Kuinka alas olette saaneet LDL-kolesterolin pelkällä elintapahoidolla, lähinnä siis ruokavaliolla?
Kuinka alas LDL pelkällä elintapahoidolla?
5
196
Vastaukset
- Anonyymi
2.0 oli LDL viimekuussa minulla. Paljon kuituja eli kasviksia, juureksia, täysjyvää, Vaaleaa lihaa, lähinnä kalaa ja kanaa, papuja, siemeniä. Vähän öljyä ja margariinia. Ei prosessoitua ruokaa ollenkaan.
- Anonyymi
Keho tuottaa itse kolesterolia. Jos on hyperkolesterolemian geeni, niin lääkkeitä todennäköisesti joutuu syömään, vaikka olisi hyvinkin tiukka ruokavalio.
- Anonyymi
Ruokavalio ei auta paljon mitään, ellei ihan sikana syö rasvoja yms. epäterveellistä
ja jättää ne pois.- Anonyymi
Kyllä se auttaa, mutta on yksilöllistä kuinka paljon. Ruoasta saatavasta kolesterolista imeytyy 20 - 80 %, keskimäärin 50 %.
- Anonyymi
Kun pudotin painoani tiukalla vähäkalorisella kuurilla niin kokonaiskolestrolini nousi 5,2 > 7.0.
Aamuisin mukillinen sokeritonta teetä ja kaksi siivua ruisleipää ilman levitettä tai mitään muutakaan päällystä.
Luonasaikaan sokeriton, kermaton kahvi.
Klo 17 tienoissa jälleen tuo aamuinen tee-ruisleipä annos.
Vitamiinit ja hivenaineet purkeista.
Pudotin 8kg. Ajallista kestoa en muista koska tuosta kuurista jäi mieleeni tuo kolestrolin nousu joka oli täydellinen yllätys.
Tuttu lekuri samoin elmistön lisänneen omaa tuotantoaan hätäpäissään.
Omalla kohdallani liikunnan merkitys on ollut huomattava. Varsinkin pitkäkestoiset aerobiset rupeamat, 1 - 2 tuntia syketasolla 120 - 140 laskivat kokonaismäärää ja nostivat HDL:n yli 2:n. Olen mies ja mainitsemani jakson aikana 47v - 52v ikäinen.
Talvisin korvasin lenkkeilyn kuntosaliin jossa seurasin syketasoa. Viikkokertoja lenkeissä 3 - 4. Salilla 2 - 3. Talvisin viikonloppuisin hiihtoa yksi 30km:n lenkki.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde272870Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän332525- 1482274
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542239Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti241860Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3901696Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1041642- 3091548
- 1351459
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131446