Uudet risteilyt

Anonyymi

Paul Wahl ja uudenlaiset risteilyelämykset.

109

4205

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Joko oot käännä kokkeilemassa uuvvellaesija elämyksijä:D:D

      • Anonyymi

        Joku miljonääri on lähtenyt risteilemään Linnansaareen. Toisilla on varaa, toisilla ei.


    • Anonyymi

      Millaisia ne elämykset on?

      • Anonyymi

        Unohtumattomia. Kapteeni J.Leinonen järjestää miljonääreille unohtumattomia elämyksiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Unohtumattomia. Kapteeni J.Leinonen järjestää miljonääreille unohtumattomia elämyksiä.

        Kuhan niitä miljönäärejä ensin löytys,kuuleman mukaan moni risteily jäänyt tekemättä,kun hinnat pilvissä,voihan sitä haihatella ja vouhottaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuhan niitä miljönäärejä ensin löytys,kuuleman mukaan moni risteily jäänyt tekemättä,kun hinnat pilvissä,voihan sitä haihatella ja vouhottaa.

        Kapteeni J.Leinonen vei miljonäärit ensin Linnansaareen ja sitten Oraviin. Ei tuo miljonäärejä meidän savonlinnalaisten nähtäväksi. Kuinkahan paljon miljonäärit ovat luvanneet sijoittaa Leinosen varustamoon?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kapteeni J.Leinonen vei miljonäärit ensin Linnansaareen ja sitten Oraviin. Ei tuo miljonäärejä meidän savonlinnalaisten nähtäväksi. Kuinkahan paljon miljonäärit ovat luvanneet sijoittaa Leinosen varustamoon?

        Vip Cruise oy on ollut useina vuosina tappiollinen yritys. Liikevaihto on vain noin 100.000 euroa. Mistä Leinonen saa oikean elantonsa ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vip Cruise oy on ollut useina vuosina tappiollinen yritys. Liikevaihto on vain noin 100.000 euroa. Mistä Leinonen saa oikean elantonsa ?

        Eikös vip cruise oy saanut business finlandilta 100000 euroa taskurahaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vip Cruise oy on ollut useina vuosina tappiollinen yritys. Liikevaihto on vain noin 100.000 euroa. Mistä Leinonen saa oikean elantonsa ?

        Hänellä noita yrityksiä näyttää riittävän, mutta eipä näytä muutkaan kovin kannattavia olevan. Lake steamship osakeyhtiö on myös rekisteritietojen mukaan tappiollinen. Sitten on jokin konsulttiyhtiö, jossa liikevaihtoa kyllä. Mitäköhän noilla bisnestaidoilla pystyy konsultoimaan ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hänellä noita yrityksiä näyttää riittävän, mutta eipä näytä muutkaan kovin kannattavia olevan. Lake steamship osakeyhtiö on myös rekisteritietojen mukaan tappiollinen. Sitten on jokin konsulttiyhtiö, jossa liikevaihtoa kyllä. Mitäköhän noilla bisnestaidoilla pystyy konsultoimaan ?

        Ja koulupohjalla. Eikös Kari Leinonen ole kansakoulupohjalla, entinen Totin portsari ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja koulupohjalla. Eikös Kari Leinonen ole kansakoulupohjalla, entinen Totin portsari ?

        Eikös Janne Leinonen ole tradenomi koulutukseltaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös Janne Leinonen ole tradenomi koulutukseltaan?

        Tradenomi ammattikorkeakoulusta ei paljon osaamista anna.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vip Cruise oy on ollut useina vuosina tappiollinen yritys. Liikevaihto on vain noin 100.000 euroa. Mistä Leinonen saa oikean elantonsa ?

        Hyvä kysymys, pieni on liikevaihto, Noin 100.000 euroa. Toisalta laivat risteilevät vain kesän ja liiketoimintaa on siten vain 3-4 kuukautta. Noin pieni liikevaihto tarkoittaa vain noin 10.000 asiakasta, keskimäärin 80 asiakasta/päivä eli aika pieni piperrys on tämä liiketoiminta.


    • Anonyymi

      Kuka toimii päällikkönä miljonääriristeilyllä?

      • Anonyymi

        Asia selviää, kun menet satamaan katsomaan. PW tulee laituriin reilun tunnin kuluttua (n.11:00).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asia selviää, kun menet satamaan katsomaan. PW tulee laituriin reilun tunnin kuluttua (n.11:00).

        Kiitos tiedosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos tiedosta.

        Eikö tuo Kari Leinonen jo ymmärrä jäädä eläkkeelle ennen kuin pilaa bisnekset. Varsinainen öyhöttäjä koko ukkeli, jonka asiakaspalvelukyky -100 %. Ei tuollaisella tökeryturvalla voi 2000-luvulla enään toimia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö tuo Kari Leinonen jo ymmärrä jäädä eläkkeelle ennen kuin pilaa bisnekset. Varsinainen öyhöttäjä koko ukkeli, jonka asiakaspalvelukyky -100 %. Ei tuollaisella tökeryturvalla voi 2000-luvulla enään toimia.

        Isä paikkaa, kun poika on sairauslomalla.

        On näköjään pojalla Mersu vaihtunut matalampaan ja väri vaihtunut valkoiseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Isä paikkaa, kun poika on sairauslomalla.

        On näköjään pojalla Mersu vaihtunut matalampaan ja väri vaihtunut valkoiseksi.

        Katohhan niät! Omppaan tuassiisa katteellisten huuteluita tämmäe palsta täännä:D Mut meekäpoeka se lähttöökkii ens viikolla Leenosen laevalle suammaa uusija elämyksijä:D:D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Isä paikkaa, kun poika on sairauslomalla.

        On näköjään pojalla Mersu vaihtunut matalampaan ja väri vaihtunut valkoiseksi.

        Onko Kapteeni J.Leinonen sairastunut? Pikaista paranemista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katohhan niät! Omppaan tuassiisa katteellisten huuteluita tämmäe palsta täännä:D Mut meekäpoeka se lähttöökkii ens viikolla Leenosen laevalle suammaa uusija elämyksijä:D:D

        Poeka nimeltä Pia.


    • Anonyymi

      Jokos se yksi nimetön huutelija on käynyt tsekkaamassa pätevyyskirjat.
      Ei ole poika tänä kesänä huudellut.
      Eikä ole myöskään syytöksiään oikaissut

      • Anonyymi

        Onko kapteenilla pätevyyskirjat sitten kunnossa? Helppoon kysymykseen pitäisi olla hirmu helppo vastata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko kapteenilla pätevyyskirjat sitten kunnossa? Helppoon kysymykseen pitäisi olla hirmu helppo vastata.

        Tähän voi vastata poliisi Artturi Reinikaisen esimiestä mukaillen: - Pätevyyskirjat löytyy, ei sitä muuten kapteeniksi pääsisikään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tähän voi vastata poliisi Artturi Reinikaisen esimiestä mukaillen: - Pätevyyskirjat löytyy, ei sitä muuten kapteeniksi pääsisikään.

        Eikös niillä jo yksi laiva posahtanut rikki ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös niillä jo yksi laiva posahtanut rikki ?

        Nii'i
        Eihän Leinosen laivat saisi mennä rikki, mutta kun meni.
        Outoa sinällään, koska eihän mikään käytössä oleva mene koskaan rikki.


      • Anonyymi

        PW on tulossa miljonääriristeilyltä Punkaharjulta. Nyt täytyy mennä satamaan katsomaan ja kuvaamaan tulo. Samalla selviää se kapteenikin. PW päälliköllä täytyy olla vähintään laivurinkirja, kuljettajankirja ei riitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tähän voi vastata poliisi Artturi Reinikaisen esimiestä mukaillen: - Pätevyyskirjat löytyy, ei sitä muuten kapteeniksi pääsisikään.

        Tähän voi vastata poliisi Artturi Reinikaisen esimiestä mukaillen: - Pätevyyskirjat löytyy, ei sitä muuten kapteeniksi pääsisikään.

        Pätevyyskirjoja on erilaisia, ihan kuten ajokorttejakin. Ei mopokortilla saa ajaa täysperävaunurekkaa, tai linja-autoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko kapteenilla pätevyyskirjat sitten kunnossa? Helppoon kysymykseen pitäisi olla hirmu helppo vastata.

        Kyllä kuljettajankirjalla saa toimia Punkaharjun päällikkönä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nii'i
        Eihän Leinosen laivat saisi mennä rikki, mutta kun meni.
        Outoa sinällään, koska eihän mikään käytössä oleva mene koskaan rikki.

        No, olihan taas huonoa mainosta Leinoselle kun laiva meni rikki. Pääsi Ilta-Sanomiin selittelemään. Ei herätä luottamusta tuollainen. Turvallisuus on A ja O.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        PW on tulossa miljonääriristeilyltä Punkaharjulta. Nyt täytyy mennä satamaan katsomaan ja kuvaamaan tulo. Samalla selviää se kapteenikin. PW päälliköllä täytyy olla vähintään laivurinkirja, kuljettajankirja ei riitä.

        Kuhan ei ois vaan laivurin omia vieraita risteilyllä eikä ns maksavia asiakkaita. Kuka nyt viitsii maksaa maltaita viikonlopun kestävästä höyrylaivaristeilystä, kun samalla rahalla pääsee välimeren risteilylle, jossa laivat on ihan toista luokkaa ja ammattitaitoinen henkilökunta.


    • Anonyymi

      Tukekaa parjaamisen sijaan paikallista joka viitsii yrittää! Ja maksaa veroja.

      Muuten loppuu KELA tuet teiltä kotona loisivilta "viisailta" bisnemiehiltä ja naisilta.

      • Anonyymi

        Oliko tuo nyt niin yhteistyökykyisesti sanottu? Mietipä sinä sitä!


      • Anonyymi

        Liike Nytiläistäkö ideologiaa???
        Kannattaisiko ensin miettiä, mitä kirjoittaa someen näkyviin for ever?!!


      • Anonyymi

        Ei tuo yritys kyllä veroja maksa kun sen toiminta on useina vuosina ollut tappiollista. Ja liekö saanut sosiaalitukia valtiolta ?


    • Anonyymi

      Hinnaltaan kaikille savonlinnalaisille soveltuvia parin tunnin pikkuristeilyjä höyrylaivalla kauniilla Saimaalla, pitempien ja kalliimpien risteilyjen lomassa, antaa meille savonlinnalaisillekin mahtavia elämyksiä ja uskoa kaupunkimme elinvoimaisuuteen.

      • Anonyymi

        Janne Leinosen mainostusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Janne Leinosen mainostusta.

        Oli mainostusta, eli ei, niin ei tarvitse edes miettiä kumman valitsisi.
        Leinosen valkokyljet vai torisillan puoleiset tylsät arkipaatit.

        En siis ymmärrä miksi joku lähtee tunnin parin maisemaristeilylle jollain lake sealilla, joka näyttää, kuulostaa ja tuntuu erittäin tylsältä ja tavalliselta.

        Hetkinen, kun hetken miettii, niin pitäähän tuulipukuvyölaukkupirkkaabccrocs-porukalle olla omat risteilylaivat ja ilmankos siellä on niin paljon matkustajoa.
        Loistava idea, että niille omat risteilylaivat


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Janne Leinosen mainostusta.

        No en ole Janne Leinonen, mutta risteilylle kylläkin lähden mieluummin höyrylaivalla.


    • Anonyymi

      S/S Savonlinna näkyy olevan lähdössä. Nyt äkkiä tsekkaamaan onko kipparin pätevyyskirja kunnossa🙂

      • Anonyymi

        Eikös keskustelu ole koskenut kapteeni Janne Leinosen pätevyyskirjaa, ei muiden päälliköiden.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös keskustelu ole koskenut kapteeni Janne Leinosen pätevyyskirjaa, ei muiden päälliköiden.

        Eikös J. Leinonen kipparoi myös Savonlinna laivaa.
        Ainakin hänen yhtiönsä operoi sillä laivalla.
        Tietääkseni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös J. Leinonen kipparoi myös Savonlinna laivaa.
        Ainakin hänen yhtiönsä operoi sillä laivalla.
        Tietääkseni.

        Operoi kyllä. Kipparoiko Janne Leinonen Savonlinna-laivaa? Kipparoiko PW-laivaa? Punkaharjua ja Saaristoa kyllä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Operoi kyllä. Kipparoiko Janne Leinonen Savonlinna-laivaa? Kipparoiko PW-laivaa? Punkaharjua ja Saaristoa kyllä.

        On Paulin ja Savonlinnan kippari


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On Paulin ja Savonlinnan kippari

        Mites yksi henkilö voi kaikkia noita kipparoida ? Ei kun vaan menee epäselvemmäksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On Paulin ja Savonlinnan kippari

        On kyseisten alusten omistavan varustamon johtaja "captain", mutta onko alusten päällikkö? Kuinka monta kertaa Janne Leinonen on kipparoinut tänä kesänä Savonlinna, tai PW-laivaa? Onko valokuvaa?


    • Anonyymi

      Lopettakaa se yrittäjien kyttääminen ja mustamaalaaminen tai he myyvät loputkin laivat Välimerelle.
      Kyllä virkamiehet ja naiset hoitaa lupa-asiat, joskus liiankin innokkaasti.

      • Anonyymi

        Niimpä sitä vua meekäpoeka ol S/S Savonlinnan kyijjissä:D Hyvin ol tasasta mänö. Ee ollunna isä eekä poeka Leenonen ruorissa. Ol nuor naesimmeinen:D


      • Anonyymi

        Erittäin hyvä, että täällä kysellään oikeita kysymyksiä. Yksi hyvä kysymys oli tuo Leinosen yrityksen pieni liikevaihto ja tuo konsulttiyritys. Pravdahan ei näitä tunnetusti nosta esiin. Ei kai vain ole hiki jossain ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Erittäin hyvä, että täällä kysellään oikeita kysymyksiä. Yksi hyvä kysymys oli tuo Leinosen yrityksen pieni liikevaihto ja tuo konsulttiyritys. Pravdahan ei näitä tunnetusti nosta esiin. Ei kai vain ole hiki jossain ?

        Ei ole hiki enää missään, kun hellekausi loppui. Mutta Leinosen morkkaajille saattaa vielä tulla hiki, kun kutsutaan leivättömän pöydän ääreen sanoistaan vastaamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole hiki enää missään, kun hellekausi loppui. Mutta Leinosen morkkaajille saattaa vielä tulla hiki, kun kutsutaan leivättömän pöydän ääreen sanoistaan vastaamaan.

        Koville ottaa kun yrityksestä keskustellaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole hiki enää missään, kun hellekausi loppui. Mutta Leinosen morkkaajille saattaa vielä tulla hiki, kun kutsutaan leivättömän pöydän ääreen sanoistaan vastaamaan.

        Suomessa ei morkkaamisesta joudu leivättömälle pöydälle.
        Siis jos sillä tarkoitetaan vankilaa, jossa tarjotaan vangeille leipääkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomessa ei morkkaamisesta joudu leivättömälle pöydälle.
        Siis jos sillä tarkoitetaan vankilaa, jossa tarjotaan vangeille leipääkin.

        Leivätön pöytä tarkoittaa oikeuteen haastamista. Se on ikivanha suomalainen sanonta, jonka tunteminen kuuluu yleissivistykseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole hiki enää missään, kun hellekausi loppui. Mutta Leinosen morkkaajille saattaa vielä tulla hiki, kun kutsutaan leivättömän pöydän ääreen sanoistaan vastaamaan.

        Näytä esimerkki, joka ylittää esitutkintakynnyksen, syyttäjän syytteen nostamisen ja oikeudessa syylliskeksi tuomitsemisen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näytä esimerkki, joka ylittää esitutkintakynnyksen, syyttäjän syytteen nostamisen ja oikeudessa syylliskeksi tuomitsemisen.

        Faktojen ja kysymysten esittäminen ei ole lainvastaista toimintaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niimpä sitä vua meekäpoeka ol S/S Savonlinnan kyijjissä:D Hyvin ol tasasta mänö. Ee ollunna isä eekä poeka Leenonen ruorissa. Ol nuor naesimmeinen:D

        Toivottavasti oli tasaisempaa, kuin tuo mongerruksesi liian suurilla tekareilla 🤣🤣🤣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Leivätön pöytä tarkoittaa oikeuteen haastamista. Se on ikivanha suomalainen sanonta, jonka tunteminen kuuluu yleissivistykseen.

        Kokemuksen syvällä rintaäänellä sanoo hän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kokemuksen syvällä rintaäänellä sanoo hän.

        Taettaapa olla sinulla itelläs monttae kokemusta leevvättömistä pöövvistä:D:D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niimpä sitä vua meekäpoeka ol S/S Savonlinnan kyijjissä:D Hyvin ol tasasta mänö. Ee ollunna isä eekä poeka Leenonen ruorissa. Ol nuor naesimmeinen:D

        Oletkin synnynnäinen seilori, kun et tarvii vesillä edes pelastusliivejä. Puupääsi kyllä pitää pinnalla, jos joudut veteen.. 🤣


      • Anonyymi

        Mieluummin kielpuol, kuin tuollainen mielpuol 🤣🤣🤣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kokemuksen syvällä rintaäänellä sanoo hän.

        Kyllä vaan. Aika harva savonlinnalainen pienten lasten äiti on saanut tuomion omien tyttäriensä pahoinpitelystä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kokemuksen syvällä rintaäänellä sanoo hän.

        Tulee leivättömästä pöydästä väkisin mieleen juttu jossa tämä savolainen mongertaja tuomittiin sakkorangaistukseen ja korvauksiin omien pienten lastensa pahoinpitelystä.


    • Anonyymi

      Näin juuri, yrittäjän pitää ottaa kritiikki vastaan ja vastata, tehdä mahdollisia korjauksia, eikä alkaa uhittelemaan oikeusjutuilla

      • Anonyymi

        Jep, asiakaspalvelu ei ole kyllä kohillaan, jos tollanen asenne.


      • Anonyymi

        Ei kai Leinonen ole sentään uhitellut oikeusjutulla, sehän oli joku joka kommentoi täällä joka siitä mainitsi.

        Sen sijaan se joka talvella/ keväällä kirjoitteli täällä pätevyyskirjojen puutteellisuudesta johonkin tiettyyn alukseen, ei ole ilmeisestikkään tarkistanut asiaa ja sen myötä tehnyt korjauksia kirjoituksiinsa.

        Hänhän väitti että Janne Leinosen pätevyyskirja ei riitä Paul Wahlin eikä Savonlinna laivan kipparointiin.

        Jos ei pysty näyttämään asiaa toteen ja jakaa/ julkistaa virheellistä tietoa ja vahingoittaa toisen yritystoimintaa niin kyllä se jo aika raukkamaista touhua.

        Tarkistakoon itse( vaikka Leinonen tuskin näyttää hänelle niitä pätevyyskirjojaan ) tai järjestäköön jonkun viranomaisen tarkistamaan ne.
        Ja jos niissä on jotain ongelmaa niin kirjoitelloon ja mustamaalatkoon vasta sen jälkeen

        Jos niissä taas ei ole mitään moitittavaa niin ehkä olisi hyvä pyytää anteeksi väärän tiedon levittämistä ja siihen liittyvää mielipahaa ym.

        Luulen kuitenkin että se kyseinen merikapteeni joka koko tämän pätevyyskirja kirjoittelun on aloittanut, ei uskalla tulla julkisuuteen asiansa tiimoilta.

        Kipparoikoon niitä sinivalkoisia rahtialuksia eikä levitä väärää tietoa muista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jep, asiakaspalvelu ei ole kyllä kohillaan, jos tollanen asenne.

        Kenen asiakaspalvelua tarkoitatte?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kenen asiakaspalvelua tarkoitatte?

        Ei ole ollut mitään moitittavaa Vip cruisen asiakaspalvelussa.

        Ja joka paikassahan se asiakaspalvelu on sitä mitä asiakas itse tilaa.
        Kaupoissa,partureissa, kioskeilla ym paikoissa.

        Lainatakseni laulun sanoja; Sitä saa mitä tilaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kai Leinonen ole sentään uhitellut oikeusjutulla, sehän oli joku joka kommentoi täällä joka siitä mainitsi.

        Sen sijaan se joka talvella/ keväällä kirjoitteli täällä pätevyyskirjojen puutteellisuudesta johonkin tiettyyn alukseen, ei ole ilmeisestikkään tarkistanut asiaa ja sen myötä tehnyt korjauksia kirjoituksiinsa.

        Hänhän väitti että Janne Leinosen pätevyyskirja ei riitä Paul Wahlin eikä Savonlinna laivan kipparointiin.

        Jos ei pysty näyttämään asiaa toteen ja jakaa/ julkistaa virheellistä tietoa ja vahingoittaa toisen yritystoimintaa niin kyllä se jo aika raukkamaista touhua.

        Tarkistakoon itse( vaikka Leinonen tuskin näyttää hänelle niitä pätevyyskirjojaan ) tai järjestäköön jonkun viranomaisen tarkistamaan ne.
        Ja jos niissä on jotain ongelmaa niin kirjoitelloon ja mustamaalatkoon vasta sen jälkeen

        Jos niissä taas ei ole mitään moitittavaa niin ehkä olisi hyvä pyytää anteeksi väärän tiedon levittämistä ja siihen liittyvää mielipahaa ym.

        Luulen kuitenkin että se kyseinen merikapteeni joka koko tämän pätevyyskirja kirjoittelun on aloittanut, ei uskalla tulla julkisuuteen asiansa tiimoilta.

        Kipparoikoon niitä sinivalkoisia rahtialuksia eikä levitä väärää tietoa muista.

        Onko oman elämänsä savolaiselle kapteeni stubing/ahabille tullut oikein mielipaha jostakin mitä on sanottu? Onpa kyllä hirvittävä juttu.

        Tyhmähän se on joka paskasta maksaa.
        Todettakoon, että missään näistä ketjuista ei ole ylitetty sananvapauden rajoja joten siitä on turha ulista.


    • Anonyymi

      Kaikille kaupunkilaisille mahdollisia höryristeilyjä. kiitos!
      Ei tartte olla pitkiä, mutta rattosia ja normisavonlinnalaisen kukkarolle sopivia.
      Kaikelle yrittäjyydelle Savonlinnassa nostan hattua.

    • Anonyymi

      Kaisa Makkosen kipparoima höyrylaiva S/S Savonlinna

      Onko kukaan käynyt tarkistamassa pätevyyskirjoja?

      • Anonyymi

        Kaisa Makkonen on saanut tarvittavan koulutuksen Kotkassa, joten tarvetta tarkistamisille ei ole. Miksi Janne Leinonen ei kipparoi Savonlinna-laivaa. Onhan se "laivaston" suurin, joten luulisi johtajan kipparoivan sitä itse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaisa Makkonen on saanut tarvittavan koulutuksen Kotkassa, joten tarvetta tarkistamisille ei ole. Miksi Janne Leinonen ei kipparoi Savonlinna-laivaa. Onhan se "laivaston" suurin, joten luulisi johtajan kipparoivan sitä itse.

        No mutta onko kukaan tarkistanut niitä kirjoja?

        Saahan täällä huudella ja epäillä, mutta onko kukana oikeasti?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaisa Makkonen on saanut tarvittavan koulutuksen Kotkassa, joten tarvetta tarkistamisille ei ole. Miksi Janne Leinonen ei kipparoi Savonlinna-laivaa. Onhan se "laivaston" suurin, joten luulisi johtajan kipparoivan sitä itse.

        Kyllä johtaja kipparoikin sitä kunhan ensin saa jalkansa kuntoon. ( epäilijät menkääpä satamaan päivystämään)
        Ja pätevyyskirja riittää ko. aluksen päällikkönä toimimiseen.🙂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mutta onko kukaan tarkistanut niitä kirjoja?

        Saahan täällä huudella ja epäillä, mutta onko kukana oikeasti?

        Jannella kuten myös Kaisalla riittää pätevyyskirjat S/ S Savonlinnan kipparointiin.

        Ja jos nyt joillakin vielä epäilyksiä niin pyytäkää viranomaisten tarkistamaan ne jos epäilette ettei pätevyys riitä.

        Lopettakaa huhujen ja ns. " oman tietonne" levittel , ei ole kenellekkään teistä hyväksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jannella kuten myös Kaisalla riittää pätevyyskirjat S/ S Savonlinnan kipparointiin.

        Ja jos nyt joillakin vielä epäilyksiä niin pyytäkää viranomaisten tarkistamaan ne jos epäilette ettei pätevyys riitä.

        Lopettakaa huhujen ja ns. " oman tietonne" levittel , ei ole kenellekkään teistä hyväksi.

        Millä tavalla aiheellisten kysymysten kysyminen olisi pahasta? Muistatko mitä Hannu Karpo on sanonut ihmisistä jotka nostaa kunnianloukkauksesta juttuja?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millä tavalla aiheellisten kysymysten kysyminen olisi pahasta? Muistatko mitä Hannu Karpo on sanonut ihmisistä jotka nostaa kunnianloukkauksesta juttuja?

        Nostetaankohan tuostakin jutusta kunnianloukkausjuttu tuota asiakasta vastaan ?

        https://www.ita-savo.fi/paikalliset/4237952


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nostetaankohan tuostakin jutusta kunnianloukkausjuttu tuota asiakasta vastaan ?

        https://www.ita-savo.fi/paikalliset/4237952

        Ja Itukka on laittanut TAAS jutun ainoastaan tilaajien kommentoitavaksi. Jostain syystä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nostetaankohan tuostakin jutusta kunnianloukkausjuttu tuota asiakasta vastaan ?

        https://www.ita-savo.fi/paikalliset/4237952

        "Leinosen mukaan alusta ja reittiä vaihdettiin muun muassa aikataulusyistä. Heinäveden reitti on hieman liian matala s/s Savonlinnalle "

        Ei pidä paikkaansa, vedenkorkeus on normaali Heinävedenreitillä. Siellä ovat valkokyljet seilanneet vuosikymmeniä ilman ongelmia. Ja vesi on ollut paljon matalammalla kuin nyt. Mutta ainahan sitä saa selitää, joku voi vielä uskoakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Leinosen mukaan alusta ja reittiä vaihdettiin muun muassa aikataulusyistä. Heinäveden reitti on hieman liian matala s/s Savonlinnalle "

        Ei pidä paikkaansa, vedenkorkeus on normaali Heinävedenreitillä. Siellä ovat valkokyljet seilanneet vuosikymmeniä ilman ongelmia. Ja vesi on ollut paljon matalammalla kuin nyt. Mutta ainahan sitä saa selitää, joku voi vielä uskoakin.

        Vesi.fi

        "Jokien ja järvien pinnat ovat pääosin tavanomaista alempana. Tästä poikkeuksena on Saimaan pinta, joka on vielä toistaiseksi ajankohtaan nähden korkealla"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nostetaankohan tuostakin jutusta kunnianloukkausjuttu tuota asiakasta vastaan ?

        https://www.ita-savo.fi/paikalliset/4237952

        Miksi Varkauden kautta ei seilattu Savonlinna-laivalla? Siellä riittää vesi varmasti. Vettä on rannoille asti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nostetaankohan tuostakin jutusta kunnianloukkausjuttu tuota asiakasta vastaan ?

        https://www.ita-savo.fi/paikalliset/4237952

        IS:"Asiasta ensin kertoneelle Itä-Savolle Leinonen perusteli reitin muutosta myös muun muassa sillä, että Heinäveden väylä on oikeasti veneilyväylä ja heidän aluksensa uivat yli kahdessa metrissä, joten vakuutukset eivät korvaa, jos jotain sattuu."

        Ja kuitenkin varustamon Paul Wahl laiva "seikkaili" täysin virallisten väylien ulkopuolella, kun se teki risteilyn Laukansaareen. Alus kierteli Koirsalon ympäri ja jatkoi Hietasaaren ja Mustikkasaaren välistä takaisin Laukansaareen. Menomatkalla ei virallinen väylä kelvannut, vaan alus "navigoi" Tykkisalmen kautta Marjosaaren edustalle ja sieltä Laukansaareen. Siis täysin virallisten väylien ulkopuolella. Miten ne vakuutukset olisivat silloin korvanneet mitään? Ei se silloin ollut ongelma, mutta Heinävedenreitti on. Miksiköhän?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nostetaankohan tuostakin jutusta kunnianloukkausjuttu tuota asiakasta vastaan ?

        https://www.ita-savo.fi/paikalliset/4237952

        Vip Cruisen naamakirjasta luettua. "Heinäveden reitti peruttiin myös 1-2.7. tapahtuneella matkalla. Matkustajille ilmoitettiin asiasta vasta laivalla".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Leinosen mukaan alusta ja reittiä vaihdettiin muun muassa aikataulusyistä. Heinäveden reitti on hieman liian matala s/s Savonlinnalle "

        Ei pidä paikkaansa, vedenkorkeus on normaali Heinävedenreitillä. Siellä ovat valkokyljet seilanneet vuosikymmeniä ilman ongelmia. Ja vesi on ollut paljon matalammalla kuin nyt. Mutta ainahan sitä saa selitää, joku voi vielä uskoakin.

        Virallinen väylä Heinävedenreitillä on 1,8 m. Savonlinna laivan syväys 2,3m, Savonlinnan kaupunki omistaa laivan ja he määrittelevät onko laivan käyttö suotavaa 1,8 m väylällä.
        Tässä tapauksessa he kielsivät laivalla ajamisen 1,8 m väylällä.
        Eli siinä oli syy miksi S/S Savonlinna ei voinut kulkea Heinäveden reittiä.

        Mutta Saaristolla olisivat sen voineet ajaa kun alus on heidän oma, tosin Saariston nopeus Savonlinnaan verrattuna on alhaisempi joten se matka olisi kestänyt n. 1-2 tuntia kauemmin kuin Savonlinna laivalla.

        Toki tiedotuksessa on ollut ongelmaa jos matkustajat ei ole saaneet riittävän ajoissa tietoa laiva ja reitti muutoksesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi Varkauden kautta ei seilattu Savonlinna-laivalla? Siellä riittää vesi varmasti. Vettä on rannoille asti.

        Savonlinna laivan (Museolaiva kuten myös S/ S Mikko jota koskee samat säännöt) omistaa Savonlinnan kaupunki ja he määrittelee laivan käytön, esim. kuinka monta päivää saa liikennöidä, millaisilla väylillä ym.

        Eli tässä on useampi asia takana miksi risteilyä Kuopioon ei tehty Heinäveden kautta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Savonlinna laivan (Museolaiva kuten myös S/ S Mikko jota koskee samat säännöt) omistaa Savonlinnan kaupunki ja he määrittelee laivan käytön, esim. kuinka monta päivää saa liikennöidä, millaisilla väylillä ym.

        Eli tässä on useampi asia takana miksi risteilyä Kuopioon ei tehty Heinäveden kautta.

        Et usko itsekään tuohon. Esimerkiksi tänään ss Mikko kävi risteilyllä ja seilasi virallisten väylien ulkopuolella. Saako Mikolla siis seilata missä haluaa, mutta Savonlinnalla ei? Keksi jotain parempaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Virallinen väylä Heinävedenreitillä on 1,8 m. Savonlinna laivan syväys 2,3m, Savonlinnan kaupunki omistaa laivan ja he määrittelevät onko laivan käyttö suotavaa 1,8 m väylällä.
        Tässä tapauksessa he kielsivät laivalla ajamisen 1,8 m väylällä.
        Eli siinä oli syy miksi S/S Savonlinna ei voinut kulkea Heinäveden reittiä.

        Mutta Saaristolla olisivat sen voineet ajaa kun alus on heidän oma, tosin Saariston nopeus Savonlinnaan verrattuna on alhaisempi joten se matka olisi kestänyt n. 1-2 tuntia kauemmin kuin Savonlinna laivalla.

        Toki tiedotuksessa on ollut ongelmaa jos matkustajat ei ole saaneet riittävän ajoissa tietoa laiva ja reitti muutoksesta.

        Mitäs jos kävisit satamassa katsomassa ihan omin silmin Savonlinna-laivan syväyden. Nyt se seisoo paikallaan, joten ahterisyväys on pienempi kuin liikkeellä ollessa, mutta hiljaa eteenpäin kuljettaeissa se syväys ei paljon tuosta kasva. Palaa sitten takaisin asiaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Virallinen väylä Heinävedenreitillä on 1,8 m. Savonlinna laivan syväys 2,3m, Savonlinnan kaupunki omistaa laivan ja he määrittelevät onko laivan käyttö suotavaa 1,8 m väylällä.
        Tässä tapauksessa he kielsivät laivalla ajamisen 1,8 m väylällä.
        Eli siinä oli syy miksi S/S Savonlinna ei voinut kulkea Heinäveden reittiä.

        Mutta Saaristolla olisivat sen voineet ajaa kun alus on heidän oma, tosin Saariston nopeus Savonlinnaan verrattuna on alhaisempi joten se matka olisi kestänyt n. 1-2 tuntia kauemmin kuin Savonlinna laivalla.

        Toki tiedotuksessa on ollut ongelmaa jos matkustajat ei ole saaneet riittävän ajoissa tietoa laiva ja reitti muutoksesta.

        Savonlinna-laiva teki tänään risteilyn ja kävi kääntymässä Kasinonrannassa. Väylä Piispanmäen ja Verkkosaaren välissä on 1,8m. Miten se laiva sitten sinne sai risteillä? Saimaan valkokyljet ovat risteilleet Heinäveden reitillä 1900-luvun alusta asti. Eikä se väyllä ole syvempi ollut silloin, mitä se on nyt. Selittelyn makua noissa "selityksissä".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Virallinen väylä Heinävedenreitillä on 1,8 m. Savonlinna laivan syväys 2,3m, Savonlinnan kaupunki omistaa laivan ja he määrittelevät onko laivan käyttö suotavaa 1,8 m väylällä.
        Tässä tapauksessa he kielsivät laivalla ajamisen 1,8 m väylällä.
        Eli siinä oli syy miksi S/S Savonlinna ei voinut kulkea Heinäveden reittiä.

        Mutta Saaristolla olisivat sen voineet ajaa kun alus on heidän oma, tosin Saariston nopeus Savonlinnaan verrattuna on alhaisempi joten se matka olisi kestänyt n. 1-2 tuntia kauemmin kuin Savonlinna laivalla.

        Toki tiedotuksessa on ollut ongelmaa jos matkustajat ei ole saaneet riittävän ajoissa tietoa laiva ja reitti muutoksesta.

        Miksi he sitten alunperin valitsivat s/s Savonlinnan sille reitille? Selvisikö aluksen ja reitin syväykset heille vasta muutamaa päivää ennen? Miksi he alunperin valitsivat reitille aluksen, jolla sitä ei voi ajaa?


    • Anonyymi

      Ei hyvin hoidettu. Rahat vaan takaisin ja ilmainen matka OIKEALLA rettillä.

      Tuo tehty reitti oli varmaan halvempi jaa?

      • Anonyymi

        Heinävedenreitti on vaikeampi navigoida kuin Varkauden reitti. Varkauden kautta Kuopioon voi seilata "syväväylää" pitkin.


    • Anonyymi

      Huolestuttavaa tässä on, että mies joka ei ole koskaan väärässä istuu myös savonlinnan valtuustossa.

      • Anonyymi

        Väärin äänestetty.


      • Anonyymi

        Yritys teki kyllä ison mokan ja vielä pahemman mokan tiedotuksessa sekä asiakkaiden kohtelussa. Ison mainekolhun saivat aikaan. Uskomattoman törppöä asiakaspalvelua !


    • Anonyymi

      Nyt ovat näemmä peruneet kokonaan ensi viikon Kuopio- ja Lappeenranta-risteilyt. Sivuillaan olevassa tiedotteessa vedotaan koronan takia tulleisiin peruutuksiin. Kyllä todellinen syy taitaa olla nuo viime päivien ja viikkojen sähläykset, korona vain tarjoaa "kunniallisen" syyn, jonka taakse mennä. Kyllä siinä nyt monen nykyisen ja tulevankin asiakkaan luottamus meni ehkä pitkäksikin aikaa.

      Ensin muuttavat laivaa (joka samalla vei näillä matkoilla tarpeellisen majoitusmahdollisuuden) ja reittiä varoittamatta ja lopulta peruvat risteilyt kokonaan vain muutaman päivän varoitusajalla. Moni on maksanut junaliput, hotellit, varannut lomaansa risteilylle... Kyllä asiakkaat saa karkotettua vähemmälläkin.

      • Anonyymi

        Koronan tietenkin. Uskoo kuka haluaa. Ja niitäkin löytyy, jotka tuonkin uskovat.


    • Anonyymi

      Täytyy sanoa että nyt taisi olla aihetta noihin aiempiin Leinosen haukkumisiin!

    • Anonyymi

      Ongelma ei ole vain Leinosen varustamon maineen menetys, tuo heijastuu koko Savonlinnaan. Niin se vaan on. Kuinka luotettavina savonlinnalaisia yrityksiä pidetään tästä lähtien? Kieroja nuo savolaiset, siinä lyhyesti turistien ajatukset.

      • Anonyymi

        Juuri tämä. Mielikuva-vaikutukset heijastuvat laajemminkin.


    • Anonyymi

      Ainoat rehelliset konnat ovat "Savon Maffia" pojat... Heti nimessä annetaan varoitus!

    • Anonyymi

      Paul Wahl on vuokrattavissa "Black Friday-risteilylle" vuorokaudeksi. Hinta vain 3450€ alv. Vieläköhän on mahdollista vuokrata alus, vain onko jo joku ehtinyt ensin? Kuka lähtee mukaan, vuokrataan porukalla?

      • Anonyymi

        Tuolla näköjään hankerahoituksia jo jaellaan joten lie joku hanke pitää jotkin ryyppäjäiset , eikun startup kick off pikkujoulut toisten rahoilla


    • Anonyymi

      Paul Wahl ja uudenlaiset risteilyelämykset. ajaa siteen ihamaniemen itälahteen ja hanhivirtaan ja Enonkosken hyypiänniemeen

    • Anonyymi

      s´.s savonlinna laiva ei aja elää kuopioon lopettettu ristely Heinäveden reitin ajo lopetettu s.s SAVONLINNA laiva ajaa vielä Puumalaan ja Lappeenrantaan ja Joensuuhun ja Savonrannalle

    • Anonyymi

      Ole hyvä ja ota lääkkeesi kuten on ohjeistettu.

    • Anonyymi

      Höyrylaivoistaan tunnettu LP Management oy jatkaa vahvaa kasvamista hankkimalla Savonlinnan matkatoimiston liiketoimintakaupalla. LP Managementin risteilytuotteet tulevat myyntiin Savonlinnan matkatoimiston kautta, mikä on osasyy liiketoimintakaupan syntymiseen.

      – Matkatoimiston hankkiminen vahvistaa oman tuotannon myyntiä, lisäksi haluamme kehittää myös muuta alueemme korkeatasoisen matkailutuotannon myyntiä sekä liikematkailua, kertoo toimitusjohtaja Janne Leinonen.

      Leinonen perustelee liiketoimintakauppaa muun muassa sillä, että kun risteilytuotteet tulevat myyntiin matkatoimiston kautta, toimitaan varmasti lain edellyttämällä tavalla. Leinosen mukaan esimerkiksi Paul Wahlin luksusristeilyissä, johon sisältyy yöpymisiä ja kuljetuksia, sovelletaan valmismatkalakia.

      – Merkittävä osa meidän risteilytuotteita on jo nyt valmismatkalain alaisia matkoja, niin on etu, että meillä on oma matkatoimisto. Risteilyjämme on myös muilla matkatoimistoilla myynnissä, mutta 70 prosenttia asiakkaistamme ostaa suoraan meiltä, esimerkiksi verkkokaupasta, Leinonen kertoo.

      Leinosen mukaan matkatoimistohankinnalla vahvistetaan myös tulevan Saimaan suurristeilijän myynti- ja markkinointiedellytyksiä.

      – Tämä on matkaa kohti Saimaan suurristeilijää. Uskomme, että jonain päivänä se on tilattu ja valmistumassa, ja voimme alkaa myydä niitä matkoja, Leinonen sanoo.

      Leinosen mukaan korkeatasoisten, räätälöityjen matkatuotteiden myyntiä sekä seudulle että seudulta muualle tullaan parantamaan.

      – Kalliiden matkojen myynti on luottamuksen arvoista toimintaa, ja me olemme osoittaneet, että korkeatasoisten matkojen myynti on meille arkipäivää. Asiakkaat tietävät, että vähän kalliimmat matkapaketit ovat meiltä luotettavasti ostettavissa, Leinonen toteaa.

      Savonlinnan matkatoimiston nykyisiä asiakkaita tullaan palvelemaan entiseen tapaan. Matkatoimiston kautta saa edelleen matkapaketteja ulkomaille tai ulkomailta Savonlinnaan.

      – Uskon, että koronan jälkeisenä aikana hyvällä matkatoimistolla on kysyntää. Matkan peruuttamisen ja muuttamisen turva on parempi, kuin jos hankit matkat vaikka netin kautta, Leinonen sanoo.

      Savonlinnan matkatoimiston välityssopimusten piiriin kuuluvat muun muassa Apollomatkat, MatkaKosonen, Ok-matkat, Olympia, Ykkösmatkat, Detur, Lomalinja, Tallink/Silja, Viking Line, Hurtigruten, Finnlines, SaimaaTravel, EckeröLine, St.Petersline, Expedia, Sunhotels, S-hotellit, Scandic, Savonlinja ja VR.

      Lisäksi Savonlinnan matkatoimisto toimii virallisena IATA-lentomatkatoimistona, joten Savonlinnan matkatoimistosta saa hankittua lippuja Finnairin, Turkish Airlinesin, Lufthansan, Sasin, Transaviabaltikan, Icelandairin ja monen muun yhtiön lentoreiteille.

      LP Management vastaa myös Savonlinnan lentoaseman maapalveluista. Leinosen mukaan lentoliikenteen kehittäminen ja Savonlinnan lentoaseman elävöittäminen ovat kehityslistalla kärkipäässä.

      – Savonlinna-Tallinna-lentoyhteyttä hyödynnetään paremmin, ja matkapaketteja esimerkiksi tuolle Helsinki-Tallinna-reitille tuodaan myyntiin pikaisella aikataululla, Leinonen kertoo.

      Myös liikematkoihin tullaan panostamaan siten, että yrityksille tarjotaan lentojen lisäksi myös esimerkiksi valmiita asiakastilaisuuksia.

      Savonlinnan matkatoimisto tulee tarjoamaan myös suoria charterlentoja yhteistyössä matkatoimistojen kanssa suoraan Savonlinnasta etelään.

      – Niitä aletaan nyt valmistella ja aikatauluttaa. Meiltä saa myös lentolippuja välilaskun kautta seuraavaan kohteeseen, vaikkapa Espanjaan, Leinonen valottaa.

      • Anonyymi

        Kenen rahoilla hankki matkatoimiston?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kenen rahoilla hankki matkatoimiston?

        Mitä sillä on väliä, mutta tuskin yhteiskunnan rahoilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä sillä on väliä, mutta tuskin yhteiskunnan rahoilla.

        Kyllä sillä jonkin verran on väliä.

        Ei suuret puheet suuta halkaise vaan ei ne tekoja todista.


    • Anonyymi

      Suuret on puheet ja suunnitelmat mutta kun ristelyt Kuopioon meni reisille kuinka onnistuu suuremmat?
      Toivottavasti onnistuu ja ASIAKAS saa reitin ja aikataulun josta maksoi.
      Jos "Forssan majureita" alkaa tulla liikaa puotti uppovvaa...

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?

      Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin
      Maailman menoa
      338
      11705
    2. IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!

      "IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its
      Maailman menoa
      359
      7946
    3. Mira Luoti koki seksivvaltaa sarjan kuvauksissa. Otti hyssyttelyrahat mutta nyt julkistaa asian?

      Kun hyvin tietää että helppo päätellä mikä ohjelma kyseessä. Ja jos koki oikein "väkivaltaa" eli raisk, niin edesvastuut
      Kotimaiset julkkisjuorut
      93
      2983
    4. Verinen koira

      Mikä juttu on tämä Karhumäellä pyörinyt verinen koira? Oliko hyökännyt jonkun kimppuun?
      Imatra
      98
      2248
    5. Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa

      Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.
      Maailman menoa
      153
      2187
    6. Mira Luoti, Vain Elämää

      kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?
      Maailman menoa
      8
      1646
    7. Faktat kehiin!

      kauanko aiot odottaa kaivattuasi? ja miks?
      Ikävä
      110
      1261
    8. Mopokeulija

      Poliisit saisivat käydä noukkimassa sinipuseroisen keulijan tuota pikaa. Koulureppu selässä yhdellä pyörälla S-Marketin
      Haapavesi
      54
      1096
    9. Sonnisen turha valitus selvästä asiasta !

      Nyt tuli sellainen valitus jossa ei järjen häivää, Sonninen ja koko hallinto munaa itsensä. Hänestä on tulossa pilkunnus
      Ähtäri
      26
      908
    10. MUISTATTEKO SEN?

      Karhean tummansövyisen raastavsn huudon : RYKIKÄÄ! NIITÄ RAATOJA@ RÄKIKÄÄ NIITÄ EAATOJA!btämän paeoni aina toivotti rakk
      Joukkoliikenne
      312
      782
    Aihe