Miksi puisto- ja pihanurmikot on pidettävä lyhyenä ?

2 % suomen polttoainekulutuksesta käytetään nurmikoiden leikkaamisees.
Miksi ne pitää pitää 2 cm:in sängellä, kun ne tarvittaisiin luonnon monimuotoisuuden ylläpitoon.
Pörriäiset tarvitsevat kukkien mettä elämisen ylläpitoon !
Elikkäs, tarvitsemme näitä hienoja hyönteisiä pölytystehtäviin.
Mustikat, mustaherukat, puolukat ja mansikat ja monet muut.
Ovatko suomalaiset idiootteja ?

13

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Miksi tehokkailla moottoreilla varustetut autot ja moottoriveneet ovat haluttuja?

    • Anonyymi

      Ei luonnon monimuotoisuudesta tarvitse välittää. 99% maapallolla eläneistä lajeista on kuollut sukupuuttoon. Ja hyvä niin.

    • Anonyymi

      Huolestuttavaahan se on. Onhan kyse ulkoisesta näyttävyydestä ja viihtyvyydestä.
      Viheralueita on oltava, mutta jostain syystä ne perustetaan pääosin säännöllisesti leikattaviksi, heinälajikkeilla jotka sitä edellyttävät.

      Ehkä ympäristötietoisuus on kovin kapea-alaista ja tietyt ratkaisut tukevat piharakentamisessa myös tarpeetonta ruohonleikkuun perinnettä.

      Perinteinen keto on vastine ruohonleikkaukselle, se on niukkaravinteinen, kuivahko, jossa viihtyvät siihen sopeutuneet ketokasvit.
      Hoitotarve on vähäisempi ja ympäristöarvot korkeammat.

    • Anonyymi

      Kaupunkilaisten pröystäilyä. Maalla eletään tässäkin suhteessa ekologisemmin.

      • Anonyymi

        Kaupunkilaiset haluavat erottua maalaisista monella tapaa ja tämä pihojen hoito on yksi esimerkki.
        Se pieni läntti, johon nurmiseos kylvetään, on helppo ja nopea kyniä matalaksi ja laatoitetut käytävät ja terassit grillialueineen, jonka kupeeseen on istutettu muutama havukasvi edustamaan vihreyttä, ovat muka viihtyisiä.
        Suomessa alkaa olla jo toinen sukupolvi kaupunkiin muuttaneiden maalaisten jälkeläisiä.
        Nämä haluavat häivyttää elintavoillaan maalaistaustansa.


    • Anonyymi

      Vastaus aloittajan kysymykseen:

      Suurin osa suomalaisista on idiootteja. Perusteluna se, miten suurin osa suhtautuu luontoon, lähiympäristöön. Nurmikentät ja tolkuton lehtien haravointi edustaa idiotismia. Vallitsee ns. laaja yhteisö skitsofrenia, se ilmenee monenlaisella lähiympäristöön kohdistuvalla toiminnalla, joita mm. ovat nurmikenttien ylläpito, syksyinen-keväinen maan raapiminen, pihapuiden kaato, varsinkin keväällä, ympäristön niin sanottu hoitaminen, puuston harvennus, ns. siistiminen, poistamalla alikasvustoa, kuoleita puita ja risujen, heinän polttaminen.
      Kauempana metsissä vallitsee sama henki, metsänhoito, tähän liittyy viellä raaka luonnon raiskaus, joka saa voimansa talouselämästä, jonka ainoa päämäärä on jatkuva kasvu. Luonto on vain riistämisen kohde suurimmalle osalle ihmisiä, pitää sijoittaa rahaa, investoida, saada voittoa, bluffata taitavasti, luonnon ja ympäristön kustannuksella.
      Kaikesta tästä idiotismista on seurauksena monenlaisia ongelmia, kun luonto, joka on kaiken elämän perusta heikkenee monella tavalla ja saastuu mm. ydinvoimaloiden säteilystä.
      Olisi hyvin helppoa pitää esim. oma lähiympäristö, johon oikeus, luonnoltaan rikkaana ja päinvastoin kuin tavallisesti nyt, niin auttaa omalla elämällä kyseistä lähiluontoa elpymään ja ns. kukoistamaan monin tavoin. Riipiminen, raapiminen, autiomaiden perustaminen hyönteisille ja monenlaisten tarhakukkien istuttaminen edustaa suurta hulluutta.
      Tarvitaan vain ymmärrystä, jotta ymmärtää mitä tekee ja mitä merkitystä monilla luonnon rakenteilla, toiminnoilla ja lajeilla on, ne eivät ole pelaamista varten, vaan itse elämän ylläpitoa varten.

      • Anonyymi

        Hyvä kirjoitus sinulta.
        Minulla on melko suuri omakotitontti jossa on 50vuotta vanha puutarha jossa on vaahtera. tammi, koivu ym. puita ja hyötypensaita ja puita ym. pensaita ja perennoja.
        Syksyisin näistä tulee valtavat määrät lehtiä ja muuta roskaa, olen tehnyt lautakehikot lehtikomposteille ja siitä tulee kätevästi vuosien mittaan lehtimultaa johon sekoitan talouskompostorin tuottaman mullan. En ole ostanut lannoitteita vuosikymmeniin vaan oma multalisäys komposteista on riittänyt takaamaan hyvän kasvun.
        Naapureinani asuu tonttinsa siististi hoitavia nuoria ihmisiä, jotka ajavat nurmenkin heti kun se ylittää 3cm kasvun ja tontti on lähes kaikki nurmikkona.
        He eivät ole moittineet minua tonttini huonosta hoidosta vaikka se eroaakin heidän siisteistä pihoistaan. Saavat kyllä kerätä marjapensaistani ja luumuista ja omenista satoa.
        Itse olen vanha nainen yli 80 v ja asun yksin joten puutahanhoitokin on aika lailla rempallaan. Luonto kuitenkin kiittää, perhosia, pörriäisiä ja lintuja on minua ilahduttamassa paljon,


      • Anonyymi

        Pahinta idiotismia on päällystää alkuperäinen luonto asfaltilla ja betonilla. Yhtä tyhmää on yrittää asua niin pohjoisessa kuin Suomessa.


      • Pitää paikkansa, että suomalaiset ovat Idiootteja.
        Sen näkee äänestyskäyttäytymisessä.
        Mutta, onko taustalla pelko heinikossa lymyilevät pörriäiset, mäkärät, hyttyset, punkit ?
        Pelätään luonnon monimuotoisuutta ?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä kirjoitus sinulta.
        Minulla on melko suuri omakotitontti jossa on 50vuotta vanha puutarha jossa on vaahtera. tammi, koivu ym. puita ja hyötypensaita ja puita ym. pensaita ja perennoja.
        Syksyisin näistä tulee valtavat määrät lehtiä ja muuta roskaa, olen tehnyt lautakehikot lehtikomposteille ja siitä tulee kätevästi vuosien mittaan lehtimultaa johon sekoitan talouskompostorin tuottaman mullan. En ole ostanut lannoitteita vuosikymmeniin vaan oma multalisäys komposteista on riittänyt takaamaan hyvän kasvun.
        Naapureinani asuu tonttinsa siististi hoitavia nuoria ihmisiä, jotka ajavat nurmenkin heti kun se ylittää 3cm kasvun ja tontti on lähes kaikki nurmikkona.
        He eivät ole moittineet minua tonttini huonosta hoidosta vaikka se eroaakin heidän siisteistä pihoistaan. Saavat kyllä kerätä marjapensaistani ja luumuista ja omenista satoa.
        Itse olen vanha nainen yli 80 v ja asun yksin joten puutahanhoitokin on aika lailla rempallaan. Luonto kuitenkin kiittää, perhosia, pörriäisiä ja lintuja on minua ilahduttamassa paljon,

        Keväällä kerran ajettu pihanurmi on kaunis kesän monimuotoisuuden kera.
        Seuraava ajo syksyllä.


    • Anonyymi

      Siksi etteivät punkit leviä. Punkit viihtyvät pitkässä nurmikossa ja pitkässä kavillisuudessa.

      • Anonyymi

        Tulipa "järkevä! argumentti.


    • Anonyymi

      Kertoisitko, mistä tuon kulutusosuuden löytää? Tuon mukaanhan nurmikonleikkuuseen ja lentomatkailuun kuluu yhtä paljon!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      630
      22599
    2. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      134
      22193
    3. Kuka oli tekijä?

      Jos tekijä oli suomalainen, onko hänen vanhempiaan jo tavoitettu? Mitä mieltä ovat aikamiespoikansa teosta? Entä puoliso
      Valkeakoski
      120
      12052
    4. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      395
      9887
    5. Valkeakosken murhaaja-raiskaaja on kantasuomalainen mies tiedottaa poliisi

      Some- ja palstapersut ehtivät jo moneen kertaan julistaa tekijän maahanmuuttajaksi. Miten meni niin kuin omasta mielestä
      Maailman menoa
      272
      6985
    6. 15-vuotiaan ruumis valkeakoskella

      Nuoria tyttöjä tappavat miessaalistajat ja toiset nuoret. Miessaalistajille ruumiin kätkeminen tai tuhoaminen ei ole on
      Poliisi
      25
      5861
    7. Kantasuomalainen mies pidätetty - ulkomaalaiset syyttömiä tekoon

      Verityöstä on pidätetty vuonna 2005 syntynyt mieshenkilö. Ulkomaalaisilla ei mitään yhteyttä tekoon.
      Valkeakoski
      152
      3104
    8. Valkeakosken kiinniotettua ei epäillä

      Kummallisia kommentteja ja uhkauksia poliisi taas jakelee orjakansalle muituttaakseen verisrstä kostosta jos rahvas kapi
      Maailman menoa
      13
      2385
    9. Mitä hänellä oli päällään kun viimeksi näit hänet?

      Avoimia vastauksia saa kirjoitella... Ehkä joku saattaa tunnistaa itsensä kommenttien joukosta :)
      Ikävä
      68
      1834
    10. Meidän tarinako on ohi?

      Ootko niin päättänyt?
      Ikävä
      117
      1641
    Aihe