Taas tyrittiin!

Anonyymi

Ratahanke jätettiin pöydälle.

193

3513

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kaupungin hoidettavat tehtävät muuttuu, kun suurin osa tehtävistä siirtyy maakuntiin 2023 alusta. Ratahanke ei ole kaupungin lakisääteisiä tehtäviä. Tällaiset puuhastelut lakisääteisiin tehtäviin tarvittavilla verotuloilla on osaamatonta toimintaa.

    • Anonyymi

      Siiinäkö peruste että ratahanke tyrittiin.

      • Anonyymi

        Voidaan valita, että lyhennetäänkö 10 miljoonan hintaisilla pienillä parannuksilla matka-aikoja 4 min vaiko 2 miljardin ratahankkeella matka-aikoja 6 min. Kumpikohan on järkevämpää rahankäyttöä?


    • Anonyymi

      Nämä "mäet", Kontiomäki, Riihimäki, Haapamäki, Pieksämäki ym. ovat mennyttä elämää radoilla.

      • Anonyymi

        Niin..ei ihan mitä tahansa mäkiä.


      • Anonyymi

        Muuttui muotoon , ei mikä tahansa ratapenkka.


    • Anonyymi

      Kumma kyllä että kaikki muut Etelä-Savon kunnat ja kaupungit hyväksyivät ratahankkeen. Mutta Pieksämäki loisti taas vastarannan kiiskinä.
      Tulee ottaa huomioon että siitä on muutakin hyötyä kuin pelkästään nopeampi junamatka.
      Katsotaanhan vaan, Pieksämäen päättäjät tyrii myös tuulipuistohankkeen.

      • Anonyymi

        Tuulipuistoon ei tarvitse 1,7 ME Pieksämäen veronmaksajien rahoja. Yhteisövero tulot 1ME vuoteen niin on siinä voita leivänpääe. Kaavathan on jo hyväksytty.


      • Anonyymi

        Demokraattinen enemmistö päätös. Päättäjät ei ole sopuli lauma jota ohjataan tikulla kuin käärmettä piippuun ja haulipussit selkään.


      • Anonyymi

        Haista, sanonko minkä? Koiran jätös.


      • Anonyymi

        Se joutaakin tyriä ,jatkohoidolliset toimet selvittämättä.


    • Anonyymi

      Muu itäinen Suomi ei Pieksämäen kiitä. Pieksämäki mukamas rautatiepitäjä mutta ei edistä ratahankkeita joista on pidemmän päälle jotain hyötyä varsinkin kun pitäisi liikenteen päästöjä vähentää "talkoilla".
      Ehkä jatkossa kun valtio suunnittelee uusia ratahankkeita niin ei edes mieti Pieksämäkeä koska muistaa että Pieksämäellä ei ole halukkuutta yhteistyöhön.
      Tulevaisuudessa rautatiet tulee näyttelemään suurta roolia kun fossiiliset polttoaineet, bensiini ja diesel kielletään mutta tätä ei jumankauta Pieksun päättäjät tajua!

      • Anonyymi

        Pieksämäellä on rautatiepaikkakuntana ymmärrys erottaa järkevä ratahanke ja mielipuolinen ratahanke toisistaan. Tämä Kouvola–Helsinki-rata kuuluu jälkimmäiseen kategoriaan.


    • Anonyymi

      Niin kauan aikaa kun Kouvolaa ei haluta ohittaa uusien ratahankkeiden linjauksissa, ei Itä-Suomi saa merkittäviä aikasäästöjä ratahankkeista.
      Vasta sen jälkeen kun junan kulkusuunnan muutoksesta Kouvolassa päästään eroon, alkaa ropista kymmeniä minuutteja pois matka-ajoista. Rata pitäisi oikaista Lahti-Heinola linjalle ja sieltä Mikkeliin.

      • Anonyymi

        Suomi rata ja tunnin rata etenee suunnitteluun. Itä rata on SDP n silmäänkääntötemppu muka tasapuolisesti aluepolitiikasta.
        Nyt isketään Väylävirastossa rahaa kiinni Kouvola Kotka, Lappeenranta- Joensuu, Luumäki-Vainikkala hankkeisiin ettei mitään Itärataa tule varmasti. Itä rata on yhtä oikeutettu hanke kuin Sirpa Paateron ministeri pesti. Krista Kiurun pöräys invavessan pytyllä. Siksi invavessan kun ei pääse tavalliselta ylös.


      • Anonyymi

        No siinäpä viisaampi muka kuin itärajan suunnittelijat😂


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä se suunnitelma kartalla. Siitä näkee hyvin että kaikista vaihtoehdoista It-Suomen liikennettä nopeuttaa Lahti-Heinola-Mikkeli oikorata. Kaikki muut vain kierrättävät liikennettä Itä-Suomen kannalta tarpeettomien kaupunkien kautta. https://blogit-ss-multimedia.s3.amazonaws.com/wp-content/uploads/2020/03/rautatieverkko-parannettu-rajattu.jpg

        Nopea Lahti-Helsinki oikorata ja Lahden kaupunki jää välistä jos mutkia täynnä oleva Helsinki-Porvoo-Kouvola rata rakennetaan. https://images.cdn.yle.fi/image/upload/w_1200,h_675,ar_1.7777777910232544,dpr_1,c_fill,g_faces/q_auto:eco,f_auto,fl_lossy/13-3-10799118


    • Anonyymi

      Miksi muut kunnat olisivat maksattaneet Pieksämäellä asukaslukuun suhteutettuna huomattavasti enenmän no ajattelivat että noita helppo höynäyttää ratahankkeella

      • Anonyymi

        Siksi koska Pieksämäki on merkittävä rautateiden risteyspaikka. Kannattaisi ottaa se "kunnia" vaikka maksaakin, sitten voisi vaatia enemmän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siksi koska Pieksämäki on merkittävä rautateiden risteyspaikka. Kannattaisi ottaa se "kunnia" vaikka maksaakin, sitten voisi vaatia enemmän.

        Ja höpö höpö... Pieksämäeltä tehtäisi maksaja muut vie hyödyn.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siksi koska Pieksämäki on merkittävä rautateiden risteyspaikka. Kannattaisi ottaa se "kunnia" vaikka maksaakin, sitten voisi vaatia enemmän.

        Pieksämäki oli merkittävä risteyspaikka 70 luvulla höyryveturiaikaan. EINO TÖRRÖSEN JA VEIKKO KUUSISTON KULTAAIKAAN.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pieksämäki oli merkittävä risteyspaikka 70 luvulla höyryveturiaikaan. EINO TÖRRÖSEN JA VEIKKO KUUSISTON KULTAAIKAAN.

        Oman rautateiden risteyspaikka edelleen, ei ole ratoja purettu. Lähitulevaisuudessa kun on pakko tehdä päästöjen vähennykset niin radat voi nousta arvoon arvaamattomaan tavarakuljetusten osalta.
        Nyt tuntuu että päästövähennysten osalta hallitus polkee hieman paikoillaan ja määräaika lähenee. Liki se 2035?


    • Anonyymi

      Tänne ei tarvite kenekän tulla pysykää pois piekämäeltä.

      • Anonyymi

        Minun isi asuu tällä menkää pois en taho että tänne


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun isi asuu tällä menkää pois en taho että tänne

        Minä tahon akuisena veturijunankulettajaksi semmosen ison junan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä tahon akuisena veturijunankulettajaksi semmosen ison junan

        Parhaat porkkanajuna vuorot on aikaa sitten mennyt Jyväskylään ja Tampereelle sanoi vek A.Jäntti 35 vuotta sitten. Nyt aina huonoin kolmannen polven veturinkujettaja luottamusmies nössit saa ajovuoro neuvottelussa Pieksämäellä aamuyöstä 3 tunnin tavarajuna ajo vuoroja.
        Perintönä veturinkuljettajia ei tule nuorilta tuhkis kuljettajilta. Jos joku yrittää naisen kanssa niin etsitään helpoin lihava nainen jota ei seksi hommat kiinnosta miehen kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Parhaat porkkanajuna vuorot on aikaa sitten mennyt Jyväskylään ja Tampereelle sanoi vek A.Jäntti 35 vuotta sitten. Nyt aina huonoin kolmannen polven veturinkujettaja luottamusmies nössit saa ajovuoro neuvottelussa Pieksämäellä aamuyöstä 3 tunnin tavarajuna ajo vuoroja.
        Perintönä veturinkuljettajia ei tule nuorilta tuhkis kuljettajilta. Jos joku yrittää naisen kanssa niin etsitään helpoin lihava nainen jota ei seksi hommat kiinnosta miehen kanssa.

        Älkää tuijottako menneisyyteen vaan katsokaa tulevaisuuteen. Tuo menneisyyteen tuijottaminen taitaa olla kaupungin hallituksen kun vika.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älkää tuijottako menneisyyteen vaan katsokaa tulevaisuuteen. Tuo menneisyyteen tuijottaminen taitaa olla kaupungin hallituksen kun vika.

        Mitä siellä tulevaisuudessa sitten tapahtuu? Itse näen siellä ainakin sen, että vähintään puolet Pieksämäen ratapihasta puretaan, koska VR-Yhtymä Oy:tä ei ole enää vuosikymmeniin kiinnostanut vaunukuormaliikenne ja ratapiha lahoaa ja ruohottuu käyttämättömänä. Kunnollista kilpailua rautatiekuljetuksiin taas eivät ammattiliitot ja vasemmisto halua sallia, koska heille on tärkeää, että VR:n johto saa määrätä asiat. Joten eivät sinne muutkaan firmat ole tulossa liikennöimään.


    • Anonyymi

      Odottiko joku muka jotain muuta tulosta, ei ihmetytä.

    • Anonyymi

      Tuo ratahanke on täysin järjetön. Muutaman minuutin matka-ajan lyhennyksestä pitäisi maksaa pari miljardia.

      Kyseistä hanketta kannattavat ainoastaan sellaiset, jotka eivät ole siihen tarkemmin perehtyneet.

      Samalla summalla voisi muihin hankkeisiin satsaamalla parantaa rautateiden kilpailukykyä moninkertaisesti enemmän.

      • Anonyymi

        Joo, tehdään sillä rahalla syväsatama Pieksuun. Saimaan laivaliikenne toisi tavaraa myös tänne. Paljon fiksumpi idea.


      • Anonyymi

        Sinä kapeakatseinen näet hankkeessa vain "muutaman minuutin"!!
        Todella, todella kapeakatseista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä kapeakatseinen näet hankkeessa vain "muutaman minuutin"!!
        Todella, todella kapeakatseista.

        Juuri tuon vuoksi Pieksämäki on näin syvällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä kapeakatseinen näet hankkeessa vain "muutaman minuutin"!!
        Todella, todella kapeakatseista.

        Varmaan kerrot mikä tämän hankkeen "leveäkatseinen" hyöty sitten on? Eli miten se parantaa rautatieliikennettä? Kyseisen hyödyn on syytä olla suuri, sillä hanke on valtavan kallis.


    • Anonyymi

      Junalla pääsee nopeammin Pieksämäeltä Jyväskylän- Tampereen kautta muualle Suomeen, jossa on kehitystä huomattavasti paremmin tulevaisuudessa kuin Mikkelin suuntaan. Pieksämäen ei pidä lähteä maksamaan yli hintaa idän ratahankkeesta.

      Suomi pyörii kumipyörien päällä ja tiehankkeet Pieksämäeltä pitäisi saada etenemään.

      Missä on laskelmat Pieksämäen osalta, että ratahanke olisi kannattavaa osallistua hankkeeseen. Tämä on niitä iglu-pieruja jälleen kerran, jotka ei perustu mihinkään. Hehkuttaminen kuntien osalistuminen määrästä ei perustu mihinkään todellisiin vaikutuslaskelmiin. Junalippujen hintoihin hankkeen vaikutuksia ei ole laskettu jne.

      Totuus on, että matkustaja määrät tippuu jyrkästi Itä-Suomen ikärakenteesta ja pois muutosta johtuen. Tavarajunille hankkeesta ei ole osoitettu olevan aikataulu hyötyä.

      • Anonyymi

        Paska jämähti peräsuoleen. Pieksämäen juna-asema on lakkautettavien listalla 2035 mennessä. Korona vauhdittaa digilisaatiota ja matkustamisen määrät tippuu pysyvästi.


      • Anonyymi

        Siinäpä jämähtänyt kommentti. Kuinkas sitten vähennetään liikenteen päästöjä kun Pieksämäen tulisi vähentää niitä 80,%? Suurin osa päästöistä tulee liikenteestä ja ei ole oikein että rautatiet jätetään taka-alalle ja kynipyöräliikennettä kohennetaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paska jämähti peräsuoleen. Pieksämäen juna-asema on lakkautettavien listalla 2035 mennessä. Korona vauhdittaa digilisaatiota ja matkustamisen määrät tippuu pysyvästi.

        Nehän on ollut nousussa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinäpä jämähtänyt kommentti. Kuinkas sitten vähennetään liikenteen päästöjä kun Pieksämäen tulisi vähentää niitä 80,%? Suurin osa päästöistä tulee liikenteestä ja ei ole oikein että rautatiet jätetään taka-alalle ja kynipyöräliikennettä kohennetaan.

        Autot, pyörät, skootterit kulkee sähköllä 2035 mennessä. Tavarat liikkuu tulevaisuudessa vain paikasta toiseen, ihmiset eivät ole paikasta riippuvaisia töitä tehdäkseen. 95 % ihmistä asioi sähköisissä verkossa ja robotiikka hoitaa tulevaisuudessa yhä enemmän tehtäviä.


    • Anonyymi

      Kiskot lämpölaajenee helteillä

      • Anonyymi

        Helteellä kestää junamatka Helsinkiin kauemmin kuin pakkasilla kun helteellä kiskot pitenee.


    • Anonyymi

      Tavaroista suurin osa tulee ja on tullut kulkemaan kumipyörillä.

      • Anonyymi

        Katsotaanhan 2030 luvulla kuinka tulee olemaan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katsotaanhan 2030 luvulla kuinka tulee olemaan!

        Jos nyt vaikka elettäisiin vaihteeksi tätä päivää, tulevaisuudesta pieksuun ei mitään näyttöä kuten ei rautateistäkään sitä tule, turhaa horinaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos nyt vaikka elettäisiin vaihteeksi tätä päivää, tulevaisuudesta pieksuun ei mitään näyttöä kuten ei rautateistäkään sitä tule, turhaa horinaa.

        Niinhän se Pieksämäki onkin elänyt aina vaan tätä päivää ja siksi jäänyt kaikesta paitsi. Ohi menee kehityksen junat!!😂😂


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Tuosta jutusta puuttuu tonnimäärät. Pieni kartta ja paksu tussi menee lähinnä Pieksämäkeä Kouvolan transito liikenne. Kun Koiviston ja Narvan satamat valmistui liikenne vähenee jyrkästi.
        Venäjän mikään läpimeno liikenne satamiin ei mene Kouvolaa tai Siilinjärven lähempää.
        Bioliuotetta menee pari junaa viikossa.


      • Anonyymi

        Joo, mutta eihän pieksu ole mikään metropoli jonne rahdataan merkkituotteita. Läpikulusta ei jää kaupungille senttiäkään ja tämä on totta, valtio ottaa hyödyn kun omistaa väylät eli rautatiet välillisesti. Täälläkö ihaillaan sitten läpiliikennettä hurraten ja pumppaamalla pyydettäisiin jos veturinkuljettaja soittaisi pillejään...naurettavaa , aivan haihattelua ja lapsellista kuin leikkiautoilla leikkiminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, mutta eihän pieksu ole mikään metropoli jonne rahdataan merkkituotteita. Läpikulusta ei jää kaupungille senttiäkään ja tämä on totta, valtio ottaa hyödyn kun omistaa väylät eli rautatiet välillisesti. Täälläkö ihaillaan sitten läpiliikennettä hurraten ja pumppaamalla pyydettäisiin jos veturinkuljettaja soittaisi pillejään...naurettavaa , aivan haihattelua ja lapsellista kuin leikkiautoilla leikkiminen.

        Tarvitsee se Suomi poikittainkin tavaraa eikä vaan pituussuunnassa.


    • Anonyymi

      Pieksämäki voisi käyttää hyödykseen monessa asiassa ekologisuutta. Voisi mainostaa mediassa näkyvästi kuinka Pieksämäen kaupunki satsaa ekologisuuteen mm. Itä-Suomen suurimmalla tuulipuistolla ja myös satsaamalla kaikkein eniten rautateihin koska rautatiet on/olisi ekologinen ratkaisu pitkien matkojen maassa siirtää tavaraa ja matkustaa.
      Tällainen positiivinen ja ekologinen ajattelu ja toiminta houkuttaa yrityksiä jotka myös satsaa ekologisuuteen.
      On aivan käsittämätöntä että tällaisena hetkenä, kun päästöjä tulee vähentää ja asia on tapetilla niin ei tartuta tällaisen mahdollisuuteen.
      Kaikissa neuvotteluissa jotka koskee rautateitä, rautateiden konepajatoimintaa, rautatiekuljetuksia, mahdollisia yrityksiä jotka etsivät paikkakuntaa missä toimia jne.. olisi hyvä valttikortti se että "Pieksämäki on satsannut rautateihin ja nopampiin junamatkoihin ja ekologisuuteen".
      Puhutaan että iso tuulipuisto houkuttelee yrityksiä niin lisäsyöttinä olisi satsaus rautateihin. Positiivista ajattelua ja toimintaa.
      Nyt ulkopuoliset saa Pieksämäeltä kuvan että se on ahdasmielinen, yhteistyöhaluton ja sisäänpäin lämpenevät ja sellainen ei todellakaan houkuttele yrityksiä lähestymään Pieksämäkeä, päin vastoin, pysyttelevät mahdollisimman kaukana.
      Olen kyllä kaupunginjohtajan kanssa samoilla linjoilla!
      Ilmankos Pieksämäki on kuihtunut ja tyhjiä näyteikkunoita riittää kun ei osata tarttua tilaisuuksiin joissa tähtäin pitkällä. Eletään tavallaan kädestä suuhun periaatteella.
      Vertauksena voisi sanoa että syödään ikään kuin kaikki siemenperunat eikä kylvetä yhtään maahan.

      • Anonyymi

        Näyteikkunat on tyhjentänyt Pieksämäen kaupungin johto. Arto sumpli tyhjään liiketilaan Vaalijalan omistajaksi. Toinen ikuinen yritys on pieneläin kauppa jonka huoneiston omistaa Tapio Turunen.
        Aika paljon puuttuu yleistietoa että Pieksämäki rakentaa rautateitä. Radan omistaa ja hallinnoi Väylävirasto. Kannattaisi lähettää pari hyvin ilmaista viinaa sieyävää kaupungin virkamiestä RATA 2022 seminaariin. Parin päivän kupin kippaamisen jälkeen rata tietous olisi huippu luokkaa. Lisäksi yhden yön hämärät muistot asioista päättävistä Väyläviraston johtajista.


      • Anonyymi

        Asia ok sitten kun muut itä-Suomen pakkakunnat maksavat myös samassa suhteessa eikä maksateta saatua hyötyä Pieksämäellä näennnäis verukkaeilla risteysasemasta.


      • Anonyymi

        Tämän kalliin ratahankkeen tuoma muutaman minuutin matka-ajan lyhennys Helsinkiin ei muuta Pieksämäen kilpailukykyä suuntaan eikä toiseen. Sen myös yritysjohtajat ymmärtänevät, koska yritystoiminta pitää rakentaa faktojen varaan eikä pilvilinnojen.

        On myös syytä korostaa, että tavaraliikennettä kyseinen rata ei hyödytä mitenkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämän kalliin ratahankkeen tuoma muutaman minuutin matka-ajan lyhennys Helsinkiin ei muuta Pieksämäen kilpailukykyä suuntaan eikä toiseen. Sen myös yritysjohtajat ymmärtänevät, koska yritystoiminta pitää rakentaa faktojen varaan eikä pilvilinnojen.

        On myös syytä korostaa, että tavaraliikennettä kyseinen rata ei hyödytä mitenkään.

        Joo mut on yrityksiä mitkä käyttävät markkinoinnissa pilvilinnoja ja se menekin joidenkin kansalaisten päähän kuin häkä, ekologisuus kun on päivän sana.


      • Anonyymi

        On käsittämätöntä, että joku luulee, että yritykset tulee Pieksämäelle raiteita pitkin! Kansainvälinen avaruusasema ja maailman luokan sähköakkutehdas olisi taivaan mannaa, kun saisi istua kaupungin edustajana pitopöydissä. Ensin pitäisi huudella kanojen munia ja tutkia mistä kanat pissii.


    • Anonyymi

      Mites sen tuulipuiston loppusijoitus kanssa mennään , ongelmajätettä aivan viimeisen päälle. Saksassa kasoittain tätä jätettä kun ei tiedetä kuinka jälkikäsittely ratkaistaan . Lisäksi jäähdytysaine jota näissä käytetään on karmeaa ympäristölle.

      • Anonyymi

        Ja se hirveä säteily!


      • Anonyymi

        No kuinkas ydinvoimaloiden jätteiden loppusijoitus??se vasta kallista onkin eikä tuulivoimaloiden jäte vedä vertoja ydinvoimaloiden jätteeseen. Miettikääpä sitä!
        Jos joku vihollinen täräyttää kunnon jytky ydinvoimalan vaikkapa vahingossa niin sorommnoo!! Mutta jos täräyttää hajalle tuulivoimapuiston niin elämä jatkuu ..


      • Anonyymi

        Mihinkäs ne sadattuhannet lasikuituveneet loppusijoitetaan? Tuollahan noita lasikuituveneiden raatoja on pitkin järvien rantoja!

        Tuulivoimaloiden lapojen kierrätysprosessi on vasta aluillaan siksi koulutetaan insinöörejä ja tiedemiehiä yms jotka kyllä ratkaisevat asian.

        Kaivetaan luolasto ja viedään lasikuitulavat sinne kuten tehdään ydinvoimajätteellekin. Simppeliä hommaa, kaksi kärpästä yhdellä iskulla, ydinvoimajäte ja lasikuitulavat samaan monttuun.


      • Anonyymi

        Se jäähdytysaine myös kallion sisään kuten ydinvoimajätekin. Ongelma on ratkaistu, ei tarvittu insinöörien mietintöä, minä KELApummi Pieksämäeltä ratkaisin asian. Kulut maksaa kuluttaja sähkölaskuissaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mihinkäs ne sadattuhannet lasikuituveneet loppusijoitetaan? Tuollahan noita lasikuituveneiden raatoja on pitkin järvien rantoja!

        Tuulivoimaloiden lapojen kierrätysprosessi on vasta aluillaan siksi koulutetaan insinöörejä ja tiedemiehiä yms jotka kyllä ratkaisevat asian.

        Kaivetaan luolasto ja viedään lasikuitulavat sinne kuten tehdään ydinvoimajätteellekin. Simppeliä hommaa, kaksi kärpästä yhdellä iskulla, ydinvoimajäte ja lasikuitulavat samaan monttuun.

        Niinhän sitä tyhmempi luulisi, esi pieksulainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mihinkäs ne sadattuhannet lasikuituveneet loppusijoitetaan? Tuollahan noita lasikuituveneiden raatoja on pitkin järvien rantoja!

        Tuulivoimaloiden lapojen kierrätysprosessi on vasta aluillaan siksi koulutetaan insinöörejä ja tiedemiehiä yms jotka kyllä ratkaisevat asian.

        Kaivetaan luolasto ja viedään lasikuitulavat sinne kuten tehdään ydinvoimajätteellekin. Simppeliä hommaa, kaksi kärpästä yhdellä iskulla, ydinvoimajäte ja lasikuitulavat samaan monttuun.

        Lasikuituveneiden materiaalia ei voi verrata mitenkään näiden lapojen matskuun. Ei jatkoon tämä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lasikuituveneiden materiaalia ei voi verrata mitenkään näiden lapojen matskuun. Ei jatkoon tämä.

        Joo mut oasikuituveneetkin on ongelmajätettä. Laitapas tänne faktatietoa mitä siten tuulivoimalan lavat sisältää.


    • Anonyymi

      Halutaanko lisää ratahankkeen muodossa näitä ” liikemiehiä” jotka lupaa hotellia yms. mutta todellisuudessa heidän tyhjille yhtiölleen maksetaan että ottavat tuottamattomat kiinteistöt. Vai uskooko joku että Solmu aukeaa oikein tänä kesänä. Ai niin onhan sinne luvattu majoitusta elokuulle Paltasen kisojen ajaksi….

      • Anonyymi

        Älkää nyt ratahankkeeseen sotkeko mitään Solmua kun se ei siihen liity mitenkään
        Minu uskon että aukeaa, maanantaina rekka Ruotsista toi tavaraa.


    • Anonyymi

      Ai mitkä Paltasen kisat , Eliittikisat vai??.

      • Anonyymi

      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Voihan tervainen ratapölkky, jotka ovat myrkyllisiä luonnolle!

    • Anonyymi

      Taitaa kaikkialla olla raiteiden alla jo betoniversiot.

      • Anonyymi

        Palasen autourheilukeskukseen Matti ja Timo heivas VR tavaraa. Opastinmastoja ja kaikkea käypästä suoraan Risutieltä.


      • Anonyymi

        No ei todellakaan ole kaikki betonipölkkyjä.


      • Anonyymi

        Aseman kohdalta ainakin etelään päin puupölkkyjä vaikka kuinka paljon.


    • Anonyymi

      Kadut ja tiet tarvitsee rahaa useita miljoonia Pieksämäellä , että korjausvelka saadaan hoidettua pois. Järki käteen ja kuntalaisten päivittäisiin tarpeisiin rahat.

      • Anonyymi

        Kuntalaiset tienaa omat rahansa päivittäisiin menoihin, ei tämä Pieksämäki mikään KELA ole!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuntalaiset tienaa omat rahansa päivittäisiin menoihin, ei tämä Pieksämäki mikään KELA ole!!

        Päivittäiset tarpeet mm. tarkoittaa työmatkat ja asioimiset taittuu hyviä teitä ja katuja pitkin. Veroeurojen kohdentamisesta tiestöön ja katuihin on hyötyä myös kelan asiakkaille. Hyvässä kunnossa olevat kadut ja tiet lisää turvallisuutta ja vähentää onnettomuuksia. Kun veroeurot sijoitetaan paikallisesti, ne jää pyörimään kaupunkiin. Itä-rataan heitetty veroeuro on katteeton menoerä ja automaatti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Päivittäiset tarpeet mm. tarkoittaa työmatkat ja asioimiset taittuu hyviä teitä ja katuja pitkin. Veroeurojen kohdentamisesta tiestöön ja katuihin on hyötyä myös kelan asiakkaille. Hyvässä kunnossa olevat kadut ja tiet lisää turvallisuutta ja vähentää onnettomuuksia. Kun veroeurot sijoitetaan paikallisesti, ne jää pyörimään kaupunkiin. Itä-rataan heitetty veroeuro on katteeton menoerä ja automaatti.

        Nyt tulee Pieksämäen asema kuntoon. Paikallinen NRC projektipäällikkö hakee 40 sähköasentajaa kunnossapito ja rakentamistöihin. Kannattaisi Arton ja Ullan soitella oikeille henkilöille joilla on miljoonien eurojen väyläviraston rahat projekteille käytössä.
        Keskittykää kaupungin johto tähän päivään ettekä ala sairastamaan tulevia tauteja 20 vuotta eteenpäin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Päivittäiset tarpeet mm. tarkoittaa työmatkat ja asioimiset taittuu hyviä teitä ja katuja pitkin. Veroeurojen kohdentamisesta tiestöön ja katuihin on hyötyä myös kelan asiakkaille. Hyvässä kunnossa olevat kadut ja tiet lisää turvallisuutta ja vähentää onnettomuuksia. Kun veroeurot sijoitetaan paikallisesti, ne jää pyörimään kaupunkiin. Itä-rataan heitetty veroeuro on katteeton menoerä ja automaatti.

        Juuri näin on. Tyhmä pitää olla jos ei ymmärrä , kaupunkiin jää vain hiekat junanvaihdon yhteydessä ja kalossinkiillottajien roposet :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Päivittäiset tarpeet mm. tarkoittaa työmatkat ja asioimiset taittuu hyviä teitä ja katuja pitkin. Veroeurojen kohdentamisesta tiestöön ja katuihin on hyötyä myös kelan asiakkaille. Hyvässä kunnossa olevat kadut ja tiet lisää turvallisuutta ja vähentää onnettomuuksia. Kun veroeurot sijoitetaan paikallisesti, ne jää pyörimään kaupunkiin. Itä-rataan heitetty veroeuro on katteeton menoerä ja automaatti.

        Tiet on riittävän hyvät, parkettiako niiden täytyisi olla ettei hienohelman persettä olemattomat nypyt ravistaa! Saatana*miten uusavuttomia ihmisiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Päivittäiset tarpeet mm. tarkoittaa työmatkat ja asioimiset taittuu hyviä teitä ja katuja pitkin. Veroeurojen kohdentamisesta tiestöön ja katuihin on hyötyä myös kelan asiakkaille. Hyvässä kunnossa olevat kadut ja tiet lisää turvallisuutta ja vähentää onnettomuuksia. Kun veroeurot sijoitetaan paikallisesti, ne jää pyörimään kaupunkiin. Itä-rataan heitetty veroeuro on katteeton menoerä ja automaatti.

        Ajakaa nopeusrajoitusten mukaan niin ei satu kolareita ja jättäkää se kännykän rassaaminen ajaessa pois niin kolarit vähenee 95%.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt tulee Pieksämäen asema kuntoon. Paikallinen NRC projektipäällikkö hakee 40 sähköasentajaa kunnossapito ja rakentamistöihin. Kannattaisi Arton ja Ullan soitella oikeille henkilöille joilla on miljoonien eurojen väyläviraston rahat projekteille käytössä.
        Keskittykää kaupungin johto tähän päivään ettekä ala sairastamaan tulevia tauteja 20 vuotta eteenpäin.

        Ullalle ja Artolle valtuusto antoi tehtäväksi ostaa liikuntahalli. Ratahankeessa käy samoin, kun veturitallihankkeessa, aseman seutu ratahankkeessa rakennuksineen jää tyhjilleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajakaa nopeusrajoitusten mukaan niin ei satu kolareita ja jättäkää se kännykän rassaaminen ajaessa pois niin kolarit vähenee 95%.

        Höpöhöpö, kolareita sattu jo ennen kun oli könnyköitä.

        Sillon vaan oli se ura enemmän mielessä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt tulee Pieksämäen asema kuntoon. Paikallinen NRC projektipäällikkö hakee 40 sähköasentajaa kunnossapito ja rakentamistöihin. Kannattaisi Arton ja Ullan soitella oikeille henkilöille joilla on miljoonien eurojen väyläviraston rahat projekteille käytössä.
        Keskittykää kaupungin johto tähän päivään ettekä ala sairastamaan tulevia tauteja 20 vuotta eteenpäin.

        Pieksämäen kaupunki on jälkijunassa. NRC on voittanut Korkeimmassa oikeudessa Itä Suomen ratojen sähkökunnossapidon. Jos kaupunki voi järjestää 1.12.2021 alkavaan projektiin laadukkaat tilat toiminta voidaan hallinnosta ja keskittää pääpaikka Pieksämäellä. Valmiit tilat olisi GRK Raililta vapautuvat tilat Kangaskadulla.


    • Anonyymi

      Kommentoit sitten ihan aiheesta

    • Anonyymi

      Kaupungin veroeuroilla hännystelijöiden kanssa politikkopyrkyri voitelee poliittista uraa ratahankkeella maakuntavaltuustoon. Paikallistiet ja kaupungin taajamien kadut on surkeassa kunnossa. Uusille asuinaluille ei ole teitä asfaltoitu rahapulan johdosta ja kevyenliikenteen väylien kehittäminen ja kunnossapito on jäänyt pahasti jälkeen. Pitäisi lupaukset lunastaa päättäjien.

      • Anonyymi

        Avaisitko , missä pieksussa on uusia asuinalueita??? Viiteen vuoteen ei ole viittä uutta asuintaloa rakennettu, saati asuinalueita....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Avaisitko , missä pieksussa on uusia asuinalueita??? Viiteen vuoteen ei ole viittä uutta asuintaloa rakennettu, saati asuinalueita....

        Aholan rata on kaungilta kahden miljoonan sijoitus tulevaisuuteen. Onhan alueella kaksi taloa. Toinen on kuitattu pr työpaikoista ja toinen asumaton.


      • Anonyymi

        Ei kiitos kevyen liikenteen väylille. Polkupyörien ja sähkökulkuneuvojen ohjaaminen jalankulkijoiden joukkoon vaarantaa liikenneturvallisuuden.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kiitos kevyen liikenteen väylille. Polkupyörien ja sähkökulkuneuvojen ohjaaminen jalankulkijoiden joukkoon vaarantaa liikenneturvallisuuden.

        Turhia laitteita sähköpyörä ja sähkölaudat yms. polkupyörät kun voisi kieltää, vaaratilanteita sattuu koko ajan. Pitäisi olla niin että polkupyörällä saisi ajaa vain taajamamerkin ulkopuolella.
        Turvallisuuden vuoksi mopoille ja mönkijällä samat sallitut nopeudet kuten autoillekin.
        Vaarallista touhua kun 80km/ja autojen joukossa 40-50 toteaa mopolla joku. Jos mopolla saisi ajaa 80km/ja niin olisi turvallisempaa kun kaikki kulkee samaa nopeutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kiitos kevyen liikenteen väylille. Polkupyörien ja sähkökulkuneuvojen ohjaaminen jalankulkijoiden joukkoon vaarantaa liikenneturvallisuuden.

        Ei olisi jos osattaisi liikkua kulkusuunnassa oikealla niin kävelijät kuin pyöräilijät, nyt hortollaan miten sattuu ja seassa vielä piskit toisella puolella kuin taluttaja ja tästä jos huomattava käydään päälle.


      • Anonyymi

        Fingebori sanoisi että mikä ura pitäisi ensin opetella aukaisemaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei olisi jos osattaisi liikkua kulkusuunnassa oikealla niin kävelijät kuin pyöräilijät, nyt hortollaan miten sattuu ja seassa vielä piskit toisella puolella kuin taluttaja ja tästä jos huomattava käydään päälle.

        Mitäs opettivat aikanaan selkäsaunan uhalla että on käveltävä vasenta reunaa.
        Jos koira on opetettu kävelemään tsluttahan vasemmalla puolen ja vasenta reunaa niin vaikeaa on saada vanha koira oppimaan että kävelee oikealla puolen ja oikeaa reunaa. Siihen se koiran loppuikä menee ja siinä ajassa tulee monta kolaria teillä.
        Jos on näyttelykuvia niin ei voi edes opettaa uutta tapaa, menee sekaisin näyttelyssä. Vuosien työ hukkaan. Syyttäjä niitä jotka tämän oikeanpuoleisen liikkumisen keksineet. En ymmärrä miksi ei voi olla niin kuin oli ennen, kävelijät vasenta reunaa ja pyöräilijät oikeaa reunaa. Silloin aikanaan ei olut mitään ongelmaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei olisi jos osattaisi liikkua kulkusuunnassa oikealla niin kävelijät kuin pyöräilijät, nyt hortollaan miten sattuu ja seassa vielä piskit toisella puolella kuin taluttaja ja tästä jos huomattava käydään päälle.

        Kun sillä kevyen liikenteen väylällä on leveyttä joku 1,5 metriä ja toiselta puolelta sille vielä aukeaa talojen ovet, niin ei siinä paljon auta reunassa pyöräily ja kävely.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun sillä kevyen liikenteen väylällä on leveyttä joku 1,5 metriä ja toiselta puolelta sille vielä aukeaa talojen ovet, niin ei siinä paljon auta reunassa pyöräily ja kävely.

        No voi kauheaa, Pieksämäellä todella leveät kadut ja muut väylät niin ei meinaa muutama ihminen mahtua liikkumaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitäs opettivat aikanaan selkäsaunan uhalla että on käveltävä vasenta reunaa.
        Jos koira on opetettu kävelemään tsluttahan vasemmalla puolen ja vasenta reunaa niin vaikeaa on saada vanha koira oppimaan että kävelee oikealla puolen ja oikeaa reunaa. Siihen se koiran loppuikä menee ja siinä ajassa tulee monta kolaria teillä.
        Jos on näyttelykuvia niin ei voi edes opettaa uutta tapaa, menee sekaisin näyttelyssä. Vuosien työ hukkaan. Syyttäjä niitä jotka tämän oikeanpuoleisen liikkumisen keksineet. En ymmärrä miksi ei voi olla niin kuin oli ennen, kävelijät vasenta reunaa ja pyöräilijät oikeaa reunaa. Silloin aikanaan ei olut mitään ongelmaa.

        Kun sattuu olemaan ero ajoradalla ja jalankulku-pyörätiellä. Ajoradalla kuljetaan vasenta reunaa. Mutta täällä ei ymmärretä edes jos liikennemerkein osoitettu kulkeutu reuna/suunta jalankulku-pyörätiellä.
        Ei täällä eletä ja kuljeta koirien ehdoilla vaikka kaupunkipiskien omistajat tuntuvat niin luulevan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun sattuu olemaan ero ajoradalla ja jalankulku-pyörätiellä. Ajoradalla kuljetaan vasenta reunaa. Mutta täällä ei ymmärretä edes jos liikennemerkein osoitettu kulkeutu reuna/suunta jalankulku-pyörätiellä.
        Ei täällä eletä ja kuljeta koirien ehdoilla vaikka kaupunkipiskien omistajat tuntuvat niin luulevan.

        Minähän kävelen a ajan polkupyörällä siellä missä huvittaa, narise mitä nariset. Eihän nuo autoilijatkaan noudata liikennesääntöjä. Lähes kaikki ajaa ylinopeutta, hyvin harva antaa jalankulkijan mennä ensin suojatien yli vaikka kävelijä on jo suojatien päällä. Jotkut "rekkakuskit" kääntyessä oikealle koukkaavat kumman loukkauksen vasemmalle ennen kääntymistä, kukaan ei ryhmity kääntyessään, ajetaan päin punaisia, parkkeerataan puistojen nurmikoille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun sattuu olemaan ero ajoradalla ja jalankulku-pyörätiellä. Ajoradalla kuljetaan vasenta reunaa. Mutta täällä ei ymmärretä edes jos liikennemerkein osoitettu kulkeutu reuna/suunta jalankulku-pyörätiellä.
        Ei täällä eletä ja kuljeta koirien ehdoilla vaikka kaupunkipiskien omistajat tuntuvat niin luulevan.

        Eihän sitä edes kaupunki tunnu ymmärtävän. Yksi ja sama kevyen liikenteen väylä on toisesta suunnasta tullessa kyltitetty yhdistetyksi ja toisesta suunnasta tullessa jaetuksi. Tai vaikka olisi molemmissa suunnissa jaettu, niin keskiviiva on kulunut pois asfaltista jo joskus vuosikymmeniä sitten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No voi kauheaa, Pieksämäellä todella leveät kadut ja muut väylät niin ei meinaa muutama ihminen mahtua liikkumaan.

        Niin leveät kadut on joo. Mutta jostain syystä silti pyöräilijät on pitänyt usein ohjata sinne jalankulkijoiden joukkoon kapealle väylälle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minähän kävelen a ajan polkupyörällä siellä missä huvittaa, narise mitä nariset. Eihän nuo autoilijatkaan noudata liikennesääntöjä. Lähes kaikki ajaa ylinopeutta, hyvin harva antaa jalankulkijan mennä ensin suojatien yli vaikka kävelijä on jo suojatien päällä. Jotkut "rekkakuskit" kääntyessä oikealle koukkaavat kumman loukkauksen vasemmalle ennen kääntymistä, kukaan ei ryhmity kääntyessään, ajetaan päin punaisia, parkkeerataan puistojen nurmikoille.

        Niin kuljen minäkin jatkossa. Enkä väistä ja jos joku jää alle kerron / vaadin korvauksia kun tulevat päälle. Kokemusta on.


    • Anonyymi

      On tällä kylällä kyllä niin ahtaat kavut, että ei millään mahu liikkumaan.

      Kohta tulee taas onneks talvi, niin fillaristit katoaa ja saahaan lisää tilaa.mutta mikä pakko se tulla sitte kävelemään hiihtoladulle... Kele...

      • Anonyymi

        Laihduttaisit sinäkin läski niin mahtuisit liikkumaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laihduttaisit sinäkin läski niin mahtuisit liikkumaan.

        Se on digitalissatio kun aseman lahden puistossa myydään viinaa sähkökäyttöisestä pyörätuolissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on digitalissatio kun aseman lahden puistossa myydään viinaa sähkökäyttöisestä pyörätuolissa.

        Hiilijalanjälki on pieni..tai paremminkin hiilipyörätuolinrenkaanjälki.


    • Anonyymi

      https://www.vrgroup.fi/fi/vrgroup/yrityksemme/toimintaymparisto/

      Lukekaapas tuo. On samoilla linjoilla minun ajatusten kanssa että raideliikenne tulee kasvamaan koska fossiilisten polttoaineiden käyttöä supistetaan ja niistä pyritään kokonaan eroon.
      Uskon että autoilu tulee muuttumaan tiwtulleinen yms niin kalliiksi että pitkät matkat on taloudellisempaa taittaa junalla ja myös rahtiliikenne siirtyy enemmän raiteille. ..ai mutta nyt piti elää tätä päivää!! Anteeksi lipsahdun tulevaisuuteen..laskumäki suljettu, Pieksämäen ratapiha kasvaa koivun taimia jne.

      • Anonyymi

        VR GROUP pelaa sikaa. Kun selvisi että hiilinielu HSL liikenne voitettiin juhlia pidettiin Raidemmattilaiset kanssa että kilpailun ulkomaalaisista voitti SAK ja SDP. Kultainen tulevaisuus tuo veturimiehille satojen tuhtien palkan alennuksia kun VR tarjous oli painostettu ay taholta tappiolliseksi. Pieksämäen päättäjistä suurin osa lapsettomia ei näe vuotta 2035.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        VR GROUP pelaa sikaa. Kun selvisi että hiilinielu HSL liikenne voitettiin juhlia pidettiin Raidemmattilaiset kanssa että kilpailun ulkomaalaisista voitti SAK ja SDP. Kultainen tulevaisuus tuo veturimiehille satojen tuhtien palkan alennuksia kun VR tarjous oli painostettu ay taholta tappiolliseksi. Pieksämäen päättäjistä suurin osa lapsettomia ei näe vuotta 2035.

        Ei pidä aina tuijottaa myöskään VR:ään, VR sitä ja VR tätä...voi tulla kilpailijoitakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei pidä aina tuijottaa myöskään VR:ään, VR sitä ja VR tätä...voi tulla kilpailijoitakin.

        Avoin ja rehellinen kilpailu on poikaa, vai sukupuolineutraalisti on henkilöä. :)


      • Anonyymi

        Terdään sitten raiteet ratikoille Pieksämäelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Terdään sitten raiteet ratikoille Pieksämäelle.

        Ei tarvitse tehdä raiteita Pieksämäelle, kun asfalttiteissä on syvät urat jo valmiina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Terdään sitten raiteet ratikoille Pieksämäelle.

        Ministeri Harakka juhlapuhuja Raidepuolueen liitto kokouksessa. Verkkojen Eurooppa tuo miljoonia euroja Pieksämäki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei pidä aina tuijottaa myöskään VR:ään, VR sitä ja VR tätä...voi tulla kilpailijoitakin.

        Ei tule kilpailijoita niin kauan kuin Raidepuolue saa päättää.

        HSL-alueen kilpailu näytti miten VR:n hinnat voivat alentua 40% ihan vaan kilpailun uhkan vuoksi, joten miten lienee tavaraliikenteessä jos sinne saataisiin kunnon kilpailu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Terdään sitten raiteet ratikoille Pieksämäelle.

        Tehdään 100m raidetta kaupunkiin johon tulee kaupunkiresiinoita, jokainen saa halutessaan vemputtaa resiinalla, vanha kääntöpöytä saadaan varkauden tien vierestä, pääsee resiinalla takaisinkin lähtöpaikkaan nousemasta pois resiinasta, palkataan kääntöpöydän kääntäjä.


    • Anonyymi

      Itä-Suomen ratahankkeen kerätyt rahat huijataan Itä~Meren alitustustunneliin (Helsinki-Tallinna). Pääkaupunki seutu hakee EU- rahaa rautatieverkon Itä-Euroopan kehittämiseen, jossa pääkaupunkiseutu esitäytettyy koko Suomen junien päätepisteenä. Pieksämäen kannalta Pohjoinen Itä-Suomi- Kuopio-Jyväskylä- Tampere- Turku ja edelleen-Turusta-Ahvenanmaalle ja edelleen Tukholmaan rata on huomattavasti parempi vaihtoehto osallistua ratahankeselvittelyyn.

      • Anonyymi

        Tuolla järjestelypihalla tänään aamupäivällä puhalsi sinistä savua kaksi saman sarjan dieselveturia. Toinen oli punainen. Toinen oli vihreäksi maalattu. Kumpi oli vähäpäästöisempi?

        Kaikkihan sen tajuaa, että Pmk:n neuvottelija Itärata-hankkeessa on raskaasti epäonnistunut. Sama neuvottelija edustaa edelleen meitä sote-maakuntaneuvotteluissa. Eikö jo olisi aika vaihtaa neuvottelijaa? Vihreä väriin ei ole luottamista...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuolla järjestelypihalla tänään aamupäivällä puhalsi sinistä savua kaksi saman sarjan dieselveturia. Toinen oli punainen. Toinen oli vihreäksi maalattu. Kumpi oli vähäpäästöisempi?

        Kaikkihan sen tajuaa, että Pmk:n neuvottelija Itärata-hankkeessa on raskaasti epäonnistunut. Sama neuvottelija edustaa edelleen meitä sote-maakuntaneuvotteluissa. Eikö jo olisi aika vaihtaa neuvottelijaa? Vihreä väriin ei ole luottamista...

        Kaupunginjohtaja Ulla Nykänen oli saanut neuvottelu ohjeet demari bemari ammattiyhditys guru naisten Kauppis naurattaja Ojalan laskuopin mukaan. Siihen riittää 5 kansakoulun laskennossa Suonenjoen Iisveden kyläkoulussa. Periaatteessa periaatteessa kaikki meni hyvin vaikka muusta ei mmärrärrä kuin euron paahtoleipäpötkystä, neliveto bemarista ja mustasta afrikan tähti hierojasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuolla järjestelypihalla tänään aamupäivällä puhalsi sinistä savua kaksi saman sarjan dieselveturia. Toinen oli punainen. Toinen oli vihreäksi maalattu. Kumpi oli vähäpäästöisempi?

        Kaikkihan sen tajuaa, että Pmk:n neuvottelija Itärata-hankkeessa on raskaasti epäonnistunut. Sama neuvottelija edustaa edelleen meitä sote-maakuntaneuvotteluissa. Eikö jo olisi aika vaihtaa neuvottelijaa? Vihreä väriin ei ole luottamista...

        Vihreä veturi on parempi! Sen kun hylkää ratapihan laitimmaiselle raiteille niin se sulautuu muutamassa vuodessa sievästi luontoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vihreä veturi on parempi! Sen kun hylkää ratapihan laitimmaiselle raiteille niin se sulautuu muutamassa vuodessa sievästi luontoon.

        Uusimaa meni sulkuun vuosi sitten poikkeuslaille ja rajoja vartiointiin. Huoltovarmuus ja tavallisten Suomalaisten kulkeminen estettiin. Huoltovarmuus petti ja väki pakeni mökeille. Ei ole mitään opittu huoltovarmuudesta. Itärajahanketta ei pidä tukea, koska pandemia osoitti, että tarvitaan vahvoja ja toimivia huoltoreittejä muualle. Väestökeskittymät osoittautui taudin leviämispesäkkeiksi ja pandemiat seuraa toisiaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaupunginjohtaja Ulla Nykänen oli saanut neuvottelu ohjeet demari bemari ammattiyhditys guru naisten Kauppis naurattaja Ojalan laskuopin mukaan. Siihen riittää 5 kansakoulun laskennossa Suonenjoen Iisveden kyläkoulussa. Periaatteessa periaatteessa kaikki meni hyvin vaikka muusta ei mmärrärrä kuin euron paahtoleipäpötkystä, neliveto bemarista ja mustasta afrikan tähti hierojasta.

        Junilla pitää painaa pilliä, kun ohittavat Pieksämäen, ettei vaan kukaan jää junan alle liikennelaskijoista. Samalla kaupungin viraston voisi siirtää veturitallin tyhjiin pilttuisiin junien lähituntumaan ja elinkeinotoimistolle pitää rakentaa viljasiiloon maisemakonttori. Torista pitää tehdä hevoskeskus muistuttamaan menneistä kulkuneuvoista ja tallit kaupungin hevostelijoille alasinkadun varikolle. Konttorit on jo saneerattu miljoonilla valmiiksi kaupungin varikolle ja johtajalle hulppea kulmakonttori. Saneeratut konttoritilat varikolla ovat olleet vajaa käytöllä parisen vuotta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Junilla pitää painaa pilliä, kun ohittavat Pieksämäen, ettei vaan kukaan jää junan alle liikennelaskijoista. Samalla kaupungin viraston voisi siirtää veturitallin tyhjiin pilttuisiin junien lähituntumaan ja elinkeinotoimistolle pitää rakentaa viljasiiloon maisemakonttori. Torista pitää tehdä hevoskeskus muistuttamaan menneistä kulkuneuvoista ja tallit kaupungin hevostelijoille alasinkadun varikolle. Konttorit on jo saneerattu miljoonilla valmiiksi kaupungin varikolle ja johtajalle hulppea kulmakonttori. Saneeratut konttoritilat varikolla ovat olleet vajaa käytöllä parisen vuotta.

        Sinulta auto pitää takavarikoida ja antaa tilalle vanha polkupyörä jossa päällyskumien sijasta on köyttä vanteen ympäri


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulta auto pitää takavarikoida ja antaa tilalle vanha polkupyörä jossa päällyskumien sijasta on köyttä vanteen ympäri

        Mattopesulan rantaan tehdään uusia padel kenttiä. Ei ylipainoiset ja huonokuntoiset koiraharrastajat jaksa sinne lyllertää kuin kelataksilla.
        Koirat ulkoilutetaan keskus koulun kentällä. Siihenkin tehtiin 60000€ massan vaihdot.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mattopesulan rantaan tehdään uusia padel kenttiä. Ei ylipainoiset ja huonokuntoiset koiraharrastajat jaksa sinne lyllertää kuin kelataksilla.
        Koirat ulkoilutetaan keskus koulun kentällä. Siihenkin tehtiin 60000€ massan vaihdot.

        Korkeatasoiset senioritilat pitää saneerata latomosta ja torin puolelle katutasosta korotettu lasitettukatettuterassi. Huonokuntoiselle vanheneville väestölle tarvitaan tiloja ruoka-, hoito-, siivous- ja apteekkipalvelujen läheisyydestä. Latomossa on hissi ja kerho-, hoivapalvelutilat alimmaisissa kerroksissa ja toimistotilat senioriasunnoiksi odottamassa saneerausta ja muutostöitä.


    • Anonyymi

      Pieksämäki oli jälkijunassa, kun EU-elvytysmiljardeille pyydettiin kohteita jäsenmaista. Piti änkeytyä hätäpäissään maksajaksi, josta jää käteen miljoonia maksanut selvitys.

      • Anonyymi

        Tämä on osoitus siitä kuinka kaupungin johtoporukka nukkuu töissään!

        Aina jäljessä muista ja pihalla maailman menosta. Kaikki asiat tulevat yllättäen eteen vaikka muissa kaupungeissa on osattu valmistautua jo kuukausia tai vuosia.


    • Anonyymi

      Pieksämäki, pettymysten kaupunki!
      Tule ja pety!
      Tässäpä oiva markkinakikka, joka perjantai-ilta lähtee pettymysten juna Helsingistä Pieksämäelle. Junalastillinen ihmisiä tulee Pieksämäelle pettymään. Ensimmäinen pettymys jo junassa.
      Pahiten pettynyt turisti saa lahjakortin, lahjakortin saa kun kotiin saavuttuaan laittaa kuvauksen pettymyksestä. Lahjakortti on käytettävä jossain Pieksämäen yrityksissä ja lahjakortti on voimassa kaksi päivää siitä kun kortti on Pieksämäeltä postitettu.

      • Anonyymi

        Laitetaanko junat paaluun Pieksämäellä? ”Paalupaikka” Pieksämäeltä?


    • Anonyymi

      Tunareiden piäkaapunni, pieksu.

    • Anonyymi

      Pieksun suurin dilemma on ettei päättäjissä ole löydetty sitä yhteistä punaista lankaa joka ohjaisi päätökset oikealle kasvu-uralle.

    • Anonyymi

      Pieksämäen päättäjät näyteikkunaan ja turistit saavat tulla katsomaan kauempaakin millaisia on Suomen surkeimmat kaupungin surkeimmat päättäjät. Näyteikkunan alla ulkona lipas johon voi jättää vapaaehtoisen maksun.

      • Anonyymi

        Toivottavasti ei surkea kissa- hiiri - leikki jatku seuraavalla valtuustokaudella, pieksulla ei ole siihen varaa ihan yksinkertaistettuna.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toivottavasti ei surkea kissa- hiiri - leikki jatku seuraavalla valtuustokaudella, pieksulla ei ole siihen varaa ihan yksinkertaistettuna.

        Kyllä on varaa, onhan ollut varaa leikkiä kissa-ja hiiri leikkiä kauankin.


    • Anonyymi

      Rahat sitten vapaamuurareiden looshi laastiin....

    • Anonyymi

      Milloin haalistuneet Pieksämäen kaupungin rätit poistuu teiden varrelta? Junaradat varteen kaupungin kohdalle ei ole saatu ainoatakaan mainosta?

      • Anonyymi

        Ei ne ole haalistuneet, ovat uusinta uutta, verkkomaista kangasta, tuuli menee läpi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ne ole haalistuneet, ovat uusinta uutta, verkkomaista kangasta, tuuli menee läpi.

        Tuulipuku kansalle pastillin värisiä hailakoita kangasmainoksia ysärityylillä. Digitaulut on nykyaikaa.


    • Anonyymi

      Iltalehti 18.7.2021
      Italialaiskylä taistelee asukaskatoa vastaan erikoisella keinolla: tarjoaa alueelle muuttaville 28 000 euroa
      Tänään klo 19:14
      Rahahanat pysyvät kuitenkin kiinni ennen vuotta 1981 syntyneille.

      Hätäsesti laskettuna, ratarahoilla saatasiin kuutisenkymmentä uutta pieksämäkeläistä. Mitäs siitä sanotte, Nykäset ja Sepposet, montako uutta pieksämäkeläistä teiän oikoratalaskelmat tuo paikkakunnalle?

      • Anonyymi

        Oikorataa pitkin voitaisiin saada muutamaa minuuttia nopeammin 10 00 maahanmuuttajaa!


    • Anonyymi

      Itä-Suomen suurimman tuulipuiston tulo Pieksämäelle nostaa tämän kaupungin suosta.
      Pian nähdään kun kaupunkiin nousee uusi ylväs
      8 kerroksinen kaupungintalo kullattuine ovenkahvoineen. Ylimmässä kerroksessa on kaupungin silmäätekevien uima-allasosasto. Vesi uima-altaaseen tuodaan Mustalta mereltä tankkereilla ja satamasta säiliöautoilla Pieksämäelle. Vesi vaihdetaan 6kk välein.
      Yläkerroksissa on myös saunaosasto sekä baari sekä privaattihuoneet kahdenkeskisiä palavereja varten.

      • Anonyymi

        Kollikissat ne haaveilee ja hännänpäät värähtelee. Tappelut jatkuu ja jatkuu, kun sopua ei ole saatu paikkajaossa valtuustossa ja ehdokasasettelussa maakuntavaaleihin.

        Edessä on iso työpaikkojen siirto maakuntiin ja omat sukulaiset pitäisi saada työpaikat säilytettyä.


    • Anonyymi

      Pieksämäen ei pitäisi lähteä mukaan itärata hankkeeseen. Niin pienen hyödyn vuoksi mitä matkustaja hyötyy matkustaessaan. Lisäksi lentoradan kautta kulkeva rata hyödytön tavan matkustavalle. Siinä terveiset valtuustolle.

      • Anonyymi

        Kyllä pikku hiljaa Pieksukin taipuu hankkeeseen mukaan.
        Ette arvaakaan miten tulevaisuudessa asiat on. Asiat tulee muuttumaan paljon ja junat on silloin tärkeässä roolissa ja Pieksusta tulee taas Suomen rautateiden napa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä pikku hiljaa Pieksukin taipuu hankkeeseen mukaan.
        Ette arvaakaan miten tulevaisuudessa asiat on. Asiat tulee muuttumaan paljon ja junat on silloin tärkeässä roolissa ja Pieksusta tulee taas Suomen rautateiden napa!

        Kun luottamusmiehet ja kaupungin rakennustarit kyttää miten sorastetaan ja sepeloidään mökkiteitä ollaan toiminnassa lillukan varsissa kun teiden hoidosta vastaa yksin ja ainoastaan tien omistaja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun luottamusmiehet ja kaupungin rakennustarit kyttää miten sorastetaan ja sepeloidään mökkiteitä ollaan toiminnassa lillukan varsissa kun teiden hoidosta vastaa yksin ja ainoastaan tien omistaja.

        Itärata hankkeen kannattajat ovat luvanneet että Väylävirasto aloittaa huhtikuussa 2022 asemalaitureiden muutostyöt esteettömiksi. Valtuutetuissa on 18 Väyläviraston hyvää kaveri tämänpäiväisen äänestyksen jälkeen.
        Pieksämäen kunnallispolitiikka on palannut uhkailu, painostus ja lahjonta aikakauteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itärata hankkeen kannattajat ovat luvanneet että Väylävirasto aloittaa huhtikuussa 2022 asemalaitureiden muutostyöt esteettömiksi. Valtuutetuissa on 18 Väyläviraston hyvää kaveri tämänpäiväisen äänestyksen jälkeen.
        Pieksämäen kunnallispolitiikka on palannut uhkailu, painostus ja lahjonta aikakauteen.

        Uhkailu ja lahjonta on paras tapa tehdä politiikkaa.
        Jos lahjonta ei tepsi niin jää uhkailu viimeiseksi keinoksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uhkailu ja lahjonta on paras tapa tehdä politiikkaa.
        Jos lahjonta ei tepsi niin jää uhkailu viimeiseksi keinoksi.

        Mitähän Raidepuolue antoi lahjomaksi Itärata demarille. Ei ainakaan työllisyys lisäänny kun työmiehet tulee Baltiasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitähän Raidepuolue antoi lahjomaksi Itärata demarille. Ei ainakaan työllisyys lisäänny kun työmiehet tulee Baltiasta.

        https://www.youtube.com/watch?v=lZb3hZkuHf0

        Kymmenen senttiä lisää herranketkuille korkeutta hautakiveen Kouvolan lakritsista.


    • Anonyymi

      Halpaa lystiä tämä julkinen liikenne.

    • Anonyymi

      Muttaakohan autokyydillä ahma ja susi ratahankkeen aikana Pieksämäelle? Edellisellä yrityksellä ahma kuoli nälkään ja susi pariskunta poistui paremmille metsästysmailla. Manuaalipohatat voitelee puutavavaunujen laakereita ja metsiä hakkataan kesät talvet petojen reviirillä. Laitetaan metsät hakkuu kieltoon seuraavaksi Pieksämäellä ja ihmiset karjavaunuihin kohti pakolaisleirejä.

      • Anonyymi

        Ei oikein auennut mulle!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei oikein auennut mulle!

        Manuaalipohatta elää manuaalisella aikaudella ja omistaa metsää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Manuaalipohatta elää manuaalisella aikaudella ja omistaa metsää.

        Manuaalipohatalla metsien suojelu petoeläinten reviirien vuoksi ei käy, mutta ratahanke ei saa kajota metsäpinta-alan pienentymiseen. Kun pakkolunastus on edessä, metsä onkin petoeläinten tai lintujen reviiriä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Manuaalipohatta elää manuaalisella aikaudella ja omistaa metsää.

        Rautapyörillä kuljetaan 15 prosenttia kaikesta rahdista. 28.9.2021 esimerkiksi Jyväskylän ratapihalla ei ollut yhtään puutavara vaunuletkaa. Puu lastissa olevia rekkoja ja koppirahti rekkoja nähty päivän aikana kymmeniä.
        Olis kannattanut eläkeikäisten jäärien kannattaa logistiikka keskuksen ostamista takaisin kaupungille kun kerran käteistä rahaa on.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Pehmopaperiyhtiö Metsä Tissue vahvisti torstaina 23. syyskuuta rautatiekuljetustensa päättyneen Mäntän tehtailta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pehmopaperiyhtiö Metsä Tissue vahvisti torstaina 23. syyskuuta rautatiekuljetustensa päättyneen Mäntän tehtailta.

        https://raidepuolue.fi/

        Ammattiyhdistysliike on kaiken liikenteen kehityksen jarru.


      • Anonyymi

        Kouvolan kaupunki investoi miljoonia pitkään raiteeseen muutaman junan tähden.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kouvolan kaupunki investoi miljoonia pitkään raiteeseen muutaman junan tähden.

        No onko ne rahat sinulta pois!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kouvolan kaupunki investoi miljoonia pitkään raiteeseen muutaman junan tähden.

        Kouvola investoi 40 miljoonaa eikä tiedä mitä tehdä terminaalille. Ajatus paja Kinno.
        Pieksämäelle Pinno.


    • Anonyymi

      Pieksämäellä maksatetaan suhteessa enemmän verraten muihin radan vaikutusalueella oleviin savolais kaupunkeihin.
      Muistanko väärin Pieksämäen lehdessä olleen mielipidekirjoituksen allekirjoittaneet eli muuttiko kesän aikana eräs yrittäjä mielipidettään asiaan.

      • Anonyymi

        Oliko se Valtuutettu Tuula joka kaivaa tikulla silmää demokraattisesta hallintosääntö uudistuksesta. Nytkö demarit tyytyy Rataan muttei hallintosääntöön. Onko tämä päätösten kunnioittamista kun itäradasta ei ole edes tehty muutos esitystä. Jussi muuten jakaa puheenvuorot puolueellisesti.


    • Anonyymi

      Satsaus rautateihin ei ole turha! Katsokaapas vaikka 20vuoden kuluttua miten käy. Suomessa logistiikka siirtyy yhä enemmän kiskoille kunhan vaan bensa ja diesel niin kallista ettei kannata enää kunipyörillä pieniä määriä pitkiä matkoja kuljettaa. Vaikka tulee sähköautot ja vetyautot yms niin niihin tulee niin kovat käyttömaksut että rautatiekuljetukset tulee arvoon arvaamattomaan. Näin tulee käymään se on varma.

      • Anonyymi

        Kuljetuksista 15 prosenttia vain rautateillä.
        Suurin osa valtuuston kannattajista ei edes elä 20 vuoden päästä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuljetuksista 15 prosenttia vain rautateillä.
        Suurin osa valtuuston kannattajista ei edes elä 20 vuoden päästä.

        https://www.vr.fi/junaliikenne-nyt

        Veturimiehet lakkoilee ja Kauko ja lähijunia perutaan useita päivittäin.


      • Anonyymi

        Sähkön hinta nousee roimasti ja kuinkas siten käy?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuljetuksista 15 prosenttia vain rautateillä.
        Suurin osa valtuuston kannattajista ei edes elä 20 vuoden päästä.

        Onneksi niin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        https://www.vr.fi/junaliikenne-nyt

        Veturimiehet lakkoilee ja Kauko ja lähijunia perutaan useita päivittäin.

        Älkää tuijottako tätä päivää, katsokaa tulevaisuuteen...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähkön hinta nousee roimasti ja kuinkas siten käy?

        Tavarajunia pidennetään.


    • Anonyymi

      Kuivana kakkoseen, vähä nihkeetä mutta toimii.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Selvitä rautalanka malli Itärata kannattajille mikä on traficom. Ei ole raidepuolueen ammattiliitto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Selvitä rautalanka malli Itärata kannattajille mikä on traficom. Ei ole raidepuolueen ammattiliitto.

        Tricom on palkkapappi. Tuo sama artikkeli muokataan uudelleen kun puhutaan ilma-, vesi-, maantie liikenteestä. Kallispalkkaiset kanditaatit puhuu kuulijoiden mukaan. Välillä irtisanotaan duunarin tason työntekijöitä ja otetaan muutama mukava nätti asiantuntija pomojen matkaseuraksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Selvitä rautalanka malli Itärata kannattajille mikä on traficom. Ei ole raidepuolueen ammattiliitto.

        On kai heillä käytössä internet hakukoneineen vai näyttävätkö vielä helmitaulua ja Suomen Suurta Tietosanakirjaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On kai heillä käytössä internet hakukoneineen vai näyttävätkö vielä helmitaulua ja Suomen Suurta Tietosanakirjaa?

        Keski-Uudenmaan ja Mäntsälän uutisten julkaiseman tiedon mukaan Z-junan vuoroja on peruttu elo-syyskuussa 70 kertaa. Kokonaisuudessaan vuonna 2021 Z-juna on peruttu yhteensä 250 kertaa.

        Artikkelissa Merja Tuunanen VR:n viestinnästä selittää perumiset sairaspoissaoloista johtuvalla henkilöstöpulalla. Epäselväksi kuitenkin jää, mitä syitä poissaolojen taustalla on. Näkyykö sairaslomissa pitkä sisäinen työntekijöiden ja johdon riitely? Onko työolosuhteet vedetty liian kireälle?

        Rautatiealan Unioni RAU ry on erittäin huolestunut VR:n työntekijöiden työssäjaksamisesta. Puheenjohtaja Tero Palomäen mukaan erityisesti veturinkuljettajien uupuminen jatkuviin kiristyksiin näkyy nyt myös palvelutason heikkenemisenä.

        - Yhtiössä on paljon ratkaistavia ongelmia ja ne eivät ratkea sillä, että potkitaan tölkkiä eteenpäin, Palomäki kommentoi.
        HSL lähiliikenne: Yritetäänkö liian alhainen hinta paikata jatkuvina ylitöinä?

        Pitkäaikaisena riitakapulana yhtiön ja työntekijöiden välillä on ollut HSL-sopimus. RAU:n Helsingin ja Riihimäen veturinkuljettajien osastot ilmaisivat mieltään keväällä VR:n tekemää sopimusrikkomusta ja työehtojen yksipuolista muuttamista vastaan.

        Osastot katsovat VR:n osallistuneen HSL-alueen hintakilpailuun liian alhaisella tarjouksella. Työntekijöiden mukaan kuluvan vuoden aikana työntekijöillä on yritetty teettää jatkuvia ylitöitä.

        - Voi olla, että työntekijät eivät enää halua tulla vapaapäivinä paikkaamaan henkilöstövajetta. Huoli työntekijöiden jaksamisesta näissä olosuhteissa on todella suuri, Palomäki korostaa.
        Taustaa: Kiista VR:n yksipuolisista muutoksista työsopimukseen HSL lähiliikenteessä

        Keväällä 2021 VR ilmoitti heikentävänsä lähiliikenteen veturinkuljettajien työehtoja yksipuolisesti. VR ilmoitti yksipuolisesti muuttavansa vakiintuneita käytäntöjä kuten
        työn ohessa pidettävä 35 minuuttia kestävä ruokatauko – 59 minuuttia kestäväksi, palkattomaksi ruokatauoksi
        kahdessa Helsingin työpisteessä työvuorojen ulkopuoliseen kulkemiseen varatun siirtymäajan työntekijän omalle ajalle
        työvälineistä ja työvaatteista huolehtimisen työajalta omalle ajalle
        VR:n ja RAU:n tulkinnat työehtosopimuksesta ja työlainsäädännöstä erosivat merkittävästi. Neuvottelut eivät johtaneet toivottuihin tuloksiin.
        RAU:n Helsingin ja Riihimäen veturinkuljettajien osastot järjestivät asiasta mielenilmauksen 18.-19.3.2021.
        RAU:n veturinkuljettajien osastot järjestivät asiasta mielenilmauksen 21.5.2021
        RAU jätti haasteen Helsingin käräjäoikeuteen toukokuussa 2021 työsopimuksen ehdon yksipuolisesta muuttamisesta. Haaste koskee HSL lähiliikenteen veturinkuljettajia.
        VR vastasi kanteeseen syyskuun lopussa 2021.
        Asia on etenemässä käräjäoikeuden käsittelyyn näillä näkymin marraskuussa 2021.


    • Anonyymi

      VR ei työntekijöitään ajattele, jos putoa resiinasta niin uusia löytyy, potkaistaan pudonnut syvemmälle ratapenkan pajukkoon..pois silmistä. Kokemusta on!

      • Anonyymi

        Etelä-Savon koulutus hallitus on pieksun konkari poliitikkojen loppusijoituspaikka.
        Aluelämmössä aikanaan kattilatarjous kestityksiä otti Haapean lisäksi konkaripoliitikot JPoikolainen, RPanula-Ontto ja MKoskinen. Siihenaikaan neuvottelut oli pitkät ja Kosteat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etelä-Savon koulutus hallitus on pieksun konkari poliitikkojen loppusijoituspaikka.
        Aluelämmössä aikanaan kattilatarjous kestityksiä otti Haapean lisäksi konkaripoliitikot JPoikolainen, RPanula-Ontto ja MKoskinen. Siihenaikaan neuvottelut oli pitkät ja Kosteat.

        Vr pääjohtaja kehuu itärata päätöstä. Sodanjälkeen syntyneet sdp kannattajat alkaa Sannan mieliksi kasvattaa rasvattua takatukkaa ja alkavat bilettää Hosbanderissa kukkahuivi nuorison kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vr pääjohtaja kehuu itärata päätöstä. Sodanjälkeen syntyneet sdp kannattajat alkaa Sannan mieliksi kasvattaa rasvattua takatukkaa ja alkavat bilettää Hosbanderissa kukkahuivi nuorison kanssa.

        Raidepuolue ei petä veturinkuljettajaa. Entä Pieksämäen kaupunki

        Ay-puheenjohtaja: VR alihinnoitteli itsensä tahallaan HSL-kilpailutuksessa - HKL:n yhtiöittäminen lisää raideliikenteen kilpailuttamista
        Oct 25
        Ay-puheenjohtaja: VR alihinnoitteli itsensä tahallaan HSL-kilpailutuksessa - HKL:n yhtiöittäminen lisää raideliikenteen kilpailuttamista
        Suomi, Töissä raiteilla, Kilpailuttaminen, Tulevaisuus

        Raitio- ja metrohenkilökunnan yhdistys JHL ry:n puheenjohtaja Petri Lillqvist arvioi blogissaan, että Helsingin kaupungin liikennelaitoksen HKL:n yhtiöittämisen vaikutuksista koko maan raideliikenteeseen vaietaan.

        - Kokonaan sivuun julkisesta keskustelusta on jäänyt HKL:n yhtiöittämisen merkitys koko raideliikenteen kilpailulle Suomessa. Raideliikennealaa hyvin tuntevien tahojen mukaan HKL:n yhtiöittämisen yhtenä keskeisenä tarkoituksena on juuri kiihdyttää tuota kilpailua.

        Kilpailutuksissa on työnantajien usein kieltämä synkkä kääntöpuoli. Helsingin seudun liikenteen HSL:n lähijunaliikenne on siitä ikävä esimerkkki.

        - Helsingin Sanomat kirjoitti 23.10. 2021 pääkaupunkiseudun lähijunaliikenteen kaoottisesta tilanteesta. HS:n mukaan lähijunaliikenteestä vastaava VR on parin viime kuukauden aikana perunut sadoittain junavuoroja. ”Elokuussa peruttuja vuoroja oli lähijunaliikenteessä noin 560 ja syyskuussa noin 460. Peruttuja vuoroja on ollut eri reiteillä koko lähiliikennealueella.”

        - Kilpailutusvaiheessa HSL arvioi saavansa sillä ”maltillisia säästöjä” ja ennakoi sopimuksen aiheuttavan noin 60 miljoonan euron vuosittaiset kulut. VR:n voittoisa tarjous oli 36 miljoonaa euroa vuodessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raidepuolue ei petä veturinkuljettajaa. Entä Pieksämäen kaupunki

        Ay-puheenjohtaja: VR alihinnoitteli itsensä tahallaan HSL-kilpailutuksessa - HKL:n yhtiöittäminen lisää raideliikenteen kilpailuttamista
        Oct 25
        Ay-puheenjohtaja: VR alihinnoitteli itsensä tahallaan HSL-kilpailutuksessa - HKL:n yhtiöittäminen lisää raideliikenteen kilpailuttamista
        Suomi, Töissä raiteilla, Kilpailuttaminen, Tulevaisuus

        Raitio- ja metrohenkilökunnan yhdistys JHL ry:n puheenjohtaja Petri Lillqvist arvioi blogissaan, että Helsingin kaupungin liikennelaitoksen HKL:n yhtiöittämisen vaikutuksista koko maan raideliikenteeseen vaietaan.

        - Kokonaan sivuun julkisesta keskustelusta on jäänyt HKL:n yhtiöittämisen merkitys koko raideliikenteen kilpailulle Suomessa. Raideliikennealaa hyvin tuntevien tahojen mukaan HKL:n yhtiöittämisen yhtenä keskeisenä tarkoituksena on juuri kiihdyttää tuota kilpailua.

        Kilpailutuksissa on työnantajien usein kieltämä synkkä kääntöpuoli. Helsingin seudun liikenteen HSL:n lähijunaliikenne on siitä ikävä esimerkkki.

        - Helsingin Sanomat kirjoitti 23.10. 2021 pääkaupunkiseudun lähijunaliikenteen kaoottisesta tilanteesta. HS:n mukaan lähijunaliikenteestä vastaava VR on parin viime kuukauden aikana perunut sadoittain junavuoroja. ”Elokuussa peruttuja vuoroja oli lähijunaliikenteessä noin 560 ja syyskuussa noin 460. Peruttuja vuoroja on ollut eri reiteillä koko lähiliikennealueella.”

        - Kilpailutusvaiheessa HSL arvioi saavansa sillä ”maltillisia säästöjä” ja ennakoi sopimuksen aiheuttavan noin 60 miljoonan euron vuosittaiset kulut. VR:n voittoisa tarjous oli 36 miljoonaa euroa vuodessa.

        Raidepuolue on VR:n johdon juoksupoika jonka mielestä Suomen rautatieliikenteen asiat tulisi jatkossakin päättää pienessä piirissä Ison Pajan kokoushuoneissa. Raidepuolueelle sekä kilpailu että junaliikenteen "sosialisointi" (=valtion päätösvallan lisääminen) ovat kauhistus.

        Raidepuolueen maailmassa rautatieliikenne tulee pitää nyt ja tulevaisuudessa pysähtyneisyyden ja hiljaisen taantumisen tilassa, missä juuri mikään ei onnistu eikä kannata. Ja missä kaikelle lätkäistään ylihinnoiteltu monopolihinta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raidepuolue on VR:n johdon juoksupoika jonka mielestä Suomen rautatieliikenteen asiat tulisi jatkossakin päättää pienessä piirissä Ison Pajan kokoushuoneissa. Raidepuolueelle sekä kilpailu että junaliikenteen "sosialisointi" (=valtion päätösvallan lisääminen) ovat kauhistus.

        Raidepuolueen maailmassa rautatieliikenne tulee pitää nyt ja tulevaisuudessa pysähtyneisyyden ja hiljaisen taantumisen tilassa, missä juuri mikään ei onnistu eikä kannata. Ja missä kaikelle lätkäistään ylihinnoiteltu monopolihinta.

        Raidepuoleen puheenjohtajan kengänkoko on 35. Mutta käyttää silti suurinta valtaa liikenneministeriössä. Pienikenkäiset kerää tärkeät äänet seuraaviin eduskuntavaaleihin ay liikkeestä.


      • Anonyymi

        Valtioneuvosto hyväksyi Itärata hankkeen 28.10.2021.
        Varhainen lintu madon nappaa. Heti laitettava joka maanantai Raidepuolueen pukumies lobbaamaan Pieksämäen tulevia miljoona tuloja kaupungin kassaan.
        Joka maanantai Ikean kassi täyteen Moilasen gluteenitonta leipää ja Dokumec mainoskyniä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valtioneuvosto hyväksyi Itärata hankkeen 28.10.2021.
        Varhainen lintu madon nappaa. Heti laitettava joka maanantai Raidepuolueen pukumies lobbaamaan Pieksämäen tulevia miljoona tuloja kaupungin kassaan.
        Joka maanantai Ikean kassi täyteen Moilasen gluteenitonta leipää ja Dokumec mainoskyniä.

        Itäsuomi häviää kaikki kilpailut.
        Ministeri Sirpa Paatero lupasisi että uuden digiradan testialusta rakennetaan Kouvala- Kotka välille aloitus heti kun peruskorjaus on valmis 1.11.2021.

        Nyt ministeri Kristiina Salonen ilmoittaa että testirata tulee Satakuntaan Tampere -Pori välille.

        Milloin ylpeille itärata kannattajille selviää että pelkkä etiäinen uudesta itäradasta vei muualle kymmenien miljoonien uuden aikakauden tekniikan kehityshankkeen.


    • Anonyymi

      Testirata saa mennäkin länteen, itäsuomi hyötyy ihan oikeaan käyttöön tehdyistä radoista.

      • Anonyymi

        Kuulehan takatukka. Googleta mikä on Väyläviraston Digirata hanke ja jatka sitten sitä paahtoleivän dippausta lämpimään kaakao kuppiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuulehan takatukka. Googleta mikä on Väyläviraston Digirata hanke ja jatka sitten sitä paahtoleivän dippausta lämpimään kaakao kuppiin.

        RAU puheenjohtaja Tero Palomäen kommentti

        Tällä rakennusajalla tämän 1,7 miljardin investoinnin voi kertoa kolmella ja tekniikka on vanhentunutta kun on valmis.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuulehan takatukka. Googleta mikä on Väyläviraston Digirata hanke ja jatka sitten sitä paahtoleivän dippausta lämpimään kaakao kuppiin.

        Kuuleppas doku, laita pullon korkki jo kiinni äläkä mieti noita suuria asioita, siihen ei sinun ällisi riitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuuleppas doku, laita pullon korkki jo kiinni äläkä mieti noita suuria asioita, siihen ei sinun ällisi riitä.

        Ammattitaidossa, ahkeruudessa ja asenteessa vakavia puutteita itäsuomen turvalaite asiantuntijoilla. Tampeelta löytyy kaikkea mitä tarvitaan digiradan aloitukseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ammattitaidossa, ahkeruudessa ja asenteessa vakavia puutteita itäsuomen turvalaite asiantuntijoilla. Tampeelta löytyy kaikkea mitä tarvitaan digiradan aloitukseen.

        Niin, ihan siksi kun sinunlaisiasi Pieksämäellä paljon, sukurutsauksen tulos.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, ihan siksi kun sinunlaisiasi Pieksämäellä paljon, sukurutsauksen tulos.

        Laadukas ja johtajuutta viestivä esiintymistapa on vaihtunut vuoden aikana ”someäksyilyyn, nälvimiseen ja pikkumaisuuteen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laadukas ja johtajuutta viestivä esiintymistapa on vaihtunut vuoden aikana ”someäksyilyyn, nälvimiseen ja pikkumaisuuteen

        Nyt muuten sattui ja upposi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt muuten sattui ja upposi.

        Oli se kasariaikaan helppoa. Jos isä oli konduktööri tai veturinkuljettaja, äiti siivooja vr llä niin kaikki huonolahjaiset lapset pääsi takuuvarmasti VR töihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oli se kasariaikaan helppoa. Jos isä oli konduktööri tai veturinkuljettaja, äiti siivooja vr llä niin kaikki huonolahjaiset lapset pääsi takuuvarmasti VR töihin.

        ...ja perhe sai paljon etuisuuksia kuten esimerkiksi bensa-aggregaatin kesämökille😁


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ...ja perhe sai paljon etuisuuksia kuten esimerkiksi bensa-aggregaatin kesämökille😁

        Edellinen infran käyttöönotto 5.6.2007 Pieksämäki Jyväskylä valillä ja maksoi kymmeniä miljoonia.
        Onkohan Pieksämäen kaupunginvaltuusto tietoinenen minkläinen LVM rahan syöppö väylävirasto on. Katteettomia lupauksia. Sinne häviää Pieksämäen 1.7 M€ kuin kankkulan kaivoon.

        Väylävirastossa on vireillä Pieksämäen ja Jyväskylän välisen radan sekä Jyväskylän ratapihan perusparannushanke, jonka kustannusarvio on jopa 140 miljoonaa euroa. Tässä vaiheessa haetaan hanketta varten Hilma-palvelussa julkisena hankintana rakennuttajakonsulttia, joka aluksi kilpailuttaa suunnittelutyön. Hankkeen suunnitteluvaihe kestää arviolta vuoden.

        Hanke voi kestää vuoteen 2027 saakka. Jyväskylän ja Pieksämäen välinen rataosuus on 80 kilometriä pitkä.

        – Kyseessä on perusväylänhoidon peruskorjaus, jossa uusitaan kiskoa, pölkkyä. Lähdetään uusimaan linjaosuutta, samoin siihen liittyviä turvalaitteita, kertoo hanketta valmisteleva ylitarkastaja Mikko Heiskanen Väylävirastosta.


    • Anonyymi

      Olen käynyt kerran Pieksämäeltä Mikkeliin junalla päivänpäivänretkellä.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      203
      8208
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4638
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      28
      2240
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      19
      2148
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      28
      1945
    6. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      1825
    7. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1746
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      23
      1736
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1643
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1458
    Aihe