Tekeeköhän Jumala tänään samat kuin eilen?

Anonyymi

Toisin sanoen ei yhtään mitään.

28

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Lahkoissa kymmenysten kerääminen jatkuu entiseen malliin.

    • Anonyymi

      Vedonlyöntifirmoja ei tällainen kiinnosta: oddsit 100 % sen puolesta, että ei tee mitään, kun ei ole olemassa, ja 0 % sen puolesta, että tekisi jotakin ja todistaisi olevansa olemassa.

    • Anonyymi

      Jumala onkin ovela ja lähettää palvelijansa tekemään likaisen työn puolestaan: tappamaan, julistamaan evankeliumia, jne. Tai valjastaa luonnonvoimat tuhoamaan luomaansa elämää ja ihmisiä... ;)

    • Anonyymi

      Jumala tekee aina oharit... :)

    • Anonyymi

      > Tekeeköhän Jumala tänään samat kuin eilen?

      Kyllä, Hän rakastaa edelleen:

      "Mutta minä sanon teille: rakastakaa vihollisianne ja rukoilkaa niiden puolesta, jotka teitä vainoavat, että olisitte Isänne lapsia, joka on taivaissa; sillä hän antaa aurinkonsa koittaa niin pahoille kuin hyvillekin, ja antaa sataa niin väärille kuin vanhurskaillekin."
      Mat. 5:44-45

      • Anonyymi

        5.Mooseksen kirja:
        7:1 "Kun Herra, sinun Jumalasi, vie sinut siihen maahan, jota menet ottamaan omaksesi, ja kun hän sinun tieltäsi karkoittaa suuret kansat, heettiläiset, girgasilaiset, amorilaiset, kanaanilaiset, perissiläiset, hivviläiset ja jebusilaiset, nuo seitsemän kansaa, jotka ovat sinua suuremmat ja väkevämmät,
        7:2 ja kun Herra, sinun Jumalasi, antaa ne sinulle alttiiksi ja sinä voitat ne, niin vihi heidät tuhon omiksi; älä tee liittoa heidän kanssansa äläkä osoita heille armoa.

        1.Samuelin kirja:
        15:2 Näin sanoo Herra Sebaot: Minä kostan Amalekille sen, mitä hän teki Israelille asettumalla hänen tielleen, kun hän tuli Egyptistä.
        15:3 Mene siis ja voita amalekilaiset, ja vihkikää tuhon omaksi kaikki, mitä heillä on; äläkä säästä heitä, vaan surmaa miehet ja naiset, lapset ja imeväiset, raavaat ja lampaat, kamelit ja aasit."

        Tässä esimerkkejä jumalasi rakkaudesta "vihollisia" kohtaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        5.Mooseksen kirja:
        7:1 "Kun Herra, sinun Jumalasi, vie sinut siihen maahan, jota menet ottamaan omaksesi, ja kun hän sinun tieltäsi karkoittaa suuret kansat, heettiläiset, girgasilaiset, amorilaiset, kanaanilaiset, perissiläiset, hivviläiset ja jebusilaiset, nuo seitsemän kansaa, jotka ovat sinua suuremmat ja väkevämmät,
        7:2 ja kun Herra, sinun Jumalasi, antaa ne sinulle alttiiksi ja sinä voitat ne, niin vihi heidät tuhon omiksi; älä tee liittoa heidän kanssansa äläkä osoita heille armoa.

        1.Samuelin kirja:
        15:2 Näin sanoo Herra Sebaot: Minä kostan Amalekille sen, mitä hän teki Israelille asettumalla hänen tielleen, kun hän tuli Egyptistä.
        15:3 Mene siis ja voita amalekilaiset, ja vihkikää tuhon omaksi kaikki, mitä heillä on; äläkä säästä heitä, vaan surmaa miehet ja naiset, lapset ja imeväiset, raavaat ja lampaat, kamelit ja aasit."

        Tässä esimerkkejä jumalasi rakkaudesta "vihollisia" kohtaan.

        Jep. Ja ajatteleppa kaikkia niitä teilattuja, jotka tapetaan ihan vain sen vuoksi, että ei ajattele samalla tavalla kristinuskon, islamin, hinduismin jne. sateenvarjon alla. Noita tappavia kähinöitä käydään jatkuvasti, ja pahin tappaja tässä maailmassa on uskonnot ja suvaitsemattomuus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        5.Mooseksen kirja:
        7:1 "Kun Herra, sinun Jumalasi, vie sinut siihen maahan, jota menet ottamaan omaksesi, ja kun hän sinun tieltäsi karkoittaa suuret kansat, heettiläiset, girgasilaiset, amorilaiset, kanaanilaiset, perissiläiset, hivviläiset ja jebusilaiset, nuo seitsemän kansaa, jotka ovat sinua suuremmat ja väkevämmät,
        7:2 ja kun Herra, sinun Jumalasi, antaa ne sinulle alttiiksi ja sinä voitat ne, niin vihi heidät tuhon omiksi; älä tee liittoa heidän kanssansa äläkä osoita heille armoa.

        1.Samuelin kirja:
        15:2 Näin sanoo Herra Sebaot: Minä kostan Amalekille sen, mitä hän teki Israelille asettumalla hänen tielleen, kun hän tuli Egyptistä.
        15:3 Mene siis ja voita amalekilaiset, ja vihkikää tuhon omaksi kaikki, mitä heillä on; äläkä säästä heitä, vaan surmaa miehet ja naiset, lapset ja imeväiset, raavaat ja lampaat, kamelit ja aasit."

        Tässä esimerkkejä jumalasi rakkaudesta "vihollisia" kohtaan.

        Mutta eihän tamä raamatunkohta sinua koske.
        Kaikkivaltias on antanut sinulle vapaan tahdon: hän ei voi pakottaa sinua uskomaan Raamattuun, Jumalaan ja Jeesukseen.
        Sinä voit elää elämääsi niin väljin valjain kuin sielu sietää, eikö?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        5.Mooseksen kirja:
        7:1 "Kun Herra, sinun Jumalasi, vie sinut siihen maahan, jota menet ottamaan omaksesi, ja kun hän sinun tieltäsi karkoittaa suuret kansat, heettiläiset, girgasilaiset, amorilaiset, kanaanilaiset, perissiläiset, hivviläiset ja jebusilaiset, nuo seitsemän kansaa, jotka ovat sinua suuremmat ja väkevämmät,
        7:2 ja kun Herra, sinun Jumalasi, antaa ne sinulle alttiiksi ja sinä voitat ne, niin vihi heidät tuhon omiksi; älä tee liittoa heidän kanssansa äläkä osoita heille armoa.

        1.Samuelin kirja:
        15:2 Näin sanoo Herra Sebaot: Minä kostan Amalekille sen, mitä hän teki Israelille asettumalla hänen tielleen, kun hän tuli Egyptistä.
        15:3 Mene siis ja voita amalekilaiset, ja vihkikää tuhon omaksi kaikki, mitä heillä on; äläkä säästä heitä, vaan surmaa miehet ja naiset, lapset ja imeväiset, raavaat ja lampaat, kamelit ja aasit."

        Tässä esimerkkejä jumalasi rakkaudesta "vihollisia" kohtaan.

        > Tässä esimerkkejä jumalasi rakkaudesta "vihollisia" kohtaan.

        Olisiko sinun mielestä hyvä, jos Jumala antaisi pahuuden jatkua ikuisesti?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        > Tässä esimerkkejä jumalasi rakkaudesta "vihollisia" kohtaan.

        Olisiko sinun mielestä hyvä, jos Jumala antaisi pahuuden jatkua ikuisesti?

        "Olisiko sinun mielestä hyvä, jos Jumala antaisi pahuuden jatkua ikuisesti?"

        Jumala kyllä yritti hävittää pahuuden tulvassa, mutta ei onnistunut. Jumala ei ole onnistunut oikeastaan missään asiassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Olisiko sinun mielestä hyvä, jos Jumala antaisi pahuuden jatkua ikuisesti?"

        Jumala kyllä yritti hävittää pahuuden tulvassa, mutta ei onnistunut. Jumala ei ole onnistunut oikeastaan missään asiassa.

        > Jumala kyllä yritti hävittää pahuuden tulvassa, mutta ei onnistunut. Jumala ei ole onnistunut oikeastaan missään asiassa.

        Suosittelisin, että luet kirjan, ennen kommentointia. Jumala oikeastaan päätti vain sallia tulvan tulla, koska lähes kaikki oli turmeltuneet ja täynnä väkivaltaa.

        "Mutta maa turmeltui Jumalan edessä, ja maa tuli täyteen väkivaltaa.... ...Sillä katso, minä annan vedenpaisumuksen tulla..."
        Gen. 6:11,17

        Oikeastaan näyttää siltä, ettei Jumalan tarvitse tappaa, riittää kun Hän ei vaan enää suojele ja antaa ihmisten olla omillaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        > Jumala kyllä yritti hävittää pahuuden tulvassa, mutta ei onnistunut. Jumala ei ole onnistunut oikeastaan missään asiassa.

        Suosittelisin, että luet kirjan, ennen kommentointia. Jumala oikeastaan päätti vain sallia tulvan tulla, koska lähes kaikki oli turmeltuneet ja täynnä väkivaltaa.

        "Mutta maa turmeltui Jumalan edessä, ja maa tuli täyteen väkivaltaa.... ...Sillä katso, minä annan vedenpaisumuksen tulla..."
        Gen. 6:11,17

        Oikeastaan näyttää siltä, ettei Jumalan tarvitse tappaa, riittää kun Hän ei vaan enää suojele ja antaa ihmisten olla omillaan.

        Entä mitä arvelet tästä, onko Jumala aina hyvyyden puolella?

        "Minä nostan omasta perheestäsi onnettomuuden sinua vastaan, ja silmiesi edessä otan sinulta omat vaimosi ja annan heidät toiselle, joka makaa vaimojesi kanssa keskellä kirkasta päivää" 2. Sam. 12:11


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entä mitä arvelet tästä, onko Jumala aina hyvyyden puolella?

        "Minä nostan omasta perheestäsi onnettomuuden sinua vastaan, ja silmiesi edessä otan sinulta omat vaimosi ja annan heidät toiselle, joka makaa vaimojesi kanssa keskellä kirkasta päivää" 2. Sam. 12:11

        > Entä mitä arvelet tästä, onko Jumala aina hyvyyden puolella?
        "Minä nostan omasta perheestäsi onnettomuuden sinua vastaan, ja silmiesi edessä otan sinulta omat vaimosi ja annan heidät toiselle, joka makaa vaimojesi kanssa keskellä kirkasta päivää" 2. Sam. 12:11

        Niin, Jumala on aina hyvyyden puolella. Jos hylkää Jumalan ja valitsee pahan puolen, on mahdollista, ettei Jumala enää suojele, jolloin moni ikävä asia tulee mahdolliseksi ja voi nousta pintaan.

        Pahuus on vähän kuin pimeys, ei mitään. Jumala taas on valkeus joka voi väistyä ihmisen yltä jolloin pimeys saa mahdollisuuden ja siis ikävät asiat tulee mahdolliseksi. Ei kannata hylätä Jumalaa, jos ei halua vaeltaa pimeydessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        > Entä mitä arvelet tästä, onko Jumala aina hyvyyden puolella?
        "Minä nostan omasta perheestäsi onnettomuuden sinua vastaan, ja silmiesi edessä otan sinulta omat vaimosi ja annan heidät toiselle, joka makaa vaimojesi kanssa keskellä kirkasta päivää" 2. Sam. 12:11

        Niin, Jumala on aina hyvyyden puolella. Jos hylkää Jumalan ja valitsee pahan puolen, on mahdollista, ettei Jumala enää suojele, jolloin moni ikävä asia tulee mahdolliseksi ja voi nousta pintaan.

        Pahuus on vähän kuin pimeys, ei mitään. Jumala taas on valkeus joka voi väistyä ihmisen yltä jolloin pimeys saa mahdollisuuden ja siis ikävät asiat tulee mahdolliseksi. Ei kannata hylätä Jumalaa, jos ei halua vaeltaa pimeydessä.

        "Ei kannata hylätä Jumalaa, jos ei halua vaeltaa pimeydessä."

        Asiallisesti uskovaisuus on täysin pimeää taikauskopuuhastelua.
        Laittaisit sinäkin jo valot päälle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        > Entä mitä arvelet tästä, onko Jumala aina hyvyyden puolella?
        "Minä nostan omasta perheestäsi onnettomuuden sinua vastaan, ja silmiesi edessä otan sinulta omat vaimosi ja annan heidät toiselle, joka makaa vaimojesi kanssa keskellä kirkasta päivää" 2. Sam. 12:11

        Niin, Jumala on aina hyvyyden puolella. Jos hylkää Jumalan ja valitsee pahan puolen, on mahdollista, ettei Jumala enää suojele, jolloin moni ikävä asia tulee mahdolliseksi ja voi nousta pintaan.

        Pahuus on vähän kuin pimeys, ei mitään. Jumala taas on valkeus joka voi väistyä ihmisen yltä jolloin pimeys saa mahdollisuuden ja siis ikävät asiat tulee mahdolliseksi. Ei kannata hylätä Jumalaa, jos ei halua vaeltaa pimeydessä.

        Olen aivan samaa mieltä, että tässä asiassa kannattaa olla ehdottomasti Jumalan puolella:

        "otan sinulta omat vaimosi ja annan heidät toiselle, joka makaa vaimojesi kanssa keskellä kirkasta päivää"

        Jos Janne tekisi tuollaisen ihmisryöstön ja toimisi sutenöörinä, niin Janne joutuisi lukemaan tiilenpäitä joksikin aikaa.

        Mutta onneksi Jahve toimittaa meille, hänen puolellaan oleville, noita toisten vaimoja! Eikä joudu siitä edes mihinkään vastuuseen. Huomaa, että miehen vaimoista puhutaan monikossa, jolloin voin saada yhdellä kertaa avovaimon, muutaman jalkavaimon ja ehkä pari tyttöystävää?

        Mutta tosi hurjaa ryhmäseksiä monen naisen kanssa tuossa luvataan! Tuskin maltan odottaa, kun tuo isorintaisten rouvien joukko ilmaantuu ovelleni. Aivan mahtavaa!


    • Anonyymi

      kyllä jakomielitautisten mielestä tapahtuu paljon herran tekoja 🤣

    • Anonyymi

      Mikään tässä maailmassa ei ole niin ennustettavaa kuin jumalan toiminta. Minään päivänä jumala ei tee yhtään mitään.

    • Anonyymi

      Usko kuulema siirtää vuoria. Mulla olis täällä tontin nurkalla yks pieni vaan muutaman tonnin painonen kivi mikä olis mukava siirtää muualle. Tulisko joku uskova uskomaan tän homman? Voin satasen kyl maksaa jos kivi siirtyy.

      • Anonyymi

        Kivestä hieroen uskovainen hommansa selvittää ja PH

        PainonHallinta on otis sivauksessa tehty


    • >>Jumala tekee työtä:

      Johanneksen evankeliumi:
      5:17 Mutta Jeesus vastasi heille: "Minun Isäni tekee yhäti työtä, ja minä myös teen työtä."

      >>>Jumala ei muutu - ihmisen on muututtava:

      Jaakobin kirje:
      1:17 Jokainen hyvä anti ja jokainen täydellinen lahja tulee ylhäältä, valkeuksien Isältä, jonka tykönä ei ole muutosta, ei vaihteen varjoa.

      Hebrealaiskirje:
      13:8 Jeesus Kristus on sama eilen ja tänään ja iankaikkisesti.

      Johanneksen evankeliumi:
      3:3 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa."

      Hebrealaiskirje:
      3:7 Sentähden, niinkuin Pyhä Henki sanoo: "Tänä päivänä, jos te kuulette hänen äänensä,
      3:8 älkää paaduttako sydämiänne, niinkuin teitte katkeroituksessa, kiusauksen päivänä erämaassa,
      3:9 jossa teidän isänne minua kiusasivat ja koettelivat, vaikka olivat nähneet minun tekojani neljäkymmentä vuotta;

      2. Korinttolaiskirje:
      6:1 Hänen työtovereinaan me myös kehoitamme teitä vastaanottamaan Jumalan armon niin, ettei se jää turhaksi.
      6:2 Sillä hän sanoo: "Otollisella ajalla minä olen sinua kuullut ja pelastuksen päivänä sinua auttanut." Katso, nyt on otollinen aika, katso, nyt on pelastuksen päivä.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Samanlainen vötkylä kun poikasahi olj.

      • Anonyymi

        Joo, Jumala on pelkkä tyhjäntoimittaja.


    • Anonyymi

      Jumala rakastaa piiloleikkiä ja laiskottelua.

    • Anonyymi

      Kyllä, Jumala tekee samaa, mitä on aina tehnyt ja tulee tekemään. Ei yhtään mitään on ihan hyvä negatiivisen teologian kuvaus siitä, mitä Jumala puuhaa.

      • Anonyymi

        Totta. Jumala on yhtä tyhjän kanssa.


    • Anonyymi

      Koronavirus: Olen jo tappanut yli neljä miljoona ihmistä.

      Tiede: Olen jo rokotteiden avulla pelastanut miljoonien ihmisten hengen.

      Jumala: Diipa daapa daa.

      • Anonyymi

        Isorokko vuonna 500. Tappaa 30 % tartunnan saanneista. Rukoilkaamme.

        Isorokko vuonna 1000. Tappaa 30 % tartunnan saanneista. Rukoilkaamme.

        Isorokko vuonna 1500. Tappaa 30 % tartunnan saanneista. Rukoilkaamme.

        Isorokko vuonna 2000. Ei tapa enää ketään. Hävitetty. Koska lopetimme rukoilemisen ja ratkaisimme asian tieteen avulla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      148
      2301
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1958
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1918
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1720
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      64
      1514
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1286
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1190
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1178
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1173
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe