Tarttuu salamana, väistää rokotteita - uudet tiedot deltamuunnoksesta ovat huolestuttavia

Anonyymi

Koronaviruksen herkästi leviävä deltamuunnos aiheuttaa yhä suurempaa huolta terveysviranomaisille, tutkijoille ja hallituksille.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008109514.html

Tarttuvuus

Tutkimusten mukaan deltavariantti tarttuu 40–60 prosenttia herkemmin kuin alfavariantti, jota aikaisemmin kutsuttiin brittimuunnokseksi. Alfavariantti puolestaan on noin 50 prosenttia tarttuvampi kuin villityypin virus.

Deltan ärhäkkyyttä kuvaa Australian terveysviranomaisten varoitus, jonka mukaan se voi siirtyä ihmisestä toiseen hetkessä. Tällainen pikatartunta todettiin miehellä, joka oli ollut vain hetken lähellä koronapositiivista miestä ostoskeskuksessa Sydneyssa kesäkuun lopulla.

– He olivat toistensa läheisyydessä vain muutamia sekunteja, ja etäisyys oli ehkä kymmenestä sentistä 50–60 senttiin, sanoi New South Walesin osavaltion terveysministeri Brad Hazzard uutiskanava 9newsille.

Tappavuus

ECDC julkaisi 23. kesäkuuta riskiarvion, joka kuvaa sairaalahoidon tarpeen ja kuolemantapausten määrän mahdollista kehitystä, mikäli koronarajoituksia ryhdytään merkittävissä määrin purkamaan.

ECDC:n käyrät riskiarviossa nousevat lähes pystysuoraan ylöspäin, ja skenaariot perustuvat pitkälti juuri deltavariantin leviämiseen. ECDC:n mukaan on näyttöä siitä, että deltavariantti voi aiheuttaa muita virusmuunnoksia vakavampaa tautia ja lisätä tapauskuolleisuutta.

– ECDC varoittaa, että tilanne voi kehittyä yhtä vaikeaksi kuin mitä se ollut viime talven ja syksyn aikana, Taneli Puumalainen kertoi tiistaina.

Näin ECDC: Ilman jatkuvia ei-lääketieteellisiä rajoitustoimia ja täyden rokotussarjan pikaista jakelua voimme odottaa nopeaa nousua uusien infektioiden, sairaalahoitoa vaativien tapausten ja kuolemien määrissä.

Väistämiskyky

Tiedot deltavariantin kyvystä väistää koronarokotteiden antamaa immuunisuojaa perustuvat alustaviin tutkimuksiin.

Israelista raportoidun uuden datan mukaan Biontech / Pfizerin lähetti-rna-rokotteen teho deltavirusta vastaan ei ole niin hyvä kuin aiemmin arvioitiin.

Korona­tapausten määrä jälleen nousussa Israelissa – delta­variantti vaikuttaa väistävän Pfizerin rokotteen suoja­tehoa


Johtopäätös

Välttäkää matkailua ja ryhmäytymistä, myös rokotetut jotka voivat levittää, sairastaa, tartuttaa koronavirusta rokotuksista huolimatta.

Rajoitteet ja tukahdutusstrategia on edelleen tärkeää katastrofin välttämiseksi tämän tai tulevien uusien varianttien kautta.

Nyt on kesäkausi eli kausivaihtelevan covid-19 infektion helpoin jakso, ja silti tartunnat, sairaalahoidon ja kuolemien määrä on nousussa, joten mitä tapahtuu varsinaisena koronakautena syksyllä ja talvella, ECDC:n käyrät näyttävät täyttä katastrofia, ellei toimita nopeasti ja erittäin tehokkaasti deltavirustartuntoja vastaan.

22

59

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jälkiviisaat TV1:ltä arvatenkin porvareita, puolustivat aamulla porvarien matkailun avaamista, jonka Kiuru esti, koska keskellä kesää ei ole paljon sairaalahoidossa olevia tai koronaan kuolleita. Ei ollut viime kesänäkään. Pyhä yksinkertaisuus!

    • Anonyymi

      Minusta poliitikot ja me tavalliset ihmiset saisimme lopettaa Krista Kiuruun kohdistuvan kritiikin rajoituksista. Minä sanon, onneksi meillä on Krista joka on pitänyt ja pitää meidät turvassa niin hyvin kuin pystyy kaikenlaisista vastustuksista huolimatta.

      • Anonyymi

        Kristassa on sentään munaa enemmän kuin kiukuttelevassa prinsessa Sannassa ja muissa akoissa mukaanlukien Pekka yhteensä.


    • Anonyymi

      Uusi piikki auttaa niitä otetaan joka viikko.

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nythän Pfizer kertoo jo miten koronarokotteen teho hiipuu jo 1/2-vuoden jälkeen, joka mm. Israelin tartuntojen lisääntymisen syy ja nyt tarvitaan uusia rokoteannoksia puolen vuoden välein.

        MTV: Pfizer aikoo ehdottaa kolmatta rokoteannosta Yhdysvalloissa - teho hiipuu puolen vuoden jälkeen
        https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/pfizer-aikoo-ehdottaa-kolmatta-rokoteannosta-yhdysvalloissa-teho-hiipuu-puolen-vuoden-jalkeen/8187234

        Koronarokotetut ovat kaiken lisäksi uhka

        Koronapassi on paitsi turha myös vaarallinen, koska rokotettu saa ja levittää tartuntaa siinä missä rokottamatonkin, mutta kuvittelee olevansa turvassa, joten liikkuu ja parveilee paljon enemmän. Pitää muistaa että rokotetun saama keskimäärin lievämpi covid-tauti aiheuttaa yhtä todennäköisesti long covidin, harmaan aivoaineen tuhoa ja Alzheimer tyylisiä neurologisia vaurioita kuin rokottamattomalle, koska ne ovat yhtä todennäköisiä tutkimuksen mukaan vakavasti ja lievästi covidin sairastaneilla. Koronapassi lisää vain koronaviruksen leviämistä väestöön holtittoman toiminnan kautta, koska rokotetut uskovat olevansa turvassa ja oikeutettuja hyväksytymmin liikkumaan ja ryhmäytymään sekä matkailemaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koronarokotetut ovat kaiken lisäksi uhka

        Koronapassi on paitsi turha myös vaarallinen, koska rokotettu saa ja levittää tartuntaa siinä missä rokottamatonkin, mutta kuvittelee olevansa turvassa, joten liikkuu ja parveilee paljon enemmän. Pitää muistaa että rokotetun saama keskimäärin lievämpi covid-tauti aiheuttaa yhtä todennäköisesti long covidin, harmaan aivoaineen tuhoa ja Alzheimer tyylisiä neurologisia vaurioita kuin rokottamattomalle, koska ne ovat yhtä todennäköisiä tutkimuksen mukaan vakavasti ja lievästi covidin sairastaneilla. Koronapassi lisää vain koronaviruksen leviämistä väestöön holtittoman toiminnan kautta, koska rokotetut uskovat olevansa turvassa ja oikeutettuja hyväksytymmin liikkumaan ja ryhmäytymään sekä matkailemaan.

        "Koronapassi on paitsi turha myös vaarallinen, koska rokotettu saa ja levittää tartuntaa siinä missä rokottamatonkin"

        Ei pidä paikkaansa. Kaksi rokotetta saaneen riski sairastua ja levittää tautia on n. 5 % siihen nähden, ettei ole lainkaan rokotettu.
        Väärää tietoa asiasta levitetään joko tietämättään tai tahallaan.


    • Anonyymi

      Tavataan jääkiekon MM kisoissa Tampereella. Sieltä lähtee!

    • Anonyymi

      Juuri saadun tiedon mukaan epsilon-variantti jonka olemassaolosta on jo viitteitä, tulee olemaan delta-varianttiin verrattuna aivan eri maailmasta. Delta-variantti on "vaarallinen". Epsilon on massasurmaaja. Covid-19-beta oli sellainen jo yhteiskunnissa joissa sairaanhoito, hygienia ja hoidon saatavuus olivat nollatasolla, mutta epsilon on virus joka levitessään tuo kylmäkontit ja joukkohaudat osaksi myös suomalaista katukuvaa. Luonnollisesti epsilonin impakti esim eteläiselle euroopalle tulee olemaan yhteiskuntajärjestelmille lopun alkua. Suomessa tietoisuus tästä on valtionjohdon osalta jo olemassa ja se otetaan huomioon hybridistrategia 3.0 käytännön toimenpiteissä. Siksi on varauduttava siihen, että kesän 2021 hengähdystauon jälkeen tulemme todella sukeltamaan koronatilanteen osalta altaan syvään päähän. Äkkiä ja syvälle.

      Vaikka siis selvisitte deltavariantista rokotuksella tai ilman, niin tällä nykyisellä lännen strategialla uudet variantit saavat syntyä ja levitä niin että lopulta joku niistä nitistää väistäen rokotesuojan, joka nykyrokotteilla ei edes estä tartuntaa, sairastamista tai tartuttamista, vain osalla vakavia oireita. Rokotepasseilla luotu harha turvallisuudesta ja sen lisäämä matkailu ja parveilu itse asiassa pahentaa tilannetta levittäen virusta entistä enemmän väestöön.

      • Anonyymi

        Koronasta pääsee helposti eroon tukahduttamalla. Karanteenit ovat vuosisatoja vanha keino päästä kulkutaudeista eroon, päättäjät tyhmentyneet tai muuttuneet kansojaan vihaavammiksi kun toimivaa keinoa ei käytetä.

        Maissa joissa korona on tukahdutettu, on elämä huoletonta verrattuna maihin joissa taudin annetaan levitä ja tahallaankin sitä levitetään.

        Ottamalla käyttöön Uuden-Seelannin tapaisen mallin, myös Suomessa olisi syksylläkin asiat kunnossa.

        Nykyisellä levittämisellä lapsia tulee sairastumaan suuret määrät longcovidiin, aivojen harmaan aineet tuhot ja neurologiset vauriot lisääntyvät, myös lievässä covid-infektiossa, jonka saavat myös rokotetut, aikuisten kuolemat jatkuvat.
        https://www.eroonkoronasta.fi/


      • Anonyymi

        Ei tarvitse ihmetellä, miksi Mestari Halla-ahokin vetäytyi. Politiikka on aivan turhaa viimeisinä ihmiskunnan päivinä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koronasta pääsee helposti eroon tukahduttamalla. Karanteenit ovat vuosisatoja vanha keino päästä kulkutaudeista eroon, päättäjät tyhmentyneet tai muuttuneet kansojaan vihaavammiksi kun toimivaa keinoa ei käytetä.

        Maissa joissa korona on tukahdutettu, on elämä huoletonta verrattuna maihin joissa taudin annetaan levitä ja tahallaankin sitä levitetään.

        Ottamalla käyttöön Uuden-Seelannin tapaisen mallin, myös Suomessa olisi syksylläkin asiat kunnossa.

        Nykyisellä levittämisellä lapsia tulee sairastumaan suuret määrät longcovidiin, aivojen harmaan aineet tuhot ja neurologiset vauriot lisääntyvät, myös lievässä covid-infektiossa, jonka saavat myös rokotetut, aikuisten kuolemat jatkuvat.
        https://www.eroonkoronasta.fi/

        Miksihän tätä ei yritetty tukahduttaa maailman laajuisesti jo heti alkuun, kun kiinassa suljettiin kaupunkeja. Ilmeisesti sattui karkaamaan sieltä Wuhanin labrasta.

        Nyt sitä on sitä jo joka puolella. Mitenhän kauan tätä soutamista ja huopaamista jatkuu, kunnes on pakko alkaa tukahduttamaan, kun tarpeeksi paha versio ilmestyy.


      • Anonyymi

        Linkkiä tai valehtelet...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksihän tätä ei yritetty tukahduttaa maailman laajuisesti jo heti alkuun, kun kiinassa suljettiin kaupunkeja. Ilmeisesti sattui karkaamaan sieltä Wuhanin labrasta.

        Nyt sitä on sitä jo joka puolella. Mitenhän kauan tätä soutamista ja huopaamista jatkuu, kunnes on pakko alkaa tukahduttamaan, kun tarpeeksi paha versio ilmestyy.

        Syy on se tuttu uusliberalistiglobalistisen kapitaali-imperiumin: talous, bisnes ja vapaa liikkuvuus.


    • Maskiuskovaiset aloittaa viikon aina piikittämällä =)

      • Anonyymi

        Maski sentään estää tartuntoja rokote ei, eli rokotettu maskiton on riski siinä missä rokottamatonkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maski sentään estää tartuntoja rokote ei, eli rokotettu maskiton on riski siinä missä rokottamatonkin.

        Tuplarokote ehkäisee sairastumisen riskiä 95 % ja samalla tietysti tartuttavuutta.


    • Anonyymi

      Nyt on kesäkausi eli kausivaihtelevan covid-19 infektion helpoin jakso, ja silti tartunnat, sairaalahoidon ja kuolemien määrä on nousussa, joten mitä tapahtuu varsinaisena koronakautena syksyllä ja talvella, ECDC:n käyrät näyttävät täyttä katastrofia, ellei toimita nopeasti ja erittäin tehokkaasti deltavirustartuntoja vastaan.

      Tämä on todella pelottavaa

    • Anonyymi

      On syytä elää järkevästi, välttää turhia lähikontakteja sekä isoja porukoita. Rokote kannattaa ottaa.

      Kirjoitus koronataudin hankalammista oireista ja muuta asiaan liittyvää:

      https://www.duodecimlehti.fi/lehti/2021/8/duo16062

      !

    • Anonyymi

      Itse rupesin käyttämään 4 maskia keralla 3 siasta kun tuli tämä delta en usko että 4 maskin läpi tulee toki visiiriä olen vielä miettinyt tueksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      68
      1969
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      128
      1394
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      132
      1353
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      143
      1082
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      103
      932
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      348
      868
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      754
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      694
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      654
    Aihe