoivat Pietarille ja muille apostoleille: "Miehet, veljet, mitä meidän pitää tekemän?"
        38. Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.

        Tapa 3 ROOM 6:1-8; Mitä siis sanomme? Onko meidän pysyttävä synnissä, että armo suureksi tulisi? Pois se! Me, jotka olemme kuolleet pois synnistä, kuinka me vielä eläisimme siinä? Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut? Niin olemme siis yhdessä hänen kanssaan haudatut kasteen kautta kuolemaan, että niin kuin Kristus herätettiin kuolleista Isän kirkkauden kautta, samoin pitää meidänkin uudessa elämässä vaeltaman. Sillä jos me olemme hänen kanssaan yhteenkasvaneita yhtäläisessä kuolemassa, niin olemme samoin myös yhtäläisessä ylösnousemuksessa, kun tiedämme sen, että meidän vanha ihmisemme on hänen kanssaan ristiinnaulittu, että synnin ruumis kukistettaisiin, niin ettemme enää syntiä palvelisi; sillä joka on kuollut, se on vanhurskautunut pois synnistä. Mutta jos olemme kuolleet Kristuksen kanssa, niin me uskomme saavamme myös elää hänen kanssaan,

        Tässä sanotaan suoraan että me olemme kastetut Jeesukseen Kristukseen ja Hänen kuolemaansa, eli se on se oikea tapa. Uskon kuitenkin että kyllä ne kaksi muutakin uskovienkastetta ovat tie taivaaseen, sillä Jumala näkee sydämen ja tietään että se kaste on tehty puhtaasta sydämestä ja ne kastetut ovat uudestisyntyneet ennen kastetta, mutta tämä kolmas tapa olisi se oikea, näin uskon.

        vesikasteen yhteydessä...vaikka ei aina kuten Samarian herätyksessä ja Korneliuksen kodissa ja silloin kaste on myös Pyhään Henkeen...kaste Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen on sama asia kuin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

      Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      101
      7423
    2. 79
      4964
    3. Se on hyvästi

      Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      79
      4839
    4. Olenko saanut sinut koukkuun?

      Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      132
      4248
    5. Alavuden sairaala

      Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      9
      3028
    6. Miksi sä valitsit

      Juuri minut sieltä?
      Ikävä
      52
      2669
    7. Sisäsiittosuus

      Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      40
      2561
    8. Kerro nyt rehellisesti fiilikset?

      Rehellinem fiilis
      Suhteet
      48
      2219
    9. Törkeää toimintaa

      Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818
      Ylivieska
      10
      2201
    10. Suudeltiin unessa viime yönä

      Oltiin jossain rannalla jonkun avolava auton lavalla, jossa oli patja ja peitto. Uni päättyi, kun kömmit viereeni tähtit
      Ikävä
      21
      1830
    Aihe