Uusi idea: Jehovan Todistajista on helppo erota

Anonyymi

Jehovan Todistajista voi ihan hyvin erota kuka vain. Ei se vaadi muuta kuin että lähettää (vapaamuotoisen) kirjeen omaan seurakuntaansa jossa sanoo että ei halua enää olla Jehovan Todistaja.

Kirjeeseen voi lisätä, jos tuntuu itsestä tärkeältä, että ei halua kenenkään ottavan yhteyttä seurakunnasta. Tosin vanhimmat saattavat ottaa yhteyttä varmistaakseen kirjeen aitouden. Mutta kukaan ei sinua pakota olemaan jäsenenä.

Eroamisen pitäisi olla aika helppoa kun Jehovan Todistajien yhteisössä ei kuitenkaan ole palkallista työtä tekeviä. Joten kenenkään ansiotulot eivät ainakaan ole vaarassa.

Tai jos halutaan nyt väittää toisin niin ainahan voi hakea uuden työpaikan jostain muualta. JT:t kun nyt ovat pieni osa Suomen yhteiskuntaa...suurin osa suomalaisista kun eivät ole JT:tä, uusia "ei-Jehovan Todistaja" kavereita luulisi löytyvän aika helposti?

86

2003

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      höh, jotkut itkee kyllä tätäkin ideaa.

      • Anonyymi

        Toinen hyvä idea on, ettei avaa ovea jos vanhimmat on tulossa.
        Sitten ei vastaa puhelimeen.
        Eikä tietenkään mene mihinkään komiteoihin.


      • Saako tervehtiä eronnutta henkilöä?


      • Anonyymi
        Arto777 kirjoitti:

        Saako tervehtiä eronnutta henkilöä?

        Periaatteessa ei, tämä esitetään kielteisessä valossa.

        "Pelkästään jonkun tervehtiminen voi olla ensi askel keskustelun tai ehkä jopa ystävyyden alkuunpääsyyn. Haluaisimmeko me ottaa tätä ensimmäistä askelta erotetun henkilön suhteen?" (Valtakunnan Palveluksemme 8/2002)

        Käytännössä tervehtimisestä ei kuitenkaan tule rangaistusta. Sen sijaan "tarpeeton" yhteydenpito erotettuun henkilöön on jatkuessaan erottamisperuste (lähisukulaisen tapauksessa menettää vain vanhimman ym. aseman, ei eroteta). Yhteydenpidon tarpeettomuuden määrittelevät viime kädessä muut kuin asianomaiset itse.


      • Anonyymi
        Arto777 kirjoitti:

        Saako tervehtiä eronnutta henkilöä?

        minä tervehtin terve jehovan juipit


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        minä tervehtin terve jehovan juipit

        Minä käännytän väärät opettajat oveltani pois, 2. Joh. 1:10. Kenttäilevillä jehovalaisilla ei ole luokseni asiaa. Arkielämässä voin moikata tuntemiani todistajia kuten muitakin mulkvisteja. Kanssaihmisiä on kohdeltava asiallisesti, vaikka he eivät sitä ansaitsisikaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Periaatteessa ei, tämä esitetään kielteisessä valossa.

        "Pelkästään jonkun tervehtiminen voi olla ensi askel keskustelun tai ehkä jopa ystävyyden alkuunpääsyyn. Haluaisimmeko me ottaa tätä ensimmäistä askelta erotetun henkilön suhteen?" (Valtakunnan Palveluksemme 8/2002)

        Käytännössä tervehtimisestä ei kuitenkaan tule rangaistusta. Sen sijaan "tarpeeton" yhteydenpito erotettuun henkilöön on jatkuessaan erottamisperuste (lähisukulaisen tapauksessa menettää vain vanhimman ym. aseman, ei eroteta). Yhteydenpidon tarpeettomuuden määrittelevät viime kädessä muut kuin asianomaiset itse.

        Eronneena tai erotettuna en välittäisi itsekään olla JT seurassa, eikä mitään pakonomaista tarvetta sellaiseen olisi. Tervehtiä voisin. Mutta tuskinpa mitään muuta. Kun on jättänyt asian, niin mitä varten sitten enää seuraan pyrkisin? Kyse on omasta mielestäni säännöstä, joka on järjetön. Omistaako JT järjestö ihmiset, jotka siihen kuuluvat?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä käännytän väärät opettajat oveltani pois, 2. Joh. 1:10. Kenttäilevillä jehovalaisilla ei ole luokseni asiaa. Arkielämässä voin moikata tuntemiani todistajia kuten muitakin mulkvisteja. Kanssaihmisiä on kohdeltava asiallisesti, vaikka he eivät sitä ansaitsisikaan.

        Jehovien. Keskuuvessa. Korona. Levinnä. Rajusti. Kuolleita. Tuhansia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jehovien. Keskuuvessa. Korona. Levinnä. Rajusti. Kuolleita. Tuhansia.

        Jehovan. Pääjuipit. Lähteneet. Jo. Karkuun. Koronaa.


    • Anonyymi

      Mihinkään komiteoihin ei tosiaan tule suostua. Kukaan itseään kunnioittava ihminen, jolle yksityisyys merkitsee edes vähän, ei sellaiseen lähde. Yrittäkää olla vahvoja, vaikka olisittekin aivopestyjä.

      • Anonyymi

        Jos on ilmoittanut eronneensa, niin eihän ole mitään syytä mennä johonkin komiteaan. Eronnut mikä eronnut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos on ilmoittanut eronneensa, niin eihän ole mitään syytä mennä johonkin komiteaan. Eronnut mikä eronnut.

        Näin on. Ja on ihan oikein, että noille komedian hepuille järjestää vähän jäynää. Ei niitä tarvitse sääliä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin on. Ja on ihan oikein, että noille komedian hepuille järjestää vähän jäynää. Ei niitä tarvitse sääliä.

        Vanhimpia kannattaa pakoilla hyvän aikaa. Saavat tarpeellista liikuntaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanhimpia kannattaa pakoilla hyvän aikaa. Saavat tarpeellista liikuntaa.

        nyt ei jehova ehtoollista enää haistele.vaikka haistaa se netin kautta.sama vaikutus.kun ruutua haistelee.hallelujaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        nyt ei jehova ehtoollista enää haistele.vaikka haistaa se netin kautta.sama vaikutus.kun ruutua haistelee.hallelujaa.

        Jehovat. Nuoloo. Tv. Ruuvun. Märäksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanhimpia kannattaa pakoilla hyvän aikaa. Saavat tarpeellista liikuntaa.

        Vanhempien kanssa voi sopia hauskoja paikkoja missä kohdata.
        Vaikkapa hankalasti kiivettävä mäki, hetteinen suo, sikala ja onhan näitä.
        Itse tietenkin kiikarin ja hyvin eväin varustettuna väijymään.
        Eivätköhän hellitä.


    • Anonyymi

      Kyllä tuo on ihan hyvä idea.

    • Anonyymi

      Kokemuksesta voin sanoa, että maailmasta löytyy helpommin uusia kavereita kuin suppeasta Jehovan todistaja piiristä.

    • Anonyymi

      Jehovan todistajista on helppo erota kuvaamallasi tavalla jos on valmis hyväksymään myös sen, että lahkoon taakse jäävät suku ja perheenjäsenet lakkaavat samalla hetkellä pitämästä yhteyttä. Useimmat rakastavat vanhempiaan ja sisaruksiaan vaikkakaan eivät halua olla enää Jehovan todistajia.

      • Anonyymi

        Sitten voi erota siten, että seuraavassa live kokouksessa "jorisee" ilman vaatteita. (Saahan näin helteellä kotonaan olla siten kuin haluaa)
        Ja kun tulee vastausvuoro, nousee vielä seisomaan, niin että koko"komeus" näkyy.
        Tuskin tulee edes kutsua komediaan.


      • Näin toimii uskonnollinen moraali


      • Anonyymi
        ravenlored kirjoitti:

        Näin toimii uskonnollinen moraali

        Uskonto on keino saada hyvät ihmiset tekemään pahoja asioita, on joku sanonut. Jumalansa rangaistuksen pelossa ihmiset voivat tehdä kaikenlaista, vaikka se tuntuisi sisimmässä pahalta. Oman nahan kuviteltu pelastaminen menee usein lähimmäisenrakkauden edelle.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Uskonto on keino saada hyvät ihmiset tekemään pahoja asioita, on joku sanonut. Jumalansa rangaistuksen pelossa ihmiset voivat tehdä kaikenlaista, vaikka se tuntuisi sisimmässä pahalta. Oman nahan kuviteltu pelastaminen menee usein lähimmäisenrakkauden edelle.

        Ja uskonnollinen yhteisö on tärkeämpi kuin perhe, jos lapset haluaa elää omaa elämäänsä, vanhempien pitää vältellä lapsiaan koska uskontoverit edellyttää sitä. Oksettavaa.


    • Anonyymi

      Niin, eihän siinä menetä kuin kaikki läheisensä, kuten kulteissa yleensäkin. Tosi helpolta kuulostaa.

      • Anonyymi

        jehovan juipit jos menettää,ei ole iso vahinko,kataja sipäällä on soitettava,ei katkii,


    • Anonyymi

      Kaikilla pääjepuilla joku erotettu sukulainen?

    • Päätin auttaa ns. miestä mäessä, ja laadin erokirjeen mallin jota saa vapaasti kopioida. Näin se menee;
      Eroilmoitus
      _______________________paikka ja aika

      Minä_______________ haistatan teille pitkän ja pesemättömän ________________ . Se on loppu NYT!

      ______________________________________
      Allekirjoitus ja nimenselvennys

      • Anonyymi

        Siihen tulisi vielä lisätä että uskonasioissa kiellän ottamasta yhteyttä.


      • Anonyymi

        Kokeilin tuota. Tuli aikamoiset ärripurrit ja mulkoilut, kun vastaan tuli pari vanhinta.
        Heh! Nauroin ja jatkoin matkaani.


    • Anonyymi

      Kyllähän sieltä lähteä voi, ei kukaan estä. Hinta onkin siinä, että voit heittää hyvästit läheisillesi. Olet lähtösi jälkeen heille käytännössä kuollut.

      • Anonyymi

        Minulla ei ole ketään jehovan todistajilla, jota jäisin kaipaamaan.mitään todellisia ystäviähän heistä ei kukaan ole koskaan ollut. Eivät edes tunne, jos jätän asian. Sukulaisistani ei kukaan ole koskaan ollut kiinnostunut. Kaikki vastustavat joukolla Jehovan todistajuutta. Haukkuvat vain, minkälainen uskonto. Lisäksi olen nykyisin hankkinut maailmasta ystäviä, joista en luovu, jolleivät itse hylkää. Päinvastoin hankin lisää tuttavia ja ystäviä. En kai nyt hullu ole, että jt varaan ihmissuhteeni perustan. Aina on oltava tukiverkko. Sitäkään ei saisi tietenkään jt järjestössä olla. Se pitäisi olla vain arvaamattomien takinkääntäjä jehovanntodistajista koostuva. Ei sovi minulle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla ei ole ketään jehovan todistajilla, jota jäisin kaipaamaan.mitään todellisia ystäviähän heistä ei kukaan ole koskaan ollut. Eivät edes tunne, jos jätän asian. Sukulaisistani ei kukaan ole koskaan ollut kiinnostunut. Kaikki vastustavat joukolla Jehovan todistajuutta. Haukkuvat vain, minkälainen uskonto. Lisäksi olen nykyisin hankkinut maailmasta ystäviä, joista en luovu, jolleivät itse hylkää. Päinvastoin hankin lisää tuttavia ja ystäviä. En kai nyt hullu ole, että jt varaan ihmissuhteeni perustan. Aina on oltava tukiverkko. Sitäkään ei saisi tietenkään jt järjestössä olla. Se pitäisi olla vain arvaamattomien takinkääntäjä jehovanntodistajista koostuva. Ei sovi minulle.

        Hyvä. Kyllä sinä pärjäät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä. Kyllä sinä pärjäät.

        Kokemuksesta ja toisten kertomuksista viisastuneena aloin ajattelemaan toisin. Ihmissuhteita täytyy olla myös Jehovan todistajien ulkopuolella, sanoipa siellä muut mitä tahansa. Asiat ja tilanteet muuttuvat. Jos joutuu kartetuksi tai hyljeksityksi, aina on muita ihmissuhteita. Täytyy olla todella varma itsestään, jos vain Jehovan todistajiin luottaa. Minun elämästänikin häipyä jokin aika sitten eräs Jehovan todistaja, ja joka niin suositteli vain jt seurassa olemista tiiviisti, ja hylätä avioliittotoiveet. Pääasia että jt kanssa seurustelee. No miten kävi? Hän itse häipyi elämästäni, tämä elämänohjeiden jakaja. Yksin olisinkin, jos en muista ihmissuhteista kiinni pitäisi. Jehovan todistajat ovat arvaamattomia takinkääntäjiä. Luotan enemmän ei-Jehovanntodistaja kavereihin kuin heihin. Toivottavasti hänen jt porukat eivät liukene elämästä, ja ala pitämään huonona seurana. Itse pidän tuollaista takinkääntäjää huonona seurana. Hyvä että pääsin eroon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kokemuksesta ja toisten kertomuksista viisastuneena aloin ajattelemaan toisin. Ihmissuhteita täytyy olla myös Jehovan todistajien ulkopuolella, sanoipa siellä muut mitä tahansa. Asiat ja tilanteet muuttuvat. Jos joutuu kartetuksi tai hyljeksityksi, aina on muita ihmissuhteita. Täytyy olla todella varma itsestään, jos vain Jehovan todistajiin luottaa. Minun elämästänikin häipyä jokin aika sitten eräs Jehovan todistaja, ja joka niin suositteli vain jt seurassa olemista tiiviisti, ja hylätä avioliittotoiveet. Pääasia että jt kanssa seurustelee. No miten kävi? Hän itse häipyi elämästäni, tämä elämänohjeiden jakaja. Yksin olisinkin, jos en muista ihmissuhteista kiinni pitäisi. Jehovan todistajat ovat arvaamattomia takinkääntäjiä. Luotan enemmän ei-Jehovanntodistaja kavereihin kuin heihin. Toivottavasti hänen jt porukat eivät liukene elämästä, ja ala pitämään huonona seurana. Itse pidän tuollaista takinkääntäjää huonona seurana. Hyvä että pääsin eroon.

        Juu, yhden kortin varaan ei elämäänsä ja ihmissuhteita kannata jättää.


    • Anonyymi

      Viimeisiä vetelee koko lahko, oikeusjuttuja tulossa rutkasti.

      • Anonyymi

        Hyvä juttu.
        Jehova on vihastunut tähän nimeään häpäisevään lahkoon.
        Sitä saa mitä tilaa.


      • Anonyymi

        taisi jehovan juipilla kivelle karahtaa.sitä tulee saamaan kun on liian utelias.


      • Anonyymi

        Jehovan. Myytyt. Piruntappopunkkerit. Rahat. Menee. Oikeyskäynti. Kuluihin. . Petoviili. Syytteistä. Korvauksia. Maksettavaksi. Kukapa. Niitä. Home. Pesiä. Ostaa. Ei. Ollu. Siunaustakaan. Niillä. Lahko. Kuopattu. Ja. Peitty. Sen. Pitunen. Kopi. Kerhon. Loppu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä juttu.
        Jehova on vihastunut tähän nimeään häpäisevään lahkoon.
        Sitä saa mitä tilaa.

        Jehovan. Juipit. Kätyrit. Sankoin. Joukoin. Herramme. Kristukse. Syntymä. Päivää. Juhlimaan. Jeesus. Syntymä. Olise. Mihin. Vuoten. Aikaan. On. Yksi. Hailee. Sitä. On. Juhlittava. Kerran. Vuotessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä juttu.
        Jehova on vihastunut tähän nimeään häpäisevään lahkoon.
        Sitä saa mitä tilaa.

        Venäjän. Puuttiinin. Paras. Teko. Ajaa. Jehovan. Terrori. Järjestö. Pois. Maastaan. Sinne. Mäni. Piruntappo. Punkkeri. Puutin. Niillä. Mitään. Tee. Ajettu. Katepillarillanurin. Kympin. Arvosta. Työtä. Puuttin. Siinä. Esimerkkiä. Muille.


    • Anonyymi

      herkiivät rahastamasta,ihmisiä,juipit

      • Anonyymi

        No mitäs juippi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mitäs juippi.

        ei parta pahoille kasva turpajouhet joutaville,juippi kivi sae tulossa,ennustaa juippi,


    • Anonyymi

      minua jos jehovan juippi lähelle tulee,alkaa kivisae..louta on jo varattu,

    • Anonyymi

      No jotkut kumminkin itkee sitä että siitä järjestöstä ei muka pääse pois, ja toiset sitä että sieltä erotetaan liian heppoisilla syillä

      • Anonyymi

        Ja kolmannet siksi, ettei saa olla edes perheenjäseniensä kanssa jos ovat Jehovan todistajia.
        Sairasta puuhaa. Sika sairasta.


    • Anonyymi

      jehova ei tarvii ero kirjeitä kun seivästä.

    • Anonyymi

      jehovat harrastaa laitonta tele häirintää.esim puheluiten kuuntelua.tv häirintää.on kuulema hankittu semmoset vehkeet että pystytään ihmisiä kyttäämään.

      • Anonyymi

        Kaksi vanhinta voi kytätä asunnon ulkopuolella, jos sinne ovat menneet mies ja nainen, jotka eivät ole aviopari tai sukua keskenään. Tarkoitus on hankkia aihetodisteita haureellisesta toiminnasta.

        Seurakunnan innokkaimmat sisaret tuovat kyttääville vanhimmille kuumaa kaakaota ja huopia. Kiikarit vanhimmilla on omasta takaa.


      • Anonyymi

        Minä olen hankkimassa ovelleni laitteet, joilla seuraan päätteellä, keitä ovelleni tulee. Jt:lle en avaa ovea.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen hankkimassa ovelleni laitteet, joilla seuraan päätteellä, keitä ovelleni tulee. Jt:lle en avaa ovea.

        Minulla on hakusessa kaksi kunnon koiraa.
        Tunnistavat sanat jehovantodistajat. GRRRRR!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaksi vanhinta voi kytätä asunnon ulkopuolella, jos sinne ovat menneet mies ja nainen, jotka eivät ole aviopari tai sukua keskenään. Tarkoitus on hankkia aihetodisteita haureellisesta toiminnasta.

        Seurakunnan innokkaimmat sisaret tuovat kyttääville vanhimmille kuumaa kaakaota ja huopia. Kiikarit vanhimmilla on omasta takaa.

        Jehovan. Kätyrit. Vainoo. Lahkosta. Lähteneitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on hakusessa kaksi kunnon koiraa.
        Tunnistavat sanat jehovantodistajat. GRRRRR!

        Eihän. Kukkaa. Rokkotamatonta. Jehovaa. Tauti. Pesää. Kottiisa. Laske.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän. Kukkaa. Rokkotamatonta. Jehovaa. Tauti. Pesää. Kottiisa. Laske.

        Jehovat. Keskenään. Koronaa. Levittää. Ei. Niitä. Ole. Rokotettu. Valehtelloovat. Olevansa. Rokotettu. Tuhansia. On. Kuollu. Orpoja. On. Tullut. Paljo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaksi vanhinta voi kytätä asunnon ulkopuolella, jos sinne ovat menneet mies ja nainen, jotka eivät ole aviopari tai sukua keskenään. Tarkoitus on hankkia aihetodisteita haureellisesta toiminnasta.

        Seurakunnan innokkaimmat sisaret tuovat kyttääville vanhimmille kuumaa kaakaota ja huopia. Kiikarit vanhimmilla on omasta takaa.

        Jehovan. Lahkolla. Ele. Muuta. Tekemistä. Kuin. Kytätä. Toisiaan. Ja. Ihmisiä. Uskonnolisuutta. Jehovan. Lahkolla. Ei. Ole. Yhtään. Ehtoollinen. Päin. Persettä. Maljaa. Haistellessa. Ei. Synnit. Tule. Anteeksi. Ei. Ole. Sinne. Päinkään. Että. Jeesus. Toloppaan. Hakattiin. Lukekeepa. Historiaa. Toloppa. Ei. Ollu. Jeesuksen. Aikana. Käytössä. Ennen. Jeesusta. Naulattiin. Tolppaan. Mutta. Se. Käytäntö. Oli. Ohi. Jeesuksen. Aikaan. Se. Toloppa. On. Lahkon. Kopio. Raamatussa. Sinne. On. Kopioon. Kieroilltu. Muutakin. Onko. Kristillesessä. Raamatussa. Kyttäys. Mentaliteettiä. Ei. Ole. Jehovilta. Löytyy.


    • Anonyymi

      Vuosia sitten Jehovan todistajilla oli sellainen käytäntö, että ei saanut erota. Eräs tuntemani entinen Jehovan todistaja halusi erota, mutta hänen ei annettu tehdä sitä. Hänet erotettiin. Miksi tuollainen käytäntö oli?

      • Anonyymi

        Muutos on todennäköisesti tullut kielteisen julkisuuden pelosta, että lainvastaisesti kielletään eroamisen mahdollisuus.


      • Anonyymi

        Jehovan. Kätyrien. Tapa. Pistääkätyrit. Liikkeelle. Ja. Juippi. Tottelee.


      • Anonyymi

        Minulle tuli samanlainen tilanne Helluntai seurakunnassa: Pyysin kirjallisesti eroa ja kuulin, että minut on erotettu, yhdistyslain mukaan oikea menettely olisi ollut eron myöntäminen omasta pyynnöstä. Jos joskus haluan sinne takaisin, niin on siinä sitten selittämistä (mitä on merkitty erottamisen syyksi) Jehovan todistajat ovat nykyisin lainkuuliaisempia, kuin helluntailaiset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulle tuli samanlainen tilanne Helluntai seurakunnassa: Pyysin kirjallisesti eroa ja kuulin, että minut on erotettu, yhdistyslain mukaan oikea menettely olisi ollut eron myöntäminen omasta pyynnöstä. Jos joskus haluan sinne takaisin, niin on siinä sitten selittämistä (mitä on merkitty erottamisen syyksi) Jehovan todistajat ovat nykyisin lainkuuliaisempia, kuin helluntailaiset.

        Hah hah haa!
        Jaa että lainkuuliaisempia?
        Satuja haastat.
        Milloin erosit helluntailaisista ja mihin vuosilukuun vertaat tapausta helluntailaisista jehovantodistaja "nykyiseen"?
        Kyllä siinä meillä on yks oikea satusetä- valehtelija.
        Muista, että valehtelijat eivät mene Jumalan valtakuntaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hah hah haa!
        Jaa että lainkuuliaisempia?
        Satuja haastat.
        Milloin erosit helluntailaisista ja mihin vuosilukuun vertaat tapausta helluntailaisista jehovantodistaja "nykyiseen"?
        Kyllä siinä meillä on yks oikea satusetä- valehtelija.
        Muista, että valehtelijat eivät mene Jumalan valtakuntaan.

        Olen myös varas, olen varastanut joulukuusen naapurin metsästä. Kumpi on isompi rike kuusen varastaminen, vai joulun vietto?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen myös varas, olen varastanut joulukuusen naapurin metsästä. Kumpi on isompi rike kuusen varastaminen, vai joulun vietto?

        Vaiko kaatuneesta kuusesta oksien otto, oman pihan kukkien ja köynnösten peitteeksi?


    • Anonyymi

      Jehovan. Kätyrit. Vainoo. Lahkosta. Eronneita

    • Anonyymi

      Erottua. Alkaa. Jehova. Kätyrit. Vainota.

    • Anonyymi

      25.9.savonsanomissa.jehova.rykäs.emä.valleen.että.lahkosta.on.helppo.erota.eronneita.on.paljon.joita.jehovan.kätyrit.vainoo.

    • Anonyymi

      Anonyymi 13.11.2021 22:42

      "Olen myös varas, olen varastanut joulukuusen naapurin metsästä. Kumpi on isompi rike kuusen varastaminen, vai joulun vietto? "


      Koloss. 2:16 " Älköön siis kukaan teitä tuomitko ... minkään juhlan tai uudenkuun tai sapatin johdosta "

      -Toisin sanoen vartiotorniseura on rikkonut joulun osalta Raamattua vastaan siitä lähtien kun rupesi tuomitsemaan joulun viettoa.

      Erikseen on Raamatussa ilojuhlat.
      Luukas 15:23 ja noutakaa syötetty vasikka ja teurastakaa. Ja syökäämme ja pitäkäämme iloa,
      15:24 sillä tämä minun poikani oli kuollut ja virkosi eloon, hän oli kadonnut ja on jälleen löytynyt.' Ja he rupesivat iloa pitämään.

      Jouluevankeliumissa
      Luukas 2:10 Mutta enkeli sanoi heille: "Älkää peljätkö; sillä katso, minä ilmoitan teille suuren ilon

      Siinä haluaa taas vartiotorniseura erota omille teilleen Raamatun sanomasta.
      On kiire ja tärkeää omistautua maailmanlopun odotukselle, vartiotornin kaupittelulle

    • Anonyymi

      25.9.jehovan.kätyri.sano.emä.valleen.että.jehovan.lahkosta.on.helppo.ero.ja.tulla.se.on.emä.vale.jehovan.kätyriltä.mitenkä.paljon.on.eronneita.niitä.vainotaan.tänäkin.päivänä.

    • Anonyymi

      Jehovan. Lahkon. 3.yhtenäys.kopio.raamattu.pää.juipit.ja.heijä.kätyrit.

    • Anonyymi

      Jehoville..pitää. Ero. Anomus. Lähettää. Mitä. Jos. Kopion. Lähettäs. Kelepooko.

    • Anonyymi

      Jehovat. Sankoin. Joukoin. Juhlimaa. Herran. Syntymää. Eikä. Pääsiäisenä. Herran. Kuolemaa. Eihän. Jehovan. Kätyri. Joulua. Vietä. Juhlikaa. Pääsiäis. Noitaa. Enemmi. Kuin. Joulupukkia. Jehovan. Arvo. Maalima. Sekasi. Hypnoosissa. Sitä. Ei. Jehova. Tiijä. Ketä. Juhlii.

    • Anonyymi

      Parasta on kun ei milloinkaan hurahda jehoviin.
      Käskee kylmästi painumaan vittuun.
      Säästyy paljolta.

    • Anonyymi

      Yks hyvä konsti päästä helposti erotettujen joukkoon on kysyä live lähetyksessä:" Oliko Anthooni Morris Mini kolomonen taas käännissä esiintyessään".
      Tilaisuuden vetäjä sanoo heti kovaan ääneen:" kirjastoa , kirjastoa ".
      Ja jos sinne kirjastoon ei sitten mene, tulee mökötystuomio.

    • Anonyymi

      Senkun häivytte jos ei homma kelpaa, ihmisten takia on turha roikkua! Luopiot on ihmisiä pelkääviä paskahousuja!

      • Anonyymi

        "Luopiot on ihmisiä pelkääviä paskahousuja!"

        Minkä vuoksi Jehovan todistajat suhtautuvat vihamielisesti järjestöstä eroaviin ihmisiin? Kultit toimivat yleensä näin, mutta kun te ette pidä itseänne kulttina, miksi te kuitenkin käyttäydytte kuin kultti?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Luopiot on ihmisiä pelkääviä paskahousuja!"

        Minkä vuoksi Jehovan todistajat suhtautuvat vihamielisesti järjestöstä eroaviin ihmisiin? Kultit toimivat yleensä näin, mutta kun te ette pidä itseänne kulttina, miksi te kuitenkin käyttäydytte kuin kultti?

        Se on vartiotornista.

        Järjestöstä eronnut osaa kertoa yhtä ja toista tuosta järjestöstä, joka saa vielä järjestössä olevankin eroamaan.
        Siksi vartiotorniseuran kannattaa toimia voimakkkaimmin ottein, varmuuden vuoksikin.
        vihata ja kirota sellaisia, jotka ovat nähneet syytä jättää lahkon.


      • Anonyymi

        Mitenkäs se menikään:"rakastakaa viihollisianne".
        "Ihmisiä pelkääviä paskahousuja" on sama asia hieman erikoisesti ilmaistuna.
        Minäkin pidän JT:a paskahousuina.


    • Anonyymi

      Avioero voi joskus olla ihan paras vaihtoehto

      • Anonyymi

        Niin muuten on.
        Jos alkaa pinna kiristymään tollon muijan vuoksi, on parasta ottaa ero. Ja saman tien lahkostakin.
        Tollon muijan viipaloimisen takia ei kannata mennä lusimaan 10 vuodeksi.
        Kauaksi vain mokomasta.


    • Anonyymi

      Anonyymi 2021-12-22 23:54:53

      " Luopiot on ihmisiä pelkääviä paskahousuja! "

      -Sinunhan tulisi kertoa jo oven avautuessa ja aloittaessasi sitä ns. rakkauspommitusta että tuo nimike on varattuna sitä hetkeä varten kun huomaat lahkon valehtelun ja eroat, jos onnistunkin sinut ensin lahkoon viettelemään.

      • Anonyymi

        Kiitos

        Jassoo. Taidankin lopettaa sen tutkistelun, vaikka todistajatar on viehättävä


    Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1893
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1456
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1411
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      16
      1399
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      11
      1369
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1365
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1337
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1280
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1220
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1207
    Aihe