Lakka kukkii

Perässä kypsyvät mustikat, puolukka ja karpalo ja muut marjat.
Keräättekö marjoja omaan käyttöön?

26

277

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Käytkö marjassa ahkerastikkin ? Minä käyn mielelläni syömässä suoraan
      suuhun, eipä muuten.

    • Kädestä suuhun marja on parasta.
      Kerään myös talvivarastoon syötäväksi.

    • Anonyymi

      Puolukkahillo on hyvää kermajäätelön kanssa.

    • Anonyymi

      Puolukka on muuten hyvää, mutta on punainen

      • Anonyymi

        Mutta ainoa marja joka maistuu työväelle.


    • Anonyymi

      Kaikki kukat ovat tarpeellisia paitsi ruiskukat. Ne pitää kitkeä kaikki pois jos vaan mahdollista.

    • Anonyymi

      Ruiskukka on kaunis kukka.

      • Anonyymi

        Kukan ominut taustaryhmä onkin sitten ihan jotain muuta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kukan ominut taustaryhmä onkin sitten ihan jotain muuta.

        Toisin kuin SKP, Kokoomus oli Suomen itsenäisyyden asialla talvella 1939-1940.
        SKP pyysi silloin punarosvoarmeijaa Suomen miehittäjäksi, mikä olisi tiennyt onnistuessaan katstrofia Suomelle ja suomalaisille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toisin kuin SKP, Kokoomus oli Suomen itsenäisyyden asialla talvella 1939-1940.
        SKP pyysi silloin punarosvoarmeijaa Suomen miehittäjäksi, mikä olisi tiennyt onnistuessaan katstrofia Suomelle ja suomalaisille.

        Aivan. Kokoomuksen perusta on todellakin terroristijärjestö Lapuan liikkeen terroristeissa, jotka väkivaltaa käyttäen uhkasivat kansanedustajia ja jopa vallassa ollutta presidenttiä.
        Eikä kokoomuslaisten tyyli ja keinot ole paljoa muuttuneet vieläkään työläisiä kohtaan.


    • Anonyymi

      Punainen, tuo pahuuden väri

      • Anonyymi

        Kuukautisvärisi on toisiaan pahuuden osoitus!


    • Anonyymi

      Lakka marja, hillamarja,
      keltasella kekkuloi.
      Rahvas niitä keräileepi,
      ilon siitä lapset saavat.

    • Hillaa tuli mukavasti useita kymmeniä litroja. Saa lakkakiisseliä ja lakkakakkuja talven aikana. Sitä paitsi rampata soilla ei ole lainkaan hassumpi homma. Luonnon musiikki soi korvissa ja vieläpä ilmaiseksi.

    • Anonyymi

      Suomalainen suo UPEAA!

    • Anonyymi

      Keruuaika alkaa mennä ohi.

    • Anonyymi

      Sitten tulevat puutarhojen aarteet, marjat ja omenat.

    • Anonyymi

      Suolla soi sinfonia kaiken aikaa saaliin lisäksi.
      Itikat pörrää, tuuli henkäilee, linnut laulaa, sammakkokin kurnuttaa, hikipisaroita valuu nenästä. Ajatukset leijailee itsestään mitään miettimättä.
      Olet vapaa.

    • Anonyymi

      Suolla on suon henki, joskus aiheuttaneet ongelmia, tänäpäivänä niitä
      voisi osan ennallistaa jotta suon henki voisi paremmin.

    • Anonyymi

      Älliä&kukkia ja kukka lakkii.

    • Anonyymi

      Hilla on poimittu. Jäljellä ei ole mitään.
      Seuraavaksi tulee mustikan poiminta.
      Mustikasta tulee oivaa mehua. Parasta on se maidon ja sokerin kera verekseltään.

    • Anonyymi

      Mustikka kypsyy. Mikään mahti ei voi sitä estää. Kuville kankaille näyttää tulevan keruukelvotonta rupeloa.

    • Anonyymi

      Vai oli Untolla tällä kertaa hyvä marjaonni hillan suhteen ; )

    • Anonyymi

      Mustikka meni piloille keruualueillani. Pientä rupeloa. Maku muistuttaa mustikkaa hieman mutta ei ole mistään kotoisin. Samoin kävi luonnon vadelmalle. Pientä rupeloa ja seassa paljon kuivettunutta.

    • Anonyymi

      Puolukka jää jäljelle. Sitäkään ei paljon näy. Saa nähdä saako mitään.

    • Anonyymi

      Puolukka on mennyttä. Pientä rupeloa jossain näkyy.
      Tuontikerääjille käy kalpaten. Saavatko edes muutamaa kymppiä päivässä 12 tunnin työrupeamassa. He maksavat ruoan, vuokra-autot, bensakulut, rohmut ja sun muut. Kotimaassa välittäjille on tuhansien eurojen velka odottamassa. Jos vielä tulee sairauspäiviä, joita kukaan ei korvaa.
      Säille ei mahda mitään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      151
      1497
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      733
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      585
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      514
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      157
      476
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      44
      472
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      412
    Aihe