Nurmeksessa väkevä Jumalan terve!

Anonyymi

Terve!

Nurmes tarvitsee Jumalan, meno on siinä määrin jo ikävän pahaa.

700

9087

    Vastaukset

    • Anonyymi

      Totta, nurmes on suomen sodoma! 💀

      • Anonyymi

        Voisitko täsmentää, millä tavoin ja missä asioissa Nurmes on kuin sodoma? Myönnän etten itse osaa tulkita, mitä ja missä asioissa sodoma täällä toteutuu ja mitä se sodoma pitää sisällään. Jokaisella meistä kun on vain omat aivomme.


    • Anonyymi

      Jumala lähettää tulta ja tulikiveä nurmekseen! Tehkää parannus, etsikkoaikanne on kohta ohi 🙏✝

      • Anonyymi

        Kelistä päätellen tulikiveä tosiaan on tulossa, sen verran on jo tukalaa.. 🥶


      • Anonyymi

        Isä aurinkoinen tiputti tulikiviä Nurmekseen, niin on jukuripäistä sakkia, ettei sillä ollu mitään vaikutusta.
        Kertooko tuo mitään, kysyn vaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kelistä päätellen tulikiveä tosiaan on tulossa, sen verran on jo tukalaa.. 🥶

        Helluntai


    • Anonyymi

      Uskon asioista voi olla monta mieltä. Rienaaminen ei kuitenkaan kuulu aikuisen ihmisen sanomisiin.

    • Anonyymi

      Nurmes on suhteellisen kristillinen kunta, jos vertaa kaikkiin muihin kuntiin. Tämä taitaa olla nyt muuttumassa pikku hiljaa, niin on kova hätä näillä jeesustelijoilla. Ihmisiä eroaa kirkosta tasaista vauhtia, valtio saisi ottaa irtioton koko touhusta ja sitten tekopyhä uskontonne voi miettiä rahan keräämistä muilla tavoin. Ei ole sitä automaattia teillä pitkään enää.

    • Anonyymi

      Nurmeksessa ei uskota jumalaan vaan kaikki uskoo majuriin. Voi voi kun minä olen iloinen kun kirkot tyhjenee, se on niin mukava juttu kuin olla ja voi. Vihdoinkin vuosikymmeniä jatkunut kansan kyykytys loppuu. Jee

    • Anonyymi

      Meillä on paljon vapaamuurareita niin ja jehovalaisia.

    • Anonyymi

      Ilmaston muutos uskonto on myös pesiytynyt Nurmekseen, sitä levittävät muhkea peräiset hyvin syöneet nuoret naiset ja karva tuppo leukaiset risuparrat, se usko tulee vasta kalliiksi kaikille, kaikkia pelotellaan että vain rahalla siitä selviää ja uskomalla huu haa satujen kertojiin.

      • Anonyymi

        Tarkoitatko nyt vapaamuurareita?


      • Anonyymi

        Fanaattisissa piireissä, uskonto ampuu hieman yli. Nämä pikku jumalat, yrittävät tehdä käännytystyötä, kaiken aikaa.
        Jotenkin arjessa tuntuvat aika hankaleilta, eivätkä poloiset huomaa, että kirkon ovista käy kova veto.


    • Anonyymi

      Eräskin lahko kiertää vanhojen ihmisten talouksia, jotka ovat juttuseuraa vailla ja siinnä sivussa kysellään omaisuuksien perään, sitten sopivassa mielentilassa saattaa testamenttikin lipsahtaa puheeksi.

      • Anonyymi

        Rahahan kelpaa ihan jokaikiselle seurakunnalle!

        On se kumma, että jos niillä on suora taivaslinja, niin miksi sitä rahaa pitää puristaa juuri niiltä kaikkein köyhimmiltä?
        Vastaus on ilmiselvä: hiemankin fiksummat ymmärtävät pitää etäisyyttä noihin rahankerääjiin! Myös evluttilaisiin!


      • Anonyymi

        niin ... siitä uskonnon varjolla uhkailemisesta, sen ne tahot, jotka rahastavat uskon varjolla, voisivat lopettaa. Silloin uskottavuuden aste kansalaisten parissa ehkä nousisi ... en tiedä, kun meillä kaikilla on vain yhdet omat aivot kokemustemme ns. muistitikkuina.


    • Anonyymi

      Ilmastomuutos uskonto on jo niin pitkällä että kerää rahaa reilusti verojen muodossa, menee suoraan saarnaajien taskuun, helppoa saarnata säiden mukaan ja pelotella ilmasto muutoksella.

      • Anonyymi

        Vain vajaat eivät ymmärrä sitä, mitä tiedemiehet ovat jo pitkään yrittäneet kansalle selittää, eli että kyllä se ilmastokriisi ihan oikea kriisi on. Ja tulevaaisuudessa vieläkin pahempi.

        Tuo kutsuminen uskonnoksi, paljastaa sanojan heikon ymmärryskyvyn.


      • Anonyymi

        olen samaa mieltä. Sanoisivat suoraan että autoilu ja suuret saasteiset kaupungit ovat niitä pahimpia saastuttajia - puhumattakaan maaperästä pumpatuistat öljyistä. Silloin kun olin nuori ja vain harvoilla oli auto, ilma oli puhdasta ja raikasta - ainakin maaseudulla, jossa itse olen syntynyt sotien jälkeen. Joten ei tarvita mitään tieteellisiä ohjelmia tutkimaan, mikä se oikein saastuttaa eniten.
        Ensin eduskunnassa määrätään, miten ja millä tavoin on elettävä, sitten ne syylliset löytyvätkin sieltä, jotka toteuttavat näitä eduskunnassame olevia ns. viisaampia. Ei oikein mahdu omiin avoihini - tulee vain ristiriitaine olotila.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        olen samaa mieltä. Sanoisivat suoraan että autoilu ja suuret saasteiset kaupungit ovat niitä pahimpia saastuttajia - puhumattakaan maaperästä pumpatuistat öljyistä. Silloin kun olin nuori ja vain harvoilla oli auto, ilma oli puhdasta ja raikasta - ainakin maaseudulla, jossa itse olen syntynyt sotien jälkeen. Joten ei tarvita mitään tieteellisiä ohjelmia tutkimaan, mikä se oikein saastuttaa eniten.
        Ensin eduskunnassa määrätään, miten ja millä tavoin on elettävä, sitten ne syylliset löytyvätkin sieltä, jotka toteuttavat näitä eduskunnassame olevia ns. viisaampia. Ei oikein mahdu omiin avoihini - tulee vain ristiriitaine olotila.

        Silloin ne autot kyllä saastuttivat mielettömästi. Nykyinen auto ei paljon tupruta.
        Aika kullannut sinunkin muistot.
        Näin se vaan menee.


    • Anonyymi

      Muutosta tullut ihmisten peloitteluun, iät ja ajat tällä porukalla oli maailmanlopun tuleminen aivan lähiaikoina sisältönä jutuissa kyläkierroksilla.

    • Anonyymi

      Jumalan tarve.....no joo, onhanse niinkin.
      Papit antaa sairasvuoteella viimeisiä voiteluja. Niin on syvä etunoja, kuin mäkihyppääjillä konsanaan. Varmuuden vuoksi seläntakana valmiiksi kirjoitettu testamentti, meno on tosiaankin hurjaa. Seurakunnan omistamat maat paisuu kuin pullataikina.

      • Anonyymi

        No, en nyt tiedä kasvavatko maa-alueet niin kovin kovasti enää.
        Mutta kyllähän aikaisemmin erinäiset 'syntejä tehneet' yrittivät lyhentää kirastuliaikaansa lahjoittamalla kirkolle omaisuuttaan.
        Peloittelun seurauksena, seurakunnilla on nykyään n. 170 000 hehtaaria metsää...

        Toivottavasti kukaan ei enää mene kirkon halpaan!


    • Anonyymi

      Lukekaa Raamattua ja verratkaa tähän aikaan. Elämme lopunaikoja. Nämä on ihmiskunnan synnin seurausta. Jeesuksen tulemus on lähellä. Minulle tämä on toivon aikaa, kun saan nähdä nämä sään ääri-ilmiöt jotka tulevat koko ajan pahemmiksi. Raamattu kertoo, miten tulee maahan avaruudesta osumaan suuria esineitä joet, meret, maat saastuvat. Kolmasosa kaikesta saastuu tai palaa. Miljardeja ihmisiä tulee kuolemaan. Kolmasosa kaikesta myös ihmisistä. kymmenen kilon painoisia rakeita tulee satamaan ym tuhot. Jumala näyttää kuka on herra ja antaa kääntyä näinä aikoina puoleensa. Kuoleman jälkeen helvetissä ei toivoa ole ikuisessa kidutuksessa tulijärvessä.kiitos Jeesus, että annat näitten tapahtumien tulla, että kansakunnat ymmärtävät kääntyä puoleesi, ennen kuin on liian myöhäistä

      • Anonyymi

        Suomenkin väestöstä tulee kuolemaan noin 2 miljoonaa ihmistä. Huuhaata on sanoa, että ilmastonmuutosta nämä helteet. Raamatussa kaksituhatta vuotta sitten Jumalan ilmoittamat ja säätämät asiat rupeavat tapahtumaan nyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomenkin väestöstä tulee kuolemaan noin 2 miljoonaa ihmistä. Huuhaata on sanoa, että ilmastonmuutosta nämä helteet. Raamatussa kaksituhatta vuotta sitten Jumalan ilmoittamat ja säätämät asiat rupeavat tapahtumaan nyt.

        Mihin mahtaa tämä laskelmasi kuolonuhreista perustua?

        Jos nyt tarkkoja ollaan, niin 100% suomalaisista tulee kuolemaan, ennemmin tai myöhemmin 😂


      • Anonyymi

        Kirjoittelit oikein pitkän värssyn, tuotahan ne fanaatikot ja kirkonmiehet toistaa. Mihin oikein uskontoa tarvitaan tänä päivänä?
        Ei mihinkään muuhun kuin, sotimiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomenkin väestöstä tulee kuolemaan noin 2 miljoonaa ihmistä. Huuhaata on sanoa, että ilmastonmuutosta nämä helteet. Raamatussa kaksituhatta vuotta sitten Jumalan ilmoittamat ja säätämät asiat rupeavat tapahtumaan nyt.

        Näitä tarinoita kun käyt kylillä kertoilemassa vanhoille ihmisille, niin peloissaan ovat luopumassa omaisuudestaan ja näin olet päässyt päämäärääsi. Tätä konstia on lahkot käyttäneet jo vuosisatoja, mutta nykyisin ihmisillä on jo tietoa näistä huijareista enemmän, mutta osa vieläkin on petettävissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomenkin väestöstä tulee kuolemaan noin 2 miljoonaa ihmistä. Huuhaata on sanoa, että ilmastonmuutosta nämä helteet. Raamatussa kaksituhatta vuotta sitten Jumalan ilmoittamat ja säätämät asiat rupeavat tapahtumaan nyt.

        Ihan noin sisäpiirin tietona voin paljastaa sinulle,, että kaikki suomalaiset tulevat kuolemaan... , toki kaikki muutkin ihmiset.

        Noita 'lopun aikoja' on markkinoitu jo parituhatta vuotta, mutta mitään ei ole tapahtunut. Heikommin ymmärtävät ovat aina kuvittelemassa, että 'juuri nyt' elämme jotain erikoista aikaa, ja siksi, 'juuri nyt' tai ainakin 'ihan kohta' se loppu tulee.

        Eivät onnettomat huomaa, ettei edes kirkon fiksuin porukka lotkauta korvaansa tuollaisille visioille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoittelit oikein pitkän värssyn, tuotahan ne fanaatikot ja kirkonmiehet toistaa. Mihin oikein uskontoa tarvitaan tänä päivänä?
        Ei mihinkään muuhun kuin, sotimiseen.

        Kyllä uskonnot kelpaavat jopa erinomaisesti rahan keräämiseen ja ihmisten indoktrinaatioon.

        On se muuten kummaa, etteivät uskovat (ei edes ne fiksuimmat!!!) ymmärrä, että yli 95% uskovista uskovat enemmän tai vähemmän niin kuin heidät on kasvatettu uskomaan. Kuvittelevat, että he ovat ihan omapäisesti päättäneet uskoa siihen omaansa, mutta eivät siis ymmärrä, että 'se tietty' uskonto on itse asiassa ajettu heidän päihinsä jo lapsuudesta alkaen.


      • Anonyymi

        Ai että raamatun kirjoittivat tiesivät ties kuinka sitten, mitä tulee tapahtumaan. Sinä et näytä ajattelevan omilla avoimilla, vaan sokeasti uskot sellaisten ihmisten kirjoituksiin, jotka ovat kenties eläneet jo silloin, kun laeista tai sivistyksestä ei vielä ollut hajuakaan. Kaikella kunnioituksella, koetapa kerrankin kritisoiden ajatella omilla aivoillasi.. Olisi mielenkiintoista tietää niiden tuottavista "tuloksista".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomenkin väestöstä tulee kuolemaan noin 2 miljoonaa ihmistä. Huuhaata on sanoa, että ilmastonmuutosta nämä helteet. Raamatussa kaksituhatta vuotta sitten Jumalan ilmoittamat ja säätämät asiat rupeavat tapahtumaan nyt.

        Jos Jumala on sanonut tai määrännyt, mitä tulee tapahtumaan, silloinhan meistä yksikään ei voi olla syyllinen niihin - mielestäsi kauheisiin rikoksiin - jotka nyt jylläävät ja saavat sinutkin ilmaisemaan samat ikivanhat uhkaukset. "Tapahtui siis vain Jumalan taho".

        Minä itse en elänyt silloin - tai ainakin niin uskon , sillä minäkin olen saanut vain nämä yhdet aivoni, jonne kaikki tallentuu ja niillä on pärjättävä.
        Tosin aika usein tunnen ristiriitaisia tunteita siitä, miten jotkut väittävät olevansa ns. "kaiken tietäviä", vaikka esim. juuri sinullakin on vain omat aivosi, joita käytät siihen, miten "ennenvanhaan on eletty ja mihin uskottu". Et siis itse ajattele tai tutki niitä menneitä asioita kriittisin ajatuksin.
        Omat aivoni eivät tuota samoja tuloksia, vaan pakottavat aina vain kriittisempään ajatteluun,, koska vain siten voin saada itselleni jonkilaisen mielenrauhan - myös muita kunnioittaen - jos vastavuoroisesti - hekin kunnioittavat minua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomenkin väestöstä tulee kuolemaan noin 2 miljoonaa ihmistä. Huuhaata on sanoa, että ilmastonmuutosta nämä helteet. Raamatussa kaksituhatta vuotta sitten Jumalan ilmoittamat ja säätämät asiat rupeavat tapahtumaan nyt.

        Kylmä on nytkin vuodenaikaan nähden.
        Ei ole lämpöä luvassa. Turhaa hömpötystä, iät ja ajat on lämpötilat vaihdelleet.


    • Anonyymi

      Kaikki kuollaan. Ikuisuus helvetissä tai taivaassa. Valinta on sinun.

      • Anonyymi

        Jos on väkevä jumalan tarve, miten väkevä on lopputulos?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos on väkevä jumalan tarve, miten väkevä on lopputulos?

        No terve tietenkin!


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Hyvinhän tuo laulaa, ymmärrys vaan puuttuu.


    • Anonyymi

      Tämä corona on itikanpisto siihen mitä on tulossa. Vuoristot tulevat järkkymään tasaisiksi maiksi, niin suuria maanjäristyksiä luvassa. Ruttoepidemiat. Kuu tulee olemaan yöllä, kuin aurinko. Jumala näyttää näin lopunaikoina voimansa, kun ihmiskunta rypee synnissä. Homous, abortit, sukupuolenkorjaus, lapsiinsekaantuminen, eläimiinsekaantuminen, toisista ei välitetä, vaikka makaisi maassa kuolemassa nälkään ym synnit. Vielä on aikaa tehdä parannus ja pyytää Jeesukselta synnit anteeksi. Sekunti kuoleman jälkeen tiedät että evoluutio Darwinin harha on paholaisen syöttämää valetta. Jumala antoi ainokaisen poikansa Jeesuksen kuolla ristillä sinunkin syntiesi tähden,ettet kadotukseen joudu.

      • Anonyymi

        Papit on kautta aikain ollu kovasti, poikosten perään.
        Kun ennen vanhaan kun pidettiin kinkereitä, papeille oli varattu kammari, jossa nuoret tytöt sai ensikosketuksen kirkonmiehiin.
        Tuohan ei ole mitään syntiä, ei sinne päinkään, vaan pelkästään ammatin tuomia etuja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Papit on kautta aikain ollu kovasti, poikosten perään.
        Kun ennen vanhaan kun pidettiin kinkereitä, papeille oli varattu kammari, jossa nuoret tytöt sai ensikosketuksen kirkonmiehiin.
        Tuohan ei ole mitään syntiä, ei sinne päinkään, vaan pelkästään ammatin tuomia etuja.

        Tuo moisista ihmisistä Jeesuskin varoitti. Parempi olisi laittaa myllynkivi kaulaan.. 0


      • Anonyymi

        Voi voi sinua!
        Hyvää varmaan tarkoitat, mutta tieto ja ymmärrys puuttuu!

        Mutta: et ole huomossa seurassa. Moni älykäs ja hyvin koulutettukin on saanut päänsä sekoitettua uskonnoilla.


      • Anonyymi

        Kännissä?


    • Anonyymi

      Raamattu. Paavalin kirje efesolaisille jae:2

    • Anonyymi

      Taitaa nurmes olla jo jopa Jumalan avun ulkopuolella, niin on touhu mennyt syntiseksi.

    • Anonyymi

      On tarve

    • Anonyymi

      Pastillit voi olla väkeviä, mutta voiko olla väkevänä Jumalan tarve? Katsos, kun tuota en satu tietämään.

    • Anonyymi

      On ainakin terve!

    • Anonyymi

      Tarve on toisilla kova, mutta Jumala ei vaan saavu. Mistä mahtaa johtua?

    • Anonyymi

      Terve on kova!

      • Anonyymi

        No terve!


    • Anonyymi

      "Tutkimattomat ovat Herran tiet", sanoi rovasti, kun autolla ojaan ajoi.

      • Anonyymi

        Pappia tai rovastia ei ojaan ajaminen kauheasti huoleta. Asemastaan ei joudu juuri koskaan luopumaan (muuta kuin eläkkeelle jäädessään) ja hyvä palkka juoksee.

        Ja kansa maksaa, vaikkei kirkon palveluita juuri käytä eikä oikeastaan juuri uskokaan.

        Lapselleen voi antaa nimen ihan itse, ilman papin läsnäoloa. Jos juhlan haluaa järjestää, saa ilmaisia neuvoja netissä tai puhelimella.

        Avioon pääsee myös ilman pappia. Pappien edessä avioliittoja solmitaan ehkä jo alle 40%.

        Hautaankin pääsee ilman papin puheita.

        Uskonnottomia juhlapuhujia löytyy enemmän kuin moni tietää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pappia tai rovastia ei ojaan ajaminen kauheasti huoleta. Asemastaan ei joudu juuri koskaan luopumaan (muuta kuin eläkkeelle jäädessään) ja hyvä palkka juoksee.

        Ja kansa maksaa, vaikkei kirkon palveluita juuri käytä eikä oikeastaan juuri uskokaan.

        Lapselleen voi antaa nimen ihan itse, ilman papin läsnäoloa. Jos juhlan haluaa järjestää, saa ilmaisia neuvoja netissä tai puhelimella.

        Avioon pääsee myös ilman pappia. Pappien edessä avioliittoja solmitaan ehkä jo alle 40%.

        Hautaankin pääsee ilman papin puheita.

        Uskonnottomia juhlapuhujia löytyy enemmän kuin moni tietää.

        Ev.lut kirkosta melkein joka toinen on äänestäny jaloillaan. Että se nöyryytys ja kyykytys vihdoin ja viimein loppuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ev.lut kirkosta melkein joka toinen on äänestäny jaloillaan. Että se nöyryytys ja kyykytys vihdoin ja viimein loppuu.

        Kuinka kirkko on nöyryyttänyt sinua? 🙄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuinka kirkko on nöyryyttänyt sinua? 🙄

        Kirkko liitti minut jäsenekseen silloin kun en osannut vastustaa sitä.
        Partiossa, josta muuten pidin kovasti, hääräsi pappi tai muu seurakunnan aktiivi harva se kerta kun kokoonnuimme.
        Aamunavauksissa piti kuunnella papin puutaheinää, kunnes viimeisellä luokalla erosin kirkosta ja lopetin niihin osallistumisen. Oli muuten ihan kunnolla hapan kirkkoherra joka otti eroilmoitukseni vastaan.
        Ussatunneilla kävi monta kertaa joku seurakunnan edustaja vakuuttamassa kuinka 'maamme on rakennettu kristillisille arvoille'. Heh!
        Sotaväessä pappi yritti vakuuttaa moraalimme perustuvan kristillisyydelle, antaen ymmärtää että kristilliset olivat jollakin tapaa bättre folkia'. Senkaltaisiin väitteisiin ja asenteisiin olen törmännyt muutenkin varmaan kymmeniä kertoja.
        Kaverin luona kun aikoinaan välillä yövyin, kirkonkellot herättivät takuuvarmasti.
        Kirkko väittää että olen itsekäs ja paha.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirkko liitti minut jäsenekseen silloin kun en osannut vastustaa sitä.
        Partiossa, josta muuten pidin kovasti, hääräsi pappi tai muu seurakunnan aktiivi harva se kerta kun kokoonnuimme.
        Aamunavauksissa piti kuunnella papin puutaheinää, kunnes viimeisellä luokalla erosin kirkosta ja lopetin niihin osallistumisen. Oli muuten ihan kunnolla hapan kirkkoherra joka otti eroilmoitukseni vastaan.
        Ussatunneilla kävi monta kertaa joku seurakunnan edustaja vakuuttamassa kuinka 'maamme on rakennettu kristillisille arvoille'. Heh!
        Sotaväessä pappi yritti vakuuttaa moraalimme perustuvan kristillisyydelle, antaen ymmärtää että kristilliset olivat jollakin tapaa bättre folkia'. Senkaltaisiin väitteisiin ja asenteisiin olen törmännyt muutenkin varmaan kymmeniä kertoja.
        Kaverin luona kun aikoinaan välillä yövyin, kirkonkellot herättivät takuuvarmasti.
        Kirkko väittää että olen itsekäs ja paha.

        Toisaalta kun ajattelee, niin jos kirkonkellot herättelee, niin siihen aikaan on kyllä syytä kömpiäkin jo peiton alta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirkko liitti minut jäsenekseen silloin kun en osannut vastustaa sitä.
        Partiossa, josta muuten pidin kovasti, hääräsi pappi tai muu seurakunnan aktiivi harva se kerta kun kokoonnuimme.
        Aamunavauksissa piti kuunnella papin puutaheinää, kunnes viimeisellä luokalla erosin kirkosta ja lopetin niihin osallistumisen. Oli muuten ihan kunnolla hapan kirkkoherra joka otti eroilmoitukseni vastaan.
        Ussatunneilla kävi monta kertaa joku seurakunnan edustaja vakuuttamassa kuinka 'maamme on rakennettu kristillisille arvoille'. Heh!
        Sotaväessä pappi yritti vakuuttaa moraalimme perustuvan kristillisyydelle, antaen ymmärtää että kristilliset olivat jollakin tapaa bättre folkia'. Senkaltaisiin väitteisiin ja asenteisiin olen törmännyt muutenkin varmaan kymmeniä kertoja.
        Kaverin luona kun aikoinaan välillä yövyin, kirkonkellot herättivät takuuvarmasti.
        Kirkko väittää että olen itsekäs ja paha.

        Olet itsekäs ja paha, kuten minäkin.


    • Anonyymi

      Kunnianhimoinen nuori pappi halusi edetä ylemmäs, ja pikaisesti sittenkin. Suntio kutsuttiin hätiin, kun hänet piti jotenkin saada alas kirkon kellotapulista.

    • Anonyymi

      Kirkko tekee paljon hyvääkin! Kyllä te moraanit aina mätäpaiseet löydätte, missään ette näe hyvää!

      • Anonyymi

        Julmasti sanottu!


    • Anonyymi

      Nurmeksessa maanantai on kipuiku päivä, katsos kun he ei oikein malta kähteä töihin, mieluimmin veisaisivat virsiä kaiken aikaa.
      "Väkevä jumalan tarve", tuo lause istuu aika huonosti, kun on kyse Nurmeksesta.

    • Anonyymi

      ottakaa sanoma tosissaan

    • Anonyymi

      Mitä se enää hyödyttää olen jo uskoni menettänyt uskovaisethan ne ovat koko ikäni minua haukkuneet ettet ole oikea uskovainen kun juon ja poltan eronnut karannut hylkiö heistä. olin aina ymmärtänyt väärin uskon mun pitäs esittää jotain pyhää juoksemalla kirkossa tai kokouksissa et muut näkee. mun uskoni on sydämessäni ja yritän olla muille tekemättä pahoja tekoja kykyni ja älyni mukaan. En tarvitse kullattuja kuoria ja näyttämistä juoksemalla kirkossa. omat tekoni herrani kanssa yritän selvittää jos vielä tulee kutsua Herran armoon. ei viina vie uskoa se on yksi monista koettelemuksia mitä elämän polkuun on tullut. Eikö se herra opeta älkää tuomitko ettei teitä tuomittaisi.

      • Anonyymi

        Hyvin ja totta puhuit...tuomitsijoita.. riittää...ja kun heillä ei ole MITÄÄN VALTAA TUOMITA TOISTA IHMISTÄ...PITÄKÖÖT SUUT SUPUSSA JA KATSOKOOT OMAAN SISIMPÄÄNSÄ.... MITÄ LÖYTÄVÄT!!!!!


    • Anonyymi

      Parempi tuttu helvetti, kuin tuntematon taivas.

      • Anonyymi

        Se kuolemanjälkeinen paikka ja aika on ikuinen, ei pääty koskaan. Kyllähän siellä ikuisessa tulessa voi tulla katumus moneen kertaan, mutta liian myöhään.


    • Anonyymi

      Sairasta läppää heittävät nämä mitkä leipää leipäjonossa saarnaa,,, jeesuksen verta juodaan ja yms.Helvetillä pelottelua on näiden olemus,yhtäkkiä rupesi kielillä puhumaan,oli kuin manaaja elokuvasta se paholaisen riivaama lapsi,mutta nyt oli kajahtanut jeesus joka puhui sen ämmän kautta,,, usko ja uskonnot on tehty heikoille ketkä saa tehdä uskonnon varjolla pahaa toiselle._. Mitenkäs oli katoliset papit rykimässä kuoropoikia perseeseen,jeesus sentään mitä paskaa!

      • Anonyymi

        Sitä pastori katseli kummissaan
        kun kirkossa näytti niin vaisulta
        oli mummoja muutama tummissaan.


      • Anonyymi

        🤢🤢


    • Anonyymi

      Minä otan jumalauta väkevää. Muuta en tarvitse. Minä uskon pullon henkeen.

    • Anonyymi

      Tuosta laitoksesta pääsee eroon eroakirkosta.fi:n kautta.
      Säästää satasia vuodessa, parhaimmillaan yli tonnin.
      Kirkon maahan pääsee kuitenkin aikoinaan huilaamaan, vaikkei jäsen olisikaan - ja jopa samaan hintaan kuin olisi jäsen..

      • Anonyymi

        Jos ei ole jäsen, ei pääse kuin kylmäkonttiin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ei ole jäsen, ei pääse kuin kylmäkonttiin!

        Hautaan pääsee ihan samaan hintaan kuin kirkkoon kuuluvakin.


    • Anonyymi

      kun mä kuolen pulloarkkuun minut laittakaa sillä elämä ilman viinaa on piinaa!

      • Anonyymi

        Ei ole muita kuin sinkki- ja puuarkkuja olemassa. Ei ole niin isoo pulloo että ihminen sinne mahtuis.


    • Anonyymi

      Niin missä on sielusi sen jälkeen kun ruumis menee hautaan, Taivaassaa vai kadotuksessa. Siellä on myöhäistä katua.

      • Anonyymi

        Näinhän se on uskoi tai ei. On vain kaksi paikkaa.


    • Anonyymi

      Eiköhän käydä joukolla katsomassa mitä siellä oikeasti tapahtuu.

      • Anonyymi

        Ihmisellä ei ole sielua ollenkaan, kun virta katkee, niin se katkee ja silloin se on kuollu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmisellä ei ole sielua ollenkaan, kun virta katkee, niin se katkee ja silloin se on kuollu.

        Tottakai ruumis on kuollut, mutta sielu ei.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tottakai ruumis on kuollut, mutta sielu ei.

        Ihmisellä ei ole sielua ollenkaan, vaikka uskonnolliset piirit fanaattisesti sitä toistaa. Uskovaisten kannattaa kertoa kuolemattomuudesta, sieluista ym. että saa levitettyä aatetta laajalle alueelle.
        Kun kemia lakkaa ja virta katkee, niin se on loppu.
        Uskovaisten kannattas tulla uusilla jutuilla esille, että Nurmeksen jukuripäinen kansa alkais taas käymään runsaslukuisena kirkossa.


      • Anonyymi

        joukossa tyhmyys tiivistyy...


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Juu kyllä meillä sielu on. ei olla puita eikä jäkäliä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu kyllä meillä sielu on. ei olla puita eikä jäkäliä.

        Sitä ei nuorena ja terveenä ajattele että joskus sielu on Jumalan edessä tuomiolla.


    • Anonyymi

      Kuka on tullut kertomaan asiasta?

      • Anonyymi

        Et pääse sinäkään uusimaan elämääsi vaikka kuin haluaisit. Kadotus on iankaikkinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et pääse sinäkään uusimaan elämääsi vaikka kuin haluaisit. Kadotus on iankaikkinen.

        OTTAKAA TOSISSAAN ALOITUS JOKAINEN KUOLEE KERRAN


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        OTTAKAA TOSISSAAN ALOITUS JOKAINEN KUOLEE KERRAN

        En ota tosissani sillä olen immortal


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        OTTAKAA TOSISSAAN ALOITUS JOKAINEN KUOLEE KERRAN

        niin minäkin olen tähän asti luullu et kai voi toisen joo ei voi kyllä se on menoa kerrasta


    • Anonyymi

      Ihminen on iso joukko alkuaineita ja niiden yhdistekmiä. Ja kaikki nuo palaa luontoon, luonto ei ole tuhlaavainen tuolta osin.

      • Anonyymi

        Nurmeslaisissa hallitseva alkuaine on etanoli 😜


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nurmeslaisissa hallitseva alkuaine on etanoli 😜

        No se on kyllä totta....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No se on kyllä totta....

        Jumala voi vapauttaa alkoholista myös Nurmeksessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumala voi vapauttaa alkoholista myös Nurmeksessa.

        Jumala voi myös aiheuttaa alkoholismia ja jopa ahdistusta. Körteistä ja hellareista jopa 87% alkoholisteja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumala voi myös aiheuttaa alkoholismia ja jopa ahdistusta. Körteistä ja hellareista jopa 87% alkoholisteja.

        Helluntalaiset saavat niin voimakkaita tunnekuohuja seuroissa, että menevät kotiin juomaan viinaa ja tappelemaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumala voi myös aiheuttaa alkoholismia ja jopa ahdistusta. Körteistä ja hellareista jopa 87% alkoholisteja.

        Nyt kyllä valehtelet ja tiedät sen itsekin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt kyllä valehtelet ja tiedät sen itsekin.

        uskovien kimppuun on aina hyökätty valheilla, kun ei muuta keksitä.


    • Anonyymi

      Eräs hellari sai kastealtaassa sähköiskun saarnaajan mikrofonista. Molemmat kuoli! 🙄

      • Anonyymi

        Kauheaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kauheaa!

        Verkkovirran käyttö kielletty ehdottomasti suihkun ja kylvyn aikana.
        Helarit on unohtanu, ettei se koskis järvi olosuhteita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Verkkovirran käyttö kielletty ehdottomasti suihkun ja kylvyn aikana.
        Helarit on unohtanu, ettei se koskis järvi olosuhteita.

        Bulgarialaisella ubour- vampyyrilla on vain yksi sierain. Meksikossa tunnetaan nahuoilta ja asteekeilta periytyvät tlaliques – ja civatateo – noitavampyyrit. Edellinen on muodonmuuttaja ja voi lähestyä uhria kalkkunan hahmossa tai tulipallona. Civatateota pidetään synnytyksen yhteydessä kuolleen aatelisen palanneena henkenä. Uhreina ovat erityisesti lapset, jotka se surmaa näännyttämällä. Ulkonäköä kuvataan kalpeaksi, kädet ovat kalkin värjäämät ja tahraisissa vaatteissa on kuvattuna ristiin asetetut luut. Brasilialainen vampyyri on lobishomen, joka vainoaa erityisesti naisia, mutta ei pyri surmaamaan heitä vaikka imee verta. Uhrilla ilmenee pian hyperseksuaalisuuden oireita. Nimen alkuperä on Portugalissa, missä se on ihmissusimainen olento.[5] Venäläisestä vampyyriperinteestä tunnetuin on upyr. Se liikkuu keskipäivästä keskiyöhön, ja on erittäin verenhimoinen hyökäten sekä lasten että aikuisten kimppuun. Jos upyr löydetään, sen voi tuhota siunatulla vedellä ja lyömällä vaarna yhdellä iskulla rinnan läpi. Itse nimitys upyr on muunnoksina esim. upior Puolassa, upor Valko-Venäjällä ja upir Ukrainassa, vaikka olento on kuvaukseltaan erilainen.[5]

        Veren imeminen näkyy kuuluneen erityisesti itäeurooppalaisten vampyyrien perusolemukseen, vaikka monissa tarinoissa vampyyreilla ei ole mitään tekemistä veren kanssa. Joillakin alueilla vampyyrit tyytyivät vain karjaeläinten vereen tai lypsivät karjan kuiviin. Joissakin tarinoissa vampyyrin pureman aiheuttamaan verenhukkaan kuollut ihminen nousee haudastaan vampyyrina. Hyökkäyksestä selviytynyt uhri voi estää muuntumisensa tuhoamalla vampyyrin ja syömällä multaa tämän haudalta.[6] Uskotaan myös, että vampyyreilla ei ole peilikuvaa tai että he eivät näy kameroissa sillä vampyyreilla ei ole sielua.

        Jos vampyyriksi epäillyn tai muuttuvaksi pelätyn paluu halutaan estää, voidaan ruumis haudata tienristeykseen tai vatsalleen, ja isketään vaarna sen läpi maahan. Vampyyrin voi yleensä tappaa survaisemalla puuvaarnan sen sydämen tai navan läpi, polttamalla sydämen tai leikkaamalla pää irti. Poltetun sydämen tuhka pitää heittää jokeen tai sekoittaa veteen ja juoda. Krusifiksi, villiruusu, okaat (erityisesti orapihlaja), vihkivesi ja paksut valkosipuliköynnökset ehkäisevät tarinoiden mukaan vampyyrien saapumista taloon.

        Myös tarinoiden mukaan vainajan hautaamisen jälkeen mullan tai arkun päälle jätettiin villiruusu. Tämä siksi, että pelättiin vainajan muuttuvan vampyyriksi. Uskomus vaikuttaa nykyäänkin: hautajaisissa tapana on jättää arkun päälle ruusu.

        Populaarikulttuuri on lisännyt vampyyreihin piirteitä, joita kansanperinteet eivät tunne. Kirjailija Bram Stoker keksi vampyyrin peilikuvattomuuden ja että vampyyri ei jätä varjoa sekä sen, että vampyyri ei voi tulla taloon sisään kutsumatta.[7]


    • Anonyymi

      No johan on sähäkkää ja sähköistä menoa! 🧨✨

    • Anonyymi

      Kyllä ilman Jumalan turvaa ei Nurmeksen tulevaisuus ole valoisa.

      • Anonyymi

        Siksi kannattaa muuttaa Valtimolle!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siksi kannattaa muuttaa Valtimolle!

        Sama Jumala se on Valtimollakin, sama myös Vapahtaja Jeesus Kristus!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama Jumala se on Valtimollakin, sama myös Vapahtaja Jeesus Kristus!

        Valtimolla on ihan eri Jumala!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valtimolla on ihan eri Jumala!

        Kyllä Valtimolla on eri Jumala onhan siellä eri kirkkokin, tuo todistaa sen että Valtimolla on eri Jumala. He ovat rakentaneet kauniin kirkon korkean mäen päälle, eli heillä on parempi Jumala kuin Nurmeksessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valtimolla on ihan eri Jumala!

        666?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä Valtimolla on eri Jumala onhan siellä eri kirkkokin, tuo todistaa sen että Valtimolla on eri Jumala. He ovat rakentaneet kauniin kirkon korkean mäen päälle, eli heillä on parempi Jumala kuin Nurmeksessa.

        Muinaisen Babylonian demonitarustoon kuului Lilitu-niminen vampyyriolento. Se luultavasti periytyi juutalaiseen mytologiaan lapsia vainoavana Lilith-olentona. Muinaisten egyptiläisten jumalatar Sekhmet joi erään myytin mukaan vereen sekoitettua alkoholia. Homeroksen Odysseiassa Odysseuksen Manalassa kohtaamat aaveet joivat verta. Roomalaiset tunsivat Strix-linnun, joka joi verta ja söi ihmislihaa. Strix on romanialaisen strigoi-vampyyrin edeltäjä. Varhaisissa slaavilaisissa myyteissä vampyyri joi verta ja pelkäsi hopeaa (vaikkakaan ei tuhoutunut siitä), ja se voitiin surmata leikkaamalla siltä pää irti ja asettamalla se jalkojen väliin, lävistämällä sen sydän tai jokin tärkeä elin miekalla (joissakin tapauksissa miekan pitää olla pyhitetty), tai lyömällä puuvaarna sen sydämeen. Joskus vampyyrien hautoihin laitettiin hiiliä sillä uskottiin, että vampyyrit eivät voineet nousta arkuistaan ennen kuin olivat tuhlanneet kaiken hiilen. Ensimmäiset englantilaiset vampyyritarinat on dokumentoitu 1100-luvulta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama Jumala se on Valtimollakin, sama myös Vapahtaja Jeesus Kristus!

        Rikkain vampyyritarinaperinne löytyy Itä-Euroopasta ja Kreikasta. Esimerkiksi 1730-luvun dokumentoitu Arnold Paolen tapaus sattui Belgradissa nykyisessä Serbiassa.[3] Osaksi vampyyritarinoiden leviämisen pohjana ovat historialliset sodat Turkkia vastaan ja alueen ortodoksisen kristinuskon kirkon propaganda katolisuutta ja islamin uskoon kääntymistä vastaan.[4]Leviämiseen vaikutti myös Unkarin liittäminen Itävaltaan.

        Eri maailmankolkkien vampyyrimyytit poikkeavat toisistaan kuvauksissaan tavoista ja ulkonäöstä. Keski- ja Itä-Euroopan vampyyrit olivat punakoita ja usein lihavia. Kiinalainen vampyyri saa voimansa kuunvalosta, kun taas määriläinen vampyyri jättää käärinliinansa hautaan ja karkaa uhriensa kimppuun alastomana.[4] Baijerilainen vampyyri, Nachtzehrer nukkuu vasen silmä auki ja peukalot yhteenliitettyinä. [5]


    • Anonyymi

      Ei se ´Jumala kirjoossa asu.

    • Anonyymi

      Nurmeksesa kaunis kirkko :)

      • Anonyymi

        On kaunis myönnetään.
        Helluntailainen.


    • Anonyymi

      Bile sanna marin om jumalaa ylempänä😇

      • Anonyymi

        Hänkin joutuu kerran polvistumaan Jumalan edessä, ja myöntämään, että Jeesus Kristus on Herra!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hänkin joutuu kerran polvistumaan Jumalan edessä, ja myöntämään, että Jeesus Kristus on Herra!

        Näin se on!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hänkin joutuu kerran polvistumaan Jumalan edessä, ja myöntämään, että Jeesus Kristus on Herra!

        Entäs jos on polvivamma eikä pysty 🥺


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entäs jos on polvivamma eikä pysty 🥺

        Jos ei ole polvet kundiksessa, niin täytyy ruveta Joulupukiksi.


      • Anonyymi

        Vampyyri on mytologiaan, kansanperinteeseen ja nyttemmin populaarikulttuuriin kuuluva vainajaolento, joka tyypillisesti syntyy henkiin heränneestä ruumiista ja juo ihmisten tai eläinten verta tai elinvoimaa. Tarujen mukaan etenkin elämänsä aikana erityistä julmuutta osoittavat, muita kaltoin kohtelevat ihmiset muuttuvat vampyyreiksi, joilla on ehtymätön verenhimo.[1] Vampyyrillä on usein yliluonnollisia voimia kuten kyky muodonmuutokseen. Vampyyritarinoita on esiintynyt ympäri maailman ja kaikkina aikakausina. [2]


    • Anonyymi

      Aloitus oli aiheellinen.

      • Anonyymi

        Onko tummat "väkeviä"?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko tummat "väkeviä"?

        On väkeviä, ja "kookaita".


    • Anonyymi

      Jokainen on kerran kuoleman jälkeen Jumalan edessä tuomiolla, riippumatta siitä uskoiko Häneen vai ei.

    • Anonyymi

      Ei jumalia ole olemassakaan, se on paksu vale. Ihminen kun kaatuu, siihen se maatuu.

      • Anonyymi

        Ruumis maatuu, mutta sielu ei.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ruumis maatuu, mutta sielu ei.

        Sielu menee joko Taivaaseen tai kadotukseen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sielu menee joko Taivaaseen tai kadotukseen

        Niin eikä se riipu uskooko vai ei. Se taas kumpaan niistä menee riippuu onko ottanut Jeesuksen elämänsä Herraksi. Voi niitä jotka ovat hyljänneet Jeesuksen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin eikä se riipu uskooko vai ei. Se taas kumpaan niistä menee riippuu onko ottanut Jeesuksen elämänsä Herraksi. Voi niitä jotka ovat hyljänneet Jeesuksen.

        Selvästi ja kansantajuisesti ilmaistu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Selvästi ja kansantajuisesti ilmaistu.

        Mitä yhteistä on ateistilla ja uskovaisella kuoleman jälkeen?
        Vastaus; molemmat uskovat Jumalaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä yhteistä on ateistilla ja uskovaisella kuoleman jälkeen?
        Vastaus; molemmat uskovat Jumalaan.

        Ateistille se vain on liian myöhäistä.


    • Anonyymi

      Tiedustelen, että saako pimuja?

      • Anonyymi

        Pimutilanne on kyllä hyvä, sanoisinko että suorastaan loistava. Kun menet pyhättöön, niin kerro ovimikolle, että olet paikallinen niinsanottu"Mr väkevä"
        Ovimikko ohjaa sinut varmasti, pimujen sekaan! 🙂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pimutilanne on kyllä hyvä, sanoisinko että suorastaan loistava. Kun menet pyhättöön, niin kerro ovimikolle, että olet paikallinen niinsanottu"Mr väkevä"
        Ovimikko ohjaa sinut varmasti, pimujen sekaan! 🙂

        Onko tosiaan totta, että pimuja on?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko tosiaan totta, että pimuja on?

        Pimuja on kaikilla kaunis kampaus ja kulmahoisut.


    • Anonyymi

      Nurmeksessa on meno täysin syntistä.

      • Anonyymi

        Samanlaista menoa on koko Suomessa, ei Nuse siitä erotu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samanlaista menoa on koko Suomessa, ei Nuse siitä erotu.

        Ei me kauan kun maksun aika tulee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei me kauan kun maksun aika tulee.

        Paljonko se maksu on, voin laittaa kympin, enempää ei ole!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paljonko se maksu on, voin laittaa kympin, enempää ei ole!

        Elä laita se menee turhuuteen, mene mieluimmin Penan kuppiaan ja tilaa "pitkä"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paljonko se maksu on, voin laittaa kympin, enempää ei ole!

        Lue Raamatusta miten kävi Sodoman ja Gomoran. Siinnä maksu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lue Raamatusta miten kävi Sodoman ja Gomoran. Siinnä maksu.

        Satukirja mikä satukirja!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Satukirja mikä satukirja!

        Sitten kun sinäkin uskot se on liian myöhäistä. Kerran kaikkien polvien pitää notkistuman, ja tunnustaman Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus on Herra.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Elä laita se menee turhuuteen, mene mieluimmin Penan kuppiaan ja tilaa "pitkä"

        On siinä turha paikka. Kattoa nyt örveltävä porukkaa karaoken nurkassa soiden.pitää ihmisen olla sisältä tyhjä, kun moisessa paikassa käy.


    • Anonyymi

      Penan pupissa moni on ns. nähnyt valon ja löytänyt elämän tarkoituksen! 🚀👍

      • Anonyymi

        tuntematon sotilas sanoi kun oli kuolemassa jeesuksen kristuksen perkele...siitä hänelle kiitos suomen puolustamisesta ja vapaudesta että pääsiköhän hän taivaaseen vai helvettiin..ei tarina kerro...


    • Anonyymi

      Vilja/Rajamäen tuoteet on parhaita, niitä kun naukkailee, niin koko rintakehä lämpenee, ilta meinaa mennä väkisin laukalle. 🙃

    • Anonyymi

      Kaljatuopista mä kuplia katselin ja ne kaikki laskin. 42 siinä se elämän tarkoitus 🥃

    • Anonyymi

      Kun lähtö alkaa ovella kolkuttaa niin siinnä monen hymy hyytyy.

      • Anonyymi

        Penan pupissa ei hymy hyydy 🙋‍♀️


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Penan pupissa ei hymy hyydy 🙋‍♀️

        Heikkoon on mennyt elämä sinulla jos ainoa ilo on pubi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heikkoon on mennyt elämä sinulla jos ainoa ilo on pubi.

        Alkoholistin ajatus ei kierrä muussa kuin pullon korkissa näköjään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alkoholistin ajatus ei kierrä muussa kuin pullon korkissa näköjään.

        Jumala voi vapauttaa myös alkoholista.


    • Anonyymi

      Mitä erikoista on Nurmeksessa, vime aikoina tapahtunu, että ns. väkevyyden raja on ylitetty?

      • Anonyymi

        Ei paljonkaan, juodaan väkeviä penan pupissa 🍸🍷😘🤪


      • Anonyymi

        Henkinen ja hengellinen pimeys on vallannut koko seudun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Henkinen ja hengellinen pimeys on vallannut koko seudun.

        Ei pidä olla niin jyrkkänä, ellei satu asumaan jyrkän kylällä. Nusessa veisaavat virsiä, että jyrinä kuuluu ja ikkunat helisee. 😇


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei pidä olla niin jyrkkänä, ellei satu asumaan jyrkän kylällä. Nusessa veisaavat virsiä, että jyrinä kuuluu ja ikkunat helisee. 😇

        Missä täällä virsiä veisataan, ei missään.


    • Anonyymi

      1.
      Jumala ompi linnamme
      ja vahva turva aivan,
      on miekkamme ja kilpemme
      ajalla vaaran, vaivan.
      Se vanha vainooja,
      kavala, kauhea,
      on kiivas, kiukkuinen
      ja julma, hirmuinen.
      Vain Herra hänet voittaa.

      2.
      On turha oma voimamme
      vääryyden valtaa vastaan.
      Me turman vallat voitamme
      Herrassa ainoastaan.
      Hän, Kristus, kuningas,
      on voitonruhtinas,
      lyö joukot helvetin,
      ne tallaa jalkoihin
      ja voiton meille saattaa.

      3.
      Jos täyttyisikin maailma
      nyt valheen enkeleistä,
      niin pimeys ei voittoa
      kuitenkaan saisi meistä.
      Ne olkoot raivoissaan
      ja syöskööt kiukkuaan.
      Nyt valheen vallat on
      jo saaneet tuomion.
      Ne yksi sana kaataa.

      4.
      Se sana seisoo vahvana,
      ne ei voi sitä kestää.
      Kun kanssamme on Jumala,
      ken meiltä voiton estää?
      Jos veis he henkemme,
      osamme, onnemme,
      ne heidän olkohon,
      vaan meidän iät on
      Jumalan valtakunta.

      • Anonyymi

        Kyllä o hyvä sanoma laulussa.


    • Anonyymi

      Venäläinen Ivan kuoli ja tuli taivaan portille. Pietari totesi:
      - Valitettavasti joudut helvettiin, mutta saat valita, haluatko kapitalistiseen vai kommunistiseen helvettiin.
      - Tahdon kommunistiseen helvettiin, Ivan vastasi epäröimättä.
      - Miksi ihmeessä, kysyi Pietari.
      - No kun tunnen systeemin. Tiedän, että pätsissä on hyvä olla, koska hiili on loppu. Jos on hiiltä, niin kattila on remontissa. Ja jos kattila kunnossa, niin lämmittäjä on humalassa. Ja jos lämmittäjä on selvä, ei ole hiiltä...

    • Anonyymi

      Kyllä Valtimolla on eri Jumala yritin ostaa hautapaikkaa itselleni eivät myyneet varmaan haluavat huonon suvun pois hautausmailtakin. mihinkähän meidät höpelöt vois haudata ettemme olis teidän oikea oppisten tieltä. pappikin haluaa ettei näy tälläiset seurakunnan mailla.

    • Anonyymi

      Väkevä virsi!

    • Anonyymi

      Ainoa todellinen apu on Jumalassa.

      • Anonyymi

        Sieltä minäkin avun löysin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sieltä minäkin avun löysin.

        Löysin avun pimuista 🥰🙋‍♂️


    • Anonyymi

      Onko pimuja kirkossa? 🤪👩‍🦳👱‍♀️👩‍🦰

      • Anonyymi

        Oli siellä, kirkkopimuja oli runsaasti.


    • Anonyymi

      Te uskovaiset meidät tuomitsette millä te voitte sanoa elän väärin kun en esimerkiksi käy kirkossa mistä helvetistä tiedätte voin ajatella uskoni mukaan enemmän kun se pappi joka tuomitsee meidät joka sunnuntai kirkossa saarnastuolissa.

      • Anonyymi

        Mistä tiedät, että pappi tuomitsee kirkossa, kun et kerran käy kirkossa? 🙄

        Oletko kenties vajakki, latvakakkonen, pökilö, hömilö ja liimanhaistelija? 🤪


    • Anonyymi

      Sən verran olen kuunnellut ihan kotona kirkon saarnoja et tiedän. siinä latvalaho vain tuomitsee sinäpä oikea Jumalan Sanansaattaja.

      • Anonyymi

        Uskovaiset on tyytyväisiä kun heitä ruoskitaan viikoittain ja fanaattisimmat harrastaa tuon lisäksi vielä itseruoskintaa.
        Uskonnot tarkoius on pelkästään, kansan pitäminen kurissa, pelottelemalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskovaiset on tyytyväisiä kun heitä ruoskitaan viikoittain ja fanaattisimmat harrastaa tuon lisäksi vielä itseruoskintaa.
        Uskonnot tarkoius on pelkästään, kansan pitäminen kurissa, pelottelemalla.

        Et ole ymmärtänyt koko uskon sisältöä. Ei se ole pelottelua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et ole ymmärtänyt koko uskon sisältöä. Ei se ole pelottelua.

        Pimut on sisältö! 🥰👩‍🦳👱‍♀️🐄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pimut on sisältö! 🥰👩‍🦳👱‍♀️🐄

        Ilman pimuja ei kertakaikkiaan tule toimeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et ole ymmärtänyt koko uskon sisältöä. Ei se ole pelottelua.

        Ei tosiaan ole, vaan vapauttaa pelosta.


    • Anonyymi

      Nusessa on suorastaan, väkevä pimujen tarve!

      • Anonyymi

        Onko pimuja!


    • Anonyymi

      Toivotaan Jumalan olevan armollinen Suomen kansalle, huolimatta siitä miten täällä eletään.

    • Anonyymi

      Putin suunittelee, kuinka täällä jatkossa eletään, vai eletäänkö ?

      • Anonyymi

        Täytyy muistaa Jumalan olevan kaiken yläpuolella.


      • Anonyymi

        Täytyy muistaa Jumalan olevan kaiken yläpuolella, näin se on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täytyy muistaa Jumalan olevan kaiken yläpuolella, näin se on.

        Tullaan vielä Suomessakin huomaamaan.


    • Anonyymi

      -40 luvulla putket huoku ankarasti, tuosta huolimatta, toivottiin pitkiä lomia, että voi pimuja katsella.

    • Anonyymi

      Onko nyt pimuja kirkossa? 🥰👩‍🦰

      • Anonyymi

        Juuri nyt ei ole pimuja.


    • Anonyymi

      Pimut vois tulla runsaslukuisena huoletta kirkkoon, kirkot on nykyään lämpimiä, ei tarvite etes hameenlämmitintä. 😇🙏👀

    • Anonyymi

      Mitäs sitten suu laitetaan viisastelijat kun iivana vyöryy rajan yli. Ei siinnä auta muut kuin Jumala.

      • Anonyymi

        Pimut vyöryy kaikki Nurmekseen 🥰😍


      • Anonyymi

        Rajan takana Iivasna odottaa vain lupaa tulla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rajan takana Iivasna odottaa vain lupaa tulla.

        Kohta se tulee sieltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kohta se tulee sieltä.

        Ohjuksia on jo koottu Ala-Kurttiin.


    • Anonyymi

      Pimut tulee ja helmat paukkuu! 😎🙋‍♀️👩‍🦳

      • Anonyymi

        Taitaa peräpäät enemmänkin paukkua ja pöristä...


    • Anonyymi

      Nurmes on aika lähellä Venäjän rajaa, äkkiä se on miehitetty.

    • Anonyymi

      Nurmeksessa menee salpalinja, ei sitä niin vaan helposti miehitetä. Raappanan henki elää vielä ko. kylässä. Kaikki käyvät tarpeen tullen yhtä jalkaa.

      • Anonyymi

        Mä menen ainakin penan pupiin jos venäjä hyökkää 😳


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä menen ainakin penan pupiin jos venäjä hyökkää 😳

        Sama homma, aseet olisi syytä takoa auroiksi.


    • Anonyymi

      Salpalinjan muurin kivet on Porokylässä hautausmaalla.

    • Anonyymi

      Koko Suomi tarvitsee Jumalaa.

      • Anonyymi

        Porokylän uudessa r kiskalla tarve.


      • Anonyymi

        Voi kun kansa ymmärtäisi ennenkuin on liian myöhäistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi kun kansa ymmärtäisi ennenkuin on liian myöhäistä.

        R kioski tarvitaan heti.


    • Anonyymi

      Jos kansa ei jymmärrä, pitääkö kansa vaihtaa?

    • Anonyymi

      Jos Ukrainassa alkaa jytina niin Nurmeksenkin ainoa turva on Jumalassa.

      • Anonyymi

        Höps, penan pupissa on voima!


    • Anonyymi

      Ukrainassa on jytinä alkanu monta vuotta sitten, enää ei puutu kuin joku painaa kaasua.
      Jos nykymeno ressaa liikaa, kannattaa siirtyä harrasteiden pariin ja uutiset jättää vähemmälle.

      • Anonyymi

        Totta puhut ja järkeä kans.


    • Anonyymi

      Päiväykset on menossa vanhaksi niin suurelta määrältä ammuksia, että pauketta Ukrainassa jatkuu vielä pitkään, toivottavasti pysyvät siellä.

      • Anonyymi

        Sieltä se voi levitä vielä tänne pikemmin kuin arvaattekaan.


    • Anonyymi

      Viime aikoina kipparilla on posket kasvanu kovasti, kohta ne käy riippumaan.
      Se se tuo vastuu, kun painaa pientä miestä.

    • Anonyymi

      Kyllä Nurmeksessa on jo jumalia ihan tarpeeksi.

    • Anonyymi

      Miten monta uskontoo, ka niin monta Jumalaa.
      Mutta miksi usko haaraantuu ja lähtee patikoimaan omille teille?
      Mutta harvemmin jyräysen jyräys, liitytään yhteen.

    • Anonyymi

      On vain yksi Jumala, Hän josta Raamattu kertoo.

      • Anonyymi

        Tarkoitatko pimua? 😘👩‍🏭


      • Anonyymi

        Se on tosi ei ole muuta Jumalaa kuin Hän josta Raamattu kertoo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on tosi ei ole muuta Jumalaa kuin Hän josta Raamattu kertoo.

        Niin, siis pimu? 👩👸


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, siis pimu? 👩👸

        Et ole ilmeisesti vielä edes 12 v. Ainakin henkisesti olet jälkeenjäänyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et ole ilmeisesti vielä edes 12 v. Ainakin henkisesti olet jälkeenjäänyt.

        Eikö Jumala voi olla pimu? Mistäs tiedä vaikka olisikin! 🎅


    • Anonyymi

      Miten paljon ne Helluntaiset puhuu Ukrainan tapauksesta, vai meneekö vanhan kaavan mukaan?

      • Anonyymi

        Mennään vanhalla kaavalla ja haaveillaan pimuista 🤪👩‍🏭


    • Anonyymi

      Onko ne Nurmeksessa valmiita kun Ukrainan pimuja alkaa tulla fanneeri askit käres?

    • Anonyymi

      Kyllä nyt alkaa olla totiset paikat Venäjä uhkailee Suomeakin.

    • Anonyymi

      Nyt kyllä tähän hetkeen ei kannata sotkee Natoa, siitä tulee niin väkevä soppa, että silmiä kirvelee.

      Kun Ukrainasta alkaa joskus purkautua hyökkääjän asevoimat, Helsingin kannattas olla silloin hereillä.

      • Anonyymi

        Ei siinnä Suomea pelasta muu kuin Jumalan yliluonnollinen apu.


    • Anonyymi

      Entäs pimut? 🥺🥰

    • Anonyymi

      Väkevä tarve että saadaan pimut!

      • Anonyymi

        Oletko miehenalku joka ei uskalla lähestyä naispuolisia ja tunnet jääneesi yksin. Vaikka luulen sinun olevan jo 40 ja risat jolla on syvä kompleksi. Toivottavasti se ei johda johonkin rikollisiin tekoihin. Tietysti jos olet syyntakeeton niin sinua ei vankila saa, vaan joku hoitolaitos.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko miehenalku joka ei uskalla lähestyä naispuolisia ja tunnet jääneesi yksin. Vaikka luulen sinun olevan jo 40 ja risat jolla on syvä kompleksi. Toivottavasti se ei johda johonkin rikollisiin tekoihin. Tietysti jos olet syyntakeeton niin sinua ei vankila saa, vaan joku hoitolaitos.

        Se on selvästi joku tuollainen hieman jälkeenjäänyt kehityksessään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on selvästi joku tuollainen hieman jälkeenjäänyt kehityksessään.

        Olen pimutieteen professori 🦸🏿‍♂️


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen pimutieteen professori 🦸🏿‍♂️

        Taidat olla se joka hyvin tunnetaan henkilönä joka ei oikein tiedä identiteettiään. Kyllä sinut nuselaiset arvaa kuka olet kun on pari mielipidettäsi lukenut. Sinua ymmärretään ja säälitään. En muuten kuulu Nurmeksen helluntaiseurakuntaan, enkä ole ajatellut liittyäkkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen pimutieteen professori 🦸🏿‍♂️

        Lettutieteen vihtori taitaa olla kysymyksessä.


    • Anonyymi

      Voiko sinne tulla sivullinen kuuntelemaan?

      • Anonyymi

        Sinun pitää hieman pienentää Mirza annostasi niin rauhoitut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinun pitää hieman pienentää Mirza annostasi niin rauhoitut.

        Päin vastoin, sitähän käytetään unilääkkeenä 😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Päin vastoin, sitähän käytetään unilääkkeenä 😂

        Et näy olevan terveydenhoitoalan ihminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Päin vastoin, sitähän käytetään unilääkkeenä 😂

        Tiedätkö edes mistä lääkkeestä oikein on kyse ja mistä annostuksesta mihinkin vaivaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiedätkö edes mistä lääkkeestä oikein on kyse ja mistä annostuksesta mihinkin vaivaan.

        Unilääkkeenä käyttö on vain yksi pieni alue, mutta silloin on osattava annostus oikein. Jumala on antanut lääkkeidenkehittäjille ymmärrystä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et näy olevan terveydenhoitoalan ihminen.

        En ole, olet asiakas. Kyllä se ammattitaitoinen lekuri minulle unilääkkeeksi juuri mirzaa laittoi, ja hyvin toimii! 🥴


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole, olet asiakas. Kyllä se ammattitaitoinen lekuri minulle unilääkkeeksi juuri mirzaa laittoi, ja hyvin toimii! 🥴

        Mulle laitto samaa, onko meitä ny koijattu? 🤔


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulle laitto samaa, onko meitä ny koijattu? 🤔

        On, teidät huumataan ja säteilytetään Sirisu planeetalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole, olet asiakas. Kyllä se ammattitaitoinen lekuri minulle unilääkkeeksi juuri mirzaa laittoi, ja hyvin toimii! 🥴

        Ilmeisesti annoksesi on 7,5 mg, koska suuremmilla ei ole väsyttävää vaikutusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilmeisesti annoksesi on 7,5 mg, koska suuremmilla ei ole väsyttävää vaikutusta.

        Juu, puolikas pilleri. Se ei tosiaan väsytä jos ottaa enemmän, mikä on aika hassua! 😁


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinun pitää hieman pienentää Mirza annostasi niin rauhoitut.

        Demoni eli daimoni (m.kreik. δαίμων, daímōn) oli antiikin kreikkalaisilla muun muassa Homeroksen mukaan jumaluusolento, joka oli ihmisen kaksoisolento tai suojelushenki. Sokrates kertoi, että hänellä on oma daimonion, joka antoi hänelle neuvoja.[1]


        Baphomet
        Myöhemmin demoneista tuli alempien jumalolentojen yleisnimi. Antiikin lopulla ja kristinuskossa ja sen värittämässä länsimaisessa noituudessa demoni tuli merkitsemään riivaajia ja pahoja henkiä, jotka olivat niitä enkeleitä jotka olivat langenneet arkkienkeli Luciferin, Saatanan mukana. Platonin oppilas Ksenokrates määritteli demonit viimein pahoiksi henkiolennoiksi. Kristillisessä yhteydessä Saatanan alaisuuteen sijoittuneille on kehittynyt selkeitä persoonallisuuksia nimineen, arvojärjestyksineen ja tehtävineen. Kristityt kehittivät demonin tilalle oman suojelusolennon, enkelin, antaen alkuperäiselle kielteisen kuvan. Demoni-sanaa käytetään usein myös muiden kuin kristillisten tai länsimaisten uskomusjärjestelmien pahoista henkiolennoista. Japanilaisessa kulttuurissa demoni-nimitystä on käytetty hyvistä tai pahoista henkiolennoista, jotka saattavat asustaa esimerkiksi esineissä ja luonnonpaikoissa.


    • Anonyymi

      Uskontojen vuoksi on paljon seonnut ihmisiä ja joutunut ennenaikaiselle eläkkeelle.

      • Anonyymi

        Ei kannata mennä moskeijaan siellä niitä tapahtuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kannata mennä moskeijaan siellä niitä tapahtuu.

        Ei helluntaiseurakunta ole moskeijassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei helluntaiseurakunta ole moskeijassa.

        Onneksi Nusessa ei ole moskeijaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onneksi Nusessa ei ole moskeijaa.

        Et taida tietää mutta kyllä on pieni kylläkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et taida tietää mutta kyllä on pieni kylläkin.

        Missäpäin se on niin voisi mennä kylään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missäpäin se on niin voisi mennä kylään.

        No aivan keskustassa erään kerrostalon kerhotilassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei helluntaiseurakunta ole moskeijassa.

        Manaus tarkoittaa henkiolentojen saamista tottelemaan loitsun avulla.[1] Se voi merkitä joko henkiolentojen esiin kutsumista,[2] tai riivaajien eli pahojen henkien pois karkottamista eli eksorkismia (kreikan sanasta eksorkismos).[3] Manauksen käsite on hyvin vanha ja edelleen osa useita uskontoja. Aasialaisissa kulttuureissa usko pahoihin henkiin on ollut kautta aikojen vahva, ja myös eksorkismi on säilynyt osana kulttuuria. 2000-luvun alussa Afrikan kristittyjen (esimerkiksi Nigeriassa) keskuudessa on huomattu harjoitettavan eksorkismia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missäpäin se on niin voisi mennä kylään.

        Manaamisen suorittaminen
        Yksinkertaisimmillaan manaaminen tapahtuu vetoamalla joko toisaalta henkivoimiin tai toisaalta jumaluuteen kuten Jumalaan tai Kristukseen, ja käskemällä riivaajaa poistumaan. Manaaja saattaa käyttää myös taika- ja uskonnollisia välineitä, kuten loitsuja, jumalilta pyytämistä eli rukousta, eleitä, ikoneja tai amuletteja ja vihkivettä. Manauksen tehon uskotaan perustuvan joko jumaluuden tai jonkin hyväntahtoisen henkiolennon vaikutukseen taikka manaajan käyttämien sanojen, symbolien tai rituaalien tehoon.


    • Anonyymi

      Ilmankos Nurmeksessa menee heikosti kun on täällä on moskeija.

      • Anonyymi

        Onneksi ei Ukrainasta tuleville tarvitse rakentaa mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onneksi ei Ukrainasta tuleville tarvitse rakentaa mitään.

        Eikös ne ole ortodokseja vai kuin?


    • Anonyymi

      Onkos täällä joku hihhuli, joka kilpailee kahdella palstalla.

      • Anonyymi

        Mitä sinä oikein palstan vierittäjä nutiset?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä sinä oikein palstan vierittäjä nutiset?

        On se hyvä että Päivi Räsänen sai syyttömyyden virallisesti niin voi vapaasti kirjoittaa sen mitä Raamattu sanoo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On se hyvä että Päivi Räsänen sai syyttömyyden virallisesti niin voi vapaasti kirjoittaa sen mitä Raamattu sanoo.

        Jos Raija Toiviaisen toimia tutkisi niin se voisi olla aika läjä mikä sieltä löytyisi, ei muuten ole niin kova uskovia kohtaan.


    • Anonyymi

      Päivi Räsänen kun räsähtää, niin taas on joukkopako kirkosta.

    • Anonyymi

      Päivi ei ole pimu!

      • Anonyymi

        Päivi on rohkea nainen eikä valehtele kuten syyttäjät valehtelivat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Päivi on rohkea nainen eikä valehtele kuten syyttäjät valehtelivat.

        Päivistä pitäisi tehdä pressa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Päivistä pitäisi tehdä pressa.

        Ei, vaan Sannasta, koska Sanna on pimu 🥰


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Päivistä pitäisi tehdä pressa.

        Suomi tarvitsee presidenttiä joka osaa turvautua suurimpaan voimaan Jumalaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomi tarvitsee presidenttiä joka osaa turvautua suurimpaan voimaan Jumalaan.

        Päivi olisi siinnä suhteessa paras. Saa nähdä alkaako ehdokkaaksi.


    • Anonyymi

      Päivi kävi aikoinaan Pohjankaaren naistentansseissa.

      • Anonyymi

        Ai onko hän muka asunut Nurmeksessa. Olet naurettava.


    • Anonyymi

      Tajutkaa nyt hyvät ihmiset, että Suomen kohtalonhetket ovat pian edessä.

      • Anonyymi

        Kyll myö tajutaan, otetan vaan niin rauhallisesti kuin voidaan.
        Älykkäimmät voimat keulille, siitä se lähtee.


      • Anonyymi

        Venäjästä ei ole uhaksi Suomelle kymmeneen vuoteen!

        Sen verran pahaan jamaan ovat jo saaneet itsensä, ja jos sanktiot pysyvät vielä 6kk, rupeaa Venäjällä melkoinen sisäinen hulabaloo!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Venäjästä ei ole uhaksi Suomelle kymmeneen vuoteen!

        Sen verran pahaan jamaan ovat jo saaneet itsensä, ja jos sanktiot pysyvät vielä 6kk, rupeaa Venäjällä melkoinen sisäinen hulabaloo!

        Jumalan vallassa on Suomen turvallisuus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumalan vallassa on Suomen turvallisuus.

        Niin jos Jumala ei varjele niin ei aseet riitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin jos Jumala ei varjele niin ei aseet riitä.

        Se on kyllä juuri noin, aseet ei ratkaise.


    • Anonyymi

      NO HYVÄ IHME! NURMEKSESSA PAIKKAKUNTANA EI OLE MITÄÄN VIKAA...KAUNIS KAUPUNKI PALVELUINEEN JA ENTÄS LUONTO YMPÄRILLÄ.VANHAT AARNIMETSÄT...JOET JA KOSKET.PEURAJÄRVI...KESÄLLÄ VARSINKIN...HYVÄRILÄN NUORISOKESKUS..BOMPA...KAJASTE...VANHAT HIENOT PUUTALOT...KIVIKIRKKO...IHANIA IHMISIÄ....LÄMPÖÄ...MUTTA TUOLLAISET OUDOT ARVOSTELIJAT...RUIKUTTAJAT TEKEVÄT MINKÄ PAIKKAKUNNAN YMPÄRILLÄÄN....SANOINKUVAAMATTOMAN EPÄMUKAVAKSI...ITSELLE JA LÄHIMMÄISELLE...! LOPETTAKAA PAHAN PUHUMINEN.....VOI RAUHA JA RAKKAUS TULLA SINNE NURMEKSEEN MYÖS TEIDÄN KESKELLE....Jokainen itse voi halutessaan rakentaa rukous suhteen Jumalaan...Intiaanien usko oli puhdas...luonnon usko...Jokainen luonnossa oli arvokas ja henkii elämää...kiitos äiti maa jne....Tervehditään iloisesti kevät auringossa vastaantulijaa...VAIKKA OLIS KUIN MÖRÖKÖLLI...HIH SIITÄPÄ SAA VÄKISILLÄ VÄHÄN ILOA NUPPIINSA..HEISSAN....ILOISET IHMISET NURMEKSEN! mesikka!

      • Anonyymi

        Kun tulee hetkonen siirtyä ajasta ikuisuuteen, silloin näkyy mikä merkitys on sillä, että on ollut Jeesuksen oma.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun tulee hetkonen siirtyä ajasta ikuisuuteen, silloin näkyy mikä merkitys on sillä, että on ollut Jeesuksen oma.

        Yleensä silloin tulee itku ja kysellään, että minne minä menen, Taivaaseen vai kadotukseen.


    • Anonyymi

      Onkohan itku silloin jo myöhäistä, kannattaisi ajatella aikaisemmin.

      • Anonyymi

        Myöhästä on silloin, kun majan manoil ollaan, ja hiljainen on mullan musta povi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Myöhästä on silloin, kun majan manoil ollaan, ja hiljainen on mullan musta povi!

        Pimuilla kimmoisa, pinkeä kiinteä povi 🥰


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Myöhästä on silloin, kun majan manoil ollaan, ja hiljainen on mullan musta povi!

        Joo siinnä on vitsit vähissä kun tietää kohta makaavansa arkussa.


    • Anonyymi

      1.Joh. 5: 11–12 Messias on tulossa

      • Anonyymi

        Mitä siinnä sanotaan ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä siinnä sanotaan ?

        Että Nurmekseen on tulossa tuhansia hoikkia ja muodokkaita pimuja 🥰


    • Anonyymi

      Jos Jumala ei Nurmesta varjele, niin ei hyvin käy.

    • Anonyymi

      Yleensä luulisin, että täällä valittajat ovat epäonnistuneet omassa elämässään, eikä syytä ole asuinpaikassa. Varmaan sisäpiiriläisillä on paremmat kiipeilymahdollisuudet näin pienellä kylällä ja se tietysti alkaa närästämään.

      • Anonyymi

        että mitä tarkoitit en ymmärrä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        että mitä tarkoitit en ymmärrä?

        Ei se näy ymmärtävän itse itseäänkään.


    • Anonyymi

      Eikös se Jumala ole sanonut olevansa armollinen? Itse tulkitsen tätä siten, että koska jokainen ihminen tekee joskus virheratkaisuja ja - päätöksiä, silloin armo käsite toteutuu. Mutta jos teot ovat pahoja toistuvasti, silloin asia voi olla toisin?

    • Anonyymi

      Luther opetti, että pitää ottaa kaljaa pirun karkotukseen.

      Aloitan operaation kohta, kun alko aukeaa!

    • Anonyymi

      Jeesus oli alun perin sukunimi.
      Hän on Jeesuksen Irmelin ja Matin vanahanin poika. Serkkupoika.

      • Anonyymi

        Oliko Jeesuksen nimi siis Jeesus Jeesus? 🙄


    • Anonyymi

      Se mikä on Nurmeksen kohtalo, riippuu siitä miten sen asukaat suhtautuvat Jumalaan.

      • Anonyymi

        Jos Herra ei kaupunkia varjele, niin turhaan vartija valvoo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos Herra ei kaupunkia varjele, niin turhaan vartija valvoo.

        Tuo lause on suoraan Raamatusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo lause on suoraan Raamatusta.

        Ja se kannattaa ottaa vakavasti, sen verran häijy naapuri meillä on


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja se kannattaa ottaa vakavasti, sen verran häijy naapuri meillä on

        Puhut täyttä asiaa.


    • Anonyymi

      Täällä herroja riittää, kun on oikein herrojen kauppala, eli ei mitään hätää.

    • Anonyymi

      Jesaja sen jo sanoo

      Tulkoon lenkkimakkara, ja makkara tuli. Ja makkara oli sangen hyvä!

    • Anonyymi

      Nyt pitäisi Suomen kansan kääntyä Jumalan puoleen.

    • Anonyymi

      Käännymme pimujen puoleen 🥰

    • Anonyymi

      Paineiden karkoittamiseksi moni kääntyy humalan puoleen.

      • Anonyymi

        Sinä taidat turvautua Lasoliin, mutta kun Venäjä tulee rajan yli niin kuoppaan joudut sinäkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä taidat turvautua Lasoliin, mutta kun Venäjä tulee rajan yli niin kuoppaan joudut sinäkin.

        Vodkaa ei enää tule rajan yli, kaipaan niin мудак путин vodkaa 😥


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vodkaa ei enää tule rajan yli, kaipaan niin мудак путин vodkaa 😥

        Eiköhän sinullekin rukous kelpaa kun iivana tulee rajan yli.


    • Anonyymi

      Eikös kaikki ole jo ennalta määrätty, turha näistä on jauhaa, vai etkö ole oikea uskovainen.

      • Anonyymi

        Olet kyllä oikessa, Jumala on kaikkitietävä, hän tietää kaiken siis myös etukäteen. Siksi kristinuskossa ei juuri ole järkeä. Koska jo ennalta on tietetty miten minulle käy, on ihan sama mitä teen tai olen tekemättä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet kyllä oikessa, Jumala on kaikkitietävä, hän tietää kaiken siis myös etukäteen. Siksi kristinuskossa ei juuri ole järkeä. Koska jo ennalta on tietetty miten minulle käy, on ihan sama mitä teen tai olen tekemättä.

        Haastava kysymys, hellarit tarjoaa uutta kastetta ja ties mitä tempausta. Se on harhaoppia, sen tajuaa sokea reetakin.

        Onko missään uskossa järkeä? Ei ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haastava kysymys, hellarit tarjoaa uutta kastetta ja ties mitä tempausta. Se on harhaoppia, sen tajuaa sokea reetakin.

        Onko missään uskossa järkeä? Ei ole.

        Ei tarjoa uutta kastetta, vaan ainoaa Raamatun mukaista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tarjoa uutta kastetta, vaan ainoaa Raamatun mukaista.

        Näin se on, yksi kaste, mutta ei mikä hyvänsä vaan Raamatun mukainen uskovien kaste.


    • Anonyymi

      Kohta Nurmeksen väki oppii tietämään ettei ole muuta turvaa kuin Jumala.

      • Anonyymi

        Kyllä kun nälkä ja sota iskee niin opopii.


      • Anonyymi

        Juu ei siinnä montaa vuotta mene, tuskin täyttä vuottakaan.


    • Anonyymi

      Hellarit on omituisia, hekumoi sodalla ja tappamisella. Oikeen toivovat, että tulisi sotaa ja tappamista! Sairasta väkeä!

      • Anonyymi

        meinaatko mölli että vain hellarit varautuu sotaan , olet yksinkertaisuuden ruummillistuma , hellaritko laittoi hakemuksen natoon.


      • Anonyymi

        Kuka sitä sotaa toivoo.sinäkö?ainaki mielipiteesi perusteella.


    • Anonyymi

      Menisivät nyt ennakkoon rukoilemaan rajalle, nähtäs mitä on käytännössä rukoilun teho.
      Siellä vois nut kumartella ja pyllistellä aivan vapaasti, tilaa olis.
      Kun vaina katsos, ettei pää heti kopsahda, karjalan mäntyyn.

      • Anonyymi

        Satamassa pimut haarukka auki ja lettu levällään 🥰🙏


      • Anonyymi

        Kyllä ne aivan muut kuin hellarit löi päänsä Karjalan mäntyyn.


      • Anonyymi

        Ruski rulaa jo sen mummokin tietää.


    • Anonyymi

      Jumala on jo syrjäytetty. Kerro murheesi Allahille.

      • Anonyymi

        Allahi on epäjumala


    • Anonyymi

      Noniin miehet, naiset, tytöt ja pojat. RUNKKURINKI 2022 pystyyn 😂😂😂

      • Anonyymi

        Me uskovaiset, me emme rynkkaa.


    • Anonyymi

      Kyllä aloittaja on aivan oikeassa.

    • Anonyymi

      Kyllä täälläkin vielä itketään ja huudetaan Jumalaa avuksi.

      • Anonyymi

        Kun ruski tuloo niin kyllä Jumalalta kysytään miksi sallit tämän?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun ruski tuloo niin kyllä Jumalalta kysytään miksi sallit tämän?

        Näin kävi Talvisodan aikanakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin kävi Talvisodan aikanakin.

        Helluntailaiset ei puolusta maata. Haluan kysyä tässä heiltä pitäisikö Suomen antautua jos vihollinen hyökkää? Olisiko jo viime sodassa pitänyt antautua ja kuulua nyt Venäjään?
        Silloin ei olisi rikkaita hellareita, olisi vaan köyhiä kommunistihellareita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helluntailaiset ei puolusta maata. Haluan kysyä tässä heiltä pitäisikö Suomen antautua jos vihollinen hyökkää? Olisiko jo viime sodassa pitänyt antautua ja kuulua nyt Venäjään?
        Silloin ei olisi rikkaita hellareita, olisi vaan köyhiä kommunistihellareita.

        Kyllä antautua pittää vihulaiselle, jos asiaa helluntaiväeltä kysytään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä antautua pittää vihulaiselle, jos asiaa helluntaiväeltä kysytään.

        Elää sekoittako Jehovan todistajien käytäntöön.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin kävi Talvisodan aikanakin.

        Kyllä työ Lotta tyhmiä.ette tiedä yhtään mitä kirjoitatte.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helluntailaiset ei puolusta maata. Haluan kysyä tässä heiltä pitäisikö Suomen antautua jos vihollinen hyökkää? Olisiko jo viime sodassa pitänyt antautua ja kuulua nyt Venäjään?
        Silloin ei olisi rikkaita hellareita, olisi vaan köyhiä kommunistihellareita.

        Ei helluntailaiset haluaa Venäjän valtaa tänne, sen jo mummokin tietää.


    • Anonyymi

      Tule apuun Anja! 🙋🏻‍♂️🛸

      • Anonyymi

        Johan tok mie tuun..🤗


    • Anonyymi

      On kyllä tosiaan Jumalan terve.

    • Anonyymi

      Mitähän tämä terve sanasta jatkuva höpiseminen tarkoittaa.

      • Anonyymi

        Ei sitä kukaan tiedä, mutta onko sillä väliäkään? 😁


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sitä kukaan tiedä, mutta onko sillä väliäkään? 😁

        Mieti ihan ite niin minäkin tein ja hiffasin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mieti ihan ite niin minäkin tein ja hiffasin.

        Kerro toki meille hiffailusi lopputulema?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerro toki meille hiffailusi lopputulema?

        Minä hiffasin että ne ovat lestadiolaisia jotka näin tervehtii.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä hiffasin että ne ovat lestadiolaisia jotka näin tervehtii.

        Niin mutta onko lessuilla TERVE?


    • Anonyymi

      Nurmes on täynnänsä Ukko ylijumalan luomia vipeltäjiä, mitä vielä pitäis olla lisää!?

    • Anonyymi

      Luulin, että tämä TERVE oli hurmeinen tahi tahaton kirjoitusvirhe, ajattelin, että aloittaja tarkoittaa aivan muuta.

      Kyseessä onkin lessujen salamyhkäinen tervehdys! Jos kuulette reippaan TERVE tervehdyksen, on kyseessä siis lestadiolainen 🤸‍♂️

      En tiedä lessuista mitään, paitsi että ne ei saa käyttää ehkäisyä ja niillä on siksi valtavasti lapsia.

      • Anonyymi

        Olet aika lailla oivaltanut lestaadin opin. Tärkeintä on olla käyttämättä ehkäisyä. Myöskään telkkua ei saa katsoa.

        Meillä hellureissa eli helluntailaisissa ei olla noin tiukkapiposia, saamme käyttää ehkäisyä ja katsella vaikkapa netflixistä Stranger Things sarjaa. Äiteen luvalla tietty vaan jos ollaan lapsia.


    • Anonyymi

      Lestadiolaisilla on joku tuontapainen tervehdys.

      • Anonyymi

        Eikös ne sano siihen jotain muutakin olen ollut kuulevinani.


    • Anonyymi

      Suuri osa kirjoittelijoista ei ole terveitä.

      • Anonyymi

        No TERVE


    • Anonyymi

      Kyllä kun näitä höpötyksiä lukee, niin tulee humalan tarve, mutta eihän ole pakko.

    • Anonyymi

      Miettikääs ihmiset miten vakavaa aikaa eletään, ei tiedä koska pommikoneet tulee Nurmeksenkin taivaalle.

      • Anonyymi

        Naapuri tulee vielä pommikoneiden kanssa, jos ei tänä vuona niin ensi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Naapuri tulee vielä pommikoneiden kanssa, jos ei tänä vuona niin ensi.

        Sitten se on kolmas maailmansota.ehkä on jo tavallaan alkanutkin.en usko,että nykyinen sota rajoittuu ukrainaan.odotan vain,kun Venäjä saa sotateollisuuden kunnolla ylösajettua,että panssarivaunuja,tykkejä,kaikkea tappokalustoa tulee liukuhihnalta.venäjä on arvaamaton.niinhän se oli hätää kärsimässä Saksan hyökättyä sinne,mutta kun sai sotateollisuuden kunnolla käyntiin,miten kävi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitten se on kolmas maailmansota.ehkä on jo tavallaan alkanutkin.en usko,että nykyinen sota rajoittuu ukrainaan.odotan vain,kun Venäjä saa sotateollisuuden kunnolla ylösajettua,että panssarivaunuja,tykkejä,kaikkea tappokalustoa tulee liukuhihnalta.venäjä on arvaamaton.niinhän se oli hätää kärsimässä Saksan hyökättyä sinne,mutta kun sai sotateollisuuden kunnolla käyntiin,miten kävi.

        Venäjä ei saanut sotateollisuutta käyntiin, vaan Amerikka antoi sille aseita, eli aseisti.


    • Anonyymi

      On mahdollista että Islanti hyökkää Suomeen. Tämän mahdollisuuden luin raamatusta. Se on siellä Hesekielin horinoissa. Hesekiel näki myös ufoja. Hesekiel taisi jonkunverran käyttää huumeita.

      • Anonyymi

        Hesekiel söi taikasieniä, siksi hesen jutut on hieman "lennokaita".


    • Anonyymi

      Entäs Johanneksen ilmestys, lentäviä hevosia joilla 7 päätä ja muuta ihan koomista, mitä lienee Johannes ottanut? Kannabis ei moiseen riitä.

      • Anonyymi

        Missä siellä on lentäviä hevosia joilla on 7 päätä, kerrotko?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä siellä on lentäviä hevosia joilla on 7 päätä, kerrotko?

        Ja kun Karitsa avasi toisen sinetin, kuulin minä toisen olennon sanovan: "Tule!"

        Niin lähti toinen hevonen, tulipunainen jolla oli 7 päätä, ja sen selässä istuvalle annettiin valta ottaa pois rauha maasta, että ihmiset surmaisivat toisiaan; ja hänelle annettiin suuri miekka.

        ILM 6:4


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja kun Karitsa avasi toisen sinetin, kuulin minä toisen olennon sanovan: "Tule!"

        Niin lähti toinen hevonen, tulipunainen jolla oli 7 päätä, ja sen selässä istuvalle annettiin valta ottaa pois rauha maasta, että ihmiset surmaisivat toisiaan; ja hänelle annettiin suuri miekka.

        ILM 6:4

        Hah 😂 Nurmeksessa näitä humoristeja riittää, ja hyvä niin! 🤣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja kun Karitsa avasi toisen sinetin, kuulin minä toisen olennon sanovan: "Tule!"

        Niin lähti toinen hevonen, tulipunainen jolla oli 7 päätä, ja sen selässä istuvalle annettiin valta ottaa pois rauha maasta, että ihmiset surmaisivat toisiaan; ja hänelle annettiin suuri miekka.

        ILM 6:4

        Nyt sinä suoraan valehtelet, ja sen voi jokainen jolla on Raamattu tarkistaa.

        Tässä sinulle todellinen oikea käännös.

        Kirkkoraamattu 1933/38: Ilm. 6:3. Ja kun Karitsa avasi toisen sinetin, kuulin minä toisen olennon sanovan: "Tule!" 4. Niin lähti toinen hevonen, tulipunainen, ja sen selässä istuvalle annettiin valta ottaa pois rauha maasta, että ihmiset surmaisivat toisiaan; ja hänelle annettiin suuri miekka.

        Tarkistin kaikki suomen, ja englanninkieliset käännökset, eikä missään mainita mitään päistä.
        Miksi pitää valehdella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt sinä suoraan valehtelet, ja sen voi jokainen jolla on Raamattu tarkistaa.

        Tässä sinulle todellinen oikea käännös.

        Kirkkoraamattu 1933/38: Ilm. 6:3. Ja kun Karitsa avasi toisen sinetin, kuulin minä toisen olennon sanovan: "Tule!" 4. Niin lähti toinen hevonen, tulipunainen, ja sen selässä istuvalle annettiin valta ottaa pois rauha maasta, että ihmiset surmaisivat toisiaan; ja hänelle annettiin suuri miekka.

        Tarkistin kaikki suomen, ja englanninkieliset käännökset, eikä missään mainita mitään päistä.
        Miksi pitää valehdella.

        Luet väärin, et ymmärrä 7 päisen punaisen hevosen salaisuutta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luet väärin, et ymmärrä 7 päisen punaisen hevosen salaisuutta!

        Oletko sinä ihan terve, kun luet olemattomia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko sinä ihan terve, kun luet olemattomia?

        Se on ihan mielipide kysymys, että olenko 😷


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on ihan mielipide kysymys, että olenko 😷

        Ei se ole enää mielipide jos näkee ja lukee olemattomia. Riittävä todiste diagnoosiin.


    • Anonyymi

      Uskonto hidastaa nykyajan kehitystä!

      • Anonyymi

        En halua olla kehityksessä mukana,joka edistää synnissä elämistä ja irstailuja pappien vihkiessä kaiken maailman pervouksien harrastajia avioliittoon.avioliitto on pyhä ja tarkoitettu vain miehen ja naisen välille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En halua olla kehityksessä mukana,joka edistää synnissä elämistä ja irstailuja pappien vihkiessä kaiken maailman pervouksien harrastajia avioliittoon.avioliitto on pyhä ja tarkoitettu vain miehen ja naisen välille.

        Oli tosi asiallinen mielipide.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En halua olla kehityksessä mukana,joka edistää synnissä elämistä ja irstailuja pappien vihkiessä kaiken maailman pervouksien harrastajia avioliittoon.avioliitto on pyhä ja tarkoitettu vain miehen ja naisen välille.

        Miehen, ja miehen halutessa useamman naisen välille. Moniavioisuus on ihan yleistä ja OK Raamatussa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miehen, ja miehen halutessa useamman naisen välille. Moniavioisuus on ihan yleistä ja OK Raamatussa!

        Mitähän sinä olet lukenut, kun ei Raamatussa sille osoiteta hyväksymistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitähän sinä olet lukenut, kun ei Raamatussa sille osoiteta hyväksymistä.

        Sulla on jäänyt vt kokonaan lukematta? Jopa Mooseksella oli useita vaimoja, Salomolla satoja, Daavidilla kymmeniä yms. Että sellaisia sutkeja ja ei Jumala touhua mitenkään tuominnut. Myös orjuus oli ok, edes Jeesus ei sanonut, että orjat ei olisi OK!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sulla on jäänyt vt kokonaan lukematta? Jopa Mooseksella oli useita vaimoja, Salomolla satoja, Daavidilla kymmeniä yms. Että sellaisia sutkeja ja ei Jumala touhua mitenkään tuominnut. Myös orjuus oli ok, edes Jeesus ei sanonut, että orjat ei olisi OK!

        Noinhan se on. Joillain uskovilla on tapana poimia raamatusta vain ne kivat jutut ja jättää huomioimatta ne ikävämmät...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sulla on jäänyt vt kokonaan lukematta? Jopa Mooseksella oli useita vaimoja, Salomolla satoja, Daavidilla kymmeniä yms. Että sellaisia sutkeja ja ei Jumala touhua mitenkään tuominnut. Myös orjuus oli ok, edes Jeesus ei sanonut, että orjat ei olisi OK!

        Ei nyt aivan noinkaan.
        Mooseksella ei ollut monta vaimoa. Daavidilla oli, eikä Jumala antanut hyväksymistä, ja Salomon monet vaimot houkutteli hänet syntiin.
        Ei mistään löydy Jumalan hyväksymistä sille.
        Orjuus on suomalaisen ajatusmaailman mukaan vain hurjaa pakkotöitä, mutta silloin se tarkoitti aika tavalla eri asiaa, kuin me sen nykyään käsitämme.
        Liian pitkä tässä selitettäväksi.
        UT:ssa löytyy kohtia joissa näkyy ettei sekään ole oikein.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei nyt aivan noinkaan.
        Mooseksella ei ollut monta vaimoa. Daavidilla oli, eikä Jumala antanut hyväksymistä, ja Salomon monet vaimot houkutteli hänet syntiin.
        Ei mistään löydy Jumalan hyväksymistä sille.
        Orjuus on suomalaisen ajatusmaailman mukaan vain hurjaa pakkotöitä, mutta silloin se tarkoitti aika tavalla eri asiaa, kuin me sen nykyään käsitämme.
        Liian pitkä tässä selitettäväksi.
        UT:ssa löytyy kohtia joissa näkyy ettei sekään ole oikein.

        4.Moos 12: 1 Mooses oli ottanut vaimokseen nuubialaisnaisen
        2.Mooses 2: 21. (midianilainen pappi) ...antoi Moosekselle vaimoksi tyttärensä Sipporan.
        Mooseksella oli (ainakin) kaksi vaimoa, mustaihoinen nubialainen (englanninkilessä kerrotaan etiopialainen) eli mustaihoinen, ja midianilainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        4.Moos 12: 1 Mooses oli ottanut vaimokseen nuubialaisnaisen
        2.Mooses 2: 21. (midianilainen pappi) ...antoi Moosekselle vaimoksi tyttärensä Sipporan.
        Mooseksella oli (ainakin) kaksi vaimoa, mustaihoinen nubialainen (englanninkilessä kerrotaan etiopialainen) eli mustaihoinen, ja midianilainen.

        Kyse samasta naisesta, ymmärrätkös?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyse samasta naisesta, ymmärrätkös?

        Niin näkyy olevan kun tarkemmin tutkii.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin näkyy olevan kun tarkemmin tutkii.

        No ei ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ei ole.

        Huviksesko vänkäät selvää asiaa?


    • Anonyymi

      Kiirettä tulee yläkerralle.

    • Anonyymi

      Väkevä Jumalan tarve 🤣😂

    • Anonyymi

      Minäkin haluan vähintään 9 pimuvaimoa 🥰

      • Anonyymi

        Minä haluun 12! 😍


    • Anonyymi

      Mikähän Nurmeksen kohtalo vielä on jos Moskovalaiset hyökää, kyllä tulee Jumalan apua ikävä.

      • Anonyymi

        Taitaa silloin rukous maistaa vähän jokaiselle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taitaa silloin rukous maistaa vähän jokaiselle.

        No ainakin pimut maistuu 🥰


    • Anonyymi

      Uskon, että Jumala on. Kirkoissa, jopa Nurmeksen, kun siellä istuu tulee tunne, että Jumala on.

      • Anonyymi

        Niin varmaan on. Se on toisin kuin etelän kirkoissa jossa tärkein Pride.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin varmaan on. Se on toisin kuin etelän kirkoissa jossa tärkein Pride.

        Kyllä Suomi alkaa olla pakanamaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä Suomi alkaa olla pakanamaa.

        Eikä vain alkaa, vaan on jo. Kirkot saarnaa kuin ka hyvä on olla homo, ja kaikki muu on heistä vihapuhetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikä vain alkaa, vaan on jo. Kirkot saarnaa kuin ka hyvä on olla homo, ja kaikki muu on heistä vihapuhetta.

        Just tuota se on nykyään.


    • Anonyymi

      Taidatte itse olla kaappihomoja, kun teillä ei paljon muuta mielessä pyöri kun homot ja lespot!

      • Anonyymi

        Uskovissa on valtavan paljon homoja, mutta pelon takia pysyvät kaapissa!
        Tätäkö on Kristuksen opettama rakkaus?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskovissa on valtavan paljon homoja, mutta pelon takia pysyvät kaapissa!
        Tätäkö on Kristuksen opettama rakkaus?

        Raamattu kehoittaa homoja pysymään kaapissa ja kaivautumaan hiekaan. Näin sanoo jahve!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamattu kehoittaa homoja pysymään kaapissa ja kaivautumaan hiekaan. Näin sanoo jahve!

        Misssä kohtaa niin sanotaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskovissa on valtavan paljon homoja, mutta pelon takia pysyvät kaapissa!
        Tätäkö on Kristuksen opettama rakkaus?

        Peräreikä tynkkyyminen on ihmisen omasta himosta lähtevä päätös.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Peräreikä tynkkyyminen on ihmisen omasta himosta lähtevä päätös.

        Entös jos hetero moiseen haluaa, eli laittaa vaikka rouvaa berärööriin? Onko se sunti? Eikun synti!


      • Anonyymi

        Itsehän te tuputatte homoiluanne jatkuvalla syötöllä. Vaikea sitä silloin on sulkea pois mielestä.


    • Anonyymi

      Kyllä se synniksi menee, ainakin hellareissa. Luterilaisissa ollaan liberaaleja ja enemmän joustavia.

    • Anonyymi

      Ei Jumala loputtomiin katso tätä hirveää menoa.

      • Anonyymi

        Kyll aika on melkosen vähis.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyll aika on melkosen vähis.

        Meinaatko että Venäjä hyökkää, vai miten se on vähissä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meinaatko että Venäjä hyökkää, vai miten se on vähissä?

        Paarin vuoden sisällä Venäjä hyökkää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paarin vuoden sisällä Venäjä hyökkää.

        Silloin täällä ei asu muuta kuin jokunen vanhus.


    • Anonyymi

      Entäpä jo mitään Jumalaa ei edes ole, mitä sitten?

      Tuleeko uskoville paha mieli kun ei ole helvettiä mihin on hauska viskoa väärinuskovat?

      Kysyn rehdisti uskovita, oletteko Jumalan nähneet, ja jos, niin missä. Laittakaa vaikka kuva, missä on Jumala.

      Olen samaa kysynyt 40 vuotta, yhtään kuvaa tahi edes järkevää selitystä ei ole vielä herunut. Ehkä tottuus löytyy Nurmeksesta, ehkä se Jumala piileksii Nurmeksessa? 😏

      • Anonyymi

        Jumalaa ei ole kukaan ihminen nähnyt.raamatussa se jo ilmoitetaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumalaa ei ole kukaan ihminen nähnyt.raamatussa se jo ilmoitetaan.

        Kukaan uskova ei voi tuomita tai viskoa ketään helvettiin.


      • Anonyymi

        Olet kysellyt 40 vuotta. Etkö sitten usko mihinkään, mitä et näe?
        Eikö sinulle riitä jos näet vaikutuksen vaikka et näe sen aiheuttajaa.
        Saat yhtä klassisen vastauksen ja samalla toteamuksen.

        1. Et usko tuulta olevan olemassa, vai näetkö tuulen, vaiko vain tuulen vaikutuksen?

        2. Etkö usko sähköä olevan olemassa, kun et sitä pysty näkemään, vai luuletko lampun valoa sähköksi?

        Etkö usko vehnän jyvässä olevan elämää, koska sitä ei voi nähdä, vain sen vaikutuksen kun se itää, elämää et mistään kasvista voi nähdä?

        Ei kukaan visko sinuakaan mihinkään kuuoleman jälkeen, vaan itse valitset eläissäsi paikan missä vietät ajan, joka ei koskaan pääty!

        Mitäs sitten kun kuolemanjälkeen näet, Jumala olikin olemassa?
        Muista elämässä ei ole uusintoja!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet kysellyt 40 vuotta. Etkö sitten usko mihinkään, mitä et näe?
        Eikö sinulle riitä jos näet vaikutuksen vaikka et näe sen aiheuttajaa.
        Saat yhtä klassisen vastauksen ja samalla toteamuksen.

        1. Et usko tuulta olevan olemassa, vai näetkö tuulen, vaiko vain tuulen vaikutuksen?

        2. Etkö usko sähköä olevan olemassa, kun et sitä pysty näkemään, vai luuletko lampun valoa sähköksi?

        Etkö usko vehnän jyvässä olevan elämää, koska sitä ei voi nähdä, vain sen vaikutuksen kun se itää, elämää et mistään kasvista voi nähdä?

        Ei kukaan visko sinuakaan mihinkään kuuoleman jälkeen, vaan itse valitset eläissäsi paikan missä vietät ajan, joka ei koskaan pääty!

        Mitäs sitten kun kuolemanjälkeen näet, Jumala olikin olemassa?
        Muista elämässä ei ole uusintoja!

        On tosi hyvä teksti sulla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet kysellyt 40 vuotta. Etkö sitten usko mihinkään, mitä et näe?
        Eikö sinulle riitä jos näet vaikutuksen vaikka et näe sen aiheuttajaa.
        Saat yhtä klassisen vastauksen ja samalla toteamuksen.

        1. Et usko tuulta olevan olemassa, vai näetkö tuulen, vaiko vain tuulen vaikutuksen?

        2. Etkö usko sähköä olevan olemassa, kun et sitä pysty näkemään, vai luuletko lampun valoa sähköksi?

        Etkö usko vehnän jyvässä olevan elämää, koska sitä ei voi nähdä, vain sen vaikutuksen kun se itää, elämää et mistään kasvista voi nähdä?

        Ei kukaan visko sinuakaan mihinkään kuuoleman jälkeen, vaan itse valitset eläissäsi paikan missä vietät ajan, joka ei koskaan pääty!

        Mitäs sitten kun kuolemanjälkeen näet, Jumala olikin olemassa?
        Muista elämässä ei ole uusintoja!

        Missähän vastaus viipyy?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet kysellyt 40 vuotta. Etkö sitten usko mihinkään, mitä et näe?
        Eikö sinulle riitä jos näet vaikutuksen vaikka et näe sen aiheuttajaa.
        Saat yhtä klassisen vastauksen ja samalla toteamuksen.

        1. Et usko tuulta olevan olemassa, vai näetkö tuulen, vaiko vain tuulen vaikutuksen?

        2. Etkö usko sähköä olevan olemassa, kun et sitä pysty näkemään, vai luuletko lampun valoa sähköksi?

        Etkö usko vehnän jyvässä olevan elämää, koska sitä ei voi nähdä, vain sen vaikutuksen kun se itää, elämää et mistään kasvista voi nähdä?

        Ei kukaan visko sinuakaan mihinkään kuuoleman jälkeen, vaan itse valitset eläissäsi paikan missä vietät ajan, joka ei koskaan pääty!

        Mitäs sitten kun kuolemanjälkeen näet, Jumala olikin olemassa?
        Muista elämässä ei ole uusintoja!

        Analogiasi ontuu ja huojuu kuin Jean-Claude Juncker humalassa! 😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet kysellyt 40 vuotta. Etkö sitten usko mihinkään, mitä et näe?
        Eikö sinulle riitä jos näet vaikutuksen vaikka et näe sen aiheuttajaa.
        Saat yhtä klassisen vastauksen ja samalla toteamuksen.

        1. Et usko tuulta olevan olemassa, vai näetkö tuulen, vaiko vain tuulen vaikutuksen?

        2. Etkö usko sähköä olevan olemassa, kun et sitä pysty näkemään, vai luuletko lampun valoa sähköksi?

        Etkö usko vehnän jyvässä olevan elämää, koska sitä ei voi nähdä, vain sen vaikutuksen kun se itää, elämää et mistään kasvista voi nähdä?

        Ei kukaan visko sinuakaan mihinkään kuuoleman jälkeen, vaan itse valitset eläissäsi paikan missä vietät ajan, joka ei koskaan pääty!

        Mitäs sitten kun kuolemanjälkeen näet, Jumala olikin olemassa?
        Muista elämässä ei ole uusintoja!

        Pirun käyttäytyminen

        Päinvastoin kuin paikkaan sidotut kummitukset, pirut ja demonit saattavat vaeltaa ympäriinsä etsien sopivia uhreja. Ne voivat iskeä äkkiarvaamatta ja riivata ihmisiä eli asettua ihmiseen asumaan. Riivattu ihminen saattaa käyttäytyä hullusti tai sairastua, tai hänen persoonallisuutensa voi muuttua täysin. Riivauksen voi poistaa asiansa osaava manaaja. Pirut ovat voineet myös riivata taloa eli tulla taloon asumaan ja häiritsemään talonväkeä. Tällöinkin on tarvittu manaajaa tai taikoja pirujen karkottamiseksi.


      • Anonyymi

        Suomesta tunnetaan kertomuksia, joiden mukaan piru on tullut häätansseihin tuntemattoman miehen hahmossa. Hän on saattanut tanssittaa morsianta, joka on sairastunut tai häpäistynyt tästä toimituksesta. Piru voi myös tekeytyä naiseksi ja turmella miehen.

        Piru saattoi kaapata lapsia. Silloin lapsi ja Piru päätyivät näkymättömiksi kiertolaisiksi. Lapsen ruuaksi päätyi vain sellainen ruoka, jolle oli kirottu. Se saattoi tapahtua esimerkiksi silloin, jos lapsi tai Piru sai lehmän kaatamaan maitokannun ja lypsävä piika kirosi. Silloin Piru salli lapsen nuolla maassa olleen maidon. Jos taas piika siunasi, silloin lasta rankaistiin tai hän jäi ilman ruokaa.

        Kristillisen ajan suomalaisissa kansantarinoissa Piru nähdään vääryyksien rankaisijana. Siinä toimessa saatetaan myös päätyä tilanteeseen, jossa Piru korjaa vääryyden. Esimerkiksi kaupassa huijannut isäntä päätyy Pirun käsiin, mutta samalla renki saa Pirulta tiedon, minne rahat on kätketty. Tarina jatkuu sitten niin, että renki jakaa omaisuuden takaisin niille, jotka ovat tulleet huijatuksi.

        Kerrotaan myös, että jos saunaan jää yöksi, piru voi suuttua siitä ja tappaa ihmisen.


    • Anonyymi

      Olen nähnyt tuulen
      Olen nähnyt myös sähkön. Siihen ilmiöön on helppo tutustua työtämällä sormet pistorasiaan, silloin sen voi myös nähdä!

      • Anonyymi

        Et taidan tuntea ollenkaan alkeitakaan sähköstä, kun luulet näkeväsi sähkön työntämällä sormen pistorasiaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et taidan tuntea ollenkaan alkeitakaan sähköstä, kun luulet näkeväsi sähkön työntämällä sormen pistorasiaan.

        Koita, huomaat että sen näkee :) Komea valokaari, se on kuule sitä sähköä, sen näkee ja sen tuntee 😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et taidan tuntea ollenkaan alkeitakaan sähköstä, kun luulet näkeväsi sähkön työntämällä sormen pistorasiaan.

        Piru on suomalaisessa kansanperinteessä joko paholaista palveleva tai muutoin vähäisempi paha olento eli demoni, tai itse paholainen. Tässä artikkelissa käsitellään suomalaisen kansanperinteen piruja siltä osin, miten ne vertautuvat demoneihin.

        Sana piru on mahdollisesti deminutiivi, vähättelevä johdos paholaista merkitsevästä sanasta perkele. Sana perkele taas on sukua slaavilaiselle ukkosenjumalaa merkitsevälle sanalle Perun. Myös pirun erillistä lainautumista sanasta Perun on aiemmin ehdotettu, mutta sitä ei enää pidetä todennäköisenä. Suomen kirjakielessä pirun mainitsee ensimmäistä kertaa Mikael Agricola Raamatun käännöksessään. Hän tarkoitti sillä perkelettä eli paholaista. Kuitenkin suomalaisessa kansanperinteessä pirut esiintyvät usein joukkona pieniä pahoja olentoja, jotka muistuttivat hiisiä, peikkoja ja maahisia, ja joskus yksittäisinä olentoina. Suomalaisen kansanperinteen pirut rinnastuvat pitkälti eri puolilla maailmaa tunnettuihin demoneihin.


    • Anonyymi

      Kirkkokin saa osansa ukkosista. Miten se on mahdollista? Olisiko rakennuksen korkeudella jotain vaikutusta, vaikka syntistä ajattelua onkin?

      • Anonyymi

        Niin, siinäkin sen sähkön voi helposti nähdä, salama on silkkaa sähköä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, siinäkin sen sähkön voi helposti nähdä, salama on silkkaa sähköä!

        Se mitä näet salamassa, on valo joka lähtee kuumentuneista ilmassa olevista kaasumolekyyleista. Sähköä ei kukaan ihminen vielä tähän mennessä ole koskaan nähnyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se mitä näet salamassa, on valo joka lähtee kuumentuneista ilmassa olevista kaasumolekyyleista. Sähköä ei kukaan ihminen vielä tähän mennessä ole koskaan nähnyt.

        Täällä saa lukea todellisesta ihmeestä, että joku pystyy näkemään sähkön! Mitä ei vaikutuksia ja kumpi on parempaa sähköä, sininen sähkö vai punainen?


    • Anonyymi

      Pistä vain sormesi pistorasiaan, niin saat samalla pyhän pietarin, joka määrää kummasta portista pääset ylä- vai alakertaan.

      • Anonyymi

        Pitarihan joutu alakertaan, saas nähdä minne sinä joudut? 😂


      • Anonyymi

        Pistä kielesi niin näet sähkön lähempää. Miltä se sähkö näyttää kun se on johdon pinnalla.
        Ehkä se näkyy läheltä katsottuna.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pistä kielesi niin näet sähkön lähempää. Miltä se sähkö näyttää kun se on johdon pinnalla.
        Ehkä se näkyy läheltä katsottuna.

        Minä halua ostaa vihreää sähkö. Kyllä sähköllä täytyy olla väri koska vihreää sähköä tarjotaan ostettavaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä halua ostaa vihreää sähkö. Kyllä sähköllä täytyy olla väri koska vihreää sähköä tarjotaan ostettavaksi.

        Sähkö on energiaa jota ei kukaan ihminen voi nähdä, mutta silti se on olemassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähkö on energiaa jota ei kukaan ihminen voi nähdä, mutta silti se on olemassa.

        Se ihminen joka sanoo näkeneensä sähkön on henkisen avun tarpeessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se ihminen joka sanoo näkeneensä sähkön on henkisen avun tarpeessa.

        Ja joka on saanut itseensä sähkö vähän reippaammin ei enää apua tarvitse. Sähkö ei kukaan voi nähdä, mutta voiman voi havaita.
        Sähkis.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja joka on saanut itseensä sähkö vähän reippaammin ei enää apua tarvitse. Sähkö ei kukaan voi nähdä, mutta voiman voi havaita.
        Sähkis.

        Joo eikä tuultakaan voi nähdä, mutta kukaan aivoilla varustettu ei voi epäillä sen olemassaoloa.


    • Anonyymi

      Lucifer-helle sai nimensä helvetin enkelien ensimmäiseltä johtajalta
      Paholaisen erisnimi Lucifer merkitsee sananmukaisesti valon tuojaa. Alun perin paholainen ja demonit kuuluivat hyvisten joukkoon.

      Saatana eli paholainen eli Lucifer oli vanhan juutalaiskristillisen mytologian mukaan kapinallinen enkeliruhtinas, joka ennen maailman luomista kokosi joukon toisia enkeleitä taivaalliseen vallankaappaukseen. Kapina epäonnistui, ja Lucifer porukoineen karkotettiin taivaasta. Niin heistä tuli helvetin enkeleitä eli pahoja henkiä eli demoneja.

      Nimi Saatana tulee heprean kielen vastustajaa, estäjää, panettelijaa ja syyttäjää merkitsevästä sanasta satan. Paholainen puolestaan on johdos sanasta paha. Ensimmäiset maininnat paholaisesta suomen kirjakielessä ovat 1770-luvulta. Paholaisen kreikankielinen erisnimi Diabolos taas meriktsee sananmukaisesti erilleen heittäjää, kahtia jakajaa, hajottajaa.

      Englannin kieleen Diabolos on kulkeutunut muodossa devil, ruotsiin djävul. Se puolestaan on muuntunut suomen kielessä Jeeveliksi. Jeeveli vieköön ei siis ole mikään ihan viaton toivotus.

      Perkele oli alkujaan balttilainen ukkosenjumala
      Perkele on balttilaina. Se ei alun perin tarkoittanut paholaista vaan ukkosenjumalaa, kaikkein ylintä luonnonjumalaa. Suomessa sen vastine on vanhastaan ollut Ukko, ylijumala. Piru on perkele-sanan muunnelma. Suomen kielessä piru ja perkele ovat esiintyneet Agricolasta alkaen.
      Lucifer puolestaan on latinaa ja tarkoittaa valon kantajaa tai valon tuojaa. Nimitys on peräisin Raamatun latinankielisestä käännöksestä, jossa Jesajan kirjan Kointähti käännetään Luciferiksi eli valon tuojaksi (Jes. 14:12). Kointähdellä eli aamunkoiton tähdellä tarkoitetaan planeetta Venusta. Tuossa Jesajan kirjan kohdassa Babylonian kuninkaan kukistumista verrataan taivaalta pudonneeseen Kointähteen. Kertomus on sittemmin tulkittu kuvaukseksi taivaasta karkotetusta paholaisesta. Tähän viittaa myös Jeesus, joka Luukkaan evankeliumissa sanoo nähneensä, kuinka Saatana sinkoutui taivaasta kuin salama (Luuk. 10:18).

      Sinänsä kiinnostavaa, että Raamatun viimeisellä sivulla Jeesuksesta itsestään käytetään täsmälleen samaa Venusta eli Kointähteä merkitsevää arvonimeä kuin paholaisesta: "Minä, Jeesus, olen lähettänyt enkelin luoksenne, jotta seurakunnat saisivat tämän todistuksen. Minä olen Daavidin juuriverso ja suku, kirkas aamutähti" (Ilm. 22:16).

      Lucifer luotiin kaikkein kirkkaimmaksi enkeliksi
      Luciferin valoisa nimi selittyy sillä, että keskiajan demonologian eli pahoja henkiä koskevan opin mukaan Lucifer luotiin ylimmäksi enkeliksi. Hän oli kaikkein lähimpänä Jumalan kirkkautta. Lucifer, valon tuoja, loisti taivaallista valoa aivan erityisellä tavalla. Ikävä kyllä huipulla tuuli liikaa, eikä enkeliruhtinas kestänyt omaa asemaansa. Tuttu tarina: valta horjuttaa arvostelukykyä ja kiusaukset käyvät liian suuriksi.

      Luciferin perussynteinä on pidetty ylpeyttä ja kateutta. Usein ajatellaan kaikkein kirkkaimman enkelin kadehtineen Jumalaa, mutta keskiajan teologit ajattelivat enkelijoukkojen komentajan kateuden kohdistuneen ennen muuta ihmiseen. Ihminen luotiin Jumalan kuvaksi ja enkelit määrättiin ihmisten auttajiksi ja suojelijoiksi. Se oli Luciferille liikaa. Psykoanalyytikko Carl Gustav Jung piti Saatanaa ja Kristusta veljeksinä ja Saatanan touhuja nimenomaan Kristuksen kadehtimisena.

      Oppi paholaisesta on ollut yksi tapa selittää maailmassa vallitsevaa pahuutta ja kärsimystä – vaikkapa vain sietämättömiä helteitä. Valistuksen mankelin läpi pusertunut nykyteologia näkee paholaisen pikemminkin radikaalin pahan symbolina ja kielikuvana, "narratiivisena nukkena", kuten paholaisen elämäkerran kirjoittanut teologi Kari Kuula kuvaa. Sellaisenakaan Lucifer ei silti ole mitenkään loppuun kaluttu luu, niin paljon on edelleen eroa sillä, miten asiat ovat ja miten niiden pitäisi olla.

      • Anonyymi

        Keksitkö ihan omasta päästäsi tuon vai kertoiko mummosi sinulle sen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Keksitkö ihan omasta päästäsi tuon vai kertoiko mummosi sinulle sen?

        No paappa sen kerto 😬 Hän oli sotaveteraani ja katkeroitunut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No paappa sen kerto 😬 Hän oli sotaveteraani ja katkeroitunut.

        Kuka noista mainitsemistasi oli pappasi.


      • Anonyymi

        No ilmankos sinusta tuli mikä tuli!


      • Anonyymi

        Sehän oli kehumista etkö käsitä?


      • Anonyymi

        Tunnetteko toisenne vai miksi epäilet pilkkaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tunnetteko toisenne vai miksi epäilet pilkkaa?

        Se vastailee itselleen, ei kannata välittää.


    • Anonyymi

      Minulla tulee pimuja pistorasiasta 🥰👩‍🦰

    • Anonyymi

      Vieläkö se sähkön näkijä on hengissä vai työnsikö terävän kielensä pistorasiaan?

      • Anonyymi

        Ei sähköä voi nähdä, ainoastaan sen vaikutuksia, mutta ei sähköä itseään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sähköä voi nähdä, ainoastaan sen vaikutuksia, mutta ei sähköä itseään.

        Työhöni kuuluu sähkö, mutta en ole ikinä sitä nähnyt, tuntenut kyllä iskuina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työhöni kuuluu sähkö, mutta en ole ikinä sitä nähnyt, tuntenut kyllä iskuina.

        Sama täällä, olen saanut kolmesti sellaisen sähköiskun, että kuolema oli lähellä, mutta en nähnyt koskaan sitä sähköä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama täällä, olen saanut kolmesti sellaisen sähköiskun, että kuolema oli lähellä, mutta en nähnyt koskaan sitä sähköä.

        Niin totta on, että maailmassa on paljon asioita joita ei voi nähdä, mutta silti niihin uskotaan, kuten tuulikin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin totta on, että maailmassa on paljon asioita joita ei voi nähdä, mutta silti niihin uskotaan, kuten tuulikin.

        Totta turiset ei kaikkea voi nähdä.


    • Anonyymi

      Kyllä sähkön voi nähdä, ei se mitään näkymätöntä ole. Katsokaa salamia, näette sähkön!

      T Sähkäri

      • Anonyymi

        Oikealla sähkärillä olisi tietoa, mikä salamassa näkyy, mutta feikkisähkäri luulee sähkön olevan kirkasta valoa. Oletko tosiaan apukoulun eskarin asteella tiedoissa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikealla sähkärillä olisi tietoa, mikä salamassa näkyy, mutta feikkisähkäri luulee sähkön olevan kirkasta valoa. Oletko tosiaan apukoulun eskarin asteella tiedoissa?

        Se käytiin mitä pystyttiin.

        Hömiloille, jotaka väittää että sähkön ei voisi nähdä, voi sen

        https://www.youtube.com/watch?v=UjDxLZSjPHY&ab_channel=WarpedPerception


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikealla sähkärillä olisi tietoa, mikä salamassa näkyy, mutta feikkisähkäri luulee sähkön olevan kirkasta valoa. Oletko tosiaan apukoulun eskarin asteella tiedoissa?

        Onko uusi koulu jo homeessa, lahottaja sienet iskeneet aivoihisi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se käytiin mitä pystyttiin.

        Hömiloille, jotaka väittää että sähkön ei voisi nähdä, voi sen

        https://www.youtube.com/watch?v=UjDxLZSjPHY&ab_channel=WarpedPerception

        Minkä väristä se sähkö on jota näet? Millä pillereillä sinä pystyt näkemään sähköä, vai tarvitaanko jotain vahvempaa? Soita Guinesin kirjan tekijöille niin pääset ennätysten listaan, maailman ensimmäisenä ihmisenä joka pystyy näkemään sähkön.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkä väristä se sähkö on jota näet? Millä pillereillä sinä pystyt näkemään sähköä, vai tarvitaanko jotain vahvempaa? Soita Guinesin kirjan tekijöille niin pääset ennätysten listaan, maailman ensimmäisenä ihmisenä joka pystyy näkemään sähkön.

        Sen minäkin haluaisin tietää miltä sähkö näyttää. Miksihän se on langoissa näkymätön, esimerkiksi noissakin suurjännitelinjoissa. Niissä ainakin pitäisi olla paljon sähköö, joten pitäisi näkyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sen minäkin haluaisin tietää miltä sähkö näyttää. Miksihän se on langoissa näkymätön, esimerkiksi noissakin suurjännitelinjoissa. Niissä ainakin pitäisi olla paljon sähköö, joten pitäisi näkyä.

        Työ harhaoppiset kerettiläiset väitätte,että sähkö ei näy.rangaistuksenne olkoon viiden päivän ajan sähköllä kidutusta kolme kertaa päivässä tunnin ajan kerrallaan ja jos ette sittenkään näe minkälaista sähkö on,niin jatkamme tahdilla seitsemän kertaa puolituntia kuukauden ajan jatkaen ohjelmaa,niin pitkään,että rupeatte näkemään minkälaista se sähkö on🤐🙋


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työ harhaoppiset kerettiläiset väitätte,että sähkö ei näy.rangaistuksenne olkoon viiden päivän ajan sähköllä kidutusta kolme kertaa päivässä tunnin ajan kerrallaan ja jos ette sittenkään näe minkälaista sähkö on,niin jatkamme tahdilla seitsemän kertaa puolituntia kuukauden ajan jatkaen ohjelmaa,niin pitkään,että rupeatte näkemään minkälaista se sähkö on🤐🙋

        Voisitko kertoa minkä näköistä on sähkö, jos me alan ihmiset ei vain sitä satuta tuntemaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voisitko kertoa minkä näköistä on sähkö, jos me alan ihmiset ei vain sitä satuta tuntemaan.

        Sähkö on kirkasta valoa ja jos langoissa ei valo oista niin ei ole sähköä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähkö on kirkasta valoa ja jos langoissa ei valo oista niin ei ole sähköä.

        Kyllä sähkömies tietää minkä näköistä on sähkö.


    • Anonyymi

      Jaskan pauhantaa koko palsta.

    • Anonyymi

      Kyllä se on niin, että Jumalan käsissä on Nurmeksenkin kohtalo!

      • Anonyymi

        Kun ruski tulee rajan yli niillä seuduin, niin ainut turva on Jumalassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun ruski tulee rajan yli niillä seuduin, niin ainut turva on Jumalassa.

        Se on tosi, että hyvä on vitsailla kun kaikki on hyvin, mutta kun pahat päivät tulee, niin vitsit kuivuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on tosi, että hyvä on vitsailla kun kaikki on hyvin, mutta kun pahat päivät tulee, niin vitsit kuivuu.

        Eikä ne pahat päivät ole enää kaukana. Ruski kerää romurautaa rajan taa senkun kerkiää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikä ne pahat päivät ole enää kaukana. Ruski kerää romurautaa rajan taa senkun kerkiää.

        Kun ruski tulee rajan yli niin meidät viedään Aral- järvelle suolaa keräämään.


    • Anonyymi

      Ei ruski mihinkään tule, niiden takit on rusoteessa, ei ne kulje.

      Kannattaa ottaa Jumala elämään, ihan vaikka varmuudeksi .

      • Anonyymi

        Jumala on paras turva.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumala on paras turva.

        Hän on ainoa todellinen turva.


    • Anonyymi

      Näette salaman ja samalla väitätte että sähköä ei voi nähdä 🤣😂

      • Anonyymi

        Oletko sinä ihan tosissasi, kun väität näkeväsi salamassa sähkön?
        Etkö ole käynyt peruskoulua, vai eikö teillä opetettu, mistä salaman iskussa näkyvä valo tulee.
        käy jollain tiedepalstoilla tutkimassa, niin ehkä se selviää sinulle.
        Sähkö sen kyllä aiheuttaa, mutta se valo ei ole sähköä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko sinä ihan tosissasi, kun väität näkeväsi salamassa sähkön?
        Etkö ole käynyt peruskoulua, vai eikö teillä opetettu, mistä salaman iskussa näkyvä valo tulee.
        käy jollain tiedepalstoilla tutkimassa, niin ehkä se selviää sinulle.
        Sähkö sen kyllä aiheuttaa, mutta se valo ei ole sähköä.

        Höpö höpö 🤣😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpö höpö 🤣😂

        Pistä faktat tiskiin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pistä faktat tiskiin!

        Höpö höpö ota lääkeesi 😂


    • Anonyymi

      Olen nähnyt Jumalan! 🧙‍♂️

    • Anonyymi

      Jo on koomista, lapsikin voi sähkön nähdä.

      • Anonyymi

        Niin kyllä lapsi voi nähdä mitä vain, tai jos on tarpeeksi lapsellinen. Aikuinen ja edes peruskoulun käynyt ei voi nähdä elektronien liikettä, joten en jatka inttämistä 5 v. tasoisen tietämyksen kanssa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin kyllä lapsi voi nähdä mitä vain, tai jos on tarpeeksi lapsellinen. Aikuinen ja edes peruskoulun käynyt ei voi nähdä elektronien liikettä, joten en jatka inttämistä 5 v. tasoisen tietämyksen kanssa

        Missä ihmeen apukoulussa olet ollut. Kyllä sähkön voi ja sen näkee, jos et usko nyt sitten millään, voin tulla sen sulle näyttää 46e on veloitukseni ja alvi päälle.
        .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin kyllä lapsi voi nähdä mitä vain, tai jos on tarpeeksi lapsellinen. Aikuinen ja edes peruskoulun käynyt ei voi nähdä elektronien liikettä, joten en jatka inttämistä 5 v. tasoisen tietämyksen kanssa

        Jos et näe elektronien liikeetä miten ihmessä näet edes itsesi tai tänä . pisteen?


    • Anonyymi

      Hellarit on hörhöjä. Sen kaikki tietää.

      Nyt jo luterilaistkin?

      • Anonyymi

        No ei me olla, siis hellarit voi olla mutta me lutkut ei olla!


    • Anonyymi

      Joku ei suostu näkemään sähköä, Nurmes menoa 😂

    • Anonyymi

      Kyllä sähkön voi nähdä! Herran jestas mitä pökilöitä ruokamme nauttii! 😂

      • Anonyymi

        Vai näet sinä sähkön, joten sinä et tarvitse mitään mittareita, vilkaiset vain töpseliin, ja näet heti onko siellä sähköä. Sitten minun teknikon koulutukseni on mennyt hukkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai näet sinä sähkön, joten sinä et tarvitse mitään mittareita, vilkaiset vain töpseliin, ja näet heti onko siellä sähköä. Sitten minun teknikon koulutukseni on mennyt hukkaan.

        Älä ole tyhmä ja vedätettävä. Etkö näe että hörthät nauttii kun intät selvässä asiassa. Tai jos näkevät sähkön, niin sitten ne on henkisesti aika kipeitä.


    • Anonyymi

      Sähkön näkee ja sähkön myös kuulee.

      • Anonyymi

        Sen myös tuntea 😎


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sen myös tuntea 😎

        Nyt olen samaa mieltä, sen kyllä tuntee. Näkeminen ja kuuleminen onkin sitten niitä houretason juttuja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt olen samaa mieltä, sen kyllä tuntee. Näkeminen ja kuuleminen onkin sitten niitä houretason juttuja.

        Onko ne sähkösilmät sellaisia, että ne näkee sähkön? Muuttuuko sähköaidan langan väri erilaiseksi kun siinä on sähkö?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko ne sähkösilmät sellaisia, että ne näkee sähkön? Muuttuuko sähköaidan langan väri erilaiseksi kun siinä on sähkö?

        Kun vesi virtaa putken sisällä, näetkö sen? Et. Kun sähkö etenee johtimessa, näetkö sen? Et.
        Mutta kun vioitat em asioita näetkö sitten? Kyllä näet!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun vesi virtaa putken sisällä, näetkö sen? Et. Kun sähkö etenee johtimessa, näetkö sen? Et.
        Mutta kun vioitat em asioita näetkö sitten? Kyllä näet!

        Virtaako sinulla sähkö johdon sisällä? Oletko ihan vakavissasi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Virtaako sinulla sähkö johdon sisällä? Oletko ihan vakavissasi?

        Tarkoitan noita voimajohtoja joita ulkona näet. Niissähän on todella kova virta, joten sen pitäisi näkyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoitan noita voimajohtoja joita ulkona näet. Niissähän on todella kova virta, joten sen pitäisi näkyä.

        Nurmeksen sähkö on punaista koska kaikki voimajohdot ovat aivan punaisia.


    • Anonyymi

      Tietenkin sähkön voi nähdä, pissaa siihen sähköaitaan niin takaan, että näet sähkön!

      • Anonyymi

        Kokenut kaikki tietää, ja tyhmä itse kaikki kokee.


      • Anonyymi

        No minkä näköinen se sähkö oli kun pissasit siihen aitaan?


    • Anonyymi

      Jos hellari ja lutku tappelis, kumpi voittas ja kumpi pääsis taivaseen? 🤔

    • Anonyymi

      Nurmeshan on yksi parhaista paikoista - ihan kuin noin turvallisuussyistä. Minä en ole nähnyt niitä tulikivenkatkuisia tulikiviä. No - vettä joskus tippuu ja kun talvi tuleen, kai sitten jossain vaiheessa luntakin.
      Onko sinulla jotain vaikeuksia elää täällä maan päällä? Ovat aika omituisia nuo sinun ajatuksesi. Kävisit kävelylenkillä, se piristää verenkiertoa ja tulee paljon parempi olo.

      Ruokaakin täällä voi ostaa kaupasta, jos nälkä tulee. Eikä Nurmekselaiset sen enempää kuin muutkaan suomalaiset - päättäjiä myöten - mitenkään sotaintoisiakaan, joten älä maalaa pirua seinillesi tai omaan päähäsi.

      • Anonyymi

        Mitä ihmettä sinä höpötät?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä ihmettä sinä höpötät?

        Meillä riittää niitä höpöttäjiä ja näkymättömän näkijöitä = sähkön!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meillä riittää niitä höpöttäjiä ja näkymättömän näkijöitä = sähkön!

        Mikä kirous meillä on kun noita näkymättömän sähkön näkijöitä tänne on tupannu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä kirous meillä on kun noita näkymättömän sähkön näkijöitä tänne on tupannu.

        Tuo sähkön näkijä on "Näkymätön Viänänen" näkee näkymättömiä.


    • Anonyymi

      On näköjään menty aika kauas alkuperäisestä aiheesta.

      • Anonyymi

        Keskustelu Jumalasta käy sähköisenä! Paitsi näillä vajakeilla, jotka ei näe sähköä!


    • Anonyymi

      Teslani kulkee sähköllä, etkö näe sitä?

      • Anonyymi

        Tesla on niin nopea, että ei sitä ehdi huomata 😬


    • Anonyymi

      Kyllä verkkohurinan helposti voi kuulla, kun laitteet on päällä.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Olihan pikkusen kommeet valokaaret, ihan etänä tuppas toimimaan.

        Tuli tuossa mieleen vaan, herkimmät joilla on hengellinen herätys ja näkee tämmöistä, mitä ei voi sanoin selittää. Niin hakevat kiireesti virsikirjat esille ja eikun veisaamaan.


      • Anonyymi

        Jos tuo mikä näkyi oli mielestäsi sähköä, niin miksi ei lankojen pinnalla näy sähkö edes yöllä pimeässä, ei mitään hehkua? Vai kulkeeko sinun mielestä sähkö langan sisällä "tunnelissa"?

        Et näköjään ole ollut valveilla tunneilla jossa puhutaan sähköstä, edes peruskoulussa.
        Kuulehan reppana, et sinä näe sähköä salamassakaan, vaan sähkön kuumentamia "ilmahiukkasia".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos tuo mikä näkyi oli mielestäsi sähköä, niin miksi ei lankojen pinnalla näy sähkö edes yöllä pimeässä, ei mitään hehkua? Vai kulkeeko sinun mielestä sähkö langan sisällä "tunnelissa"?

        Et näköjään ole ollut valveilla tunneilla jossa puhutaan sähköstä, edes peruskoulussa.
        Kuulehan reppana, et sinä näe sähköä salamassakaan, vaan sähkön kuumentamia "ilmahiukkasia".

        Höno, johtimessa se sähkö on siellä piuhan sisällä. Et sinä näe myöskään vettä kun se menee putken sisällä. Mutta näet kun sitä valuu hanasta. Valokaari on silkkaa sähköä, jos et usko tee itsestäsi sellainen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos tuo mikä näkyi oli mielestäsi sähköä, niin miksi ei lankojen pinnalla näy sähkö edes yöllä pimeässä, ei mitään hehkua? Vai kulkeeko sinun mielestä sähkö langan sisällä "tunnelissa"?

        Et näköjään ole ollut valveilla tunneilla jossa puhutaan sähköstä, edes peruskoulussa.
        Kuulehan reppana, et sinä näe sähköä salamassakaan, vaan sähkön kuumentamia "ilmahiukkasia".

        Tässä sinulle lisää sähköä katseltavaksi! Sähkö on hyvin helppo nähdä kun se toisinaan karkaa sieltä johtimesta pois!

        https://www.youtube.com/watch?v=-Zib4IV2TIg&ab_channel=KempCerzo


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höno, johtimessa se sähkö on siellä piuhan sisällä. Et sinä näe myöskään vettä kun se menee putken sisällä. Mutta näet kun sitä valuu hanasta. Valokaari on silkkaa sähköä, jos et usko tee itsestäsi sellainen!

        Ai minä en tiennytkään että sähköjohdot ovat onttoja, ja sähkö menee sisällä kuin vesi putkessa. Entä jos johdossa on pienikin reikä niin sillonko se sähkö karkaa sieltä pois. Millä ne poraa ne sähköjohdot ontoiksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä sinulle lisää sähköä katseltavaksi! Sähkö on hyvin helppo nähdä kun se toisinaan karkaa sieltä johtimesta pois!

        https://www.youtube.com/watch?v=-Zib4IV2TIg&ab_channel=KempCerzo

        Kuules Hönö, tuo mitä näet ei ole sähköä. Eikö sinulla ole edes peruskoulun ala-astetta käytynä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuules Hönö, tuo mitä näet ei ole sähköä. Eikö sinulla ole edes peruskoulun ala-astetta käytynä?

        Se on silkkaa sähköä, kun sähkö kulkee johtimessa sitä ei näe, mutta kun se tulee johtimesta ulos, sen näkee! Johtimessakin sähkön voi nähdä, siihen tarvitaan mikroskooppia, mutta kyllä sen näkee kun elektronit liikkuu edes takas. Eli, sähkön voi nähdä!

        Jos saivarellaan, et näe edes mulkkuasi, näet vain atomeita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on silkkaa sähköä, kun sähkö kulkee johtimessa sitä ei näe, mutta kun se tulee johtimesta ulos, sen näkee! Johtimessakin sähkön voi nähdä, siihen tarvitaan mikroskooppia, mutta kyllä sen näkee kun elektronit liikkuu edes takas. Eli, sähkön voi nähdä!

        Jos saivarellaan, et näe edes mulkkuasi, näet vain atomeita.

        Et näköjään ole tosimielessä liikkeellä vaan vedätät.
        Vai näet muka mikroskoopilla sähkön, sinulla täytyy olla sellainen mikroskooppi jota ei ole missään muualla maailmassa.
        En ainakaan minä ole vielä kuullut kenenkään muunkaan nähneen sellaista laitetta.
        Jos olet itse keksinyt sen niin ansaitset Nobelin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et näköjään ole tosimielessä liikkeellä vaan vedätät.
        Vai näet muka mikroskoopilla sähkön, sinulla täytyy olla sellainen mikroskooppi jota ei ole missään muualla maailmassa.
        En ainakaan minä ole vielä kuullut kenenkään muunkaan nähneen sellaista laitetta.
        Jos olet itse keksinyt sen niin ansaitset Nobelin.

        Se joka löytää Nurmeksesta jotain hyvää ansaitsee Nobelin. Ehkä nuo sähkön näkijät näkee muutakin näkymätöntä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se joka löytää Nurmeksesta jotain hyvää ansaitsee Nobelin. Ehkä nuo sähkön näkijät näkee muutakin näkymätöntä.

        Nurmes on tosi hyvä paikka asua, en ikinä muuta pois.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nurmes on tosi hyvä paikka asua, en ikinä muuta pois.

        Paras paikka koko Universumissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paras paikka koko Universumissa.

        Juukakin on paljon parempi-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juukakin on paljon parempi-

        Onko Juuka joku kaatopaikka kun en ole kuullutkaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko Juuka joku kaatopaikka kun en ole kuullutkaan?

        Juuka pitäisi denatsifioida sanoo uutistoimisto TASS.


    • Anonyymi

      Onko Jumala sähköä, jopa sähköinen 🤔

      • Anonyymi

        Voi se olla.


    • Anonyymi

      Näen sähkön! 🎅🏼

    • Anonyymi

      Vaikka sähkö on nytten kallista, täällä myös sähkö näkyy.

      • Anonyymi

        Miltä se sähkö näyttää siinnä lankojen pinnalla kulkiessa. Onko erivärisi tuulisähkö, ydinvoimasähkö, vesivoimasähkö ja muut?


    • Anonyymi

      Kallista sähköä mukava katsella.

      • Anonyymi

        Mitä kalliinpaa sen mukavampaa 😎🚬


      • Anonyymi

        Sähköstä sinä uivelo et näe muuta kuin kalliin sähkölaskun.


    • Anonyymi

      Asia ei oikeistaan mulle kuulu, mutta mutta Nuse on mielestäni semmoista maaperää, että tunnelma siellä helposti sähköistyy.
      Onko tuossa perää, vai onko tuo kokonaan huhupuhetta?

      • Anonyymi

        Hyvärilässä sähköisiä homoseksuaaleja 👮‍♂️


    • Anonyymi

      En käsitä ihmisiä jotka väittävät, että sähköä ei voi nähdä, no todellakin voi!

      Jumalaa ei voi nähdä mutta sähkön kyllä voi!

      • Anonyymi

        Näkihän Konsta Pylkkänenkin avaruuden rajat, joten eiköhän Nurmeksen Konstat näe sähkönkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näkihän Konsta Pylkkänenkin avaruuden rajat, joten eiköhän Nurmeksen Konstat näe sähkönkin.

        Hah haa hyvin sanottu noista "sähkön näkijöistä". Aikoinaan oli Paihola täynnä kaikenlaisia näkijöitä, joten eiköhän niitä sähkön näkijöitäkin lie ollut joukossa, nyt ne on näköjään avohoidossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hah haa hyvin sanottu noista "sähkön näkijöistä". Aikoinaan oli Paihola täynnä kaikenlaisia näkijöitä, joten eiköhän niitä sähkön näkijöitäkin lie ollut joukossa, nyt ne on näköjään avohoidossa.

        Niin ovat ja muuttaneet Nuseen. Ei lieksalaisetkaan ole noin hölmöjä vaikka ovatkin hölmöjä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin ovat ja muuttaneet Nuseen. Ei lieksalaisetkaan ole noin hölmöjä vaikka ovatkin hölmöjä.

        Ei täällä ole muita viisaita kuin minä ja minun ego.


    • Anonyymi

      Eiköhän vielä tämän vuoden puolella moni ala kysellä Jumalalta miksi näin tapahtuu tällaista

      • Anonyymi

        Jumala näyttää teille sokeille sähkön! 🙋‍♂️


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumala näyttää teille sokeille sähkön! 🙋‍♂️

        Oletko sinä nähnyt, ja minkälaiselta se näytti?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko sinä nähnyt, ja minkälaiselta se näytti?

        Piirakalta?


    • Anonyymi

      En sekaannu toisuskoisten touhuihin. Turvallisinta pysytellä vain oikein ylistävien ortodoksien liturgioissa.

      • Anonyymi

        Näetkö sähkön, se tulee ratkaisemaan ikuisuuskohtalosi. Jos et näe, joudut manalaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näetkö sähkön, se tulee ratkaisemaan ikuisuuskohtalosi. Jos et näe, joudut manalaan.

        Valtimolle? 🙄


    • Anonyymi

      Jämäkkä ja terve Luteriklainen kirkko on hyvä.

      • Anonyymi

        Niin kun se olisikin jämäkkä, mutta kun se on nykyään täysi lipilaari.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin kun se olisikin jämäkkä, mutta kun se on nykyään täysi lipilaari.

        Kannattaa lukea Ken Folletin taivaan pilarit kirja. Siinä kerrotaan miten kirkko tehdään 🌼

        Löytyy Nurmeksen kirjastosta ilman varaamisia. Lukeminen kannattaa aina, sanoo Jörn Donnerikin 🙋‍♀️


    • Anonyymi

      Nurmeksessa kaunis kirkko, uusgoottilaista tyyliä.

      On mukavaaa ja miellyttävää asioida Nurmeksen kirkossa

      • Anonyymi

        Juu sehän tekeekin ihmisen onnelliseksi - uusgoottilainen tyyli. Kiitos kun kerroit.


    • Anonyymi

      Hyvä että edes yksi järkevä kommentti tällä höpinäpalstalla.

    • Anonyymi

      Kirkossa papit höpisee tyhjää kuukausipalkalla tyhjää puhetta koko rahalla.

      • Anonyymi

        Ei pitäisi höpistä joutavia ja Teologisessa opetettuja puheita, vaan puhua selvää asiaa eikä sateenkaariväen juttuja.


    • Anonyymi

      Onko pimuja? 👱‍♀️👩‍🦰🚬

      • Anonyymi

        Salit täynnä +70v ikäisiä pimuja!


    • Anonyymi

      Kirkko on kriisissä, isot salit kumisee tyhjyyttään, palveluksessa muutama vanhus istuu kuuntelemassa leipäpappien hömilöitä hupatuksia, joista puuttuu sisältö.

      Ehkä kirkko pitäisi erottaa valtiosta, kun raha ei tulisi kuin manulle illallinen voisi toiminta saada uutta virtaa, olisi oikeasti pakko alkaa yrittämään oikeasti. Muuten se leipä loppuisi pappienkin kaapista kun ei olisi maksajaa 😒

      Nythän tuo kirkko on melkoinen "suojatyöpaikka"

      • Anonyymi

        Noin se pitäisi tehdä, toki arvokaat rakennukset vaatii valtion tukea, ja perusjutut.

        Mutta jos leipäpapeilta otetaan leipä pois, alkaa vipellys ja sitten nähtäisi kuka oikeasti on pappi, kyllä Jumala hullunsa elättää :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noin se pitäisi tehdä, toki arvokaat rakennukset vaatii valtion tukea, ja perusjutut.

        Mutta jos leipäpapeilta otetaan leipä pois, alkaa vipellys ja sitten nähtäisi kuka oikeasti on pappi, kyllä Jumala hullunsa elättää :)

        Valtion tukema kirkko taitaa kuolla Tarot- korttien, noituuden opiskelun ja nyt Turvallinen kirkko hankkeiden kanssa. Tai ei kuole kun saa rahaa valtiolta ja saa verottaa jäseniään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valtion tukema kirkko taitaa kuolla Tarot- korttien, noituuden opiskelun ja nyt Turvallinen kirkko hankkeiden kanssa. Tai ei kuole kun saa rahaa valtiolta ja saa verottaa jäseniään.

        Niin ei nykyään syntiä saa sanoa synniksi, vaan kehua synnin tekijöitä.


    • Anonyymi

      Onko tämä joku hihhulikylä, kun jauhetaan samoja asioita jatkuvasti.

    • Anonyymi

      Mitä mieltä uskikset olette trans laista?

      • Anonyymi

        Heesaus sanoisi että ok.


    • Anonyymi

      On mukava ausa Nusessa!

    • Anonyymi

      Mietin jumalaa ja mulle tuli kauhaea hikka 🙋‍♂️

    • Anonyymi

      Nurmeksessa komea, goottilyyliä edustava kirkko. Todella miellyttää silmää 🤓

      • Anonyymi

        Se o kyllä totta, mitä hellarill on, homeenen latusku kun Jumala e heitä siunaa,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se o kyllä totta, mitä hellarill on, homeenen latusku kun Jumala e heitä siunaa,

        Kirkon komeusko sinulla on Jumalan siunauksen merkkinä. Sen mukaan suurin siunaus on Vatikaanissa, vai onko mielestäsi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirkon komeusko sinulla on Jumalan siunauksen merkkinä. Sen mukaan suurin siunaus on Vatikaanissa, vai onko mielestäsi?

        Kyllä on, vatikaanissa väkevä siunaus!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä on, vatikaanissa väkevä siunaus!

        Joo ja heidän oppinsa mukaan paavi on Jeesuksen sijainen maan päällä.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Luterlasissuss sduus suuuuussss
      on pop, luther esiiottio sillä linnassa ulosti kalsarein. Sen

      Sitten alkoikin sitä juttua löysätä 😂

      • Anonyymi

        Taisi hellari tulla tänne ns. puhumaan kielillä 🎅🏿😂


    • Anonyymi

      Kuulun ihan kirkoon enkä eroa 😎

    • Anonyymi

      On mukava kuulua pereinteiseen LUT kirkkoon!

      Katsokaa nyt, mikä on Hurmeksen maamerkki?

      No Goottilais tyylinen kirkkomme mikä vielä upeasti paraati paikalla!

      Helareilla se homeessa oleva latuska. Arvostan silti helareita vaikka heillä oppi onkin väärä niin ihan mukavia ihmisiä ovat!

      • Anonyymi

        Pitää muistaa, että helluntailaisuus on heresia ja harhaoppi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitää muistaa, että helluntailaisuus on heresia ja harhaoppi.

        Tämän muistamme, joskaan en tiedä millainen on hellarioppi :D Varmaan aika erikoista.

        Mietin vaan, että miten esin lentokoneet pysyy ilmassa, että miten se on mahdollista?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämän muistamme, joskaan en tiedä millainen on hellarioppi :D Varmaan aika erikoista.

        Mietin vaan, että miten esin lentokoneet pysyy ilmassa, että miten se on mahdollista?

        Hellarioppi on Raamatussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämän muistamme, joskaan en tiedä millainen on hellarioppi :D Varmaan aika erikoista.

        Mietin vaan, että miten esin lentokoneet pysyy ilmassa, että miten se on mahdollista?

        Mites se lentokoneen ilmassa pysyminen kuuluu aloituksen aiheeseen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hellarioppi on Raamatussa.

        Onko se aina pakko katsoa mitä Raamattu sanoo, voisihan sitä kysyä vaikka kaupunginjohtajaltamme.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko se aina pakko katsoa mitä Raamattu sanoo, voisihan sitä kysyä vaikka kaupunginjohtajaltamme.

        Onkos kaupunginjohtaja kirjoittanut jotain Raamattuun?


    • Anonyymi

      Onko pimuja? 👩🏿‍🦳

      • Anonyymi

        On pimuja tai miten sen nyt määrittelee, varmuudeksi sanon, että' on pimuja 🦴


    • Anonyymi

      Eipä sitä moni ymmärrä vielä ennenkuin oikeasti tapahtuu

      • Anonyymi

        Pimuja ja alkaa tapahtua 🥰🫡


    • Anonyymi

      Nurmesta odottaa vielä kovat ajat!

      • Anonyymi

        Elämä on kovaa, ja ilman kovaa ei ole elämää 🍆


      • Anonyymi

        Mitä tarkoitat, ja millä tavoin kovat ajat? Mitä tietoa sinulla on?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä tarkoitat, ja millä tavoin kovat ajat? Mitä tietoa sinulla on?

        Nuoriso on niin pehmeää, että mahtaakohan niillä olla enää kovaa? Kuolemme sukupuuttoon koska nuorilamme ei enää ole kovaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nuoriso on niin pehmeää, että mahtaakohan niillä olla enää kovaa? Kuolemme sukupuuttoon koska nuorilamme ei enää ole kovaa!

        Jos otsasta kokeilee, niin on kovaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä tarkoitat, ja millä tavoin kovat ajat? Mitä tietoa sinulla on?

        Kun Haavistosta tulee pressa niin se julistaa Nurmeksen peräkyläksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun Haavistosta tulee pressa niin se julistaa Nurmeksen peräkyläksi.

        Haavisto on ateisti ja on kiinnostunut vain kehä III sisäpuolella asuvista.


    • Anonyymi

      Jag gjorde avföring våldsamt i byxorna och skrattade sedan 🤣😂

      • Anonyymi

        Nurmes konsepti!


      • Anonyymi

        Ei Nusessa puhuta hurria.


    • Anonyymi

      Tämä on huomattu

      • Anonyymi

        Täällä puhutaan Suomen kieltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä puhutaan Suomen kieltä.

        Ei aloitus koskenut mitään kieliasiaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä puhutaan Suomen kieltä.

        Suomi on 2 kielinen maa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomi on 2 kielinen maa.

        Nurmes on yksikielinen kyläpahanen!!!!!!!!!!!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nurmes on yksikielinen kyläpahanen!!!!!!!!!!!!!

        Joku luulee olevansa muita parempi kun käyttää Hurrilandiaa.


    • Anonyymi

      Jag är lurvig och jag gillar vargar
      Alla går med i den glada lurviga gemenskapen 🐺💖

    • Anonyymi

      Kirkkoon kaikki

      • Anonyymi

        Mihin kirkkoon pitäisi mennä sinun mielestä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mihin kirkkoon pitäisi mennä sinun mielestä?

        Sellaseen jossa palvellaan Raamatussa kerrottua Jumalaa.


    • Anonyymi

      Moolok!

      • Anonyymi

        Sinä Moolokki voit mennä taas Niuvanniemeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä Moolokki voit mennä taas Niuvanniemeen.

        Moolokilla ei ole yhtään ystävää ja sinäkin.. et kyllä edusta jeesusta. Missä on låähimmäisen rakkaus? 🥺


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moolokilla ei ole yhtään ystävää ja sinäkin.. et kyllä edusta jeesusta. Missä on låähimmäisen rakkaus? 🥺

        Ei ole, uskovat tunnetaan siitä, että vihan määrä on loputon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole, uskovat tunnetaan siitä, että vihan määrä on loputon.

        Totta uskovia kohtaan viha ja sen määrä on loputon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta uskovia kohtaan viha ja sen määrä on loputon.

        Ei se viha ole ihmisjärjellä selitettävissä.


    • Anonyymi

      Sanokaa MOOLOK kun haluatte hyvää 🙏

      • Anonyymi

        Moolok


      • Anonyymi

        No sanotaan nyt sitten, Moolok


      • Anonyymi

        Heikosti teillä menee jos hyvä tulee Moolokista. Täällä etelässä se on roskankeräysastia, joten nauttikaa vain Moolokista. Täällä haetaan hyvät kaupasta ei roskiksesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heikosti teillä menee jos hyvä tulee Moolokista. Täällä etelässä se on roskankeräysastia, joten nauttikaa vain Moolokista. Täällä haetaan hyvät kaupasta ei roskiksesta.

        Hah- hah- haa, hyvin sanottu!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hah- hah- haa, hyvin sanottu!

        Ota moolok vastaan niin pelastut! 😇


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ota moolok vastaan niin pelastut! 😇

        Taidat olla tosi "kipeä".


    • Anonyymi

      Helluntalaisten Jumala on väärä Jumala! Luterilainen ei kelpaa hellureihin, koska heidän mielestä johonkin altaaseen upottaminen on äärimmäisen tärkeää.

      Jumala nauraa kun hellurit vänkää kasteesta. Minut lapsena kastettu enkä onta toista kastetta, se on tarpeetonta hellareiden pelleilyä. Naurettaa.

      Pelastumiseen ei tarvita edes mitään kastetta! Vaikka hellurit niin luulee, luulevat väärin, koska elävät harhaopissa.

      • Anonyymi

        Hyvin sanottu ja noinhan se on.


    • Anonyymi

      Ristin ryöväri, oliko hänet kastettu? No ei. Ei mitenkään. Pääsikö hän taivaaseen, mitä Jeesus sanoi? No pääsi.

      Jos väitetään että taivaaseen pääsee vain ottamalla jeesus pelastajaksi ja kaste, puhutaan valhetta. Hellarit on valitettavan jumissa ton kasteasian kanssa, ne oikeen piehtaroi siinnä, ikään kun sillä kasteella olisi ikuisuuskohtaloon jokin merkitys. Ei ole.

      Usko paelastaa, ei kaste, voitte mennä uimaan ihanaan pieliseen, se riittä kastumiseen ja kasteeseen.

    • Anonyymi

      Kateen oikeellisuus riippuu siitä katsotaanko oikeaksi Paavin ja Lutterin kaste opettama, vai Raamatussa opetettu sanottu.

      • Anonyymi

        Niin mutta kun luet ja huomaat ryöävärin kohtalon....

        Mitään kastetta ei tarvita!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin mutta kun luet ja huomaat ryöävärin kohtalon....

        Mitään kastetta ei tarvita!

        Ei ennen Jeesuksen kuolemaa ollut kasteelle menon käskyä, vasta Hänen kuolemansa jälkeen, jos huomaat.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Nyt lähti tosiaan sakatkin kaivosta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt lähti tosiaan sakatkin kaivosta!

        heh kieltämättä näin on, olipa siinä naisella komea ääni!


      • Anonyymi

        Sympaattisen olonen likka, ääntä todella riittää! Jösses!


    • Anonyymi

      Olipa siinnä miellytävän näköinen nainen, mitkä ihanat tuikkivat silmät! Ääntäkin puhaltaa hurjana!

      Nyt sain taas voimia kutoa parit villasukat!

    • Anonyymi

      Todella eävän oloinen 💖

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Gud var luthersk, detta är ett faktum

    • Anonyymi

      Varokaa hellareita, niillä on väärä hapatus.

      petoja kaniinin turkissa.

      • Anonyymi

        Hyvä, että hellureiden vaarallisuudesta jo uskalletaan puhua!


      • Anonyymi

        Vaikka minkälaisia heittoja voi tehdä, mutta perustelut, ne onkin eri asia!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikka minkälaisia heittoja voi tehdä, mutta perustelut, ne onkin eri asia!

        Kun oikein valheen prinssit ovat liikkeellä, totuutta saa silloin etsiä lyhdyn kanssa, silti sitä löytämättä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun oikein valheen prinssit ovat liikkeellä, totuutta saa silloin etsiä lyhdyn kanssa, silti sitä löytämättä!

        Kuhan vaan pieksävät leukojaan, tietäät itekkin jotta ei oo totta.


    • Anonyymi

      Oliko Jeesus helluntailainen?

      Ei ollut, oli aivan luterilainen!

      • Anonyymi

        Vai oli Jeesus luterilainen, voi mikä vale, piiiiiiiiiiiiitkä vale.


    • Anonyymi

      Jyrkkä mielipide.

    • Anonyymi

      kevät tulee jälleen vaikka soditaan

      ensimmäiset muuttolinnut jo puskissa lauleskelee, mutta paras on tulossa, ja se tulee kuten aina!

      menkää ihmiset metsään, siellä hengittäkää

      nurmeksessa upea kirkko, miksi se siellä tyhjänä pöjöttää olisi sillekkin käyttöä varmasti monisi tulisi jos vaan pyydettäisi! vaikka nämä!

      https://www.youtube.com/watch?v=H3v9unphfi0&ab_channel=TenebraeChoir

      aina vaan valitetaan, kyllä esiintyjiä saisi jos vaan kysyttäisi ei nuo ole sellasia staroja että pitää miljoonia latoo tiskiin et saa liikeelle!

      asun puoliksi vantaalla täällä on joka viikko esim päivä musaa kanttori tekee työtä leipänsä eteen ja tykkää työstään

      saa kirkollisverolle vastinetta, saa paljon vastinetta pikkuverolla. miksi nurmeksessa ei saa? saa ja saisi! kanttorit, papit yms jos vähän nostaisi enemmän persettä penkistä ja alkaisi nauttia työstään, se heti alkaisi heti kantamaan hedelmää. en väitä ettei näin jo tehtäisi, mutta mitä maailmaa olen nännyt, nurmeksessa tämä on vielä ihan lasten kengissä!

      lieksa palstalla joku aina hirtehisesti kysyy

      mitä jeesus tekisi 🦴

      en tiedä mitä hän tekisi, mutta tiedän mitä meidän pitäisi ja pitää tehdä! 🙋‍♂️

    • Anonyymi

      Oho 🤕

    • Anonyymi

      Johan tuli vyörytys 🙀

    • Anonyymi

      olen toiminut väärin 🥺

    • Anonyymi

      Onneksi EN ole helluri!

    • Anonyymi

      Nurmeksessa käy pyhä sota hellarit vs lutkut 😁

      Miten käynee? 😉

    • Anonyymi

      Hellarit on harhaoppi.

    • Anonyymi

      Hellareilla kun kolehtiin kilahtaa saarnasmies silloin riumuista kiljahtaa

      • Anonyymi

        kauppa se on mikä kannattaa kertoi jo Niilo Ylimainio 😁


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kauppa se on mikä kannattaa kertoi jo Niilo Ylimainio 😁

        Puhutaanko nyt kiertäen Ylivainiosta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kauppa se on mikä kannattaa kertoi jo Niilo Ylimainio 😁

        Valehtelu vaan eikun jatkuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valehtelu vaan eikun jatkuu.

        totta, hellurit ei lopetas sitä ikinä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puhutaanko nyt kiertäen Ylivainiosta?

        Ei edes kiertäen 😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        totta, hellurit ei lopetas sitä ikinä!

        Tiedät itsekin valehtelevasi. Ei Niilo ikinä sanonut noin, vaan kyse on ikivanhasta suomalaisesta sanonnasta. Nautitko valehtelusta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiedät itsekin valehtelevasi. Ei Niilo ikinä sanonut noin, vaan kyse on ikivanhasta suomalaisesta sanonnasta. Nautitko valehtelusta?

        Paholainen on valheen isä ja silloin kun nuo ihmiset valehtelee niin ne puhuu isänsä puheita.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Muistatteko sen tapauksen kun helluri saarnaaja sai sähköiskun kastealtaassa, kastettava selvisi, pastori ei 😂

      • Anonyymi

        Jumala siinnä antoi esimerkin että mitä mieltä aikuisten kastealtaassa liottellu on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumala siinnä antoi esimerkin että mitä mieltä aikuisten kastealtaassa liottellu on.

        Ja höpö höpö


    • Anonyymi

      Jyrkkiä kannanottoja!

    • Anonyymi

      Helluntailaisten ja lestadiolaisten tulisi rakastaa niin paljon Jumalaa että sopisivat samaan jumalanpalvelustilaisuuteen . Kumpikaan ei ole toista parempi uskovainen olisi oikea henki .

    • Anonyymi

      Onneksi ei tarvitse olla uskoa suorittava veripää hellari!

      • Anonyymi

        Totta, monet suorittaa uskoa, ei elä sitä. Siinnä on valtava ero!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta, monet suorittaa uskoa, ei elä sitä. Siinnä on valtava ero!

        Et voi olla hellari, ellet myönny heidän pakkokasteeseen 😩

        Itse en moiseen suostunut ja olen nyt tasapainossa ja luterilainen. Minut on lapsena kastettu se riittää minulle.

        Hellareille se ei riitä.


    • Anonyymi

      Hellareilla kiinnostus on kolehtihaavi.

      Heidän pakkomielle uudesti kastaa ihmiset on jo mielisairaus 😩

      • Anonyymi

        No näihän se on.

        lessut
        mormononit
        hellurit
        muslimit

        Yms, ne on kaikki samaa harhaoppia


    • Anonyymi

      Hellarit sanoo, että vain heidän uudestikostuttelu pelastaa. Hellarit on syvällä heresiassa ja hukkuneet omaan nokkeluuteensa.

      Kaste ei pelasta ketään vaikka helluntailaiset näin uskoaan mainostaa. Kastetta ei tarvita edes, vai onko hellureilta unohtunut ristin ryövärin tarina? Oliko häntä mitenkään kastettu? No ei. Oliko hän paratiisissa Jessen seurana, kyllä oli.

      Joko hellarit valehtelee tai sitten Jeesus valehteli? Kumpaa uskot?

      • Anonyymi

        Benny Hinn, joka on jollain tasolla hellureille esikuva.

        No kun Bennyltä kysyttiin, mihin ne kolehti rahat menee, oli juuri mennyt 70 miljoonaa omaan learjettiin. Kun kysyttiin, onko tuo asiallista, Benny totesi, että on niin kiire evankelioimaan koko maailma. Ja lopuksi vielä totesi, että "no Jeesusko vain kävelisi" 🏃‍♂️


    • Anonyymi

      Helluntailaiset taitaa olla ainoat jotka pitäytyy Raamattuun. Heillä ei ol epäjumalana Lutteri.

      • Anonyymi

        JUURI NÄIN EI MITÄÄN IHMISEPÄJUMALIA!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        JUURI NÄIN EI MITÄÄN IHMISEPÄJUMALIA!

        Mutta on harhaoppi! Useat hellarit tiukasti kiinni menestysteologiassa! Mikä ihmetyttää, kun eivät uusilla mersuilla kuitenkaan aja. Ehkä odottavat, hellaritermejä käyttäen "runsaita sateita" tai "väkevää voitelua"🤣


    • Anonyymi

      Helluntailaiset kai jo itsekkin repeilee, kun kaikki ei edes liikeen sisällä tuota ns. uudelleen kastetta pidä raamatullisena. Eikä se sitä todellakaan ole.

      Mielummin liberaali luterilaisuus, missä jokainen saa itse määritellä oman Jumalasuhteen. Toisin kuin hellareissa, mihinkään ei pakoiteta.

      Muistan mitkä traumat muutamat ystäväni sai, kun heidät nuorena pakkovietiin kasteelle, eivät he oli haluneet, mutta vietiin koska vanhemmat halusi. Sairas lahko. Siis hellurit.

      • Anonyymi

        Kuinka moni on vauvalta kysynyt haluaako vettä ripotettavan päähän kasteen nimellä, arvaa mitä traumoja on Lutterin kumartaminen ja palvominen tuonut?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuinka moni on vauvalta kysynyt haluaako vettä ripotettavan päähän kasteen nimellä, arvaa mitä traumoja on Lutterin kumartaminen ja palvominen tuonut?

        Älä höpäjä turhaan omia satujasi meidän Herramme Ristiinnaulitsemisen muistopäivänä!


    • Anonyymi

      Suosittelen välttämään helluntailaisia.

      TExz helu

    • Anonyymi

      Hellareilla on pakotus, jos ei uudestikastaminen (epäraamatullinen) maistu, et jäseneksi pääse.

      • Anonyymi

        Noinhan se on, hellureilla on kriteerit, ja pakkomielle tuohon uudestikasteeseen. Jumalan työ ei heille kelpaa, pitää tehdä hellurityö! 🤔


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noinhan se on, hellureilla on kriteerit, ja pakkomielle tuohon uudestikasteeseen. Jumalan työ ei heille kelpaa, pitää tehdä hellurityö! 🤔

        Helluritie ei tavaiseen vie 🤾‍♂️🥰🤔


    • Anonyymi

      Helluntailaiset on laittaneet kaikki munat samaan koriin, se ei ole järkevää.

      Moni ehkä menisi helluntailasiin, mutta heidän sairas kasteoppi estää sen.

      Ei kukaan terve aikuinen mene aikuisena mihnkään uusintakasteeseen!

      • Anonyymi

        Totta, mutta jos et käy uimassa altaassa, et ole aito hellari!


    • Anonyymi

      Kaste ei ole mikään Jumalan teko, helluntailaisissa se ihan ihmisten teko. harmi sinällään, moni voisi hellareihin tulla, mut kukaan järkevä ei ota kastetta uusiksi.

      Kasteesta tehdään kynnyskysymys, se on vain hellureiden ihmisteko, ei Jumalan.

      Oikeasti, ei taivaaseen pääsy ole mistään kasteesta kiini, sen sijaan hellureiden piirin pääsemiseen se onkin kynnyskysymys 😎

      • Anonyymi

        Samaa joskus mietin, miksi helluntailaiset on paisutelleet tuon kasteen niin isoksi? Moni varmaan tulisi hellarimenoon mukaan, mutta uusintakaste on kuin Jumalanpilkkaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaa joskus mietin, miksi helluntailaiset on paisutelleet tuon kasteen niin isoksi? Moni varmaan tulisi hellarimenoon mukaan, mutta uusintakaste on kuin Jumalanpilkkaa!

        Lue hieman Raamattua, jos vaikka sinulle selviäisi totuus Raamatullisesta kasteesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lue hieman Raamattua, jos vaikka sinulle selviäisi totuus Raamatullisesta kasteesta.

        Kyllä minunkin päähän on lapsena vettä valutettu, mutta Raamattu kyllä opettaa kiistatta kasteen kuuluvan vain niille jotka uskoo.
        En minä paljon silloin vauvana uskonut, entä te muut, kuka uskoi jo vauvana?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä minunkin päähän on lapsena vettä valutettu, mutta Raamattu kyllä opettaa kiistatta kasteen kuuluvan vain niille jotka uskoo.
        En minä paljon silloin vauvana uskonut, entä te muut, kuka uskoi jo vauvana?

        Ei kaste ketään pelasta, se on iha ok rituaali mutta olette todella lapsellisia jos luulette sen olevan kynnyskysymys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä minunkin päähän on lapsena vettä valutettu, mutta Raamattu kyllä opettaa kiistatta kasteen kuuluvan vain niille jotka uskoo.
        En minä paljon silloin vauvana uskonut, entä te muut, kuka uskoi jo vauvana?

        Millä sitä uskoa mittaillaan? Jollain yleismittarilla? Kysyn rehellisesti, onko sinulla riittävä määrä uskoa, että julkeat mennä kasteelle, mikä on se riittävä määrä? Onko vauvalla vähemmän ymmärrystä ja vähemmän uskoa kuin Sinulla? Ja, onko Sinulla sittenkään riittävää määrää, että voi huoleti mennä aikuiskasteelle? 🙄

        Minusta hellareiden kasteoppi halventaa Jeesuksen työtä, varsinkin kun se kaste on niin kovin tärkeä hellureille.

        Ja kun sitä kastetta ei edes laisinkaan pelastumiseen edes tarvita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millä sitä uskoa mittaillaan? Jollain yleismittarilla? Kysyn rehellisesti, onko sinulla riittävä määrä uskoa, että julkeat mennä kasteelle, mikä on se riittävä määrä? Onko vauvalla vähemmän ymmärrystä ja vähemmän uskoa kuin Sinulla? Ja, onko Sinulla sittenkään riittävää määrää, että voi huoleti mennä aikuiskasteelle? 🙄

        Minusta hellareiden kasteoppi halventaa Jeesuksen työtä, varsinkin kun se kaste on niin kovin tärkeä hellureille.

        Ja kun sitä kastetta ei edes laisinkaan pelastumiseen edes tarvita.

        Jeesuskin kävi kasteella, mutta vasta kun oli 30 v. Revi siitä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesuskin kävi kasteella, mutta vasta kun oli 30 v. Revi siitä!

        Ei vettä valutettu päähän lapsena.


    • Anonyymi

      mul on bad dragoneita

      • Anonyymi

        onk sul dagomi ritarit?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        onk sul dagomi ritarit?

        uus horror dragoni on kova


    • Anonyymi

      Jumala on viimekädessä ainoa turva myös Nurmeksessa.

      • Anonyymi

        onx sul bad dragoneit?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        onx sul bad dragoneit?

        Ei kai, mitä ne on?


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Elämä on niin vakava, ja ainutkertainen asia, ettei sitä kannata vaeltaa ilman Jumalaa!

      • Anonyymi

        Elämä ei ole elämää jos sen ottaa noin vakavasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Elämä ei ole elämää jos sen ottaa noin vakavasti.

        Elämme täällä vain kerran, mutta iäisyys on iankaikkinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Elämme täällä vain kerran, mutta iäisyys on iankaikkinen.

        Tarkoittaako iankaikkinen sitä ettei päästy koskaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoittaako iankaikkinen sitä ettei päästy koskaan?

        Juuri siitä on kyse. Ei ole kiva joutua ikuiseksi ajaksi kadotuksen tuleen.


    • Anonyymi

      Sieltä ei pääse takaisin sitten kun huomaa mihin kärsimykseen on joutunut!

    Ketjusta on poistettu 50 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      135
      5639
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3465
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1893
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      23
      1875
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      24
      1720
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      73
      1558
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      14
      1473
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      17
      1360
    9. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1356
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      23
      1308
    Aihe