TiliJaska kokemuksia

Anonyymi

Moi!

Olen perustenut kesäkuussa uuden yrityksen, ja minulle tule sähköpostitse mainos TiliJaska palvelusta, jossa voit hoitaa yrityksen kirjanpitoa, laskutusta ja avata itsellesi myös yritystilin.

TiliJaska on ymmärtääkseni Talenomin palvelu, joten uskoisin sen olevan ihan järkeenkäyvä softa yrityksen talouden hoitamiseen.

Onko täällä kukaan käyttänyt tätä TiliJaskaa, kertokaa hieman kokemuksianne tästä palvelusta :)

34

11697

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Eipä tuo täysin ilmainen ole. Vähänkin suuremmalla liiketoiminnalla kustannuksia alkaa kertyä noista yksittäisustä palvelumaksuista, jotka ovat vielä muuttuvia. Kannatan Exceliä itsetehtyyn kirjanpitoon.

    • Anonyymi

      Palkanlasketa 9 €/kerta.

      Palkka.fi on ilmainen ja toimiva verottajan ohjelma, jos Talenomin ohjelma pätkii niin saat maksaa korot ym. jos palkka.fi pätkii niin verottaja korvaa..

      Olen laskenut pitkään 10 henkilön 2/kk . Ei ongelmia.

    • Anonyymi

      Kiinnostaisi myös kokemukset. Tuo tilijaska on pro-versionakin halpa, saa tilin ja maksukortin. Tekevät tilinpäätökset ym järkirahaan.

      Mikä olisi parempi tai edes vertailukelpoinen vaihtoehto sivutoimiselle osakeyhtiölle?

      • Anonyymi

        Jos ei ihan nappikauppaa tee, niin äkkiä se oman kylän pieni toimija voi olla hintalaadultaan halvin. Puoltoista euroaminuutti aspasta kielii jotain 90€/h hintaa taloushallinnosta joka ei ole ihan halpaa.

        Ja kuten sanottua sitä palvelua TiliJaskankin ostava kaipaa vielä päälle. Talenom tiedottaa itse, että 90% käyttäjistä tarvitsee apua tilinpäätöksissä. Eli kyseessä on puhtaasti sisäänheittotuote ja se asiakkaan maksama kokonaishinta on luultavasti ihan muuta, mitä Jaskan hinnastosta äkkiä voisi ajatella.


      • Tuote vaikuttaa aika tuoreelta. Kokeilin sitä ilmaisversiona mutta jouduin toteamaan sen liian raakileeksi. Vikailmoituksiin ei reagoitu kovin ammattimaisesti myöskään. Palvelun antaessa teknisen virheen ja pyytäessä ilmoittamaan ongelmasta asiakaspalveluun, asiakaspalvelu vastaa että he voivat avata bugiraportin jos asiakas maksaa siitä 1,49 e/min. En tule tuotetta käyttämään tämän pidempään.


    • Anonyymi

      Hei Olen perustanut TiliPaskan tilitoimiston.
      Olen hannkinut suuren takan jossa poltan kirjanpidot, laskutan vähintään 3-5 kertaa saman työn ja sitten vielä tuplat päälle.

      Tilikarttana on aito Alkon tuoteluettelon numerointi.

      Kännissä olen ollut joka päivä parin vuoden ajan paitsi silloin kun olin LadyBoikien kanssa hippasilla, sitten en istunutkaan pariin päivään, juomana oli Kokkelipiimä.. uskokoon ken tahtoo.

      Tilinpäätös ja veroilmoitus on kaikille sama, jotkut voittaa ja jotkut häviää, mutta on kerrankin verotus tasapuolista.

      Tervetuloa entiset ja tulevat konnat sekä talousrikolliset

    • Anonyymi

      Siisjos kulut haluaa minimiin niin pitää tehdä itse ilmaiseksi excelissä ja opetella (ei oo vaikeeta) tai pienillä kuluilla joku holvi tms. Mutta noissakin on omat ongelmansa. Sitten taas jos aikoo maksaa palvelusta niin en näe järkeä olla itse sotkemassa ku kirjanpitäjä sen tekee kuitenkin luultavasti kerralla oikein.

    • Anonyymi

      Se oman kylän pieni kirjanpitäjäkin on iso riski. Joko vanhentuneilla tiedoilla ja huonolla ammattitaidolla varustettu. Lomalla. Katoaa välillä viikoksi ryyppäämään. Jos on hyvä, niin hommia todennäköisesti jo tarpeeksi tai liikaa ja pientä vähän tuottavaa asiakasta ei edes kannata ottaa.
      Aloitteleva yritys on vielä usein hankala/huono asiakas. Ei halua/varaa maksaa palvelusta. Kyselyitä ja asiaa on kuitenkin paljon

      • Anonyymi

        Kehtaan kuitenkin väittää, että paljon pienempi riski kuin antaa asia yrittäjälle itselleen joka oikeasti ei sitä edes haluaisi hoitaa, vaan tehdä omia hommiaan 😀

        Mutta siinähän se homman pointti tuli - kyselyitä ja asiaa on uudella yrittäjällä helposti paljon, joten maksa juttelusta siitä sitten puoltoista euroa minuutti. Jos pääset ison firman puhelinvaihteista ikinä läpi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kehtaan kuitenkin väittää, että paljon pienempi riski kuin antaa asia yrittäjälle itselleen joka oikeasti ei sitä edes haluaisi hoitaa, vaan tehdä omia hommiaan 😀

        Mutta siinähän se homman pointti tuli - kyselyitä ja asiaa on uudella yrittäjällä helposti paljon, joten maksa juttelusta siitä sitten puoltoista euroa minuutti. Jos pääset ison firman puhelinvaihteista ikinä läpi.

        Onhan se kohtuullista, että palvelusta maksetaan osti sen isolta tai pieneltä. Paljonko itse haluaisit tehdä työtä ilman palkkaa? 1h/pv? 15h/vko?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kehtaan kuitenkin väittää, että paljon pienempi riski kuin antaa asia yrittäjälle itselleen joka oikeasti ei sitä edes haluaisi hoitaa, vaan tehdä omia hommiaan 😀

        Mutta siinähän se homman pointti tuli - kyselyitä ja asiaa on uudella yrittäjällä helposti paljon, joten maksa juttelusta siitä sitten puoltoista euroa minuutti. Jos pääset ison firman puhelinvaihteista ikinä läpi.

        Tilijaskassa on tarjolla myös Tilijaska Premium 13,90/kk. Siinä asiakaspalvelu sisältyy hintaan. Minusta tuo Premium vois tulla noista kolmesta äkkiä jopa edullisimmaksi. Hinta-laatusuhteeltaan vaikuttaa ihan kokeilemisen arvoiselta. Itsellä yritys, joka ei ainakaan puoleen vuoteen tuota juuri mitään. Lähinnä laskuja tulee. Siksi Tilijaska Premium näyttäis olevan varteenotettava vaihtoehto. Siinä vaiheessa kun alan vuolla kultaa, niin pitää harkita jotain muuta palvelua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tilijaskassa on tarjolla myös Tilijaska Premium 13,90/kk. Siinä asiakaspalvelu sisältyy hintaan. Minusta tuo Premium vois tulla noista kolmesta äkkiä jopa edullisimmaksi. Hinta-laatusuhteeltaan vaikuttaa ihan kokeilemisen arvoiselta. Itsellä yritys, joka ei ainakaan puoleen vuoteen tuota juuri mitään. Lähinnä laskuja tulee. Siksi Tilijaska Premium näyttäis olevan varteenotettava vaihtoehto. Siinä vaiheessa kun alan vuolla kultaa, niin pitää harkita jotain muuta palvelua.

        Valitettavasti se tuottaako yrityksesi ei vaikuta siihen, että tilitoimisto laskuttaa sinua hinnastonsa perusteella. Ja äkkiä katsomalla Tilijaska premiumilla maksaa kk-maksun lisäksi jokainen tosite/tilitapahtuma (vähän epäselvä tuo hinnasto, puhutaan eri termeillä eri riveillä) maksaa 1,39€/kpl ja laskujen lähetys/vastaanotto myös. Riippuu toki pirusti sitten mitä teet että vaikuttaako tuo suhun mitenkään - jos pyörität pieniä hommia pari päivässä niin tuohan tulee ihan törkyhintaiseksi. Toisaalta taas jos oman firman ajatus on, että tehdään vuodessa pari "projektia" joissa molemmissa muutama tosite, niin pidän itse kaikenlaisia toimistoja siinävaiheessa aika turhina - sillä oletuksella, että yrittäjä ei sitten kirjaa niitä paria kuittiaan perseelleen.


      • Anonyymi

        Tämä, moni luottaa siihen oman kylän tilitoimistoon, ja lopputulos voi olla ihan mitä vain, noilla tilitoimitoilla ei ole mitään vastuuta, se kannataa muistaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valitettavasti se tuottaako yrityksesi ei vaikuta siihen, että tilitoimisto laskuttaa sinua hinnastonsa perusteella. Ja äkkiä katsomalla Tilijaska premiumilla maksaa kk-maksun lisäksi jokainen tosite/tilitapahtuma (vähän epäselvä tuo hinnasto, puhutaan eri termeillä eri riveillä) maksaa 1,39€/kpl ja laskujen lähetys/vastaanotto myös. Riippuu toki pirusti sitten mitä teet että vaikuttaako tuo suhun mitenkään - jos pyörität pieniä hommia pari päivässä niin tuohan tulee ihan törkyhintaiseksi. Toisaalta taas jos oman firman ajatus on, että tehdään vuodessa pari "projektia" joissa molemmissa muutama tosite, niin pidän itse kaikenlaisia toimistoja siinävaiheessa aika turhina - sillä oletuksella, että yrittäjä ei sitten kirjaa niitä paria kuittiaan perseelleen.

        Ei siitä kallista saa mitenkään. Pari laskua per päivä eli 2,6€. Eri asia jos jokaisesta aivastuksest ja kirosanasta laittaa erillisen laskun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei siitä kallista saa mitenkään. Pari laskua per päivä eli 2,6€. Eri asia jos jokaisesta aivastuksest ja kirosanasta laittaa erillisen laskun.

        No katsotaans. "Pari laskua päivässä"

        Verkkolaskutus 1,05€/lasku. Oletetaan nyt että asiakkaat haluaa verkkolaskuja (kuten nykyään valtaosa haluaa). Eli 2,10€/päivä lähetys.

        Jos on kuluja, niin verkkolaskujen vastaanotto saman 1,05 euroa. Yleensä näitä voi muutama olla /kk helposti, lisätään vaikka 2,10€/kk.

        Sitten tilitapahtumat... oletataan että ostoja ja myyntejä on saman verran, eli yhteensä noin pari päivään, eli noin 80 kpl kuussa. Toteutuu todella helposti kun yritystoiminta alkaa olla ihan oikeaa itsensä työllistämistä. Tilitapahtumista tilijaskan hinnasto on todella outo - sanotaan että 1,39€/tilitapahtuma, toisaalta sanotaan että 40kpl ylittävät maksaa 0,20€/tilitapahtuma. 1,39€, en tajua mikä hinta tuo on, mutta kuulostaa tapahtumapohjaiseksi järkyttävältä hinnalta. No, leikitään nyt edullisimman tulkinnan mukaan, että se on 20cent per keikka, eli tuosta tulee 8€/kuussa vähintään vielä lisää (mahdollisesti paljon enemmänkin, mutta hinnaston perusteella mahdoton sanoa).

        Sitten lisäksi kk-maksu, ja oletetaan että yrittäjä haluaa itselleen palkankin maksaa, se on 9€/kerta.

        Yhteensä näillä tulee siis 119,1€/kk. Kyseessä siis arviot yhden hengen firmalle jossa tehdään kokopäivähommia, ei mitään amerikan temppuja. Ja huom - tilinpäätös ja muu sotkun selvitys vielä puuttuu. Tilinpäätös oli hinnaston perusteella sen "vähintään 180€", mikä on hyvin epämääräinen lupaus, kun ei oteta kantaa yhtiömuotoihin eikä veroilmoituksiin. Osakeyhtiössä sis verot, tuo on helposti aika reippaasti isompi.

        Summa summarum. Jos kuukausitasolle palastelee kulut, ollaan varmaan jossain 150€/kk haminoilla helposti. Ei nähdäkseni mitenkään järin edullista. Mutta kannattaa olla aika tarkkana mitä tuo 1,39€/tilitapahtuma oikeasti tarkoittaa, koska jos tuon perusteella lyödään vielä lisäkuluja mennään helposti jo 200€/kuussa lukemiin.


    • Anonyymi

      Talenomia ei voi kyllä suositella kenellekään. Asiakaskokemuksena täysi paskafirma. Mulla on kolme yritystä, joista yksi on pääelinkeinoni, kaksi oli tuolla mutta siirrettiin viime vuonna pois.

      Sijoittajana Talenomin osakkeita oli pitkään ja ne oli kyllä tosi hyviä lappuja. Osavuosikatsauksista mieleen jäi tämä Tilijaska juurikin asiakashankintataktiikkana. Ei tuon ole tarkoituskaan olla yksinään toimiva palvelu vaan portti jota kautta myydään välttämättömiä tuotteita, kun jaskan käyttäjät eivät sitten ilmankaan pärjää.

    • Anonyymi

      TiliJaska spämmiä tuli, selvittelin sen käyttöä ja ainakin taloyhtiökäytössä tuli heti seinä vastaan, eivät halua taloyhtiöitä asiakkaiksi. Eli sen puitteissa palvelua ei ainakaan voi suositella.

      • Anonyymi

        Eihän tuolla olisi taloyhtiölle mitään annettavaa


    • Anonyymi

      Talentum on pörssiyhtiö kuten Aalto. Veloitukset ovat silloin kalliimpia.

    • Anonyymi

      Olen perustanut keväällä 2021 sivutoimisen osakeyhtiön, jonka tuotto on vähäinen ja ns. harrastepohjalla myyn omaa osaamistani toiselle firmalle, joka laskuttaa asiakasta. Itse laskutan palvelustani yritystä kerran kuukaudessa, eikä muuta paperisotaa juurikaan ole, satunnaisien työvälineiden ostoa lukuun ottamatta.
      Perustaessani firmaa ensimmäinen hankala steppi oli yritystilin löytäminen. Pankit kyselivät hankalia kysymyksiä ja lähtökohtaisesti tuntui että minun olisi pitänyt palastella pankeille koko elämäni. Lisäksi yritystilien palvelumaksujen vertailu oli hankalaa. Lopulta Holvi osoittautui itselle vaivattomimmaksi oman tulevan pienimuotoisen liiketoiminnan näkökulmasta, tosin liiketoimintasuunnitelma piti heillekin lähettää. Oli myös vertailussa edullinen, Holvi Lite 6€/kk yritystilistä ja maksukortista eikä muita piilokuluja. Ensimmäiset laskutukset hoidin ilmaisen laskutusohjelman kautta (Zervant). Laskuttamani yritys kuitenkin toivoi, että ryhdyn toimittamaan heille sähköisiä laskuja, jolloin päivitin Holvi Pro- versioon (12€/kk) ja samalla sain myös kirjanpitoa varten muutamia käteviä raportteja (esim. alv-raportti verottajalle). Tilikausi päättyy 30.4.22, joten nyt seuraava steppi on tuleva tilinpäätös ja kaksinkertaisen kirjanpidon perusteiden opettelu. Tapahtumia on firmallani vuodessa niin vähän, että todennäköisesti saan itse toimitettua kirjanpidon excel-pohjan avulla.
      Tämä kirjoitus vain siksi, että itse törmäsin tähän viestiketjuun googlettaessani edullista (ilmaista) kirjanpitotapaa ja kokemuksia on hyvä jakaa muillekin ;)

    • Anonyymi

      Onko kellään kokemusta SumUp yritystilistä? Yritys pistetty pystyyn avoimen yhtiönä eikä Holvi ota moista yhtiömuotoa. Toiminta nyt alussa pienimuotoista ja harrastelupohjalta. Samoin intohimoaan ei oiken saa käännettyä liiketoimintasuunnitelmaan jota pankille esittelisi....

    • Anonyymi

      Mahdollisesti yksi huonoimmista asiakaspalveluista joita on tullut vastaan. Kaikki mahdollinen meni pieleen ja aspa käsitteli meitä toisena yrityksenä ja muutti niiden tietoja. Mihinkään kysymykseen ei saanut oikeaa asiallista vastausta. Lopulta vaikka emme koko tilijaska palvelua saaneet käyttöön niin silti lasku näyttää tulleen. Tyhjästä. Ja on laitettu heille ihan sama palaute kun tännekin. Harkitsisin vakavasti tähän yritykseen sekaantumista...

    • Anonyymi

      Vaikee nähdä mitä järkeä tuossa tee-se-itse Tilip... Tilijaskassa on? OK, jos firmasi ei tee käytännössä _yhtään mitään_, niin halvalla voi päästä. Mutta silloin toisaalta et tarvitse kyllä yhtään mitään softaakaan.

      Yhtään enempää jos on äksöniä lisämaksulliset palvelut, tilinpäätökset jne ja kk-maksut nostaa hinnan kyllä äkkiä melkolailla korkealle.

    • Anonyymi

      En voi suositella. Todella hidas käyttää ja ohjelma kaatuilee kokoajan. Pysy erossa

    • Anonyymi

      Kaiki edellytykset olla hieno palvelu, mutta Tilijaska on todella kömpelö mahdottoman monessa mielessä - kokemukset Tilijaska Premiumista 7kk ajalta:
      - Järkyttävän hidas käyttää varsin usein
      - Ns Dashboard graafit ovat tarpeetonta amatöörimäistä huuhaata mistä ei ole mitään hyötyä
      - Maksetut laskut ei mäppäydy ja kaikki pitää tehdä tuplana
      - Kulut pitää jostain syystä syöttää (kuitit) tuplana
      - Ei mahdollista syöttää toistuvaa laskua
      - Kytkeytyy verkkolaskuosoite.fi palveluun mutta laskupohjaa käyttäessä ei tarkista edes verkkolaskuosoitetta/välittäjää. Tulee sitten Maventasta takasin ja aiheuttaa ihan turhaa duunia - hyvityslasku(!) uusi lasku
      - Asiakaspalvelu aika tylyä ja osaamatonta ongelmatilanteissa. Suuri osa ohjeista päivittämättä
      - Buginen. Useamman viikon joutunut selvittelemään heidän softamuutoksia jotka ovat rikkkoneet toiminnot (mm laskun lähetys ei onnistu, kuitin/laskun jpeg/pdf liittäminen ei onnistu)
      Eli uusi palveluntarjoaja hakusessa koska tällä palvelulla saa firman konkurssiin kun se tärkein eli laskutus ontuu.

    • Anonyymi

      Oli käytössä ennen tavan tilitoimisto, paikallinen. Yrittäjä kuitenkin lopetti ja tilalle tuli uusi tekijä ja kävi sitten aika usein niin, että ei saanut enää kiinni eikä muutenkaan pysynyt sovitussa. Pistin vaihtoon.

      Ajattelin että kokeillaan itse, kun olin aihetta jo seuraillut ja etsin kulusäästöjä sillä hetkellä. Tilijaskan kanssa taistelin muutaman kuukauden mutta piti luovuttaa. Meni tolkuttomasti aikaa ja hermoja ja säästö lopulta olematon, kuten yllä todetaan on tossakin hintansa.

      Vaihdoin sitten pienyrityksille suunnattuun palveluun (Riihos) ja nyt homma taas hallussa. Kalliimpaa toki, mutta olematon vaiva.

    • Anonyymi

      Yrittäjänä on kokemuksia sekä Talenom Onlinesta että Tilijaskasta. Suosittelen pysymään kaukana kaikista Talenomin palveluista.

    • Anonyymi

      Jatkuvasti kaatuilee, tositteiden lähttäminen jökkii. Ostolaskut hyppii maksettuihin yms.... Mikään ei toimi kunnolla.

    • Anonyymi

      Eikös tämä ihan Jaska palvelu lopu ja yhdistyy Talenomin brändiin. Seuraava inkarnaatio lienee ihan jaska Talenom.

    • Anonyymi

      Aivan surkea pienille yrityksille. Toimin Riihoksen kanssa 9kk ja laskut olivat 200€ luokkaa vaikkei ollut toimintaa yrityksellä. Selvittelin asioita heidän kanssaan, joka kuukausi näistä laskujen ylimääräisistä veloituksista.

      • Anonyymi

        Kiertäkää kaukaa tuo Riihos, täysin sekaisin se toiminta ja kallis.


      • Anonyymi

        Vastaavia kokemuksia muutaman kuukaden jälkeen. Erittäin epämääräistä toimintaa ja alhainen kuukausimaksu kolminkertaistuu, jos esim. yksikin tosite uupuu syystä tai toisesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vastaavia kokemuksia muutaman kuukaden jälkeen. Erittäin epämääräistä toimintaa ja alhainen kuukausimaksu kolminkertaistuu, jos esim. yksikin tosite uupuu syystä tai toisesta.

        Tarkemmin osaamatta mitään, tää vois jossain kiinnostaa https://jukkapeltokoski.fi/tag/tyoosuuskunta/


    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      75
      5424
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2406
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1937
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      47
      1638
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1581
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1378
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1287
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      9
      1259
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1219
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1183
    Aihe